Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.
Keresés Itt
  • Több lehetőség...
Eredmények keresés, amik...
Eremények keresése...

Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!


Antail

Recommended Posts

Itt már csak egy hagyományőrző segíthetne, mert én nem foglak tudni titeket meggyőzni erről.

Azt pedig el kell fogadni, hogy a MAGUS nem tökéletes harci szimulátor. Megalkotáskor nem is ez volt a cél, de ezt már Nyulászi is megírta egy Rúna cikkben.

Viszont. Nem azt várja el senki tőle, hogy tökéletes harci szimulátor legyen. Viszont ne tegyünk úgy, mintha nem lenne egy borzasztóan szar harci szimulátor. Nem tökéletes, egyik rendszer sem az, a MAGUS viszont harci szempontból nagyon rossz, feleslegesen irreális elemekkel teli.

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Látom kissé elkanyarodott a dolog az eredeti kérdéskörtől, ami nem baj, de ennyire nem akartam vihart kavarni! :D

No lássuk szépen sorban:

Kedves Daru! Semmi gond, nem veszem zokon az általad írtakat, lévén én voltam aki a kérdést feltette. :) Mivel magam is lassan a 40-es éveim felé közeledem, és 15-16 éves korom óta játszom, azt kell mondjam ismerem valamelyest a MAGUS kasztjainak hátterét is és eddig a matematikai megközelítés nem tartozott a kedvenc elfoglaltságaim közé. :) Különösebben nem is érdekelt, érdekel, hogy melyik kaszt mennyi számszerűséget kap, hiszen a játék fontosabb. Tulajdonképpen ez csak egy hirtelen fellángolás volt, unaloműzésnek is mondhatnám és mivel a matematikai háttérnek még sosem néztem utána, így gyorsan kiszámoltam őket.

Ettől függetlenül azonban úgy látom, ha már egy játék használ matematikát, akkor azzal lehet is valamit kezdeni... :) De ez már legyen az én gondom. :)

És természetesen nem csak a számokat nézem, hanem a háttér információkat is. :) Amik sok esetben eléggé ellenmondóak. A lovag példájánál maradva, idézem: "A lovagok a leghatékonyabb harcosok minden Harcos főkasztba tartozó karakter közül." A fejvadásznál ez olvasható: "A fejvadászok harcértéke nagyjából a harcosokéval egyenlő, de nem közelíti meg a gladiátorokét vagy a lovagokét." Ugyanakkor a konkrét számok és szabályok nem ezt mutatják. Szerintem. :)

Mindezek fényében, ha az alkotók figyelembe veszik a hátteret és mögöttes filozófiát, a nagybetűs szerepjátékot, még akkor is meg lehet némileg támogatni a dolgot a matematika oldaláról is. Ezzel persze nem azt akarom mondani vagy elvárni, hogy teljesen, 100%-osan ugyanolyan "erőszinttel" rendelkezzen minden kaszt, de néminemű közelítés nem ártott volna... :D

Kedves Bűvdudás! A deinn-es kérdésemre adott válaszod köszönöm! :)

Kedves Mindnyájan! Köszönöm szépen a hozzászólásokat, szórakoztató és tanulságos mindahány! A felmenőkre vonatkozó kitételek valóban nem érik meg a fáradtságot, maradjunk a kulturált vitánál! :D Szerintem így is sikerül konstruktív elméletekkel kitárgyalni a balansz témát.

Link a hozzászóláshoz

A világ sem arról szól, hogy mindenki azonos esélyekkel indul. :) Ha innen nézzük, akkor a MAGUS inkább reálisabb, mint egy balanszos játék. Persze az is érdekes fogalompáros, hogy reális fantasy. :D (Ami kb. olyan, mint a békeharcos)

Tudom, ízlések és pofonok, de nekem pont ez tetszik a MAGUS-ban, hogy nincsenek egyenlő esélyek. A különbségeket viszont jó szerepjátékkal ki lehet egyenlíteni. Sőt, akár a visszájára is lehet fordítani.

Tetrának meg nem kell hagyományőrzőt hoznia. Én elfogadom így is, hogy ha két harcos szemben áll, és az egyikük kihúzott karddal távolságot tart a tőrrel harcoló ellenfélnek, akkor aki tőrrel van, nem fog tudni támadni, mert egyszerűen nem éri el (vagy beleszalad a kardba).

A játék világában azonban erre a KM-nke figyelnie kell, és lehetősége van kijelenti azt (már ha ilyen szituáció alakul ki), hogy "bocs, de nem tudod támadni az ellenfeled, vagy dobj Ügyesség és Gyorsaság próbát, hogy ki tudod-e cselezni, és mellé tudsz-e kerülni, hogy megtámadhasd".

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Aquer;

erre nézvést a PPL2 ad némi támpontot. Ott megemlíttetik (130.oldal), hogy azok, akik akár csak alapfokon képzettek az Antissjárásban, "tudatosan elmozdulhatnak saját álmaikból, az Álomsík más vidékeire is eljuthatnak." Tehát még ha létre is jön az adott álomellenőrző varázslat, az Antissjárók képesek lehetnek "megszökni" belőle, s ilyen módon megszabadulni annak befolyása alól.

Más a helyzet, ha a boszorkány maga is járatos az Antiss formálásában, esetleg magasabb fokon, mint a célpont... ilyenkor azonban valószínűleg Antiss-varazslatokhoz fog folyamodni, ha módjában áll. Magyarán Antissjárók ellen a "közönséges" álomellenőrző varázslatok - ebben az értelmezésben - nem igazán hatásosak. Hiszen jó eséllyel sokkal jobban ismerik az Álomsíkot és annak természetét, törvényszerűségeit, mint az ott hatni kívánó (képzetlen) boszorkány.

Az álomrabló-problémakör kicsit bonyolultabb. Amikor "megszületett" a Bestiárium egyik rémeként, az Antiss még nem rajzolódott ki a játékosok Ynevén, így nehéz is megteremteni a kompatibilitást. A mai ismereteinkkel valószínűleg arra gyanakodnánk, hogy az álomrabló az álmában erőszakos halált halt ember Álomsíkon ragadt lelke, mely hatalmában valahol a búlélek és az álomlidérc között van. Így azonban annál kell - azaz inkább illik - maradnunk, hogy az álomrabló álomellenőrző varázslatok alkalmazására képes élőhalott. Pont. És így mágiájára is ugyanaz vonatkozik mint - teszem azt - egy boszorkányéra. Azaz egy Antiss-járó ellen nem sokra megy vele.

Érdemes, vagy legalábbis érdekes volna azonban kidolgozni egy olyan álomrabló-játéktechnikát, mely az Antiss meglétét és természetét is figyelembe veszi... :)

Szerkesztve ekkor: , bűvdudás által
Link a hozzászóláshoz

Az ETK így rendelkezik a pap Gyógyítás varázslatánál: "Ha a sebesült (beteg) jelleme ellentétes a pap vallásának jellemével - és az áldás nem jön létre - körönként 75% az esély, hogy a gyógyítás csődöt mond...".

Kérés: Mi egy vallás jelleme. :) ... mert a leírás szerint nem a pap karakter jelleme, hanem a pap vallásának jellemét kell egyeztetni a gyógyítandó karakter jellemével.

Na erre én is várom a választ.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Először is, egy vallásnak a jelleme szigorúan és feketén-fehéren leírva nincsen, noha a szabálykönyvek - elsősorban a Papok-paplovagok könyvből, az adott vallás elolvasásával szerintem közel egyértelműen kikövetkeztethető, bár sokan az ilyen "közvetett szabályokat" csak akkor szeretik figyelembe venni, ha az nekik éppen előnyt jelent.

A vallás leírása, az isten törvényei, értékrendje, akár a szférákat is beleszámolva, jó eséllyel kirajzolja egy vallás elsődleges jellemét: így pl. Ellanáé élet, Arelé de Orwelláé is káosz, Dreináé és Kradé a rend stb. Én itt azt gondolom, EGY komponenst kellene meghatározni, (hiszen azzal lehet valami könnyen kimutathatóan ellentétes) de rögtön a példa, a Tooma-pap leírása az kivételt, ugyanis a róla szóló Rúna cikk Tooma jellemét szó szerint Rend-élet- ként nevezi meg.) Ha egyet kellene választani a rend mellett is, meg az élet mellett is lehetne érvelni, bár a szférák alapján Élet - bár rend szféra nincs, tehát nem biztos, hogy jogos ez alapján súlyozni - de vegyük úgy, hogy a cikk meghatározza a vallás jellemét, mert így is van. Rend-élet.

Sokan ennek híján a pap jellemét szokták alapul venni, ami azért jó közelítés, lévén a papnak nem lehet ellentétes jelleme a vallásával, különben az isten aligha fogadná hívéül, illetve kitagadná előbb-utóbb, illetve ha a pap a vallás hű követőjeként eredeti jelleme "ellen" cselekszik, lelki tusák árán, akkor pedig meg fog változni a jelleme - egy szóval, a pap jellemét alapul véve sem tévedünk nagyot - de a könyv a VALLÁS jellemét írja.

Továbbra is szigorúan játéktechnikát véve alapul, a pap azokat gyógyíthatja "simán", akiknek a jelleme NEM ellentétes a vallás jellemével. Akinek netán az, azokat is gyógyíthatja, de akkor az áldás - NEM ELFELEJTENI - nem jön létre, és így a varázslatnak KÖRÖNKÉNT, (tehát nem egy dobás mindössze!) 75% az esélye, hogy nem jön létre.

Ettől persze még a papot megbüntetheti az istene, ha olyanra használta a varázslatot, ami neki nem tetszik... hiába dobált sikeresen.

Emellett az isteni mágia sikeres alkalmazásának az isten beleegyezése is a feltétele (PPL1), tehát még mindig játéktechnikánál maradva bármelyik varázslat letiltható, mert csak.

További kérdés - és ez még mindig csak szabályrendszer - hogy mi az ellentétes jellem. Élet esetén halál (stb.), ez ok. De amennyiben elfogadjuk, hogy lehet két komponensű is a vallás jelleme, márpedig Tooma vallása pont ilyen, akkor azzal melyik lesz ellentétes? Csak az elsődleges komponens ellentéte? vagy a másodlagosé-is? Mi történik, ha a vizsgált személy is két jellemű? Vagy mindkét komponens ellentéte kell hozzá? Pl. A Rend-életnek csak a Káosz-halál lehet az ellentéte? Vagy csak a Káosz? vagy a káosz is, halál is, meg káosz halál-halál káosz is? Ez már nincs tisztázva... Én ezért tartom szerencsésebbnek az egy vallás egy fő jellem elvet.

Ugyanakkor, ha már logikázunk, akkor vegyük azt, hogy minél definiáltabb egy vallás értékrendje - azaz pl. nem csak egy jellemet, de jellempárt határoz meg saját jellemének, annál szűkebb azok tábora, akik ennek megfelelhetnek, tehát a logika alapján a kettő komponensű jellemű vallás-ból "ki kellene zárni" minden komponens ellentétét, akármelyik helyen is szerepel...

Nézzük a SZEREPJÁTÉK részét - ami már nincs leírva konkrétan. Ez nem egy WOW, ahol a karakterek lehetőségeit megfelelően összekombinálva kell legyőzni a fő-boss-t. Szerintem az nem jó, ha csak az működik, hogy a tank üt, a pap meg nyakra-főre gyógyítja a csapatot. Az isteni mágia szent dolog, és nem azért kapja a pap, hogy azt kezdjen vele, amit csak akar. Következésképpen CSAK az isten céljaira használhatja, és azon személyeket támogathat vele, akik az isten értékrendjét követik, az isten ügyében járnak el éppen és az isten ügyének hasznára tesznek, EBBEN A SORRENDBEN. (pl. egy istennek tetsző életet élő személy, ha éppen nem a "jó ügyért" harcol, csak mondjuk kötekedik a kikötőben, NE kaphasson már isteni támogatást, mert nem erre való).

Ez minden papi varázslat alkalmazására kell, hogy vonatkozzon, különben a pap elveszti szerepjátékos jelentőségét, és csupán egy mágiában jártas eszközzé válik a játékosok kombinációinak életében. Én KM-ként az ilyet nem engedem, akik nem képes megérteni a pap papi mivoltát, az ne játsszon azzal.

Ha a pap a fentieket nem tartja be, akkor büntit kap, lehet magyarázkodni. Az, hogy de hát "az életet védem", nem biztos, hogy elegendő.. az meg pláne nem, hogy "de ha nem mentem meg, akkor nekem, a papnak, aki meg kedves az istennek, csökkennek a túlélési esélyeim..." Mit ér egy olyan pap, aki nem a vallás tanait és értékrendjét terjesztve és követve "él túl"? Szerintem a gyógyításnál nagyon számít, hogy miképpen keletkezett a sérülés (mondjuk életet védve megmenti a pap csapattársát, hogy az tovább gyilkolhasson - ez nem jó), mik a célok, miért mennek, mi ellen harcolnak... ha az isten "bajnoka" sérült meg az ISTEN-hez köthető feladat közben, és meg kell oldani, akkor jogos lehet a gyógyítás. Ha egy istennek tetsző elveket követő hívő sérül, és hithű, és a pap netán meggyógyítja, az is belefér. Akár még az is, ha egy isten értékrendje szerint élő, de esetleg más vallású sérültet a pap megsegít... bár itt jól jön az istennek tetsző CÉL is. Hiszen az isten a híveit támogatja... nem mindenkit. Yneven ERRÕL is szól a vallás működése. De egy csapattárs meggyógyítása, csak mert "együtt vagyunk", még nem elegendő indok magában.

A papnak ebben kell gondolkodnia, manővereznie, esetleg az istent támogató szolgálatot kérnie, vagy azt jutalmaznia, egyszóval, a pap játékosnak meg kell találnia a jó okot és a működő, hihető indokot - vagy számíthat az isten nemtetszésére.

A fenti esetet is ennek megfelelően kell SZERINTEM szerepjátékosan kezelni - tovább szigorítva a játéktechnikát. Ha Tooma jellemét Életnek tekintjük, akkor az Élet-káosz nem ellentétes ezzel, ha a cikk szerinti Rendéletet vesszük, akkor ott a Rend a súlyosabb, ami meg a karakter jellemének másodlagos összetevője - ez itt erősen ide-oda magyarázható. De vizsgáljuk meg a "beteg" vallását... a Tooma-pap nem arra van, hogy minden jöttmentet meggyógyítson... ráadásul "harcos" értékrendű pap... ha a bárd mondjuk bátor harcos, (amit az Élet/káosz nem zár ki, de én ebből nem arra következtetek), és jó ügyért küzdenek éppen, akkor esetleg meggyógyíthatja, meg akár a pap is dönthet úgy, maximum megbűnhődik majd... viszotn egyáltalán nem tipikus szerintem.

Úgy is lehet tekinteni, hogy a pap hatalma azért van, hogy a híveit védelmezze - tehát a saját vallásába, ESETLEG a panteonjába tartozó más istenek híveit - bár ezen belül is lehetnek súlyos ellentétek -, esetleg a hitetleneket megnyerje, megtérítse, bizonyítva az isten hatalmát és pártfogásának előnyeit, na de egy más isten hívét... - Én Ellana híve vagyok, nekem te nem parancsolsz, az istened tanaival pedig nem foglalkozom... ja, de most megsérültem, lécci, gyógyjts már meg az istenedtől kapott szent hatalmaddal! Ugye érezhető a dolog visszássága? Vagy a vallás és elhivatottság sekélyessége? Milyen hívő az, aki egy másik istenhez fordul segítségért, amikor baj van? Nem nagy szám hívőnek lenni, amikor nincs semmi probléma... Akkor bizonyíthatok, amikor áldozatot hozok az vallásom tanai érdekében.. akár több hetes szenvedést választva egy könnyű gyógyításnál.

Persze lehet ám az a szerepjáték fonala, hogy az eredeti vallásától egyre távolabb kerülő bárd lassan új istent talál... ez nyilván viszontagságokkal jár. A KM támogassa is az ilyen játékot. De a "WOW"-ozát NEM.

Szóval, ahogy így a fentieket végigjártam, egyre inkább NEM a válaszom a kérdésre. Akik meg csak Ké-Té-Vé-Cé karakterekkel játszanak hasonlóan fantáziaszegény játékot és a pap karakter papsága csupán egy rakás tápos varázslatot jelent, azok számára sem egyértelmű a döntés, mivel a jellemek egyezésével-ellentétességével lehet filozofálni - márpedig ha csak a szabályokat követjük, akkor bizony tegyünk is úgy!

Link a hozzászóláshoz

Szerintem ez a papok egy részére vonatkozik, mármint hogy szigorúan az isten érdekében és céljaiért és hurr durr. Domvik valószínűleg ilyen (persze attól függ, melyik arca a hétből). Orwella valószínűleg elvár egy jó adag önzést és önérdekkeresést a híveitől, és ezt hatalommal is támogatja. Arel elvárja az önállóságot a híveitől, és szeszélyes dolgokat is támogat, amik nem közvetlenül segítik elő az istennő ügyeit.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Tetra, ezt milyen olvasmányokra alapozod?

Mert én pont az ellenkezőjét látom a szabálykönyvekben is, meg a regényekben is.

Orwellának is vannak szabályai, elvei, Ranagolnak, de még Arelnek is. Igen, van, ahol a lazaság az. Szerintem ezt kell felismerni, hogy valaki "érdemes legyen" pappal játszani.. különben elveszíti a lényegét.

Egy lépéssel magasabbról nézve, KM-ként, szintén jogos, hogy a játékosnak a kapott előnyért legyenek hátrányai, azaz megkötései. Az csak külön előny, hogy kiváló szerepjátékra alkalmas helyzeteket és elemeket lehet kovácsolni ebből.

Link a hozzászóláshoz

Üdv,

szerintem itt félreértettél valamit, Gergely sehol nem írta, hogy egy bárd nem lehet bátor harcos.

Azt írta, hogy "ebből" arra következtet, hogy ez a bárd valószínűleg nem az.

Ha én egy JK-nál ezzel a jellem-vallás (Élet,Káosz és Ellana) párossal találkozom, alapvetően én sem valami harcias, inkább léha, élvhajhász fickóra fogok gondolni elsőre. Persze kivételek szinte mindig vannak.

Link a hozzászóláshoz
Orwellának is vannak szabályai, elvei, Ranagolnak, de még Arelnek is. Igen, van, ahol a lazaság az.

Most ezzel mit akartál mondani? Igen, vannak szabályai minden istennek. De vannak fokozatok. Kyelnek például van az a szabálya, hogy tilos hazudni, és ezt vasszigorral tartatja be. Más istenek ennél gumibb módon határoznak meg kereteket a papjaiknak. Nem sok orwellánus regényt olvastam, de nem lepne meg, ha az istennő azt támogatná, aki az ő akaratának végrehajtása mellett a leginkább a saját pecsenyéjét sütögeti. Abban is biztos vagyok, hogy az istenek egy jelentős részének nem agyatlan, önmagukért gondolkodni képtelen fanatikus kell.

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok.

"A Zavarás olyan rövid tudati csapás, mely képes kibillenteni ellenfelünket koncentrációjából, megzavarni meditációját, meg*törni a Transzállapotot."

Ti hogy értelmeznétek ebben a szövegben a meditációt ? Meditáció, mint pszi diszciplinát létrehozó cselekvés, vagy meditáció, mint működő pszi diszciplinára koncentrálás ? Vagy mindkettő ?

Lehetséges ezzel Belső Időből/Chi-Harcból "kilökni" egy Slant ?

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Aquer Dryn Endaron;

A meditáció a szövegben az a meghatározott idejű átszellemült összpontosítás, ami az adott diszciplína létrejöttéhez elengedhetetlen (jelölve: "A meditáció ideje"). De a legtöbb pszi-alkalmazás fenntartásához az alkalmazónak továbbra is koncentrálnia kell. A Zavarás leírásában is szerepel, hogy a legtöbb diszciplína azonnal megszakad, ha alkalmazója ellen sikeres Zavarást hajtottak végre; kivételt csupán a Tetszhalál - és persze a Statikus Pajzs - képez.

Érdemes szem előtt tartani azt az alapvetést, hogy bármi, ami megakadályozhatja egy diszciplína sikeres létrejöttét, az az összpontosítást is megszakíthatja. És a Zavarás éppen erre van kitalálva... :)

Lehetséges ezzel Belső Időből/Chi-Harcból "kilökni" egy Slant ?

A fentieket alapul véve szerintem egyértelműen lehetséges. Csak győzzük hatalommal.

Link a hozzászóláshoz

Ettől kicsit összetettebb a kérdés megválaszolása. Először is a probléma ott kezdődik, hogy a Belső Idő meditációs ideje 1 szegmens, az időtartama 1 szegmens. A slan belép belső időbe, te meg ebben a pillanatban meg akarod zavarni a Zavarás diszciplínával... aminek a meditációs ideje 1 szegmens. Remélem érzed a problémát. :)

Mire végzel a meditációval nincs mit megzavarni, mert az ellenfeled már be is fejezte a Belső Időt. Az ellenfeled összesen 2 szegmens alatt cselekszik... mire te felfogod, és elmeditálsz a Zavaráson, már régen késő. Még ha te is kezdesz előbb, nem tudod, mit kell megzavarni, hiszen ellenfeled még el sem kezdte a meditációt.

Ugyan ez a helyzet a pszi-lökéssel és a pszi-ostrommal, illetve az aura érzékeléssel.

Chi-harc más kérdés. Ott a Zavarás leírása alapján természetesen működik a dolog. Egyedül a Tetszhalál képez kivételt. Azt a meditációs állapotot Zavarással sem lehet megtörni.

Ugyanakkor érdekes eset a Halálos ujj. Ott ugyanis az időtartam elvileg 24 óra is lehet. Ám azt, hogy a sérülés mikor következzen be, a megérintés pillanatában dönti el a slan. Ez a támadás pillanatában következik be. Akkor 1 szegmens a meditáció, és így nincs idő megzavarni. Utána viszont már megint nincs mit megzavarni, mert a slan-nek nem kell sem meditálnia, sem koncentrálnia. A sebesülés magától be fog következni a meghatározott pillanatban... Szerintem.

Link a hozzászóláshoz

Halihó!

Daru;

nagyrészt egyetértek - a Halálos Ujjal is, arra eddig nem is gondoltam - de itt

Még ha te is kezdesz előbb, nem tudod, mit kell megzavarni, hiszen ellenfeled még el sem kezdte a meditációt.

azért kicsit összetettebb a helyzet. Az alkalmazónak nem kell eldöntenie, mit akar megzavarni. Ha végrehajt egy sikeres Zavarást, a célszemélynek két körig nem nagyon kell a szellemi hatalmát erőltetnie... :)

Link a hozzászóláshoz

Bűvdudás,

Igazad van, kivéve, hogy a Belső idő 1sec-es diszciplína.

Azaz észre kell venned, hogy egy slan pszit akar használni (miről veszed észre?), ekkor ő már koncentrál. Észrevetted, hogy mozgósítja energiáit (IQ próba a felismerésre, majd a kezdeményezésre - pontosabban a lemaradás mértékére). Zavarást neki! 1 sec meditációd most kezdődik, de a slan ekkor már belső időben van, és ha csak egyszerit használ, akkor gyakorlatilag már le is telt.

Akkor van esélyed megzavarni, ha egyszerre több sec-et tölt el a slan Belső időben, és nem te vagy a célpontja. :) Ilyenkor nincs akadálya.

Tetra,

A hangsebességen jót nevettem, köszi! :)

Végülis majdnem, de szerencsére annyival azért még nem haladnak, futnak a slanek (bár a kezük/lábuk képes lehet rá...).

Link a hozzászóláshoz

Halihó!

Azaz észre kell venned, hogy egy slan pszit akar használni (miről veszed észre?), ekkor ő már koncentrál.

Messor;

ha az általam követett fonálon haladunk, nem kell észrevenned semmit. Azt fejtegetem, hogy nem kell megvárnom, míg az ellenlábasom koncentrálni kezd, megelőző csapásként is használhatom a Zavarást. Ha sikeres, két körig nincs Belső Idő. Lehet, hogy nem túl stílusos, de működik.

Magyarán abban egyetértünk, hogy a Belső Időt megszakítani igencsak macerás (lásd az általad hozott példát) - de megelőzni lehetséges. Én csak azt igyekszem hangsúlyozni, hogy a Zavarásnak nem kell, hogy egy konkrét diszciplína legyen a célpontja. Csupán egy konkrét személy kell.

És ne feledjük, hogy aki képes a Zavarás diszciplína használatára, az jó eséllyel maga is slan.

Link a hozzászóláshoz

Megütötte a fejemet ez a hangsebesség, kb 150km/h-ra elmékeztem, mint harcművész rúgás. Ezt egy natgeo-s műsorban láttam, hát kikerestem.

Capoeira - 159km/h, 816kg

Muay Thai - 209km/h, 635kg

Taekwondo - 219km/h, 1043kg

Mindez belső időben, felgyorsított testtel, 10x-es sebességet nézve, bizony hangsebesség felett van. = Hangrobbanás Niarében és Tiadlanban rendszeres, hiszen gyakorolni is kell. :) 30 harcművész egyszerre gyakorolja a belső időben rúgást. Hmmmm... :)

Már ha elfogadjuk, hogy az egész testet felgyorsítja a Belső idő. Bár ezzel én nem értek egyet (személyes vélemény).

Link a hozzászóláshoz
Már ha elfogadjuk, hogy az egész testet felgyorsítja a Belső idő. Bár ezzel én nem értek egyet (személyes vélemény).

Márpedig ha belegondolsz, a leírás... és úgy egyáltalán a diszciplína csak ebben a viszonylatban értelmezhető. Persze ha a személyes véleményeknél tartunk, a tízszeres sebesség - betű szerint véve - szerintem is "túlkapás", felvet egy csomó problémát (mindjárt pl azonos tömeg, tízszeres sebesség... mekkora lendület... és sebzés...). Szóval mindenképpen muszáj valamiféle alkut kötni a szöveggel, s a diszciplínát olyannak elképzeli - és elfogadni -, ahogy pl Hiro Nakamura ténykedik a kizökkentett időben... :)

http://indavideo.hu/video/Hosok_-_12_resz?s=1161.52

Szerkesztve ekkor: , bűvdudás által
Link a hozzászóláshoz

Tudom, hogy a leírás így mondja, meg így értelmezhető, csak engem zavar a teljes testre és tudatra vonatkozó 10x-es gyorsítás, és annak következményeinek elfelejtése a rendszerben.

Na igen, Hiro itt olyan, mint a leírásban. Az más kérdés, hogy ezt még mindig túl erősnek érzem. :)

De a hasonlat jó.

Ezek alapján akkor tényleg van hangrobbanás, ha a slan belső időben ténykedik, és bármelyik testrésze eléri a szükséges sebességet? :)

Mert akkor ez már önmagában is fegyver, nem kell eltalálnia senkit.

Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Új...