Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Dumaterem


Gem Kapocs

Recommended Posts

Nah ez a tábor dolog érdekes lesz. :D Már alig várom. 8 éve játsszom már, és eddig még összesen csak egy RPG versenyen voltam. Táborban meg még soha. De ez a Királyrét dolog ez bejön, mert lurkó koromban több évet is nyaraltam ott, úgyhogy egész jól ismerem. Meg már el is döntöttem, h úgy megyek, h Kismarostól erdei vasúttal Királyrétid. De rég ültem azon is... Pedig engem már megcsapott a mozdony füstje. :D

Szóval igen kíváncsi leszek erra táborra. Szívesen megismerkednék másokkal (e.g.:Az itteniekkel) is a saját kis beszűkült társaságomon kívül.

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok.

Az ETK olvasásánál a Pszi diszcipláinál tartok, s nem értek egy dolgot. Ugye a JK felépit egy bizonyos Pszí pontú Statikus pajzsot. Ha elöször találkozik egy másik JK-val az nem tudja lerombolni a pajzsot (vagyis nem biztos) mert nem tudja a belefektetett Pszi pontok számát.

De viszont második találkozásnál már tudja, mert a KM elárulta.

Tehát akkor a JK minden pajzs támadás után újra kell épitenie a pajzsot? A KM-nek muszálj elárulnia h a másik mennyit ölt bele, annyit nem mondhat h "a támadás sikertelen"?

üdv.:kopo

Link a hozzászóláshoz

Üdv kopó!

pontosan a 2. megoldás a helytálló, h nem mondja meg, csak annyit érzékelhet a támadó, ha ügyes, h nem, nem sikerült lebontanod a pajzsot... de még ez sem derül ki feltétlenül, hiszen honnan tudnád azt, h vajon akkor most van vagy nincsen?...

nincs az ilyen információ ráírvan az ellen NJK-ra... tehát egy mókásabb KMnél a válasz az, h nemtudod, h vajon meg van-e még neki a pszi pajzsa, vagy nincsen... próbáld, ki egy egyszerű 1-2Es varázslattal :D :twisted:

üdvözlettel,

@

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Egy kicsit pontosítanám @huszár válaszát.

Ha egy JK 4. fokon (Mf) használja a pszit, akkor egy gyenge, pszi-pontot nem igénylő koncentrációval megállapíthatja, hogy a másik elméjét óvja-e pajzs. Azt, hogy ez milyen erős, illetve, hogy milyen típusú, nem.

Tehát ha a pajzs lerombolása sikeres, akkor azt megtudja, mivel az előtt érzékelt pajzsot, az után meg nem.

Ha egy pajzs elleni támadás nem sikerül, akkor a KM nem szabad, hogy úgy mondja, hogy -"nem jó, mert 4-gyel kevesebb". Egyszerűen csak még megvan a pajzs, vagy már nincs ott a pajzs válasz a jó, és a játék szempontjából kívánatos.

Az sem mindegy ugye, hogy a pszi-ostrom melyik változatát alkalmazza az illető, de ez egy másik kérdés.

Link a hozzászóláshoz

Akkor len ne még vagy 3 kérdésem:

1. Muszálj a KM tudja hogy a játékosnak mekora a pszi pajzsa? Ugyanis mivel ő irányitja az NJK-t akkor tudja h mekkora pszi pontal kell támadnia hogy sikeres rombolást okozzon.

2. Azt írja a z ETK hogy a Slan-út at csak kard- és harvművészek tanulhatják meg. Mégis azt is írja hogy néhány esetben más kasztúak is megtanulhatják. Idézem: "Azt azomban le kell szögeznünk, akik maradéktalanul képesek a Slan út alkalmazására - bármilyen kasztrúak legyenek is - ..." sztem nem kell tovább idéznem. Ezt nem értem, ez nem ellentmondás?

3.Azt rja h az Asztrál Szem ill. a Mentális Szem Diszciplina alékalmazását nem érzékeli az áldozat. De ha ezekútán a KM elmondja mit llátott a szem segítségével, a másik meg tudja h használták - kivéve ha a másik NJK. Ez akkor hogy avan?

Most ennyi. Ha túúl sok kérdést teszek fel csak szoljatok és leállok. És köszönöm mindenkinek aki segít(ett).

üdv.:kopo

Link a hozzászóláshoz

Szia,

nyugodtan kérdezhetsz akármennyit, aztán úgyis lesznek, akik válaszolnak rá.

1. A KMnek elvileg mindenről tudnia kell, így erről is. Ellenben ki kell játszania, hogy az NJK nem tudja szám szerint a JK pajzsát, és becslése is csak akkor lehet, ha rendelkezik valamiféle információval a karakterről (pl tudja róla, hogy nagyhatalmú varázsló / tapasztalatlan zsoldos, stb. Legjobb becslése természetesen az Auraérzékelés kyr diszciplinával lehet.).

2. A Slan-utat kizárólag csak harc- és kardművészek tanulhatják meg.

3. Ez a kérdés nem teljesen világos számomra. Ha az a probléma, hogy egy JK használja egy másik JK-ra, akkor hívd félre a JK-t, aki alkalmazza, és úgy mondd el neki a szerzett információkat, hogy más ne tudja meg.

Hozzá teszem még, hogy a játéktechnikai kérdésekre a válaszaim az ETK rendszerére (és a hozzá tartozó kiegészítőkre) valószínűleg helyesek, de nem feltétlenül igazak ÚT-ra.

Üdv

Link a hozzászóláshoz

1 Mp-nál kisebb energiamennyiséget nem tudsz belefektetni, tehát nem lehet 2 E-t erősíteni 2/3-ad manapontért, ilyenkor kétféle elképzelés van:

1. ha 3 E-nél kevesebbet akarsz erősíteni, az is 1 Mp.

2. Nem tudsz 3 E-nél kisebb mértékben erősíteni.

De amúgy is, ha ugyanannyi energiáért nagyobbat erősíthetsz, miért akarnál kevesebbet? :)

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Nem voltam még bárdal de szerintem, hangmágiaa hatása alá személyanként tartoznak az áldozatok tehát meg adva hogy hány főre vagy pedig hallótávolságon belül. De lehet nem, majd valaki helyesel avagy nem:)

Az asztrál mentál szemnél pedig szerintem ha elvéti az áldozat a mágiaellenállást akkor létrejön a varázslat egyértelműen de nem veszi észre az áldozat. Ha tévedek valaki javítson ki...

Hokusz

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Jól mondta TAO, a slan utat csak a slanek (harc és kardművészek) tanulhatják.

A fejvadász nem a pszi slan útját alkalmazza, hanem a pszi egy fejvadász változatát, aminek egyes diszciplínái hatásaiban és jellemzőiben gyakorlatilag megegyeznek a slan pszi egyes diszciplínáival.

Ez nem logikátlanság, hanem játéktechnikai egyszerűsítés. A kyr pszi is ismeri majd minden pyarroni diszciplínát, pedig más alapú, de azt is mondhatnám, hogy a krániak is a "pyarroni" pszit használják, pedig nem hiszem, hogy ott képzik őket... meg azt sem, hogy onnan lopták volna. Csak egyszerűbb így leírni, hiszen a hatás ugyan az, és akkor nem kell ugyanazt a pl. főjellemző-növelő hatású diszciplínát 4-5 változatban, néven, leírással szerepeltetni a szabálykönyvekben.

A fejvadászok éppen azért tudnak "pont olyan" diszciplínákat is, mint slanek, mert a harcművészethez való viszonyulásuk néhány pontban megegyezik velük, így ők is ilyesmit ismernek.

Kopo,

Több kérdésed is olyan, ami nem játéktechnikai, hanem meséléstechnikai. Ez nem baj, csak mondom, hogy nem a törvénykönyvvel van baj, a mesélés éppen azért (is) igényel gyakorlatot, hogy a különböző módszereket megtanulja valaki. pl. a TAO által is említett félrehívás, vagy a játékos helyett dobás, vagy dobja ő, de ne tudja, mit. Pl. -dobj már K10-zel, de nem mondod meg, hogy ez valójában egy képességpróba volt, csak az eredménynek megfelelően mesélsz tovább.

Link a hozzászóláshoz

Na kello!

kopo, ugy latom, nalatok egyertelmuen az helyzet, hogy a jatekosok dolgoznak egymas ellen es a fellelhetoleg kezdo km asse tudja, micsinaljon a helyzettel.

Nos, itt tobb modszer van, de a legrealisabb az, hogyha a csapatot kulon veszi es kulon beszelget mindenkivel, esetleg az egy "taborba" tartozok egyutt lehetnek. Ezzel az a baj, hogy eleg vonatott lesz a jatek, de ez a legrealisabb, mert a jatekosok nem tudnak a megszerzett informaciotol elvonatkoztatni.

A masik modszer az, ha mindenki egyutt van, de folyik a felrehivas es levelezes. Ezzel az a baj, hogy ettol sem tudnak elvonatkoztatni, de nem teszi olyan vontatotta a jatekot. Pl ha a csapat rossz fat tett a tuzre, es valaki elmegy a km-mel beszelni, a tobbi rajohet, hogy bekophette oket, ha nem jon vissza... szoval ilyen dolgok.

Vegulis az a variacio a jo, ha a km dob helyettuk, es jatekules ejelen, vegen, szuntekeben finoman tovabbadja az infokat. Ez egy jo modszer, mert senki sem fog gyanut. De ehhez tapasztalt km kell.

De ennel is van egy jobb modszer... a csapat egyutt kell dolgozzon. Kell egy jatek az osszemeselesnek, aztan minden mehet a baratsagban. Igy lesz a legjob...

Szal probaljatok ki a szovetsegi jatekot is, mert a kerdese abban a helyzetben nem merulnek fel.

Es a mental-asztral dolgok: ugyanugy, mint a tamadas: a tamado varazslat/diszciplina erejehez kell k10-et hozzaadni, azt meg nalunk mindig a tamado dobja, nalatok is lehetne igy csinalni...

Na, mostanra ennyi.

Csaba

Link a hozzászóláshoz

Na végrred elértem arra a szintre, h megalkossam első kari-mat. Az alkotásnál egy vmit nem értek. A Kp-ék kiszámitását.

Addig OK hogy hogyaan tudhatom meg Kp alapom.

De: Elöször az Üggyességem 10 feletti részét adom hozzá, ujtánna aInteligenciám. Mindkét eredmény más vásárlásáraa kapom, Ha az eggyik elfoghy akkor nem vehetek a másik fajtából? Sezeket hol tüntethetem fel?

Egyeklöre ennyi, de ha még vmit nem értek...megkérdezem :twisted: :twisted: :twisted:

üdv.:kopo

Link a hozzászóláshoz

Nahát, akkor kp-k:

Szóval, első szinte az ETK szerint minden kaszt kap kp alapot és kp/tsz-t.

Aztán van az intelligencia és az ügyesség. Itt kicsit mást mondok: emelett még rendelkezésére áll az ügyességének és az intelligenciájának 10 feletti része, amiből egyrészt (int) csaktudományos képzettségeket vehet, míg az ügyességből származóra mindent, csak tudományost nem. Emelett a többi kp-ját (kp alap+kp/tsz) bármire elköltheti.

Na, remélem segítettem.

És ne aggódj kérdezz nyugodtan, mindenki így kezdte. De voltak olyanok is, akiknek a kérdéseit egy idő után nem nézték szó szemmel, mert rosz helyen tette fel őket. De rám minidg számíthatsz ilyen téren, úgyhogy csak nyugodtan!

Csaba

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...