Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!


Antail

Recommended Posts

Vagy felhörpint egy hatalom italát vagy kinyeri egy előzőleg feltöltött hatalom amulettből. Hatalom italánál 3Ép-ét veszít. (Manahálóra alkalmazása esetén pedig lehet hogy várnia kell kicsit.)

Gondolom van rá vm varázslata is, amivel nyerhet manát, de ezek a bevett a szokások. Női karakterekkel elég keveset játszom.

Link a hozzászóláshoz

Egy- két gyakorlatias kérdésem lenne!

--Lehet-e teljesvértben (nehézvért Mf) futni/ akrobatikázni?

--ha vki kétkezes harc (Mf) mellett akkrobatikázik, 4x támad körönként?

Most ennyi jut eszembe!!!!!!!!!!!! Illetve még 1! Hol találhatok az álomtáncosró leírást??

Köszönöm elöre is: Bigi

Link a hozzászóláshoz

Azt szeretném kérdezni hogy lehete-e ikerkasztu egy fejvadász és egy boszorkánymester és ha igen akkor kapnak egyáltalán kp-t vagy az nuku? mert külömben mindent értek. (ikerkaszuságot megtalálod a második törvénykönyvben ) :D

Link a hozzászóláshoz

Líthas!

d3st: elnézést, hogy mindenhova utánnad jövök, de ez azt hiszem pont nekem való kérdés volt. A fejvadász-Bm, az egy jó móka. Szerintem. Éppen azért, amit mondtál. Nem könnyű kijátszani, annyi szent. Már mint jól kijátszani. Annyiban igazad van, hogy a fizikai kondiciójára nagyon kell ügyelnie. De egyébként ha jól emlékszem, akkor a Bm. különleges felkészítést kap ügyességre. Egyébként egy toroni fejvadász-Bm.-et tudnék még legkönnyebben elképzelni. Esetleg gorvikit. Az is igaz, hogy KM-ként korlátoznám a BM. mágiáját, bár ez így jobban belegondolva fölös, mert úgy se nagyon fog fejlődni. Az kétségtelen, hogy hosszú távon a Bm. kaszt a fejvadász rovására fog menni. Egyenlőre ennyi.

Darun

Link a hozzászóláshoz

A pszi adeptusról szeretnék az új alapkönyvből egy történetet írni:

Volt egyszer egy pszi adeptus és egy fejvadász. Elmentek a kikötőbe a 90 pszipontos kis 4. szintű adeptus létrehozott egy 64-es pszi lökést. :twisted: Egy hajó fölborult :twisted: , így menekülniük kell...

Na szóval: Szentem egy 4. szintű kis adeptusnak nem kéne kolosszális lökésekkel dobálóznia. Nézzük a tényt... Az adeptus egy kicsit előnyös kaszt. A varázslóval egyetértek, hogy az ET szerint túl erős volt, de első szinten azért annyira nem! Szerintem ezen is változtatni kéne... Segítsetek!

Link a hozzászóláshoz

Ahoi!

A Pszi-adeptus igen erősre sikeredett, ebben igazad van. Neki az a kulcsa, hogy nem "tölti" olyan könnyen fel magát, tehát rövid távon nagyon hatékony, és mágiával sem lehet rá nagyon hatni a pszi-pajzsai miatt, de hosszú távon már nem tud mit kezdeni pl. egy bárddal. Vagy olyan mágia kell, ahol nincs mágiaellenállás...

A Varázsló pedig ET szerint nem lett túl erős, mert egy varázslóhoz úgy fognak hozzáállni az emberek is, hogy nem biztos, hogy túl jól ki tudja majd használni az "erős" dolgait. Kicsit talán tartani fognak tőle, de megnézni mindenképp. Nem siklik át senki egy varázsló fölött csak úgy.

Ha meg már álcázta magát, vagy esetleg nem tudják meg, hogy ő varázsló, akkor pedig már nem azért erős, mert ő varázsló, hanem mert a játékos volt elég kreatív ahhoz, hogy kitaláljon neki egy olyan kis "mesét", amivel eloszlathatja azt a hitet, hogy ő varázsló. Ezáltal lesz erőssé, nem a mágiája által. Az csak a végkifejlet.

Maradtam Tisztelettel:

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

az igazi ,eredeti és hamisítatlan álomtáncosok az elfek közül kerültek ki.. tipikusan elf kaszt, de annak már jó ideje hogy ilyenek taposták Ynev földjét.

Másrészről jknak nem való szerintem mert igencsak tápnak tűnik , egyébként meg bármikor meghalhat miközben ezt a harcmodort alkalmazza, mert ekkor nagyon kevésminden köti a világhoz.. egy rossz lépés és.. mehet Urria ölelő karjaiba :)

Link a hozzászóláshoz

Hogyha meditál, az OGL szerint az összes pszi pontját 4, ritkábban 5 óra alatt visszanyeri... A varázsló meg transzozhat, az sokkallta lassabb. A bárd összhangzatát meg ne is említsük, 24 óránként hívható elő, ha felhős az ég, akkor meg kampec. A boszorkányok és mestereik pedig- 2 állóképesség mellett kerülnek újra maxra. A tűzvarázsló meg manaregenerálódás terén alacsony szinten semmi. Szerintem...

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Olvasgattam mostanában a NYT topicon (csak azt nem akartam szemetelni), hogy a karakterkasztoknál leírt Hm/szint, Fp/szint, illetve Kp/szint értéket nem kapja meg minden karakter 1. szinten, csak ha ott van külön kiemelve.

Kérdem én mióta nem szint az első?

Pl. Kp 7+7/szint esetén = 7+7*1 (első szintű esetén)

Most komolyan ha nincs ott figyelemfelkeltés gyanánt, hogy már eslő

szinten is, akkor 7+7*(szint-1) ?

Természetesen ugyanez áll az összes szintenként kapott értékre...

Vagy nem?

Sylvanus

U.i.: ilyen alapon egyébként el lehetne felejteni első szinten a varázslatoknál leírt hatóidők közül is az olyanokat, amiknél ott van, hogy 1 perc szintenként, hiszen nincs kiemelve, hogy már 1. szinten is. ;)

U.i.2.: Érdemes elolvasni egyébként ez ügyben figyelmesen az ETK 19. oldalán található leírást az első szintű karakterek alkotásával kapcsolatban. Itt ugyanis benne van, hogy minden kaszt megkapja a HM/szint, Kp/szint, illetve Fp/szint (hivatkozva az életerő fejezetre 81. oldal) értékeket első szinten.

U.i.3.: Igen, Pred, te voltál az egyetlen, aki e mellett a vélemény mellett álltál ki. Csak tudnám, hogy honnan jönnek ilyen ötletek tapasztaltnak tűnős szerepjátékosok körében?

Link a hozzászóláshoz

Jézus Máriám május 31... mindegy még nincs kedvem tanulni...

Syl:ez a megkapja e első szinten szerintem mindenhol megért egy vitát, de használható módon becsületesen kiírták hogy hol első szinten is. A Kp-k nál még értelmes is lenne a dolog, hisz kapsz első szinten mindenképp: az alapot. Mi is úgy játszottunk, kb 2 évig, hogy járt minden első szinten, még a szintenkénti pszi pont is. Persze ha nem nyelvész a Km, meg ha felborul a kasztegyensúly, akkor nem is olyan jó ez.

Az álomtáncos valóban inkább NJK hangulatú. A rúnában amúgy szépen ki van dolgozva, és használható is. Persze azt utálom, mikor x szint után már az yneven egyetlen álompenge is kell a karinak és szerintem 5ből 3 álomtáncosnak megvan. Az első mesélőmnek megvolt persze.

A nehézvértes akrobatika szerintem megoldható, ha hatalmas erőd is van a Mf mellett, meg jóval túl vagy akrobatikában(ugrás) a 100%-on, mert én max negatív módosítót adnék és nem mondanám, hogy nem lehet. Meg ha rúnáztatod a páncélt (mert ilyet alacsony szinten úccse tucc megcsinálni) az segít. Az abit meg mitrilpáncéloktól meg herótom van...azt nem kéne (vegyél föl lunírt...úgy lesz érdekes a sztori :twisted: )

4.szintig a varázsló tényleg nagy trauma. Csapat nélkül, meg öngyilkosság bárhova menni.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Csak a nehézvértes akrobatikához szólnék hozzá.

1. Ha akrobatikáról beszélünk, akkor nem Af-Mf, hanem 5 fok, ugyanis az akrobatika az ÚT új képzettsége, az 1TK-ban (tehát két fokban) nyoma sincs, talán a kötéltánc fedi le egy részét, de az főleg az egyensúlyérzékben él tovább.

2. Bár az akrobatika képzettség leírása (sajnos) sehol sem említi szó szerint, hogy márpedig nem lehet teljesvértben akrobatikázni, ennek ellenére minden józanul gondolkodó KM-et és játékost óva intenék tőle. Elvileg a szabályok nem tiltják, de azért mégis, na, ki fog teljesvértben szaltózni, meg kézen átfordulni, mikor a legmagasabb fokokon örülnek, hogy próbadobás nélkül fel tudnak állni a földről...

Egyébként ha csak a szószerintei szabályokhoz ragaszkodunk, akkor lehetne, bár nem egyszerű, mert ugye a nehézvértviselet csak 5. fokon "semlegesíti" az Mgt-t merev nehézvérteknél, addig van, és az akrobatikához pedig elég magas ügyesség, és gyorsaság értékek szükségesek, ha ez nincs meg, - vagy valami folytán, pl. mgt, lecsökken, akkor nem lehet megtanulni/alkalmazni! Nem véletlen, hogy senki nem szaladgál teljesvértben, csak fél, de inkább mellvértben, és akkor sem szaltózget.

És egyébként pedig belegondolva a nehézvértviselet és az akrobatika két teljesen különböző, összeférhetetlen harci felfogást tükröz. A nehézvértesek egyszerűen legázolják az ellenfelet, nem hajolgatnak, szaltózgetnek, hiszen a pácél véd, és a nagy páncélhoz nagy kard is jár, ami ha betalál... Ezzel szemben az akrobatikázók éppen hogy könnyűek, mozgékonyak maradnak, és ezt használják ki, az ilyenek soha nem öltenének magukra nehézvérteket.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Visszautalnék egy apróságra:

Érdemes elolvasni egyébként ez ügyben figyelmesen az ETK 19. oldalán található leírást az első szintű karakterek alkotásával kapcsolatban. Itt ugyanis benne van, hogy minden kaszt megkapja a HM/szint, Kp/szint, illetve Fp/szint (hivatkozva az életerő fejezetre 81. oldal) értékeket első szinten.

Szerintem tökéletesen egyértelműen leírják, hogy egységesen bármely karakter alkotásakor milyen értékekkel kell számolni.

Sylvanus

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Sylvanus-mester, az 1TK általad említett részeiben írtakat valóban lehet így is értelmezni, de szerintem ez távolról sem nevezhető egyértelmű leírásnak. Az egyes kasztoknál viszont egyértelmű utalást találunk rá, hogy "már az első szinten is". Ezt nem írták volna oda, hogy ha minden kaszt egységesen megkapná a Hm/Tsz, Kp/Tsz, illeve Fp/Tsz értékeket első szinten.

A MAGUS-könyvben is van sok hiba, de az alkotók azért nem logikátlanok. Nem írták volna oda külön a kasztokhoz, hogy akkor ennek JÁR, míg a másiknál nem szerepel. Tehát véleményem szerint nem kapja meg minden kaszt 1TSz-en az értékeket.

Ne feledjük, hogy az általad említett leírás a karakteralkotás legáltalánosabb, csupán alap leírása. Olyasmi ez, mint pl. a pszi bevezetője is leírja, hogy a pyarroni Mf-ú pszível lehet mások elméjét befolyásolni. Akkor én eszerint befolyásolhatok mindenkit? NEM. Utána jön a kiegészjtő, részletező szabályok, ami szól a mágiaellenállásról, és mindjárt kiderül, hogy az általános leírás nem mindíg igaz. Szerintem ugyanígy kell értelmezni ezt a karakteralkotást is, tehát a szöveg írja, hogy "add hozzá a szintenkénti értéket", csak éppen azt felejti ki, "hogy ha jár". Erre azonban egyértelműen utal a kasztok leírása.

Szintén ezt az elméletet látom alátámasztani azzal a ténnyel, hogy ha megnézzük, hogy a kasztok szerinti leírás melyik kasztoknak utal ki már az első szinten is ilyen értékeket (Fp, Hm, ) akkor láthatjuk, hogy azok kapják, akikre jellemző, tehát akik erősek, "fájdalomtűrőbbek pl. első szinten is.

Takeda

Valóban, az ugrás Af-Mf-ban jelent egy kis akrobatikát is, de ott UGRÁS a neve, és nem akrobatika. Tehát nem lehet Af-ú akrobatikát tanulni, csak 2. fokút, mivel az az ötfokú képzettségrendszerben jelent meg.

Az UT-ben viszont egyértelműen kettéválik, mert továbbra is megmarad az ugrás, mint %-os képzettség, és újként van jelen az akrobatika. (Ezért is jó az ötfokú képzettségrendszer, mert szétbontja a képzettségeket, meg jobban árnyalja is őket.)

Egyébként meg nem ez volt a hozzászólás lényege, hanem, hogy teljes vértben nem lehet szaltózni, meg kézen-áttfordulni.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Valóban, értelmezés kérdése a dolog.

Az említett 19. oldalon nem pusztán általános karakterlakotási szabályok vannak, hanem konkrétan az 1. szintű karakterek alkotásáról van szó.

Ezt nem írták volna oda, hogy ha minden kaszt egységesen megkapná a Hm/Tsz, Kp/Tsz, illeve Fp/Tsz értékeket első szinten.

A MAGUS-könyvben is van sok hiba, de az alkotók azért nem logikátlanok.

Az 1. szintű karakterek alkotásáról szóló részben mindnek karakter megkapja a szintenkénti értékeket...

A TV az őstűznek tudja befolásolni a fényét és jét, ebből csak 1 a paraeleme...

Logikátlan a Lassítás mozaik esetén a SZA védelem hiánya...

stb...

Nem írták volna oda külön a kasztokhoz, hogy akkor ennek J
Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Pred: 1. Igaz, amit a teljes vértről írtál. Helyesebb lenne úgy fogalmazni, hogy nem nem lehet, hanem nagyon nehéz. Az eredeti kérdés is erre vonatkozott. Tehát elképzelhető, de nagyon magas erő, gyorsaság és ügyesség kell hozzá, amit ugye az Mgt csökkent, tehát ha azt "hatástalani akarjuk" akkor meg 5. fokú nehézvértviseletre is szükség van, ami a kalandozók közt sincs mindenkinek. Tehát valóban nem lehetetlen, de nem egy tipikus dolog.

Emellett viszont újra leírnám, illetve hivatkoznék egy előző hozzászólásomra, miszerint az akrobatika eleve különbözik a nehézvértes harcmodortól.

2. "nem vettek volna fel olyasmit, ami akadályozta volna őket a mozgásban" Na EZ úgy nem állja meg a helyét, ahogy van. Először is, nézz utána, milyen vérthegyeket hordtak a lovagok a földön, mert gondolom, te sem igazi ynevi lovagot láttál vigánykerekezni.

Ami pedig Ynevet illeti, de, magukra vesznek olyat is, főleg a lovagok! (Mgt) tessék elolvasni a harcmodorukat, harci felfogásukat. Vannak olyan kasztok, akik pont ezt az elvet vallják, hogy nem vesznek fel olyan vértet, ami akadályozza őket, ezek a "max mgt:0" kasztok, de ezek nem a lovagok... Jól is néznénk ki :)

Sylvanus-mester:

1. Nem állítom, hogy az első nem szint. Inkább a szintenként megkapott értékeket lenne helyesebb szerintem úgy megfogalmazni, hogy "minden szintlépés alkalmával" kapja a karakter, és mivel az elsőre nem lép, hanem azon kezd, ezért ott nem jár.

Egyébként igazad van, ami a könyv sok helyen előforduló kisebb-nagyobb logikai buktatóit illeti. És abban is, hogy ezek miatt ÉRTELMEZÉS KÉRDÉSE- a dolog. Mindemellett a logikai levezetéssel egyet kell értsek, de nekem ez akkor sem tetszik így. Én mindenesetre még mindíg helyesebbenek látom amiket fent írtam.

A varázslóval kapcsolatban, tényleg +K6-ot ír a szöveg, de ott van a táblázat is, ami világossá teszi, egészében kell megpróbálni értelmezni a könyvet, bár néha még így is nehéz. :)

Mindenesetre szerintem helyesebb csak azoknak a kasztoknak adni ilyen értékeket, amelyeknél ez szerepel, bár tényleg értelmezés kérdése, tehát a csapatoknak ezt nem árt tisztázni, mielőtt belekezdenek a játékba.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Támadt egy ötletem, amivel pontot tehtünk ennek a "megkapja-e első szinten a szintenkénti hm-eket" vitának.

Ha a leírás nem egyértelmű, illetve kétféleképpen is értelmezhető, akkor nézd meg a példákat! Példákat találunk a karakterek harcértékeinek kiszámítására, mégpedig az 1TK mintakalandjánál, illetve a Rúnában is több karakter jelent meg. A nem hivatalos előtörténeteket most nem vettem alapul.

A kérdés: Vizsgáljuk meg a kidolgozott kasztokat, hogy ők megkapták-e már az első szinten is a Hm-et, Fp-t. Az eredmény, hát, nem egyértelmű.

Erre a célra használható a mintakalandból a tűzvarázsló és a tolvajlány (sajonos, a lovagok és a harcos nem, mivel ők eleve a kasztleírs szerint is kapnak első szinten Hm-et, így őket hiába vizsgáljuk - mellesleg a lovagok el is vannak számolva a könyvben is- szép kis példák...) illetve Condarro de Diabolo, ranagol pap (Rúna) valamint a Sivatag Rózsáiból Falder Lexim, a Ranagol-paplovag. A harcosokat innen is hiába vizsgálnánk.

Nos, az eredmény, 2-2, a tűzvarázsló és a ranagol pap nagyon szépen alátámasztja az elvet, miszerint ők nem kapnak a karakteralkotáskor az első szinten Hm/Tsz-t és Fp/Tsz-t. A tolvajlány viszont kap, holott nem járna neki. A ranagol-paplovag még ha kap is, akkor sem jön ki a harcértéke, tehát ez sincs egészen jól megalkotva... ezért akár 2:1-nek is lehetne tekinteni az eredményt, ám ez nem meggyőző.

Tehát a következtetés: Nem véletlen, hogy a szabálykönyv sem fogalmaz egyértelműen, a MAGUS készítői, illetve a hivatalos cikkek írói sem tudták egyértelműen eldönteni, mi legyen, hol ezt, hol azt alkalmazzák. Tehát a dolog továbbra is kétféleképpen értelmezhető, azaz KM-döntése.

Emellett azért én még mindíg a kasztok-szerint kapott (azaz nem mindenki) szintenkénti Hm/Kp/Fp mellett vagyok, emellett érvelnék.

Sylvanus-mester.

Azt mondod, hogy valószínűleg nem egy ember írta a kasztok leírását, valószínűleg ezért maradt ki néhány helyről az, hogy "már első szinten is". Nos, ez szerintem nem helytálló, mindegy ki írta, ugyanis a Kp-knél következetesen oda van írva mindenhova, tehát valószínűleg a többi helyen szándékosan nem szerepel.

Emellett a Mp-t ne keverjük bele, mert itt most csak a Kp, Hm, illetve Fp a kérdéses.

Továbbá fenntartom azt is, hogy a 19. oldal általános. Igen, minden első szintű karakter alkotására vonatkozik, DE a kaszt még csak ezután jön, ami módosít rajta. (lásd előző hozzászólásom pszi-s példa.)

Tehát mégegyszer, nem mondom, hogy az első nem szint, csak azt, hogy szerintem a karakter csak a szintlépések alkalmával kap ilyen értékeket, azaz 1 szinten nem, csak ha külön oda van írva.

Link a hozzászóláshoz

Szerintem meg megkapja véletlenül ki van hagyva... és hiába vizsgálod ezt meg azt így van ha jobban meg gondolod harcügyileg a hm-ekkel specializálódsz és a karakter mentalitását tükrözné... amit egy karakter szerintem már első szinten is tud csinálni bár lehet igazad van... nem vagyok benne biztos de nekem ez a véleményem...

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...