Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!


Antail

Recommended Posts

Üdv!

Bizony, nagyon lassú. Sokkal több képzettség, sokkal drágábban, a képzettségkövetelményeket is figyelembe véve, még magas Kp/tsz-t megállapítva is, bizonyos kasztok esetében tizen-sokadik szinte lehet elérni ugyanazt a "szintet", mint 1TK-s első szinten!!

Házi szabályok nélkül eléggé játszhatatlan, de legalább is teljesen MÁS, főleg az arányokat tekintve.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Két technikai jellegű kérdésem lenne a szabályokkal kapcsolatban.

Ha jól tudom, Gorvikban a shadoni nyelv eltorzult változatát beszélik. Mennyire szoros a két nyelv közti összefüggés? Azaz ha valaki ismeri mondjuk a shadoni nyelvet, mennyire fogja megérteni a gorvikit?

Másrészt: többször hallottam már, hogy Yneven egy nap 20 órából áll. Pontosan hogyan kell ezt érteni? Az egy óra a földi időtartamnak felel meg, és a napok abszolút értelemben 4 órával rövidebbek, vagy az ynevi időmérési szokások 20 órára osztják fel a napot, amelynek hossza azonos a valódi napokkal? Esetleg mindkét különbség fennáll?

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Ha az én játékosaim szeretnék magukat megértetni, vagy mindkét nyelvet beszélik, azt szoktam mondani, hogy egymással "-3"-as viszonyban vannak, azaz Af,5ös shadonival már Af,2-es szinten beszélsz kb gorvikiul.

Az Ynevi nap 20 órából áll dolgot ki használja, ki nem. Én néha szoktam, akkor viszont egyértelműen a bolygó 20 földi óra alatt fordul körbe a tengelye körül.

Hivatalos álláspontot egyiknél sem ismerek, bár utóbbit mintha olvastam volna talán a geoframiában.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Arnulf, a vonatkozó Rúna cikk tanulsága szerint a gorviki nyelv a shadoni ÖBÖLVIDÉKI nyelvjárásához hasonló. Azki beszéli a gorvikit, egy fokkal alacsonyabban (ugye, a nyelvek a 2 fokú rendszerben is 5+1 fokra vannak osztva) beszéli a Shadoni nyelv ÖBÖLVIDÉKI nyelvjárását, és viszont. Ezt a szabályt alkalmazva illik megkülönböztetni a nyelvjárásokat is.

Én házi szabályként úgy szoktam, hogy egy fő nyelv nyelvjárásait is egy fokkal alacsonyabban beszéli a karakter.

Az órák már érdekesebb kérdés. Az, hogy 20 óra legyen, egyértelműen csak hangulati elem, valós koncepció nincs mögötte. Ellenben több problémát is felvet. Az időegységekből visszaszámolhatjuk, hogy csak a napnál (és fölfelé) van eltérés az IRL időméréshez képest, a perc, óra ugyanannyi. Ellenben egy földi nap 1,2 szerese egy ynevinek. Egy földi év 1,41 szerese az ynevi évnek, ha pl percekre, szegmensekre lebontjuk. Ez csak azért érdekes, mert egy Yneven 76 éves ember, ami csupán az aggastyánkor határa, annyi időt élt, mint a földön egy 108 éves ember, akinek pedig azért már "illik lassan meghalni". (ez könnyen kiszámolható) Persze, ne kötekedjünk...

De ugyanígy nem igazán alkalmazható a 20 óra egy napot tekintve. Mindannyian a földi, 24-es órákban gondolkodunk. Azaz, könnyű elképzelni, hogy kb. reggel 6kor felkelnek a parasztok, délben ebédelnek, este hatkor vacsoráznak, ha pedig 22-re kell menni valahová, akkor az már késő, de még van két óra éjközépig... Na, a 20 órás napban, ha azt mondom, 6 óra, egészen mást jelent... kb senki nem tudja "valóságvűen" kezelni.

Hasonlóan butaság - és csak hangulati elem - az órák elnevezése, olyan alapon, hogy "buták az emberek, és nem tudnak számolni". Ennyire valószínűleg tudnak, ha pedig nem, ugyanúgy nem fognak tudni mit kezdeni egy húsz elemből álló sorozattal, amik mondjuk fémnevekből állnak... arról nem is beszélve, hogy amíg a számok logikusan követik egymást, addig a fémek, stb. csak úgy... sokkal nehezebb megtanulni, alkalmazni. Arról nem is beszélve, hogy értelme sincsen, mert Yneven is számokat használnak a mennyiségekre, ez tény, lásd a számtan képzettség, például.

Ennek ellenére, mint hangulati elem, én megtartottam a különböző elnevezéseket, mert érdekes... (úgyis használjuk mellé a számokat is), ellenben amikor csak lehet, 24 órával mesélek, egyszerűen azért, hogy átlátható legyen. Van, ahol egyébként sincs értelme, ellenben ha számít, mert mondjuk az órákat kell számolni, abban gondolkozni, akkor meg lényeges, hogy mindenki tudja követni papír nélkül is. :D

A kiegészítők közé fel lesz töltve egyébként hamarosan a különböző Ynevi kultúrkörökre kidolgozott óranevek is, a rendkedvéért mind a 20-as, mind a 24-es rendszerben egyaránt kidolgozásra került.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Nem egészen ide vág, de úgy látom, nincs jobb téma. Arra lennék kíváncsi, hogy élnek-e Kránban olyan emberek (vagy más lények, leszámítva a más kategóriába tartozó aquirokat), akik játéktechnikai szempontból mágusnak - tehát nem egyszerű varázslónak - tekinthetők? Avagy a tizenhármak magukank tartják fent az ilyen mélységű tudást? Ha igen, akkor érdekelne az is, hogy milyen szerepkörben tevékenykednek a birodalomban.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

A kérdés nem egyszerű, mivel nem igazán van játéktechnikai értelemben kidolgozva a mágus-ság.

Amennyiben csak a magas szintet, a hűdefenenagy tapasztalatot vesszük annak, akkor szerintem mindenképpen.

Egyébként, a felső értékek egyetemességét tekintve, azaz, hogy akár a kráni úton járva is elképzelhető, hogy valaki felülemelkedik az anyagi világ nyűgjein, megtalálja a végső igazságot, stb... akkor is elképzelhető, hogy éljenek arrafelé is ilyen lények/emberek.

Szerintem az iyleneknek már nincs szerepük a birodalomban, rég felülemelkedtek az ilyen "kisstílű" dolgokon. Olyan egyszemélyes zárványoknak képzelem őket, mint akikről a consularoknál írnak, azaz, hogy vannak, élnek, ki tudja, mit csinálnak, de még a consular sem meri bo-gatni őket... amilyen kevesen vannak, feltételezhetően mindegy is.

Amennyiben a mágusságot a kizárólagosan jónak tekintjük - ami elmélet több sebből is vérzik, hiszen mint tudjuk, Doran varázslói akár a nekromanciát, de még a feketemágiát is elfogadhatónak tartják, ergó az idealista világszemlélet szerint, meg Ynev törvényei szerint is gonoszak is lehetnek akár, mégsincsenek kizárva a mágus létből - legalábbis erre vonatkozóra én nem emlékszem sehol - akkor esetleg kizárhatjuk a Krániakat a gonoszságukra hivatkozva a mágusságból, de ezt tartom kevésbé helytállónak.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Az Antiss a belső síkok egyike, az álomsík. Morgena és Noir istennők "birodalma". Aki álmodik, az felléphet az Antissra, ahol teljesen más törvények uralkodnak, mint az Elsődleges Anyagi Síkon.

Aki bírja az Antissjárá képzettséget, több dolgot is tehet, fok függvényében. Noir és Morgena papjai varázlsatokat is kapnak, amelyek az Antiss manipulálására szolgálnak.

KM-i szempontból egy új dinemzió a mesélésben, amit majdnem függetlenül, de akár az Anyagi Síkon való történésekkel szoros összhangban is lehet alkalmazni.

Részletesen a Papok paplovagok II. áben olvashatsz róla, külön fejezetben, a 127-136. oldalig.

Link a hozzászóláshoz

Üdvözletem!

A kérdésem a méregkeverésre vonatkozik. Illetve összetett, vagyis mást is érint.

1. Ha 2 fok van a méregkeverésben. Akkor az alapfokú tudással milyen szintű erejű és lefolyású mérget tud készíteni egy Boszorkánymester?

2. A herbalizmust megkapja 6 szinten mesterfokon, de addig mi lesz, mivel nem szerepel előtte Af nála?

3. És milyen mérgeket tud majd kifőzni Mf-on? (Szint, hatás, lefolyás)

Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv

Link a hozzászóláshoz

Szia!

1. - A KM belátására van bízva általában, de halálos mérgeket pl. nemigen.

2. - Ez egy elírás, 1. szinten is birtokolja már Af-on.

3. - Gyakorlatilag bármilyet, itt sokkal inkább az összetevők és az ár szab gátat a keverésnek.

Ajánlom figyelmedbe MG méregkeverős cikkének kivonatát, jól használható, és az 1. és 3. kérdésedre is találsz benne egy "háziszabályt".

Íme:

http://kalandozok.hu/kiegeszitok/ynevkiegeszitoi/meregkeveresketfoku.pdf

Link a hozzászóláshoz

Tiszteletem!

A MAGUS rendszerében ugyebár kötöttek a karakterek értékei mint (szépség, erő, gyorsaság stb.). Na már most az előre meghatározott értékek mint a karakter súlya is változhat kaland alatt. Pl. egyszer a Shadoni harcosom a sivatagban rekedt, egy nem túl szimpatikus dzsad varázslónak köszönhetően. Mire kivergődtem a sráccal a sivatagból a karakter a súlya felére fogyott és csoda, hogy egyáltalán élve megúszta a "kalandot". Aztán az értékei ugyebár visszazuhantak a végelgyengülésben haldokló boszorkánymester szintjére (erő, gyorsaság).

Utána jutott eszembe (illetve a Röde Orm és más regény hatására is), hogy tulajdonképpen ha lefele változhat egy érték akkor felfele is.

Persze le szeretném szögezni, hogy nem valami ostoba (ja nem dobtam ki jól a karaktert akkor tápoljam később) dologról van szó. És nem is az (intelligencia, szépség, egészség tulajdonságokról). DE ha teszem fel egy kalandozó ne adj isten gályarab lenne, vagy bányába kerülni, esetleg kirabolják és pénz szűkében dokkmunkásnak áll, (vagy eldönti, hogy súlyemelő bajnok lesz, akkor a történet szerint (KM), úgy gondolom, hogy a befektetett időtől függően nőhet az ereje vagy gyorsaság (pl: harcművész tanítja). Mivel nem hiszem, hogy egy 13-as erejű ember/törpe/elf ne szedne fel plusz izmot magára ilyen helyzetekben.....feltéve ha túléli a kalandot.

(Megismétlem, hogy itt nem tápolásról van szó, hanem történet KM alakította fejlődésről.)

Ennyi

Link a hozzászóláshoz

Természetesen, ha ki van játszva a tulajdonság fejlődése, miért ne növekedhetne? Ugyanakkor a karakter indításakor kidobott értékekre én úgy tekintek, hogy az a "természetes" állapot. Tehát ha valaki pl. felgyúrja magát 13-as erőről 15-ösre, akkor minimum kell a rendszeres edzés, különben a tulajdonság visszaáll 13-ra. Másik oldalról is így gondolom: Valaki sokat éhezik. Ereje lecsökken 13-ról 10-re. De ha újra élelemhez jut, akkor a tulajdonság megint 13 lesz (de nem több).

Link a hozzászóláshoz

Igazad van Daru.

Én is gy gondolom, hogy van egy eredeti érték, és nyilván az utólag megszerzett erőt napi szinten is kel tartani. Bár ha lefogysz és úgy veszítesz értéket akkor, ha később élelemhez jutsz akkor se csak az számít, hogy egyél, hanem abban az esetben is edzenie kell a karakternek, hogy ne zsírként rakódjon le amit zabál. Abban az esetben is keményen kell edzeni, hogy az eredeti értékeket visszaszerezd. Nálam 2 hónap volt mire felépült olyan 90%osra.

Link a hozzászóláshoz

Ja-ja. De ezek már olyan részletkérdések a játék szempontjából ami a csapatra és a KM-ére tartozik. Amolyan egyedi finomságok ezek a játékszabályok alkalmazásakor.

Nyilván a játék megalkotói nem kívánták ilyen részletességgel szabályozni a M.A.G.U.S. világát, mert akkor az alap szabálykönyv 70 kötetes kiadás lenne. :)

De szerintem dicséretes a hozzáállás, mert lényegében a M.A.G.U.S és Ynev világának szubjektív valóságát szem előtt tartva játszotok. A játék meg ettől válik igazán izgalmassá, érdekessé és nem attól, hogy ki mekkora erejű fegyverrel, milyen túl tápokkal képes hetelni.

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Aegnor;

kezdőnek kifejezetten ajánlott ember fajú karaktert indítania, hisz' -amellett, hogy Ynev világának jelenében (Hetedkor vége) ez a legelterjedtebb értelmes faj - így nem kell arra külön gondot fordítanod, hogy megértsd/megjelenítsd a játék során egy másik faj gondolkodási módját, világlátását (anélkül is lesz dolgod elég). Vándor mint kaszt a MAGUS-ban nem létezik, de ember fajú karakter csaknem minden más kalandozó-kasztban indítható; s ott meg is állja a helyét (el tudok képzelni például egy a vándoréhoz hasonló erkölcsiséget valló Arel-papot, de akár egy harcost is; javaslom, nézd át a kasztokat! :)).

Próbáld a karakteralkotás során a szemed előtt lebegő célnak leginkább megfelelő figurát létrehozni, s itt nem csak az értékekre gondolok - szóval legelőször is tudd, hogy kit is szeretnél a játék során életre kelteni, aztán nézd meg az alapkönyvben, melyik faj és kaszt áll ehhez az ideához a legközelebb, végül jöhet a "finommunka"... Ha gondolod, nagyon szívesen segítek ebben (gondolom, mások is) - a karaktergenerálás az egyik kedvenc bogaram...:)

Fontos, hogy apránként barátkozz a szabályokkal - nagy töménységben a legjobb dolgok is elcsaphatják a hasadat! :-D

További szép napot!

PS: Csak a rend kedvéért: a topik címe megtévesztő lehet, hisz' ez még mindig a NYT standja... Remélem, az illetékesek megbocsájtják nekem ezt a kis szemetelést; ha problémás, átvihetjük a témát a fórum egy másik részére.

Szerkesztve ekkor: , bűvdudás által
Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...