Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték
Antail

Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

Recommended Posts

a gólemek nem tartalmazzák az élet princípiumát, pontosabban max azok a gólemek melyeket mágusok alkottak, amit varázsló készít az élőholt. Az élőholtakat meg a személyes aura miatt nem lehet... de javítsatok ki ha tévedek

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ahogy Ragnar mondja, a gólem nem tartalmazza az élet princípiumát, ebben teljesen egyértelmű a nagyződ.

Mivel a gólem egy tárgynak számít, nem hiszem, hogy csak a karját lehet rúnázni. De módosított rúnákkal bizonyára lehet fejleszteni a harci képességeit.

Ebből a szempontból a gólem és az élőhalottak nem különböznek.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Én úgy tudom a gólemhez kell a "Lélek csapda" bélyeg ezzel elméletileg egy lelket plántál a gólembe, ez nem = a lélek princípiumával?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

nem mert attól, hogy lélek van benne nem lesz élő (ld. élőholtak, minden élőholtban van lélek)

Ragnar;

szinte minden élőholtban van lélek. De a kóborló dögökben (pl izar, zaurak, denebola) nincs. Ezek elvben éppúgy rúnázhatók, mint a gólemek, hiszen nem többek mágiával - néha egyenesen jelmágiával - mozgatott (holt)testeknél.

Noris;

a lélek nem tévesztendő össze az Élet princípiumával. Ez utóbbival csak a valóban élők rendelkeznek, míg lélekkel sok "köztes" létforma is.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Gólemet, élőholtat lehet rúnázni, ahogy írtátok. Persze anyagmágiával csak az egész testre hathatsz.

DE. Mi van akkor, ha gólemet készítesz (varázslóként lehet), és minden részét külön alkotod meg? Elkészül az alkarja, megrúnázod (mondjuk anyagmágiával átalakítod a kézfejet csákánnyá, mert bányásztatni akarod), majd felteszed a félkész gólemre? Amikor elkészül a gólem, és lélek kerül bele, attól még működhet a varázsjel parancsszóra, nem?

Ez most elméleti kérdés, csak beugrott... :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

a zaurak meg I. necrográfiai osztály és nem III. meg az izar is sőőőőt a denebola is

Elmulasztottad jelezni, hogy te csak a III. osztály tagjait tekinted élőholtaknak... ;)

Messor;

szerintem a gólemet "egyazegyben" kell felfogni, s úgy összeállítani. Másként nem fog működni - nem LEGO és nem gépszolga (bár elképzelhetőek hibrid megoldások, de ez túlmutat a témán). Viszont bármikor nyomhatsz rá egy Akaratirányítás bélyeget és a kezébe egy csákányt. Vagy kettőt... :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Hát a csákányt lehet rúnázni, de az nem a gólem szerves része lesz, hanem kb olyan, mint egy műkéz (egy régi fajta, nem a modern szuperművégtagok). Ha el van választva, akkor nem működik együtt, ha igen, akkor az már nincs elválasztva.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Bűvdudás,

Elnézést, a familiárisnál van leírva, hogy csontonként, izmonként alkotod, igazad van.

Akkor a kérdésem a familiárisra vonatkozik. Természetesen a mérete kb embermagas, vagy csak kevéssel kisebb.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Messor;

értem. Ettől függetlenül a válaszom tartalmában ugyanaz: egyazon test különböző részei nem állhatnak más-más átfogó mágikus hatás alatt. Ha ez történne (azaz az egyes részeket külön alkotnám meg), akkor már két különböző objektumról (tárgyról, testről) beszélnénk. Ez utóbbi esetben - a te példádnál maradva - a "csákánykéz" nem lenne más, mint egy... mondjuk a lény hóna alá szorított szerszám, egy torz - tetra kifejezésével élve - műkéz. A személyes aura ugyan kiterjedne rá, de ha a homunkulusznak (familiárisnak) szánt hűség és akaratátvitel bélyegeket a "csákánykézre" tennéd, a teremtményed még nyugodt lélekkel agyonverne - esetleg épp a gondosan felbélyegzett szerszámmal. Mert az azon csak dísz lenne, hiszen az irányítani kívánt lélek a testben (azaz annak a lélekcsapdával ellátott, gondosan elkészített felében) lakik.

Tehát vagy egy test, és akkor a bélyegek - akárhol is legyenek - annak minden részére hatnak; vagy több egymáshoz biggyesztett "tárgy", ami aztán vagy mozgás- és működőképes együtt, vagy nem.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ezt most nem értem.

Miért tennék a csákánykézre hűséget, vagy akaratátvitelt? Nem ez volt a kérdésem. A kérdés arra vonatkozott, hogy ha elkészítem a kezét, ahogy azt kell, majd ráteszek egy átváltozás bélyeget (TAM), ami csákánnyá változtatja a kezet és vissza, mindezt parancsszóra, akkor az működni fog-e úgy, hogy a testre felteszem, és a familiáris parancsára át- meg visszaváltozik?

Szerintem igen, mert nagyjából olyan lesz, mint a lakat az ajtón (nem tökéletes példa, de ez jutott hirtelen eszembe).

Illetve annyiban a két tárgy egy lenne, hogy a lélek kiterjeszti a személyes aurát az egészre. Ami persze fura lenne valójában, de ezt írja a rendszer... De ettől még szerintem működne.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Ezt most nem értem.

Miért tennék a csákánykézre hűséget, vagy akaratátvitelt?

A példával azt akartam érzékeltetni, hogy a csákánykéz NEM tartozik szervesen a homunkuluszhoz, tehát a rá (karra) rótt jelek nem hatnak arra (a homunkuluszra). (Míg ha a kéz a homunkulusz része lenne, akkor minden további nélkül). A homunkuluszba plántált lélek személyes aurája is csak azért védi meg ezt a művégtagot, mert az aura a lény tárgyaira is kiterjeszti a hatását. Ettől még nem lesz egyazon "objektum".

Magyarán a műkar mindenben különálló (személyes, önállóan működésképtelen) tárgyként viselkedik. Nem tehetsz rá bélyeget, csak varázsjelet. Az pedig önmagában nem elég ahhoz, hogy ki-be kapcsolgasd a "csákány-funkciót" - az mindaddig él, amíg a jel töretlen.

Remélem, végre közös nevezőn vagyunk. :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Azt hiszem, értem.

Akkor a ki- és bekapcsolásra kérnék még egy kis részletezést. Ugyanis szerintem ez egy jelbe írható feltétel. Ilyen van a mágikus tárgyakban, tehát valahogy csak bele lehet plántálni.

Pl.: Tűzíj csak akkor teszi fel a nyílvesszőt, amikor kifeszíted az íjjat. Láthatatlanság köpenye akkor lesz láthatatlan, mikor fleveszed (ha máskor is az, könnyű elveszíteni :)). Ezek feltételhez vannak kötve, ami (persze) nincs leírva sehol.

Tudom, másik rendszer, de az ÚTK-ban megpróbálták kifejteni, miként készülnek a varázstárgyak. És ott van konstans működő, hang- meg gondolatvezérelt varázstárgy.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Messor;

szerintem a mágikus aura és a kisugárzó varázsjelekkel lehetne valamit ügyeskedni (plusz persze a változás jel), hogy a kívánt hatást elérjük. Egy tapasztaltabb mozaikmágus (játékos) biztos szívesen kisegít bennünket. :)

Amúgy még mindig kézenfekvőbbnek tartom azt, hogy adok a homunkuluszomnak egy szerszámosládát... vagy egy kulcsot a fészerhez. ;)

Szerkesztve ekkor: , bűvdudás által

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Bűvdudás:

Meglehet, bár ez javában elméleti kérdés, hiszen szerintem nincs benne az ETK-s mozaikkészletben a válasz. Ezért gondoltam, hogy hátha így... :)

Igen, a kulcs egyszerűbb a fészerhez, vagy a ládát hordja magával a homunkulusz.

Mindez csak egy hirtelen ötlettel való játék volt. :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

A varázyló által készített gólemnek is minden csontját, izmát meg kell alkotni.

Idézem:

"A gólemalkotás első nehezebb, és különös gon*dossá*got igénylő lépése a megfelelő test megalkotása. Ehhez leg*először a megfelelő anyagot kell kiválasztani, mely a legin*kább összhangban áll a létrehozandó lény feladatával. Ezek után a varázslónak el kell döntenie, mekkora teremtményt szeretne létrehozni - természetesen a gólem céljának szem előtt tartásával. Ha ez megtörtént, elkezdődhet maga a munka.

A szobor váza egy csontváz, melyen minden csont*nak szerepelnie kell, lehetőleg minél valósághűbben. A kö*vetkező réteget a mélyen fekvő izmok alkotják, ezek után sorban az egyre felszínesebb izmokat kell megmintáznia a varázslónak. Minden egyes izmot egymástól függetlenül, a valóságnak megfelelő csontokról eredeztetve és tapadva kell megmintázni, másképp a gólem mozgásképtelen lesz. Ez a munka minimum egy hétig tart, de további idő ráfordításával az alkotás tökéletesíthető. A szobor felépítésében fontosak az arányok és a kidolgozás is, ezeken is múlhat, hogy a test képes lesz-e a ráolvasott bélyegek hatására élővé válni."

Egy egyszerű gólembe nem kell lélek, ha nem akar az ember bonyolult feladatot adni neki. Elég egy halottmozgatás-, érzékelés-, irányítás bélyeg. Kész a koncentrációval működő rakodógép. :D Önjáró fajtája a nem túl okos Felruházás bélyeg: értelemmel felruházás bélyeggel rendelkező 2+k3-as IQ-val. Hát nem túl okos. Ez már egy torz lelket vonz be a testbe. Eggyel jobb a tudattal felruházott 10+k6 IQ-val. Még az is megeshet, hogy okosabb a varázslónál. :D Itt már vérivó élőhalott lélek (III. oszt.) kerül a testbe.

Csákányról jut eszembe: Csákánykezű Edward. :D Ha nagyon ragaszkodsz hozzá itt egy elvetemült, nem túl MAGUS-os megoldás: Alkarból kihajtható csákányfej... Inkább nem is folytatom. :D

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Zúzó fegyverekre 14+ erő esetében milyen szabályok vonatkoznak?

(állítólag vannak sebzés bónuszok, de nem találtam egyetlen könyvben sem)

Köszönöm!

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

HGB-ben keresd.

NEM a Zúzófegyverekre (rossz szóhasználat - emiatt sok a tévedés), hanem a nagy erőre építő fegyverekre érvényes (fel van sorolva!) pl. kétkezes csatabárd, de a pallos is (ami nem zúzó). Ezeknél a fegyvereknél az erő 14 fr.-től kezdődik a sebzésbónusz, nem a 16 fr.-től.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Köszönöm!

Üdv!

HGB-ben keresd.

NEM a Zúzófegyverekre (rossz szóhasználat - emiatt sok a tévedés), hanem a nagy erőre építő fegyverekre érvényes (fel van sorolva!) pl. kétkezes csatabárd, de a pallos is (ami nem zúzó). Ezeknél a fegyvereknél az erő 14 fr.-től kezdődik a sebzésbónusz, nem a 16 fr.-től.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Olyan kérdéseim lennének hogy: Démoni alku kötéséhez, mindenféleképpen mágiahasználónak kell lennie a JK-nak vagy NJK-nak? Szóval szeretett Ynevünkön elképzelhető-e hogy egy harcos egy Démonnal kötött alkuval váljon erősebbé, gondolok itt arra hogy képességei nőnek, vagy a fegyvere lesz mágikus esetleg valamilyen képességgel ruházódik fel gondolok itt gyorsabb regenerációra, jobb érzékekre 2x-es hallás szaglás stb.. ha igen akkor milyen úton lehetséges ez? Szükségese egy mágia használó közbenjárása?

A következő kérdésem nem is biztos hogy játéktechnikai de én nem tudtam eldönteni hova tegyem fel.. az egyik játékosom egy Ilanori Duhni vágtató karakterrel játszik, az előtörténete szerint (azt olvastam hogy Ilanori jóformán csak "száműzetéssel" vagy nagyon komoly indítékkal indul kalandozni) azért tért a kalandozók útjára mert Wier. A kérdésem ezzel az lenne hogy Toronban szeretne magának pártfogót/támogatót találni.. szerintetek mennyire működhet?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Sziasztok!

Olyan kérdéseim lennének hogy: Démoni alku kötéséhez, mindenféleképpen mágiahasználónak kell lennie a JK-nak vagy NJK-nak? Szóval szeretett Ynevünkön elképzelhető-e hogy egy harcos egy Démonnal kötött alkuval váljon erősebbé, gondolok itt arra hogy képességei nőnek, vagy a fegyvere lesz mágikus esetleg valamilyen képességgel ruházódik fel gondolok itt gyorsabb regenerációra, jobb érzékekre 2x-es hallás szaglás stb.. ha igen akkor milyen úton lehetséges ez? Szükségese egy mágia használó közbenjárása?

Nem kell mindenféleképpen mágiahasználónak lennie bár nem árt egy mágiában jártas személy segítsége, nélküle elég nehézkes csak úgy belebotlani egy démonba aki még arra is hajlandó, hogy alkut ajánljunk neki. Azt mindenképpen szem előtt kell tartani, hogy bármilyen ilyen alku mindig a démon érdekeit fogja szolgálni (a képességek amiket lehet kapni a démon fajtája határozza meg). Tehát a JK-NJK nagy árat fog érte fizetni ha egyáltalán túléli. Az állandó üldöztetés lebukás veszélyről nem is beszélve. Mintáknak ott van a bestiárumból a Hilvar(113o), Seyrine(52o), Vulaghar(sötét kóborló 211o). Ezekből elég jól be lehet határolni az ilyen műveletek nehézségeit és előnyeit hátrányait.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Kendath;

a démoni alku kérdéskörében a lényeget tekintve egyetértek Coryssal. Azzal a kiegészítéssel élnék, hogy tulajdonképpen itt jöhetne szóba a szerafizmus lehetősége is; ez azonban játéktechnikailag nincs kidolgozva - ha valamit mégis terveznétek vele, mindenképp érdemes elolvasni Renier vonatkozó cikkét.

Ilanori wier vágtató toroni mentorral... mennyire működhet? Jó szerepjátékkal és előtörténettel szinte bármi működhet. Még ez a szitu is. Csak nehezen. Hogy jutott eszébe épp Toronba menni (hová lett a kiképzéskor, vagy a gyermekévei alatt magába szívott hűség és lojalitás)? Hogyan akarja ezt megvalósítani? Mikor jött rá, hogy ő voltaképp más, mint a többiek? A kiképzésének vagy a szolgálatának egy (esetleg jelentős) része alatt színlelnie, titkolóznia kellett? (Ha így van, én a szabad Kp-kért biztosan Színészetet vetetnék a karakter játékosával ... ;) )

Szóval van itt egy rakás nyitott kérdés, amire jó válaszokat kéne találni, hogy ez a koncepció élvezetes és konzekvens játékhoz vezessen.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ez a kérdés biztos ki lett már tárgyalva, de nem lehet elégszer :)

Mit okoz a Belső Idő? Ellentétben a varázsló gyorsításával, ez nem játszik az idő folyásával, ez ténylegesen felgyorsítja a Slant. Tudjuk, hogy a gyorsan mozgó tárgyak egészen furán viselkednek, lásd szívószál átküldése krumplin. Ez ugye a merevség miatt van, ami egy Slan kardnál alapból adott (ha feltesszük, hogy a Slan kard egy katana, akkor merev, kemény él, relatíve puha penge jellemzi). Sajnos nem vagyok profi fizikus.

A kérdés, hogy mi történik, amikor Belső Idő hatása alatt

a) Slan kard fémpáncélba ütközik

B) Slan kard bőrpáncélba ütközik

c) Slan kard húsba ütközik

És ugyanezek egy harcművész sípcsontjával/öklével.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Hmmm... nekem van egy-két tippem ha feltételezzük, hogy katana akkor a=eltörik, b=belevághat, de valszeg bennragad c=keresztülmegy

a harcművész meg szerintem ha kemény páncélt üt és nincs 6.tsz akkor ripityára töri magát... egy rövid idő után

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...