Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.
Keresés Itt
  • Több lehetőség...
Eredmények keresés, amik...
Eremények keresése...

Játéktechnikai megoldások - Pszi


Antail

Hasznos-e a Pszi játéktechnikai átnézése?  

104 szavazat

  1. 1. Hasznos-e a Pszi játéktechnikai átnézése?

    • Igen
    • Nem
    • Éljenek a Barbárok - Nem használok pszit


Recommended Posts

Líthas!

Szerintem szép kis zöldségestálat hoztatok össze eddig :P:)

Te meg egy egész zöldséges standot nyitottál! :mrgreen:

De a játékban egyszerre 4 vagy jevesebb Fp veszteség még semmiféle testi sérülést nem okoz, ... Ezek a sérülések gyorsan gyógyulnak: ha megszúrják az ujjatokat pl. vércukor vizsgálatnál, akkor lehet h lesz egy kis sebetek, ami sokszor már a nap végére eltűnik, sőt 5 perc múlva nem is fáj.

A példád azt jelentené, hogy egy átlag ynevi halandó 10-20 vércukorvizsgálattól elájul.

Ha 5 perc múlva nem fáj, az azt jelenti, hogy "visszagyógyulja" az Fp-t? Mert az ETK szerint ez nem megy ilyen gyorsan. A tűszúrásnál szerencsésebb a fúvócsövet alapul venni. Ott csak 6-os dobásra jön az 1 Fp.

Szóval szerintem a pszi-nél is ez van. Fp gyógyulás miért romlana vissza? ... :)

Vegyük azt, hogy egy karaktert (mindegy mennyi a max Fp-je) 3-4 Fp-s sérülésekkel (átlagos vágások egy tőrrel) viszek 1 Fp-re.

Ott aztán az illető tetszőleges pszi-pontjából percek alatt újra Fp-max-ra teszi magát.

Kérdem én, begyógyulnak neki ettől a sebei? Nem!

Csúnya vágott sebek éktelenkednek rajta továbbra is.

Utána megcsinálom ezt vele tetszőleges alkalommal, úgy fog kinézni, mint ha beirdaltam volna. Hát nem életszerűtlen, hisz a diszciplina neve is az, hogy Fájdalom csillapítás és nem Gyógyítás!

Ennek alapján szerintem is jogos a felvetés, hogy a fájdalomcsillapításnak hatóidőt kellett volna adni az alkotóknak! Sajnos nem tették.

Az 1 óra valahol optimális is. A karakter időközben lehet, hogy több Fp-t is elszenved, mint a maximuma, ám amikor a hatóidő lejár, akkor ájultan esik össze, mivel túlfeszítette a fizikai tűrőképességének határait.

Játéktechnikailag talán úgy egyszerűbb leképezni a dolgot, hogy a fájdalomcsillapítás nem Fp-t ad vissza, hanem ideiglenesen(!) kitolja a test korlátait, azaz megemeli a max Fp-t. Aztán ha lejár a hatóidő ... :shock:

(De persze ÉP-be nem csúszik át. Ám már így is jól járt, mert 1 órával tovább virgonckodott, mint ami pszi nélkül megadatott volna néki! Sőt, ha szeretné tovább feszegetheti a határokat, a lejárat előtt újfent alkalmazza a diszciplínát. A Pszi pontjai egyszer úgyis elfogynak!)

Link a hozzászóláshoz

Líthas!

Hát nem tudom... Azért gyanús nekem, mert a "beirdalt" ellenfeled sztem a való életben már tutira szenvedett Ép vesztést is :D. Ez nem egészen fekszik nekem. Ha már megnyesed, akkor az Ép vesztés, akkor az seb, meg vérzik meg satöbbi. Nem túl reális magasabb szinteken az Fp mennyisége, mert nem tükrözi ugyanaz az Fp csökkenés ugyanazt a sérülést. Talán az Ép-t is kéne növelni vagy nem tudom... Vagy kéne egy végső Fp max...

Hát mind1... Nekem az Fp már Fp marad mindörökkön örökké.

Akkor hát Darton áldásával...

Link a hozzászóláshoz

Nos, beszállok néhány dologgal a zöldségárusításba, hogy tartalmat is adjak a dolgoknak. :P

Most látom csak, hogy a Glongi által kitalált szabály teljes mértékig háziszabály, ráadásul nagyon jó szabály.

Alapvetően, ha egy karakter veszít egy Ép-t, akkor az 2 Fp vesztést is maga után von (ha jól rémlik, ez szimplán alapszabály).

Namármost, mi fordítva is alkalmazzuk: Amíg nem gyógyul be az Ép seb, addig az általa vonzott 2 Fp sérülés SEM gyógyulhat be. Tehát csökken az aktuális Fp maximális értéke, följebb vinni _lehetetlenség_, amíg a mély (Ép-s) seb be nem gyógyul. Így csakis az aktuális maximális Fp-ig gyógyíthatja fel magát valaki.

Ergo, ha egy 34 Fp-vel rendelkező harcos bekap egy 3 Ép-s sebet, akkor a maximális Fp-inek a száma 34-(3x2) azaz 28 Fp-re csökken. Harc közben biztos kapott még egyéb kevésbé súlyos sebeket (Fp sebzést), utóbbiak fájdalmát tudja is csillapítani Pszivel (ha van neki :) ) vagy pihenéssel, de addig, amíg a 3 Ép-je be nem gyógyul, Fp-inek száma nem mehet 28 fölé.

Remélem, nem magyaráztam túl és érthető is voltam...

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Mindkettőtökkel egyetértek, a pszi természetesen nem "gyógyít", kis sebet sem, csak elnyomja a fájdalomérzetet, de ha közben az azt kiváltó seb nem gyógyult meg más okból, vagy magától, akkor az Fp-visszanyerés csakis időleges lehet.

Az ÉP-vel kapcsolatos szabályhoz csak egy apróságot tennék hozzá: nem teljesen világos, hogy háziszabályként alkalmazzátok, vagy sem, de mai azt illeti, ez egy eredeti ETK-s szabály, ha emlékezetem nem csak, a gyógyulásról szóló passzusban konkrétan leírva megtalálható, hogy az Ép-vesztés következtében elveszített 2 Fp csak az azt okozó Ép-vel együtt gyógyul.

Érdekesebb kérdés számomra, hogy ha alkalmazzuk a kötelező Ép-vesztés szabályát, akkor az így elveszített Ép (ami természetesen ezúttal nem jár újabb 2 Fp elvesztésével) végül is hány Fp gyógyulására van hatással: csak kettőre, vagy annyira, ahány következtében elszenvedték?

Link a hozzászóláshoz

Nos, ha benne van az ETK-ban, akkor teljesen szabályosan játsszuk... Én azt hittem, háziszabály, mert akik eddig csatlakoztak hozzánk játékosok, mindnek új volt ez a fajta számolás. :)

A kötelező Ép vesztés esetében is úgy játsszuk, hogy 1 Ép-vel 2 Fp jöhet vissza.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

De, jól gondoltad, ez Házi szabály.

Az 1TK csak azt írja elő, hogy minden Ép vesztés 2 Fp elvesztését is magával vonja. Arról sehol nincs szó, hogy ezeket az Fp-ket addig ne lehetne visszaszerezni, amíg az Ép veszteség nem gyógyult.

Arnulf, nem akarok kötekedni, mert magam is így látom helyesnek és logikusnak, és jgy is alkalmazom, ám az sincs leírva, hogya kötelező Ép vesztés során elveszített Ép seb nem okoz újabb 2 Fp-nyi sebzést. Ha következetesen, betű szerint alkalmazzuk a szabályokat, akkor kellene, hiszen az Ép seb okozásával - hiába csak kötelező - visszakanyarodunk az Ép-vesztés szabályához.

Link a hozzászóláshoz

Ezek szerint egy 1k6 sp-t okozó fegyverrel 1-3 illetve 7-9 Sp-t (4-6 Fp + 1 Ép + 2 Fp) lehet okozni egyszerre? Hát nem tudom :D

Végülis ha nagyon ragaszkodunk hozzá :D

Mi mostanság ÚTK szerint játszunk, ott pedig a tőr sebzése 1k10, szóval ott kb. minden második csapás húsbavágó élmény a tőrrel, más fegyverekről ne is beszéljünk...

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Csxeba, ez így nem igaz, a meghatározás nagyon pontatlan. A kötelező Ép vesztésnél a fegyver kötelező Ép vesztés táblázata szerinti kategóriáját kell először meghatározni. Amit te írtál, a K6 Fp nem elég, az lehet tőr is, ami itt egy kézzel forgatható fegyver, ami csak 8 Fp veszteségtől okozna kötelezően Ép veszteséget, azaz magában nincs esélye, csak ha mondjuk erőből, vagy kasztból adódó plusz sebzés is kapcsolódik hozzá. Dobótőr esetében, ami szintén K6 Fp, már igaz lehet, hiszen az dobófegyver, ahol már 6 Fp-től él a kötelező Ép vesztés.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Én is elmondanám, hogy mi hogy csináljuk.

Pszíből való fájdalomcsillapításnál amennyiben a fájdalom nem ÉP vesztéshez kötődik, akkor lehet simán elmulasztható. Viszont ha ÉP-hez kötődik, pl egy vágáshoz, ami mondjuk 2ÉP-4FP, akkor az fájdalmat csak tartós energia rááldozásával lehet elnyomni. Tehát amíg a seb be nem gyógyul, addig a ráköltött pszípont nem fog visszatöltődni, azaz folyamatosan fenn kell tartani a fájdalomcsillapítást, tehát vagy fáj, és maxon van a pszíd, vagy elnyomod a a fájdalmat, de akkor arra az időre nélkülözöd azt a pár pszípontot.

Link a hozzászóláshoz

Üdv Mindenkinek!

Egy pár gyors kérdés: Slan pszi, Halálos ujj diszciplínával, bénítható meg testrész?

Ha mondjuk egy 6 Ép-t sebző Halálos ujjal bicepszen bökök valakit, akkor ezzel megbénítom, a karját, vagy általánosságban romlik az állapota?

Ehhez kapcsolódóan, a Halálos ujjnak, vannak külső jelei?, (A piros folton kívül, ahol megböktem.)

Súlyosságtól függően, verítékezés, habzó száj, fennakadt szemek?

Belső időnél azt írja az ETK, hogy annyi kört köteles az egyén pihenni, amennyit Belső időben tevékenykedett. Tehát a harc elején 1 szegmens meditálás, 1 szegmens cselekvés, akkor a kör maradék 8 szegmense vehető pihenőidőnek, vagy sem?

Ugyan ehhez kapcsolva, ha harcban alkalmazzuk a technikát, szerintetek az ellenfelek VÉ-je 0, vagy csak kapjanak hátrányt.

Az Aranyharangot csökkenti-e egy fegyver átütő képessége?

Illetve, hogy Tetszhalálnál szüksége van-e a Slannek levegőre?

Link a hozzászóláshoz
Üdv Mindenkinek!

Üdv :)

Ezek az én, hangsúlyozottan VÉLEMÉNYEIM, amik valamely fokú rendszerismeret, és fizika meg logika segítségével jöttek létre.

Egy pár gyors kérdés: Slan pszi, Halálos ujj diszciplínával, bénítható meg testrész?

Ha mondjuk egy 6 Ép-t sebző Halálos ujjal bicepszen bökök valakit, akkor ezzel megbénítom, a karját, vagy általánosságban romlik az állapota?

Elvileg miért ne lenne lehetséges, ha a KM ilyet enged. Elviekben ugye időzített belső rombolást tesz lehetővé (ugye Kill Bill, felrobban a szíve n lépés után), tehát ha a KM szereti szinesíteni, akkor lehet bénítani, mert elvi akadálya nincs. A rendszer csak általános sebzést ír elő, ami a DnD-s felfogásra hajaz (ami amúgy sokkalta gördülékenyebb játékmenetet és kevesebb rinyálást meg vitatkozást eredményez, mégha kissé irreális is (ott ugye amíg 0 hp felett vagy, teljesen funkcionális vagy, utána hirtelen összeesel)), dehát sokminden nincs leírva a rendszerben. Mégegyszer mondom, elvi akadálya nincs, hiszen rombolást okoz, akár izületet is bánthat.

Ehhez kapcsolódóan, a Halálos ujjnak, vannak külső jelei?, (A piros folton kívül, ahol megböktem.)

Súlyosságtól függően, verítékezés, habzó száj, fennakadt szemek?

A piros folt csak akkor kell, hogy keletkezzen, ha erősen bököd, kvázi megütöd, nem? Amúgy meg sérülésfüggő külső jelek vannak. Ha például 10 Ép-je van, és 9 Ép-t belesebzel, akkor valami durva belső sérülés van, lehetnek jelei a kidagadó erek, bevérzett szem, fül- és orrvérzés. Ha a fenti példánál maradva például a kezét bénítod, akkor megduzzadt, vörös váll lehetnek a jelek. De ha csak 1-2 Ép testre, akkor simán lehet, hogy durva bélcsavarása van, esetleg perforáció, és annak nincsenek annyira látható külső jelei.

Belső időnél azt írja az ETK, hogy annyi kört köteles az egyén pihenni, amennyit Belső időben tevékenykedett. Tehát a harc elején 1 szegmens meditálás, 1 szegmens cselekvés, akkor a kör maradék 8 szegmense vehető pihenőidőnek, vagy sem?

1 szegmenst meditálsz, aztán 1 szegmensnyit cselekszel külső idő szerint, ezután 10 szegmens pihenőidő kell. Na most a magus rendszerébe berakták ezt a szegmens dolgot, de aztán nem foglalkoztak vele, így nehéz a kérdésre válaszolni. A következő kör legelején még pihensz, utána már nem. Tehát mondjuk a támadásod előtt nem tudsz meditálni, vagy ilyesmi. Ez szigorúan szvsz, mert ez a magus egyik legelcseszettebb része.

Ugyan ehhez kapcsolva, ha harcban alkalmazzuk a technikát, szerintetek az ellenfelek VÉ-je 0, vagy csak kapjanak hátrányt.

Mivel 10x olyan gyors vagy, mint egyébként, ezért az ellenfeleknek gyakorlatilag -oo a VÉ-je. Legalábbis a lassabbaké (embereké), lehet, hogy egy démon ellen már nem ér annyit. Tehát én nem egységesen 0-ra csökkenteném a VÉ-t, hanem mondjuk -100-150-t adnék rá. Viszont ugye figyelni kell arra, hogy a gyorsan mozgó tárgyak ellen sokkal nagyobb minden ellenállás, tehát egy slan kard is simán kettétörhet egy keményebb bőrvérten.

Az Aranyharangot csökkenti-e egy fegyver átütő képessége?

Részben biztos. Azt írja, hogy erős pszí-kisugárzás, ez ellen valószínűleg nem hat annyira, a másik a test izomzatának átrendezése. Az átütőképesség abból fakad, hogy a páncélon keresztül is tudsz sebzést okozni, például egy lándzsa nagyon alkalmas erre, hiszen egy ponton kell csak átütnie azt. Ez szerintem bármilyen általános páncélzat ellen jó (általánost úgy értve, hogy mindenhol egyenletesen véd).

Illetve, hogy Tetszhalálnál szüksége van-e a Slannek levegőre?

Mivel csak lelassul, ezért igen, van. Csak kevesebbre. Lélegeznie szerintem nem kell, bőven elég a légkeveredés szerintem.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Viszont ugye figyelni kell arra, hogy a gyorsan mozgó tárgyak ellen sokkal nagyobb minden ellenállás, tehát egy slan kard is simán kettétörhet egy keményebb bőrvérten.

Ez a kitétel szerintem nem áll. Itt ugyanis, ellentétben a varázslói időmágiával, maga az idő a slanre vonatkozva nem gyorsul vagy lassul, hanem az alkalmazó ténylegesen felgyorsul, illetve az időérzete változik meg.

Mivel csak lelassul, ezért igen, van. Csak kevesebbre. Lélegeznie szerintem nem kell, bőven elég a légkeveredés szerintem.

Én inkább azt mondanám, hogy nagyon ritkán vesz levegőt, mondjuk fél-egy óránként egyszer, ahogy pl. a téli álmot alvó állatok teszik.

Link a hozzászóláshoz
Üdv!
Viszont ugye figyelni kell arra, hogy a gyorsan mozgó tárgyak ellen sokkal nagyobb minden ellenállás, tehát egy slan kard is simán kettétörhet egy keményebb bőrvérten.

Ez a kitétel szerintem nem áll. Itt ugyanis, ellentétben a varázslói időmágiával, maga az idő a slanre vonatkozva nem gyorsul vagy lassul, hanem az alkalmazó ténylegesen felgyorsul, illetve az időérzete változik meg.

Ez a lényeg :) Felgyorsulok, és a kardom is felgyorsul. És a gyorsan mozgó tárgyak könnyen törnek.

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem.

Az emlékfelidézéssel ízek és szagok felidézésére is jó? Tehát, ha pl. emlékezni szeretnék a nagyi féle almáspitére, akkor érezném a számban az ízét? Vagy ha pl leesek a lóról és eltöröm a a kezem, akkor az fizikálisan is fájna, ha pont azt eseményre nyomtam?

És ha igen, akkor az Fp-ből vonódik-e? Mert hát akkor úgyanúgy karom, mint annak idején és lássuk be a kartörés nem fp vesztéssel járhat.

Előre is köszi a válaszokat.

Üdv.

Link a hozzászóláshoz

Szerintem is felidézhető vele akár ízek és szagok is, illetve bármi amit a karakter az érzékszerveivel megtapasztalt, és emlék formájában eltárolódott az elméjében (tehát pl. hőérzetet is).

Azt viszont én nem tartom reálisnak, hogy a fájdalmat újra elszenvedi FP vagy ÉP vesztéssel együtt. Esetleg felszisszen, mert pszichésen megérzi a fájdalmat, de fizikailag nem fog sérülni. Nem fog újra eltörni a karja, csak mert emlékszik rá. :) Ha át is éli a fájdalmat az elméjében az emlék felidézése közben, az el is fog múlni a emlékezés végeztével. Szerintem... én így mesélném. :)

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Csatlakozom, az emlékfelidézéssel mindenféle emlék, hangok, szagok, és ízek is felidézhetők. Akár fájdalom is, de ez csak az emléke. Pl. ha nem tudod, hol szórt pontosan, vagy ilyesmit tudok elképzelni.

De a valós Fp vesztés ettől szerintem sem következik be - sehol nem utal ilyenre a szabályrendszer. Én nem is engedném... persze, a kartörést felidézve veszítsen Fp-t, sőt, akkor nem is csak Fp-t, hiszen ott Ép seb is van, és ha már ezt engedélyeztük, akkor semmibe nem tart az emlékfelidézést másra kiterjeszteni... olcsó táp lenne.. :) Szóval szerintem helyesebb megmaradni az emlékek csupán felidézésénél.

Link a hozzászóláshoz

SOS kérdés :) Várom a választ/válaszokat, mert számomra nem egyértelmű teljesen.

A Pszeudó mikor "átmegy" a Statikus Pajzson csak az egyiket kell figyelembe venni? Nem írnak róla semmi konkrétat. Vagy összeadódnak, vagyis mind az Asztrális, mind a Mentális pajzson át kell jutni?

Ha csak az egyik érvényes - és tegyük fel, valaki nem azonos értéknyi pszi pontot fektetett bele - akkor melyiket kell figyelembe venni?

Link a hozzászóláshoz
SOS kérdés :) Várom a választ/válaszokat, mert számomra nem egyértelmű teljesen.

A Pszeudó mikor "átmegy" a Statikus Pajzson csak az egyiket kell figyelembe venni? Nem írnak róla semmi konkrétat. Vagy összeadódnak, vagyis mind az Asztrális, mind a Mentális pajzson át kell jutni?

Ha csak az egyik érvényes - és tegyük fel, valaki nem azonos értéknyi pszi pontot fektetett bele - akkor melyiket kell figyelembe venni?

A választ lásd: MTK 85. old.

Ha Asztrálisan akarsz hatni (olyan diszciplinával) a célszemélyre, akkor az Asztrál statikuson; ha Mentálisan, akkor a Mentál statikus pajzson kell átmenned.

Én, mint KM megengedném, hogy egymás után (1-1 kör) átmenj mindkettőn. Ilyen kor persze egyenként kellene átmenned rajtuk! A kijutás dettó.

Link a hozzászóláshoz
Én, mint KM megengedném, hogy egymás után (1-1 kör) átmenj mindkettőn.

Márhogy hogy értve az átmenést? Mert ugye a síkok össze vannak kötve, ha a pszeudó az egyik síkon valahol van, akkor a másikon is ott lesz a megfelelőjén. Tehát egyszerre kell átjutni mindkét pajzson. Ekkor nem összeadódik, csak külön-külön le kell őket győzni.

Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Új...