Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Minden a játékos szemszögéböl - dobások,játékon felüli játék


Recommended Posts

Közzétéve:

Szerintem az elemierő aura az elemierő aura és ha fent van akkor 00 ide vagy oda a tőr soha nem sérti meg a varázslót. Ellenben ha a tőr mágikus akkor lehet hogy a manahálón zűrt (mivel minden mágikus fegyver manát von el a környezetétől) okozva utat talált az elemierőn keresztül.

Közzétéve:

Anwyl: Ezzel én sem értek teljesen egyet, bár ez csak felfogás krédése.

Én az elemi erő aurát nem péncélként kezelem, ami SFÉ-t ad, hanem akár egy testet körbeölelő erőtér, még a találat előtt megállítja a fegyvert/lövedéket. Tehát ha az aura erőssége nagyobb vagy egyenlő a támadó fegyver okozta maximális sebzéssel (tőrnél tehát 6E) akkor a varázsló azzal a fegyverrel szemben sebezhetetlen.

Csak ha a fegyver max. sebzése nagyobb, akkor lehetséges a találat, értelem szerűen van 00-ás szabály is.

01=a karakter saját magát sebesíti meg, avagy a hibája miatt sebelsül meg -a helyzet hozza-

02-03=a karakter a társai közül sebesít meg valakit. -ez kellemetlen is tud lenni.-

Szegény 20. szintű slan-mester, aki több évtizede (netán évszázada) keresi a tökéletesedés útját, mégis minden 30adik ütésére vagy magát, vagy a társát sebesíti meg... :wink: Szerintem ez abszolut irreális. :?

Közzétéve:

Sziasztok

Sorban:

-A 00 esetén nálam a varázslat álltal létrehozott védelem is páncélnak számít. A 00-ás dobás lényege az, hogy "tökéletes" az már, hogy ez illogikusnak tűnik az lényegtelen. Ez fantasy, és itt minden lehet:)))

-Gangrellal egyet kell értsek 02,03 esetén mást találok el :?: Na nem :?

Közzétéve:

Szerintem a 02-03 esetén nem feltétlen mást találsz el, hiszen az elvileg a 01-ben benne van. Egyszerűen csak nem várt, de nem annyira súlyos esemény következik be, amire nem számíthattál előtte, ugyebár :)

De azért nem olyan súlyos, bár nálad, Dragon, még tán a 10-es is balszerencse ;) (Ne vedd zokon :) )

Ha én mesélek, akkor inkább valami vicces dolog szokott beütni ilyenkor.

Mondjuk a múltkor pont nem ez volt, mert ott kidobtam, mi történik... büszke lettél volna rám, mert bizony majdnem egy egész partit ki kellett írtanom, annyira rosszak voltak a dobások... de aztán sikerült őket megmenteni..

Közzétéve:

büszke lettél volna rám, mert bizony majdnem egy egész partit ki kellett írtanom, annyira rosszak voltak a dobások... de aztán sikerült őket megmenteni..

Ez kicsit könnyű szívre utal, ami mellesleg nem baj, általában nálam is történik valami váratlan fordulat, amikor oda érek, h mészárolni kéne a jk-kat. Viszont Az sem jó, ha mindig könyörülök, mert akkor már rendszeresen túlmennek azon a bizonyos határon! Igaz, erről azól egy "heroikus" szerepjáték! Én sok esetben dobok nekik szerencsét, természetesen mindig helyzetmódosítókkal, és meglátjuk h könyörülhetek-e?

Közzétéve:

Km-ként nem azzal kell kivívnod a tiszteletet, h azért mert épp azon a napon egy karakter ellenében rosszul fordul a kocka, azért a modulodban karakterirtás következik. Az ilyen KM-i gondolkodás, a saját dugádba dönthet olykor. Ha teszem azt sokat dolgoztál a modulodon, egy karakter halála nagyban csökkentheti a játékosok morálját, s az egész kaland veszekedésbe dúlhat egy peches kockadobás miatt. Ez tényleg csak az egyén szerencséje, bárkinek lehet rosszabb v. jobb napja. Minden KM-nek meg kell őriznie a tiszteletét a JK-kkal szemben, hiszen ő alakítja a világot, melyben a karakterek cselekednek. Szerinten feleslegesek a szerencse dobások, hisz az szintén csak a kocka, a bizonyos helyzeteket a KM-i fantáziára és a józan belátásra kell bízni. Teszem azt ha egy ork rohamoz feléd kétkezes csatabárdjával, s 00-át dob, akkor az nem feltétlenül jelenti a karakter halálát. Innentől a szerepjáték számít. Például: KM: Látod h a különféle páncéldarabokkal teleaggatott ork, hatalmas csatabárddal a kezében rohamoz feléd. Mit teszel?

JK1 (harcos): próbálok fedezéket keresi, esetleg ha még van időm elédobni valamely tárgyat.

KM: maximálisan elvetődhetnél, ha csak a kardodat nem kívánod hozzávágni

JK2(varázsló): mennyire vizes a fű?

KM: nemrégiben esett az eső, így elég nedves a talaj

JK2: elemi vizet teremtek szőnyeg formában az ork és JK1 közé egy rövid sávban, majd megfagyasztom.

KM: pont ennyire maradt időd :)

JK1: akkor felé hajítom a másfélkezes kardom, s megpróbálok elvetődni a csapása elől

KM: dob, természetes 100-as, majd dob a JK nak (Gyorsaság/ Ügyesség próbát, de nem sikerül)

KM: a kardod nem találja el az orkot, viszont egy pillanatra megzavarja; emellett megcsúszik a jégen, s estében még csap feléd. A csatabárd lapjával talál csak el a válladon, a kulcscsontod megreped, s iszonyatos fájdalom hasít a jobb felkarodba; emellett sikerül elvetődnöd a csapása elől. vagyis inkább hátrtaszít a lendület. Forog körülötted a világ, gurulsz a füvön, s fények táncolnak a szemed előtt....

A 00-ás dobás nem jelenti feltétlenül a karakter halálát, még ha rohamról van szó akkor sem szerintem. Karakter megölése nem etikus. KM-ként egyszer tettem meg mindössze, pedig jó pár év mesélés mögöttem áll.

Közzétéve:

Üdv!

Egyetértek, hogy nem szabad, hogy egy JK csak egy rosszul fordult kocka miatt haljon meg.

Egyébként sem ildomos a JK megölése, magam sem szeretem, bár van, amikor ez következik. De csak sokszoros, nagy hibák esetén, amikor az életben hagyás már a világ "valódiságát" rombolná le, megölve a játék izgalmát, mondván, úgysem lesz semmi baj, mindig mi győzünk, meg ilyenek.

Az olyat meg pláne nem szeretem, amikor valaki KM-ként azzal henceg, hogy milyen furmányosan, és mennyi JK-t ölt meg, és még büszke is rá, meg díjat kap, stb. Ez az "úgyismegölöm én a karaktert" szüli a JK-ban leginkább a tápolás igényét szerintem, és a jó játék rovására megy.

Közzétéve:
Nekünk volt egy tűzvarázslónk, aki állandóan 00-kat dobott, úgyhogy minden féle % nélkül ő nyitotta a zárakat, meg ő lopakodott. Aztán egyszer jól lenyilazták... :twisted:

hát ihgen a rutin azért sokat jelent a kitérésben a harcművész főkaszt számára :lol:

Közzétéve:

Üdv!

Olvastam itt valamit:

Nekünk volt egy tűzvarázslónk, aki állandóan 00-kat dobott, úgyhogy minden féle % nélkül ő nyitotta a zárakat, meg ő lopakodott.

Nem tudom, honnan származik az a szokás, ami a fenti idézatből is tisztán látszik, mégpedig az, hogy a a %-os képzettségek próbájánál a 00 mindig siker, a 01 meg mindig kudarc. Hasonlóan, mint a harci dobásoknál, gondolom, innen az ötlet is, ami egyébként szerintem igen TÉVES.

Javítsatok ki, ha tévedek, de annak ellenére, hogy találkoztam már csapattal, ahol így játszottak, tudtommal nem így van.

PL a képzettségpróbákról szóló rész a törvénykönyvben egyáltalán nem említ ilyen dolgot...

Közzétéve:

Üdv!

Én is majdnem így gondolom, mert szerintem is ígyvan.

Annyival egészíteném ki, hogy nem biztos, hogy a 00 sikertelen (bár az elv így néz ki) de a %-os képzettségek emelkedhetnek 100 fölé is, így akár egy 00 is lehet siker.

Közzétéve:

Üdv!

Szerintem nem lehet sikeres a 00- semmikép!

A játékban bene kell lenni, h hibázhatsz még 130%-os tudással is!

Nem lehetünk tökéletesek, és valjuk meg csekély az esélye, h hibázzak 100 feleti értékkel!

Béke!

Közzétéve:
Tegnap este meséltem: az öcsém 01-t dobot Cé-re így hátba és túllöte a célirányban lévő harcoló JK-t!

Ümhümm. Ez velünk is megtörtént, csak egy kicsit cifrábban. A JK edorli gyalogos volt. Akkora CÉ-je, volt mint egy egész jólképzett íjászosztagan együttvéve. El akart lőni az egyik JK füle mellett. Ezt még dobás nélkül is röhögve megcsinálta volna. De én mondtam neki, h dobjon csak, nehogy 01 legyen. Az lett. Tűzíjjal, 14 Ép-re lőtte fejbe a Jk-t.

Azt hiszem, mondanom sem kell, mi lett a Jk sorsa. Down, the drain.

Közzétéve:

Ú!

Az biztos fájhatott!

Az öcsém 12 szintü Bm. és a másik Jk.-meg agy 13.szintü Toroni Elitharcos akire sajátkezüleg tetoválta rá a Smaragd jelet 12 Ép-vel!

Gondolhatod, meg sem érezte!

Béke!

Közzétéve:

A különféle helyzetmódosítók bármekkora százalékos képességet pozitívan v. negatívan befolyásolhatnak. Ezek mértékét a KM jogköre eldönteni. Egyértelmű, h egy majdnem tükörsima falra nehezebb felmászni, mint egy göcsörtös fára. Szerintem egy fontos vita tárgya lehetne az, ami nálunk többször előfordult. Adott egy karakter 98%-os mászással, az ő esetében nem túlzottan megterhelő egy tükörsima fal esetén egy esetleges 25%-os levonás, viszont a másik JK egy alacsony szintű BM, kinek mászása megegyezik a Ü 10 feletti részével azaz 6-al. Namost a levonás miatt maximálisan a 01 segíthet, mivel az az értéktől függetlenül mindíg sikert jelent. S ugyanez igaz a természetes 00-nál %-os képzettségek esetén. A legprofibb orvgyilkos alatt is megroppanhat a deszka lopakodás közben. Egy ilyen dobás nem a tudás hiányát, hanem valamely egyéb okból származó balesetet jelent amely meghiusítja a képzettség sikeres alkalmazását.

Támadódobások esetén ez teljesen fordítva működik, mint azt az előttem szólók már le is írták. A természetes 100-as még akkor is siker, ha egyébként a Támadó TÉ-je még így sem haladná meg a Védő Védő értékét. Ez esetben a 3ép-t ugyanúgy le kell vonni, mégha a fegyver sebzését csonkán v. egyáltalán nem, a pontos sebzést a helyzet fügvényében a KM jogköre eldönteni. A Védő érték még nem jelenti azt, h a karaktert nem lehet eltalálni, csak képes kivédeni a különféle csapásokat. A 01-nél más a helyzet, erre szintén nincs pontos "failure" táblázat mint más szerepjátékokban (pl. Fallout) így a KM-i fantáziára van bízva, h mit talál el a játékos karaktere. Ez a saját lábától akár a felette magasan repülő sas is lehet távolsági fegyver esetén. Hasonlóan mulatságos helyzet már történt nálunk is. :)

Rodarth és mortel: valóban eléggé utolsó pillanatok... :)

Tengermély tisztelettel:

Agis

Közzétéve:

Üdv!

Ismét csak magamat ismételhetném.

Nem mondom, hogy logikátlan az, hogy a %-os képzettségpróbáknál is alkalmazva legyen a 01 -és a 00 a harci dobásokhoz képest pont fordított jótékony, illetve katasztrofális hatása, mert ugye ez pont a harci dobások logikáján elindulva jó.

De ez csak egy elterjedt házi kiegészítő, senki ne írja, hogy ez így van, mert nem, egyszerűen el kell olvasni mit írnak a könyvben, hogyan kell képzettségpróbát dobni.

Közzétéve:

Üdv!

nemigazán tudtam eldönteni, hogy hova illik igazán a kérdés, szal ezt a topicot választottam

szeretném megkérdezni, hogy szerintetek miért fáj egy játékosnak ha a másik játékos olyan karival szeretne játszani amienre ő vágyik ???

pl.: adott a harcművész kaszt.- azt ugyebár mindenki tudja hogy léteznek különféle harcműv. technikák- tegyük fel hogy a játékos alkot 1 salyát technikát aminek a lényege a legyőzhetetlenség - mert ugyebár kétségtelen, hogy léteznek olyan H.-k akik erre törekednek- nahh szal... a technika lényege : több diszciplínát használni 1szerre - pl.: tulajdonság módosítása : erő , gyors , ügy . - aztán még1 technika: erőfelszabadítas vagy vami hasonló : X időre megsoxorozza a használó pzsi pontjait pl.:2ép-ért 2 -szerez. + a karakter nem teljesen jártas a Slanba mert sokkal többet harcol van neki: aranyharang meg belső idő meg levitáció, HM/tsz-e pedig : 10

nahh ezt kifejtettem .. bár tudtam volna hosszabban is -nahh 8-

a lényeg az ,hogy télleg naggyon táp de nemértem hogy a -vétózó- játékos(ok) miért NEM tudják ezt elfogadni, mert még az is garantált hogy az ő karijának nemkell tartania az ultra-táp HARCMÛVÉSZTÕL

- dehogyha nem kell féltenie(ük) a kariját

-hogyha a harcműv.-nek megvan a maga világa, a maga helye, a maga céljaival - mintahhogy minden harcművésznek-

AKKKKOR MI A GOND ????????

érdekelnének a vélemények -nem a kariról, mert az abszolút elképzelés , de lehet hogy kipróbálom mind1 tök8- a kérdésről

bocs ha rossz topicba írtam , de ezt találtam a legmegfelőbbnek...

( játékosok szemszögéből)

mindörökké!

Közzétéve:

Üdv!

Nos, miért fáj a többieknek? Egyrészt elmondta az előttem szóló. Egyetértek.

Másrészt akkor nyilván ő is - jogosan - igényt tarthatna a saját karakterével legalább ekkora kedvezményekre, hiszen ha a másik kap, ő miért nem? Gondoljunk csak bele, milyen csapat állna így össze... Fúj tápolás.

A pszi diszciplínákból egyszerre csak egy használható, már ha az folyamatos koncentrációt igényel, tehát eleve elég furcsa amit leírsz. A tápságáról nem is beszélve, szóval ebbe bele se kezdek.

DE. Ha már valakinek engedsz olyanokat, ami nem egyezik a szabályokkal, akkor evidens, hogy azt mindenkinek el kellene fogadni - tehát jóváhagyni - mivel mindenki MAGUS-ozni ül le, ahol vannak a szabályok, és ehhez járul a sok - akár nagyon vad - házi kiegészítés, amit viszont MINDENKI elfogad. Ha nem, akkor vagy nem használhatod, vagy a játékos esik ki a csapatból, akinek nem tetszik.

Egyébként pedig a KM-nek mindig igaza kell, hogy legyen, tehát ha azt mondja, hogy ez lehet - és nyilván, ha következetes, akor kiegyensúlyozza majd a játékot - akkor az van, és kész. Más kérdés, hopgy ha nem jó KM, vagy értsd úgy, nem következetes, akkor a többiek kedve el fog menni a játéktól...

Közzétéve:

két kisfiú játszik a homokozóban

az egyiknek van egy lapátja

a másiknak egy útépítő gépe

Téged ez miért zavar?

Csak akkor válaszolj, ha zavar!

Ha szerinted rendben van, és szívesen lennél a lapátos kisfiú, akkor ne válaszolj!

Közzétéve:

Üdv.

Én a homok várat pusztakézel épitem hogy érezem a homokot így tudom hogy a váram nem fog összedőlni.

A lapát és gép csak felesleges eszközz. A játékosok meg ne gyártsanak tápot intézkedjen a Km.

Az élet szenvedése a vágyaink következménye.

Közzétéve:

Üdv!

Hasonló tápolásokkal -mint mindenki- én is taláűlkoztam. De szerintem ezt közös megbeszéléssel könnyedén meg lehet oldani. A fönt leírt kari esetén pl. azt mondanám, hogy nagyon kicsik legye3nek az értékei (akár egy varázsló szintje is lehet), és chi harcot is elvenném. Na így máris nem olyan nagy táp. A kari az agyát túlfejlesztette a teste rovására. így már a többi kari is könnyebben elfogadhatja az adott karit, és remélhetőleg mindenkinek meg fog felelni.

Közzétéve:

Üdv!

SM, már megbocsáss, de Ranagol segíts!!!

A tápolás a kezdő játékosokra jellemző, akik már ismerkednek a szabályokkal, már tudnak kombinálni, csak még a lényeget nem értik meg. Ezen könnyűsegjteni, elsősorban a KM feladata.

Vándor
Ehhez a témához mostantól nem lehet hozzászólni
×
×
  • Új...