Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték
Antail

Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

Recommended Posts

Udv!

Szerintem akar kaphat is nehany od pontot, hiszen atalkulas tortent a testeben. Mindemellett nem lesz olyan konnyu a hatalomszavak hasznalata, hiszen az illeto nem hiszen hogy automatikusan a nyelv ismeretenek birtokaba is kerulne, valamint a nyelv hatalomszavakkent torteno felhasznalasarol sem tud meg akkor semmit. Hosszu odo es szenvedes mire rajon, mit hogyan is kell.

A lelki valtozasok szerintem igen sokfelek. Az mindenkeppen megrazo, hogy a teste csak ugy atalakus egy mas lennye, meg akkor is ha addig sem volt jotet lelek, ha ezt a targyat hasznalta, de a mas fajja valtozas annyira idegen, annyira megrazo erzes kell, hogy legyen, hogy nemigen lesz besszmithato egy darabig.

Ami azt illeti, en megkerdojelezem a jatekos tovvabbengedeset is, innentol kezdve njk is lehetne, bar attol fugg mit vallal be a KM es ugye a jatekos, de semmikeppen nem kezdo feladat.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Namost ha az alany hangképző szervei nem alkalmasak a hatalomszavak tényleges alkalmazására, bár kap OD pontokat, kizárólag deffenzíven használhatja fel od tartalékát (akárcsak a gnóm tisztavérűek a Hetedkorban), vagyis a Setét Szív a vérátömlesztéssel, s átalakítással bár sa-quaddá alakul, akár lélekben teljesen a káosz pátriárka hús-angyal híve, de szervileg nem, bár testileg/alkatilag megítélésem szerint igen. Emoncionális tudata, s egoja a Setét Szívnek olyan erős, hogy még idős (értsd: 6-8000 év feletti) aquirok felett is át tudja venni az irányítást, ebből adódóan a jelenkorban kevés teremtmény akad, ki ellenállhatna hatalmának, s több ezer éves mérhetetlen tudásának. S mivel maga a Setét Szív elpusztíthatatlan (kivéve, ha persze megölik a Tiltott Tartományokban székelő alkotóját, kitől csak homályos utalásokból annyit lehet tudni, hogy még a hatalmas ősaquir Csontlovag, Káosz-Metha pátriárkája is tart...) kizárt, hogy egy nem kiemelkedő akareterejű lény megbirkózna vele. Emellett egyfajta irányított tudathasadásként értendő az áldozat szemszögéből, míg osztozik a testén áldozatának a Setét Szív elméje.

A késztetésekkel kapcsolatban szerintem van értelme kiolgozni ezt a részt KM-ként, ugyanis az összes sa-quad nagyon közeli kapcsolatban áll Káosz-Methával, akár "isteni" sugallatra is megoldható, hogy felkeressen egy sa-quadot, bár azt mindenképpen tudni kell, hogy a Tiltott Tartományokban élő nagyobb hatalmú sa-quadok, nem túl barátságosak fajtársaikkal, ami egészen pontosan halált jelent a szerencsétlenre, aki betéved területükre. Ezért is kerülik egymással a talákozást (ahogy a Summariumban írva vagyon) nehogy ritka fajtájuk lélekszáma mégjobban csökkenjen.

Magyar Gergely mellett magam is megerősíteném azt az álláspontot, hogy bármi is gyakorlati célod kérdéseddel Babilon5, ajánlom, h nagyon lenyűgöző és kidolgozott legyen a történet akár JK, akár NJK-ként szerepelteted e sa-quadot. Magam JK-ként nem is engedélyezném ezt a megoldást, mivel a Setét Szív egy ősaquir ereklye, így könnyen átcsúszhat a kaland egy - nagyon "tápos", játéktechnikailag elfogadhatatlan modullá. Ugyanakkor figyelembe véve azt, h a Setét Szív korok óta létezik, elképzelhető, h a kaland korokkal ezelőttre, pl. a másod- vagy épp harmadkorba legyen áthelyezve. Az akkori kiegyenlített erőviszonyok, például már nem okozhatnak akkora problémákat, bár tény h fantázia és kidolgozás tekintetében nem szabad, h hiányt szenvedjen egy ilyen modul. Készülj fel több aquir fajjal, akár újakat is kidolgozhatsz, óelfek...stb.

Tengermély tisztelettel:

Agis

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Ezt bizony nem tudom eldönteni. Ugyanis tűz levegőtől elzárt helyen elvileg nem éghetne, de mivel az őstűz amit megidézünk nem erről a síkról származik, így mások a tulajdonságai...

Már megbocsáss, de a varázsló őselem teremtésének nincs köze más síkokhoz. Az ETK szerint a környezetből gyűjti az őselemeket, a Rúna magazinban megjelent cikk szerint pedig akarátval formázza a manájából.

A tűzvarázsló ellenben idézi az őstüzet.

Ezen túl a leírás szerint éghető anyag nem kell az őstűznek, elvileg ilyen alapon levegő sem lenne muszály.

Ellenben azt nem értem, hogy ha leírják konkrétan egy formázásnál (ráadásul a hat iskolaforma egyikénél), hogy "...Szőnyeg a föld szintjét 50cm-es magasságban borítja be , és követi a terep egyenetlenségeit. ..."

Mégcsak nem is szabad elemi forma; márpedig, ha úgy tanítják az iskolában, hogy a teper egyeneltenségeit követve hozható létre, akkor nem teremtheti a varázsló tetszőleges mélységbe.

Ennek ellenére elméletileg kidolgozhat olyan szabad elemi formázást, amely nem rendelkezik ilyen megszorítással, "alternatív szőnyegforma" ám ekkor mindenképpen új mozaikként kezelendő. Ami formázás esetében nem feltétlenül kell jelentse, hogy mágusnak kell lennie.

A fal formázásra ugyanaz a véleményem, mint a szőnyegre.

Mindenesetre a magasság kérdésére a válasz szerepel az illúziómágia írásomban ;)

Sylvanus

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Udv!

Erdekes ez a teremtett ostuzet nem befolyasolja a kornyezet. Teljesen logikus, hogy nem kell neki levego, meg egheto anyag sem, csak letezni fog a magia miatt, amig az idotartama le nem jar.

DE akkor miert nem lehet ugyanolyan tuzet teremteni a viz alatt? Hiszen ahogy az ostuzre nincs hatassal a hagyomanyos szel, pl, ugy nem szabadna az egyszeru viznek sem...

Ezt ti hogyan latjatok?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Kedves M.G. és A.A. !

Azt hiszem egy kissé félreértettétek, mármint olyan dolgot láttatok a kérdés mögött, ami nem volt. Nem szoktam (nem is tudok) mesélni, így nem szántam semmiféle kalandba.

Mindössze egy gondolat volt, ami az átváltozás kapcsán vizsgálódik. Igazából a mögöttes értelem elég homályos, de olyasmi, hogy pl. a Setét Szív alkotója talán azért (is) csinálhatta-e az ereklyét, mert így vélte megoldani fajának fennmaradását, esetleg szaporodását. Lényegében az adott faj globális lélekszáma, szaporodása és a tervek az ereklyével, amik szülték a gondolatot és kérdést. JK-nak úgyse kerül kezébe, eleve játékba nem javasolt, a világ színesítésére szolgál.

de szervileg nem, bár testileg/alkatilag megítélésem szerint igen.

Hmm...

Ezt mire alapozod? Szerintem, ha már testileg/alkatilag átalakul, akkor szervileg is át kellene neki. Pl. ha kívül lesz a csontozata, akkor nem lesz bőrlégzés (ami ti. embernél is van) és ezzel megváltozik a légzése is. Nem hinném, hogy szervi változás nélkül képes lenne testileg megváltozni...

A többivel egyet értek.

Õselemek:

Eddig 3 alapnézetet halottam róla:

1. Idézi a tűz elemi síkjáról az összes elemet és paraelemet

2. Környezetből vonja ki

3. Manájából formázza

Ezek alapján mindenki szerintem döntse el melyik. A középsőt egyedül azért támogatom kevésbé, mert eddig nem olvastam a változásokról (mármint amit említ az ETK pl. vulkán közelében könyebb tüzet, tengeren vizet+stb...) kiegészítőt (ettől függetlenül lehet).

Viszont ennek mibenlértéről mindenki döntsön maga, még meggyőzni sem akarok senkit egyik, vagy másik mellett, mert mindet jónak találom.

Szőnyeg: Mi történik egy barlangrészem, ha az előjövő mérges pókoktól a varázsló tűzszőnyeggel kíván védekezni (50 cm-rel talaj felett jelenik ugye meg), de csak 45 cm az ottani üreg, amiből előjönnek a pókok?

Szerintem elég E esetén láva csepegne rájuk.

Fal pedig elméletben lehet a föld alatt is, mert van az építészetben is van.

Igaz akkor vegyük a drágább és körülkményesebb utat: varázslónk teremt egy kis szilárd, I. anyagcsoportba tartozó valamit, átformázza és leejti a puha homokra, amibe belefúródik.

Jelentősen egyszerűbb akkor már az elemi erő fal és nem értem mi lenne a kifogás ellene.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Az elemi tüzhöz...

Le van irva, h és hogyan...ha jo lemléxem akkro nézd meg a régi (piros) modulgyüjteményt...aszt hisze ma véridőnél vna oylan,h viz alatti harc szabályai...viz alatt varázslás...

De, h gyengiti az már sztem az miatt is logikus mert a földelementál X időközönként sebződi ka szabad levegőn...

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Udv!

Engem az a furcsasag foglalkoztat, hogy le vagyon ugye irva, hogy nem zavarja az oselemeket a hagyomanyos elemek, tehat az ostuzet hiaba ontom le vizzel, pl. De akkor elvileg a tenger alatt is ugyanugy kellene viselkednie, az mer mas kerdes, hogy ott nyilvan nem fog tudni meggyujtani semmit, mert a viz azonnal eloltja a hagyomanyos tuzet.

Mas kerdes a teremtes nehezsege, ami logikusan nehezebb, ha nincs a kornyezetben, pl. tengeren hajozva, vagy mondjuk foldcsova teremtese repules kozben...

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Szőnyeg: Mi történik egy barlangrészem, ha az előjövő mérges pókoktól a varázsló tűzszőnyeggel kíván védekezni (50 cm-rel talaj felett jelenik ugye meg), de csak 45 cm az ottani üreg, amiből előjönnek a pókok?

Szerintem elég E esetén láva csepegne rájuk.

ETK csak arra ad szabályt, hogy a felszínt követi, ettől még simán lávává változtathatja a járat tetejét.

Fal pedig elméletben lehet a föld alatt is, mert van az építészetben is van.

És? szőnyeget is lehet a falra akasztani... (faliszőnyeg), mindenesetre marhára kevés köze van az Elemi mágia formázásaihoz ;)

Igaz akkor vegyük a drágább és körülkményesebb utat: varázslónk teremt egy kis szilárd, I. anyagcsoportba tartozó valamit, átformázza és leejti a puha homokra, amibe belefúródik.

leejti, belefúródik, és? Ennek mi köze van az elemi mágia formázásaihoz?

Jelentősen egyszerűbb akkor már az elemi erő fal és nem értem mi lenne a kifogás ellene.

Az, hogy a mozaik leírásában benne van, hogy az epicentruma a föld szintjén helyezkedik el, nem pedig "alatta".

Ennek ellenére, mint írtam nem elképzelhetetlen olyan új formázás, amellyel létrehozható a kívánt elem a megfelelő mélységben, magasságban, de nem az iskolaformák alkalmazásával.

Engem az a furcsasag foglalkoztat, hogy le vagyon ugye irva, hogy nem zavarja az oselemeket a hagyomanyos elemek, tehat az ostuzet hiaba ontom le vizzel, pl. De akkor elvileg a tenger alatt is ugyanugy kellene viselkednie, az mer mas kerdes, hogy ott nyilvan nem fog tudni meggyujtani semmit, mert a viz azonnal eloltja a hagyomanyos tuzet.
Sőt az ETK példavarázslatai között szerepel egy 2E-s vízaura, amely nem csökken a természeters tű által égő háztól, illetve 2E-ig véd annak káros hatásaitól.

Sylvanus

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Udv!

A tuzszonyeghez.

Egyreszt ugye tenyleg az van irva, hogy koveti a terep egyenetlensegeit, szoval ez ok. Bar akkor pl. ha egy verem van a tuzszonyeg kozepen, akkor lehet az akar 15 lab mely is, beteriti a tuzszonyeg, hiszen az is egy egyenetlenseg???????

Masreszt viszont ezt ugy is lehet szerintem ertelmezni, hogy HA a talaj egyenetlen, koveti. De ha nem, mert mondjuk ala hozzak letre, akkor nyilvan nem...

De joval egyszerubb szerintem megalkotni azt a formazast, amirol Sylvanus is nyilatkozott, megpedig az akarhova letrehozhato szonyeget, es meg van oldva a dolog.

Egyebkent, hadd jegyezzem meg, mi ugy szoktuk pl, hogy az elemi varazslok kepesek varialni, hogy hol legyen a teremtett formak kiindulopontja, hiszen ok jobban ertenek hozza, mint az altalanos varazslok. De ez mar fellig-meddig szakosodas tema.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Nos, az új mozaik alkotásával azért nem szimpatizálok különösebben, mert nem szeretek újat alkotni, ha már van és esetleg csak értelmezés kérdése.

Sylvanus! Jó a humorod. :)

A falat spec. én úgy használom, hogy bár epicentruma a földön van, az olyan mint a lőtáblánál a kis középső pont és ugyanúgy lenyúlhat a föld alá a többi része.

Igazából nem értem meg a föld miért gátolná meg a lefelé folytatódást. :roll:

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Meggátolni nem gátolja meg...de az epicentrumot sztem is a varázslo határozza meg!

De a szőnyeggel kapcsolaítban! Ha a talaj egyenetlen akkor 1 nm-es szőnyeg valojában kisebb lesz mert ha követi az egyenetlenséget akor ugye logikailag kisebb terüeltet fed le "légvonalban"...na remélem értitek nem tom rendesen megfogalmazni :P :$

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Udv!

Ez a meggatlas is erdekes dolog. Peldaul, ha egy kotablan allunk, akkor egy elemi fold fal hogyan sullyedne be a ko ala, illetve hat a kobe? Mndjuk tuznel mas a helyzek, ott lehet a lavas variacio, de akar a levegot is vehetnem peldanak, szoval csak van valammi gatlo tenyezoje.

A varazslat kozeppontjat viszont nem minden esetben hatarozza meg a varazslo, csak ahol az van irva, hogy o donti el. /illetve nem minden sikban lehet varialni alapesetben. Igaz kell hogy llegyen ez pl. s tuzszonyegre, no de a kardes, hogy elvileg csak a foldon helyezhetem el akarhova, es azott koveti az egyenetlensegeket. Amit en irtam, hogy a varazslo, illetve az elemi szakos teljesen maga hataroz, az csak hazilag alkalmazott szabaly.

Igen, a vermes peldat en is azert hoztam, hogy akkor megsem csak 1 negyzetlab az a negyzetlab, illetve ha Salafi peldajat nezzuk, akkor meg kisebb, szoval szerintem ennek a terepkovetesnek is kell, hogy legyen hatara, illetve egy egyensulyi pontja, szoval szerintem az ok, hogy va van egy kis domb, akkor azt fogja beboritani, es nem all majd a szelen a levegoben, de ha mojndjuk van egy verem, akkor afolott tetot kepez majd. Errol mit gondoltok? Mert ha szoszerint ertelmmezzuk, akkor bizon bele kellene folynia a verembe is... Es a 4 negyzetlabas szonyeg terulete valojaban sokkal tobb is lehet...

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

MG nek igaza vna...én spec az elemi tűzre gondoltam...de az emlitett példában vóban én is csak ugy tom elképzleni...hacsak az elemi részecskék nem a kő részecskéi között kap helyet :D Ez számopmra ismét azért elképzelhető :)

Én mindig ugy alkalmaztam, h a varázslő határozz meg magától maxuiimum 20 m re ...

Sztemminden esetben követi a terepen de ha befedni akar a varázslo akkore gyszerüen azt modnom, h akkor hozz létre egy vizszintes falat...mert egy varázslo miért nem tehetné meg, h kcsiit modositja a mozaikot...legrtoszabb esetben dobok varázsrontásra mondjuk 80 % fölé nem sikerül...

Ilyen szempiontból mindig rugaémassan használom a szabályokat...

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdvözlet!

A mágikus tárgyakat(pl. egy papnő szentszimbóluma) még egy boszorkánymester sem tud felrobbantani, vagy igen?

Van rá lehetősége?

Ha a KM utasítást add a mágikus tárgy elpusztítására, meg teheti?(mint vmi "háziszabályként"?)

Bocs ha már valaki ezt kérdezte csak egy kicsit türelmetlen vagyok.

Előre is köszi a válaszokat. :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Udv!

Legjobb tudomasom szerint a boszorkanymester eziranyu varazslata csak nem magikus targyakra alkalmazhato. A szent szimbolum raadasul meg nem is egyszeru magikus targy. Tehat nem.

Akkor sem, ha a KM ezt a feladatot talaja ki.

Nem megbantasnak, Kiara, de a hazi szabaly nem az, hogy egy szabalyt nem veszunk figyelembe, ber ez is elofordulht esetenkent, de az inkabb olyankor kell, ha valamire nincs szabaly, vagy logikatlansagok vannak a konyvben, es hat valaki raszanja magat, hogy akkor ok most megvaltoztatjak.

A fenti eset megoldasahoz azt javaslom, hogy vagy adja oda a megbizonak, aki eleg eros hozza, hogy megsemmisitse, vagy kapjon hozzaa mondjuk egy nagyhatalmu varazstakarcset, amivel megsemmisitheti, de talan az is jo, ha csak eldugatod vele valahova, mert akkor kesobb, ket kaland mulva lehet egy ujabb abbol, hogy valaki rajtuk keresi azt, vagy eppen megszerezte, es most ujra erte kell menni.

De ez csak javaslat.

A velemenyem viszomnt az, hogy nem, a boszorkanymester nem robbanthatja szet a szent szimbolumot.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

A Hetedkori boszorkány-, boszorkánymesteri vulgármágia nem alkalmas egyetlen szakrális mágikus tárgy dezintegrációjára sem, főképp egy szent szimbólum elpusztítására. Kyria fénykorának Hatalmasai ismertek ugyan egy módszert, mellyel tudták korlátozni a papok hatalmát, de egy szent szimbólum olyan erejű különleges áldott tárgy mely még a pap lelkének lenyomatát is rejti, valamint vele léphet közvetlen kapcsolatba istenével. Mellékesen a KM a lefektetett szabályokkal ellentétes utasítást nem adhat, a házi szabályok kizárólag kiegészítések, az esetleges hiányok logikailag ellentmondó helyzetek megoldására szolgálnak ahogy ezt Gergely is írta levelében...

Tengermély tisztelettel:

Agis

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ahoi

Először is köszönöm a válaszokat.(nem vagyok sértődös fajta.)

A papnőm sajnos már meghalt.Egy magas rangú(22.szintű) Orwela papnő utasítása volt a megsemmísítésem.Az elátkozot vidék határán.

(A KM egyébként rendes,nem egy gonosz dög.)

Mennyi esélye van egy 14.szintű Arel papnőnek egy 22.szintű Orwela papnővel szemben?

Legyetek jók... vagy ne :wink:

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

a szuiimbolumban munkáló "erős mágia" pontosan 500E s hiszen ez a papi szentelés...:D szal el lehet psutitani...ha képes vagy minimum 500E-s dezintegáciot létrheozni! :D

Amugy meg ebbőpl kiidnulbv a aKM dönthet ugy, h az NJK birtokában van egy ennek megfelelő stuff :D

De tény,. h szent szimbolumok az egyi kllegerősebb mágikus tárgyak ilyen szempontból...nézzük csak meg...500E, közvetlen kapcsoalt egy isteni sikra, mana csatorna arra a sikra...:D elég tápos ez ha belegondolunk :D:D:D:D:D

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

22. TSZ. és 14. TSZ. ? :roll:

Hány év játék után?

No mindegy.

Megsemmisítési módok:

- Dezintegráció 500E ellen

- Elhatárolás az isteni síktól és akkor már könyebb (értelmezhető úgy, hogyí csak áldás E van rajta) - persze ez csak nehézkes úton lehetséges

- Megsemmisítés ősmágiával, hatalomszavakkal

- Régi tudás meglétével (pl. Crantai, Kyr, esetleg káoszkori)

- A másik pap feláldozza istenének tárgyáldozatként

- Megsemmisítés oltáron egy másik isten segítségével

-

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
a szuiimbolumban munkáló "erős mágia" pontosan 500E s hiszen ez a papi szentelés...:D szal el lehet psutitani...ha képes vagy minimum 500E-s dezintegáciot létrheozni! :D

Amugy meg ebbőpl kiidnulbv a aKM dönthet ugy, h az NJK birtokában van egy ennek megfelelő stuff :D

De tény,. h szent szimbolumok az egyi kllegerősebb mágikus tárgyak ilyen szempontból...nézzük csak meg...500E, közvetlen kapcsoalt egy isteni sikra, mana csatorna arra a sikra...:D elég tápos ez ha belegondolunk :D:D:D:D:D

Halihó,

A KM valóban döntött,csak hogy egy JK pusztítitta el a szimbólumot, egy NJK utasítására.Egy boszmester.

Azóta tisztásztuk és a csapat túl "tápos" volt.(mindenhol rúna jelek,több élet vize mint amennyire szükség van,és ehhez hasonló "finomságok" :) )

Ezért kellet vesznie a papnőnek,a bárdnak, és a boszmester is meghalt.

De mindenképpen igazat adok neked(noha még nem értek annyira hozá :oops: )

A 14.szintű Arel papnő 1év,az Orwela papnőt nem tudom.NJK volt.

Kösz a tippeket,ha legközelebb varázstudóval leszek kipróbálom :)

(Remélem mihamarabb tovább fejlődik a játékom. 8) )

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Itt az oldalon régebben volt egy ETK táblázatok gyüjtemény...ha az oldal müködni fog megint akkor talán fent lesz nem tudom...

Egyéépként akár kezdhet is valamit a lvl14 pap a lvl22 vel...csak elég gyorsank kell lenni...mivel mind2nek elég naghy a hatalma azon mullana, h ki hoz létre elöbb egy varázslatot...De ha a cél a halál volt akkor tök8 :D

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Saját szemszögömből a karakter szerepjátéka, s nem feltétlenül szintjei száma határozza meg az esélyeket, azonban közvetetten sokat dobnak a latba. Iy magas (10.Tsz. felett) szinteken már hatalmas tárházzal rendelkezik mindkét pap/papnő, így többnyire a megtervezett rajtaütés, s nem utolsó sorban a gyorsaság dönt, h ki mit alkalmaz, s azt mennyire viszi/viheti sikerre: a lehetőségek tárháza végtelen. Ugyanakkor egy modulban mint ellenfél max. 3-5TSz-el magasabb karaktert küldök a karakterek ellen, úgysem a szint számít (fontos tudni h többnyire a nem "tápos-harcos" kalandokat preferálom), de hát kinek mi a szájíze :) Mégha az Elátkozott vidék peremkerületén is van, szerintem elég kevés az esélye annak, hogy pont egy egyedül mászkáló ily magas szintű Orwella papnőbe botoljon bele a karakter, persze nem lehetetlen.

Volt egy általam mesélt kaland melyben egy 10.Tsz-ű pap karakterrel és egy jó időzített csendvarázzsal, sikeresen túljárt egy gho-ragg eszén, s egy jól irányított nyílvessző elvette az aquir fajzat életét. (Hasonló erőviszonyok több MAGUS regényben is találhatóak, hogy egyik kedvencemet említsem Dale Avery: Renegát című művét emelném ki. Azon belül is a sötét elf és a kráni messor küzdelmét, mindenkinek nagyon tanulságos olvasmány!)

Nauryl: ETK gyűjteményt próbáld meg az rpg.hu-n, talán van fent még egy aktív link...

Tengermély tisztelettel:

Agis

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv mindenkinek!!!!

Az előző játék alatt felvetődött egy kérdés. Én egy pappal játszok, és a egy helyzetben teremtettem egy szent fényt. Na itt indult el a gondolatmenet. A szent fény ugyebár nem teremt hőt. Akkor mért nem működik az infralátás? Az infra nem csak a hőt érzékeli? Na innen indult el minden. El kezdtünk beszélni arról, hogy ha csak infrát használok, akkor hogyan különböztetek meg két követ egymástól? NA ezt annyival megoldottuk, hogy az infra látáshoz mindig kell fény.

Itt vége lehetne az egésznek, hogy mindent megoldottunk, de nem lett. Nekem ez az egész infralátás nem stimmel. Hogy lehet az, hogy valaki több féle módon lát, és azt még tudja is irányítani, hogy milyen módon lásson. Nézzük csak meg a természetet. Van olyan élőlény, ami tényleg a hőt érzékekli, viszont az csak északa mozog, és nappal egy sötét helyen van. Vagy ha mégis van olyan, ami csak a hőt érzékeli, az mindig is azt fogja, és nem lát más módon. Sokan azt mondják, hogy akkor nappal megvakulna. És ha ezt szokta meg a szem?

Na de most ettől tekintsünk el. Az ETK azt írja, hogy valaki pl 10 méterig lát infrával, az 11 méternél már semmit sem vesz ezzel észre? Mert ez a könyvből egyértelműen nem derül ki. Szerintemköonkretizálni kéne, hogy pl. 10 méterig meg tud különböztetni egy almát egy könyvtől. Ez után már kezd összemosódni a kép, de még 20 vagy 30 méternél észleli a mozgást.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Érdekes, és gyakori kérdés ez az infralátásos dolog.

Először is az is látás, csak olyan tartományban látnak vele az infralátással rendelkező teremtmények, amelyiket a hagyományos szem nem érzékeli. Mivel a melegebb dolgok fokozottabban bocsájtják ki az ilyen hullámhosszú fényt, ezért nevezhetjük hőlátásnak is.

Valahogy úgy kell elképzelni, amikor a különböző filmekben mutatják az infakamerák, éjjellátók képét. Persze sokkal könnyebb, hogy ha az ember látott már igazi inframűszerrel látott képet... de ez nem mindenkinek adatik meg, a TV viszont igen. Szóval a melegebb dolgok jobban világítanak, és vöröses, sárgás, majd fehéres színűek, (minél forróbb), illetve a hidegebbek kékesek, egészen a feketéig. Valahogy így kell lefesteni szerintem egy infravörös képet, és ezt kimesélni a játékosoknak. Nehezebb elképzelni, mint a nappali látást, és mások is a tulajdonságai, a látott kép más aspektusai az érdekesek.

Az, hogy a szent fényben nem működik, azt nem fnytannal kell szerintem magyarázni, hanem azzal, hogy a szent fény isteni eredetű varázslat, és egészen egyszerűen ilyen tulajdonsága van. (mondhatjuk úgy is, hogy a fényben működik az infralátás, de a szent fény nem fény a hagyományos értelemben.

Az, hogy hogyan lehet megkülönböztetni két követ, igen érdekes lehet. Szerintem sehogyan, de hogy biztosan nem olyan pontosan, mint a nappali látásnál, az biztos. Éppen ezért lehet pl. elbújni az infralátó elől, ha a hőmérsékletünk megegyezik a környezetével.

Az infralátás határa. Jó kérdés. Ez meg van adva, tehát megint csak így van, fölösleges benne realitást keresni, csak hogy valaki tovább nézhessen. A megadott határig lát vele, tovább nem. Vagy olyan fokozatokat állítunkbenne, mint amit írtál is, de pl. én úgy szoktam, hogy minél közelebbi a tárgy, annál részletesebb az infralátás, annál kisebb hőmérsékletkülönbségeket is észre lehet venni vele. A határon túl pedig értelmezhetetlenül összemosódik a kép, még akkor is, ha a jégmezőn ég egy tábortűz. Ez a szabály.

A váltás. Egyszerre csak az egyik működik, és a karakternek BE KELL JELENTENIE ha oda, illetve vissza váltja a két látástípust. Én ugyanúgy képzelem egyébként el, mint a hagyományos látást abból a szempontból, hogy a szemmel is lehet pl. a napba nézni. Kellemetlen, de működik. Ha az infralátást - ami tényleg éjszakára/sötétba való - nappal alkalazzák, akkor olyan hunyorgásszerűen mesélem ki, életlenebb, részlettelenebb, esetleg időlegesen romolhat is, csakúgy, mint a nap után a fényes folt a látómezőben.

Az ultralátás úgy is van leírva, mint ahogy elmondtad, nem lát színeket. Ezt talán még nehezebb elképzelni, de nem lehetetlen, könnyebség talán, hogy JK-nak nincs ilyen, nem kell ilyet mesélni.

Egyénként az infralátásról és problémáiról volt (van) egy hosszabb elmélkedés a neten, legalább is én ott találtam, amiben vannak érdekes dolgok. Egy e-mail cím megadása esetén szívesen elküldöm, szerintem igen hasznos.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...