Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték
Antail

Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

Recommended Posts

Üdv!

Elöször is a videót azért linkeltem be ahogy tetra is mondta, hogy külső szemlélő mit láthat egyáltalán, hogy történhet az egész. Én játékosként nem használtam ezt a slan diszciplinát ebben a formában(harcra) másra se nagyon (néha lehet előfordult mindenre senki nem emlékezhet).

Ez nem segít abban, hogy mit mondj a játékosnak, amikor bejelenti, hogy Belső Időt alkalmaz. Lehet hőzöngeni, szerintem egy rakás szar az egész rendszer, de ettől még ez meg fog történni.

Akkor játéktechnikailag ha harcra használja akkor az ellenfelek alap vé-je számít ugrás, gyorsaság, ügyesség nélkül de a Hm-et ad hozzá + a testrész módosítót (kiemelkedő képességeknél kaphatnak pluszt). Ez nem hivatalos csak az én ötletem. Azt azonban szem előtt kell tartani, hogy a belső idő chi-harccal együtt nem alkalmazható. Tehát a támadások száma max 4(lehetetne több extrém esetben ebbe légyszi ne kössetek bele) lehet körönként és ha kilép a belső időből akkor minden 1kör után ugyanannyi ideig a ké-té-vé-cé-re minusz 25 kap és nem használhat semmilyen pszit.

Ha ilyen célra alkalmazza a belső időt akkor én mint KM ugyanazzal a gyorsasággal állok fel az asztaltól és veszek búcsút a csapattól.

Egyszer velem ezt a belső idős idiótaságot eljátszották már.

Több modulomat nem fogja szét..... ni ez a hülyeség.

Azóta soha nem mesélek harc-kardművésznek.

Ezzel az a baj ha versenyen Km. valaki ezt nem teheti meg. Azt meg hozzá tenném, hogy nem csak kard-harcművésznek nem mesélsz hanem Amund, dzsenn, khál fajnak és varázsló, tűzvarázslónak sem.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Én játékosként nem használtam ezt a slan diszciplinát ebben a formában(harcra) másra se nagyon (néha lehet előfordult mindenre senki nem emlékezhet).

Itt nem rád céloztam!

Azt meg hozzá tenném, hogy nem csak kard-harcművésznek nem mesélsz hanem Amund, dzsenn, khál fajnak és varázsló, tűzvarázslónak sem.

KARD/HARCMÛVÉSZ:

Igényesen (legalább is gondolom) kidolgozott modul és az ezzel járó főellenség!

Igyekeztem úgy megalkotni ,hogy azért megizzadjanak a játékosok vele!

Utolsó harc : Kardművész -CHI HARC ,BELSÕ IDÕ!

Én kértem elnézést!

Persze mondhattam volna - Azt nem tudud megtenni!-

De akkor már úgy voltam vele vitázzon a FAX ELVÉGRE NEM VITAEST!

Tűzvarázslónak mesélek! Varázslónak meg csak akkor ha olyan ember játszik vele akit ismerek és tudom milyen a mentalitása és valóban varázslót játszik!

TizenX év szerepjáték alatt nem is hiányoztak sem nekem sem a játékosok többségének!

Amikor kitaláltam, hogy NEM MESÉLEK VARÁZSLÓNAK nem bal lábbal keltem vagy nehéz napjaim voltak!

Egy hetet dolgoztam a modulon , az NJK-nek még a szemöldöke is ki volt dolgozva!

Erre jött egy arc varázslóval !

Kellet a partynak nagy mennyiségű pénz és ő csinált basszus !!!Aranyat!

Később!

A kereskedők önként (némi "varázslói ráhatás") adták át a pénzüket neki!

És hasonló guszta, varázslóhoz méltó cselekedetek voltak!

Hát melyik varázsló az aki lealacsonyodik odáig?

Megmondom !A JK varázsló!

EZ CSAK EGY PÉLDA !De van a tarsolyban még pár eset!

Ezt nem tarom szégyennek!

Amund, dzsenn, khál

Az én általam formált Ynevbe nem igazán illenek bele szereplőként. Persze távoli népek ősi legendáiban vannak rájuk utalások....:)

Ezzel az a baj ha versenyen Km. valaki ezt nem teheti meg.

DE!!!!! MEGTEHETI! (Jaaa, hogy nem etikus? A belső idő chi harc sem túl guszta!)

Max. nem hívják többet versenyre mesélni. És akkor mi lesz? Be néz a ló?

Én ha leülök KM-ként a játékosaimat szeretném szórakoztatni nem pedig Vér Istvánokat XP-hez juttatni, hogy következő szinten még több lényt öljenek meg a bestiáriumból.

De hát..... Ízlések és ......

Szerkesztve ekkor: , Garmacor által

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Egy: tanácsos elolvasni a Rúna Magazin 1 évfolyam 4. számának ide vonatkozó cikkét. Mivel a Rúna hivatalos kiadványnak számít, tessék alkalmazni a leírtakat. Azért van. ;)

Ezután már érezhető, hogy nem úgy van az, hogy a harc-, kardművész kedve szerint csak úgy belsőidőzik.

Kettő: A harc- és kardművészhez tartozik szerepjáték is. Csak úgy nem hentelgetnek össze-vissza. Erkölcs, illem, becsület, tradíciók, eszmék, melyeket követnek, és betartanak. Ez tessék kijátszani, mert ugyan úgy hozzátartozik a M.A.G.U.S-hoz, mint a dobókocka, meg a TÉ/VÉ/KÉ. Sokszor elfelejtik, hogy a karakter jellemének, szerepének kijátszása ugyan úgy elemi része a játéknak (de minden szerepjátéknak!), mint a gyakorlatiasan felfogható matematikai szabályok.

Értem én, hogy könnyű leragadni a matematikánál, meg a szabályoknál, mert azok egzaktak (jó esetben), míg a karakter kijátszása egy sokkal kreatívabb, intuitívabb tevékenységet kíván. Pedig nem olyan vészes, csak akarni kell, és aztán kiderül, hogy mennyire roppant szórakoztató. Egy bizonyos szint után már nem is lesz érdekes a szabályrendszer, csak egy másodlagos váz lesz a játék alatt.

Három: Fantasy világ. Ne tessék már itt földi fizikával jönni. ;) Szórakozni tessék, élvezni a játékot. Mert ez egy ilyen játék. JÁTÉK!

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

1994 óta játszom, és jó ideje mesélek. Versenyeken is. Daruval egyet értek. És Garmacor felháborodásával is. Viszont nem értek egyet abban, hogy ha nem tetszik mesélőként valami, akkor feláll az asztaltól, mert nem vitaest. Legalábbis én nem így csinálom.

Ha KM vagyok, akkor tartom azt a szabályt, hogy a KM-nek mindig igaza van. Aki leül velem játszani, az az én világomba ül be játszani. Szeretek vitázni, megvitatni. Meggyőzhető vagyok, de az utolsó szó az enyém, és én döntöm el, mi lesz. Ha nem tetszik a játékosnak, két dolgot tehet: ennek ellenére elfogadja, vagy Õ áll fel az asztaltól.

Én az olyan témákban, mint varázsló, Slan pszi, és ehhez hasonló tápos dolgok, igen keménykezű vagyok. Nálam a varázsló nem tud anyagot teremteni/átformázni/természetes anyagi mágiát alkalmazni rá, míg nem szánta rá azt a időt (pár nap, hét, hónap, év 20/30/50/200/2000 évet, anyag bonyolultságtól függően) hogy kikutassa az anyag mágikus mivoltát. Ez szabályként is le van írva. És az aranynak 500 évet adok. Drágakőnek 2000-et. (Vagy épp m ilyen hangulatom van) Én vagyok a KM, és a könyv is azt írja, az én jogom eldönteni. Vitának helye nincs, aranyat Vér István nem teremt. Sem puskaport.

Asztrál, mentál mágiával mások javainak megszerzését csak semleges, kaotikus, vagy gonosz karakternek engedem. Ha Pyarronita az illető, akkor nem. Ellenkezik a vallásával, világnézetével. Ha mégis megteszi, akkor büntetem. Ezer módja van. Helyi hatalomtól kezdve a rendjéig bezárólag bárki előveheti tettéért. Egy idő után a JK varázsló megtanulja hogyan kell varázslóval játszani. Mi az a méltóság, és tudás. Sokan VérPistiként kezdtük. Én is. És időbe telt, hogy kikupálódjam belőle.

Gonosz karaktereknél meg a törvény egyre erősödő keze lép közbe. Varősőrség, helyi papság, és mágiahasználók, majd inkvizíció fejvadászokkal támogatva. Legvégén kalandozók.

Slan pszinél ugyan ez. Játékosom belső időzve harcolgatott. (Chi harc + belső idő nem megy együtt) Első pár ellenfelét levágta. Aztán volt egy, ami túlélte az első kört. (KM-ként eldöntöttem, hogy túléli) És visszaütött, a pihegő kardművészre. Ettől a perctől kezdve kétszer is meggondolta, hogy harcol-e belső időben. Következő eset az volt magasabb szinten, hogy egy négykezű, négy lábú, kétarcú korcs aquir ellen küzdött. Persze JK egyből belsőidőbe lépett. A lény meg pillanat hatalmával gyorsította fel magát. A belsőidőnek vége lett, a lény meg maradt gyors, és magatehetetlenbe ütötte a JK-t. És itt közöltem vele, hogy csak azért használom ellene, mert ő is használja olyan helyzetekben, mikor nem indokolt. Azóta sokat fejlődött a srác játékos stílusa a kardművésszel. És más szemmel néz a saját karakterét is. Nem mondom, hogy nem használ belső időt, de nagyon megfontolt lett. És nem egy ütés a főellenfél, mert kitalálok valamit, hogy ne az legyen. :)

Felállni az asztaltól KM-ként nem csak azzal cseszel ki, aki hülye volt, hanem a többi játékossal is. Ha meg vérpisti csapatot kapsz, akkor azokkal kell megküzdened. Amikor kezdő verseny mesélő voltam, akkor nagyon keményen meséltem, mondván ez verseny. A vérpisti csapatok hamar kihaltak nálam. És láttam rajtuk, hogy nem élvezték a játékot. Nem élvezték azt, mikor felelőtlenül kijelentette a JK, hogy megmászik egy falat kötél nélkül, és +20% bónusszal mászik, de elvéti a kocka miatt a dobást, és zuhan 20+ métert, és meghal a karaktere a játék első harmadában. Ma már nem így csinálom. A vérpistiket is megkímélem, mert ők is szórakozni, magukat jól érezni jönnek versenyre. Persze figyelmeztetem őket, megsebzem karaktereiket. Sőt hosszú távon büntetem őket, de nem veszem el a játékélményüket. Főleg, ha még fizettek is érte. A végén persze kicsinálom a csapatot, hogy érezzék valamit elrontottak. De arra is volt példa, hogy a végére olyan jól játszottak, hogy túlélték, és a modult is megoldották.

Szóval KM-ként az istenek fölött állok a világomban, és ezt a JK-knak el kell fogadniuk. Csak ezzel a tudattal üljenek le hozzám játszani.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

@zarlat: :taps::taps::taps: Erről van szó, kérem szépen! :respect:

Csak hogy kicsit hozzátegyek: A KM feladata annyi, hogy a játék szubjektív valóságát felügyelje. Ha egy játékos ebbe nem illő tevékenységet végez (pl. vérpistikézik), akkor lényegében saját magát fogj kiütni. A KM feladat ebben az esetben az, hogy a szubjektív valóság szempontjából deviáns viselkedést lereagálja a karakter környezetével (elnézést, így tudom csak frappánsan megfogalmazni).

Lejjebb volt említve, hogy a varázsló aranyat teremtett, és azzal fizetett. Meg mentál mágiával felülírta a kereskedők akaratát... Jó, ezt játéktechnikailag megteheti, de hogyan fog ebben az esetben a játék világa reagálni erre a viselkedési formára? Valószínű a kereskedők rá fognak jönni, hogy átverték őket (de előbb utóbb biztos lebukik!), és nem csak a városi őrség, de az alvilág figyelmét is fel fogja kelteni. Aztán bevárják egy sikátorba, vagy este mély álmában meglátogatják a fogadóban (és a legtökösebb varázsló is csak addig tökös, amíg van MP-ja). Mindegy, a KM fantáziájára van bízva, hogy reagál a környezet, de reagáljon a hülyeségre.

Ez nem kicseszés a játékossal. A döntéseket ő hozta meg, a következményekért ő a felelős.

És teljesen egyetértek: A KM nem vitatkozik a játékosokkal. A játékos elmondhatja egy szituációval kapcsolatban a véleményét, de a KM dönt és utasít. Nem csak azért, mert övé a döntés joga. Ne ezt tessék belelátni, hanem azt, hogy a végtelenségbe fajuló vita tönkreteszi a játékélményt. Ezért van az, hogy a végső szó a KM-é, hogy ne torkoljon vitába a szórakozás. A játékosoknak meg kell érteni, hogy a KM nem azért csap az asztalra, és mondja, hogy így van és kész, mert élvezi a hatalmát fitogtatni, hanem azért, mert a játék élményt igyekszik megvédeni. Igen, lehet hogy az egyik játékosnak az elképzelése szerint nem lesz jó az eredmény, de a kisebbik rossz még mindig jobb.

És persze ott van az érem másik oldala is: Amikor a KM mérlegel egy játékos által felvetett problémán, akkor ne az legyen a gondolata vezérfonala, hogy hogyan lehet a játékossal kicseszni, és csak azért se úgy legyen, mert én vagyok a KM és megtehetem... Először mérlegelje azt, hogy a játékos elképzelése mennyire teszi tönkre a játék hangulatát. Lehet, hogy semmilyen hatással nincs rá. Ekkor nyugodtan engedjük, amit akar. Nem lesz következménye, de játékos örülni fog, és jól fogja érzeni magát (ugye ez a játék lényege). Ha veszélyezteti a hangulatot, vagy a játék egyensúlyát, akkor mérlegeljük játéktechnikailag: megteheti a szabályok szerint? Ha igen, akkor nincs mit tenni, engedni kell, mert ha nem, akkor maga a KM rúgja tökön a játék világát. Rúgja csak tökön maga a játékos, aztán majd szopogassa az okozatot. Abból fog tanulni csak. ;) Ha meg a szabályok szerint nem teheti meg, akkor egyértelműen nem a válasz. Van még az az eset, amikor a szabály nem egyértelmű, de ugyan az az estet: Azt kell választani, ami nem teszi tönkre a játék hangulatát, vagy nem borítja a játék egyensúlyát.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Jézusom zarlat. Ezek a példák.

Slan pszinél ugyan ez. Játékosom belső időzve harcolgatott. (Chi harc + belső idő nem megy együtt) Első pár ellenfelét levágta. Aztán volt egy, ami túlélte az első kört. (KM-ként eldöntöttem, hogy túléli) És visszaütött, a pihegő kardművészre. Ettől a perctől kezdve kétszer is meggondolta, hogy harcol-e belső időben. Következő eset az volt magasabb szinten, hogy egy négykezű, négy lábú, kétarcú korcs aquir ellen küzdött. Persze JK egyből belsőidőbe lépett. A lény meg pillanat hatalmával gyorsította fel magát. A belsőidőnek vége lett, a lény meg maradt gyors, és magatehetetlenbe ütötte a JK-t. És itt közöltem vele, hogy csak azért használom ellene, mert ő is használja olyan helyzetekben, mikor nem indokolt. Azóta sokat fejlődött a srác játékos stílusa a kardművésszel. És más szemmel néz a saját karakterét is. Nem mondom, hogy nem használ belső időt, de nagyon megfontolt lett. És nem egy ütés a főellenfél, mert kitalálok valamit, hogy ne az legyen. :)

Az ugye megvan, hogy ezzel gyakorlatilag azt mondod, hogy bár a rendszer szerint megtehetnéd, de szerintem nem kéne, úgyhogy nem fogod, és erőszakkal belédverem akkor is ha a fene fenét eszik. Ez nekem a SZAR rendszer ROSSZ mesélő általi kezelése. A rendszer szar, azzal nem tudunk mit kezdeni, de ne ilyen seggünkből előrángatott módszerekkel akarjuk már megfékezni a játékost. Legyen a diszciplína működése konzisztens. Ha a mágia, pszí nem működik konzisztensen, hanem úgy működik, ahogy a KM kénye-kedve tartja, hogy az ő széliránnyal változó szempontja érvényesüljön, az aláássa az egész világot, a KM-mel szembeni bizalmat.

Én azt szeretném megtalálni, hogy mi az a következetes szabályrendszer, amivel a Belső Időt le lehet írni, ebbe nem fér bele nekem a "nem sikerült mert csak".

Három: Fantasy világ. Ne tessék már itt földi fizikával jönni. ;) Szórakozni tessék, élvezni a játékot. Mert ez egy ilyen játék. JÁTÉK!

Azért fizika van, ugye azt elismerjük? Minden világnak vannak szabályai, amiket követ. Ha kidobjuk a földi fizikát, nem sok minden marad. Csak ebből tudunk kiindulni, beleillesztve az ismert ynevi sajátosságokat. Van, akinek a storytelling mindenek felett áll, ezt aláírom, akkor nem fontos a következetesség. De ne tegyünk úgy, mintha ez lenne A szerepjáték. Ez is egy módja.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Szerintem a fizika úgy van, hogy túl sok minden működik úgy, hogy minden más ne működjön másképp. Ezt a mi csapatunk így intézi mindenki más meg úgy, ahogy akarja.

A belső időre meg különböző megoldások vannak, mi pl. adunk a kard-/hm-nek +40 té/vé-t aztán jó, mert a "win buttont" erősnek éreztük (persze így is eszméletlen erős, főleg kis szinten).

Na de ezzel azt akarom mondani, hogy mindenki a saját csapata igénye szerint játszik, de akkor szerintem az legyen konzisztens ahogy tetra mondta, mert különben tökéletes öngól a vége.

PS: tetra for president!!!

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Tetra. Pontosan. A rendszer engedi, hogy belső időben gyilkolásszon. És szabályt is húzhatunk rá. Nekem meg is van az otthoni házi szabályom rá, amit korábban leírtam. De a játékosnak tudnia kell, hogyha ő használja, akkor ellene is használható. És ha így akarja megoldani a nehéz helyzeteket, harcokat minden esetben, akkor nekem KM-ként tennem kell, hogy ez ne sikerülhessen. Mert akkor hol marad a nehézségek izgalma.

Én nem tartom a rendszert szarnak. Én olyannak tartom, hogy alkalmazkodni kell hozzá, és alkalmazni. Lehet rosszul fejeztem ki magam, amikor azt írtam, hogy az ellenfél túlélte, mert én úgy döntöttem. Először is KM-i előjogom, hogy megmódosítom a kockadobás eredményét. (Nemegyszer mentem meg így a JK-k életét) Másodszor meg az is, hogy olyan ellenfelet teszek össze, ami túléli az általánossá vált "belépek belső időbe, azt levágom" viselkedést. Mert KM-ként szeretném, hogy ne ez az egy dolog legyen, amit a karaktere használ megoldásként. Nem változtattam a szabályon, nem módosítottam sem pszi működést, sem harci szituációt.

És KM-kén igen is elő kell rángatnunk seggünkből dolgokat, mert modult írunk, ötletelünk, improvizálunk, NJK-kat helyszíneket teremtünk, és ezer minden mást. Nekem a mesélés nem abból áll, hogy lemegyek a dungeon boltba, és megveszem a modult, és felolvasom. (De azokat is előrángatta a seggéből valaki...)

Szerk: Még hozzátenném, hogy ha NJK használná JK ellen ugyan ezt, és végezném ki vele a karaktert, máris nem tetszene a JK-nak. És valahol igaza lenne. Én így szabok határt az én világomban "ROSSZ" mesélőként. Mégis mindig nekem kell mesélnem, mert a barátaim azt szeretik, ahogy én mesélek...

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Õszintén? A rendszer _nem_ engedi, hogy gyilkolásszon. Nem is tiltja. A rendszer nem nyilatkozik, ahogy sokminden más, égetően fontos kérdésben is csendes. Ezért mondom, hogy ez bizony egy szar rendszer.

De egyre szimpatikusabb az a megoldás, hogy kap +X TÉ-t, meg letámadhatja a támadásait, oszt ennyi. Végülis a levegő, akár elemi, akár természetes, nem lesz kevésbé sűrű, tehát a mozgás jelentősen nehezebb lesz, szóval valamelyest kompenzál.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Hát, nem a súrlódástól, inkább az összenyomott levegő melegszik fel, de 1 Mach ehhez bőven nem elég. Persze _itt_ már bejöhet, hogy ne használjuk a földi fizikát, hiszen explicit le van írva az elemalapú világkép. Ki tudja, hogy működnek a Gauss törvények. Valahogy biztos, különben minden nagyon más lenne, de hogy a levegő pontosan hogy működik?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Kendath;

én reálisabbnak tartanám, ha a karakter kasztot váltana. A szerafizmusnak ugyanis épp az a kényege, hogy átformálja a karakter látásmódját; tehát lassan háttérbe szorul benne a harcos a varázshasználóval szemben. Hogy ez pontosan mit takar, az nagyban függ a patrónus (démon- vagy elementálfejedelem, magas karú - nevesített - angyal etc) által uralt attribútumoktól, területektől. A KM feladata összeállítani egy csokorra való varázslatot (alacsonyabb és magasabb szintű /kvázi manaigényű/ invokációt) a patrónus ismeretében. Ebben segíthetnek egyes tapasztalati módon működő vagy papi varázslatok leírásai. Mindenképpen igen komoly feladat és nagy rákészülést igényel, hiszen gyakorlatilag egy új kaszt házi verzióját kell kidolgozni és beilleszteni a játszott rendszerbe. OFF: (Amúgy tervezem, hogy hozok egy hasonlót tesztelésre, s számítok mindenkire a szétszedésében!)

OFF vége

A harcos elméjének milyensége pedig igazából nem szempont, ha tud olvasni és bír a boldoguláshoz szükséges intelligenciával. Amint a patrónus átlényegíti, ő gondoskodik a többiről arra az időre. :)

Igazából azért gondoltam ezekre, mert több kiképzés alapja az hogy már nem töpreng hanem reflexből harcol (Izommemória vagy hogy emlegetik pontosan, kb. mint a biciklizés nagyon csúnyán lebutítva :D ). Szerintem ebben a fent említett esetben, értem én hogy játékegyensúly de nem tudom elfogadni hogy egy magasan képzett harcos, aki mondjuk 9-10.-es szintű, teljesen kitudja törölni magából a " harcost " és ezen töprengek. :D

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Halihó!

Szerintem ebben a fent említett esetben, értem én hogy játékegyensúly de nem tudom elfogadni hogy egy magasan képzett harcos, aki mondjuk 9-10.-es szintű, teljesen kitudja törölni magából a " harcost " és ezen töprengek.

Kendath;

ha figyelmesen elolvasod a váltott kasztnál leírtakat (MTK), akkor feltűnik, hogy ott sem az szerepel, hogy az egykori harcos teljesen elfelejti a korábbi kasztjának tudását. Csak azt, hogy visszaesik benne három szintet. Tehát egy 10. szintű harcos esetében 7. szintre.

Még egyszer hangsúlyozom azonban, hogy a szerafizmus kapcsán ezek a felvetések legjobb esetben is csak irányelvek. Én valahogy így csinálnám, mert ezt a modellt érzem hozzá a legközelebbinek a már meglévő szabályok, illetve lehetőségek közül. Lehetne persze tovább finomítani, de a lényeg, hogy a karakter élete a szeráfi alkuval gyökeresen új irányt vesz - éppúgy, mint a váltott kasztúaknál.

És a munka neheze csak eztán kezdődik.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Köszönöm a választ!

(Nem olvastam figyelmesen a váltott kasztra vonatkozó részt elnézést :D )

Nyáron össze ül a banda egy hétre, és dolgozgatok egy nagyobb kalandon. Nem tudom mennyire ebbe a témába tartozik a kérdés (Ha egyáltalán nem akkor elnézést nem tudtam hogy hova tegyem fel :D ), a kalandba egy új helyszínt próbálok megalkotni, egy közepes méretű várost ahol az államvallás Sogron lenne. A kérdésem az hogy egy ilyet Ordan mennyire támogathat szerintetek? Az elképzelésem egy " Mini-Ordan " lenne csak nem tűzvarázslói irányítással, hanem egy vallási fanatikus uralkodóval aki mint így követi az eszmét de nem alárendeltje az Ordani rendnek. Szerintetek mennyire vad elképzelés egy "új" helyszínnek?

Mennyire elképzelhető, és mi kellene hozzá hogy működjön (hogy részleteibe kidolgozhassam és ne csak azért legyen mert a KM azt mondta :D ) ?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Halihó!

a kalandba egy új helyszínt próbálok megalkotni, egy közepes méretű várost ahol az államvallás Sogron lenne. A kérdésem az hogy egy ilyet Ordan mennyire támogathat szerintetek? Az elképzelésem egy " Mini-Ordan " lenne csak nem tűzvarázslói irányítással, hanem egy vallási fanatikus uralkodóval aki mint így követi az eszmét de nem alárendeltje az Ordani rendnek.

Kendath;

egy efféle várost Ordan csak akkor támogatna, ha annak vezetése elismerné Ordan főségét - legalábbis vallási kérdésekben. Emellett eléggé valószínű, hogy az uralkodó és udvara elég komoly megfigyelés alatt állna. Kémek, állandó legátus, majd megjelennének a tanácsadók...Tehát az ordani rend idővel igyekezne a saját politikai befolyását is elmélyíteni - azaz elérni, hogy a város és koronás fője minél több szempontból függjön a tűzvarázslóktól. Így végül afféle szatellitállamocska jöhetne létre.

Tehát érdemes a kalandot ennek a folyamatnak az elején indítani, amikor az uralkodónak még van szabad mozgástere, a helyzet képlékenyebb - így a kalandhoz szükséges konfliktushelyzetek is könnyebben kialakíthatók... :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Szia!

Kendath annyit tennék hozzá, hogy a Quiron pentádban Aschaon-ban vannak tűzmesterek akik tűzmágiát használnak, Ordantól függetlenül (bár nem túl egészséges a pentádot elhagyni). A Vas ideje című regényben biztos tudsz olvasni róluk. De ha itt rákeresel Aschaon névre találsz róluk információt.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Amúgy szerencsére a kardművészem nem kívánt belső időben embereket ölni, de azért voltak határesetek. Szerintem az, hogy "de egy slan ilyet nem csinálna" nem elég jó indok. Mert akkor lesznek olyanok, akik de. A fejvadászok már így is megtanulnak néhány diszciplínát, ha a belső idő működik, akkor a hadsereg, titkosszolgálat kifejleszti, hogy hogy lehet jól használni.

Szóval tényleg jó lenne egy értelmes magyarázat, hogy miért nem tud lemészárolni egy kisebb tömeget.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

A Déli Városállamok Ordan befolyása alatt álló régiójában bizonyára több ilyen is akad.

Északon kevésbé, mivel ott erősebb a toroni Sogroniták befolyása, és a két tábor nem szereti egymást.

A Déli városállamok - Ordani régió című Rúna cikkben találsz információkat erről a területről, ami alapján akár saját városállamodat is megalkothatod.

Én Kotariát is ilyennek csináltam meg... persze a valóság sosem egy egyszerű. (a történelem résznél megtalálod az ország történelméről szóló cikket is).

attachment.php?attachmentid=671&stc=1

post-2256-145007943793_thumb.jpg

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Amúgy szerencsére a kardművészem nem kívánt belső időben embereket ölni, de azért voltak határesetek. Szerintem az, hogy "de egy slan ilyet nem csinálna" nem elég jó indok. Mert akkor lesznek olyanok, akik de. A fejvadászok már így is megtanulnak néhány diszciplínát, ha a belső idő működik, akkor a hadsereg, titkosszolgálat kifejleszti, hogy hogy lehet jól használni.

Szóval tényleg jó lenne egy értelmes magyarázat, hogy miért nem tud lemészárolni egy kisebb tömeget.

Nálam a közelharc és a Belső idő eltérő tudatállapotot igényel, ez az oka annak, hogy nem kompatibilisek egymással, mivel nincs az a meghasadt elme, amelyik egyszerre képes ezt a két eltérő tudatállapotot megélni.

Ha a harc (legyen szó akár "egyszerű", akár Chi-harcról) a harcművész számára az üresség állapota, akkor lehet, hogy épp ez, ha a harmónia állapota, akkor lehet, hogy pont az az, amit képtelenség összhangba hozni azzal az egyelőre még definiálatlan tudatállapottal, ami pedig a Belső időhöz kell.

Próbálj meg fejben egyidejűleg relaxációs zenét és harci indulót komponálni - vagy akár csak dúdolni. Szerintem kb. ehhez hasonló, csak még sokkal súlyosabb nehézséget jelent az eltérő tudatállapotok szimultán felidézése/fenntartása is, ezért kizárják egymást.

Épp ezért nálam a harc/kardművész képtelen Belső időbe lépni mindaddig, amíg közvetlen közelharci interakcióban vesz részt, s ennek a fordítottja is igaz, vagyis azonnal kiesik a Belső időből, amint tudatosan közvetlen közelharci interakcióba lép.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Nem biztos, hogy jó fórumon érdeklődök!

Arra lennék kíváncsi, hogy Yneven van-e olyan országok vagy területek, stb. közötti versengés SPORT terén mint pl. a Görög városállamok között az ókori olimpia? Ha igen valami elérhetőséget mondjatok már légyszi' !!!

Köszi!

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ezt asszem megkérdezte valaki (te?) a MASzK csoportban, és szerintem nem változott a helyzet: hivatalosan semmi ilyesmi nincs leírva, de értelemszerűen az emberek versengtek már akkor is, biztos, hogy van Pyarroni Játékok, vagy Játék Államszövetséghatárok Nélkül.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Több leírásban is találhatsz említést ilyenekről, elsősorban a világleíró cikkeket (pl. a Rúna magazin Déli Városállamokat bemutató sorozata) ilyenekről. Olimpia nagyságú játékok, egész kontinenseket átfogó világbajnokságok nem kerültek még kidolgozásra, én úgy vélem, Ynev méreteiből, jellegéből, nagyon helyesen.

Az oldalon emellett több cikket is találhatsz játékokról, a Geofrámia-kultúra-játékok részében.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Heló mindenki.

A boszorkánymester villámmágiájával kapcsolatban lenne kérdésem. Az első törvénykönyv szerint csak Fp veszteség okozható Ép nem még 50 túldobással sem, akkor az élőhalottak ellen vagy olyan teremtények ellen akik nem rendelkeznek Fp-vel a villámmágia teljesen hatástalan?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...