Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték
Antail

Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

Recommended Posts

Csao.

Ha lenne időm elmenni a táborba, akkor a karakteralkotás lenne az ok, ami miatt nem mennék.

Megnéztem ezt az 1000Tp-s megoldást: nem nagyon játszottam még ennyire használhatatlan karakterekkel, mint amit így ki lehet hozni. 

És megmondom őszintén, hogy nem is szeretnék lemenni erre a szintre. 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
10 órával ezelőtt-kor Antail írta:

Nem rossz az KM-kent, ha nem kell felhuznom az ossarkany ertekeit csak azert, hogy ne 1 utesbol olje meg a torp gradiator a partiban. 

Nem rossz az JK-kent, hogy a KM hu marad a realitashoz.

:)

Ne haragudj, de ennek azért vajmi kevés köze van ahhoz, hogy 3. vagy 8. szintű a parti. Lehet magasabb szinten is normális  ellenfeleket találni, csak az alacsony szinthez a mindennapi túlélés érzete kötődik, míg ez kicsit fentebb már nem annyira van előtérben, van több lehetőség... és lehet egyedül vagyok az érzéssel, de egy rablóbanda már régesrég nem izgalom játék alatt - de őssárkánnyal se találkoztam még és nem is akarok :)

 

Ettől még persze izgatottan készülünk, jobbnál jobb ötletekkel és tuti jó tábor lesz :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Szerintem MAGUSban pont, hogy indokolt az alacsony powerlevel, mert a játék teljesen szétesik magasabb szinten. Emlékezzünk régebbi modulokra, ahol mindenféle áttörhetetlen akadályt (mentális vagy antiss vagy épp fizikai) kellett építeni, csak hogy egy adott kaszt adott átgondolatlan képessége ne törje a modult. Én értem, hogy ti otthon nagyon jót tudtok játszani 80,000. szinten is, de ez nem fér össze egy versenymodullal. Pont, mint az iker/váltottkaszt.

Ez persze nem a modulírók vagy épp a mesélők hivatalos véleménye, hanem szigorúan az enyém.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Nem hiába van a modulok nagy része 3-6 TSZ környékére célozva. A MAGUS rendszere nem igazán alkalmas 9+ TSZ környékétől logikus és kellő kihívást jelentő kalandokra, vagy csak nagyon korlátozott mértékben. Egy varázsló addigra már majdnem mindenható, de az egyéb mágiaformák használói is találhatnak egy-egy helyzetre frappáns, túl könnyű megoldást.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Igen, én is szigorúan a saját véleményemet írtam le reggel.

Minden esetre, én azt láttam eddig, hogy a kasztok általában úgy vannak kidolgozva, hogy 6-7. szint alatt, nem lehet kihasználni a lehetőségeiket. 

Úgy értem, mintha a sakkozásnál nem lenne mondjuk csikód. Ettől még a játék elvben elképzelhető - csak szerintem nem érdemes kínlódni vele.

Ha már rászánom az időmet a sakkozásra, akkor minden bábú legyen a táblán, mert úgy érdekesebb!

Nyilván relatív, hogy ki mit tekint "alacsony powerlevelnek", de szerintem a kasztok legnagyobb részével alacsony szinten csak bohóckodni lehet. Ezért nem vennék részt egy játékban ilyen karakteralkotással, mert annyira unalmas lenne a karakter, hogy egyszerűen az időmet nem szánnám rá a kínlódásra.

 

 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
14 órával ezelőtt-kor Antail írta:

Nem rossz az KM-kent, ha nem kell felhuznom az ossarkany ertekeit csak azert, hogy ne 1 utesbol olje meg a torp gradiator a partiban. 

Nem rossz az JK-kent, hogy a KM hu marad a realitashoz.

:)

Nem rossz az KM-ként, ha harcértékek balanszírozása helyett inkább morális dilemmák vagy a világ történelmének érdekességeinek megmutatásával telik az időm.

Nem rossz az JK-ként, ha a KM érti és érzi, hogy én is szórakozni akarok és nem non-stop rettegni a karakterhaláltól.

Bocsánat, de én is úgy látom, hogy a környezetemben lévő táborozók inkább Daelonnal és CVPN-nel értenek egyet.

(Egyébként már bocsánat, de mióta sérül a realitás attól, ha nem tudja minden közepesen fis-fos lény lenyomni a karakterem?
Lehet, hogy rossz a példa, de általános iskolában is van 3., 6. és 8. osztályos tanuló is. Nyilván a hatodikos "erősebb" lesz, mint a harmadikos és ha elég okos, hogy ne kössön bele egy nyolcadikos bandába, akkor megéri a "nagyfiúságot" ő is. Az évvesztes, visszabukott vagy alulfejlett opciókkal pedig még nem is operáltam. :)

Szerintem az olyannyira áhított realitást éppen az csúfolja meg, hogy a KM-ek állandóan azon munkálkodnak, nehogy a karakterek _tényleg_ átérezzék, hogy már alacsony szinten is az átlag felett állnak, de ez nem csak erővel hanem felelősségel is jár, mert vannak náluk még nagyobb halak és sok lúd akkor is disznót győz, ha az a coca 200 kilós.)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Mindenekelőtt én úgy gondolom, hogy ha JK szopatás, rettegésben tartás stb a cél, akkor a KM szinttől függetlenül képes ezt produkálni. Másrészt meg ha hőst akarok csinálni a kalandozócsapatból, akkor az 0. Tsz-en is lazán kivitelezhető. Persze kezdő csapatok és mesélők esetében lehetnek ilyesféle félelmek és késztetések, ám - hogy a fentiekhez kapcsolódjak - az idei tábor esetében ilyesmitől nem kell tartania senkinek. Most is, mint az eddigi években, a táborozók szórakoztatása lesz a legfőbb célja a szervezőgárdának. 

 

5 órával ezelőtt-kor CVPN írta:

Csao.

Ha lenne időm elmenni a táborba, akkor a karakteralkotás lenne az ok, ami miatt nem mennék.

Megnéztem ezt az 1000Tp-s megoldást: nem nagyon játszottam még ennyire használhatatlan karakterekkel, mint amit így ki lehet hozni. 

És megmondom őszintén, hogy nem is szeretnék lemenni erre a szintre. 

Akkor hogyan jutottak el magasabb szintre a karaktereid? Vagy eleve 8-9. Tsz-űre generált karakterekkel szoktál játszani. Lehet, hogy neked akkor tényleg kimaradt az életedből az alacsony szinten való játék és azért nem "tanultál meg" ott is jól szórakozni?! Nekem nem derogál az alacsony szinten való játék, sőt! Aki ismer, az tudja hogy kimondottan szeretek gyenge, esendő karakterekkel játszani. (Lehet azért, mert a való életben annyira tökéletes vagyok? :D )

 

2 órával ezelőtt-kor CVPN írta:

Ha már rászánom az időmet a sakkozásra, akkor minden bábú legyen a táblán, mert úgy érdekesebb!

Nyilván relatív, hogy ki mit tekint "alacsony powerlevelnek", de szerintem a kasztok legnagyobb részével alacsony szinten csak bohóckodni lehet. Ezért nem vennék részt egy játékban ilyen karakteralkotással, mert annyira unalmas lenne a karakter, hogy egyszerűen az időmet nem szánnám rá a kínlódásra.

 

Minden karakter és azzal való játék annyira lesz izgalmas, amennyire izgalmassá teszi a játékos (és kisebb részben a KM). Szerintem egy magas szintű karakterrel is épp annyira lehet egysíkúan és sz*rul játszani. Persze ez leginkább a játékoson múlik. De szerintem attól, hogy magas a sebzésed, a világ minden dolgában járatos a karaktered és 100+ varázslat van a tarsolyodban még nem lesz izgalmas egy játék sem, sőt! Én úgy látom, hogy nem ezek jelentik a legfőbb garanciát a jó szórakozáshoz.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Meg hát ha az összes bábut akarjuk, akkor varázslóval a 16. szint (620000 Tp) a minimum, hiszen a legdrágább varázslata tudtommal az örökkévalóság mozaik+bármi ami 10 manából kijön. És most emiatt levettem az ETK-t a polcról, szóval ez komoly.

Illetve papoknál ott az időkapu, ami ideális progress-szel számolva 23. szinten érhető el (715000 Tp). Szerintem ezalatt nem is érdemes nekikezdeni játszani.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv,

6 órával ezelőtt-kor Daelon írta:

 alacsony szinthez a mindennapi túlélés érzete kötődik

 

1 órával ezelőtt-kor F. Feri írta:

Nem rossz az JK-ként, ha a KM érti és érzi, hogy én is szórakozni akarok és nem non-stop rettegni a karakterhaláltól.

 

bocsi srácok, de engem komolyan érdekel, hogy milyen mesélőitek lehettek, ha ezt így érzitek. Mindennapi túlélés? Non-stop rettegés a karakterhaláltól? Komolyan? Elég beteg lehet az a mesélő és az általa prezentált ynev, ahol ezt érzik a játékosok. Én elég sokat meséltem, (most is mesélek egy életutat, ahol a srácoknak nagyjából 1000 TP-je van eddig,) de szerintem sosem kellett ilyesmit érezniük a játékosoknak.

Esküszöm, nem értem. Magas szinten miért tűnik el ez a félelem? Mert pár képzettséggel, fp-vel meg mana-ponttal több van a tarsolyotokban? Ne már! Lehet olyat is mesélni, hogy tizedik szintű karakterek rettegjenek, meg lehet olyat is, hogy első szintűek sem.

Feri, épp te írtad, hogy nem rossz, ha KM-ként nem a harcértékek balanszírozásával foglalkozunk. Én most úgy érzem, mintha JK-ként meg pont ezt a húrt pengetnéd. Miért nem lehet JK-ként is a morális dilemmákra vagy a világ történelmének megismerésére koncentrálni? Engem pont hidegen hagy, hogy 1000 Tp vagy 10000. Nektek ezen múlik, hogy van-e rettegés? 

Kellemes napot

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
39 perccel ezelőtt-kor Hulla írta:

Mindenekelőtt én úgy gondolom, hogy ha JK szopatás, rettegésben tartás stb a cél, akkor a KM szinttől függetlenül képes ezt produkálni. Másrészt meg ha hőst akarok csinálni a kalandozócsapatból, akkor az 0. Tsz-en is lazán kivitelezhető.

Ezzel mondjuk egyetértek, ezért nem szoktam érteni, miért jönnek elő a KM-ek az Antail által feldobott érvekkel.
(Most ez úgy tűnhet, hogy őt kritizálom, pedig nem. Azt a két érvet/berögződést vitatom csak, amit felhozott.)

 

41 perccel ezelőtt-kor Hulla írta:

Akkor hogyan jutottak el magasabb szintre a karaktereid? Vagy eleve 8-9. Tsz-űre generált karakterekkel szoktál játszani. Lehet, hogy neked akkor tényleg kimaradt az életedből az alacsony szinten való játék és azért nem "tanultál meg" ott is jól szórakozni?! Nekem nem derogál az alacsony szinten való játék, sőt! Aki ismer, az tudja hogy kimondottan szeretek gyenge, esendő karakterekkel játszani. (Lehet azért, mert a való életben annyira tökéletes vagyok? :D )

Egyrészt életút játék alatt viszonylag ritkán költ az ember TP-ből fajra, kezdőpénzre, felszerelésre-bővítésre, varázstárgyra/tetoválásra, stb. és a legritkább esetben kell pontokat gyűjteni a győzelemhez. Szóval azt azért vedd figyelembe a minősítgetésnél.
Másrészt ízlés kérdése - ahogy írod is -, de én sem szeretem például az első 1-2 szintet a legtöbb rendszerben, amikor a játék tényleg arról szól, hogy nehogy bekapjuk azt az egy vagy két csapást, amitől megfekszik a kari.

Versenykörülmények közé szerintem optimálisabb, ha a karaktereknek nem kell attól félnie, hogy belemenjenek bármilyen pofozkodásba, de okosan kell taktikázniuk azért, hogy ne sérüljenek meg nagyon vagy égessék el az összes erőforrásukat az összecsapás során.
A karakteralkotás kapcsán megvolt az az érzésem, hogy oké, ez a karakter valóban beleszólhat valami helyi ügy végkimenetelébe, mert megvan mögötte a tapasztalat és a tudás/háttér. Idén ez hiányzik, és úgy látom, nem csak nálam.

 

56 perccel ezelőtt-kor Hulla írta:

Minden karakter és azzal való játék annyira lesz izgalmas, amennyire izgalmassá teszi a játékos (és kisebb részben a KM). Szerintem egy magas szintű karakterrel is épp annyira lehet egysíkúan és sz*rul játszani. Persze ez leginkább a játékoson múlik. De szerintem attól, hogy magas a sebzésed, a világ minden dolgában járatos a karaktered és 100+ varázslat van a tarsolyodban még nem lesz izgalmas egy játék sem, sőt! Én úgy látom, hogy nem ezek jelentik a legfőbb garanciát a jó szórakozáshoz.

Ezzel megint egyetértek. Tényleg.
A kérdésem továbbra is az, hogy akkor miért ragaszkodnak a KM-ek az alacsony(abb) szintű JK-khoz?

Nyilván van egy provokatívnak mondható véleményem: azért, mert sokkal egyszerűbb azoknak modult írni, akiket egy bármikor előrántható őrjárat/rablóbanda/városőrség megfingathat. Nyilván könnyebb kordában tartani egy sztorit úgy, ha folyamatosan tudom lebegtetni a fenyegetést a karik körül. A kérdésem csak az, hogy ez unalmas már?

Én megmondom őszintén, baromi régen meséltem már fantasy settinget, de akkor az mondjuk pont MAGUS volt. (Jó széllel a toroni partra, asszem.) És már akkor is úgy voltam vele, hogy én egy történetet akarok elmondani (mert nekem személy szerint tetszett), amiben a karakterek többé-kevésbé szabadon tevékenykedhetnek, aztán jön egy esemény, ami nagy valószínűséggel bekövetkezik és az már nem mindegy, hogyan találja meg őket.
Az utóbbi időben viszont - egy játékosomat kivéve, aki alaposan rászolgált - nem szoktam szőrözni, open world van a mesémben (SR4) és ha a JK-k 5 perc alatt oldják meg a feladatot akkor annyi, ha 3 játékülésen át húzzák, akkor annyi. De mindenképpen meg kell tanulniuk együttélni a következményekkel.
(Legutóbb pl. egy motoros bandával húztak újat, aki elől sikerült elmenekülniük. Király, feladat megoldva. Viszont holnap is van nap, a munka meg pont a banda területére vezet vissza, akik azért nem felejtenek egykönnyen. Még akkor sem, ha közben postán visszaküldték nekik a cucc rájuk eső részét - majd ha a postát meghozza, bocsánatot kérnek a JK-k sírköve mellett.) 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
11 perccel ezelőtt-kor Con Salamander írta:

Üdv,

 

bocsi srácok, de engem komolyan érdekel, hogy milyen mesélőitek lehettek, ha ezt így érzitek. Mindennapi túlélés? Non-stop rettegés a karakterhaláltól? Komolyan? Elég beteg lehet az a mesélő és az általa prezentált ynev, ahol ezt érzik a játékosok. Én elég sokat meséltem, (most is mesélek egy életutat, ahol a srácoknak nagyjából 1000 TP-je van eddig,) de szerintem sosem kellett ilyesmit érezniük a játékosoknak.

Esküszöm, nem értem. Magas szinten miért tűnik el ez a félelem? Mert pár képzettséggel, fp-vel meg mana-ponttal több van a tarsolyotokban? Ne már! Lehet olyat is mesélni, hogy tizedik szintű karakterek rettegjenek, meg lehet olyat is, hogy első szintűek sem.

Feri, épp te írtad, hogy nem rossz, ha KM-ként nem a harcértékek balanszírozásával foglalkozunk. Én most úgy érzem, mintha JK-ként meg pont ezt a húrt pengetnéd. Miért nem lehet JK-ként is a morális dilemmákra vagy a világ történelmének megismerésére koncentrálni? Engem pont hidegen hagy, hogy 1000 Tp vagy 10000. Nektek ezen múlik, hogy van-e rettegés? 

Kellemes napot

Hát, hogy beteg KM-eink voltak, az meglehet. :)

Megpróbálom egy példán keresztül pontosan leírni, hogy mi is a bajom:
Ha egy motoron haladok az úton, körülöttem szép a táj és szeretném a forgalom mellett azt is élvezni. 
Nem ugyanúgy érzem magam, ha két deci benya kotyog a tankban és nem tudom, mikor jön a következő benzinkút, mintha ugyanilyen szituban 2-6-8 liter benya lenne.
Az első esetben arra koncentrálok, hogy ne rángassam nagyon a gázt és a horizontot fürkészem töltőállomás után kutatva, a többi esetben kicsit lazább tudok lenni és még akár meg is állhatok az út szélén lefényképezni mondjuk a hegyet, völgyet, stb.
Nem az kell, hogy erősebb legyen a motor, vagy jobb a fogyasztás, esetleg lejtsen az út; csak egy kicsit több tartalék a tankban, nagyobb játéktér.

Asszem ez így eléggé érthető, ha meg nem, akkor felesleges tovább koptatnom a billentyűzetet.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Két dologra szeretnék reagálni:

1) Egyrészt hogyan jut el "magasabb szintre" egy karakter? - Miért kellene eljutnia? Olyan szintűt találsz ki, amilyet akarsz.

Régebben én is indultam első szintről párszor, de nem jött be a dolog. Ha lehet választani, hogy 3 JK támad egy medvére, aztán elmenekülnek, mert a maci erős, vagy 1 Vs 1-ben támad a JK egy óriásra és van esélye, akkor az utóbbi választom.

MIndkettőt próbáltam, de az elsőt nem élveztem, a másodikat viszont annál inkább.

 

2) Az összes bábúval kapcsolatban 

Milyen a játék egy 4. szintű pappal, aki nem tudja meggyógyítani a kígyómarást, mert csinált egy méregérzékelést, de már nem maradt 35 manája a gyógyításra?

Ezt nevezem én bohóckodásnak. Lehet így játszani, de tényleg annyi az értelme, mint sakkozni úgy, hogy nincsenek fenn a táblán a tisztek. 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Látom, Titeket szétszopattak a Km-eitek...:)

Az a helyzet, hogy 10. szinten is ugyanúgy szét tud szopatni, csak nem egy macira pazarlod a pappal a csapást, hanem mondjuk egy xingre. A végeredmény ugyan az. Restart....

Így is lehet mesélni.

De úgy is lehet, hogy már első szinten is hősködhetsz.:) Szerintem a sztori és a SZEREPjáték a lényeg, nem a "diablozas".

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
4 órával ezelőtt-kor F. Feri írta:

A kérdésem továbbra is az, hogy akkor miért ragaszkodnak a KM-ek az alacsony(abb) szintű JK-khoz?

Nyilván van egy provokatívnak mondható véleményem: azért, mert sokkal egyszerűbb azoknak modult írni, akiket egy bármikor előrántható őrjárat/rablóbanda/városőrség megfingathat. Nyilván könnyebb kordában tartani egy sztorit úgy, ha folyamatosan tudom lebegtetni a fenyegetést a karik körül.  

 

Amikor egy rendezvényre egy három napos versenymodult írsz, ott alaposnak és körültekintően kell eljárnod! Olyan történettel kell előállnod, amit tucatnyi mesélőnek tucatnyi csapattal kell, nagyjából azonos kihívás-szint mellett lejátszania, szinte pontosan ugyanolyan játékidő mellett. Minél több elméletben előfordulható eszköze van a csapatnak, annál nagyobb a valószínűsége, hogy a fenti kitételeket nem tudod teljesíteni. Hogy valamit benézel és jön egy olyan csapat, amelyik képes "kinyírni" a történetszálat. A modulírók is emberek, ők sem tévedhetetlenek és nem láthatnak mindent előre! Persze olyankor még mindig ott van a KM, aki átlátva a közelgő veszedelmet megpróbálja majd orvosolni a hibát, problémát. Az azonban nincs garantálva, hogy ez stílusosan fog sikerülni neki. Ki ne találkozott volna már olyan szituval, amikor egyértelmű volt számára, hogy egy mesélői fordulat csak "kib*szásból" sújtja az ő karakterét és dönti romba az adott probléma áthidalására született jó ötletét. (Én az ilyet nagyon utálom.)

Tömören összefoglalva: egy adott versenymodul esetében mindenkor optimalizálin kell a várható csapatokat. Be kell lőni azt a szintet, ahol pariban van a csapat, a modul és teljesíthetőek a fent megfogalmazott "versenykörülmények".  

Minél magasabb szintű a várható csapat, annál nagyobb, hatványozódik a játékosok eszköztára és ezzel a modulbeli hibalehetőség. Egy kalandozok.hu-s típusú szabad karakteralkotás mellett komolyan oda kell figyelni az ideális TSz. belövésére. Hiszen itt két tucat kasztról (még több alkasztról), és egy jópár fajról beszélünk. Ahogy nő a JK hatalomszintje (varázslatok, ismeretek, diszciplínák, felszerelési tárgyak stb) úgy sokasodnak a számításba veendő tényezők.

(A másik lehetőség - ahol bátrabban lehet magasabb a TSz. - a fix karakteres megoldás. A csapat kap 5 db előre elkészített karaktert. Amellett már bátran ténykedhet minden KM és modulíró, mert szinte mindenre fel tud előre készülni. Más kérdés, hogy ezt a megoldást sajnos nem veszi be a játékosok gyomra. Pedig 5 db előre generált "félistenre" már nyugodtan lehet versenymodult írni. Olyat, ami rájuk van szabva, ahol lubickolhatnak és minden klappol. Nem kell erőszakot tenni sem önmagukon, sem a történeten. Igen, igen ezt már többször kifejtettem  többeknek is! ;) )

Tehát nem a sakkbantartás, fenyegetés miatt van az alacsony TSz. a legtöbb rendezvényen, hanem a fentiekben leírtak miatt!

 

4 órával ezelőtt-kor F. Feri írta:


Az utóbbi időben viszont - egy játékosomat kivéve, aki alaposan rászolgált - nem szoktam szőrözni, open world van a mesémben (SR4) és ha a JK-k 5 perc alatt oldják meg a feladatot akkor annyi, ha 3 játékülésen át húzzák, akkor annyi. De mindenképpen meg kell tanulniuk együttélni a következményekkel.
(Legutóbb pl. egy motoros bandával húztak újat, aki elől sikerült elmenekülniük. Király, feladat megoldva. Viszont holnap is van nap, a munka meg pont a banda területére vezet vissza, akik azért nem felejtenek egykönnyen. Még akkor sem, ha közben postán visszaküldték nekik a cucc rájuk eső részét - majd ha a postát meghozza, bocsánatot kérnek a JK-k sírköve mellett.) 

Ezzel a példával tökéletesen rámutattál valamire!

Arra, hogy Te otthon ezt megteheted. Megteheted azt, hogy a csapatod  - a Te hibádból vagy a saját ügyessége okán - 5 perc alatt letudja a modult.  De egy három napos rendezvény alkalmával, amire x órát készültetek és évente kb. ez az egy alkalmatok van játszani ott ezt senki nem engedheti meg magának, ugye?!

 

@CVPN: A válaszod alapján  egyértelmű, hogy teljesen másként tekintünk a szerepjátékra. Te a potens karakterekért, nagy formátumú, heroikus játékért lelkesedsz. Számodra kizárólag az  a szórakoztató. Ám ezzel nincs is semmi gond. Közhely, de jó hogy nem vagyunk egyformák! ;) 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Igen ezt jól látod, tényleg a nagyobb formtumú játékot kedvelem.

Amit írtam a medvés dologról, ténylegesen megtörtént, 1 szintű lovag voltam, 10 falusi "önkéntessel" kimentünk az erdőbe megkeresni a medvét, hogy elzavarjuk, vagy megöljük. 2 medve volt, 10 falusi, meg én. Minden a 10 ember meghalt, én elmenekültem a lovaggal (nem lett volna praktikus meghalni), és mindkét medve túlélte. 

Nem arra célzok, hogy én azt feltételezem, hogy ilyen lesz a nyári tábor is, mert sose voltam még, és fogalmam sincs milyen modult raktok össze, de az biztos, hogy ha 3 napig játszok egy adott karakterrel, akkor nekem tényleg potens és nagyformátumú karakter kell, ahogy írtad. 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Jó sokat írtatok, amíg nem ültem gép előtt...

Kb. minden érv elhangzott amire tippeltem, és valahogy sejtettem, hogy a versenykörülményekkel lesz magyarázva az alacsony szint.

Az előre generált karik is előkerültek és azt tényleg nem szeretik a népek, biztos nem lehet elég gonoszt / idiótán poénost / szupert faragni belőlük :P

Beteg KM-eink? Nem tudom, hogy Weilon, én vagy Batka mennyire számítunk betegnek, de majd utánaérdeklődök. Lehet, hogy kéne ide a fórumba egy teljes KMlista, ahol a táborok után lehet értékelni +-, vagy 1-10 és mindenkinél lenne egy IMDB szerű pontszám pár év után :)

A legtöbb mesénk 2. v 3. szinten indult, és 5-6 körül állt meg, 2 karim jutott 8-10. szint környékére (fejenként 5-7 out év játék alatt), meg réges-rég volt egy 10+, de az tényleg 20 éve, kb. Ez alapján nekem az 5-7 szint már "elég", van mana, van fp, van képzettség, de mégsem megoldhatatlan a játék kezelése. Az eddigi táborok, amikben voltam amúgyis azt bizonyították, hogy nincs 2 egyforma mese, hiába az azonos modul, a mesélők és csapatok úgyis a saját szájízre fordítják a végén. És ebbe az is beleértendő, amikor az egyik varázslat az egyik csapatban működik, a másikban meg nem, pedig ugyanaz van az ETK-ba írva.

A végkicsengés meg egyetértős, jó játék legyen belőle, reménykedünk, akár mesél az ember, akár játszik. Júliusig ez a kezdeti döccenő is lecseng úgyis.

:peace: :sör:

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
3 órával ezelőtt-kor CVPN írta:

Nem arra célzok, hogy én azt feltételezem, hogy ilyen lesz a nyári tábor is, mert sose voltam még, 

Akkor ha időd és lehetőséged van rá, látogass le egy napra, hátha megtetszik a dolog! ;)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
11 órával ezelőtt-kor Daelon írta:

 

A végkicsengés meg egyetértős, jó játék legyen belőle, reménykedünk, akár mesél az ember, akár játszik.

Daelon szavai nagyon jók és ebben a szelleiségben készítette Scylla s Ramirez a modul alapját.A kisebb szint nem olyan módon kell a modulhoz, hogy a haramiákkal vagy medvével sakkban lehessen tartan a csapatot,hanem a koncepció része.

Ez most példa,nem ez a nyári modul!: Ha a karakterek a  történet során ébrednének rá arra,hogy ők elfeledett istenek és visszaszerezhetik hatalmukat a történet végére.Akkor egy iyen történet ismerőjeként a kevés tp vagy sok a tp esete kérdéskörben nem nagyon tudnál mást írni a fórumra a táborlakóknak csak azt, higyjétek el nem kell goblinok ökölcsapásától félteni a karaktereket.

Garantálni nem tudjuk, de tényleg arra törekszünk,hogy  egy szórakoztató színes történet  legyen a nyári táborban , nem a kalandozó társak szívatása a célunk.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

@Hulla:
Igazából tegnap este eléggé felrántotta a szemöldököm az írásod, de ez valszeg csak a moziünnep és a késői olvasás miatt volt.
Köszönöm, hogy leírtad, de alapvetően tudom, hogy egy versenymodulnak meg "szerepjáték-versenynek" mik a buktatói. Mind "elkövetői", mind "sértetti" oldalról. :)

De amit írtál, az azért nem nagyon mond ellent annak, amit én is pedzegettem: egyszerűbb alacsony szinten - oké, nem rettegésben, de - "mederben" tartani a JK-kat a KM-nek. Ez viszont nálam azért kicsit... megúszás-szagú. De ez legyen az én bajom akkor, nincs kedvem ezen vitázni.

On ‎2016‎.‎04‎.‎09‎. at 19:16-kor Hulla írta:

(A másik lehetőség - ahol bátrabban lehet magasabb a TSz. - a fix karakteres megoldás. A csapat kap 5 db előre elkészített karaktert. Amellett már bátran ténykedhet minden KM és modulíró, mert szinte mindenre fel tud előre készülni. Más kérdés, hogy ezt a megoldást sajnos nem veszi be a játékosok gyomra. Pedig 5 db előre generált "félistenre" már nyugodtan lehet versenymodult írni. Olyat, ami rájuk van szabva, ahol lubickolhatnak és minden klappol. Nem kell erőszakot tenni sem önmagukon, sem a történeten. Igen, igen ezt már többször kifejtettem  többeknek is! ;) 

Szerintem  üssük fel azt a számot kicsit többre (mondjuk 10-re, vagy minden ETK-s kasztból egy példakari, a kaland hátteréhez igazított változatban (papok, paplovagok, harcosok, stb. esetén az adott területen és az adott kalandhoz illő istennel és változattal) és már van is plusz egy szavazata az ötletednek. ;)

On ‎2016‎.‎04‎.‎09‎. at 19:16-kor Hulla írta:

Ezzel a példával tökéletesen rámutattál valamire!

Arra, hogy Te otthon ezt megteheted. Megteheted azt, hogy a csapatod  - a Te hibádból vagy a saját ügyessége okán - 5 perc alatt letudja a modult.  De egy három napos rendezvény alkalmával, amire x órát készültetek és évente kb. ez az egy alkalmatok van játszani ott ezt senki nem engedheti meg magának, ugye?! 

Egyrészt már bocs, de feladatot írtam és nem modult (ami ugye nem egy feladatból áll rendszerint), ez azért lényeges különbség!
Másrészt tudtommal előfordulhat olyan, hogy kihal 1-2-3 játékos vagy akár az egész parti valamilyen okból és akkor is kell kezdeni valamit. De ha már versenymodulról beszélünk, gondolom, erre is ki lehet találni megoldást és ki is van találva megoldás. Meg a korai befejezésre is.

De maradjunk a példánál: a háromnapos sztorit a JK-k leleményességük vagy a szerencsés kockadobás miatt megoldják. (Vagy napkitörés, isteni csoda, bármi miatt, ez most nem lényeg.) Ebben az esetben az én nézetem szerint a levezető KM nyugodtan felállhat és megkérdezheti a modulírót, hogy mi legyen? (Szerintem egy valid koncepció az, hogy akkor a győztes csapatról beszélünk és kész.)
Vagy azt mondja, hogy oké srácok, főszál megoldva, ha gondoljátok, a fel nem fedezett mellékszálakat vagy részfeladatokat lemesélem nektek.
Vagy szabad program, alternatív játékra készülés, netán társasjáték, bármi.
Nem hiszem, hogy ez hiba lenne vagy bármelyik játékos megsértődne a fenti megoldások bármelyike esetén...

 

@Sneer A bizalmam egyenlőre töretlen irányotokban és a modul irányában, remélem, jót fogunk szórakozni.
Csak kicsit meglepett és szkeptikussá tett az alacsony szint - de egy fasza sztorival meg tudtok venni simán. :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Hulla írta:

 

Idéz

 

Off-topic miatt a legutóbbi néhány hozzászólást áthelyeztem az alábbi topicba.

Ezt a téma a konkrét NYT2016  karakteralkotási kérdéseinek gyűjtőhelye, ahonnét minden táborlakó tájékozódhat a témához kapcsolódó fejleményekről. 

Kérek - sőt bíztatok - mindenkit, hogy az alábbi topicban egyeztessen a "JK Tsz vs. MAGUS játszhatóság"-gal kapcsolatos nézeteiről!

 

Hulla ezen hozzászólásban a jelzett bejegyzéseket ide, ebbe a topikba irányította. Azonban az az érzésem, hogy a fentiek - minden hasznosságuk mellett - ide sem passzolnak igazán. Kevéssé van szó ugyanis bennük a MAGUS szabályairól, azok értelmezéséről. (A fentieket olvasgatva egy ideig határozottan az volt az érzésem, hogy eltévedtem... ) Lehet, hogy érdemes lenne valami alkalmatosabb helyet keresni nekik (Pl "NYT2016 Csevegő". Vagy nyitni egy "NYT2016 Ötletelő" vitaoldalt).

Nem vagyok illetékes, csupán egy benyomást és egy javaslatot osztottam meg a közösséggel.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ha nem gond, itt reagálnék a hátbaszúrásos beszélgetésre, mert ide jobban illik.

Az természetes, hogy meglepni az ellenfelet harc közben csak olyannal lehet, amire nem számít. Mindenféle támadásra fel van készülve.
Persze egy zsebkendő előrántásával meg lehet akasztani egy pillanatra. :)

Az eredeti kérdés arra vonatkozott, hogy lehet-e valakit harc közben hátbaszúrni úgy, hogy megkapd a bónusz sebzést.
Erre mondtam azt, hogy van olyan körülmény, amikor - szerintem - lehet.
Mögé kerülsz, van időd becélozni a megfelelő pontot, és döfsz. Megfelelően pontos találat esetén én úgy gondolom, járhat a bónusz. Nehéz kivitelezni, de nem lehetetlen.
Értem én, hogy a képzettség leírja: meg kell lepni az ellenfelet. De valljuk be, a sebzés nem azért jön be, mert valaki "megijed", hanem mert nem tud rá reagálni, és a fegyver a megfelelő helyre érkezik. Az x és x+1-ik borda közé bevágott tőr, ha elég mélyre megy, mindegy, hogy meglepetés, vagy mondjuk lefogott ellenre megy. Az halálos.

A másik, amiért a meglepetés szerintem felesleges kitétel: ha valakit elkapnak hátulról, lefogják, és beszélgetnek vele (úgy, hogy az áldozat nem mocorog közben), akkor ugyanúgy hátba lehet döfni, és belehal. Meglepted a támadással? Meg, de nem a hátbaszúrással. Mégis sikerült. És nincs értelme közben számolni a hátulról támadást, meg a helyhez kötést. Nem tud mit tenni maga a szúrás ellen.

Ez persze csak vélemény.

Illetve itt tenném fel a kérdést:
Ha valakit megölelek, és közben bordák közé szúrok, az nem hátbaszúrás kategória? Szemben vagyok vele...
Tudom hova kell döfni, megvan a lehetőségem rá, nem számít rá, a lehető legnagyobb sebzést érem el. Mégsem használhatom az af esetén keletkező 2k6-ot? Csak mert szemben vagyok vele?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

A szabály elég világos: a hátbaszúrás sikeres alkalmazásához meglepetés kell. 

Erre szemtől-szembeni harcnál nincs mód. Akkor sem, ha a hátába kerülsz. Mert számít a támadásra - izag-mozog, és nem tudsz oda szúrni, ahová szeretnél, hogy járjon a bónusz. Nem a megijedés a lényeg, hanem az, hogy nyugiban van. 

Ha lefogod, az megint másik kérdés. Annyira lefogni valakit, hogy teljesen mozdulatlan maradjon, élet-halál harcban, nehéz, birkózás kell hozzá Mf-on, ott pedig elég jelentősen be kell vetned a saját tested, kezeidet, nagyon extrém lehet az, hogy még marad szabad végtagod "hátbaszúrni".

 

Ha mágiával lebénítják az ellenfelet, ha ketten lefogják, és te nem meglepetésből "hátbaszúrod", az már nem egy-egy elleni harc, nem is kell dobni, fölösleges a bónuszra hajtani. 

Persze a megfogalmazás nem pontos...   

Idéz

 lehet-e valakit harc közben hátbaszúrni

Egy-egy ellen nem. Persze, ha vannak sokan a harcmezőn, és pont nem a hátbaszúróra figyelnek, akkor elképzelhető, hogy meglepjek egy ellenfelet, de az is nagyon extrém szerintem, én mindenképpen az egekig nehezíteném, mert az az ellenfél is küzd valakivel, aki elől folyamatosan ki akar térni, stb. Tehát elég nehéz lesz hozzá meglepetésből odaosonni... főleg, hogy minden normális harcos ha egy kicsit gyakorlott, igyekszik nem beszűkíteni a figyelmét, azaz figyel mindenfelé... ezért lopózni kell... és ő mozogni fog. 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Egyetértek MG-vel. Harc közben nem fogsz tudni hátbaszúrni, ha valaki le van kötözve akkor az már nem harc, arra nem is dobatnék, egy magatehetetlen emberrel bárki tud végezni.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Értem, rendben.

A gyanútlanul sétáló ember miért nem magatehetetlen? Ellene miért kapunk bónuszt?
Persze nincs lekötözve, tehát mozog, de ha nem számít rá, akkor olyan, mintha aludna. Miért nem hal meg a'la natúr, ha bejelentem, hogy hátbadöföm?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...