Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Dumaterem


Gem Kapocs

Recommended Posts

6 órával ezelőtt-kor targo írta:

Olyanom nincs.! :-( Mi az? Antológia?

A tervezett, ám vakvágányra állt M* 2.0-hoz annakidején - azaz pár éve - egy csomó háttér- (világleíró) és hangulatkeltő anyag készült, többek közt Gáspár András tollából. A szóban forgó kiadvány egyrészt ez utóbbiakat tartalmazza; alapvetően Ynev múltjával, jelesebb kultúráival és sorsfordító ütközetekkel foglalkozik. Nekem mindent összevetve tetszik, bizonyos részei kimondottan jól sikerültek, hangulatosak és ötletadóak. 

targo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Beszélgetés:

KM: -Nem tudsz elmenni a fogadásra a ruhád merő mocsok, időbe kerül a tisztitatás ha meg újat vennél az is legaláb háromnegyed óra+ 4 ezüst, persze csak ha egy ugyanilyen váltás ruhát veszel. Így nem engednek be.

JK- varázsló: Leteleportálom a ruhámról a sarat és koszt.

KM:- Az sok apró varázslat lenne, még meg is oldhatnád, de manna visszanyerés, varázslási idő, mágikus kifáradás etc.... Legalább 1,5 óra.

JK: -Khmmmm..... Mint kioktattál a várfalból se tudok egy téglát átváltoztatni, mert a falra fogalomként kell gondolnom. Csak az egész megy egybe. Nos, én most teleportnál a koszra, sárra gondolok, mint fogalom. Mennyi lehet? 4-5kg? De akkor már sárgolyó csatát vivtam.....

KM:- Gyulladjon fel a fejed! Odaérsz időben..........

Sneer kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Megtörtént eset, az említett eset után.

 

JK egy démon szemébe nézett, harc félelemmel etc.... Persze ittunk pár sört, tehát a kari be is rottyantott a gatyeszba :D

Az az egy váltás ruhája volt, így esdeklően pillantott a többiekre.

Varázsló, beleegyezel, hogy segítsek? -Igen.(így már nem számit a személyes aura), és hopp teleport itt, teleport ott támadó dobás a fekáliával, ami pont arcon találta a következő közeledő molamoth-ot, aki így már a szemébe se tudott senkinek nézni. Helyzet megoldva. A mesélésben 10 perc kényszer szünet heveny röhögés miatt!!

A KM meg én vagyok :D

Link a hozzászóláshoz

Gyerekek mennyire használható a HGB-ben leírt váltott kaszt, ikerkaszt megoldás?

Most adtam lehetőséget a boszinak rá, hogy felice papnője legyen. A kellő elmeroggyantság és tanulási idő megvan hozzá, évekre bezártam egy zárvány idő burokba.

A hátúütökre és az esetleges hibákra lennék kiváncsi. Ill. ha van egy saját jobb házi verziótok arra is.

Előre is köszi.

Uff beszéltem.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Nem tudom, hogy mit jelent pontosan szerinted a "mennyire használható" kifejezés, vagy mire irányul, de szerintem a váltott és ikerkaszt megoldása elég jól - akinek úgy tetszik jobban, egyfajtaképpen - ki van dolgozva, tehát lehet használni. Otthoni játékban, életútban érdekes helyzeteket, karaktereket okozhat, talán az is ilyen, amit felvázoltál. Fontosnak tartom a szerepjáték részét, és hogy legyen mögötte történet, koncepció, és akkor valószínűleg a játékkal sem lesz gond, egyéb esetben csak plusz lehetőségeket ad, már-már tápolás lesz belőle. 

Versenyeken más a helyzet, mint otthon... sajnos. Azt tapasztaltam, hogy a versenyekre sokan megpróbálnak mindent összeszedni, amit csak lehet, hát a kettős-vagy váltott kasztot is, ha pont belefér, és csak töredéke mögött van valóban jogos, indokként szolgáló, és meg is jelenített történet - persze tisztelet a kivételnek. Volt egy TT-nk, amikor kb. "ingyen volt" a váltott, meg ikerkaszt, és rekord mennyiségű ilyen karakter jött, és ezeknek csak kis %-a volt olyan, hogy azt mondjam rá, jogos, a legtöbb tápra ment. (ez mondjuk nem a váltott és ikerkaszt kidolgozásának játéktechnikai sajátságai miatt van...). Olyat is tapasztaltam már, többször, hogy versenyeken lehetett "hármas-négyes" kaszttal jönni (értsd ez alatt azt, hogy egy-egy kaszt meghatározó tulajdonságait lehetett bírni, ami gyakorlatilag ezt eredményezte - és az ilyen sokkasztú karakterek, még ha próbálták is alátámasztani őket előtörténettel, karakterkoncepcióval - rendre becsődöltek a szerepjáték terén, no nem azért, mert nem lett volna másoknál sokkal több varázslatuk, pszijük stb, hanem azért, mert nem tudták hihetően megjeleníteni ezt a sok kasztot, általában csak "egy kaszttal" játszott a játékos, a többi meg csak tápnak volt ott. 

A kiegyensúlyozottsággal nem foglalkoznék, egyszer írtam már erről egy cikket, nincs olyan, hogy játékegyensúly, mert teljesen össze nem hasonlítható dolgok rendszerében akarjuk azt értelmezni, ráadásul úgy, hogy még a mesélés ténye rengeteget alakít is a dolgon... de ezt most hagyjuk. (a dolog történetileg egy nagyon buta magyarázat és ellenérvként kezdte a pályafutását, úgy gondolom.) 

Egyébként - mint minden mást is - ezt a szabályt is lehet finomítani otthon, ha valóban szükségét látjátok. 

Az ÚTK meg házi, csak kiadták :D

Cundior kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
4 órával ezelőtt-kor MagyarGergely írta:

egyéb esetben csak plusz lehetőségeket ad, már-már tápolás lesz belőle. 

Ezt hívjuk rossz rendszernek :mrgreen:

Amikor a rendszert láthatatlan, megfoghatatlan elveknek kéne visszafognia, hogy működőképes legyen. Pont, mint a varázsló kaszt "elvei", amik mentén ő majd nem fog aranyat teremteni.

Cundior kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
14 órával ezelőtt-kor Antail írta:

Nem számít eretnekségnek, még külön fórumcsoport is van hozzá. :pajti:

Igen, OTT valószínűleg nem számít eretnekségnek. :)

Amúgy ezt is egész jól megoldották a 2007-es háziszabály gyűjteményben. A pontjaidat szabadon oszthatod, így annyival leszel csak jobb pap, amennyivel rosszabb boszorkány. Nyilván ez se tökéletes, itt is lehet kiskaput találni, és tápolni, mint az összes létező szerepjátékrendszerben, de legalább a készítők törekedtek egy egyensúly kialakítására, ahelyett, hogy ezt a játékosok lelkiismeretére bízták volna.

Talán furcsa első hallásra, de Tetrával és Gergellyel is egyet értek, mivel mind a ketten pontosan ugyan azt állítják. Gergellyel egyet kell értenem, hiszen több mint húsz éve M.A.G.U.S.-ozom, ezért nincs más választásom. Vagy osztozom és a gyakorlatban magam is képviselem az általa leírt eszmékkel, vagy abbahagyom a játékot, mert sajnos máshogy nem igazán működid. És pont ez az oka annak, hogy egyet értek Tetrával, hiszen ez nem jó.

Link a hozzászóláshoz
On 2019. 01. 22. at 20:11-kor Darabolo írta:

Az ÚT-ban behozzák a pszinista kasztot. Kifejezetten a gondolkodósabb JK-nak készült. Még nem volt alkalmam kiprobálni, de első látásra, ha szeretnénk kimaxolni mindenképp egy kisebb csapat (2-3 fő) politikai játszmáihoz használnám. Az ÚT hoz be pár db új disziplinát és már meglévőket minősít át titkosnak ( ez nem tetszik). A pszit szerintem a játékosok érdemtelenül keveset használják, kimerül a fájdalomcsillapításnál és a telepátiánál a tudások. OFF: külön élmény volt most végre játszani @Kate játékában és bizony nem kis örömet okozott megkerülni a KM-et egy-egy disziplinával, hisz nem is oly nehéz egy 4 méteres fal peremére felkapaszkodni, vagy telepátia segítségével kideríteni egy ellenfélről él e még avagy egy börtön kulcsot telekinézissel megszerezni. :D Végre te is érezted azt amit én szoktam @Kate! :D:D:D

Igen. :)

épp olyan jó volt, mint téged meglepni, óriás savat köpködő legyek tudatának átvételével. ;)

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

A zászlóháborús zászlókról mit lehet tudni vagy hol írnak róluk? Pl szerepelnek valahol a neveik?

Ilyenekre gondolok hogy:

Ércek GlóriájaTarin Vörös Lobogója

Három kámea: Tiadlan Vörös Lobogója

Hajlíthatatlan: Eren Vörös Lobogója

Karvaly: Toron császárának Fekete Lobogója

Egy szív, négy rapír: Erigow Vörös Lobogója

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

A zászlók neveiről semmit sem tudunk, a céljaikról  és az orientációikról vannak csupán általános elképzeléseink. Gyanítom, hogy töltenek be annyira fontos szerepet a közvetlen környezetükben, hogy ott csak "A Zászló/A Lobogó" néven hivatkozzanak rájuk - és senki ne gondoljon más(ik)ra helyettük. (Mint pl a Szent Korona esetében. )

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

A MAGUS-ban sokáig a vörös és fekete lobogóknak nincsenek külön neveik, tavaly év végéig mindenhol csak a számukkal (pl. hetedik vörös lobogó), esetleg a hordozójukkal (A kalandozók vörös lobogója, Alidax lobogója) hivatkoztak rájuk - nem véletlen, hogy a korábban készült összefoglalómban sincs róla szó. A mostanában a DV kiadónál divatos (semmi bajunk nem kellene, hogy legyen ezzel, de sajnos bizony a szerepjáték - amit amúgy is elhanyagoltak - és az irodalom rovására teszik - kártya kapcsán jött valakinek az ötlet, hogy legyenek neveik. (a kártya - valahol jogos okkal - erőlködik azon, hogy rendre újdonságot tegyen le az asztalra a játékosaik elé, és náluk másképpen működik a dolog, mint az asztali szerepjáték esetén.) 

Ezért most a zászlóknak lett neve, talán némi magyarázattal is hozzá. Plusz természetesen rajz is róluk... (ami mellesleg szép!). De hogy a koncepció mekkora baromság - pontosabban a MAGUS eddigi, 20+ éves anyagaiban találtaktól mekkora eltérés - ez más kérdés. Eleve az is fura, hogy soha nem volt nevük sehol említve, pedig nem csak regények foglalkoztak velük (nem mellesleg külön, több kötetes novellapályázat, ahol sem a kész művekben, de sokat elárul, hogy még a pályázati segédanyagban sem nevezték meg őket, de még csak nem is utaltak rá, hogy lenen nevük), de még az írók is több oldalra rúgó, hasznos és érdekes hozzászólásokat írtak róluk, amikor előjött a téma a DV fórumán. Tehát kijelenthetjük, hogy ez nem része a koncepciónak. Persze az újítások így kezdődnek, és ezzel önmagában nincs is gond - nosza, legyen hát nevük. Ez a fentebbi tény csak a dolog tálalásakor számít, hogyk i mekkora arccal vezeti elő, hogy mennyire kötelező ez, és hogy mennyire a MAGUS része, meg hogy milyen joga van a koncepciónak szembe menni az eddigi leírásokkal. 

Másik érdekes rész, ugyebár, hogy az eddig gazdájukat szabadon váltogató, bizonyos értékrendet bár képviselő, de mégis "hozzájuk nem kötött" multi hatalmú ereklyéknek most hirtelen olyan sokszor kis fantáziájú nevük lett, ami egyértelműen egy-egy kultúrkörhöz köti őket. A nevek kialakításánál egyértelműen látszik, hogy a jelenlegi, utolsó hordozójukhoz kapcsolódnak. Akkor ez most hogyan is van? Persze, a neveket lehet úgy is magyarázni, hogy maga a zászló nem "hallgat rá", vagy hogy ő nem tekinti saját nevének, csupán az emberek (és más szerzetek) aggatták rájuk, pl. azért, hogy megkülönböztessék őket. Persze ez meg azért nem jó, mert sokat elvesz a most kovácsolódó lobogó-név koncepció dicsőségéből. 

Az újabb kérdés, (és kicsit szomorúan látom, hogy itt nálunk is a MAGUS szerepjáték asztali változata köré szerveződött közösségben is "egyenrangú kérdésként" merül fel a dolog), hogy ez mennyire része, kell hogy része legyen, kell, hogy részének tekintsük ezt az új, az eredeti MAGUS-nak nem része, és egyébként egyáltalán nem az asztali MAGUS szerepjáték igényei, vagy haszna, használhatósága által indukált, hanem egy "vadhajtás", a kártya számára kitalált és kifejlesztett koncepciót. Merthogy ezeddig nem jelent meg olyan nyomtatott, a MAGUS irodalmához tartozó forrásértékű mű, ahol ezeket bemutatták volna. Vagy cikk. Vagy novella. Vagy bármi. Én azt vallom, hogy szép dolog ez a kártya, de - sajnos - elkezdett önálló utakat járni (a forrásoktól elszakadni) a MAGUS-ban, ami viszont kétségessé teszi az újdonságainak forrásértékét a MAGUS asztali szerepjáték (mellesleg ez az eredeti) vonatkozásában. 

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...