Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték
Antail

Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

Recommended Posts

Üdv!

Pred: Igazad van, ha csak a 30 kg-ot nézzük, akkor például egy ilyen hátizsákkal tényleg el lehetne mozgolódni, ha meg el van oszta a testen, még könnyebb, még én is megcsinálom, pedig nem vagyok izompacsirta. De a szabályok bizony mást írnak, olvasd csak el. Ezek szerint, a vértek súlya és a nehézvértviselet kidolgozása bizony nincs összhangban... nem az első hiba lenne a MAGUS-ban. Mindemellett szerintem egyszerűbb egy számot, mint egy egész képzettséget átírni...

Szóval akármit beszélünk is, ha a szabályokat megnézzük, bizony elég kemény a vértezetben akrobatikusan mozogni.

Ami a földi lovagokat illeti, szerintem ott illetve itt nam csak 30 kg volt egy teljesvért. Nem tudok most pontosan idézni, de olvass utána, és meglátod. Ne azokat nézd, akik hagyományőrző címen mindenféle modern készítésű vértekben szaladgálnak... De az a lovag, akit csigás emelővel kellett feltenni a lovára, és nem bírt felállni, ha leesett a lóról, na az tuti nem akrobatikázott a vértben. Persze a földön a történeti fejlődést is kell néznünk, hiszen a vért egyre könnyebb lett, illetve feleslegessé vált, míg Yneven csak van, nincs megkülönböztetve, hogy mikor játszol (évszám)

Cather

Szerintem meg a másik rész van elírva, ennyi. És azért vizsgálódtam, mert az a példák adhattak volna konkrét választ, ha jók lennének, meg egységesek. De nem. Szóval nem lehet egyik vélemény helyességét egyértelműen megállapítani, innentől kezdve ez is megegyezés kérdése, illetve a KM döntése.

Igazad van abban, hogy minél több mindent osztassz, annál érezhetőbb lesz a különbség, meg az egyediség, de szerintem ezt 2. szinttől kell megtenni. Szóval, én továbbra is azt a nézetet képviselem, hogy nem mindenki kap meg mindent 1 Tsz-en. (és nem állítom, hogy az nem szint.)

Egyébként mi eddig mindíg csak így játszottunk, és nem minden társaságban voltam én a KM, meg a hangadó sem. Biztosan van, aki meg világ életében a másik módszert játszotta. Egyébként szerintem annak a 6-12 pontnak nem sok jelentősége van, inkább az egységesség miatt lenne jó közös álláspont, de ebben a könyvek nemigen segítenek, tehát marad mindenkinek a saját belátás.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Nem kötekedés képpen mondtam egyébként igazad van h nem számít sokat mert nem az értékek miatt játszunk hannem h átélhessük a kalandokat azt meg csak a SZEREPJ

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Tudom, megnézem a hagyományőrzőket, tekintve, hogy én is az vagyok több helyen...előfordulhatott ugyan a csigás emelő, de max tornavértnél. Amit leírtam, megállja a helyét, hidd csak el... :wink:

http://www.middleages.hu

Ajánlanám mindenkinek, akit érdekel a hagyományőrzés, esetleg reálisabbá akarja tenni a harcokat, harcleírásokat.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Hello!

Azt hogy mennyi pénzzel induljon a karakter hogy tudom meghatározni?

Előre is köszönöm

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Hi!

Lenne pár kérdésem a régi törvénykönyvhöz:

1, A többkasztú karakter tényleg 1kp-t kap szintenként?

2, Atöbbkasztú karakter TP-t úgy kap, hogy az újonnan szerzett TP-i felezödnek, és a maradékot oszthatja el a két kaszt között?

3,ugyanez a karakter a két kaszt utáni HM-et, %-ot, stb.-t megkapja, vagy csak az egyik utánit?

Előre is kösz! :D

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Holki:

1-2: igen

3: a HM-et és a százalékot annak a kasztja szerint kapja meg amelyik éppen szintet lépett!

Hát igen nagy hátrányokkal jár a kétkasztúság, ezért nagyon jól meg kell gondolni, h vki vállalja-e vagy sem! Hiszen a többiek már 4. szintüek mikor mindkét kasztod meglépi a 2.-at :shock: , és sokkal lasabb a fejlődés..... dehát mindennek ára van...

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Hi!

Lenne pár kérdésem a régi törvénykönyvhöz:

1, A többkasztú karakter tényleg 1kp-t kap szintenként?

2, Atöbbkasztú karakter TP-t úgy kap, hogy az újonnan szerzett TP-i felezödnek, és a maradékot oszthatja el a két kaszt között?

3,ugyanez a karakter a két kaszt utáni HM-et, %-ot, stb.-t megkapja, vagy csak az egyik utánit?

Előre is kösz! :D

Ahogy Shalafi is mondta:

1. igen

2. igen

Azzal ellentétben, amit Shalafi mondott (ahogy én tudom legalábbis):

3. csak az egyik utánit kapja meg, azt, amelyik az előnyösebb számára. Tehát pl egy fejvadász/tolvaj a fejvadász után kapja az Fp-it, amikor a fejvadász kasztja szintet lép (tolvaj szintlépésekor NEM kap Fp-t), és a tolvaj szintlépésekor kap %-ot (fejvadász szintlépésekor NEM kap %-ot).

Tehát nem "azzal a kaszttal, amelyikkel épp szintet lépett", mert akkor mindkettővel kapná mindig. CSAK az egyiktől kapja, amelyik az előnyösebb.

Üdv

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Ha már itt szóba került, fel szeretném hívni egy dologra a figyelmet.

Nem mindegy, hogy valaki kettős, vagy váltott kasztú karakter. A kettő bizony nem ugyanaz.

Pár friss hozzászólás kapcsán, de régebben is találkoztam azzal a problémával, hogy valaki első tapasztalati szinten szeretett volna váltott kasztú lenni, hiszen - ki nem mondva ugyan - de egyértelmű, hogy ha mind a két kaszt előnyeit szeretnénk élvezni, de minél kevesebb hátrányt akarunk, akkor a váltás előnyöseb...

Csakhogy ez a nem feltétlenül szándékolt tápolás nem helyes, ugyanis az válthat kasztot, aki már "élt" az egyikben, tehát váltott kasztú karakterrel nem, csak kettős kasztúval lehet indulni első tapasztalati szintan. Később pedig már a KM dolga, hogyan alakulnak az események, és kiből mi lesz.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ez így igaz! Ugyanis váltott kasztúság esetén mint az az MT-ben le is vagyon írva amely kasztból vált a karakter, abból veszít szintet, úgyhiszem 3-at, vagyis legalább 3.Tszű karakternek kell lennie valakinek, h válthasson kasztot. Emellett a játékosnak nyomós indokot is fel kel mutatnia miért jutott karaktere arra az elhatározásra, h addigi életét félredobva egy teljesen másba kezd bele. A váltott kasztúság egyes fajoknál nem is lehetséges: mint pl. az elfek) Ikerkasztú karakter lehet első szinten, a játékos karaktere, s valóban igaz, h az ikerkasztúságnak szigorúbb megkötései vannak mint a váltott kasztúságnak. Ugyanis itt együttesen kell fejlődnie a karakternek mindkét kasztban. A KM és játékos együttes dolga, hogyan alakulnak az adott körülmények kalandon belül egy adott karakterrel szerintem. Röviden ennyi lenne a hozzáfűznivalóm...

Tengermély tisztelettel:

Agis

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Hi

Kezdő KM vagyok és azt szeretném kérdezni, hogy ha pl. egy varázsló cselekedni akar, de azzal megszakítana egy adott varázslatot, és ezt elvileg tudja, köteles vagyok-e figyelmeztetni?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Teljesen szituáció- és emberfüggő. Ilyen apróságok nincsenek lefektetve a szabálykönyvekben, a mesélő stílusától, kedvétől, valamint a helyzettől függ a dolog.

Szerintem ne figyelmeztesd, ha szándékosan csinálta, akkor úgysincs szüksége rá, ha véletlenül (mert elfelejtette, hogy megszakad a varázslat), akkor meg tanul belőle, és legközelebb nem felejti el. :)

Persze ezt csak látatlanban mondtam, te döntsd el a dolgot. Mert pl ha a karakter élete múlik rajta, akkor azért figyelmeztetném... Talán. :twisted:

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Szeretnék végre pontot tenni egy régebbi vita végére, ezzel eloszlatva egy gyakori tévhitet. Nevezetesen a kérdést megválaszolni, hogy minden kaszt kapja-e első szinten a Hm/Tsz, meg a Kp/Tsz értékeket, vagy csak ahol külön említik. Nos, a dolog nem KM függő, és minden logikai csavartól mentesen a válasz a NEM? CSAK AZOK? AHOL KÜLÖN LE VAN ÍRVA.

Mivel az 1TK bizonyos része is félremagyarázható, idézném egy magisztérium erre vonatkozó kérdését is:

" - A Kp/szintet, a Hm/szintet és a százalékos módosítókat már első szinten megkapja minden kaszt?

- A Kp/szint és a Hm/szint esetében csakis akkor, ha az adot kasztnál ez le van írva. A százalékos módosítók pedig csak a szintlépés után oszthatók szét (a max. érték szem előtt tartásával)." Rúna,V/2,14.old,2.hasáb.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Nos, ehhez annyit tennék hozzá, hogy a múltkor pont emiatt megnéztek az ETK-ban.

Azt írja, hogy kp-t mindenki megkapja az első szinten... míg a hm-et csak a harcos, a harcművész és kardművész, az fp-t pedig a harcos, a gladiátor és a lovag.

És a százalékot egyiksem :)

Ennyi :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

MagyarGergely: Nem vitatva azt amit leírtál; attól függetlenül, ám mégis kapcsolódva megemlítenék pár apróságot.

A Rúna magazinban megjelentek varázslói varázslatok amelyek helyességét illetően kétségek merülnek fel.

Gondolok itt például a fúvócső varázslatra, melyet egy "kreatív" kolléga írt le feltételezve a magasmágia varázslatainak mozaiksorrendjét az időzítés mozaik használata nélkül.

Fúvócső

Mana-pont: 7

Erősség: 1

Sebzés: 1 Fp

Mágiaellenállás: --

Felhasznált mozaikok: Teleport - 1Mp, Õslég csóva - 4Mp, Elemi erő, telekinézis - 1Mp, Teleport - 1Mp

A varázslás ideje: 4 szegmens

Időtartam: azonnali

Ez a varázslat egy lehetséges megoldást kínál azon szabály áthidalására, miszerint senkibe és semmibe nem lehet szilárd anyagot teleportálni. Segítségével a varázsló a hátizsákjából egy fúvócsövet teleportál közvetlenül az ellenfél mellé, ott telekinézissel megtartja, majd a végében csóvába formázott őslevegőt teremt. A varázslat végeztével 1 Mp-ért visszateleportálja a fúvócsövet a hátizsákjába. A sebzés persze nem lesz túl nagy, hiszen a fúvócső így sem sebez többet 1 Fp-nél. Annyit azonban mindig, mivel az ősléggel, közelről kilőtt tű sokkal mélyebbre fúródik, mint a közönséges tűlövedékek. Az alkalmazás nagy előnye, ha a tűn méreg is található, hiszen ekkor nem a közvetlen sebzés számít.

A fúvócső még ilyen közelségből sem talál automatikusan, de a varázsló +70-et adhat Célzó Dobásához. Természetesen a célpont viselkedése, mozgása ugyanúgy befolyásolja a találat esélyét, mint egyébként, itt azonban az áldozat nem összpontosíthat a kitérésre, hiszen nem tudja, honnan fogja érni a lövés. A páncélok SFÉ-je is ugyanúgy érvényesül, mint közönséges fegyvereknél, így ha egy vértezett ellenféllel szemben óhajtja a varázsló használni varázslatát, kénytelen pontosabban meghatározni a célpontot, ahova lő - így viszont elszenvedi az ezzel járó módosítókat is.

De hasonló a probléma a következővel is:

Híd

Mana-pont: 30

Erősség: 3 (15)

Sebzés: --

Mágiaellenállás: --

Felhasznált mozaikok: Elemi hideg szőnyeg - 30 Mp (5 m sugarú), Teleport -1Mp

A varázslás ideje: 2 szegmens

Időtartam: 2k6 perc

Hatótáv: 5 msugarú szőnyeg

Sok kalandozó került már olyan helyzetbe, hogy egy folyón kellet volna átkelnie, azonban se híd, se rév nem volt a közelben, úszni pedig nem tudott. Egy varázslónak ez nem jelenthet gondot: a folyó vizét megfagyasztva, kitűnő jéghidat alkothat. A fenti adatok 5 m sugarú (10 m hosszú) jégtáblára vonatkoznak, de természetesen a varázsló ezt módosíthatja a folyó szélességétől függően. A jéghíd elég erős ahhoz, hogy megtartson embereket, lovakat, sőt, szekereket is. A varázslat időtartamának lejárta után a folyó vize nem olvad fel azonnal, még 2k6 körig tart annyira, hogy biztonsággal járható legyen. Ezután nagyobb súlyt (szekeret, lovat) már nem tart meg, de emberek további 3k6 körig közlekedhetnek rajta biztonsággal.

Ebben az esetben a szőnyeg forma sajátosságát nem vette figyelembe az alkotó, hiszen az követi a terep egyenetlenségeit, azaz a vízfelszín felett jönne létre, nem pedig a vízfelszínig.

Sylvanus

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

HI!

Syl: csak annyiban mondanék neked ellent a második példádra, hogy ez a felszínkövetés ez eléggé érdekesen jön ki, amikor az ember a vízfelszín alatt hozza létre a varázslatot...Tehát ily módon igenis meg lehet fagyasztani a folyó felszínét...

Üdv,

@huszár

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Sylvanus, sosem állítottam, hogy a Rúnában is minden helyes, abban is közöltek eleve buta dolgokat is, de nem kell messzire menni, lásd pl. az 1TK sokat emlegetett kíméletlenek tőre varázslatot.

Mindamellett szerintem a Magisztérium szabálymagyarázatai általában nem újítások, hanem a kérdések alapján az alkotók egy része által, hivatalos formában megválaszolt problémák. Ebből nekem az következik, hogy ha egy probléma ennyire konkrétan meg van beszélve benne, akkor arra választ kaptunk, és el kell azt fogadni. Ez már szerintem erősebb, mint egy 1TK-ellentmondásából alkotott logikai csavar. Bár van, aki egyáltalán nem alkalmazza a rúnákat, nekik még mindig fennáll a dilemma a Kp-kkel kapcsolatban.

Ami a varázslatokat illeti: Szerintem az időzítés nem az általad utalt mozaikok időzítésére, hanem arra való, hogy az egész varázslatot mikor kívánja aktiválni (kélsőbb, egy éven belül) a varázsló. Legjobb ismereteim szerint a mozaikok külön kialakulásának sorrendje nincs leszabályozva, gondolom, hogy a kimondás/rajzolás sorrendje, illetve hát ugye a végjel után egyszerre, nem?

Ami a szőnyeget illeti, ha szőrszálhasogatunk, akkor már eleve a szőnyeg leírása is ellentmondásos itt a víz esetében, mivel a terep egyenetlenségeit követve, 50 cm magasan kel életre a szőnyeg, de pár sorral lejjebb olvasható, hogy a középpontja a zónán belül akárhova eshet, tehát ha térben gondolkodunk, - és ki mondta, hogy síkban kell? - akkor a középpont eshet a víz alá 45 cm-el is, és akkor meg van oldva a probléma. Persze kérdés, hogy mi számít talajnak? Mert ha a víz igen, akkor eszerint, ha eltekintek a középpontmegválasztástól, tényleg a víz színe felett lesz a szőnyeg. Ha viszont azt mondom, hogy a víz alatti talaj a terep, akkor meg a varázslat csak max. 49,9cm mély vízben működik, legalább is száraz lábbal. Véleményem szerint nyugodtan helyezhető a szőnyeg a víz szinére, vagy alá is.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Mint írtam, "Nem vitatva azt amit leírtál" :wink:

Szőrszálhasogathatunk, de a vízfelszín is "terep", a zónán belül bárhova kifejezés pedig nem zárja ki az előzőt. Sőt, egész pontosan a zónán belül bárhova és ott követi a terep egyenetlenségeit.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Szerintem bele lehet idézni a vízbe az elemi fagyot, ugyanis nem gátolja a lélek védelme. Ez így van bármilyen nemtelen anyaggal.

Ha pedig már olvastam, akkor ebbe is belekontárkodok:

Miért ne lehetne varázsolni a zónában (ill. hatótávban) bármit, ha egy fal miatt nem látjuk a helyek (kivéve lehet persze, ha abbitacél, vagy hasonló az anyaga, ill., ha a varázslat leírása említi külön, hogy a varázslathoz látni kell a helyet/illetőt.).

Ugyanis felhívnám rá a figyelmet:

Ebben az esetben lehetetlen lenne a zóna varázsjel segítségével teleportálni/térkaput nyitni, nem is beszélve a többi mágiáról...

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Egy varázsló (legalábbis, ha én játszok vele) akkor előbb keres egy gázlót, vagy egy igazi hidat, mint teremt magának mágiával. :wink:

Legalábbis Doranban az alapítok elveihez hűen ez a tanítás...

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Szerintem bele lehet idézni a vízbe az elemi fagyot, ugyanis nem gátolja a lélek védelme. Ez így van bármilyen nemtelen anyaggal.

A hangsúly a szőnyeg formázáson volt, nem a fagyon. Kitörést lehet vízbe, föld alá, de falat, szőnyeget nem (értelmezésem szerint).

Sylvanus

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Továbbra is kitartok véleményem mellett, bár belegondolva lehet bökkenő az őselemekkel.

Teszem azt egy tűzszőnyeg a föld alá = láva?

Ezt bizony nem tudom eldönteni. Ugyanis tűz levegőtől elzárt helyen elvileg nem éghetne, de mivel az őstűz amit megidézünk nem erről a síkról származik, így mások a tulajdonságai...

Visszatérve viszont teszem azt egy elemi erő falat nyugodtan lehetne idézni szerintem teszem azt a homokba egy ott közlekedő lény megállítására...

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Nem tudom eldönteni, hogy a Setét Szív használata esetén leírt következmények (Sa-Quaddá változás) tulajdonképpen mvel is jár bővebben.

Pontosabban 2 dolgot azon belül:

1.: Az átváltozással együtt kap-e az illető OD-pontokat szerintetek?

2.: Az átváltozás milyen lelki hatásokkal jár pontosabban?

Utóbbinál olyanokra célzok, mint, hogy van-e benne késztetés az újdonsült fajtársaihoz csatlakozni és amennyiben igen, kap-e segítséget azok megtalálásához? Egyáltalán jár-e az egész a testformai változáson kívül valamivel?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...