Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!


Antail

Recommended Posts

Kendath;

ez akkor lenne teljesen igaz, ha a karakter az elejétől (vagy legalábbis alacsony szinttől) ikerkasztúként képezné magát. Ez a "te wieredre" nem igaz, hiszen már 10. szint fölött jár... így jóval kevesebbet bukik az üzleten. És szerintem tetra is erre gondolhatott.

Igen ezt értem, de ha azt vesszük, rengeteg munka felhúzni egy karaktert 10. szintre.. így ha tudatosan így készül a JK hogy majd magas szinten veszi fel új kasztját ha nem, rengeteg időt belefektet rengeteg dolgot túlél érte.. és amikor megkapja ugyan ezt az utat bekel járnia mert a másik kasztja egyes szintű lesz.. és minimum négyszeresen nehezebb és hosszabb úton kell haladnia, mert ott van az hogy, alapjáraton az a kasztja csak negyed tapasztalatpontot fog kapni, de ez még nehezedik azzal hogy már az előző kasztjának hála iszonytatóan sok minden " Rutin " lesz, tehát újdonság varázsa és egyebek már nincs a segítségére ami megint nehezítés.

Szóval szerintem, azért hogy ne bukjon " annyit " a Játékos keservesen megszenved ha csak nem áldott jó szívű a kalandmestere és két kézzel szórja a Tapasztalatpontot, és szerintem még "ÁR/ÉRTÉK" arányban sem kecsegtető, mert egy egykasztú társa ugyan ennyi idő rááldozással hozzá képest elérhetetlen magasságokba kerülhet, főleg ha azt vesszük hogy minimális mágiahasználatot a KP-jukból tudnak "venni" az Újtekercsek szerint.

Szerkesztve ekkor: , Kendath által
Link a hozzászóláshoz

Kendath;

magas szintre (10. szint fölé) juttatni minden karaktert munkaigényes folyamat; függetlenül attól, hogy mindvégig a kasztjában marad-e, vagy felvesz mellé másikat, esetleg vált.

Ugyanakkor könnyen belátható, hogy az, aki magas szinten néz ki magának ikerkasztot, az sokkal kevesebbet veszít (Tp-ben, így képzettségekben), mint az, aki a kezdetektől így formálja a karakterét. Hiszen számára ott van egy masszív, magas szintű váz (HM-ben, Képzettségekben, Fp-ben, rutinban), amire támaszkodhat - s ami jó darabig nem engedi még, hogy tapintható hátrányba kerüljön egykasztú társaihoz képest (erről a k100-as szórás is gondoskodik). Erre jön pluszban a sokoldalúság, a "több lábon állás", és a meglepetés ereje. A karakter az egyik pillanatban még mortor-stílusban harcol; megy, mint egy eleven tank - aztán hirtelen kiderül, hogy nem pusztán nem fogja a villám, de - miután lefegyverezték - egyetlen intéssel az ellenfél képébe robbantja annak saját sisakját. Ronda eset? Kétségtelen. ÉS akkor még nem is volt wier az illető...

Ha így vizsgáljuk, mindjárt nem olyan sötét a kép, szerintem.

De a nagyobb feladat talán az lesz, hogy megfelelő oktatót találjatok a karakter számára. A boszorkánymesterek jellemzően maguknak való, önző figurák, akik sokkal szívesebben fogadnak maguk mellé egy utcakölyköt, akit kedvükre ugráltathatnak, használhatnak ki a tudás morzsáiért - s akitől még hosszú évekig nincs félnivalójuk, hogy a fejükre nő -, mint egy máris életveszélyes figurát, akinek a szemében ott lobog a hatalomvágy tüze... :)

Mindazonáltal félreértés ne essék; továbbra is azt tartom, hogy ha ezt szeretnétek, semmi akadálya. De színesebb (és értékesebb) lehet az áhított cél, ha a karakter valóban megdolgozik érte, s nem rögtön csak a bónuszokat tapasztalja az ötletéből.

Szóval: "noszarajta"! :)

Link a hozzászóláshoz
A Játék egyensúly fenntartása meg szerintem a Kalandmester dolga nem a karakteré,

Nem, az a rendszer dolga lenne. Tökéletes rendszer persze nincs, de ha a játékosnak kifejezetten keresnie kell, hogy hogy lehet törni a rendszer, és nem ugrik az arcába, mint MAGUS esetén, akkor sokkal könnyebb az élet. Ebben a rendszerben a játékosnak vissza kell fognia magát, ha nem akar a többiek fejére nőni.

Link a hozzászóláshoz

Tetra, azt nem tudod véletlenül, hogy AĐ&Đ-ben hogy voltak a kétkasztúság szabályai ?

Đ&Đ 3-ban tudom hogy van, (szimpatikusabb is az a megoldás) de az AĐ&Đ verzióról fokhagymám sincs.. :)

Egyszer volt egy Harcos - Tolvaj karakterem (Udvari Ork). Második szintről indultunk, ő Harcos 1/Tolvaj 1 a többiek pedig 2. szintűek. Nem is volt addig gond, amíg nem kezdtünk el TP-t kapni és szinteket lépni. Úgy elhúzott a többiektől mint a veszett fene. Pályafutásának végére majdnem azonos szintje volt mindkét kasztjában mint az egykasztú társaimnak.

Ez még a 2.TK megjelenése előtt volt és nem igazán gondoltuk végig a karakteralkotásnál, hogy a későbbiekben mivel is fog járni.

Amelyik kasztjában szintet lépett, annak a kasztnak a szintenkénti dolgait kapta meg. Ha megnézitek a TP táblázatot, kiderül hamar, mennyire nőtt a többiek fejére 6. szintig. A mesélő kérésére akkor lecseréltem egy nem osztott kasztú karakterre. :)

Ez speciel nem keresett, csak megtalált kiskapu volt.

Mondjuk ha minden kaszt azonos (vagy közel azonos) TP-nél lépne szintet, nem kellett volna ilyen nyögvenyelős "és akkor a kétkasztú ezt sem kapja meg, meg abból is kevesebbet kap, meg stb" szabályt alkotni.

Ez valahogy arra emlékeztet, amikor egy amúgy sem balanszos rendszerbe akarnak valami újat beletenni és csak igen nyakatekert módon valósítható meg, hogy ne borítsa fel az egészet.

Szerkesztve ekkor: , Aquer Dryn Endaron által
Link a hozzászóláshoz

AD&D-t főleg Baldur's Gate-ből ismerem, de tudtommal ezt hitelesen emelték be. Ott volt multiclass meg dual class (embereknek). A multi az azt jelentette, hogy 2 (vagy ritkán 3) kasztban léptél szintet, elosztva az XP-t, de mivel a szintlépéshez szükséges mennyiségek nem lineárisan nőnek, ezért sosem maradtál le igazán a többiektől emiatt, ahogy azt te is tapasztaltad. A dual amikor félúton úgy döntesz, hogy váltasz, ekkor esel egy (?) szintet, és amíg el nem éred az új kasztodban az eredetit, addig az lockolva marad, nem tudod használni.

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok köszönöm a válaszokat hasznos volt! :)

Azt szeretném még megkérdezni hogy dolgozok egy kalandötleten, a JK-imnak egy szektát kellene kifüstölni mivel belemerültem a Boszorkánymesterekről szóló olvasmányokba így arra gondoltam hogy Boszorkánymesterek által irányított szekta lenne. A lényeg az lenne hogy a Boszorkánymesteri mágiát űző egyedek, ha úgy vesszük hogy volt elég idejük, közösen dolgoztak a projecten kiegészítve és erősítve egymást elképzelhető hogy egy sor egyedi mágiával magas magasfokú képzettségekkel, műtéti beavatkozásokkal, különleges szerekkel alapanyagokkal létrehozzanak egy olyan kísérleti eljárást, mellyel ostoba hívőikből harcra termett szörnyecskéket faraghatnak?

Az az elképzelés hogy a rendnek lenne egy titkos fegyvere egy pár tucat " Elit gyilkológép ".. fekete teljes testet takaró ruházat, pikkelyvért, arcmaszk sisak stb. ezekben teljesen normális embernek tűnnének, és amikor ezeket levetnék valamely okból látszana a fertelmes mű. Hűséges ebei lennének a szektának.. Állóképesség, Gyorsaság, Erő, Érzékelés, Fájdalomtűrés, sebzésfelfogás nőne drasztikusan az emberi átlaghoz képest.. szaglásuk hallásuk látásuk kétszerese lenne az emberének és látnának a sötétben ami nem infra és nem is ultra látás.. cserébe az egyed tulajdonképpen megszűnik ember lenni.. egy ember démonnak szörnyetegnek hinné..

A kérdésem az lenne hogy erre a boszorkánymester kaszt elegendő? Ha nem milyen kasztot kellene kidolgoznom? Vagy milyen kasztok együtt működése lenne szükséges ami illik egy szektába? Egyáltalán van olyan kaszt amely képes lehet ilyesmire esetleg összefogással?

Link a hozzászóláshoz

Szerintem nincs különösebb akadálya ennek.

Amit leírtál, egyébként nagyon hasonlít a Tharr-szerzetesekre és egyéb toroni káoszfattyakra. Tharr káoszmágiája által ezek a lények Tharr-papok és boszorkánymesterek "művei", tehát nem alaptalan a kísérletezés, amit írsz.

Arról mondjuk fogalmam sincsen, hogy a kalandod hol játszódik, de hogy ha Toronban, akkor ez egy teljesen megalapozott téma. Javaslom, hogy olvass utána ebben a témában.

Ha csak és kizárólag boszorkánymesterekkel akarsz dolgozni (és esetleg nem is Toronban), akkor is megoldható torzmágia és hosszas kísérletezés által, de ez egyrészt időbe telik, másrészt valószínűleg nem lesz két ugyanolyan teremtmény. Értsd, pl.: a kísérletezést kb minden 10 alanyból csak 4 éli túl, azok közül is csak 1 lesz olyan, aki megfelel a "követelményeknek", és azok is mind eltérnek egymástól valamennyire.

Új kasztot kidolgozni szerintem - csak emiatt - nem érdemes, mert a jelenlegiekkel is megoldható. Amelyik kaszt még releváns segítség lehet a szektának, az a varázsló, illetve bárki, akinek van Élettan Mf képzettsége.

Link a hozzászóláshoz

Hát a Helyszín nincs megválasztva, úgy terveztem hogy egy pár kicsiny faluból meg egy nagyobbacska település uradalmát (az egésznek kb. 6000 fő lakosa lenne) választotta "kísérleti telep"-nek a szekta, és az uradalom feje kéri a kalandozók segítségét, mert a helyi fegyveresek nem bírnak ezzel, az illetékesek meg mással vannak elfoglalva.

Hol tudnék ennek utána olvasni, hol találok említést leírást?

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Kendath;

TAO - ha jól értem - arra gondolt, hogy Toronnak és a Tharr szerzeteseknek olvass utána, ha a választásod (a dolgok hátterére) rájuk esne. Magam úgy vélem, hogy Orwella szentségtelen hatalma, esetleg valamely nagyhatalmú - démoni - entitás nem evilági segítsége jól kiegészítené a boszorkánymesteri praktikákat, s nyújtana esélyt az általad megálmodott teremtmények létrehozására. Valami kisebb statikus managócpont (pl vulkán) közelében a torzmágia ezekkel karöltve egész brutális eredményekkel kecsegtet.

Bárhogy is, két dolog jutott eszembe, ami fontos lehet: egyrészt, hogy valami módon biztosítsd az efféle kutatásokhoz elengedhetetlenül szükséges anyagi bázist; másrészt, hogy egyáltalán nem baj, ha a kísérletnek vannak balul elsült, rendellenes, "mutáns" eredményei (ez egy friss projekt esetén amúgy is kikerülhetetlen). Képzeld csak el a JK-id megrökönyödését, amikor szembekerülnek ezekkel azok után, hogy azt hiszik, már mindent láttak... :)

Link a hozzászóláshoz

Még sosem hallottam Torzmágiáról bevallom, erről hol tudnék olvasni? Ezért is Toronnál és Tharr szerzeteseinél keressek?

A PPL2 125-126. oldalán találhatsz róla leírást, de alkalmasint az "Ynevi kóborlások" modulgyűjtemény "Testvérviszály" című moduljában is vannak róla információk (manatúlcsordulás mellékhatásai).

Még az jutott eszembe, hogy ha a modul idejét 3690 környékére tennéd, akkor a Sötét Együttállás is épp kedvezhetne ezen szentségtelen praktikák létrehozásában.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Oh, jó ötlet... bele is írom a kalandba az "extrém mutáció" veszedelmét :grin:

Köszönöm a válasz TAO! És az ötletet neked is bűvdudás!

Bele se merek gondolni kalandozóként erre mint ellenfél. Ha több is van belőle az már igencsak gáz. (a mutálódottak csak az igaziak)

Vérnyelő, káoszlény, Vulaghar, torzmágia, lehetőleg az elátkozott vidéken vagy mellette készített, plusz egy kis sötét együttállás.:gonosz:

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Olyan kérdésem lenne, h van-e olyan hogy harc dühből? PL: egyik karakter családját 1-2 hete ölték meg, és valaki beszól neki a családjával kapcsolatba. Azért nem gyűlöli azt az embert aki beszólt neki, csak felkapta a vizet. Ha nincs olyan h harc dühből, tudnátok valami értélváltozásokat javasolni?

Link a hozzászóláshoz
[h=2]Harcgyűlölettel eltelve[/h]

KÉ: +3 TÉ: +10 VÉ: -20 CÉ: -20

Mindazok, akik parttalanul gyűlölik ellenfelüket-vagy rettegnek tőle, de sarokba szorulnak és szembefordulni kényszerülnek vele - hatékonyabban támadnak, és gyengébben védekeznek. Nem törődnek a csapásokkal, csak törnek előre, és támadnak.

Szerintem akinek egy-két hete ölték meg a családját, arra ráillik a fenti leírás. Nemrég vesztette el a szeretteit, ez a féreg pedig őket pocskondiázza ?

De ha "csak bepöccen" vehetjük azt is, ami a Bajvívónál van leírva az Ingerlésnél, az első elvétett asztrál próbánál:

TÉ: +10 VÉ: -10

Link a hozzászóláshoz

Hello Mindenki!

Nemrég találtam a kalandozók.hu-n egy Boszorkánymesteri alkasztot a SPIETORT (Lélekgyűjtő). Eléggé megtetszett ez a kaszt és fejembe vettem hogy csinálok egyet, de a leírás amit csináltak hozzá nem teljesen érthető számomra ezért szeretnék segítséget kérni.

1. (Idézet a leírásból) "Amennyibe fizikai képzettséget kíván elsajátítani a bebörtönzött lélektől, úgy azt is megteheti ám ilyenkor meg kell határozni az adott képzettséghez a szükséges főjellemzőt. (Pl: futáshoz az állóképességet, stb.) Ezen képesség minden eltérése a lélek eredeti teste között (tehát amire optimalizálva megtanulta az adott képzettséget, és a boszorkánymester testének fő jellemzője között -10% jelent a képzettségre. Ezz százalékos képzettég esetében egyértelmű míg a kétfokú képzetségeknél az Af: 50%, Mf: 90% szabályt kell alkalmazni."

Tehát ha egy Spietor meg akar tanulni egy képzetséget hogy folyamatosan tudja azt használni és ne kelljen folyton egy másik lélekre támaszkodnia akkor ha már a betört lélek rendelkezik Pl: Mf fegyverforgatással akkor a Spietornak a teljes Kp-nak csak a 90%-át kell kifizetnie hogy megtanulja mesterfokon?

2. (Idézet a leírásból) "Emellett az uralt lélek tapasztalati szintje elméleti szempontból (varázslatok, összehasonlítások, feltételek) hozzá adható a Spietor tapasztalati szintjéhez."

Ez pontosan mit takar? Ha a birtokomba kerül teljesen egy 10. szintű varázsló lelke akkor Pl: a Spietor Manája egy 10. szintű varázslóéval egyenlő?

3. Ha egy Spietor több lelket ural teljesen akkor akár ha szükséges több különböző lélek képzettségeit is használhatja egyszerre?

4. (idézet a leírásból) "Ha harcba kell bocsátkozniuk leginkább egyik, harcban nagy tudású, befogadott lelküknek engednek teret."

Ilyenkor a Spietornak a Harci tulajdonságai (TÉ, VÉ, CÉ, KÉ) átváltanak a befogadott lélek tulajdonságaira?

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Noris, örülök, hogy ha az alkaszt elnyerte a tetszésedet. Mindamellett, javaslom, mindenképpen egyeztess a KM-eddel ez ügyben. mivel a cikket én írtam - noha az ötlet Boomen-é (Morgena könnyei) enyém csak a játéktechnikai megvalósítása - leíráom a válaszokat ebből a szempontból.

1. Kp nem szükséges az ilyen jellegű tanuláshoz. Gyakorlatilag, ha a lelket sikeresen uralja, vagy éppen sikeresen felülkerekedett rajta, "ingyen" birtokába kerül a képzettségeinek. Ez a spiretor vitathatatlan előnye - persze ez nincs ingyen.

A %-os eltérés véletlenül sem Kp könnyítésre, hanem a képzettség alkalmazására vonatkozik.

Pl. vegyük a zárnyitást. Egy tolvajnak, akinek lelkét most uralja, volt 90%-os zárnyitása. (ehhez a képzettséghet vegyük fő képességnek az ügyességet) A tolvaj ügyessége 17-es volt. A spiretoré 15-ös. Különbségük 2, egyenként 10%-kal csökkenti a képességet, tehát a spiretor a tolvaj lélek 90%-os zárnyitását CSAK 70%-ként veheti át, tanulhatja meg. Eztán persze saját Kp-iből szabadon fejlesztheti.

Ugyanez a helyzet, bár nehezebb elképzelni, ha nem %-os képzettséget veszünk. Pl. az uralt bárd lélek legendaismeret Mf-kal rendelkezett. (ez 90%-nak felel meg). Tekintsük szükséges képességnek az intelligenciát. A bárdé 18-as volt, míg a spiretoré a példában 15-ön. Különbségük 3, azaz -30%, tehát a spiretor ezt a képzettséget csak 90-30=60%-osan tanulhatja el, azaz csupán kicsivel lesz jobb, mint az Af (50%). Hogy ez pontosan mit jelent, a KM-nek kell eldöntenie, a kevésbé nyilvánvaló, a kultúrkörétől idegen legendákat ne ismerje, stb. Konkrét példák esetében célszerű ilyenkor dobni, 60%-ra (ilyen próbát a 2TK is előír bizonytalan esetekben - nem új a dolog). Remélem, így érthető ennek a működése.

Később, a spiretor saját Kp-iből ezt is fejlesztheti, mondjuk a KM az Af-Mf közötti különbséget elosztja, és néhány Kp-val olcsóbbá teszi számára a Mf elérését, a 60%-os ismeret miatt. Célszerű a számokat megtartani, ugyanis, ha a lélek elvész, akkor az, ami az övé, az is... a képzettség is. Amíg uralja, nincs gond, de ha elvész, a spiretornál csak az marad, amit saját maga Kp-ból megtanult. Ha pl. a 60%-ra megtanul még 20%-ot, akkor már 80-ra dob, de ha elvész a lélek, akkor csak 20% marad.

2. a Tsz. ELMÉLETI szempontból számít. a Mp-ban semmilyen változást nem okoz. A spiretor pl. 6. Tsz-ű, és ural egy varázslót, aki 10. Tsz-ű volt. Mp-ja nem változik, de ha egy varázslat (nem a sajátja, hanem az uralt lélek tudományába tartozó, ez nagyon fontos kitétel!) időtartama mondjuk Tszx10 perc, akkor ez esetben a spiretor Tsz-jéhez hozzáadódik ELMÉLETI SZINTEN az uralt léleké, így az időtartam (6+10)x perc lesz.

3. igen, ha teljesen ural több lelket, akkor több lélek képességeit, mágiáját stb is használhatja "szabadon", de figyelni kell a sorrendiségre is! (varázslatok, pszi diszciplínák költsége). Persze ne legyen ingyen, amíg eljut idáig, de ha megharcolt érte.. akkor nyugodtan, ez az alkaszt erről szól.

4. Nem, minden esetben a spiretor harcértékei érvényesek. A test az övé.. hiába is költözne bele egy szuper kardművész, aki életeket edzett végig, a spiretor satnya lábával nem tudná ugyanazt megcsinálni, mint amit annak idején a saját testében. Persze a képzettségek, technikák, pszi alkalmazások, varázslatok stb., amiket a spiretor elorozhat az uralt lélektől, jelentős mennyiségű plusz harcértéket adhatnak, így kell érteni és alkalmazni a szöveget.

A spiretor így is sok mindent tud, tudhat. Indokolatlannak éreztem volna, ha még a harcértékeket is lenyúlja... és elméleti szempontból is bajosnak érzem. Így is rengeteg lehetősége van, ezekkel kell boldogulnia.

Link a hozzászóláshoz

Köszönöm MagyarGergely. :)

Még lenne kérdésem a Spietoral kapcsolatban.

Ha esetleg egy varázsló, tűzvarázsló lelkét sikerült uralma alá hajtania akkor a leírt kasztok szerint l is képes lenne visszanyerni a manapontjait ( úgy mint kisajtolás, pszi manává alakítása, tűznyelés stb.)?

A másik ha egy pap lelkét uralja akkor képes a papi mágiát alkalmazni?

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Noris:

Ugyan nem ismerem MagyarGergely vonatkozó elképzeléseit, de élek a gyanúperrel, hogy az istenek igen komoly rosszallásával számolhat az a spiretor, aki papok lelkét szakítja ki az örök körforgásból, s azokon keresztül az arkánumokhoz akar hozzáférni. S talán nem kell bővebben kifejtenem, hogy ennek milyen következményei lehetnek a szentségtörőre nézve...

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Norris, a spiretor megtanulhatja más kasztok mágiáját, és pszi alkalmazásait is. Különleges képességeiket nem. Amennyiben a Mp-t valamilyen varázslattal, pszi-diszciplínával szerzi vissza az adott kaszt, akkor azt is "lenyúlhatja" a vonatkozó szabályok szerint, amennyiben ez különleges képességhez kötött, arról sajnos le kell mondania.

A papok mágahasználatát is elsajátíthatja - pontosabban úgy volna célszerű mondani, hogy használhatja a pap lelkét a tudás előhívására: pontosan levezetheti a rituálékat, szertartásokat, pontosan utánozhatja a kézmozdulatokat, varázsszavakat. Egy valamit azonban soha nem szerezhet meg: ez pedig az isten támogatása és így a papi varázserő (Mp). Nagyon kevés és extrém esetet tudok arra elképzelni, amikor egy isten egyetértene és jutalmazná - varázserővel - azt, ha egy már meghalt papjának a lelkét kiszakítják a körforgásból - mondjuk arról a helyről, amit az isten szánt neki, jutalmul, akár büntetésül - és szolgálatba állítják... sokkal valószínűbb az isten rosszallása ilyen esetben, hiszen egy más megjelölt hívének lelkéről van szó, aki nyilván nem véletlenül birtokolta az isten támogatását élete során.

Link a hozzászóláshoz

Lithas Haer ! :)

Van Shadowrunban egy szabály a gránátok sebzésének visszaverődéséről.

Használható-e szerintetek ez itt is ?

http://i.imgur.com/56bWzy1.jpg

Például, ha egy 12 E Kitörés robban a célpont mellett 2 méterre, attól ő sebződik ugyebár 10K6-ot.

Ezután egy 2 méterre (-2 m és -2 E) lévő falról visszaverődve (-2 m és -2 E) sebződne ismét 6K6-ot.

Szerintetek értelmezhető ez a Kitörés és Csóva jellegű támadási formákra ?

(Az eredeti esetben egy Sárkány Bottal támadott a varázsló egy tőle 3 méterre lévő, falból kilépő támadóra. Ő jegyezte meg, hogy milyen jó hogy itt nincs ilyen szabály, mert megsült volna. Innen az ötlet.)

Link a hozzászóláshoz

Halihó!

Aquer;

az alábbi kimondottan véleményes, de pl elemi erőnél és tűznél nem hiszem, hogy szó lehetne bármifajta visszaverődésről. Az elemi tűznek nincs konkrét "anyaga", ami megpattanhat a felületen (nem úgy mint a természetes tüzek esetleges éghető "vivőanyagai"*), ugyanez hatványozottan vonatkozik az elemi erőre is. Az szimplán elnyelődik az adott felületen, az erősségének megfelelő rombolást hajtva végre rajta. (Ha nem nyelődik el, akkor továbbhalad, amíg az erősségéből futja.) Paraelemeknél a fenti elmélet szerint megint csak nem beszélhetünk "visszaverődésről".

Az ősvíznek, az ősföldnek - de még az őslégnek is - viszont már van a fizikai síkon is értelmezhető anyaga, következésképp bizonyos esetekben szerintem lehet használni a visszaverődést - opcionális szabályként.

Szerintem. :)

* (persze ha - teszem azt - egy olajjal teli amforát veszek célba, annak a lángoló tartalma már fröcskölhet, visszacsuroghat, szűk helyen akár vissza is csapódhat - szerk.)

Szerkesztve ekkor: , bűvdudás által
Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...