Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték
Antail

Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

Recommended Posts

Igen, ezen én i sokat gondolkodtam. Meg azon is, hogy mágikusnak számít-e az a test, amire felpingálunk egy ilyen jelet? Mert onnantól kezdve nem lehet rá hatni természetes anyagi mágiával.

DE!

Lehet elírás, viszont a halottmozgatás bélyeg leírásánál ez áll:

Figyelem: a Halottmozgatás Bélyeg csak akkor akadályozza meg a test elrohadását, ha az minden szempontból működőképes, azaz anyagcserére is alkalmas. Ha nem, akkor a test hónapok alatt, „lábon" elrothad. A tartósításra csak a papok képesek - vagy a varázsló, folytonos Átformázással.

Maga a bélyeg ugye mágikus. Viszont ha a bélyeg mágikus, de a test nem, akkor visszaváltozásnál a test változik, de a bélyeg nem, mert mágikus. Ebben az esetben vagy leesik a bélyeg, (Tintapaca a földön pl.) vagy rajta marad az alanyon. :D

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Kicsi időbe telt, mire összeraktam, mire is gondolsz, illetve milyen következtetések adódnak a gondolatmenetedből. De teljesen logikusnak tűnik, amit írsz, úgyhogy megpróbálom összegezni - szigorúan "szerintemlegesen". :)

A test maga a különböző bélyegektől nem lesz mágikus. Viszont a benne honoló lélek kiterjeszti rá a személyes aura védelmét, így a természetes anyagok mágiájának ellenáll - hacsak meg nem győzzük róla, hogy az jó neki. :) Azaz az élő befogadó lelkét elaltatva/elnyomva a testére helyezett Lélekcsapda bélyeggel beléköltöztethetjük a megidézett lelket (melyet előtte nem árt beavatni, hogy közreműködjön). Ezután - a Halottmozgatás bélyegnél írtak tanúsága szerint - végrehajtható az Átváltoztatás, majd a Visszaváltoztatás is; arra azonban ügyelnünk kell, hogy a Lélekcsapda bélyeget NE úgy metsszük (karcoljuk, tetováljuk etc) bele a testbe, hanem csak külsőleg "hordjuk fel" rá. Így a visszaváltoztatáskor jó eséllyel fennmarad (éppúgy, mint a Halottmozgatás bélyeg Átformázáskor, ugye... )

Eztán már csak a háttérbe szorított lélek magánakciói, illetve a bélyeg sértetlensége miatt kell aggódnunk. Meg esetleg az így kijátszott égiek haragja miatt... :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sziasztok, segítségetek kérném egy számomra teljesen ismeretlen terepen, ez nem más mint Krán és a fejvadászai. :D

Egyik legrégebbi tagja a partynak szeretne indítani egy Kráni fejvadászt, és jelenleg Klánt keresek neki de több anyagot is találtam róla és minő véletlen mind eltér :D Tudnátok ajánlani egy két szabad klánt Kránból és a hozzá tartozó játéktechnikai megjegyzéseket is megköszönném :D

Találtam egy kisebb olvasmányt, még anno.. csak most vettem elő, és azt olvastam benne hogy " A Karakternek 45% az esélye hogy Aquir vér csörgedezik az ereiben " ez egy elméletileg Fekete Özvegy kráni szabad rendnek a leírásában volt benne.. ez lehetséges? Továbbá ha igen (Ha nem akkor is feltételezzük hogy igen :D ) hogyan hatna ki szerintetek játéktechnikát figyelembe véve ez az "apróság"? :D

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Halihó!

Kendath;

mindenekelőtt fontos tudni, hogy a legtöbb szabályrendszer szerint a kráni fejvadász mint karakter, szigorúan NJK.

A fenti cikken kívül érdemes lehet elolvasni a Summarium Kránnal foglalkozó részét, a szószedetben sok dolog felmerül. De a Legendák és Enigmák-sorozat Kráni krónikák című része is hasznos lehet - főleg a címadó novella. Ott a Fekete Özvegy rendről is tájékozódhatsz.

Elméletileg lehetséges, hogy kráni karakternek mutatóban aquir vér csörgedezzék az ereiben. Ez általában egy-két Od-pontot jelent, melyet a hatalomszavak elleni védelemre fordíthat; illetve - ha kitanítják rá - maga is használhatja a Korcsnyelv egyes szavait. E tárgyban hasznos lehet az Anat-Akhan fejvadászairól írtakból kiindulni.

Nem lehet szó nélkül elmenni amellett, hogy nagyon alaposan meg kell okolni, hogy mi a csudát keres egy kráni fejvadász karakter a Birodalmon kívül; pláne egy csapatban olyanokkal, akik teljesen más értékrendet vallanak, furcsák az erkölcsről vallott nézeteik, s minden tekintetben idegenek egy kráni számára - persze a kulturális szakadék kölcsönös. Ilyen helyzet még leginkább valamiféle küldetés részeként elképzelhető - akár a Dúlás, akár a manifesztáció kapcsán felmerülhetnek hasonló lehetőségek, DE! Azt sosem tévesszük szem elől, hogy egy kráni holtáig kráni marad - a Birodalomból hozott eszmék még abban a valószínűtlen esetben is a zsigereiben maradnak, ha a klánja iránti hűségéről valahogyan meg is feledkezik. Aligha fog valaha is "megtérni".

Renegátként pedig szinte elképzelhetetlen, hogy huzamosabb ideig életben maradjon - még leginkább Gorvikban van esélye valamiféle számára normális - céllal és értelemmel bíró - életre, de számítania kell rá, hogy a klánja utána fog nyúlni...

Szerk: Zarlat időközben hasznos linket mellékelt, úgyhogy a fentiekből kicsit húztam; csak a színesítő elemeket próbáltam kiemelni. :)

Szerkesztve ekkor: , bűvdudás által
kiegészítés

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ha kiűzik a lelket a testből belerakják a másik lelket, akkor az adott lélek egy élő testben úra lett hosztolva. Az, hogy nem a saját testében, részletkérdés.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

mindenekelőtt fontos tudni, hogy a legtöbb szabályrendszer szerint a kráni fejvadász mint karakter, szigorúan NJK.

Bűvdudás, ezt a kijelentést mire alapozod? Hány szabályrendszert vizsgáltál, ami ezt "szigorúan" kijelenti? Pl. a MAGUS eredeti rendszere ki is dolgozta őket, mint játszható alkaszt... (lásd a linkelt cikket) Az ÚTK sem tiltja... már csak egy maradt, az AK nincs előttem, de ez az egy, (HA tiltja) finoman szólva sem nevezhető legtöbbnek.

Úgy gondolom, mindenki számára hasznosabb lenne, hogy ha valaki szakértőnek érzi magát, és a többieket segítve megválaszol egy felmerülő kérdést, (ami nagyon pozitív szándékú), akkor valós és megalapozott kijelentéseket tegyen a félrevezetőek és valótlanok helyett! Nem lehetne így állni a kérdéshez?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Nem védeni akarom Bűvdudást, de a cikkben is benne van:

A fejvadász karakter

A M.A.G.U.S. szabályai szerint kráni fejvadász csak nem játékos karakter lehet, ám a játékos könyörgő mosolya, az érvek és fogadalmak olykor meglágyítják a KM szívét. Bárhogyan is, minden KM-nek előre meg kell húznia a határvonalat, melyen túllépni soha nem engedi játékosát – ebben segít a sors akarata paragrafus. Egy kráni fejvadász megszemélyesítése, a származásából adódó számtalan konfliktus túlélése a leggyakorlottabb szerepjátékost is próbára teszi – ezért a KM alaposan fontolja meg, melyik játékosnak engedélyezi a különleges szerepet.

Üdv.

z.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Halihó!

Bűvdudás írta:

mindenekelőtt fontos tudni, hogy a legtöbb szabályrendszer szerint a kráni fejvadász mint karakter, szigorúan NJK.

Bűvdudás, ezt a kijelentést mire alapozod?

MagyarGergely;

- ha már így megszólíttattam - például épp erre a cikkre. Lásd "A fejvadász karakter" című bekezdés legelső mondatát. Az Alapkönyv sem támogatja a kráni karaktereket - köztük a fejvadászt sem. A "szigorúan" jelző helyett valóban pontosabb lett volna a "szigorúan véve"-szerkezet használata, de úgy gondoltam/gondolom, az ominózus (zarlat által időközben belinkelt) cikk elolvasása mindenképp részletezi, helyre teszi a dolgokat.

Mindazonáltal örülök, hogy ilyen éles szemű kritikusom van; ez remélhetően hasznára válik a közösségnek. Ígérem, a jövőben még körültekintőbben fogalmazom meg az esetleges válaszaimat. (Megjegyzem, továbbra sem érzem magam "szakértőnek", jelentsen ez a fogalom számodra bármit...)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Kendath ! Ha jól értem mesélőt játszol az ülések alatt.

Szerintem egy kráni fejvadász totál színvonalon kijátszva-mentalitás, életszemlélet stb.- 3 perc alatt tönkre vágja a modult.

Én a helyedben meg gondolnám. Vagy akkor az egész party kráni legyen.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Srácok, éppen az említett cikkre alapozok... ha szerindetek a cikk bevezető mondata akkor is ezt jelenti, ha mögötte 8 oldalon keresztül részletezi, HOGYAN és milyen feltételekkel, szabályokkal lehet JÁTSZANI az adott alkaszttal, akkor nincs kérdésem.

A rendszer támogatja a dolgot. (óv tőle, felhívja a figyelmet a nehézségekre, de részletesen ki is dolgozza azt.)

A figyelmet én a pontos fogalmazásra hívtam fel. Merthogy a valósággal teljesen ellentétes értelmű kijelentés hangzott el, ráadásul súlyozva is (legtöbb szabályrendszer??). Persze lehet, hogy Bűvdudás nem erre gondolt, de ezt írta.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Halihó!

Aquer;

a legtöbb információt a regények közül még a Korona és kehely szolgáltatja az anurokról, néhány jellemző vonásukról - bár gyanítom, hogy azt már ismered... :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Köszönöm. Jól sejted, azt már igen. :)

Olyan érzésem van velük kapcsolatban, mintha valakinek lett volna velük terve, itt-ott be is vetette őket (sárkánylovasok megjelenése, térképen feltüntetés) aztán elfelejtették őket kidolgozni. :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

A Summárium ír még róluk egy kicsit az eltűnt elf rehynn Naidden keresése alatt: (20.oldal)

"Ne keressétek Naiddent, ki a maga akaratából jött miközénk! Látni akarta a háromarcú istent, s meglátta. Mindenek ura a háromarcú ezeken a földeken, és nagy népnek parancsol, kik anurnak nevezik magukat."

Nem tudom terv volt-e vele. De az emlékeimben úgy él, hogy kétszer segítik meg ynevet ebből az egyik már megtörtént a második a kilencedik kor végén lesz ekkor viszont elpusztul ynev. Ezekben bizonytalan vagyok de valami ilyen jóslatok voltak. (ha az anuriai sárkánylovasok újra megjelennek az semmi jót nem jelent)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Megtudnátok mondani hogy, Tharr kultusza hogy és miként vélekedik a Wier-ekről? Náluk is üldözendő szörnyetegekként tartják számon őket vagy Toronban pld. nem kellene bujkálniuk? :D

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Halihó!

Kendath;

mivel Tharr kultusza maga számtalan egymással is vetélkedő szektából épül fel, aligha valószínű, hogy lenne egységes, "kánon" álláspont a wierekről az egyház kebelén belül. Elutasítást, irigységet éppúgy el tudok képzelni egyes felekezetek részéről, mint azt, hogy az ilyen személyeket érinthetetlen kiválasztottakként kezelik. Persze ez csak az én véleményem: tudtommal sem játéktechnikai segédlet, sem irodalmi mű nem foglalkozik ezzel a kérdéssel.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Köszönöm a választ! :)

Arra gondoltam hogy készítek egy kalandot szeretett JK-imnak és olvastam is az Északi-szövetség kötetben egy kis említésképpen a nagy Ork-Törp bányaháborúról és a rémtörténetektől és kincsektől teli tárnákról. De mivel csak említés volt nincs konkrét információm. Tudnátok mondani egy két említésre érdemes információt, illetve olvasmányt ez ügyben?

Mindenképpen érdekelne, már csak kíváncsiságból is.. meg a játékosok is elég tapasztaltak. :D

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Nekem a "nagy ork-törp bányaháborúról "A Gyűrűk Ura" A. függelékének "Durin népe" című fejezete jut eszembe; a móriai csatározásokról szóló rész, amit "A hobbit" című film is feldolgozott (valójában elég alaposan átgyúrt). Igaz, a MAGUSban a törpök törpék... :)

Mivel a téma nincs alaposabban megírva, szerintem a Summariumban írtakból ("A Kőfiak" és "A Farkas-szellem gyermekei") kiindulva, a fantáziádra hagyatkozva bátran kiötölhetsz valamit saját kútfőből. Hasonló tematikájú modul hirtelen csak egy jut eszembe: "A démon átka/ A törpék kincsestára" (még a Valhalla adta ki '94-ben). A törpékkel foglalkozik a "Karr-Khazad kapui" című antológia, valamint a "Kadal kedve szerint" és a "Zászlók hulltán, bálványok dőltekor" című novella is.

A fentiek mind a segítségedre lehetnek, de alkalomadtán a többiek majd kiegészítik a listát. :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Értem, köszönöm a segítséget! :)

Lenne egy karakterformálással kapcsolatos kérdésem, a csapatom tagjai magas tapasztalati szinten járnak már és felütötte a fejét a " Ha így is úgyis lassan fejlődünk, a szintugrás meg már nem hoz annyi előnyt.. ikerkaszt? " gondolkodás.

És csapatunk Wier tagja, egy 12. tapasztalati szintű harcos, kitalálta hogy mivel rendszeresen fogyaszt vért ideje mint a tenger.. ikerkasztnak egy mágia használó kasztot szeretne felvenni.. mégpedig a Boszorkánymesterit. A kérdésem az lenne, hogy bár szerintem működhet abból kiindulva hogy a karakter értékei kiválók (Akaraterő és Asztrál értéke 17-es az Intelligenciája 18), gyakorlatilag természetes úton nem hal meg tehát nyugodt tanuláshoz korlátlan ideje van, és mivel "sablon" Wier a hatalom vágy és stb. is jelen van.. ti mit gondoltok?

Még egy varázstárgyakkal kapcsolatos kérdésem is lenne: Az Első Törvénykönyvben fel vannak sorolva varázstárgyak és bájitalok, amulettek. Mindegyikhez megvan határozva hogy ki készítheti, viszont a Hatalom amulettje után a " készítheti " megkötés eltűnik.. ez mit jelent? Csak Mozaik mágiát használó varázshasználó készítheti őket, vagy ezeket bármely varázshasználó létrehozhatja csak pld. rúna esetében bírnia kell a megfelelő képzettségekkel? (A mágia törvényeivel most kezdtünk el foglalkozni és nem igazán van ez ügyben egyetértés :D )

Szerkesztve ekkor: , Kendath által

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Még egy varázstárgyakkal kapcsolatos kérdésem is lenne: Az Első Törvénykönyvben fel vannak sorolva varázstárgyak és bájitalok, amulettek. Mindegyikhez megvan határozva hogy ki készítheti, viszont a Hatalom amulettje után a " készítheti " megkötés eltűnik.. ez mit jelent? Csak Mozaik mágiát használó varázshasználó készítheti őket, vagy ezeket bármely varázshasználó létrehozhatja csak pld. rúna esetében bírnia kell a megfelelő képzettségekkel? (A mágia törvényeivel most kezdtünk el foglalkozni és nem igazán van ez ügyben egyetértés :D )

Kendath;

az ott nyilvánvalóan nyomdahiba - pontosabban kimaradt egy alcím. Jelesül a Hatalom Amulettjének leírása és az új bekezdés közé dukált volna egy "Jelmágiával készített varázstárgyak" címsor, vagy valami hasonló. Utána jön az általános bevezető ("Efféle varázstárgyat csak a Rúnamágiában mesterfokon jártas varázsló képes alkotni..."- kezdettel), s aztán a tárgyak tételes felsorolása.

És így már az is nyilvánvaló, ki készítheti el kizárólag azokat (lásd a dőlt betűs részt). :)

Az ikerkasztú wiernek pedig nincs semmi szabályokon alapuló akadálya. Erről lehetne bőven értekezni (játékegyensúly, morális háttér), de ha neked belefér, s a játékosodat ez teszi boldoggá, akkor noszarajta! :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ikerkasztot fel lehet venni később is? Ez így elég otromba, játékegyensúly szempontjából. AD&D-ben sem volt így, és hát bevallottan onnan másolták.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Ikerkasztot fel lehet venni később is? Ez így elég otromba, játékegyensúly szempontjából. AD&D-ben sem volt így, és hát bevallottan onnan másolták.

Tetra;

igen, fel. Idézem: "Két módon válhat egy karakter Ikerkasztúvá: eleve két kaszt tudományát sajátítja el, vagy egykasztúként kezdi pályafutását, s második kasztját csak később tanulja meg." (MTK.)

A játékegyensúlyról meg ja. Van ez így...

Szerkesztve ekkor: , bűvdudás által

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Az ikerkasztú wiernek pedig nincs semmi szabályokon alapuló akadálya. Erről lehetne bőven értekezni (játékegyensúly, morális háttér), de ha neked belefér, s a játékosodat ez teszi boldoggá, akkor noszarajta! :)

Az az igazság, hogy szabályzat nem tiltja.. támogatja is az ikerkasztot, erre példa is van a méltán híres Mogorva Chei (most csak ő ugrott be hirtelen), belőle kiindulva ha jól tudom Harcos-Slan-Arelpap. (Tudom ő nem szimpla kalandozó csak nah.. ) Szerintem egy Boszorkánymester tudománya nem sokkal nehezebb mint egy papé és ezek az ikerkasztok azért annyira nem ritkák.. halottunk már ilyenről. Szerintem a játék egyensúly nem dől meg.. egy ikerkasztú sosem lesz olyan erős/hatalmas mint egy másik társa.. a kapott tapasztalati pontjának csupán a negyedét oszthatja a kasztjára mert ugye a kapott tapasztalati pontot elosztjuk kettővel, és még azt is ketté kell osztani, továbbá továbbá a képzettségpontjai is megszenvedik szintenként 1-et fog kapni onnantól hogy felvette az ikerkasztját, és szerintem egy harcos KP-ja nem elegendő ahhoz hogy mind a két kasztjának beszerezze a megfelelő képzettségeket. A játékegyensúly szerintem nincs veszélyben, mert mint sosem lesz olyan erős mint egykasztú társa könnyen találkozhat olyan ellenféllel akivel meggyűlhet a baja.. :D Ráadásul, szerintem teljesen lehetséges.. Egy boszorkánymesternek nem engedném meg a harcossá válást.. mert a Boszimester ugye sunyi, inkább bérel kardforgatót. De egy hatalom éhes Kardforgató aki kimagasló elmével rendelkezik (Intelligencia 18, Asztrál-Akaraterő 17), és nem riad vissza a sötét praktikáktól miért ne bővíthetné fegyvertárát? Most rengeteg időről beszélünk tény.. talán egy ember éppen ezért nem foglalkozik vele.. de egy olyan lény akin nem fog az idő, szerintem ezzel nem fog foglalkozni. :D Ezzel a Morális részre akartam érvelni.. Természetesen egy Ember karakternek magas (16 vagy 16+) Akaraterő és intelligencia nélkül nem engedném, és úgyis megdobatnám vele hogy feláldozza-e erre fél életét avagy nem.

A Játék egyensúly fenntartása meg szerintem a Kalandmester dolga nem a karakteré, tény hogy könnyebb úgy mesélni hogy hát.. lehetséges de nem engedem, mert "a játék egyensúly".. de ennek nem látom értelmét. :D Én ezzel úgy vagyok hogy Ynev mocskos mód nagy, és él és gondolkodik.. Amire egy JK gondol, arra miért ne gondolhatna egy NJK? Ha belegondolunk teljesen Reálisnak tartom hogy ha én kigondolok valamit arra valahol a világban 8 milliárd ember közül biztos lesz valaki aki már gondolt és aki megpróbálta, nem egy lehetetlen elgondolás, kitudja már vannak ilyen Rendek-Szervezetek-Testvériségek. De ha nincs, én annak a híve vagyok hogy a hír terjed.. és ki ne akarná magának eme hatalmat a rossz fiúk közül, vagy ki ne akarná elpusztítani a fenyegetést a jófiúk közül? :D Vagy egyszerűen higgye valaki démonnak... vagy már az iskola ahol tanult kösse béklyóba... :D

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Szerintem a játék egyensúly nem dől meg.. egy ikerkasztú sosem lesz olyan erős/hatalmas mint egy másik társa.. a kapott tapasztalati pontjának csupán a negyedét oszthatja a kasztjára mert ugye a kapott tapasztalati pontot elosztjuk kettővel, és még azt is ketté kell osztani, továbbá továbbá a képzettségpontjai is megszenvedik szintenként 1-et fog kapni onnantól hogy felvette az ikerkasztját, és szerintem egy harcos KP-ja nem elegendő ahhoz hogy mind a két kasztjának beszerezze a megfelelő képzettségeket. A játékegyensúly szerintem nincs veszélyben, mert mint sosem lesz olyan erős mint egykasztú társa könnyen találkozhat olyan ellenféllel akivel meggyűlhet a baja.. :D

Kendath;

ez akkor lenne teljesen igaz, ha a karakter az elejétől (vagy legalábbis alacsony szinttől) ikerkasztúként képezné magát. Ez a "te wieredre" nem igaz, hiszen már 10. szint fölött jár... így jóval kevesebbet bukik az üzleten. És szerintem tetra is erre gondolhatott.

A Játék egyensúly fenntartása meg szerintem a Kalandmester dolga nem a karakteré

Ebben meg teljesen igazad van. És az ő dolga megítélni azt is, meg tud-e ezzel birkózni és hogyan.

a méltán híres Mogorva Chei (most csak ő ugrott be hirtelen), belőle kiindulva ha jól tudom Harcos-Slan-Arelpap. (Tudom ő nem szimpla kalandozó csak nah.. )

A Mogorva a karakterleírás szerint Harcos/Arel-pap, Slan diszciplínák birtokában. De valóban nem ez a lényeg. :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...