Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!


Antail

Recommended Posts

a Dinamikus pajzsot egy sikeres fejbe kólintás is azonnal megszünteti... :))

Ha akkorát kólintasz, hogy elájuljon (vagy csak akár egy pillanatra is elveszítse az eszméletét) ami miatt a dinamikus pajzs megszűnik, akkor már nem a statikus pajzsainak lebontása lesz a következő ötleted, hogy utána nyomhasd manából az akarat befolyásolást :)

Tényleg. Szerintetek lehetséges (és nem túl táp) összehozni valami olyan mérget (mondjuk szigorúan csak Mf-ú Méregkeveréssel), ami egy pillanatra úgy kiüti az agyat, hogy legalább egy pillanatra eszméletvesztést okozzon és így a din. pszi pajzsok is lebomlanak? (Vagy ez csakis az Fp-k nullára csökkentésével lehet?)

KM-ek Ti engednétek ilyen mérget egy JK-nak?

Link a hozzászóláshoz

Nos akkor a véleményem de előrebocsájtom én nem vagyok kalandozok.hu-s Km.

Én a "rétegezettség elve" mellett vagyok.

Ezt a gondolatmenetet továbbgondolva ebben az esetben ez azt jelentené, hogy ha "kirombolod" a statikus pajzsot a dinamikus alól, akkor a dinamikus se létezhetne magában, tehát úgy szüntetnéd le a din pajzsot, hogy csak statikusat romboltál

Erre azt mondom nem omlik össze a dinamikus pajzs csak egy szinttel lejjebb kerül (átrendeződik) tehát érzékeli a megtámadott, hogy valami nincs rendben mert az alap tudatalatti mágiaellenállás "megfogja,megtartja". Az előző példához hozzákapcsolva az a ház alapja.

Ez viszont eléggé megnehezíti valami célszemély pajzsainak rombolását, mert vagy többen kell egy személyét bontani (egyik a dinamikusat, másik utána a statikusat), vagy az ő dinamikus pajzsában tárolt pszi pontjai mennyiségével több pszi pontod kell legyen, hogy ha egyedül csinálod, akkor a din. pajzs rombolás után elég pszi pontod maradjon a stat. pajzs romboláshoz.

Igen de ez le is van írva mivel az összes pszi-pontját felhasználhatja az asztrális védelmére majd meditál és utána megint az összes pszi-pontját felhasználva kiépíti a mentális védelmét (statikus pajzs). Alszik egy jót majd ébredés után a max pszi-pontjait úgy osztja el a dinamikus pajzsai között ahogy akarja. Mivel ezek összeadódnak (+TME) így egy vele azonos szintű ugyanolyan pszi iskolát használónak nem sok esélye van lebontani a pajzsait egyedül.

Link a hozzászóláshoz
Tyrael, szerintem az egy szegmenses meditáció elég gyors azért...

Két pszi diszciplína között nem kell 2 szegmenst várni úgy, mint két varázslat között?

Mert ha igen, akkor egy őrnek a dinam. pajzsai lerombolását követően még 3 szegmens, mire lebontod a stat. pajzsait, szóval van ideje riadót fújni.

Link a hozzászóláshoz
Igen de ez le is van írva mivel az összes pszi-pontját felhasználhatja az asztrális védelmére majd meditál és utána megint az összes pszi-pontját felhasználva kiépíti a mentális védelmét (statikus pajzs).

Egyértelmű. Nem is nagyon látnám értelmét, hogy gyengébb statikus pszi pajzsot építsek, mint amire képes vagyok. Szerintem nem találkoztam még olyan játékossal, aki erről máshogy vélekedne.

Alszik egy jót majd ébredés után a max pszi-pontjait úgy osztja el a dinamikus pajzsai között ahogy akarja.

Igen, megteheti, bár mivel így nem marad szabadon használható pszi pontja, hanem mindig kell előtte 1 kör, hogy kiszedje a dinam. pajzsaiból, ezért mifelénk az a szokás, hogy 1-2 pontot tartasz a dinam. pajzsba, vagy annyit, hogy maradjon 5-10 pontod szabadon (mert szükség esetén belerakni ugyanúgy 1 kör és arra lesz időd, ha tudod, hogy olyan helyre mész, ahol szükséged lehet rá), viszont sokszor hirtelen lenne szükség a felhasználható pszi pontokra.

Mivel ezek összeadódnak (+TME) így egy vele azonos szintű ugyanolyan pszi iskolát használónak nem sok esélye van lebontani a pajzsait egyedül.

Igen, ezért írtam, hogy vagy többen kell egy személy pajzsait rombolni, vagy annyi pszi pontod kell legyen, hogy ne kelljen meditálnod, vagy szellemi frissesség italát innod ahhoz, hogy a dinam. pajzs rombolás után elég maradjon a stat. pajzs rombolásához is.

Link a hozzászóláshoz
Tényleg. Szerintetek lehetséges (és nem túl táp) összehozni valami olyan mérget (mondjuk szigorúan csak Mf-ú Méregkeveréssel), ami egy pillanatra úgy kiüti az agyat, hogy legalább egy pillanatra eszméletvesztést okozzon és így a din. pszi pajzsok is lebomlanak? (Vagy ez csakis az Fp-k nullára csökkentésével lehet?)

Ennek a méregnek nem értem a lényegét ha egy pillanatra elveszti az eszméletét (1 szegmens) akkor úgyis elveszti az egyensúlyát és vagy elesik vagy nem, kiejt valamit a kezéből stb.. a lehetőségek végtelenek és miért csak egy pillanatra veszítse el ha azonos enrgia befektetéssel ennél többet is el lehet érni. Ennél sokkal egyszerűbb és hatásosabb mérgek vannak hasonló hatással ETK. 382.oldal altató, kenderfű, álomkenőcs...

Link a hozzászóláshoz
Ennek a méregnek nem értem a lényegét ha egy pillanatra elveszti az eszméletét (1 szegmens) akkor úgyis elveszti az egyensúlyát és vagy elesik vagy nem, kiejt valamit a kezéből stb.. a lehetőségek végtelenek és miért csak egy pillanatra veszítse el ha azonos enrgia befektetéssel ennél többet is el lehet érni. Ennél sokkal egyszerűbb és hatásosabb mérgek vannak hasonló hatással ETK. 382.oldal altató, kenderfű, álomkenőcs...

Az ott említettek ha jól emlékszem (a munkahelyen nem tudok utánanézni) mind lassabban ható mérgek.

Én valami azonnal ható méregre gondoltam, ami úgy túlvezérli mondjuk az érzékszerveket, hogy az agy önvédelemként kicsit kikapcsol. Kellő mennyiségű alkohol, vagy drog tud ilyet okozni, de én ezt kifejezetten pajzsbontó méregre gondoltam, amit akár fúvócsővel is az áldozatba juttathatunk.

Szerkesztve ekkor: , Tyrael által
elírás javítva
Link a hozzászóláshoz

Üdv mindenkinek.

Nemrég regisztráltam és lenne 2 kérdésem.

Ha van egy harcos akinek tegyük fel 100-as VÉ-je van és bemegy védekező harcba akkor megugrik a védője, és van még neki pajzsa tehát a védelem 175. Ha valaki a harcos pajzsát szeretné támadni abból a célból hogy csökkentse a védőjét milyen módosítók érvényesek a támadóra és hogy kell-e valamilyen képzetség vagy célzódobás?

A másik hogy ha az ellenfél kifejezetten a pajzsot támadja akkor azt célzott támadásnak kell tekinteni?

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

1. ahhoz, hogy ne magát az ellenfelet, hanem a pajzsát támadd, semmi plusz képzettség nem kell. Ha a személyt támadhatnád, akkor a pajzsát is: értesz a fegyverhez (ha nem akkor is, csak levonásokkal), van fegyver, stb. Az más kérdés, hogy mikor fog az ellenfél védő értéke csökkenni emiatt, mert a pajzsot ahhoz szét kell verni, és annak elég sok STP-je van, hiszen éppen arra való, hogy az ellenfél fegyverének az útjába állítsák.

2. Mindenképpen célzott támadás abban az értelemben, hogy külön megjelölöd, hová szeretnél ütni, és így a harc hevében és alakulásának függvényében nem is használsz ki minden kínálkozó lehetőséget, hiszen te akkor éppen CSAK a pajzsát akarod ütni. A legenyhébb módosító a kar/láb, ami +15 Vé ilyenkor az ellenfélnek, de ez makszimum a kis pajzsra igaz, a többi kategória jóval nagyobb ennél, tehát ott a KM kell, hogy döntsön a hátrány mértékéről... ahhoz képest, mintha szabadon harcolnál, és a lehetőséget kihasználva támadnál, ahová sikerül, a találat helyét kidobva (ha jelentős a sérülés - 2TK) Ez semmiképpen nem lehet -15-nél több, és véleményem szerint olyan kicsi lesz, hogy már már elhanyagolható, FÕLEG, ha a realitásnak is teret engedünk, amit én KM-ként igencsak javaslok. A javaslatom tehát, hogy vedd 0-nak ezt a módosítót. Azaz az ellenfél pajzsa célzottan módosító nélkül támadható - szerintem.

A pajzsot direkt arra használják, hogy védekezzenek vele, így azt az ellenfél nemhogy elmozgatja, mint mondjuk a saját kezét, amire így jár a +15Vé, ha csak azt akarom támadni, de egyenesen ha csak teheti, akkor a támadó fegyver elé fogja tolni! A célpont Védő értéke úgy épül fel, hogy a sajátja (mozgás), majd a védekező harc taktikája, ami szintén elmozgást jelent, ami ugye hatékonyabb, mert nem támad, csak hátrál, kitér, és végül, ha nem tud kitérni, ott a pajzs. Nade, ez a CÉLPONT Vé-je. Ha a pajzsot támadod, akkor a személy csak elmozog, védekezőleg is elmozog, de a pajzsot már direkt odatolja, ezért én úgy gondolom, hogy a pajzs támadása esetén a célpont Vé-éhez NE számold hozzá a pajzsot, tehát azt sokkal könnyebb eltalálni, mint a mögötte védekező harcost. Erre találták ki! Ez szerintem reális is. A védekező még örül is ennek, hiszen amíg a pajzs szétverésére támadnak, addig nem őt, és az ő támadásaival "szabadon" támadhatja a támadóját (nyilván védekező harcban nem). Ha teszem azt, megsejti, hogy a pajzsára mennek, és (érthetetlen módon) nem akarja, és direkt elhúzza, elkapja, akkor is elveszítette szerintem a pajzs Vé-ét, hiszen éppen azt nem csinálja, amire való, hogy a penge útjába tolja. Ilyenkor a célpont alap Vé-ével védekezik (plusz taktikák) a pajzs nem számít. Akkor van baj, ha ezt megsejtve az ellenfél vált, és megint őt üti, és ő nem veszi észre időben, és még mindig a pajzsot menti... hiszen akkor elvesztette annak előnyét.

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Én még két dolgot tennék hozzá:

1. Szerintem - ellentétben MG-vel - nem kéne (teljesen) lenullázni ebben az esetben a pajzsot. Hiszen a pajzs általi védekezés nem csak azt jelenti, hogy egy-az-egybe eléállítom a támadó fegyvernek, hanem a pajzs jó "lecsúsztatásra" is (mint a vértek, csak ez mondjuk nincs kidolgozva - legalábbis én nem leltem). Azaz direkt olyan szögben teszed oda a pajzsot, hogy az ütés erejét még jobban elnyeld. Ezáltal akár forgási erőt is nyersz, vagy csak egyszerűen minimalizálhatod a saját (pl zsibbadás) és a pajzs sérülését. De ezek lehet, csak mf pajzshasználatnál működnek.

Persze ha nem akarja a védő, hogy eltalálják a pajzsát, akkor nem kapja meg a védőjét.

2. Ha meg akarod szüntetni a pajzs nyújtotta előnyöket, akkor arra van a lefegyverzés, vagy a fegyvertörés. Ezek csak bizonyos fegyverrel működnek, de már magukban foglalják a módosítót is. Pl csatabárd jó fegyvertörésre (itt pajzstörésre), bizonyos vágófegyverekkel lehet szíjjat vágni, csak ahhoz már technika kell, km egyéni belátására bízva.

Aztán persze ott a jó öreg láncos buzogány a pajzs ellen, de az már más tészta. :)

Illetve bizonyos hajítófegyverek is jók pajzsok ellen, ezek csökkentik a védőjét.

Link a hozzászóláshoz

Persze, szét lehet verni egy pajzsot, de ha használhatatlanná akarod tenni, akkor a Messor által említett hajítófegyverek a használatosak, egész pontosan azok a hosszú hegyű, nehéz nyelű darabok, amiket beledoba annyira nehéz és esetlen lesz a pajzs, hogy inkább akadály, mint segítség.

A MAGUS VÉ rendszere alapvetően eltér a DnD-s AC-tól, így nehéz lenne modellezni, hogy mennyire nehéz szétverni egy pajzsot. Ahogy Messor is mondta, a pajzs nem feltétlenül egy ütés megállítására való, tehát egy üzemszerű használat során akár nehezebb is lehet a pajzsot eltalálni, mint az embert, ha kifejezetten rongálni akarod. Emellett mindenképp van SFÉ-je egy pajzsnak, hiszen a szerkezetét akarod szétverni, ami védve van, bár ebbe inkább nem megyek bele, mert nem ismerem a MAGUS tárgyrombolási szabályait.

Link a hozzászóláshoz

Üdv ismét mindenkinek, nagyon köszönöm a segítséget az összes nagyon hasznos volt.

Most is segítséget szeretnék kérni, konkrétan a "Lefegyverzés" nevű képzettségről van szó hogy hogyan lehetne védekezni ellene.

A leírás szerint ha a megtanult fegyverrel legyen az bármelyik (kivétel a megszabott korlátok) ha eltalálja az ellenfele védőjét akkor kiüti az ellenfél kezéből a fegyvert és ezt bármikor, bármennyiszer megteheti figyelmen kívül hagyva hogy az ellenfél esetleg tud-e erről a technikáról vagy már látta korábban.

Az lenne a kérdésem hogy hogyan lehetne védekezni ez ellene a technika ellen azon kívül hogy az ellenfél odaláncolta karjához a fegyverét?

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok, még új vagyok!

Kérdésem lenne hogy varázstárgyakat ( persze ésszerű keretek közt nem egyből rúna fegyverre gondolok ) vásárolni hogyan és mi módon lehetséges? Örököltem a KM-séget a csapatba és leírásokban nem nagyon találkoztam még ilyen jellegű kérdéssel, csak árak vannak feltüntetve ( és nem is túl drágák szerintem ) ebből én arra gondolok hogy lehetséges csak " árust " kell találni és szép erszénnyel kell rendelkezni, de az elődöm azt mondja hogy " nem lehetséges, nem adnak el akárkinek ki kell érdemelni.. " tudnátok segíteni?

A lefegyverzésre lenne egy észrevételem bár elég kezdő vagyok.. szerintem lefegyverzés és lefegyverzés közt is van különbség a kultúrkörök miatt, játéktechnikailag nincs jelentősége de az hogy ismeri az ellenfél a technikát nem biztos hogy tud ellene védekezni ha más mestertől tanult.. szerintem tanítás és tanítás között is van különbség.. pld. máshogy fogja a fegyvert, bal helyett jobbra lép stb. (Elnézést nem akartam okoskodni csak gondoltam megjegyzem :) )

Link a hozzászóláshoz

Halihó!

Kendath;

ez amolyan visszatérő, bumeráng típusú kérdés... és lényegét tekintve az elődödnek igaza van. Ócska kacatot, bűverejűnek kikiáltott medaliont zsibvásárban is ki lehet fogni. Fatális véletlen folytán még érhet is valamit. De...

Az igazán hasznos, netán nagyhatalmú varázstárgyak komoly értéket képviselnek. Ennek tükrében nem csoda, ha ezeket (vagy az előállításukhoz szükséges tudást) olyan szervezetek birtokolják, akik nem csupán megszerezni, de megtartani is képesek azokat. Hiszen elgondolható, hányan szeretnének ilyesmit megkaparintani...

Javaslom, olvasd át Daru vonatkozó hozzászólását is, szerintem egész frappáns összefoglaló. Gondolom, majd a többiek is hozzáteszik a magukét. :)

Link a hozzászóláshoz

Köszönöm a választ Bűvdudás!

Elolvastam Daru összefoglalóját, és azt szeretném még a témával kapcsolatban kérdezni hogy tapasztalt, 12 és 15 ös szintű kalandozókról lenne szó, elég sokat letettek az asztalra mindig a jó ügyért harcoltak voltak történelmi pillanatban a jó ügy mellett mint Pyaron elestekor utolsó visszavonulókként védték a várost amíg csak lehetséges volt, és 1-2 alkalommal életüket is adták hogy nemes küldetésük beteljesítsék, csak valamelyikük istene jutalmazta őket feltámadással hősiességükért, és hogy nekik ilyen tárgyat szerezni csak azért lenne nagyon nehéz mert meg kell hozzá találni a megfelelő személyt? vagy ennél is jóval több kell?

- Mert én személy szerint tekintve hogy valamelyikük vagyonát már aranyban és 4 számjeggyel mérik a bankokban, és a kinézett varázs tárgyak olyanok mint Mélytarisznya, Feneketlen korsó.. ilyen látványos de nem túl tápos " apróságok " , így megadnám nekik, dee nem tudom hogy hogy hogyan és hogy ezeket megkaphatják-e?

Link a hozzászóláshoz

Kendath;

szerintem ilyen szintű kalandozóknál már teljes joggal akad néhány komolyabb varázstárgy, s nyilván vannak kincset érő kapcsolataik (lekötelezettek, barátok, netán követők) is, melyek segítségével be is szerezhették ezeket. Ha eddig valamiért mégsem volt erre módjuk, visszamenőleg már nehézkes ezt pótolni - semmiképp ne zúdítsd ezeket a tárgyakat egyszerre a nyakukba. :) De elkezdheted okosan "adagolni" a számukra az effajta jutalmakat is.

Én legalábbis így látom.

Link a hozzászóláshoz
Köszönöm a választ Bűvdudás!

Elolvastam Daru összefoglalóját, és azt szeretném még a témával kapcsolatban kérdezni hogy tapasztalt, 12 és 15 ös szintű kalandozókról lenne szó, elég sokat letettek az asztalra mindig a jó ügyért harcoltak voltak történelmi pillanatban a jó ügy mellett mint Pyaron elestekor utolsó visszavonulókként védték a várost amíg csak lehetséges volt, és 1-2 alkalommal életüket is adták hogy nemes küldetésük beteljesítsék, csak valamelyikük istene jutalmazta őket feltámadással hősiességükért, és hogy nekik ilyen tárgyat szerezni csak azért lenne nagyon nehéz mert meg kell hozzá találni a megfelelő személyt?

Szerintem minden attól függ, hogy milyen stílusban játszotok. Ha ti ennyire epikus, hősi fantasy-t játszotok, mint ahogy írtad, ahol az istenek maguk támasztják fel a játékosok hőseit a tetteik jutalmaként, akkor egy ilyen Ynevet szerintem egészen nyugodtan gazdagíthatsz a Daru által megfogalmazottnál lényegesen gyakoribb varázstárgyakkal, megkockáztatom, akár erre épülő nyilvános kereskedelemmel is. MAGUSt meglehetősen sokféleképpen lehet játszani (nem utolsósorban a források elégtelensége/ellentmondásossága miatt), és az én benyomásom a leírtak alapján az, hogy a ti játékotok egyértelműen a magasabb fokú mágikus szaturáció és az epikus történetszövés felé mutat. Ez egy teljesen létjogosult játékstílus, a világot pedig egészen nyugodtan formáld, értelmezd ennek a célnak a szem előtt tartásával, hogy a lehető legjobban kiszolgálja a számotokra kívánatos hangulatot.

Legalábbis szerintem.

Link a hozzászóláshoz
Mert én személy szerint tekintve hogy valamelyikük vagyonát már aranyban és 4 számjeggyel mérik a bankokban, és a kinézett varázs tárgyak olyanok mint Mélytarisznya, Feneketlen korsó.. ilyen látványos de nem túl tápos " apróságok " , így megadnám nekik, dee nem tudom hogy hogy hogyan és hogy ezeket megkaphatják-e?

Azt gondolom hogy a kalandozó csapatod már azzal, hogy magas szinten jár (12-15.TSZ) Ynev szerte jelentős hírnévre tehetett szert.

Ilyen szinteken már nem egy koszos kocsmában kapnak megbízást egy kétes csuklyás alaktól, hanem rendek, klánok, szekták, hercegségek, királyok keresik szolgálataikat. Egy-egy ilyen hatalmi szervezetnek már van olyan jelentős befolyása és széles érdekköre, hogy már ne arannyal fizessen egy küldetésért (elvégre 4 számjegyű bankszámla mellett ez már csekély motiváció egy kalandozónak), hanem pl varázstárgyakkal. Mondok egy példát:

A pyarroni varázslórend megbízza őket, hogy egy a gorvikiak fogságába esett rendtagjukat szabadítsák ki. A gorvikiak fogoly cserét követelnek, ám Pyarron nem engedhet a nyomásnak. Sajnos a szimpatikus mágia túl veszélyes az adott szituációban, a börtön pedig jól védett mágikus hatások ellen (térgátak stb.) A küldetést egy "független" csapatot kíván, mert nem akarnak politikai botrányt az incidensből. A küldetést nehezíti, hogy a foglyot akár ki is végezhetik, ha kiderül, hogy ki akarják szabadítani. Plusz menekülés az előre megbeszélt ponthoz, ahonnan a teleport indulhat pyarronba... Plusz a varázsló nő, 18-as szépség. Persze ez csak a cella ajtó felpattintásakor derülhet ki... :D Mindez csak azért, hogy hátha bárd is van a csapatban, csak hogy még bonyolultabb legyen*.

Sablon sztori ugyan, de hihetetlenül izgalmassá bonyolódhat.

Na és ha sikerrel járnak, akkor elég közel vannak a tűzhöz, hogy honoráriumként kérhessenek pár "tetkós" kardot, páncélt... stb... kinek mi az igénye. :)

Lényeg, hogy nem kell úgy odaadni nekik, hogy "befordulsz a sarkon és hát nem belerúgsz egy feneketlen korsóba!". Küzdjenek meg érte. Legyen élmény megszerezni. Tudják értékelni. ;)

Jó játékot!

*: plusz jó kérdés, hogy esett fogságba... csak nem gorviki kém? ... lehet nem is esett fogságba?! Csapda az egész! :D

Link a hozzászóláshoz

Helló!

Bocsi, egy kicsit visszakanyarodnék Noris lefegyverzéses kérdéséhez.

Lehet védekezni lefegyverzés ellen. Hirtelen három példa jut eszembe:

1. a fegyvered, és a kesztyűd összekapcsolható. Ilyen van a mi világunkban is. Persze ez leginkább vértes egységek módszere, ahol előre fel lehet készülni a csatára.

2. madzag (damil, vékony, alig látszó kötél) a markolatra, meg a csuklódra. Így ha lefegyvereznek, két-három lépés hátra, és közben a lábadhoz tudod rántani a fegyvert. Persze ez is felkészülést igényel.

3. Mágikus fegyver. Teleport van ráírva, a parancsot kimonda, vagy gondolva rá (több manás) a penge beteleportál a kezedbe (csak ezt tudja, mivel előre megadod a helyet).

Több hirtelen nem jut eszembe, de ezen kívül, tényleg nem lehet védekezni pluszban. Esetleg ha valaki kifejezetten gyakorolja, miként lehet a lefegyverzést megúszni, akkor kaphat különleges képzettségként mondjuk védőt rá, vagy ügyesség-próbát. De ez már háziszabály lenne.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

A MAGUS-ban a leglogikusabb, leggyakoribb képzettségek vannak leírva. Ez - véleményem szerint - nem azt jelenti, hogy nem léteznének még... a meglévők ismeretében és figyelembe vételével lehetséges újakat alkotni, szabályrendszeri szinten. Persze a világban is át kell gondolni.

Nagyon extrém eset, de házi szabályként lemodellezhető, hogy mondjuk valaki begyakorolja, hogy a kardját lefegyverző támadás elleni technikákkal védje. Pl. ha nagy erejű. váratlan szögű ütéssel akarják kiütni a kezéből, akkor begyakoroltan kap utána, és elkapja. Ha kicsavarják a kezéből, akkor - bottal lehet ilyet ügyeskedni - csuklómozdulattal visszaszerzi a fegyvert. Ha megsebzik (kicsit, mert ezért nem jár sebzés, de simán elképzelhető, hogy megvágják az ujját, és elejti a fegyvert - nem kell milliméterre lemodellezni a lefegyverzést sem - akkor begyakorolja, hogy tűri azt. Ez mind nem könnyű, de extrém karakterünk nagyon gyúr erre, hogy meglephesse vele ellenfelét, legyőzhetetlen legyen, stb.

Legyen mondjuk a neve:

Lefegyverzés elleni védekezés.

Kp igénye ugyanolyan, mint a lefegyverzésnek, hiszen jó sokat kell gyakorolni... és mivel nem alap, annyival nehezítsük, hogy minden fegyverre külön kell felvenni, ahogyan a fegyverhasználatot is. A játéktechnikai előnye: Af-on +20 Vét, Mf-on +40 Vét ad CSAK a lefegyverző támadások ellen. Belátható, hogy egy ilyen extrém módon képzett karakter ellen elég nehéz a lefegyverzést alkalmazni, hiszen begyakorolta azt, (elköltött rá 7-11 Kp-t), de nem lehetetlen, sikerülhet egy lefegyverző támadás olyan jól, vagy lehet a lefegyverző annyira jó, hogy keresztülviszi azt.

Más kérdés, a világot szemlélve, hogy ki az, aki ennyit kínlódna ezzel. De lehet. Miért ne? Tételezzük fel, hogy még oktatják is, mert annyira nem nagy kunszt, inkább csak végig kell gondolni, és NAGYON SOKAT gyakorolni. Tessék. :)

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok, most kicsit az ikerkasztról kérdeznék, de mint játékos! :)

Van egy Tolvaj karakterem és nem igazán találtam rá olyan írást ami tiltaná.. az a tervem hogy a harcos kasztot, ezeken belül a Kékköpenyesek, Praedamon lobogói, és a Yankarhaon a legvonzóbb.. a tanácsotokat szeretném kérni hogy lehetségese szerintetek, és ha igen melyik kombináció lenne a legjobb, egy 9-es szintű Félelf karakterről beszélünk.. :)

Link a hozzászóláshoz
MagyarGergely

Lefegyverzés elleni védekezés.

Kp igénye ugyanolyan, mint a lefegyverzésnek, hiszen jó sokat kell gyakorolni... és mivel nem alap, annyival nehezítsük, hogy minden fegyverre külön kell felvenni, ahogyan a fegyverhasználatot is. A játéktechnikai előnye: Af-on +20 Vét, Mf-on +40 Vét ad CSAK a lefegyverző támadások ellen. Belátható, hogy egy ilyen extrém módon képzett karakter ellen elég nehéz a lefegyverzést alkalmazni, hiszen begyakorolta azt, (elköltött rá 7-11 Kp-t), de nem lehetetlen, sikerülhet egy lefegyverző támadás olyan jól, vagy lehet a lefegyverző annyira jó, hogy keresztülviszi azt.

Ez egy jól kidolgozott képzettség, köszönöm, de személy szerint túl nagy előnyt biztosít a védőnek mert a Mf Lefegyverző -5 tel dob TÉ és így elég nagy lesz a támadó és védő közötti különbség.

Csak azt reméltem hogy létezik erre egy külön szabály amiről esetleg még nem tudtam, mert a szabály könyvek szerint közepes képzettségnek is minősül és a gladiátorok és harcművészek is előszeretettel használják és gondoltam hogy legalább a gladiátorok kidolgoztak erre valamilyen technikát lévén hogy folyamatosan harcolnak egymással.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Én, mint KM, a játékosoknak mindig azt tanácsolom, hogy a történet szerint válasszanak kettős- vagy iker kasztot. Soha ne a játéktechnika okán. Ezért "nincs" olyan, hogy megéri... bár nyilván lehet matekozni vele.

Történetileg, a MAGUS világában szerintem a Yankaraon a legjobb, az ugyanis "ilyen", sokaknak menedék, hasonlít a forrása, "Rejtő idegenlégiójáról" kialakult köznézetekhez. A kékköpenyesek elég nemzet-orientáltak és tiszteletnek örvendő iskola, és a Praedarmon lobogói sem egy gyűjtőgóc...

De szigorúan a játéktechnikát nézve bármelyik szóba jöhet.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Norris, ez egy szigorúan opcionális, házi dolog, ráadásul alig hiszem, hogy gyakori.

Nem teljesen világos a szándékod, hogy támogatni, avagy hátráltatni akarod a dolgot. Amennyiben kell, használd, de ez ritkaság. (mondjuk jó meglepetés lehet egy ellenfél, akinek ez a specialitása)

Ugyanakkor a szó szoros értelmében nem lehet védekezni ellene. A szabály szerint, aki megtanulja, és megdobja, az LEFEGYVERZI a másikat. A hozzákötözést is el lehet vágni.. vajon egy sikeres lefegyverzés nem ezt jelenti? Tehát amennyiben hátráltatni akarod a védekezést ellene, semmit nem kell tenned. :)

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...