Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték
Antail

Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

Recommended Posts

Üdv!

Lenne még egy mágiával kapcsolatos kérdésem, igazából bármely mágia használó kasztra vonatkozik a kérdésem de boszorkánymesterre lenne aktuális. Az lenne a kérdés hogy mennyire képes átvenni/eltanulni esetlegesen sajátosan lemásolni egy másik kaszt mágiáját (Konkrét egy-egy darab varázslatokat nem az egész kaszt iskoláját)?

Kendath;

ez rendszerfüggő. Az Új Tekercsekben lehetőség van (az adott mágikus hagyomány 4. fokának birtokában), hogy a játékos önállóan saját egyedi varázslatokat hozzon létre. Ezek alkalmasint hatásukban emlékeztethetnek más kasztok varázslataira.

Fontos azonban néhány dolgot nyomban leszögezni. Először is, ez nem jelenti azt, hogy mindenfajta varázslatot "lemásolhat" így, az új mágiaformának összhangban kell lennie a művelt mágikus hagyomány (tehát jelen esetben a boszorkánymesteri tanok) szellemiségével. És a KM-nek engedélyeznie is kell azt - remélhetően alaposan megfontolja, miféle hatalmat ad játékosa kezébe.

Ez tehát egyfajta kiskapu, amelyen keresztül új távlatok nyílhatnak meg a kísérletező kedvű játékosok előtt, de nagyon ügyelni kell rá, hogy "ne vessük a gyeplőt a lovak nyakába".

Viszont az ETK szabályai szerint erre nincs mód, illetve a játékos az ikerkasztokkal zsonglőrködhet - de ott sincs átjárás az iskolák között, mindössze a karakter repertoárja szélesedik. A különböző mágikus iskolák varázslatainak kombózása alapszabályként JK-k számára nem lehetséges. Az alábbi mindjárt egy jó konkrét példa.

Lehetséges az hogy amennyiben képes saját varázslatokat létrehozni, valahogy kitolja a sötétté gyalázás időtartamát esetleg véglegesíteni tudná azt? Vagy ahhoz mindenféleképpen szükségese az időmágia ismerete?

A boszorkánymesterek nem ismerik az időmágiát, mivel nem jártasak a magasmágiában. Ennek ellenére (az Új Tekercsek szerint) elméletileg létrehozhatnak hosszútávú sötétté gyalázást, de ezt akkor KM-ként érdemes valami frappáns feltételhez kötni. Alapvetésként nem szerencsés JK-k kezébe végtelen hatalmat adni; ez könnyen a játékon belül elért eredmények devalválódásához vezethet, ami végül a játékélményt is hazavágja.

Legalábbis én így látom.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Aquer;

köszi a kiigazítást! Eszerint többkasztúként (varázsló+boszorkánymester) a kérdéses ötlet szabályszerűen megvalósítható. :)

(Tényleg; mintha lett volna már korábban "valahol valami" arról is, hogy a kráni varázslók mozaikként használhatják a boszorkánymesteri fortélyokat.)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Fontos azonban néhány dolgot nyomban leszögezni. Először is, ez nem jelenti azt, hogy mindenfajta varázslatot "lemásolhat" így, az új mágiaformának összhangban kell lennie a művelt mágikus hagyomány (tehát jelen esetben a boszorkánymesteri tanok) szellemiségével. És a KM-nek engedélyeznie is kell azt - remélhetően alaposan megfontolja, miféle hatalmat ad játékosa kezébe.

Ez tehát egyfajta kiskapu, amelyen keresztül új távlatok nyílhatnak meg a kísérletező kedvű játékosok előtt, de nagyon ügyelni kell rá, hogy "ne vessük a gyeplőt a lovak nyakába".

A boszorkánymesterek nem ismerik az időmágiát, mivel nem jártasak a magasmágiában. Ennek ellenére (az Új Tekercsek szerint) elméletileg létrehozhatnak hosszútávú sötétté gyalázást, de ezt akkor KM-ként érdemes valami frappáns feltételhez kötni. Alapvetésként nem szerencsés JK-k kezébe végtelen hatalmat adni; ez könnyen a játékon belül elért eredmények devalválódásához vezethet, ami végül a játékélményt is hazavágja.

Az Új tekercsek között azt hiszem a mágiahasználat képzettség (Vagy legalábbis valami ilyesmi a neve) segítségével nem mágiahasználó karakter kiragadhat egy pár tetszőleges mágiát (Max 45 manapont - Mesterfok esetében) meghatározott iskolaformákból viszonylag rengeteg kp-ért, ilyesmi módon (bár tudom hogy ez nem mágiahasználó karakterekre vonatkozik, "de ha nekik lehet és megy miért ne mehetne ebben az esetben" feltételezésen elindulva) nem lehet lehetséges BMnek vagy bármely más varázshasználónak ilyesmire lehetősége ikerkasztúsodás nélkül?

Ha saját varázslatként próbálkozna meg hosszabb időre kitolni egy adott mágiát pld. sötétté gyalázást, azt hogy lehetne nagy vonalakban működően kivitelezni? Én itt több mindenre is gondoltam egyszerre.. például: Konkrétan egy adott mágiával külön kísérletezik hogy hogyan tehetné hosszabbá a hatását, vagy egy időmágiához hasonlatos mágia kibűvészkedésére koncentrál amelynek a lényege hogy kombinálva az alkalmazott varázslattal véglegesíti vagy legalábbis kitolja a hatásának időtartamát.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Jó reggelt!

(...) vagy egy időmágiához hasonlatos mágia kibűvészkedésére koncentrál amelynek a lényege hogy kombinálva az alkalmazott varázslattal véglegesíti vagy legalábbis kitolja a hatásának időtartamát.

Kendath;

a mozaikmágiát épp az összefűzhetősége emeli a tapasztalati hagyományok fölé - ettől lesz magasmágia, s ettől több, komplexebb, mint a vulgármágia fortélyai. Azokat nem lehet kombinálni: önmagukban képeznek kerek egészet, jól megjósolható hatásmechanizmussal. Nem véletlenül van ez így.

Szerintem inkább azt az utat lenne érdemes járni, hogy a Vulgármágia 4. fokának birtokában egy hosszabb (a sötétté gyalázás esetében nem 3 körös) rituáléval, több manapontért (de kevesebbért, mint a hosszabbítás költségei lennének) a hatóidőt ki tudná tolni a karakter. Véglegesítésben én nem gondolkodnék - esetleg úgy, hogy a varázslat E-je egy idő után fokozatosan csökken, az áldozat rendszeres időközönként próbadobásra jogosult, s - hacsak a BM meg nem ismétli a varázslatot - előbb-utóbb visszanyeri maga felett az irányítást. Így etikus - képzeld el, ha JK-ra alkalmaznák megkötés nélkül! Te szívesen játszanál a továbbiakban vele?

Persze ez csak egy tipp, számos más kombináció is elképzelhető. Csak arra kell ügyelni, hogy logikusan építsük fel, s ne adjon túl nagy hatalmat a játékos kezébe. Végtére is nem boszorkányherceggel játszik... :)

Az Új tekercsek között azt hiszem a mágiahasználat képzettség (Vagy legalábbis valami ilyesmi a neve) segítségével nem mágiahasználó karakter kiragadhat egy pár tetszőleges mágiát (Max 45 manapont - Mesterfok esetében) meghatározott iskolaformákból viszonylag rengeteg kp-ért, ilyesmi módon (bár tudom hogy ez nem mágiahasználó karakterekre vonatkozik, "de ha nekik lehet és megy miért ne mehetne ebben az esetben" feltételezésen elindulva) nem lehet lehetséges BMnek vagy bármely más varázshasználónak ilyesmire lehetősége ikerkasztúsodás nélkül?

Ezzel csak az a baj, hogy a Mágiahasználat képzettség leírása kerek-perec kimondja, hogy: "Azok a kasztok, amelyek eleve rendelkeznek mágikus képességekkel, ezt a képzettséget nem vehetik fel." Ez elég konkrét tilalomfa, a folytatásban a "miértek" is kifejtésre kerülnek. Annyit tehetsz, hogy nem veszel tudomást róla... de akkor ne csodálkozz, ha a játékosaid egy idő után az összes játéktechnikai megkötést megkérdőjelezik.

Tehát inkább a Vulgármágia 4. fokot (Új Tekercsek esetében) VAGY az ikerkasztosodást (a régi rendszerben) javasolnám.

Remélem, most nem néztem be semmit. :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Mivel boszmesterről van szó, azért szerintem még lehetnek lehetőségei, még ha nem is sok.

1. Szerafista, és a démon tanít neki módszert a mágia időtartamának kitolására.

2. Talál régi tekercset/könyvet, mely leírja, miként lehet pl áldozatot felhasználva több manapontot belerakni a mágiába, és így kitolni a hatóidőt (mana duplázása esetleg).

Ezek nincsenek leírva könyvekben, de szerintem nem lehetetlenek. Hiszen a szabálykönyvek nem fednek le mindent. Amíg belül maradsz a világképeden, addig használhatsz saját megoldást.

A második verzió valszeg csak NJK-nak jó (JK találjon ilyen tekercset... nem lehetetlen, csak macerás). Az első verzió pedig életútban megint problémás, hiszen kell hozzá egy alku, meg démon. Vagy nem démon, használhatsz anyagi síkról származó mágikus lényt is.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Köszönöm a válaszokat! :)

Lenne egy olyan kérdésem még hogy az Új-tekercsek szerint fegyverhasználat harmadik fokán a fegyver forgatása +1-et ad a küszöbértékhez járuló képességhez, példa itt egy udvari ork melynek 18-as ereje van és a Shadleki csatabuzogány használatával 19-es lesz neki.. kérdésem az lenne hogy egy 18-as ügyességű félelf tolvaj szeretné a ezzel a módszerrel 19-esre növelni az ügyességét, szerintetek engedhető avagy sem?

Részemről rendben, mert annyit ír a szabályzat hogy +1 gondolom itt azért gondolni kell arra hogy se faji se kaszti korlát fölé ne emelkedjen, de ez esetben ezek adottak.. viszont " Társ Kalandmester " -em :D Kézzel lábbal tiltakozik mert szerinte csak különleges felkészítés emelheti 18as érték fölé a képességet.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Kendath;

szerintem növelheti. Az Új Tekercsek 8. oldalán szerepel, hogy képességek tekintetében az Első Törvénykönyv faji maximumai az irányadóak, ami az ember esetében minden értéknél 20. Mivel a félelfnél az ügyességre nincs semmilyen - pláne nem negatív - módosító, ügyességgel forgatott fegyver esetén ez a képesség is felvihető 19-re. (Ha pedig ráadásul "Kap /pontelosztásos/ rendszer" szerint játszotok, ott a különleges felkészítés mint olyan már nincs is használatban.)

Tehát mindenkor a faji maximum a végső küszöb, ami - ha az ETK-s táblázat mást nem ír - alapesetben 20.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Halihó!

Vagy nem démon, használhatsz anyagi síkról származó mágikus lényt is.

Messor, ezalatt mit értesz pontosan?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Halihó!

Messor, ezalatt mit értesz pontosan?

Arra sztem, hogy elméletileg az elsődleges sík nagy hatalmú lényeivel is köthető szeráfi alku: pl. sárkány, aquir, nardel, unikornis :) stb. Persze hatalmuk korlátozott, s megvan a maga ára mindnek.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Halihó!

Khuribow;

én bízom benne, hogy nem. :) Ezek csak igen komoly fenntartásokkal férnek bele a "lehetséges szerafista patrónus" kategóriába. Egészen addig biztosan nem, míg a lény ki nem emelkedett fajtársai közül, s el nem érte, hogy e világ nyűgei ne kössék többé - azaz el nem indult (s el nem ért egy komolyabb szintet) a felmagasztosulás útján. Egy egyszarvúnak erre nincs túl sok esélye... mindazonáltal abban igazad van, hogy több patrónus is halandóként kezdte a pályafutását. A nardael pedig jó eséllyel maga is Narmiraen-avatár (vagy afféle utolsó állomás); amúgy elf módra.

Szerkesztve ekkor: , bűvdudás által

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Bűvdudás,

Ami azt illeti, de, ilyesmire gondoltam.

Jó, nem egy egyszarvúval, de mással - ha nem is a szerafizmus keretén belül - lehet szerződést kötni, melynek értelmében én teszek neked vmit, te teszel nekem vmit, és mindezt akár mérföldezrek távlatában. Amennyiben boszmesterről van szó, akkor vehetünk példának egy aquirt. Persze az anyagi síkon nincs szükség ilyen mély kapcsolat kialakítására, mint a szerafizmus, hiszen az síkok közt is átível. De lehet más módszer, mellyel hasonló kapocs kialakítható.

Vajon szerafizmusnak minősül-e egy elementállal történő kapcsolat létrehozása? Új varázslatokat, vagy képességeket tőlük is lehet kapni/tanulni.

Egyébként mit értesz ez alatt, hogy a "világ nyűgei ne kössék többé"? Amennyiben egy unikornis kiemelkedik fajtársai közül, akkor az már nem unikornis. A nardel sem elf már.

A sárkány, nardel, aquir azért fér bele a listába nálam, mivel az "evolúciós" ranglétrán magasabban vannak (mint pl az unikornis, ami szerintem csak véletlen rossz példa volt).

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Messor,

én csak azt szerettem volna leszögezni, hogy a szeráfi alkunak komoly feltételei vannak, s ezek közül a legfontosabb a (nagyon)nagyhatalmú, nem evilági patrónus - tehát olyan, aki jelentős lépéseket tett a felmagasztosulás felé, s képes a hatalmából anélkül áramoltatni a patronáltjainak (illetve úgy átlényegíteni őket), hogy a saját ereje észrevehetően lecsökkenne.

Vajon szerafizmusnak minősül-e egy elementállal történő kapcsolat létrehozása?

Kellően nagy hatalmú elementálfejedelmekkel szerintem nincs akadálya szabályszerű szeráfi alkut kötni - amennyiben azok is úgy akarják.

Egyébként mit értesz ez alatt, hogy a "világ nyűgei ne kössék többé"?

Tömören azt, hogy ne számítson többé halandónak. Ez szükséges - de korántsem elégséges - feltétel.

Amennyiben egy unikornis kiemelkedik fajtársai közül, akkor az már nem unikornis. A nardel sem elf már.

Pont ez a lényeg. Enélkül esélye sincs patrónusként fellépni.

Ha azonban nem szerafizmusról van szó, akkor sokmindent el lehet képzelni. Egy harcművész egy tigristől is tanulhat új mozdulatokat...

...vagy ott van a seyrine vagy a shrabtisst példája. Szó nincs a résztvevők közt szeráfi alkuról - mégis démoni a paktum. Az Új Tekercsek pedig a yamm-haikanok kapcsán is említ hasonlót.

Szerkesztve ekkor: , bűvdudás által

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Igen, csak nem tudom, mi a hivatalos gyűjtőfogalom mindezen kapcsolatokra.

Van a szerafizmus, van a paktum (ami alacsonyabb rendű, mint a szerafizmus), és valahol a legmélyén a listának van az állandó mentálfonál. Mindegyik egyfajta kapcsolatot mutat, mely során a két fél gyakorlatilag bármikor eléri egymást, és valamilyen megegyezéses formában állnak egymással.

Ezekben az esetekben lehet tanulni olyasmit, amit eddig a szabálykönyv nem fektetett le. Persze ez már háziszabály, de működhet.

A szerafizmust így tágabb értelemben használtam, csak elfelejtettem jelezni ezt.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Én fenemód nem találom a dzsambia értékeit egyik régebbi K100 alapú szabálykönyvben sem... :) Valamelyik Rúnában benne van ez a fegyver értékekkel?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Coryss;

Köszi. Akkor a dzsambia-kérdés is megegyeséses marad. Mondjuk én is valahol a sequor és a sarlókés értékei körül gondolkodnék. Eltekintve attól, hogy a dzsenn leírás szerint nem igazán orgyilkos fegyver - inkább afféle státusszimbólum.

attachment.php?attachmentid=644&stc=1

post-4011-145007943743_thumb.jpg

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Aquer;

ez is egy megközelítés - de némiképp ellentmond neki, hogy az Új Tekercsek a Kétkezes harc képzettségnél a tőr-tőr és a dzsambia-dzsambia párosításokat külön tárgyalja (86-87. oldal).

Ettől persze harcértékben még lehet, hogy nincs valós különbség.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Köszönöm a válaszokat! :)

Lenne egy olyan kérdésem még hogy az Új-tekercsek szerint fegyverhasználat harmadik fokán a fegyver forgatása +1-et ad a küszöbértékhez járuló képességhez, példa itt egy udvari ork melynek 18-as ereje van és a Shadleki csatabuzogány használatával 19-es lesz neki.. kérdésem az lenne hogy egy 18-as ügyességű félelf tolvaj szeretné a ezzel a módszerrel 19-esre növelni az ügyességét, szerintetek engedhető avagy sem?

Részemről rendben, mert annyit ír a szabályzat hogy +1 gondolom itt azért gondolni kell arra hogy se faji se kaszti korlát fölé ne emelkedjen, de ez esetben ezek adottak.. viszont " Társ Kalandmester " -em :D Kézzel lábbal tiltakozik mert szerinte csak különleges felkészítés emelheti 18as érték fölé a képességet.

Szia Kendath

Csak abban az esetben kap az ügyességre +1-et, ha az a fegyver tulajdonságkövetelménye. Pl tőrkard, ha jól emlékszem.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Zarlat;

ez egyértelmű. Amelyik fegyvernek nincs tulajdonságkövetelménye, az nem is növelheti a fegyverforgatás 3. fokra emelésénél a szükséges tulajdonság (erő/ügyesség) értékét - mert nincs olyanja neki. :)

Szerkesztve ekkor: , bűvdudás által

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Én fenemód nem találom a dzsambia értékeit egyik régebbi K100 alapú szabálykönyvben sem... :) Valamelyik Rúnában benne van ez a fegyver értékekkel?

Szigorúan házi szabályként, kiegészítésként kezelendő és az ETK-n alapszik: Ezt használom ETK-s MAGUS mesélésnél.

Dzsambia KÉ: 9 TÉ: 9 VÉ: 2 Tám/kör: 2 Sebzés: 1D6 Hatótáv: 5m Típus: V/Sz Súly: 0,25 Ára: 2 Ep

Ha a saját rendszerű MAGUS-t mesélek ezek az értékek mások a játékegyensúly nevében. :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Helló mindenkinek.

Az lenne a kérdésem hogy meg lehet rúnázni egy olyan "Dolgot" ami az élet princípiumát tartalmazza?

Tegyük fel hogy Pl: egy varázsló készít egy gólemet, az egyik karját úgy alakítja hogy egy fegyvert formál és úgy akarja felturbózni hogy a gólemnek az a kezét megrúnázza. És ugyan ez a dolog működhet-e egy élőhalottnál is?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...