Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.
Keresés Itt
  • Több lehetőség...
Eredmények keresés, amik...
Eremények keresése...

Dumaterem


Gem Kapocs

Recommended Posts

4 órával ezelőtt-kor Cundior írta:

Én nem játszottam seha a K20-as rendszerrel, de többször is eljátszottam a gondolattal, hogy tehetnék vele egy próbát. Mi a baj vele?

Akkoriban teljesen fel voltam spannolva, emlékszem 6000 ft-ért azonnal megvettem a libriben. Aztán elolvastam, elgondolkodtam, játszottunk vele 1-2 próbajátékot... és beadtam a zaciba.

Tény, hogy vannak benne innovatív ötletek, ahogy tetra is említette, de a 600 oldalas könyvben ez olyan apró segmenst ölel fel terjedelemben, hogy nem is érdemes vele foglalkozni.

Csak példának említem a harcrendszerét, a max 6-15 perces 3 körös csatajelenetet elnyújtotta kb 1 óra hosszára.

Magusnál egyébként se veszem jó néven, ha más játékokból "lopjuk" az ötleteket (igen, tudom több dolog is DnD-ből lett átemelve, de nem annyira nyílvánvalóan, mint a d20-ban).

Link a hozzászóláshoz
3 perccel ezelőtt-kor Legolol345 írta:

Csak mert szerintem a Dungeons & Dragons egy picit jobb. (a kedvenc kiadásom) És csak azért akartam összehasonlítani, mert mindkettő K20-as, és nagyjából ugynakkor jelentek meg.

Játszd azt.

A d20 annyira félresíkerült, hogy még csak komoly tábora sem született szemben az UTK-val, ami a közösség egy jelentős hányadát azért lefedi.

Link a hozzászóláshoz

Tetra, Darabolo köszönöm, én csak beleolvasgattam, és sok minden tetszett (a siopa például szerintem önmagában is jól sikerült, illetve értelmesebb helye van a játékban, mint az ÚT-s verziónak), de a játék egészére nincs rálátásom. Akkor azt hiszem jobb, ha megelékszem az eredeti változattal (amúgy se akartam D&D-zni). :)

Link a hozzászóláshoz
On 2021. 01. 15. at 21:31-kor Greol írta:

Nos,pedig szabálykönyvben is írnak a kráni Ranagol papságról,méghozzá nem máshol mint az ETK  57. és 463. oldalain. Igaz, csak egészen keveset,de a létük így már 100%-ig bizonyítható. (Ha esetleg valaki nem találná a saját ETK-jában: az 1997-es kiadásról van szó.)

Némi kiegészítés az előbb leírtakhoz: az ETK-s Bestiáriumban is van utalás a kráni a Ranagol-papság meglétére,ugyanis a a wakrara leírása szerint (207.o, 1994-es kiadás) a háromfejű szörny különleges kapcsolatban áll a Kosfejes-papjaival és a Fekete-határ közeli  hegyvidéki szentélyeik környékén gyakorta előfordul belőlük pár darab. (Sajnos a kapcsolat pontos mibenlétéről további részletek nem derülnek ki.)

Nem is értem,hogy vajon miből táplálkozhat ez az önmagát makacsul tartó elképzelés,miszerint Kránban nem létezik Ranagol-papság,holott már a legalapvetőbb kiadványok - ideértve az UTK-t és a D20-as alapkönyvet is - világossá tették a Gyűrű-hegységen belüli Ranagol-egyház meglétét.  

Talán PPL 2. Ranagol-pap leírása lehet az ok,itt ugyanis meglehetősen homályosan és töredékesen vannak megfogalmazva dolgok a Kosfejes birodalmon belüli igehirdetőiről.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Szerintem nem ilyen fekete-fehér a kép a kráni Ranagol-papokkal kapcsolatban, hogy van vagy nincs. Azt gondolom, bár most nem gyűjtöttem ki az erre vonatkozó idézeteket, de a releváns nyilatkozók általában nem a puszta létüket tagadják, hanem azt vonják kétségbe, hogy a Kránon kívüli világ papjaihoz nagyon hadonló módon léteznének. Ha ezt még a szerepjátékra is lefordítjuk, ahol valaki egy 1Tsz.-ű Ranagol-pappal szeretne indulni, akkor jöhet ki a gyakorlatilag nincs, ebből meg leegyszerűsítve a nincs mint eredmény. Erre persze rájátszik pl. Renier fórumos nyilatkozata, ahol azt nyilatkozza, nincs.

Idéz

3) Egy fatális félreértést tisztázandó: Kránban a Legnagyobb Úrnak támadnak olykor prófétái (igen-igen ritkán!), de nincsen sem papsága, sem egyháza. Abban a birodalomban, ahol minden követ az ő igazsága itat át, nincs szüksége ilyen nehézkes és esendő közvetítőkre.

Raoul Renier, LFG fórum, Kornya Zsolt MAGUS-os fóruma 2003.08.22. no 334772

Rájátszik a PPL2, ahol szinte egyáltalán nem a kráni, hanem a gorviki Ranagol vallás és papo kerültek kidolgozásra. Tehát a kráni ág, ha úgy tetszik, máig kidolgozatlan és játszhatatlan. Én látok ebben rációt, a következők miatt. 

Vanni van, ezt szerintem nem kell igazolni. Számtalan említés, vagy inkább utalás mutat ebbe az irányba, a haláladó, az említett források is. Az már más kérdés, hogy milyen! És ezt a kérdéskört jelentősen, igen jelentősen ábrázolta a Ranagol vallás színesedése, avagy kiteljesedése a MAGUS fejlődésével. 

A kezdeti Ranagol vallás, ami a kKUK-ból és 1TK-ból kiolvasható, az nem sok, alig speciális. Aztán jöttek sorra Kornya Krános művei, a Summarium is, és kezdett kidbontakozni egy élő, egy érdekes és sötét Ranagol vallás, ahová már nem fértek be a hétköznapi papok, legalább is egyáltalán nem úgy, ahogy megszoktuk. Van, aki a mai napig nem tudja ezt feldolgozni. 

A kiemelkedés, az erős fennmarad a gyenge elbukik elv, az, hogy mindig felfelé törekedj, hogy a hangyát eltaposni nem dicsőség, hogy a győztes jutalma, hogy újra harcolhat, stb. elvek alapján nemhogy elképzelhetetlen, nem életszerű Kránban az olyan papság, a papi lét működési elmélete, mint ami a külvilágban van, de egyenesen megalázó is volna. Senki nem is becsülné semmire őket. Mert - nagyon lebutítva - mi is a pap? Az istent szolgálja - nem csak elfogadja, azok a sima hívek - hanem szolgálja, az ő értékrendjét hirdeti, aszerint él, az istennek kedves cselekedeteket hajtja végre, védi azt, ami az isteni lény értékrendje szerint erre érdemes. Cserébe meg varázshatalmat kap. Ez teljesen ellentétes a kráni értékekkel. Azért, mert csicska vagy és nekem nyalsz, semmit nem kapsz, max majd csak akkor öletlek meg - mert nekem az nem is dicsőség - amikor helyettesnek bedoblak a haláladóba. Nem, itt senki nem kap ajándékba hatalmat. Küzdjön csak meg az élettel, emelkedjen ki, legyen hatalmas, törjön előre... kránban nem kell külön hirdetni Ranagol tételeit, mert mindenki el kell, hogy fogadja, különben annyi neki. Hiszen azok a természet törvényei. (sok iylen forrás van, kráni elfek, aquirok stb.) A ranagol papság akkor válik értelmezhetővé, ha már valaki olyan hatalmas és kiemelkedett lett, hogy méltóvá vált esetleg némi hatalomra, sőt, szakít magának! Ezek nem 1 Tsz-ű JK-k, hanem 15. Tsz.-ű főakuir tudomisénmik, akik már megtehetik, hogy hirdessenek tanokat, beszedhessenek haláladót, feláldozhassanak akármit. Na ők a kráni Ranagol-papok. Hogy most szerafizmussal, vagy bárhogy másképpen csapolják meg az égi hatalmat, szerződést kötnek, vagy mittudom én, az más kérdés, ez már ugye a kidolgozatlan és normál keretek között szinte játszhatatlan, nem JK kézbe való kategória. Legalább is nem a Mp számolgatós JK kezébe... 20 Tsz.-en pedg már más a kérdés, más a kaland, más számít, ott már lehet ilyesmit mesélni, akinek van fantáziája és gyomra hozzá. Én így árnyalnám a Kráni Ranagol-papság kérdését. 

Link a hozzászóláshoz

Üdv

2 órával ezelőtt-kor MagyarGergely írta:

3) Egy fatális félreértést tisztázandó: Kránban a Legnagyobb Úrnak támadnak olykor prófétái (igen-igen ritkán!), de nincsen sem papsága, sem egyháza. Abban a birodalomban, ahol minden követ az ő igazsága itat át, nincs szüksége ilyen nehézkes és esendő közvetítőkre.

Raoul Renier, LFG fórum, Kornya Zsolt MAGUS-os fóruma 2003.08.22. no 334772

Ez az idézet 2003-as,amit viszont fentebb idéztem (és amire Darabolo reagált) már 2008-as. Ezek szerint a Kornya-féle Krán-kép (ami a Nyulászi-féle ki nem bontakozott Krán-képpel szemben egyeduralkodóvává vált) az évek során módosult valamennyire.

Nos,abban a formában ahogy Gorvikban létezik tényleg nem lehet túl elterjedt,de a papságnak egy olyan - a földi valóságunkban leginkább talán az antik világ papjaihoz hasonlítható - formáját szerintem könnyű elképzelni,ahol a világi és spirituális feladatok nem válnak szét,pl: a papság jelentős szerepet kaphat a közigazgatásban,az állami ünnepségek lebonyolításában ,illetve bizonyos vallási kérdésekhez köthető konfliktusok rendezésében is. Ehhez pedig nem kell mindent elsöprő monstrumnak lenni,elég ha egy ilyen monstrum védelmét élvezi valaki,amelynek érdekéban áll,hogy a sok oldalról fenyegetett hatalmát kellően kihangsúlyozott szakrális támogatással erősítse meg.  (Ez utóbbi a valószínűleg inkább a középső vagy külső tartományokra lehet jellezmő,ahol nem a Tizenhármak uralkodnak,de védelem kell az esetlegesen hatalomra törő Káosz-szekták ellen,vagy pont ellenkezőleg a Tizenhármak befolyása ellen kellhet,a Káosz-szekták helyett.)

Elfogadom amit írsz,ugyanakkor szerintem az általad felvázolt Krán-kép és az enyém nem összegyeztethetelen: tudom,rossz helyen járok ha az UTK-ra akarok hivatkozni,de ott pl: kráni Ranagol csak a külső (szabad) tartományokból származhat,ami némileg egybevág azzal amit leírtam. 

Link a hozzászóláshoz

Csak gondolatkísérlet, aztán legfeljebb kidobjátok.

A papok a képzésük alatt az életüket az istenüknek szentelik, megtisztítják magukat arra, hogy alkalmasak legyenek befogadni az istentől származó (általa közvetített) energiát. Ez ugye nem feltétlenül erőt jelent, amivel elvehetik tőle, hanem inkább egy lelki-szellemi azonosság (adott isteni értelemben vett tisztaság) elérését, ami alkalmassá teszi őket arra, hogy az isten ereje rajtuk átfolyva változtasson a valóságon. Amennyiben ez koszolódik, úgy az isten ereje nem tud rajta keresztülfolyni, idővel istene elfordulhat tőle (valójában a pap fordul el az istentől és alkalmatlanná válik, de ez mindegy). Felteszem van jónéhány olyan növendék is, aki képtelen elérni ezt a tisztaságot és vagy beletörődnek az alkalmatlanságukba laikus testvérekké, számadókká, templomszolgává válnak vagy beintenek a társaságnak és a képzésüket felhasználva sütögetik a pogácsájukat (de most ez is mindegy).

Van úgy, hogy egy személy nem papnak tanul, hanem élete során megérti/eléri az istene esszenciájának a lényegét/tisztaságát és dönthet úgy, hogy ez után tökéletesedés (vele való azonosulás) útján indul tovább (mondjuk kasztot vált vagy ikerelődik).  A tradícionális dzsad papoknál nem ritka, sőt kis túlzással általános, hogy a korábbi életük megtapasztalásai, felismerései alkalmassá teszik őket arra, hogy az istenük hatalmát megérintsék és használják azt, mint pap. Sogron tűzvarázslóinál is előfordul, hogy aki megfelelően elmélyült a Tűzkobra imádatában, az igenis más forrásból kezd el meríteni. Ugyanígy a pyarr panteonban is előfordul, hogy pl egy bárd élete folyamán olyan közel kerül Alborne-hoz, hogy kvázi kasztot vált és az isten papjaként fejlődik tovább.  Tovább megyek: Della követői (vagy nem követői, akik viszont kiemelkedően tehetségesek), kvázi egyik pillanatról a másikra egy spirituális megtapasztalás után istennőjük (a társadalmi logika szerint őrült) képviselőivé válnak. Megértik, megérintik, ráeszmélnek az istenük valójára sok szempontból majdnem úgy, mint ahogy az egyszeri papok évek hosszú munkájával érik el ezt. (Az, hogy Morgena elsumákolja más istenek papjait szintén ilyesmi logika mentén lehet szvsz.)

Namármost miért ne lehetne valakiből ilyen megtapasztalás, belső érés, mittoménmilyen módon Kránon belül Ranagol pap? Nem hatalommal kiszakítva Ranagolból az erőt, hanem igazán megértve a lényegét, ezzel hozzáférve a forráshoz. Mi ez ha nem a kiemelkedettség egy bizonyos formája. Nincs iskola, nincs a szó szoros értelmében képzés (nincs papság és egyház) csak egyének, akik a megértés/megtapasztalás/változás útján ide jutottak. Ők próféták, mert értik a ranagoli igazságot, kicsit teljesebben látva a képet, mint az egyszeri, a maga hitében erős fejvadász/varázsló/hadvezér/ősaquir. (Az aquir ősi nyelv, amiket kapna a kráni Ranagol pap (5-6 meg talán 10-11 szinten) az pedig mutathatná az elmélyüléshez szükséges ismereteket, mert az igazi mélysége Ranagolnak már csak az ősi nyelveken íródott könyvekben mélyíthető tovább.)

Persze tudom, hogy biceg a dolog, meg nem egységes, de munka közben erre futotta. Hátha vannak benne hasznos dolgok...

ui: azért egy ilyen papot eljátszani szvsz majdnem olyan nehéz lehet, mint egy nemhumán karakter, szóval igazából MG-nek megint igaza van :D

Link a hozzászóláshoz
On 2020. 09. 04. at 12:18-kor MagyarGergely írta:

Megbocsáss, de ez mit állít, bizonyít? Nem is arról szól, ahová érvnek szánod. Az alap kérdés, ugye, hogy lehet, hogy Shabratistt is nyirokdémon? Ez a bekezdés nem erről szól... Az, hogy egy szeráfi alkut kötött nagyhatalmú nyirokdémon milyen képességeket ad, TELJESEN MÁS kell hogy legyen, mint amit olyanformában kölcsönözhet a halandónak, hogy megszállja. Már csak azért is, mert egyszerűen más fejlettségi szinten állnak. A szerafista már az isteni hatalomközvetítéshez hasonlóan, nem ugyanúgy, de már affelé tartva kap hatalmat, míg akit megszállnak, az meg úgy, hogy ott a démon, és ezt-azt megcsinál, biztosít neki. Nem gondolom, hogy ez szükségszerűen ugyanúgy kellene, hogy kinézzen... nem sok értelme lenne akkor. És mondom, egy félig isteni lény nehogy már ugyanazt a hatamat tudja csak adni, mint amikor még csíra állapotban megszáll valakit... ez nem támasztja alá. Persze én sem állítom határozottan, hogy shrabtistt nyirokdémon, de akár az is lehet, és a te felvetésed, hogy lám, az egy másik típus, ugyanígy nem bizonyítható ezen források alapján. 

 

 

Adalék a fentebbiekhez amit nem kifejezetten cáfolatnak szánok,hanem inkább csak kiegészítésnek a téma néhány kevéssé tisztázott vonatkozásával kapcsolatban:

A boncmester hínárzöld penészt talált a múmia koponyájában,a démoni megszállottság biztos jelét. Könnyű volt elképzelni az ifjú elfet,ahogy a homloka mögött suttogó gonosz hang az őrületbe kergeti;ahogy zilált hajjal,lázasan,lázban égő szemekkel az üvegbarlangba menekül előle;ahogy tébolyult módszerességgel megtervezi és előkészíti saját iszonyú halálát.

(…)

Ha démon száll meg valakit,általában komoly céljai vannak vele,tervei messzebb mutatnak a kicsinyes pusztításnál. Vérbosszú,lélekorzás,egész népek,fajok romba döntése. S mivel a művelet elég nagy fáradságába kerül,gondosan őrködik választott bábjának épsége fölött,legalábbis amíg így diktálja érdeke.

Csakhogy a démonok szerfölött ritkán vannak tisztában a halandók testi szükségleteivel. Azt tudják,hogy a tűz és a testüket átjáró vas megöli őket;azt viszont nem mindig,hogy időnként enniük,inniuk kell,s idegen környezetben elsorvadnak.

Mit tenne egy elszánt lélek ha démoni igába kényszerülne, s világos perceiben kétségbejtő bizonyossággal  tudná,hogy a szörny népe,nemzetsége,családja,elveszejtésére akarja felhasználni őt? Tőrrel vagy méreggel nem lehet öngyilkos; a démon felismerné a veszélyt és megakadályozná. De ha elvonulna valami titkos helyre; ha gondoskodna róla, hogy soha többé ne juthasson ki onnan; ha önkéntes éh-és szomjhalálra ítélné magát.

Raoul Renier: Krán 72-73.o

Link a hozzászóláshoz

Időközben azonban megint átfutottam a Rúnában leírtakat és itt már találtam pár dolgot ami már engem igazol:

"-Egy ősi legenda szerint az idők hajnalán a démonok uralkodtak a halandók fölött. Talán ezért sugároz a démonok tekintete,különös bénító erőt. Az a szerencsétlen
halandó,aki belenéz és elvéti a ME-jét 60E ellen,a démonok rabszolgájává válik. Megmaradnak a képességei és képzettségei,de ezentúl hűségesen kell szolgálnia a démonnak. Mindeközben persze mindvégig tudatában van a kiszolgáltatott  helyzetének,de nem tehet semmit,engedelmeskednie kell.

- A démon,ha úgy kivánja fel is használhatja szolgája testét. Ilyenkor átveszi felette az írányítást,háttérbe szorítva a szolga tudatát.
Ilyen módon már szabadon kelhet-járhat a szolgatestével a világban,miközben igazi valója valahol elrejtőzve bújik meg. A szolgatestből már nem árad a démoni aura keletette  
félelem, így ilyen módszerrel azt is elleplezheti. A szolga fizikai képességei akkor sem változnak,a szellemiek azonban a démonéi. Ha szolga meghal a teste denebolaként kíséri urát,amíg az él. Ha az halálát leli,a denebola céltalan kóborlásba kezd azon a démoni síkon ahol a gazdája élt. (...)"

Forrás: Rúna 4.évf. 1.sz 2.o

Nem írja,hogy kizárólag a Shabbratist (vagy a démonok egy csoportja)  képes megszállásra,a cikk általánosságban beszél démonokról. Tehát bármelyik fajta képes megszállásra,a Shrabbatist ilyen szempontból csak a látszólagos testtelensége emeli ki a sorból,azaz hogy a többi fajtársával szemben számára nem szükséges szemkontakus létesítése az áldozat igába hajtására,hiszen teste sincs,így szemekkel sem rendelkezik. (És nem mellesleg mindezek alapján már valamivel nagyobb valószínűséggel feltételezhetjük,hogy a Shrabbatist nincs közelebbi rokonságban a nyirokdémonokkal.)

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

@Sigurd O'romell, az a pap karakter szent szimbólumára utal, azt lehet odaírni. (Pl. Sólyomhold). Erre vonatkozó adatokat a papok leírásainál találsz, de én KM-i pályafutásom alatt találkoztam már egészen egyedi, különleges (nem a könyvekben említett) szent szimbólumokkal is. 

Ez már csak plusz okoskodás, de ha van a karakternek valami egyedi szimbóluma, amolyan aláírás, mint Zorrónak, (ez amúgy a MAGUS-ban mesterjegy, de az bajvívó, és másnak is lehet, noha nem kötelező), akkor szerintem azt is lehet oda írni. 

Link a hozzászóláshoz

Az ynevi nevek listája, ezeket a rangokat említi: Bel, Del, Sil, Ves, am, con, sin. Viszont jelentésüket nem ismerjük, mivel ezek nem igazi rangok, csak egyes történetek szereplőinek halandzsa neveinek részei. GA-nak volt még hosszú agymenése Shadonról az Ősi titkok láza...-ban, de azt már nem voltam hajlandó elolvasni. Ott biztos van minden.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

@Sigurd O'romell A con GORVIKI nemesi előnév, egyike a MAGUS-ban legelsőnek, mégpedig nem csak használva, hanem jelentésével meg is magyarázva bevezetett nemesi előneveknek - lásd Guru Rúna... 

A shadoni nemesi előnevek először GA fórumán, majd a Garmacor 2-ben jelentek meg, de biztosan jutott a förmedvénybe is, bár az nem számít mert az már 2.0-s Ynev. A shadoni lovagok mindamellett a Del nemesi előnevet használják. Lásd a szószedetet, egyébként. Rálereshetsz konkrét nemesi előnevekre is, de érdemes megnézni iylen témában a nemesi előnév kifejezést, mint keresést, és lehet válogatni. 

Link a hozzászóláshoz
12 órával ezelőtt-kor MagyarGergely írta:

A shadoni nemesi előnevek először GA fórumán, majd a Garmacor 2-ben jelentek meg, de biztosan jutott a förmedvénybe is, bár az nem számít mert az már 2.0-s Ynev.

Akkor ezek szerint  a Garamcor Vére már nem számít forrásértékű regénynek??? :-o

És - ha legalábbbis jól értem - a GA által írt két háttéranyagokat tartalamazó kötetet sem? Vagy csak annyiban, amennyiben - mint a legutóbbi Boomen könyv esetében - ha az ezekben leírtak  felhasználására fognak kerülni más írók regényeiben is? 

 

 

Link a hozzászóláshoz

Itt inkább az utolsó két esszékötetről van szó, ahol András úgy döntött, újraírja Ynevet. Nyilván lehet forrás, ha valakinek tetszik (elvégre "hivatalos"), illetve én is néhány részét elfogadom, például Godon történelme nekem tetszett, és számomra belepasszolt a régi, igazi Ynevbe, de alapvetően az vele a baj, hogy direkt, szánt szándékkal újra akarta teremteni a világot. Így nem az eredeti világ kiegészítése, fejlesztése, hanem valami teljesen más, ezért forrásként értelmezhetetlen (mint ahogy például egy Drangonlance regény lenne).

Más kérdés, hogy András szívesen írt keresztbe másoknak korábban is, úgyhogy ez valamelyest az egész munkásságára igaz (Garmacor 2-re is? azt nem olvastam...), viszont, mint meghatározó író, azért el sem lehet menni teljesen mellette, mondván, hogy "ezt ő írta, akkor szarjuk le!". Szóval nehéz kérdés, hogy akkor pontosan mit vegyünk kánonnan, amit még jobban bonyolít, hogy más írók (tisztelet a kivételnek) sem nagyon vették a fáradtságok, hogy egységes világképet hozzanak létre, ezáltal az nem is nagyon van, következésképpen, András sem tud kilógni belőle annyira. :)

Vagy maradunk az első néhány írásnál, ami nekem nem szimpatikus hozzáállás, mert egy fantáziavilág szerintem addig él, míg formálódik (akárhogy is), vagy elfogadjuk, hogy így, vagy úgy, ki-ki a saját szája íze szerint formálgatja a világot (ha okoz is némi anomáliát). Ezért (és nem azért mert egyet értek Andrással, vagy sok felháborító baromságával), én az írásait alapvetően elfogadom, kivéve (egy-két nekem tetsző elemet leszámítva) a korábbal említett utolsó két kötetet. Azért mindennek van határa...

Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Új...