Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték
Antail

Kérdések a karakteralkotással kapcsolatban

Recommended Posts

Sziasztok,

Úgy érzem nekem kell megtörnöm a jeget, úgyhogy írom a listámat. :P

1.) Varázsló karakter mennyi és milyen állatot/anyagot ismer, amit felhasználhat anyagmágiához?

2.) Engedélyezett-e az élőholt karakter, vagy egy élő karakteren a lélekcsapda és halottmozgatás bélyeg elhelyezése?

3.) Az egyszeri sebző varázslatok ellen a tárgyak, csak az STP-jük értékéig nyújtanak védelmet, vagy egy alkalommal a teljes sebzést felfogják, majd megsemmisülnek?

4.) Miként változik a sebzés egy teljes körös hatás esetében, ha csak pillanatnyi ideig érintkezik az áldozattal, vagy ha teljes körön keresztül?

5.) A karaktereknél lehet-e olyan tárgy mely már a személyes aurájuk része akkor is ha eltávolodnak tőle?

6.) A karakterek mindegyike ismeri egymást annyira, hogy egymásra látás nélkül válthassanak pszi üzenetet?

7.) A pszi pajzsokat és a membránt lehet-e egyidejűleg alkalmazni? 

8.) Aki vesz magának hátast, mindenképp átlagosat kap, vagy felárért vehet jobbat?

9.) Idomítás képzettséggel rendelkező karakternél lehet-e állat, és mennyibe kerül?

10.) A karakterek kora emberi mércével van megadva, ez azt jelenti, hogy más fajnál az azonos korcsoportnak megfelelően kell módosítani?

11.) A nem emberi fajú karaktereknek mennyi az Érzékelés módosítója?

12.) Kobold karaktere ugyan nem választható, ettől függetlenül a KM-ek kidolgozzák-e a személyes ízlésüknek megfelelően?

+1, de az már csak formaság, az MTK szerint a Főnix lovag pikkelyvértet kap, nem sodronyinget. ;)

 

Egyenlőre ennyi, ha más is felmerül még írok. :)

Szép napot, jó tervezgetést.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Szia!

 

Örömmel láttuk, hogy valaki megkezdte a téma felvetések sorát, még ha nem is minden kérdés tartozik szorosan a Karakteralkotás témakörében. De elzárkózni egyetlen kérdés elől sem fogunk, szóval lássuk a pontokat:

1.) A kérdés kapcsán a végső választ a mindenkori KM hivatott megadni. Javasoljuk, hogy a varázslót irányító játékos és a mesélő a játék megkezdése előtt egyeztessen az ilyen - valóban tisztázást igénylő - kérdésekről. Ez, mivel nem versenyről van szó, megítélésünk szerint most kiváltképp nem ütközik problémába.

2.) A karakteralkotás első oldalán felsorolásra került a Karakteralkotásban Engedélyezett Szabálykönyvek jegyzéke. Ezekben nincs mód az élőholt karakter indítására, így mi sem javasoljuk  ezt. A bélyegek kapcsán az 5. oldalon találsz információt (Varázstárgyak, tetoválások, bélyegek, stb). Egyeseknek visszás lehet, de a rendezvényeinken az ilyen történet előtti felbélyegezés esetén súlyos aranyakat kell kicsengetniük a játékosoknak. Mivel ez nem verseny, a mindenkori KM adhat mentességet ez alól, amennyiben szükségét érzi.

3.) Én inkább az előbbire szavaznék. Pl. egy selyemlepedőbe tekert karakter nem menekül meg egy 15k6-os tűzkitöréstől. 

4.) A játék szabályrendszere erre sajnos nem tér ki. Házi szabályokkal ezt is lehet kezelni (pl. teljeskörös behatásnál max. sebzés), de ez is inkább rendszertechnikai kérdés és nem a karakteralkotás témaköre.

5.) Amennyiben a KM-ükkel erről előzetesen egyeztetnek, úgy lehet.

6.) A magunk részéről nem gördítenénk akadályt ez elé. Tudjuk praktikus, ha ez az eszköz a karakterek rendelkezésére áll. Mindenesetre részünkről a csapatokra bíznánk azt, hogy a kiadott előtörténetek alapján ki kivel érzi indokoltnak az ilyen mélységű kapcsolat meglétét.

7.) Mivel a Membrán leírásának legelején az szerepel, hogy ez a Statikus pajzs egy változata, ezért a magunk részéről arra a megállapításra jutottunk, hogy vagy Statikus pszi pajzsok vagy Membrán övezheti az adott karakter elméjét. Természetesen a Dinamikus pajzsokra ennek nincs hatása. 

8.) A KM-ével való egyeztetés után értelemszerűen vehet drágábban jobb képességű állatot.

9.) Lehet, de - a Karakteralkotás általános elvei értelmében - neki is ki kell fizetnie az idomított állat magasabb árát épp úgy, mintha nem ő idomította volna. 

10.) Tökéletesen értelmezted a dolgot. Mi csak az emberi kort adtuk meg. Minden más fajnál arányosítani kell az évek számát.

11.) Nincs módosító. Tudjuk ez furcsa, de hivatalos (ETK alapú) szabálykönyvek erre nem térnek ki, mi pedig nem kívántunk rendszert írni. Az egyes érzékszervek jellegzetességeit (pl. udvari ork - szaglás) majd a KM adott módosítóval beépíti a próbába.

12.) Mindig mindenben a KM szava dönt, épp ezért ezt mi nem is tilthatnánk meg. Tehát a modul ismeretében ilyesmiben meg lesz a döntési jogköre a mindenkori KM-nek. Épp úgy mint  minden más NJK esetében is.

+1.) Jogos észrevétel. Köszönjük a helyreigazítást: a 3/1-es pikkelyvért a helytálló.

 

Remélem sikerült minden kérdésre elfogadható választ adni. További jó karakteralkotást mindenkinek!

 

Üdv,

H.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

19 órával ezelőtt-kor Hulla írta:

Örömmel láttuk, hogy valaki megkezdte a téma felvetések sorát, még ha nem is minden kérdés tartozik szorosan a Karakteralkotás témakörében.

Ebben igazad van, ám a válaszok eldönthetik, hogy milyen irányban gondolkozzunk karakteralkotásban. :)

19 órával ezelőtt-kor Hulla írta:

1.) A kérdés kapcsán a végső választ a mindenkori KM hivatott megadni.

Ezzel is teljesen egyetértek, bár gondoltam, a kalandozok.hu-s modult megpróbálnánk a kalandozok.hu-n általánosságban elfogadott szabályok szerint játszani, nem a nálunk megszokott házi szabályok alapján. :)

A 2.) kérdést úgy veszem, hogy eleve "élőholt" karakter nem indítható ám bármely karakter tetethet magára ((39+52) *2)+ a tetoválómester óradíja és az anyagköltség értékéért kb.: 200 tp-ért bélyegeket.

4.) Ugyan az, mint a 1.)-nél. :)

5.) Az aurához tartozó tárgyért kell tp-t fizetni?

A 9.) kérdésben az idomítás kérdése tiszta, már csak az a kérdésem, hogy mennyibe kerülhet egy egzotikus állat? Az érte járó tp tizede? Aranyban, ezüstben?

A többi kérdés részemről tiszta, köszönöm a gyors válaszokat. :)

Szép napot.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
6 órával ezelőtt-kor Rayen Reval írta:

A 2.) kérdést úgy veszem, hogy eleve "élőholt" karakter nem indítható ám bármely karakter tetethet magára ((39+52) *2)+ a tetoválómester óradíja és az anyagköltség értékéért kb.: 200 tp-ért bélyegeket.

 

A mágikus bélyegek mágikus tárgyaknak számítanak, amire kitér a karakteralkotási rendszer. Aszerint kell számolni.

6 órával ezelőtt-kor Rayen Reval írta:

4.) Ugyan az, mint a 1.)-nél. :)

Ezt nem értem. :) 

6 órával ezelőtt-kor Rayen Reval írta:

5.) Az aurához tartozó tárgyért kell tp-t fizetni?

Nem kell. KM-el szokás egyeztetni, hogy mely tárgyak tartoznak a személyes aurádba, ha fontos.

6 órával ezelőtt-kor Rayen Reval írta:

A 9.) kérdésben az idomítás kérdése tiszta, már csak az a kérdésem, hogy mennyibe kerülhet egy egzotikus állat? Az érte járó tp tizede? Aranyban, ezüstben?

Nem Tp, hanem csak józan paraszti ész alapján szoktuk. :) Tegyél egy javaslatot a KM-ednek, ő pedig elfogadja vagy korrigálja majd azt. (Lehetetlen felsorolni az összes egzotikus állatot, vagy egyetlen szabályt hozni rá. Egyszerűbb így.)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv ismét!

 

Köszönöm Tao a válaszokat.

3 órával ezelőtt-kor TAO írta:

A mágikus bélyegek mágikus tárgyaknak számítanak, amire kitér a karakteralkotási rendszer. Aszerint kell számolni.

Ezek szerint egy kis kerekítéssel, de jól számoltam. ;)

3 órával ezelőtt-kor TAO írta:
9 órával ezelőtt-kor Rayen Reval írta:

4.) Ugyan az, mint a 1.)-nél. :)

Ezt nem értem. :) 

Az első kérdés kapcsán írtam, hogy szeretnénk a kalandot a kalandozok.hu táboraiban elfogadott "házi szabályokkal" lejátszani, a sajátjaink helyett. Itt is erre gondoltam. :)

A többi kérdéses esetben akkor a KM és a csapat dönt majd. 

Még egyszer köszönöm a válaszokat. Gőzerővel indul a karakteralkotás. ;)

Szép napot.

 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

 

Egyik játékosom dilemmáját tolmácsolom: Byzon esetében - aki ugye választható khálnak is - a felsorolt kasztvariációk tartalmazzák a harcművészt is. Megfelelő tulajdonságértékekkel (12-es asztrál, akaraterő, intelligencia) lehet Byzon khál harcművész?

Byzont bizony én egyedi karakterként engedélyezném. :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
56 perccel ezelőtt-kor Lozartan írta:

Egyik játékosom dilemmáját tolmácsolom: Byzon esetében - aki ugye választható khálnak is - a felsorolt kasztvariációk tartalmazzák a harcművészt is. Megfelelő tulajdonságértékekkel (12-es asztrál, akaraterő, intelligencia) lehet Byzon khál harcművész?

Byzont bizony én egyedi karakterként engedélyezném. :)

image.png.761f893a9d66062e32932aeb7e56a600.png

Azaz a Slan pszít képtelenek elsajátítani (ami amúgy is kifejezetten az emberi elmére van készítve), anélkül pedig nem számíthat Harcművésznek. De amúgy is N-nel van jelölve a táblázatban a Khál számára a kaszt, szóval felesleges is ezen elmélkedni.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
2 órával ezelőtt-kor Lozartan írta:

Egyik játékosom dilemmáját tolmácsolom: Byzon esetében - aki ugye választható khálnak is - a felsorolt kasztvariációk tartalmazzák a harcművészt is. Megfelelő tulajdonságértékekkel (12-es asztrál, akaraterő, intelligencia) lehet Byzon khál harcművész?

Tetrának alapvetően igaza van, és táboros versenyek esetén az ő válaszát mondom én is. :)

Viszont ez most nem verseny, hanem egy nagyon informális, otthoni / online játék, úgyhogy egy kis eltérés a szabálykönyvektől - a KM engedélyével! - belefér szerintem, ha a játékélményt erősíti. :) Ezt persze óvatosan, halkan merem csak kijelenteni, hogy ne jelenjenek meg a kráni elf aquirvadász JK-k... :peace:

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Mindkettőtöknek igaza van, köszönöm szépen a gyors választ! :)

Élve rámruházott (KM-i) jogommal, akkor engedélyezem, a harcművész "Byzon"-t, mint egyedi karaktert (de csak szigorúan fegyver nélküli, pusztakezes harcművésznek).

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Nincs is mókásabb, mint egy transzban levitáló khállal flipperezni egy antik vázákkal teli szentélyben. Talán csak tüsszentésre ingerelni egy alvó sárkányt egy jól megborsozott tollpárnával. ^^

De, hogy kérdésem is legyen, mit tartalmazhat a tolvajfelszerelés? A hasonló című Rúna cikk felsorolásában (Rúna, I. évfolyam, 1. szám, illetve "KESZK") kettő lista található. Ebből csak az alapfelszerelést kapja meg ingyen vagy a teljes repertoárt?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
6 perccel ezelőtt-kor Csupakosz írta:

De, hogy kérdésem is legyen, mit tartalmazhat a tolvajfelszerelés? A hasonló című Rúna cikk felsorolásában (Rúna, I. évfolyam, 1. szám, illetve "KESZK") kettő lista található. Ebből csak az alapfelszerelést kapja meg ingyen vagy a teljes repertoárt?

Választhat. De fontos tisztában lennie, hogy mekkora fizikai kiterjedésű cuccal kell majd számolnia, mert a bővített készlet kb. egy kis hátizsákot tölt meg.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sziasztok,

Egy gyors kérdésem lenne:

A lovak számára gyártott vérteket (átlagos alapanyag, átlagos kovács), milyen árban határoznátok meg?

Előre is köszönöm. :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
21 órával ezelőtt-kor Rayen Reval írta:

Sziasztok,

Egy gyors kérdésem lenne:

A lovak számára gyártott vérteket (átlagos alapanyag, átlagos kovács), milyen árban határoznátok meg?

Előre is köszönöm. :)

Szia!

 

Kiindulási alapként az emberi vértek árának kétszeresét javasolnám alapul venni. Azaz, pl.:

egy a ló torzóját (azaz lábak és fej nélkül) óvó sodronyvért 24 arany

egy a ló teljes testét óvó "merev" vért 400 arany

 

H.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Közzétéve: (szerkesztve)

Sziasztok,

Az egyik játékosom álcának füvesasszonyt szeretne hozni és ennek megfelelően indulásnál szeretne magánál tartani pár "alap" készítményt. Végigkanyarogtunk MG táblázatán, ám az ár itt is kifogott rajtam. A szorzó számokat értem, de hol találhatom meg az alap árakat, amiket szorozni kell?

Előre is köszönöm a segítséget.  :)

 

Ui.: időközben letöltöttem az eredeti dokumentumot, ott a szövegkörnyezet arra utal, hogy minden készítmény alap beszerzési ára 1 ezüst, ha jól értettem.

Szerkesztve ekkor: , Rayen Reval által
Plusz info

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
4 órával ezelőtt-kor Rayen Reval írta:

Ui.: időközben letöltöttem az eredeti dokumentumot, ott a szövegkörnyezet arra utal, hogy minden készítmény alap beszerzési ára 1 ezüst, ha jól értettem.

Igen, helyes a megfejtésed. ;)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

A bárdot minek tettétek bele a csoportba ha nem választható? Vagy a maradéknak marad, ha már minden kari elkelt a csapatba (2x is)? 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Én olyasmire tippelek, hogy ő lesz majd, akit ki kell szabadítani vagy más módon lesz jelen és nem jelen egyszerre. Illetve lehet, hogy majd mindenki fog játszani vele vagy bármi hasonló. Szóval szerintem ő majd pont a sztori része lesz és ezért van benne. (Meg ugye ő része a kalandozó csapatnak, nem idegen.)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
On 2020. 06. 27. at 11:59-kor Crowstone írta:

A bárdot minek tettétek bele a csoportba ha nem választható? Vagy a maradéknak marad, ha már minden kari elkelt a csapatba (2x is)? 

Jadis megválaszolta. :)

On 2020. 06. 27. at 15:20-kor Jadis írta:

Én olyasmire tippelek, hogy ő lesz majd, akit ki kell szabadítani vagy más módon lesz jelen és nem jelen egyszerre. Illetve lehet, hogy majd mindenki fog játszani vele vagy bármi hasonló. Szóval szerintem ő majd pont a sztori része lesz és ezért van benne. (Meg ugye ő része a kalandozó csapatnak, nem idegen.)

Természetesen semmi sem történik ok nélkül, ha Hulla keze is benne van a dologban. ;) 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...