Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!


Antail

Recommended Posts

Üdv!

De hát éppen EZ a lefegyverzés lényege! EZÉRT tanulta meg az, aki erre egy csomó Kp-t elköltött!

Ez egy harci technika. Én KM-ként jobban becsülöm akár még ezt az egyszerű trükköt, aminek előnyeit ráadásul a szabályrendszer is sugallja, mint amikor valakinél csak Té dobásokból áll a harc.

Ugyanígy jó lehet a belharc, bármelyik harci trükk - piszkos csel, a fegyvertörés, stb. is.

Persze jó kérdés, hogy mitől lesz kiegyenlített a közdelem... és mi fér még bele a esélyekbe.

Link a hozzászóláshoz

Ez a belharc meg "piszkos csel" azért vicces, mert EZ BENNE VAN A TÉ-BEN. Ez mind-mind benne van. Amikor egy tolvajnak és egy kardművésznek ugyanakkora a TÉ-je, akkor az nem azt jelenti, hogy mindketten ugyanaddig a tökéletességig vitték a technikát, ezt csak a kardművész csinálja. A tolvaj harcmodora ALAPBÓL ilyenekkel van tele. A cselezést külön képzettségként felfogni alapvető hiba, akik ilyet csinálnak, azok szokták úgy elképzelni a harcot, hogy amúgy az emberek álldogállnak egy helyben, és amikor dobnak akkor odacsapnak egyet, mint a Settlers játékok harcosai.

A lefegyverzés azért érdekes, mert az ugye elér egy konkrét hatást, miszerint nem lesz fegyvere a másiknak. Na most ha valaki erre egy rakás Kp-t elkölt (nincs előttem nagyződ, nem tudom, pontosan mennyit), akkor feltételezhetjük, hogy neki ez nem alap technika, hanem ténylegesen a mestere lett a manővernek. De még így is túlzottan könnyű végrehajtani a manővert. Ha belegondoltok, hogy a nem túlütéses támadások igazából felszínes sérülést okoznak csupán (tehát zúzódásokat, NAGYON sekély karcolásokat), egy ilyennel elvenni valaki fegyverét kicsit erős.

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Erős-nem erős, ez van a rendszerben. :smile:

Viszont ha már van a rendszerben, használjuk. Szerintem nagyon jó kis képzettség, én szeretem. :smile:

Ha meg már lefegyvereztek, akkor jön a játékos. Hátrálás, homok/kavicshintés, manőverek...

Igen, támadó megint le akar fegyverezeni. Számítok rá, így félig védekező harcot folytatok (+15 VÉ), és egyszer támadok a körben. Vagy lerohanom. Vagy valami más.

Amiket én írtam mint lehetőségek: a madzagos egyszer jön be. Utána valszeg elvágják a zsineget (ahogy MG is mondta), de az célzott támadás! Ráadásul számíthatsz rá, tehát ha jól csinálod, akkor másik kézzel még leadhatsz megelőző csapást is akár. A kesztyűhöz "fixált" penge ellen mondjuk az mf lefegyverzés csak af-et ér, az af meg semmit. Mágikus verziónál meg így járt a lefegyverző... :smile:

Egyébként mf pszivel amúgy is magadhoz tudod húzni a fegyvered. Sőt, Szemét módon meg tudod csapkodni hátulról a támadódat. Sérülés bár nem okoz, de zavarásra jó. Elterelés pipa, jöhet a földharc, belharc, akármi.

Egyenlő esélyed akkor lesz, ha a tükörképeddel harcolsz. Egyébként meg felejtős.

Ezért vannak a trükkök, hogy előnyt nyerjünk. Főleg, ha a másik erősebb, nagyobb, gyorsabb.

Illetve tessék visszavonulni, majd tervezni. :smile:

Játéktechnikailag meg szerintem érdemes felvenni (ha nincs - kb sorrendben): lefegyverzés, harc helyhez kötve, belharc, földharc (af elég), birkózás. Kiegtámadás jó lehet, ugrásbónusz hasznos, ha tudsz rá tenni... Meg ugye fegyverhasználat mf, stílus szerint kétkezes harc/pajzshasználat.

Ezekkel már meg tudod oldani, hogy ne legyél gondban.

(Bocs, hogy hosszú lett... :))

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Csak azt reméltem hogy létezik erre egy külön szabály amiről esetleg még nem tudtam, mert a szabály könyvek szerint közepes képzettségnek is minősül és a gladiátorok és harcművészek is előszeretettel használják és gondoltam hogy legalább a gladiátorok kidolgoztak erre valamilyen technikát lévén hogy folyamatosan harcolnak egymással.

Noris;

szerintem megkaptad rá a választ: nincs "külön szabály" a lefegyverzés kivédésére. :) A többiek alternatívákat is kínáltak, miként lehet megelőzni - ezeket lehet és érdemes használni. Hangsúlyozottan megelőzésként. Ha fegyverrel is akarod védeni magad a támadásokkal szemben, bizony ki vagy téve annak, hogy ellenfeled ilyen megoldással él, és nem téged magadat, hanem a közétek emelt fegyveredet támadja. És nem fogja ezt előre bejelenteni, hogy felkészülhess rá. Ha mégis inkább a fegyveredet próbálod "óvni", az a védekezésed rovására menne, ami a VÉ-d - esetenként drasztikus - csökkenését vonná maga után. Megéri?

Musashi kensei szerint "A valódi szándékod nem lehet az, hogy az oldaladon haszontalanul fityegő fegyverekkel halj meg."

Lehet még ötletelni azon, hogy mi nehezítheti meg a lefegyverzést (kétkezes fegyvereket nehezebb, sokkal nagyobb/hosszabb fegyvereket nehezebb, lefegyverzésben képzett ellenfelet nehezebb, mittudomén), de ezek mind-mind házi szabályként alkalmazhatók csupán. Véleményem szerint a lefegyverzés épp azért ilyen "tápos" képzettség, mert lehetetlen kiszámítani, hogy az ellenfelünk mikor akar (vagy fog) élni vele.

Kendath;

MagyarGergellyel értek egyet a kérdésed ügyében: azt válaszd, amelyik szerinted a karakterednek is kézenfekvő választás lenne, a statisztikákat csak fél szemmel figyeld. ;) Ha a Yankaraon tetszik, az ideális lehet - az irodalom is támogatja.

Szerkesztve ekkor: , bűvdudás által
Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Egyik JK-m Fogadót szeretne nyitni, a célja az lenne hogy a megfáradt vándoroktól stb. Információt gyűjtsön, meg kellemest a hasznossal egy kis bevétele is legyen.. A kérdésem az lenne hogy átlagos árak mellett ti hogy szabnátok meg az árát?

Olvasgattam a törvénykönyvben de szerintem rosszul értelmezhettem mert én 5 ezüstöt keveslek egy fogadóért, de túlságosan lehúzni sem akarom a JK-t inkább maradnék a Realizmus mellett :D

Link a hozzászóláshoz

Kendath,

Egy fogadót nyitni? Tetszik! :)

Ha mindenképpen ki akarod fizettetni aranyban, akkor sajnos nem nagyon tudok segíteni. Mindenesetre Erionban pl telket venni nagyon nehéz. És persze nagyon drága. A többiek biztos fognak tudni adni tippet, hogy kb mennyit ér egy fogadó. Gondolom szobaszámtól függ leginkább, meg hogy hol fekszik...

De azt is megteheted, hogy lejátszatod. Fogadónak való épületet örökölni is lehet. Vagy jutalomként kapni (keményebb küldetésért). Vagy kártyán nyerni. :)

Link a hozzászóláshoz
Mindenesetre Erionban pl telket venni nagyon nehéz. És persze nagyon drága. :)

Nem kell feltétlenül venni. Bérelni is lehet épületet. Mindenesetre egy efféle intézmény üzemeltetéséhez rátermettség, kurázsi és nem utolsósorban jó kapcsolatok kellenek. Legalábbis egy frekventált településen. A pénz csak ezután következik, mint szempont.

Egy kisebb, de valamilyen szempontból forgalmasabb (tehát alkalmas) helyen ennél persze egyszerűbb a helyzet. Bár a helyi hatalmasságokkal ez esetben sem állt jóban lenni - és/vagy nagyon meggyőzően fellépni. Egy ilyen jellegű városi intézmény ára 25 (kulturáltabb italmérés) - 800 (mulatópalota) arany között mozoghat, faluhelyen 5 (csehó) - 100 (vendégfogadó) arany közötti összeget kóstálhat. De ezek is csak hozzávetőleges irányárak, hisz' a tényleges költség temérdek dolgon múlik - legfőképp azon, milyen üzletet sikerül kötni.

Bérelni persze arányosan olcsóbb, de itt az egyedi megegyezés még hatványozottabban igaz.

És ne feledjük: egy ilyen intézményt nem elég "eccer megvenni"; fenn is kell tudni tartani - urambocsá' fejleszteni. És gyakorta bizony idő kell hozzám hogy "önjáróvá" váljon, ha egyáltalán....

Kiegészítés:

Egy ismerősöm évek óta üzemelteti Erionban az apró, de jóhírű "Mogorva csaj" nevű fogadót... :)

Szerkesztve ekkor: , bűvdudás által
kiegészítés
Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Kendath!

Nem véletlen, hogy sok kérdéshez odaírták, hogy a KM dönt. OK, lehet árat javasolni, meg típusárakat szerepeltetni egy listában... de ez komoly közgazdasági szakértelmet is igénylő kérdés. Képzeld el, hogy nálunk "mennyi egy kocsma ára?". Van rá egy válasz? nincs. Yneven is legalább ennyire bonyolult a helyzet.

Nem mindegy, hol van, hosszú ideje nyereséges, vagy "csak" az épületet veszed meg, nem mindegy, hogy senki földjén van, vagy adót, ajándékot, stb. kell utána fizetned valakinek. A körülményeket TE ismered, mint KM, ahogy azt is, hogy mennyire van igénye és ismerete neked és a csapatodnak arra, hogy ebbe részletesen belemenjetek. Sokan valószínűleg kinézik a könyvből, de mondjuk egy közgázos csapatnál szerintem agyalnak rajta sokáig - mert őket ez érdekli.

Erionban, jó környéken, nyugodtan emelheted az árat.. és még a szívatás sem "elítélendő" ilyenkor, oda sokan szeretnének bekerülni. Én a helyedben kalandot szőnék neki a fogadó megszerzéséből is.. egy szívesség ide, tartozás oda... :)

Az is jön még, hogy mire kell majd. Mert ha a karakter gazdagodni szeretne belőle, akkor nem mindegy, hogy kik járnak majd oda, mekkora és milyen vendégkört üzemeltet, honnan és milyen eladnivalót szerez be, itt pl. aranyat érhetnek a korábbi kalandozás során szerzett kapcsolatok. Hogy viszonyul a konkurenciához, az alvilághoz, az "elöljárók"hoz... stb. Számos kaland lehetősége is rejlik benne... de ha nem foglalkoznak vele, ha nincs egyedi ötlet, csak "úgy lesz majd" a fogadó/kocsma, akkor sokat sem fog majd hozni, sőt, jó, ha kitermeli a költségeket.

Link a hozzászóláshoz

Mi régen mindig úgy játszottunk MAGUS-t, hogy a fegyvertörés és a lefegyverzés képzettséget nélkülözve, mert nagyon én nyertem jellegű mindkettő. A leírásuk alapján annyira hatásosak, hogy kb. mindenki tanulni akarná. Asszem úgy játszottuk, hogy mi ügyesség/egyéb próbához kötöttük, nem kellett hozzá külön képzettség.

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok.

Az lenne a kérdésem hogy valaki tudja-e hogyan lehet egyedi harcmodort létrehozni?

Pontosabban a kétkezes harcból egy új technikát kihozni. A törvénykönyvben fel vannak sorolva hogy milyen fegyvereket oktatnak kétkezes harca, de pl: olyan nincs hogy két rövid kard ami szerintem sokkal könnyebben elsajátítható lenne elméletileg, de nem csak erre a képzettségre hanem úgymond mindenre, esetleg még technikákat kombinálni is Pl: az állóharcot a körkörös harcal mert a körkörös harchoz viszonylag nagy mozgástérre van szükség, és ha tudnám kombinálni akkor szűk helyen is tudnám használni.

Link a hozzászóláshoz
Az lenne a kérdésem hogy valaki tudja-e hogyan lehet egyedi harcmodort létrehozni?

Végy magadhoz papírt/szövegszerkesztőt és/vagy ceruzát/billentyűzetet. Írd le, hogy mi alapján fejlődött ki a harcmodor. Mik a jellemzői, kik használják, hol oktatják. Dolgozd ki játéktechnikailag (konkréten miként módosítja a TÉ/VÉ/KÉ/CÉ statokat, esetleg a sebzést).

Ha megvan, akkor viszont még nem kell örülni, mert csak akkor lesz értelme, ha veled együtt játszó játékosoknak is tetszeni dog, és elfogadják, mert akkor lesz belőle házi szabály. Rendezvényeken azonban biztosan nem lehet majd alkalmazni.

Plusz tanács, hogy ne azért írj új harcmodor, hogy fél láb széles sikátorban is táncolva tudj harcolni, mert az eleve képtelenség. Tehát legalább Ynev realitásának a talaján álljon meg a dolog.

Mi régen mindig úgy játszottunk MAGUS-t, hogy a fegyvertörés és a lefegyverzés képzettséget nélkülözve, mert nagyon én nyertem jellegű mindkettő.

Akkor húzd ki a könyvből a Hátbaszúrást, a Pusztítást, a Célzást, a Halálos ujjat... a túlütést, meg a dupla nullát is. :D ... Bocsi, de azt gondolom, hogy valamit nagyon félreértelmeztetek, vagy nem jól használtátok a dolgot. Egyébként meg mi a gond azzal, hogy lefegyverzed az ellenfeled, vagy eltöröd a fegyverét? Ez a harc része. De akkor ne is támad meg, mert lehet úgy eltalálod, hogy meghal, az meg olyan "nagyon én nyertem jellegű". :)

Másik meg hogy ezek a képzettségek KP-ba kerülnek. Nem csak úgy megtanulja mindenki, mert jó ha van, enni meg nem kér. ;) Élet-Rend jellemű karaktereknek meg bizony elég hasznos ez a képzettség, mert minek oltsa ki az életét, ha le is tudja szerelni.

Igazából nem feltétlen Erion a cél,mert ott a Torozon és társai mellett úgyse rúgna labdába, észak vagy kicsit délebb lenne a cél. Helyszín még nincs eldöntve, de mindenképpen kicsiben kezdődne a történet

Történet! Ez a lényeg. :) Szerintem nagyon jópofa kalandokat lehet egy ilyen kalandozócsapat motivációra felépíteni. Pl. a hely megszerzése fordulatos intrikákkal. Az épületet anyagainak beszerzése, értem ezalatt pár speciális építőanyagot, amit csak egy egy vidéken lelhető fel. Vagy törpe építőmesterek felfogadása. Vagy pl. különleges szörnyek trófeája a falakra. Megvédeni a kocsmát a helyi alvilágtól, vagy az őrjöngő... jaj, ki is szokták a kocsmákat szétverni, felgyújtani? ... JA! Kalandozóktól! :D

Link a hozzászóláshoz
Akkor húzd ki a könyvből a Hátbaszúrást, a Pusztítást, a Célzást, a Halálos ujjat... a túlütést, meg a dupla nullát is. :D ... Bocsi, de azt gondolom, hogy valamit nagyon félreértelmeztetek, vagy nem jól használtátok a dolgot. Egyébként meg mi a gond azzal, hogy lefegyverzed az ellenfeled, vagy eltöröd a fegyverét? Ez a harc része. De akkor ne is támad meg, mert lehet úgy eltalálod, hogy meghal, az meg olyan "nagyon én nyertem jellegű". :)

Másik meg hogy ezek a képzettségek KP-ba kerülnek. Nem csak úgy megtanulja mindenki, mert jó ha van, enni meg nem kér. ;) Élet-Rend jellemű karaktereknek meg bizony elég hasznos ez a képzettség, mert minek oltsa ki az életét, ha le is tudja szerelni.

:-|:-|:-|:-|:-|:-|:-|:-|:-|:-|:-|

Ez így nem túl konstruktív. A felsorolt dolgok mind értelmesek a maguk módján, vagy kihasználnak egy különleges feltételt, vagy titkos tudás, vagy értelmes harci manővert képviselnek. A lefegyverzés triviálissa tétele nem ilyen. Egy szintnyi Kp elköltése nem igazán nevezhető brutális feltételnek ahhoz, hogy gyakorlatilag erőfeszítés nélkül le tudj fegyverezni akárkit.

Ha jó példát akarsz látni, nézd meg, hogy kezeli a Pathfinder a harci manővereket (+ featek).

Link a hozzászóláshoz

Daruval alapvetően egyetértek, kp-ért kapsz némi nem-mínuszt, ha a lefegyverzést vagy fegyvertörést nézzük. Ez nem rossz dolog. A többi példája pluszokat ad (mondjuk a halálos ujj nem skill, meg az utána jövők sem, de érthető a gondolatmenete).

Nem túl konstruktív, hiszen nem tud már igazán mit hozzátenni, a lefegyverzést kiveséztük. :)

Viszont a Pathfinder harci manőverek sem túl konstruktív (bocsi, de én így érzem). Az, hogy nézzem meg, kevés. Kikerestem, elkezdtem böngészni. Ja, vannak manőverek...

Amit találtam http://www.d20pfsrd.com/gamemastering/combat#TOC-Combat-Maneuvers), első manőver a bull rush.

Ez azt jelenti, hogy nekirontasz az ellenfelednek, és szépen tolod hátrafelé. Ez egy jó manőver, hatásos tud lenni. De.

1. ha elrontod a támadód, akkor közvetlen a célpont előtt megállsz. Aham. Nekimegyek vkinek, az levédi (pl mellélép), én meg fél rohamból meg fogok állni mellette. Valszeg.

2. nem lehet valakit bepasszírozni egy sarokba ezzel. Miért nem?

Másik manőver, hogy az eddigi példánál maradjunk, lefegyverzés:

Lefegyverzésre dobj támadást. Az ellenfél megelőző támadást hajthat végre. Ha ez utóbbi sikerül, akkor mínusszal támadsz. Ennyi.

Ha fejlesztett lefegyverzésed van, akkor az ellenfél nem dobhat megelőző támadást.

Ha megnézzük, ez majdnem ugyanaz, mint a magus lefegyverzése. Af-nál a visszatámadást helyettesíti a -25TÉ. MF-nél nincs visszatámadás. Nem egy-az-egyben, de ugyanaz a dolog.

Szal annyira nem gáz ez a skill, ahogy ki van dolgozva.

Ellensúlyozásra meg vagy használod MG nemrég írt verzióját, vagy kitalálsz egy újat, ami mondjuk képesség alapú...

Bocsi, én sem voltam nagyon konstruktív, de a Pathfinder legfeljebb annyiban jó példa, hogy ott minden ilyen manővert alapból ismersz, és ha fejlesztheted (azaz kp-t költesz rá). Mondjuk MAgus is leír jónéhány ilyen trükköt. A komolyabb dolgokhoz meg képzettséget rendel.

Link a hozzászóláshoz

Azért nem volt konstruktív, mert nem szántam annak. :) Természetesen elfogadom, ha másnak ezek a képzettségek nem tetszenek. De ha már valaki felveti itt ezeket a problémákat, akkor számolni kell azzal is, hogy lesz aki pont ellenkezőleg látja.

Én csak annyit mondtam, hogy azzal az indokkal elvetni egy képzettséget, mert úgy gondolom, hogy azzal csak nyerni lehet minden harcban... nos, nem túl megalapozott. Szerintem! Ezért hoztam fel a többi példát is. Hiszen azokkal is gyors eredményeket lehet elérni harcban. Akkor vessük el azokat is?

Továbbra is úgy látom, hogy nem a képzettségekkel, hanem a szemléletmóddal van a gond. Sok-sok éve mesélek, és sokszor volt olyan JK és NJK is a játékban, akik rendelkeztek ezekkel a képzettségekkel MF (is), de egyszer se éreztem volna azt, hogy felborulna a játék egyensúlya ettől. Ezért érezem megalapozatlannak a kijelentést.

A MAGUS-ban a kalandozók a kalandokban központi szerepet játszanak. Õk a főhősök. A hírók. Akik, ha színre lépnek, akkor ott bizony valami komoly dolog történik. Egy kalandozócsapatot senki nem fog felbérelni, hogy várfalakon strázsáljon. Képzet harcosok. Képzettebbek bármelyik városi őrnél. Kitűnnek a tömegből képességeikkel és képzettségeikkel is. Egyáltalán nem túlzás az, hogy egy tapasztalt harcos karakter két támadással kioltsa egy ork életét. Első támadás lefegyverzés, aztán jöhet a mínusz VÉ-re a túlütés. Nyugalom: az ork mögött még ott áll az egész horda. Lesz még miért kockát borítani. :)

Aztán másik eset: Lefegyverzel egy toroni fejvadászt... ÉS? Kiröhög, felkap egy kanalat és megöl vele. Mert képes rá.

Harcművészt szintén érdekes lefegyverezni. Nem tudod, mert az öklét nem lehet kicsavarni a kezéből.

Vagy egy mágiahasználót eleve le se tudsz fegyverezni, mert ha jó JK játszik vele, vagy jól irányítja a KM az NJK-t, akkor mágiával fog küzdeni.

Egy gladiátort lefegyverzel. Ok. ÉS? Neked esik és leteper a földre. Birkózással megesz reggelire.

Végtelenségig tudnám sorolni. Tényleg nagyon kérem, hogy senki ne vegye magára, csupán jobbító kritika: Az ilyen "nem jó, dobjuk ki" dolgok mindig az egysíkú gondolkodás eredményei. Túlságosan a harcra koncentrál az, aki állandóan oda lyukad ki, hogy mi a reális és mi a nem reális a MAGUS harcrendszerébe. Ne a matek, és a statisztika fogjon meg, hanem a játék hangulata!

És igen. A MAGUS harcrendszere nem ultra realisztikus. Tény! Hibák is vannak benne. Tény! De ha nem tetszik... akkor ne játssz vele. :) Keress egy olyan rendszert, ami jobban tetszik. Ha te egy harcot mikroszekundumokra lebontva kívánsz lemodellezni komplex matematikai képletekkel, mert ez pörget fel, akkor rajta. Én agyrákot kapnék egy ilyen rendszertől. Nekem elég egy olyan modell, ami nagy vonalakban eldönti a csata menetét, amit szerepjátékkal kényelmesen ki lehet színezni. Nekem jó így a MAGUS... és jó is lesz. Ízlések és pofonok. :) Kinek hogy tetszik... ennyi. :)

Link a hozzászóláshoz

Daru, akkor azért. :)

Ne érts félre, egyetértek veled. Ha azt nézzük, hogy mivel lehet nyerni, akkor dobáljuk ki a mágiát is, sőt, kezdjük azzal. :)

A rendszer arra jó úgyis, hogy keretet adjon. Ha valamire nincs szabály, akkor létre lehet hozni a megadott kereteken belüli józan belátással.

Mi is "felülvizsgáltunk" néhány szabályt, amit furának találtunk. De amint versenyen vagyunk, akkor szabálykönyv van, meg km-el egyeztetés.

Nekem alapvetően csak a belső idővel van gondom, házon belül máshogy játszuk, mint ahogy a szabálykönyv leírja (nem gyorsít fel 10x-esre, csak rásegít).

De kidobni nem fogjuk. :)

Ha nem tetszik a rendszer, attól még játszhatsz vele. Ha csak egy kis részét változtatod meg, attól az még lehet jó és használható, de csak otthon ugyebár.

Én például szeretek úgy harcolni, hogy magamban pörgetem az eseményt, és mondom, hogy mit csinálnék. Aztán hogy ez milyen módosítóval jár... az már a km dolga. :)

Link a hozzászóláshoz

Köszönöm az eddigi segítséget.

Az esetleges újonnan létrehozott harcmodorért/technikáért kb. mennyi Kp-t kell feláldozni?

Magáért a megtanulásért tudom nem sokat mert ott úgymond nincs Af és Mf, de maga a kifejlesztésért kb. hány Kp kellhet (biztos változtat azon hogy milyen fegyver, milyen stílus, stb. ez hozzáad/elvesz) vagy van egy hozzávetőleges skála vagy ezt is inkább a KM-el kell egyeztetni?

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Noris;

így látatlanban azt tudom mondani, hogy Kp-t Képzettségekre szokás áldozni - tehát az új harcmodornak vagy technikának csak akkor van Kp-költsége, ha Képzettségként kerül alkalmazásra.

Át kell gondolnotok, hogy mennyire időigényes, milyen nehéz elsajátítani, s aztán érdemes mintaként venni egy hasonló kaliberű (éa. hasonló bónuszokat adó), már meglévő Képzettség pontigényét. És igen, a KM-mel való egyeztetés emellett is elkerülhetetlen.

Mindazonáltal a fentieket is csak akkor tudom jó szívvel javasolni, ha valami ötletes harci technikáról van szó. Egy harcmodor összehasonlíthatatlanul komplexebb dolog, s inkább Képzettségek - mondjuk épp harci technikák - csoportjából áll, mintsem egyetlen Képzettségből. Szóval ha ilyesmiben gondolkodsz, érdemes összeszedni, mik a jellemzői - s hogy nem lehet-e azokat a már meglévő Képzettségekből összehozni. Ez sok esetben produktívabb és jóval arányosabb lehet, mint egyetlen új Képzettségként felfogni és bevezetni - teszem azt - a Ramiera Ünnepe nevezetű gorviki agresszív egypengés siedon-harcmodort.

Ezzel együtt azt mondom, kísérletezzetek bátran! Próbáljátok ki az ötleteiteket: az aránytalanok, működésképtelenek jó eséllyel úgyis maguktól kihullanak a rostán, a használhatóak pedig megmaradnak, csiszolódnak.

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Kovácsolással kapcsolatban lenne kérdésem, mégpedig hogy fegyvereknél van a kitűnő kovácsmunka, gyenge kovácsmunka stb.

Fémek értékei és stb., de vértekről szinte semmit nem találtam így.. és pont ez lenne a kérdésem, hogy mi a véleményetek erről hogy működhet, esetlen neme tudtok valami kis olvasmányt róla?

Meg az oldalról töltöttem le egy PDF- fájlt a kovácsolásról, és olvastam benne Ó ezüstről, Ó aranyról, és még egyéb érdekes fémekről amik felkeltették az érdeklődésem de értékeket már nem találtam :) ha erről tudok valamit nagyon hálás lennék! :)

Link a hozzászóláshoz

Halihó!

Kovácsolással kapcsolatban lenne kérdésem, mégpedig hogy fegyvereknél van a kitűnő kovácsmunka, gyenge kovácsmunka stb.

Fémek értékei és stb., de vértekről szinte semmit nem találtam így.. és pont ez lenne a kérdésem, hogy mi a véleményetek erről hogy működhet, esetlen neme tudtok valami kis olvasmányt róla?

Kendath;

az ETK valóban nem kényeztet el túl sok infóval ezügyben, de az AK-ban találtam pár vonatkozó sort, amit - opcionálisan szerintem lehet használni. Idemásolom:

"A fegyverekhez hasonlóan a vértekből is lehet mestermunka minőséget kovácsolni, és természetesen vásárolni is. Ezeknek a különleges vérteknek az SFÉ, az MGT (...) módosító értékük eggyel kedvezőbb, mint a hasonló, de szokványos megmunkálású társaiké (az SFÉ azonban nem csökkenhet 0 alá). A minőséggel együtt az ár is emelkedik, egy-egy ilyen remekműért nem ritka, hogy a szokásos ár ötszörösét kérik a mesteremberek.

...

Mestermunkává csak a készítés során alakítható a tárgy, elkészülte után már többet nem kovácsolható át."

Adódik a logikus feltételezés, hogy a silányabb minőségű páncélok egy-egy kategóriával kedvezőtlenebb SFÉ-t és MGT-t képesek csak nyújtani.

Fémek: az abbitacél és a mithrill "bónuszait" az ETK tárgyalja. Ideírom még pár mágikus féméit is (forrás ugyancsak az AK), talán hasznos lehet...

Lunír, kék: MGT +/-0, SFÉ: +1, súly: -25%

Lunír, vörös: MGT: -1, SFÉ: +2, súly: -33%

Lunír, zöld: MGT: -1, SFÉ: +2, súly: -33%

Lunír, fekete: MGT: -1, SFÉ: +3, súly:-50%

Lunír, hold: MGT: -2, SFÉ: +4, súly: -50%

Eleven fém: MGT: -5, SFÉ: +1, súly: -25%

Némi infót a különleges fémekről és ötvözetekről itt is találsz. Ezen kívül van még valami régi netes anyagom "Ynev fémeiről"; ha érdekel, megnézem, s ha használhatónak tartom, átküldöm neked mélben (wordben van).

Hirtelenjében ennyi, a többiek majd alkalmasint hozzáteszik a magukét. :)

Link a hozzászóláshoz

Szia Kendath,

Van olyan, hogy mestermunka vértre.

Az abbitacél holmik ugye fel vannak írva, azoknak van értéke. Döntsd el, mennyire tudja a kovács annak a minőségét megközelíteni (sfé ÉS mgt javulás). Amennyiben a kovács eléggé hozzáértő (szakma kovács, esetleg híres, vagy törpe, vagy nagyon tehetséges), akkor egy kicsit kevesebbért szerintem megkaphatod. Amennyiben ennyire nem jó, de jobb, mint egy átlagos vértkészítő, akkor csak az egyik tulajdonsága fog változni a vértnek, és ilyenkor köztes értéket számíts. Valahol negyed-félúton.

Persze a konkrét ár változhat még helytől, felvevőpiactól, stb-től, de alapvetően szerintem így számolhatod.

Spec anyagok (óarany meg óezüst) nem tudok, így sajnos azt sem tudom miben különböznek az "újaktól". :)

De alapvetően az arany meg az ezüst puhább fémek, így fenntartásokkal kell kezelni, ha vértekről van szó. Szerintem.

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...