Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték
Gem Kapocs

Dumaterem

Recommended Posts

Sziasztok!

Codex rendszerhez hozzáértőktől kérnék segítséget: Abyrnoss országában az erdők gondozására egy speciális kvázidruidát alkalmaznak, aminek a neve ha jól rémlik erdőesztéta (vagy vmi ilyesmi). Tuti, hogy láttam valahol rajongói/félhivatalos kieg-ben a játéktechnikai leírását is, de nem találom sehol és anno nem igazán jutott eszembe lementeni. Mivel a mesélőnknek sem, és mi JK-k csakazértis kerestünk egyet és össze is feszültünk, a lehetséges későbbi konfrontációra való felkészülés miatt kellene neki. Beszéltünk is róla, de most sem ő, sem én nem találjuk.

Akik tudja hol találom a leírást az nevessen ki tudatlanságomért, vessen meg, könyörgök: köpjön le, de mondja el...

Előre is köszönöm!

Rodrigo

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Szervusztok.

 Mi újság itt háztájt? :) Kivel mi jó történt így nyár elején?  Jól elkóboroltam, ezer éve hogy ide se néztem, bocsánat. Egyik nyomós oka volt, hogy a múlt hetekben voltam gépet javíttatni. Nem fiatal a gépem, néha defektes a drága :D Na meg meló, kilátásban másodállás is, ( muszáj, a nem is oly távoli jövőbeni tervek okán) meg hát nyár, itt vannak nyakunkon a programok. Ja, strandolás, igen, az az, amit mindennél jobban vártam a nyárban. Ahányszor lehetmegyek, mert csak víznél lehet kibírni a meleget. Én ki nem jövök a vízből, s ha vízpart közelében van a buli, akkor a vízből pancsolva bulizok. Kellemes a hasznossal :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sziasztok

Egy új kalandozó vagyok, de már 3-4 éve szemezek a játékkal. Olvastam az ETK-t, UTK-t és sok kiegészítőt is és, éppen úgy látszik hogy összefog jönni egy parti és ezzel együtt az első rendes játékom is. Na de lenne pár kérdésem mert nem sikerült mindent értelmeznem és nem találtam hozzájuk topicokat szóval itt kérdezek. 

(Km-ünk azt mondta hogy kiegészítők nélkül csak ETKval fogunk játszani - csak a félreértések elkerülése végett)

Szóval az első kérdésem papokkal kapcsolatban lenne. Szóval például miért érné meg nekem egy Tharr papot indítani például egy Ranagol helyett hiszen a kettő jelleme nagyon hasonló és a Ranagol 3 szférát kap míg a Tharr csak kettőt. És hasonlóan miért érné meg nekem egy 2 szférás papot indítani egy 3as helyett. +Kérdés kedvec szféra/ák?

Következő kérdésem inkább általános jellegű de most fejvadászra fogok fókuszálni. Szóval, hogy egy fejvadásznak adhatok-e 1. Szinten pl marasequor hiszen azt csak a kráni mestereknek oktatják legalábbis a leírás szerint. Vagy ez teljesen km függő?

Továbbá előtörténet. Szerintetek mennyire fontosak a jellemvonások célok, motivációk, félelmek stb.

Előre is köszönöm a válaszotokat

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
5 órával ezelőtt-kor Radeus írta:

Szóval az első kérdésem papokkal kapcsolatban lenne. Szóval például miért érné meg nekem egy Tharr papot indítani például egy Ranagol helyett hiszen a kettő jelleme nagyon hasonló és a Ranagol 3 szférát kap míg a Tharr csak kettőt. És hasonlóan miért érné meg nekem egy 2 szférás papot indítani egy 3as helyett. +Kérdés kedvec szféra/ák?

Azért elég külömbőzőek. Előbb át kell érezni a vallással járó életérzést. A ranagol papot a hideg logika vezérli, a tharr papot a káosz. Ez a legalapvetőbb külömbség. Szerintem még véletlenül sem lehet őket egy kalap alá venni. 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Pont a papnál kritikus az isten akit követ, hiszen ez határozza meg a céljait és a világhoz való hozzáállását. Tharr papjai egyáltalán nem olyanok, mint Ranagol felkentjei.

A többi kérdésed erősen összetartozik. Normál esetben az előtörténet dolga, hogy elmesélje, hogy került oda a karakter, ahol van, hol képezték, hol szedte össze a cuccait, milyen kapcsolata van a világgal. Nem szükséges, lehet enélkül is játszani, és ez nem rosszabb, bárki bármit is mond, csak más. Az a kérdés, hogy a mesélő mit fog kezdeni az információval. Ha csak félreteszi, akkor felesleges volt megírni.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Köszönöm a válaszodat, még egy kérdés merült fel bennem a sámán papokkal kapcsolatban. Szóval a sámán pap egy kaszt viszont sehol sem találtam a fajokkal való párosítás táblázatát. Én azt is értem hogy barbár de a bárbárt sem találtam meg fajként létezni csakis kasztként. Akkor ilyenkor egy emberhez hasonlóan 0 módosítóval bíró faja van?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Csatlakozom az előttem szólókhoz, a két isten és a papjaik nem is különbözhetnének jobban. De nem is csak arról van szó, hogy a két kaszt mennyire más, hanem az is nagyon fontos, hogy a különféle helyeken az emberek mennyire eltérő módon viszonyulnak hozzájuk.

Bár azt írtad kiegészítők nélkül játszotok, de ha ebben a két kasztban gondolkozol, szerintem olvasd el a Papok, paplovagok kiegészítő rájuk vonatkozó részét. Ne a játéktechnikát, hanem a bemutatásukat. Vagy még esetleg a Toron című könyvben írtakat.

Az előtörténetről amit Tetra ír, elgondolkodtató. Ez egy megkérdőjelezetlen kötelesség, mindenki úgy tartja, ha nincs előtörténet, nincs szerepjáték... De mégis ha belegondolok, elég ritkán fordul elő, hogy egy előtörténetnek tényleg van értelme. Sok esetben csak annyi hasznát veszi a KM, hogy megértse a karakterkoncepciót, és be tudja helyezni a karaktert a történetbe, ritkán befolyásolja a történet későbbi alakulását. Szóval ezt inkább a mesélőtől kérdezd meg, de ha írsz, próbálj olyat, ami jól bemutatja, hogy a karaktered milyen és miért olyan. Tehát ne öncélú sztorizgatás legyen, hanem a karakter jellemének, gondolkodásának, céljainak, ...stb. az élettörténetén keresztül való bemutatása.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Igen itt egy utólagos pontosítással élnék utólag megengedte mert az egyik csapattársam nagyon kérlelte. Na megyek és neki is állok olvasni

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

A barbár és a sámánpap egy emberi kultúra harcos és pap kasztja, szóval alapvető emberek lehetnek.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
21 órával ezelőtt-kor Radeus írta:

Szóval az első kérdésem papokkal kapcsolatban lenne. Szóval például miért érné meg nekem egy Tharr papot indítani például egy Ranagol helyett hiszen a kettő jelleme nagyon hasonló és a Ranagol 3 szférát kap míg a Tharr csak kettőt. És hasonlóan miért érné meg nekem egy 2 szférás papot indítani egy 3as helyett. +Kérdés kedvec szféra/ák?

Külön megjegyezném a szférákkal kapcsolatban. Azért mert tudsz egy szférát használni, nem biztos hogy etikus a KM-től ha minden a szférába tartozó varázslatot enged használnod. Pl: Adott egy krad pap aki 3 szférát használhat: élet, halál, lélek. Nem tartom valószínünek, hogy az istene egy vérkacsot, egy vérgyüjtést, egy lélekmegsemmisítést jó szemmel néz tőle.

Mind e mellett a pap kaszt véleményem szerint az egyik legkötöttebb, legnehezebben kijátszható kaszt. Bár akár ez adhatja a legtöbb játékélményt is. Náluk nincsenek kivételek. Egy harcos lehet jó-gonosz. Szélhámos- az igazság bajnoka. Egy Ranagol papot mindig a hideg logika fog írányitani. Mások érdekei mindig csak másodlagosak lesznek, még ha gondol is rájuk. Nem áll tőle messze az emberáldozat, a kinzás. Ő ilyen és kész, nincs mese. Ő nem is igazán tiszteli az istenét, inkább elfogadta, hogy ő a leghatalmasabb és csak fél tőle. Egy tharr pap viszont tiszte szívből tiszteli istenét.

Nem tudom átment e amit mondani akartam, remélem tudtam segíteni. A ranagol papok nagy kedvenceim. Imádom őket.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Igen köszi teljesen átjött és már 2 értem a kettő közötti akkor gyökeres különbséget

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Helló!

Most fejeztem be  az ősi titkok lázát. Amiben van egy nagyon de nagyon furcsa lábjegyzet, nevezetesen a 254-es. Szegmentum: a százperces ötödkori óra ezered része; tíz szegmentum hozzávetőleg hat földi másodpercnek felel meg.

Az ötödkorban hány órás volt egy ynevi nap? Mert ha 20 akkor itt valami nagyon nem stimmel.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Talán én nem tudok számolni, de akkor egy ynevi nap 3 óra és 20 perc földi mértékben? Így kicsivel több mint 86 földi nap egy ynevi év, ami például azt jelenti, hogy egy 80 éves ynevi ember, itt még be se töltötte a 20. életévét.

Szerintem ez teljesen reális, valószínűleg ezért nincsen csillagászat képzettség a M.A.G.U.S.-ban, mert ha valaki éjjel felnéz, biztos elszédül. :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

2000 perc egy nap. Egy perc 10 szegmens, ami 6 másodperc. Szóval igen, 3 óra és 20 perc. Ha viszont tízezredet akartak írni, ahogy más forrásokból is úgy rémlik, hogy egy perc 100 szegmens, akkor földiben számolva 33 óra 20 perc lesz az ynevi nap.

Egyre inkább az a gyanúm, hogy Csanádék nem nagyon jeleskedtek a matematikában.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Tetra:

Igen én is erre gondoltam először, viszont nekem úgy rémlik hogy egy ynevi nap rövidebb a földinél ami így nem jön össze. E szerint egy ynevi év az 2,36 földi évnek felelne meg, és akkor tegyük mellé hogy ebben a kötetben az szerepel hogy egy ynevi ember 130-140 ynevi évig él átlagosan, ami 330 földi évnek felelne meg.

Szegény Csanád minden szarért ő van fel emlegetve, pedig mára teljesen egyértelmű hogy nagyon kevés dologért volt ő felelős az egyetlen de végzetes hibája az volt hogy a két összevissza ígérgető semmirekellő félkegyelmű GA és KZS helyett a valós teljesítményt felmutatni tudó Nyúlt szorította ki. 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
25 perccel ezelőtt-kor Shen írta:

Szegény Csanád minden szarért ő van fel emlegetve

Legyél tisztességes velem: nem azt írtam, hogy Csanád, hanem hogy Csanádék. Fogalmam sincs, kik mit taknyoltak bele a könyvbe, és őszintén, nem is érdekel. Történelem, nem fontos. Novák Csanád neve szerepel a könyvön, így az ő nevével jelöltem meg a csoportot, akik készítették, bárkik is legyenek azok. Így 2019-ből már felesleges sarat dobálni.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Én csak azt nem értem mért kell "Csanádék"-ozni. 17 éve nincs a magus közelében sem, és szerintem egyébként semmi köze nem volt ehhez  az idő egység kavaráshoz, hiszen az rpg mindig is a földit használta. Ez mindig is valami irodalmi hátterű agybaj volt, amivel pl GA kábította a népet. 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

@Shen, annak a könyvnek semmi köze nincsen a MAGUS eredeti rendszeréhez, és a világához is igen kevés. Következetességet és egymásnak való megfelelést várni tőle.. nem érdemes. (sajnos. de ez van.) Maga az író is több éve nyíltan eltért már az általad emlegetett eredeti Ynevtől és MAGUS-tól, és egyfajta saját szájíze szerint alakított, rendre, szinte véleménynyilvánításonként változó, az eredeti, viszonylag korrekt osztott világként létező Ynevnek és MAGUSnak sokszor tetten érhetően szándékosan ellentmondó, önmagával sem következetes "kánon"-nak nevezett változatot követi. Szerencsére egyre ritkábban, hiszen írni már nem tud, a fórumát pedig, ahol amúgy is már csak egy kézen megszámlálható mennyiségű vakhitű hajbókolt neki, - tekintve hogy értelmes válaszokkal nem tudott szolgálni - kilőtték alóla. (gondolom, nem véletlenül, többet ártott vele a MAGUS-nak, mint amit a kiadó manapság építeni tudott rajta...) Azt most nem elemzem, hogy az említett könyvnek nem méltó "mű" önmagával is fejezetenként ellentmondásba kerül... 

Az ynevi időmérés, mértékegységek amúgy is fura történettel rendelkeznek. Kezdetben nem foglalkoztak vele, legalább is nem írták le sehol, és a napot 24 órásnak vették... (mivel konkrétan ez nem volt leírva, csak a játéktechnika egyes maradvány elemeiből lehet kikövetkeztetni). Később került megírásra nap óráinak száma, 20-ban megállapítva, de a játéktechnikát nem "állították utána", ahogy azzal sem foglalkozott senki, hogy igaz, hogy a szegmens, a kör az csak ynevi, de mivel a földi és az ynevi perc azonos, ezért azzal számolva bizony furcsa eltérést lehet kimutatni pl. egy földi és egy ynevi ember "valós", mindkét világban értelmezhető, azaz percekre lebontott életkora között... holott az életkorok esetében is a földi életkort tekintették alapnak - lásd pl. a korkategóriák megállapítása. 

Hozzáteszem gyorsan, hogy ennek semmi, vagy majdnem semmi jelentősége nincsen a játék szempontjából... csak lehet elmélkedni rajta, ha valaki nagyon ráér. Még az is jobb, mint azt a ...t elolvasni. Kifejezetten káros, nem javaslom. 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
7 órával ezelőtt-kor MagyarGergely írta:

Üdv!

Később került megírásra nap óráinak száma, 20-ban megállapítva.

Igen a summáriumban, de érdekes módon az egyik Rúnában (II/3) már meg jelent az a rész és ott még 24 órával szerepelt, igaz már 620 napos volt egy év.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Én is egyet értek azzal, hogy mivel a játék nem veszi figyelembe az időmérés valóságtól való eltérését, ezért ez inkább egy elméleti kérdés, hangulati elem, amivel mélyebben foglalkozni nem érdemes (mi nem is használjuk, nálunk 365 nap 24 óra van, még a naptárakat is átszámítottam).

Ezzel viszont nem értek egyet:

9 órával ezelőtt-kor MagyarGergely írta:

Még az is jobb, mint azt a ...t elolvasni. Kifejezetten káros, nem javaslom. 

Én olvastam a könyvet, és bár Gergely kritikája számos pontjának van valóság alapja, ez szerintem túlzó végkövetkeztetés. Sok dolgot helyrerak, más dolgokat érdemben kiegészít. Bár bizonyos dolgokat fenntartással kell kezelni (ami mondjuk önmagát minősíti...), de alapvetően a könyv kifejezetten értékes, az eddigi "világleírásoknál" sokkal hasznosabban és színesebben szövi tovább a "lore"-t. Én csak ajánlani tudon, de való igaz, hogy nem minden szavát vakon követni.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Mi is 24 órát használunk, perces lebontásban, 1 perc 6kör alapon. 620 nappal és 31 hónappal. Így az átlagéletkor a földihez képest kb 40%-al magasabbra jön ki, de a játktechnikát nem zavarja.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Én ha meselek megkérdezem a csapatot 20 órában vagy 24ben meseljem e a történetet általában az utóbbira szokott esni a választás.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Helló! 


Arról lehet valamit tudni, hogy mi történt a szürkecsuklyásokkal? 2011 végére úgy látom hirtelen eltűntek se oldal se fórumos jelenlét ...

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...