Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Játéktechnikai megoldások - Pszi


Antail

Hasznos-e a Pszi játéktechnikai átnézése?  

109 szavazat

  1. 1. Hasznos-e a Pszi játéktechnikai átnézése?

    • Igen
    • Nem
    • Éljenek a Barbárok - Nem használok pszit


Recommended Posts

Tha thassa, armudar!

Hát ha a szabályokat nézzük, akkor ugye a kardcsapás 3 szegmens, (körönként egyszer-kétszer támadó fegyver) a pszi-lökés meg ugye csak egy...

Nah. Nah. Először rögtön egy kis logikai gubanc: "3 szegmens, (körönként egyszer-kétszer támadó fegyver)" a kör pedig 10 szegmens. Vágási? Másrészt a szabályok sem azt mondják ki, hogy egy karddal körönként 1x vagy 2x lehet lesújtani, csak azt, hogy ha az ellenfél védekezik (ergo vív, félreugrál, stb) akkor a tíz másodperc alatt hányszor van reális lehetőség sebzést bevinni. Ennek ellenére mindketten vadul vagdalkoznak, nem csak nézik egymás buci fejét.

Indoklás: védtelen, magatehetetlen, 0 szintű ellenfél ellen például TSZ-szer lehet támadni egy körben (értelem szerűen most nem a 15. szintű boszorkányra gondoltam példaként.)

A kardot nálam azért nem érdemes pszivel eltéríteni, mert egyrészt rengeteg pszi kéne hozzá, másrészt vívás közben nem tudhatod, melyik lesz a vágás, amelyik a válladba mar. Tehát ha az ellenfél ott áll a karakter fölött, és a végső halálos csapásra készül, akkor megteheti, de vívás közben nincs az az emberi reakcióidő, ami lereagálni azt a tizedmásodpercet, amikor az ellenfél pengéje elsiklik a védekezésre emelett mellett. Ennek ellenére megteheti, hogy az összes csapást eltéríti, de én pl. használaom azt, hogy akárcsak a mágiánál, pszi használatnál is ell kell telnie 1 szegmensnek két diszciplina között...

Tétel 4

Felejtsétek el, hogy a pszi használata meglepő.

Bizonyítás:

- A karakterek 90%-a rendelkezik pszivel.

- Az njk-k jó része is tanulhatott pszit. Tudom, hogy drága, de az njk "kasztok" egy része is megkaphatja ingyen ugyanúgy mint a játékosok. Furán nézne ki egy városi őrség 1000 taggal, ahol egyik sem pszi használó, mert nincs senkinek 10 aranya egy "hivatalos" iskolára... Azért ez vicces lenne, nem?

- Ahol használnak pszit, ott tudnak is védekezni ellene, vagy legalábbis tudják, hogyan reagálják le.

Egyáltalán nem értek egyet veled. "A karakterek 90%-a rendelkezik pszivel." Akár. Én mondjuk ezt túlzásnak tartom, de nem is a szám a lényeg, hanem hogy a kalandozó kalandozó karakterek viszont körübelül 0.01%-a Ynev lakosságának. (Nem akarok földi analógiára hivatkozni, mert nem szeretném a tipikus "de ez egy fantasy világ"-ot hallani ellenérvként) de csak ha arra gondolsz, hogy mekkora lehet az írástudatlanság mértéke? Az UT képzettség-rendszerét én alapvetően jónak, de sok helyen hibásnak tartom, viszont teljesen indokoltnak tartom, hogy ott már a pszi 1. fokát is írás/olvasás képzettséghez kötik. Szerintem evidens.

Másrészt nem véletlenül van a 12-es képesség küszöb. Ez ugye átlagon felüli intellektualitást (nem intelligenciát! hanem IQ+Wisdom+Will) feltételez, ami szvsz nem mindenkinek a sajátja. Nem az yneven élők képességeinek átlaga, hanem az átlagember képessége 12. Az egyszerű városőröké ezt semmiképp nem haladja meg. Természetesen előfordulhat, sőt, szinte biztos hogy mondjuk minden 20 városőrben meg lenne a "tehetség", de kétlem, hogy őket valaha bárki az elme művészetére tanítaná csak azért, hogy a táp kalandozókkal szemben felvehesse a harcot. Mert lássuk be, másra nem igen használná a pszit.

"Az njk-k jó része is tanulhatott pszit. Tudom, hogy drága, de az njk "kasztok" egy része is megkaphatja ingyen ugyanúgy mint a játékosok. "

És ne felejtsük el azt sem, hogy mi a különbség NJK és Mellékszereplő között.

"Furán nézne ki egy városi őrség 1000 taggal, ahol egyik sem pszi használó, mert nincs senkinek 10 aranya egy "hivatalos" iskolára... Azért ez vicces lenne, nem?"

De igen van. Már hogy ne lenne? 1000 tagból 5 vagy 10 (a nagy számok törvénye miatt) igazából teljesen mindegy. De ne csavard úgy a mondatot, mintha minegyiknek vagy akár a nagy többségnek lenne... Szerintem a 10 arany marha nagy pénz. Honnan lenne a mezei városőrnek annyi fölös pénze? És mért pont erre költené?

"Röhej, hogy a világképben az szerepel, hogy a pszi valami nagy dolog. "

Érdekes hozzállás... szerintem pedig egyáltalán nem az.

Gambit

Link a hozzászóláshoz

Heroic fantasy világképünk kicsit más, de hát ez van... :)

Kicsit kevered a fogalmakat

Másrészt nem véletlenül van a 12-es képesség küszöb. Ez ugye átlagon felüli intellektualitást (nem intelligenciát! hanem IQ+Wisdom+Will)

Intelligencia != IQ

A wisdom meg sehogy nem jön ide. De mondjuk értsük jól, azaz asztrált akartál írni.

Te írtad: "az átlagember képessége 12"

Rendszer, vagy számmisztikába nem mennék bele, de ha ez az átlag, akkor szigorúan ennek az átlagnak az értékei elegendőek a pszi-hez.

Bár mi úgy játszottunk mindig is, hogy az átlag 10 és fél, mert a leggyengébb dobáskódot néztük (heroic fantasy). Persze ez megint csak világszemléleti kérdés.

És ne felejtsük el azt sem, hogy mi a különbség NJK és Mellékszereplő között.

Nélam semmi. NJK= nem játékos karakter. Azaz mindenki, aki nem játékos. A mellékszereplő nekem tipikusan az. Lehet persze szintezni, átnevezni, de ez is szubjektív. Én maradok az objektív elképzeléseimnél.

De ne csavard úgy a mondatot, mintha minegyiknek vagy akár a nagy többségnek lenne... Szerintem a 10 arany marha nagy pénz

Lehet, hogy úgy csavartam, ez esetben sorry, nem ezen volt a hangsúly.

A hangsúlyt oda szerettem volna helyezni, hogy nem nagyon érdemes a 10 aranyhoz kötni ezt a dolgot. A jk-k olyna könnyen megkapják a pszit, pedig gazdag család nélkül egyikük sem lenne képes 10 aranyat kiperkálni a tanulásért.

Mi kerül ugyanis a pszi oktatáson 10 aranyba? Ez az érték a jk-knak készült, hogy legyen miért küzdeni. Tipikusan az az eset, amikor felértékelnek valami, hogy nehezebb legyen elérni.

Egy mesterfokú pszivel rendelkező kari felvesz egy oktatást a pszire, majd elkezdi tanítani a diákjainak. Ha mindenkitől 10 aranyat zsebelne, akkor már rég minden jk ezzel foglalkozna (nem akarok további ötleteket adni! :)).

Nyilvánvaló, hogy a városi őröknek olcsóbban megy a dolog, ráadásul a város fizeti. A város meg kap létszám alapján kedvezményt, mennek a spéci megállapodások (telek, ház az oktatónak, stb). Ugye nem elképzelhetetlen? Sőt, elég reális. Annál biztosan reálisabb, hogy csak annak van pszije, akinek 10 aranya van - de persze az induló jk az minden esetben kivétel...

de kétlem, hogy őket valaha bárki az elme művészetére tanítaná csak azért, hogy a táp kalandozókkal szemben felvehesse a harcot. Mert lássuk be, másra nem igen használná a pszit

és

...mért pont erre költené?

Szerinted? Már magában csak az FP gyógyítás megéri. Nemcsak harcosoknak, de az egyszerű polgároknak is... Egy ilyen tudásért manapság is milliókat adnának ki az emberek. Gondolj bele, mennyit áldozunk _ma_ fájdalomcsillapítók fejlesztésére, vásárlására! :idea:

És erre itt egy ingyenes eszköz, amivel ráadásul még egy csomó minden mást is lehet csinálni: lenyomni lázat, gyorsabban futni, megemelni a nehéz terheket, stb.

Ugyan már... minek kellene ilyen gagyiság az embereknek... :twisted:

Akinek nincs pszije, az nagyon lemarad a természetes kiválasztódás nevű versenyben.

Naná hogy kellene mindenkinek!

Link a hozzászóláshoz

Mivel gépelés közben újraindult a gép kicsit morcos lettem, és nincs kedvem begépelni mindent, de a lényeg:

1. 90%? háááát? kicsit súlyos Ynevalapműveltségi hiányosságok tapasztalhatóak. :)

2. 10arany? Ha ezt egybekötöm azzal a ténnyel hogy a karakterek ált (kb87%ban) 1. tszen sajátítják el a pszi használatot (azok akiknek alapból nem jár) abból az következik, hogy nálad bezony gazdagon esik a loot.

3. Jó az a kardforgató meg pszi használó pl. De sztem a szakértelmét vonja kétségbe ha kard ellen (lándzsa ellen) pszivel kell védekeznie. (ha nem tudja kivédeni) Tipikus példája a mindenlébenkanál karaktereknek, akik millió egy féle képpen tudnak támadni védekezni stb. de semmihez nem értenek igazán. 3.tszig oké; utánna elhallnak vagy tényleg mehetnek oktatni... az alapokat, mert másuk úgysincs.

4. a legdühítőbb az egész vitában az hogy pont a pszi lökésről van szó ami az egyik legrusnyább diszciplina a MAGUS rendszerében. Mert ha vmi igazán hasznosat akarnál vele elérni az tetemes mennyiségű pszipba kerülne, amit viszont tapasztalat révén biztosan máshogy is meg lehet oldani. (ha sok pontból tud pazarolni magasabb szinten kel állnia ugyebár)

Lehetséges egy apró mozdulattal egy labda útját eltéríteni, ez biztos is. Tudom én is jól. De amikor vmi a fejednél suhan el és te lökni akarsz rajta nem biztos hogy nem skalpolás lesz a vége... Arról nem beszélve hogy a labda "csak meg". Míg a kardot vki erősen markolja és erővel feléd suhint. Bár ETKben kicsit túlságosan is legyengítették (az egyik kiadásban nem mindben) az elemi erő falat és aurát a gyorsan közelítő tárgyak felfogására... de ilyen esetekben talán elő lehetne venni. Bár nekem nem is az alkalamzási technikával van bajom. Mert ha vkit 80kgmal arcon csapok pszi lökéssel biztos betörik a feje, de szaros (sorry) 4kg az semmi. Ha labdával fejenrúgnak nagyobb erővel csap meg mint ez...

bár a szerepjátéknak nem kell fizikaóráról szólnia, mégis jó lenne ha nem akarnánk mindenből előnyt kovácsolni. (Vagy ne ekkorát.)

Link a hozzászóláshoz
1. 90%? háááát? kicsit súlyos Ynevalapműveltségi hiányosságok tapasztalhatóak. :)

Esetleg megkérhetjük TAO-t, hogy összesítse a TT-n játszó karakterek adatait. Vajon hány %-ra jönne ki a pszi használók aránya? :?:

De megkérhetjük a KER pajtásokat is ugyanerre, egy tetszőleges verseny, vagy épp a NYT kapcsán. :?:

Reprezentatív adat lenne, kiváncsi lennék az eredményre.

Link a hozzászóláshoz
1. 90%? háááát? kicsit súlyos Ynevalapműveltségi hiányosságok tapasztalhatóak. :)

Bocs, de offolok kicsit, mert nem tudtam megállni ezt látva...

Alysium, ha Sir Thomas hiányos alapműveltséggel rendelkezik a MAGUSban, akkor itt a legtöbben letehetnénk a kockát meg a könyvet...

Egyébiránt pedig valóban, tudom én is tanúsítani, általában a játékosok 80-90%-a rendelkezik pszível, még ha a könyvben nem is így van leírva a világban. Ettől függetlenül igen gyakori képzettségnek számít. Vegyük alapul pl azt, hogy hány kaszt NEM kap alapból és hány IGEN.

Na mindegy...

Ooffolás vége.

Link a hozzászóláshoz

Üdv,

egy kis statisztika a pszihasználó karakterekről.

A 2005 évi Téli Tábor karaktereit átnézve a következő jött ki:

37 Játékos, tehát 37 karakter

ezek közül akiknek nem volt pszije:

7 barbár

3 tolvaj (az egyik egyébként udvari ork)

1 gladiátor (törpe :))

Szóval összesítve: 37 karakterből 26nak volt pszije.

Egyéb érdekességek: volt még tolvaj pszivel, és az összes harcos kasztúnak (mindkettőnek :)) volt pszije

No, ez csak 1 tábor volt, ami közel sem tökéletes viszonyítási alap, mivel

- versenymodulról volt szó

- kivételesen népszerű volt a barbár kaszt

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Szerintem a pénzesebb körökben, ahol szükséges -pl.: városőrség- elengedhetetlen, hogy nagyobb számban legyenek pszihasználók, nem az MF-re kell gondoldi. Alapkiképzésben pénzesebb városokban szinte biztos, hogy a városőrség nagy része számára ismeretes a pszi, ha olyan világképet mesélünk ahol soksok utazó van meg mágiahasználó akkor elengedhetetlen a szilárd rend fenntartásához. Gondoljuk csak el hova-hova elmehetnének kedvenc karaktereink, ha mindenkit csak úgy megmágiázhatnának. 8)

"A pszi-lökés irányítható, gyenge szél fuvallat formájában nyilvánul meg."

Lendülő fegyvert semmiféleképpen nem mozdíthat el, ugyanis nem egy pontra koncentrálódik az energialökés hanem szétterül és fuvall. Egyensúlyi helyzetet bizonyos erősítés mellett természetesen kibillenthet, de ehhez vagy nagy erősítés szükséges vagy eleve, hogy a célpont ne legyen stabil egyensúlyi helyzetben.

Találkoztam már elég merész ötletekkel vele kapcsolatban egy példa: ejtőernyű szerű felszerelést szépen pszilökögetem felfelé és kész a repülő... Na az ilyen dolgoktól tudok rémet kapni, hasonló egyebekre sem alkalmas szerintem. De csak egy egyszerű példa, hogy amikor valaki zuhan és maga alá alá csinálja, hogy ne legyen akkora az esés, no ez sem kivitelezhető, mert hiába belőle indul ki, nem tompít.

üdv:

Link a hozzászóláshoz
Míg a kardot vki erősen markolja és erővel feléd suhint. Bár ETKben kicsit túlságosan is legyengítették (az egyik kiadásban nem mindben) az elemi erő falat és aurát a gyorsan közelítő tárgyak felfogására... de ilyen esetekben talán elő lehetne venni. Bár nekem nem is az alkalamzási technikával van bajom. Mert ha vkit 80kgmal arcon csapok pszi lökéssel biztos betörik a feje, de szaros (sorry) 4kg az semmi. Ha labdával fejenrúgnak nagyobb erővel csap meg mint ez...

1: Hát ha te végig megfeszített izmokkal suhintassz a kardoddal, úy hogy az villámgyors maradjon, akkor minden elismerésem a tiéd lesz :) Nekem még nem sikerült. De próbáld ki. Ha suhintasz (tök mindegy, hogy miel, legyen mondjuk most egy parfisnyél) akkor megfigyeleheted, hogy a karod izmaiközel sincsenek annyira megfeszítve (agy egyáltalán nem), mint azt sokan hiszik, pedig gyakorlati bizonyítása egyszerű.

2: Hidd el, az a 4 kg is elég sokat nyom a latba, ha olyan helyen találják el. De vegyünk egy egyszerű példát: Gondolom van otthon nagy mosoporos zacskótok ami mé tele is van, és mondjuk 3-4 kiló. Na, végy egy olyat, feküdj le a földre (akár alá is támasztahatod a fejed egy párnával) és rakd a fejedre az zacskót. Mondjuk az orrodra. :arrow: Nem kellemes érzés, ugye? Pedig ez "csak" 3 vagy 4 kiló volt. Ez egy harci helyzetben teljesen másként fest, tudom, de eléggé zavaró tud lenni, pláne ha az ellen még "bele is fejel" a pszi lökésbe. De ott vannak még a fej érzékeny pontjai, mint pl a rood alatt és a felső ajkad közötti rész, amit ha egy kicsit erősebben megnyomsz, már fáj. Vagy a szemöldökön az ideg, az is eléggé fájdalmas tud lenni, ha nyomkodják. És még sorolhatnám. Az ilyen pontokat ha eltalál egy kisebb erej pszi lökés, sztem nemcsakhogy zavaró de még fájdalmas is tud lenni. Az más kérdés, hogy ezeknek a pontoknak az ismeréséhez élettan szükséges, vagy valami hasonló.

Maradtam tisztelettel:

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Nem szállnék vitába, csak közölnék néhány tényt.

Versenymodulnál az a tapasztalat, hogy kevesen akarnak 'szépen' vagy 'egy jót' játszani, inkább valami igazán ütőset, valami újat kipróbálni, és aztán ezek közül válogatva kihozni azt, amivel 'szebb'-et lehet játszani. Voltak családok, fejvadászklánok, inkvizítorok, gorvikiak, ibaraiak, ereniek és még sorolhatnám. A lényeg, hogy nem arra mennek, hogy mindenki az egyik kedvencével játsszon.

A psziről:

Az én karaktereim 90%-a valóban rendelkezik pszivel, mivel nálam fontos, hogy a karakter szellemi képességei valamivel átlag felett legyenek (értsd: kb 13), hogy ne legyen játékon felüli játék, ha elkezdek modult megoldani. :)

Arról, hogy szerintem miért favorizálják a pszit:

- mágiaellenállás

- "kp-ból" főérték/TÉ (igen, igen, sok ilyet is láttam...) [képességnövelés, pszi-roham]

- fájdalomokozás

- és a legfőbb: KOMMUNIKÁCIÓ.

Ha az összes karakter pszi-használó (akár versenymodulban, akár egyébinben), akkor sokkal gördülékenyebb a kommunikáció, mert a MF-ú pszivel rendelkező tud üzenni már az AF-ú val rendelkezőnek is, és így a csapat több szálon haladhat egyszerre. Ez versenymodulnál nagyon hasznos lehet, bár a KM feladatát eléggé megnehezíti.

Egyéni karakterek esetén azt tapasztaltam, hogy a legtöbb JK el akarja kerülni, hogy mágiával befolyásolják a karakterét, ezért "felveszi a pszit". Sok kaszt valóban alapból megkapja, de pl. a harcos jó főértékekkel könnyedén felveszi a kp-iból, vagy akár a tolvaj is, vagy a lovag is, alacsony szinten.

A pszi legnagyobb előnye versenymodulokban viszont javarészt nem az ME és a kommunikáció, hanem hogy (ld. TT2005 modul :)) a Pszi-használatnak nem nagyon tud korlátot szabni sem a manaháló, sem manacsapdák, semmi ilyesmi. Visszanyerni jóval könnyebb, és a 'tudat hatalma' ugye... szóval nem igazán függ külső körülménytől.

Versenymodulra erős karakter alkotás esetén szerintem alapszempont a pszi, vagy valahogy másképp magas ME (akár csapattag is építhet, de mindenképp felvértezik valahogy magukat -> ezért is volt a barbár most annyira 'kelendő', magas ME, és mellé relatíve sok kp, harcérték, estébé)

Szabad játék esetén pedig ugye mint mondtam a 'félsz' motiválja az embereket, no meg az, hogy ők 'kalandozók', és átlag felettiek, és az átlagnak nincs pszije, akkor nekik bizony lesz, mert csak. :)

Alysium: szerintem te azt értetted félre, abban, amit Sir Thomas mondott, hogy a JK-k 90%-a rendelkezik pszivel, nem pedig a kalandozóké, vagy a köznépé. Ez nem függ Ynevtől, egyáltalán nem! Ez csupán a játékosgárdától függ, amiről pedig ő véleményem szerint jobban tud nyilatkozni, mivel valószínűleg több játékosnak mesélt eddig, és több táborban és találkozón vett részt, mint te.

Ne haragudjatok, ha sokszor mondtam ugyanazt, meg ha feleslegesen beszéltem, csak tisztázni akartam ezt-azt, meg megmutatni, én hogy látom :)

Sziasztok

Link a hozzászóláshoz

Nos azért több mint 7évnyi MAGUS után lehet nekem is egy kis tapasztalatom... :wink:

De ettől eltekintve nem értettem félre. Egy TTén vagy NYtén vagy bárhol máshol ahol a játékosok játszanak lehet hogy épp aktuálisan 70%lesz a pszi használók száma. De ha egy kis bevallást készítenénk arról hogy vajon az általunk megszemélyesített karakterek mekkora hányada volt pszi használó biztosan egész más számok jönnek ki. A témán felbuzdulva vizsga után utánna is néztem ennek.

8 harcos -1*

1 gladiátor

3 tolvaj

2 boszmester -2*

3 pap -3*

2 varázsló -2*

1 bárd -1*

1 harcművész -1*

1 lovag

összesen kb a fele pszi használó. és kb 2 volt olyan akivel ilyen (vagy fféle) trükköket alkalmazni kellett vagy illett volna.

Amúgy egyetértek Salamanderrel, mert érezhető előnyökkel jár. De a star warsban sem volt mindneki jedi. Én a régimódi játékot szeretem, ahol a harcos, meg a tolvaj nem akart mindenféle misztériumba beavatott lenni.

De Ynevhez mindneféleképp köze van mert máshol nincs pszi. (ezen a néven) (azt hiszem per pill) Úgyhogy ebből nem engedek.

:D

Link a hozzászóláshoz

Nálam 50% az arány. Volt egy gladiátorom, meg egy varázslóm 13 év magusozás alatt. Jajj, most jut eszembe, hogy 100%. A gladiátorom kasztot váltva pap is lett, és megtanulta a pszit végül ingyen. ;)

De Ynevhez mindneféleképp köze van mert máshol nincs pszi. (ezen a néven) (azt hiszem per pill) Úgyhogy ebből nem engedek.

Uhh, ez ütött... :)

AD&D (2nd edition) - The Complete Psionic's Handbook

Kiadó: TSR

Termékszám: 2117

Kiadás éve: 1991

Több, mint 200 oldalon tárgyalja a pszi-t ez a könyv. Volt az első kiadásnak is pszi rendszere, de nem önálló könyvként (valahol otthon meg is van), így most fejből nem tudom pontosan melyikben van. Az van vagy 20-25 éves.

De persze más TSR rendszerekben is helye volt a pszinek, pl. Gamma World.

Reflexből nem jut eszembe olyan más kiadó által készített rendszer, ahol ezen a néven futott volna, de ettől még lehetett is akár.

Tipp: Marvel talán? Ott volt egy halom spéci képesség amik között ehhez hasonló is lehetett.

Nincs nagyon új a nap alatt. A MAGUS-ban legalábbis biztosan nincs semmi új. Ahogy szerencsétlen Skandar Garunnál is tudta az ember, hogy milyen ADD spellt lőtt, és még hány varázslata lehet... Úgy itt is erősen érződik a nagytestvér lábnyoma. De ettől még szeretjük... :D

Link a hozzászóláshoz

Ehhez zért elég erős pszi lökés kell sztem! Szal nem éri meg mert talán egy 40-50 kg-os lökés alán elég(egy könyebb ellenfélnek), de ennyit sajtolj ki amagdbó....

A pszi lökéshez, bagy elemi lökés is lehet. szal ha egy varázsló kántál és rajzolja a jeleket... és én meglököm a kezét egy lökéssel, ezzel megszakítom a varázslást, hiszen módosult a mozdulat, ergo nemj ön létreaz a hatás, de sztetek akkor milyen hatás jön létre (egy kis torz mágia, avagy semmi)....?

Link a hozzászóláshoz

Szerintem itt az arányokkal kicsit baj van.

Tegyük fel, hogy fejbe dobnak egy 3 kilós kővel, ami jó nagyot koppan a fejeden... szerintem ebbe bárki beleszédülne.

A másik: ha jó helyen találják el az embert, minimális erő elég ahhoz, hogy kibillentse az egyensúlyából. Nem összelapítani kell, mint a gyalogkakukkban az üllő a prérifarkast, csak kibillenteni. Legalábbis eddig erről volt szó... nomeg arról, hogy hol kell eltalálni, hogykibillentse az egyensúlyából.

Na most ha valakit meglöksz olyan három kilónyi súllyal, térdkaláccsal szemben, akkor akár ki is törheted a lábát, mert az a három ki nem kevés e célra, pláne hogy lökésről van szó.

40-50 kiló az olyan, mintha egy kisebb emberrel dobnád meg. Vagy mondjuk egy komóddal, esetleg egy jókora kővel. Ehhez hozzáadjuk, hogy jó helyen találod el, meg a lendületet, akkor szerintem ott vagyunk, hogy ha fejre dobod, leszakad a feje.

Ez pedig nem volt cél :)

Link a hozzászóláshoz
Ehhez zért elég erős pszi lökés kell sztem! Szal nem éri meg mert talán egy 40-50 kg-os lökés alán elég(egy könyebb ellenfélnek), de ennyit sajtolj ki amagdbó....

A pszi lökéshez, bagy elemi lökés is lehet. szal ha egy varázsló kántál és rajzolja a jeleket... és én meglököm a kezét egy lökéssel, ezzel megszakítom a varázslást, hiszen módosult a mozdulat, ergo nemj ön létreaz a hatás, de sztetek akkor milyen hatás jön létre (egy kis torz mágia, avagy semmi)....?

Tökéletesen egyértelműen le van írva, hogy varázsló esetében egyszerűen nem jön létre a hatás és még a manapontjai is megmaradnak; azaz magát a varázslási folyamatot lehet csak megzavarni.

Manapontok a végjel létrehozásakor használódnak el.

Sylvanus

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

A pszi-lökéssel az szerintem az egyik probléma, hogy hatását sokan összetévesztik a Csapás nevezetű papi varázslattal:

"Ennek segítségével megtörhető az ellenfél rohama, vagy fájdalmas seb okozható rajta."

Itt butított verzióra gondolok természetesen. Mivel az pszi-lökés által keltett energialöket szétterül a levegőben tölcsér alakzatban, ugyanis fuvallatot, szellőt kelt és ha koncentrált egyenes sávban menne akkor csak megkavarná a levegőt a környezetében, lásd.: csapás támadó felhasználása.

üdv

Link a hozzászóláshoz

Andoron példáit nem tartom igazán jónak, mert ott a sebességből a súly sokszorosát kapod eredményként (lendület). Ha egy 40 kilós ember neked rohan, akkor a lendület miatt ez többszöröse lesz annak, mintha csak simán rádtennék azt a súlyt.

Egyébként talán nem figyeltünk oda, de Antail korábbi idézete - szerintem - tisztázta a kérdést...

"A pszi-lökés irányítható, gyenge szél fuvallat formájában nyilvánul meg."

A fuvallatot nem fogod tudni egy pontra koncetrálni, olyat meg még nem hallottam, hogy valakinek fájt volna, ha fúj a szél. 40-50 N erővel fújó szél még csak fel sem dönt téged (ha jól sejtem), és véletlenül sem fogsz tőle elesni. A mesélőn múlik, hogy milyen módosítókat rendel a dologhoz.

Ráadásul ez az idézet a másik kérdésre is válasz: a pszi lökés irányítható, azaz tetszőleges irányban fúj. Szvsz ezzel lezárul a kérdéskör.

Link a hozzászóláshoz

Hát sajnos az én szerepjátszós életemből kimaradt az AD&D amit sokan szeretnek, de nekem a második játéknál egyértelművé vált hogy nem lesz a szívem csücske. Nem fogok kötekedni, mert az ottani pszi rendszert nem ismerem, így botor dolog is volna. Szal meghajlok előtted Sir Thomas. De ha 10+év alatt két karaktered volt akkor gratulálok a sikeres túléléshez, hogy talán egyedüliként a szerepjátékos társadalomban nem halt még meg kalandozó a kezed alatt. (Hacsak a második karakter megalkotása nem ebből az okból esett meg.)

Mellesleg sajnálom, hogy az általam fel nem sorolt kasztokat még nem volt alkalmam felpróbálni.

Az viszont hogy képes voltál egy gladiátorból papot csinálni nem semmi taapsztaaltot sugall. Igazán kíváncsivá tettél hogy ez hogy történt meg. Az hogy a pszit pedig (bár ez igazán harmadrangú) ingyen kaptad meg még inkább érdekelne. Hogyan?

Link a hozzászóláshoz

És hogy magához a még mindig kérdéses alkalmazáshoz is hozzászóljak:

Ha a súlyokba már nem is szólok bele, jó volna vmit figyelembe venni, mégpedig azt, hogy jó lenne a hatékonyságot bizonyos keretek közé szorítani. Ezt úgy értem hogy:

1./1 ha bármi egy olyan kaszt számára egyszerű és hatékony módszert ad, amit pl ebben a helyzetben lehet használni, ami SZKás értékekehez kötött, azt jó volna felértékelni más módszerekkel szemben, amik nem kifejezetten az adott helyzet megoldsára alkalmazandók.

1./2 persze a JK találékonysága határtalan.

1./3 de melyik kaszt örülne annak, ha (kérdéses szabályszerűséggel) más kaszt felülmúlná saját jól alkalmazható képességeit? Pl a tolvajok is szélütést kapnak, amikor a KM kijelenti, hogy a harcos a háta mögé lopakodott a kietlen úton és sikeres meglepetés után megpróbálja elmetszeni a nyakát... (varázshasználókra is van jópár példa)

1./4. persze a pszi majdmindenki számára elsajátítható. DE ez nem azt jelenti hogy onnantól kezdve ő az úr. Van egy két diszciplína mely harci jellegű. de azon beavatottak akik azt használják valószínüleg nincsenek a pszi lökés ilyesfajta alkalmazására rászorulva. (meg sem fordulna a fejükben) A többi sztem hogyismondjam nem épp harci alkalmazásra lett kitalálva. Hogy egyszerűen fejezzem ki magam, aki pszit tanul az az elméjét csíszolja, amiből elég nehezen következik az hogy de majd harcban milyen faszányosan tudom majd alkalmazni...

1./5 de az is igaz hogy arról a naivitástól már megszabadultam, mely azt mondatta velem, hogy tolvaj, a harcos, a gladiátor stb csak intellektualitásának fokozása érdekében tanul MFkú (de még Afút) pszit. Irodalmat pl meglehetősen ritkán látok nem pap és bárd karaktereken kívül.

Link a hozzászóláshoz

Igyekszik az ember... De persze a két kari inkább annak köszönhető, hogy jobbára csak meséltem...

Nem nagyon értem, hogy miért probléma az, hogy a pszi-t a fizikum kiteljesítéseként értékeli a jk, vagy akár a játékos. Hisz kifejezetten harci jelentősége van majdnem mindegyik alkalmazásnak. Psziből senki nem fog szépen szavalni, de 2 méteres súlypontemelkedést simán elérhet, aminek a világon semmi köze az elme "nagyságához". Tapasztalati felhasználás, ha úgy tetszik. Szerintem semmi baj nincs vele, én nem dimenzionálnám túl a dolgot.

Link a hozzászóláshoz

Talán pont ez okozza a feszültséget közöttünk, hogy én a pszit nem a harci tudás/ eszköztár kiegészítéseként fogom fel. (még mindig eltekintve a slanoktól)

A gladiátoros sztori még mindig érdekelne :)

Én is inkább mesélek. De azért sztem jobb kipróbálni a kasztokat, mintcsak mesélni nekik. Tudom hogy csak a képzeleten múlik, meg egy szabálykönyvön, de nálam ez akkor is fontos. Nem tudnék úgy mesélni hogy szinte semmivel sem játszottam még.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Nekem csak az a bajom, hogy a varit, meg mi egyebeket ütősnek tartják, ez igaz átlag helyen, de egy magasabb szintű ellenféllel szemben, minden mp-ot fel kell használnom ahoz, hogy csak egyet befojásóljak, meg megprobáljam papként amortizálni, de ezekből jön vagy tíz... vagy km-kérdése. Szal ugyan olyan gyenge vagyok magas szinteken is... a magyas ME miatt és egy rakás harcos között(csaoat) nem tudok rendesen működni, egy mágia már elviszi mindenem, és harcban nem vagyok valami nagy pappal, avagy félholtra vágnak.

Szal a problémám az, hogy hiába a magas szint, így is csak egy mágiát tudok elsütni, ami igazán hasznos, a többi meg nem sórsdöntő, csak hatalmas mennyiségben. Amit megint befojásól a MP!

Link a hozzászóláshoz

Játszottál már varázslóval? :)

Bocs, ez nem kötekedés akar lenni, de nem bírtam ki. No offense. Röviden: amit leírtál nem igaz. Aki ismeri a varázsló kasztot, nyilvánvalóan nem fogja 10 harcos támadása esetén 1 varázslatra pazarolni az erejét, hogy 1 harcost harcképtelenné tegyen. (Kivéve, ha ennek oka van, pl a vezérre hat mentálisan, és rajta keresztül parancsolgat/irányítja a többit.) Természetes, hogy sokkal okosabb megoldást fog választani. Magas szinten pedig elég erős ahhoz, hogy mind a 10 harcost elküldje kukutyinba zabot hegyezni (nem kell feltétlenül hentelni...). Még akkor is, ha a varival játszó játékos nem "tápol".

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...