Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték
Gem Kapocs

Dumaterem

Recommended Posts

32 perccel ezelőtt-kor Greol írta:

Számomra úgy tűnik,hogy ellentmondás áll fenn a regények kisértetei Bestáriumban leírtak között.

Történt valamiféle kisérlet az ellentmondás feloldására vagy ez már megint egy olyan dolog ami csak engem érdekel?

Nem kell mindenhol ellentmondást keresni. :D

Én inkább úgy látom, hogy a nagyszerű Ynev térképen oly sok rémisztő vagy cuki dolog elfér, hogy egy 200 oldalas bestibe az nem fér bele.

Az általam csak förmedvényként emleget új besti egyik pozitívuma például az, hogy új lények kidolgozására bátorít.

Egyébiránt egy varázsló (kellő hatalommal) bármikor képes egy holt személy épségben lévő lelkét megidzéni, ez akár el is szabadulhat, vagy létre jöhet akár torzmágia is. Mint pl a bestiben emlegett Rochellea-nál(lehet rosszul írom, fejből nyomom). Itt a varázsló castolás közben egy nyilat kapott a vállába, ami annyira megzavarta, hogy síkkaput nyitott (véletlenül) egy idegen síkra, és ezek a förmedvények jöttek át. Itt is előfurdulhat torz mágia és a varázslónak, boszorkánymesternek még csak tudnia sem kell róla, hogy véletlen Ynevre szabadított egy ilyen szellemet. Ez is egy fajta magyarázat, vélemény @Greol?

 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
7 perccel ezelőtt-kor Darabolo írta:

Én inkább úgy látom, hogy a nagyszerű Ynev térképen oly sok rémisztő vagy cuki dolog elfér, hogy egy 200 oldalas bestibe az nem fér bele.

Azért itt szerintem egészen más fontosságú dologról van szó. Ez a létezés alapjaival kapcsolatos,jóval komolyabb dolog mint egy n+1.-ik bestia.

10 perccel ezelőtt-kor Darabolo írta:

Egyébiránt egy varázsló (kellő hatalommal) bármikor képes egy holt személy épségben lévő lelkét megidzéni, ez akár el is szabadulhat, vagy létre jöhet akár torzmágia is.

Persze, a holt lelket megidézheti de annak nem sok köze van az általam említett sztereotíp kisértethez: az mindössze az asztrális és mentális síkokon érzékelhető. Kommunikálni is csak olyasvalakivel tud aki járatos a nekromanciában.

Véletlenszerűen pedig megidézhet egy ilyen lényt,de ennek szerintem föltöbb kicsi az esélye: talán egy a millióhoz.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
1 perccel ezelőtt-kor Greol írta:

Persze, a holt lelket megidézheti de annak nem sok köze van az általam említett sztereotíp kisértethez: az mindössze az asztrális és mentális síkokon érzékelhető. Kommunikálni is csak olyasvalakivel tud aki járatos a nekromanciában.

Erre van a torzmágia. Hogy valami olyan süljön ki belőle amit nem terveztek.

Egyébiránt a kérdésedre válaszolva. Nem. Senki sem fésülte még össze ezeket a dolgokat, és vélhetően már senki nem is fogja.

Legnagyobb bánatomra, úgy vélem a M.A.G.U.S. jogai már nem kerülnek olyan személy kezébe aki akar még belőle valami jót létrehozni, és nem csak a profitban gondolkodik. Hol vannak már Csanádék akik, krumplis tésztán élve másnak se éltek, mint a játék.

Tökéletes? Nem! Eddigi életemnek mégis meghatározó vonala.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
6 perccel ezelőtt-kor Greol írta:

Véletlenszerűen pedig megidézhet egy ilyen lényt,de ennek szerintem föltöbb kicsi az esélye: talán egy a millióhoz.

Ez a kedvencem. Yneven a kis számok mindig elő kerülnek. :D

Hópárduccal mindössze 5% esélyed van találkozni a megfeleő környéken.

Több millió négyzet kilométeren mindösszesen 5-600 Itey él, a kalandozok mégis összefutnak velük.

Az egész óceán rengetegben mindösszesen 6-7 kráken él, de PERSZE a kalandozok ahogy hajóra szálnak már harcolhatnak is meg eggyel.

Ez ilyen :D

Javallom olvasni az ETK elején a bevezetőt, ahol azt ecsetelgetik, hogy: : ha meglátják őket a kocsmákban, hol jószerével, hol erőszakkal próbálják meg kitessékelni őket, de legalább is félőn néznek körbe. Hisz az a legkevesebb, hogy egy kalandozó csapat érkezését követő 1-2 órán belüll az évszázadok óta nyugodt kis falút egy zombi horda támadja meg. :D

Hát ezek a kisértetek is ilyenek, ezek a rohadt kalandozok pont ott voltak :D :D 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
8 perccel ezelőtt-kor Darabolo írta:

Legnagyobb bánatomra, úgy vélem a M.A.G.U.S. jogai már nem kerülnek olyan személy kezébe aki akar még belőle valami jót létrehozni, és nem csak a profitban gondolkodik. Hol vannak már Csanádék akik, krumplis tésztán élve másnak se éltek, mint a játék.

 

A remény hal meg utoljára. (Vagy kisértetként tengeti tovább létezését. Csak hogy  a témánál maradjunk. :D )

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Szerintem a kísértet szóval IS vigyázni kell, mert egyrészt jelent necrográfiai osztályt (magasmágia), jelent egy adott bestiát (élőholt) de mivel elég általános szó - és igazad van, mindenféle sztereotípia tartozik hozzá, tekintve, hogy a köznyelvünkben, mesékben filmekben is gyakori - szóval emellett használják szerintem általános értelemben is, a túlvilági lények egy részének mindenféle tudoányos rendszerezést nélkülöző általános típusaként, kb. mint a démont - ugyanaz a téma. 

A regényeket emellett - MAGUS jogok ide, vagy oda (bár nincsenek ilyenek a magyar jogban... csak szerzői jog van és védjegyoltalom, ezt sokszor hangsúlyoztam már, de most ne menjünk bele) - sok kavart okoznak a betiák terén az általános sztereotípiákkal. Ilyen volt OConnor fényre elégő vámpírja is, hiszen a legtöbb filmben így szokik lenni, meg érdekes is, bár a MAGUS vámpírhoz vajmi kevés köze van... gyanítom, ez a helyzet a kísértettel is, és biztos vagyok benne, hogy lehetne még találni bőven. (vagy a vízben oldódó amund... vagy a lélek nélküli - érted!!) ork, stb...)  A szerzők nem olvasnak bestiáriumot - tisztelet a kivételnek. Szerintem egyértelműnek kell lennie, hogy a bestiák tulajdonságait nem a történetekből (regény, novella), hanem az erre vonatkozó szabálykönyvből, a Bestiariumból vesszük. 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
6 órával ezelőtt-kor MagyarGergely írta:

Üdv!

Szerintem a kísértet szóval IS vigyázni kell, mert egyrészt jelent necrográfiai osztályt (magasmágia), jelent egy adott bestiát (élőholt) de mivel elég általános szó - és igazad van, mindenféle sztereotípia tartozik hozzá, tekintve, hogy a köznyelvünkben, mesékben filmekben is gyakori - szóval emellett használják szerintem általános értelemben is, a túlvilági lények egy részének mindenféle tudoányos rendszerezést nélkülöző általános típusaként, kb. mint a démont - ugyanaz a téma. 

A regényeket emellett - MAGUS jogok ide, vagy oda (bár nincsenek ilyenek a magyar jogban... csak szerzői jog van és védjegyoltalom, ezt sokszor hangsúlyoztam már, de most ne menjünk bele) - sok kavart okoznak a betiák terén az általános sztereotípiákkal. Ilyen volt OConnor fényre elégő vámpírja is, hiszen a legtöbb filmben így szokik lenni, meg érdekes is, bár a MAGUS vámpírhoz vajmi kevés köze van... gyanítom, ez a helyzet a kísértettel is, és biztos vagyok benne, hogy lehetne még találni bőven. (vagy a vízben oldódó amund... vagy a lélek nélküli - érted!!) ork, stb...)  A szerzők nem olvasnak bestiáriumot - tisztelet a kivételnek. Szerintem egyértelműnek kell lennie, hogy a bestiák tulajdonságait nem a történetekből (regény, novella), hanem az erre vonatkozó szabálykönyvből, a Bestiariumból vesszük. 

Ezzel sajnos nem tudok teljesen egyetérteni. Mint a világépítés egyéb terén,itt is a szintetizálás híve vagyok,szerintem az a legjobb, ha megpróbáljuk valahogy egymáshoz közelíteni az eltérő koncepciókat,ötletfoszlányokat. (Azt azonban elismerem,hogy nem ugyanaz a kategória egy bestia mibenléte,mint egy városállam külpolitikája,vagy egy klán szociális összetétele.)

Ráadásul a sztereotíp kisértetek esetében - és ebben a Ynev a térképen véletlenszerűen fellelet és átfutott  kalandmodulok igencsak megerősítettek - egy nagyon komoly játékosi igénnyel számolhatunk,ami ráadásul - legalábbis megítélésem szerint - teljesen létjogosult. 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Az hogy egyes írók, pláne játékosok fantáziaszegények és vagy nem tudnak a keretek között gondolkodni, vagy akár nem is ismerik azt, és hibát követnek el, szerintem nem ok arra, hogy a későbbiekben egy kidolgozott bestiát kelljen módosítani, átgondolni azok alapján. Ugyanígy vannak az átkok, számos, ismétlem, számos modulíró egyszerűen nem tud mit kezdeni azzal, hogy hogyan is működnek az átkok, mit tudnak, pedig elég konkrétan le van írva... Azzal egyet tudok érteni, hogy ha a nép akar egy lebegő, nem gonosz kísértetet, akkor lehet ilyet alkotni a rendszer keretein belül. Bestia alkotásra van lehetőség, maximum ne azt a nevet használja, ami már foglalt. Van, aki él is a lehetőséggel. 

 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
22 órával ezelőtt-kor MagyarGergely írta:

Azzal egyet tudok érteni, hogy ha a nép akar egy lebegő, nem gonosz kísértetet, akkor lehet ilyet alkotni a rendszer keretein belül. Bestia alkotásra van lehetőség, maximum ne azt a nevet használja, ami már foglalt. Van, aki él is a lehetőséggel. 

Valami ilyesmire gondoltam én is.

Egy új "kísértett" típussal meg is vagyon oldva a gond amit felvetettél, és mindenki boldog.

22 órával ezelőtt-kor MagyarGergely írta:

Az hogy egyes írók, pláne játékosok fantáziaszegények és vagy nem tudnak a keretek között gondolkodni, vagy akár nem is ismerik azt, és hibát követnek el, szerintem nem ok arra, hogy a későbbiekben egy kidolgozott bestiát kelljen módosítani, átgondolni azok alapján.

Nem feltétlen értek egyet. Saját példámmal példálózva, ha nem akarom előre lelőni a poént, vagy csak zavart állapotban akarom hagyni a csapatomat, hogy fenn tartsam a szükséges feszültség szintet, akkor kénytelen vagyok "hazudni" vagy olyat adni a bestinek, boszorkánynak stb... amivel az nem rendelkezik.

Volt már, hogy elég volt az is amikor a falusiak az elszabadult kőgólemet csak kődémonnak hívták. De volt olyan is, hogy bele kellett nyúlnom a besti képességeibe is gondolat olvasás képességét adva neki. Ez épp a kreativitásról árulkodik szerintem, mert nem egy tömeg kalandot hoz létre, hanem egy olyat ami a tapasztalt játékost is meg tudja lepni.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

@Sigurd O'romell, a KKUK az majdnem ugyanaz mint az 1TK. Persze, sok APRÓ változással, de van olyan, amit több éves játékkal sem fogsz észrevenni, ha pont nem botlotok bele. Tehát a MAGUS rendszere szerint már a KKUK-val is simán és probléma nélkül tudsz játszani. Az általad nemrég említett feketemágia az pont egy ilyen terület, ami kellhet és új, de ettől még, vagy ennek hiányában is ugyanazt a rendszert játszod. 

Az ÚTK-ról nem nyilatkozom, szerintem azt felejtsd el, nincs értelme. 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

ETK közelebb van hozzá, de nem sokkal, viszont az ÚTK jelentősen jobb. Mindenképpen az ÚTK-t ajánlom!

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...