Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték
Antail

Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

Recommended Posts

1. A gyanútlanul sétálgató ember nem magatehetetlen, mert mozog, mert nem tudsz közelmenni hozzá, félrehajtogatni a ruháját, nekitámasztani a bordái közé a tőrt és ráfeküdni.

2. Mert MAGUS. Nem jó a rendszer.

3. Ha láttad a legújabb trónok harca évad első részét, abban van egy hátbaszúrás jelenet. Na AZ teljességgel irreális, ilyen nem történik.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

A sétáló ember szerintem sem magatehetetlen. Mozog. De ennyi.

Tegyük fel, hogy nincs másik ember, aki elárulhatná a támadót. Kilép a fejvadász a sikátorból, majd hátbadöfi az illetőt. Ekkor a célpont gyakorlatilag magatehetetlen, hiszen semmi sem árulja el a támadót. Teljes meglepetés, hátulról jön a tőr. Hátbaszúrás képzettség jöhet. De előtte dobjak támadót? Minek? Esélye sincs szegény áldozatnak.
Tudom, mert dobni kell. Mert szabály. Csakhogy értelmetlen. Az egyetlen, amiért van értelme, hogy dobhatok 01-et, és akkor buktam.
De meglepivel, hátulról, fegyver nélküli értékre dobni... gyakorlatilag tuti találat, ha nem is túlütés.

Másik a sebzés. Hátbaszúrás mf azt tudja, hogy én annyira ismerem a testet, hogy gyakorlatilag álmomból felverve tudom, hova kell döfni, ha látom a célt. Méghozzá halálos sérüléshez. Tehát dobok egy támadót egy olyan valaki ellen, aki gyakorlatilag kiszámíthatóan mozgó célpont (mert sétál előre), és még túlütés esetén sem biztos, hogy meghalt.
 

2. Lehet, hogy nem jó a rendszer, de ezt használjuk. :P Igaza van MG-nek abban, hogy az van leírva, hogy... Csak a szabályok egy részét még lehetne finomítani. (Már alig várom azt a szabálygyűjteményt, amiről annyit hallottam, és készül. :))

3. Nem láttam, de megnézem a jelenetet. Csak a hecc kedvéért.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
26 perccel ezelőtt-kor Magnatis Magnus írta:

Mert nem biztos hogy elegendő a sebzésed hiszen mennyi is a sebzés? Hátba szúrás MF és tőr 4K6 ami legrosszabb esetben 4 ÉP, amit azért egy boszorkány vagy varázsló 12-es egészséggel is (5 ÉP=átlag ember) túlélhet, tehát esélye meg van hogy túlélje még ha minimális is...

Igen, ráadásul te túlütéssel számoltál. Képzeld, ha véletlenül 1 ponttal lemaradok. :)
Akkor aztán dobhatom az mf képzettségem a kukába, mivel sebzek 4-24 fp-t, ami 1-3 ÉP? 7-8 ÉP-s célpont még javában visszatámad ezután, ha van lehetősége.
Na mindegy, a tanulság az, hogy tessék íjat használni, az stabilabb eredményt tud hozni. :)
Hátbaszúrni meg csakis többször, méreggel, aztán öngyilkosságnak beállítani. :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
28 perccel ezelőtt-kor Messor1983 írta:

A sétáló ember szerintem sem magatehetetlen. Mozog. De ennyi.

Tegyük fel, hogy nincs másik ember, aki elárulhatná a támadót. Kilép a fejvadász a sikátorból, majd hátbadöfi az illetőt. Ekkor a célpont gyakorlatilag magatehetetlen, hiszen semmi sem árulja el a támadót. Teljes meglepetés, hátulról jön a tőr. Hátbaszúrás képzettség jöhet. De előtte dobjak támadót? Minek? Esélye sincs szegény áldozatnak.
Tudom, mert dobni kell. Mert szabály. Csakhogy értelmetlen. Az egyetlen, amiért van értelme, hogy dobhatok 01-et, és akkor buktam.
De meglepivel, hátulról, fegyver nélküli értékre dobni... gyakorlatilag tuti találat, ha nem is túlütés.

Másik a sebzés. Hátbaszúrás mf azt tudja, hogy én annyira ismerem a testet, hogy gyakorlatilag álmomból felverve tudom, hova kell döfni, ha látom a célt. Méghozzá halálos sérüléshez. Tehát dobok egy támadót egy olyan valaki ellen, aki gyakorlatilag kiszámíthatóan mozgó célpont (mert sétál előre), és még túlütés esetén sem biztos, hogy meghalt.
 

2. Lehet, hogy nem jó a rendszer, de ezt használjuk. :P Igaza van MG-nek abban, hogy az van leírva, hogy... Csak a szabályok egy részét még lehetne finomítani. (Már alig várom azt a szabálygyűjteményt, amiről annyit hallottam, és készül. :))

3. Nem láttam, de megnézem a jelenetet. Csak a hecc kedvéért.

 

Nincs időd. Ha valaki mögé lépsz, előbb-utóbb észre fogja venni, hogy ott vagy, perifériális látás, hallás, hőérzet, akármi. Nagyon más valakit meglepni vagy egy szorosan megkötözött embert leszúrni. Dobni meg azért kell, mert ahogy nő a VÉ-d, egyre inkább hasonlatos leszel Mogorva Cheihez, lesz egy 5,5. érzéked, olyan támadásokat is hárítasz, amiket másnak esélye se lenne.

A sebzéshez meg, csak azért, mert tudod, hogy hova kell szúrni nem azt jelenti, hogy végre is tudod hajtani. Mi van, ha a csóka izmosabb, mint gondoltad, és emiatt lassabban megy egy kicsit bele a penge? Ha belemozdul a figura az is eltérítheti a szúrást. Szóval sok szerepe van a véletlennek.

 

A jelenet (spoiler nyilván).

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
On 2016. 05. 04. at 22:16-kor Messor1983 írta:

Értem, rendben.

A gyanútlanul sétáló ember miért nem magatehetetlen? Ellene miért kapunk bónuszt?
Persze nincs lekötözve, tehát mozog, de ha nem számít rá, akkor olyan, mintha aludna. Miért nem hal meg a'la natúr, ha bejelentem, hogy hátbadöföm?

Sziasztok!

Messor;

szerintem a fenti eset ("gyanútlanul sétáló ember", sikátor sötétjéből a háta mögé lép az orvtámadó) egy igazán  klasszikus példája a meglepetésnek. Mehet a hátbaszúrás. Sem több, sem kevesebb.  

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv mindenkinek.

Az lenne a kérdésem hogy a kardművészek kardja Chi-harcban hogyan viszonyul a "már" természetesen mágikus eredetű tárgyakhoz (pl,: mitrill, lunír, stb,) és hogyan a már rúnamágiával felszerelt tárgyakhoz. Elsősorban az érdekelne hogy megtudna-e semmisíteni egy varázstárgyat, kettétörné a fegyvert, átlyukasztaná/fehasitaná-e a vértet? 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

A MAGUS-ban egy szabály sem mondja ki, hogy a varázstárgyak, legyenek azok bármilyen módszerrel készültek is (tapasztalati mágia, rúnamágia, mestermágia), sérthetetlenek lennének. Azaz meg lehet őket semmisíteni, el lehet törni.

Más játékokból, esetleg filmekből jövő tévhit az, hogy egy varázstárgy törhetetlen volna.

Egyedül a varázslóbot leírásában szerepel az, hogy nem lehet megsemmisíteni.  

De egy slan kardot, egy varázstárgyat, egy rúnavértet el lehet törni. 

Nyilván nem kell, hogy ez ugyanolyan egyszerű legyen, a leírásokból eredő általános nézet pl. (áldás) hogy a mágikus tárgyak jobban bírják  gyűrődést, nehezebben csorbulnak, kopnak, törnek... ezzel nincs is semmi baj, de van egy pont, amit azok sem bírnak. 

 

Tehát konkrétan: Még egy sima, egyszerű fegyver is tehet kárt varázstárgyban, ha olyanok a körülmények. (ez nem azt jelenti, hogy egy késsel kettészelek egy rúnavértet, de mondjuk kétkezes csatabárddal, nagy erővel sújtva egy kitámasztott rúnatőrre, hát, szerintem eltörhet) Megjegyzem, az STP szabály nem foglalkozik a mágikus tárgyakkal ,de én pl. indokoltnak látnám megnövelni, pluszt adni a mágikus tárgyak STP-jéhez, de az nem lesz végtelen! 

Egy slan kard pedig, ami ráadásul szintén mágikusnak számít (CSAK 7. TSZ fölött, és Chi harcban), pláne alkalmas arra, hogy kárt tegyen ilyen tárgyakban. 

 

 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Háttérből indulva azt mondanám, hogy a mágikus tárgyak azért állnak ellen egy kicsit jobban a sérülésnek, mert az viszont ki van mondva valahol, hogy nem romlanak, nem eródálja őket a természet. Emiatt nem alakulnak ki mikrorepedések és hasonló apró sérülések, amik aztán a nagyobb törésekhez vezetnek.

Amúgy nem tudom, milyen játékban teljesen sérthetetlen valami, az ilyen határtalan tulajdonságok a fizika gyors és egyértelmű töréséhez vezetnek, lásd a MAGUS démonból készült mindenféle dolgok.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv minden nagymesternek,

Annyi kérdésem lenne hogy "területre ható cselekvéseket" hogyan számítunk. Pl tegyük fel hogy a kalandozóm a zsebéből egy marék homokot szór egy vele viaskodó kutya szemébe.

Tegyük fel hogy nincs más tényező, csak én és a kutya ami nagyon meg akar harapni, egy réten, napsütésben. Rajtam nincs semmi páncél, de van egy kard a kezemben és egy tarisznya az oldalamon tele homokkal. Tegyükk fel hogy a kezdeményezés mindenképpen az enyém.

Hogy számítanátok ezt? Dobófegyvernek? Célzott támadás-e ez? Szerintem se nem dobófegyver se nem célzott támadás, mivel nem igazán fegyver egyrészt, másrészt pedig nem célzok csak a pofája generál irányába szórok egy marék port és én habár nem vagyok kalandozó de ezt a mutatványt 10ből minimum 9szer végre kell tudnom hajtani.

Ha dobófegyver akkor kéne alapfokon gondolom erre jártasság, mi lenne ennek a neve? Fegyverdobás: Porok? Gondolom csaknem külön kellenne megemlíteni a homokot, vagy a finomra tört üvegszilánkokat, vagy bármi más por alapú dolgot.

PS: nem szokásom kutyákat homokkal dobálni, így ha valaki ebben jártasabb nyugodtan javítson ki

Szerk: közelharcról beszélek

Szerkesztve ekkor: , parun által
Egyértelműsítés

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Szia Parun!

Én sima fegver nélküli támadót dobatnék szerintem. A kutya alap védője ellen. Ez így mehet ember ellen is, de módosítja a rejtett fegyver, a védő pajzsa, és egyéb dolgok. Kutya esetében ilyen nincs ugyebár.

Ha nagyon képzettséghez kellene kötni, akkor kiegészítő támadás. Az szerintem lefedi ezt.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv Parun!

Erre pont van egy kiegészítés a második törvénykönyvben cselek, trükkök, harcmodorok alatt. Homokhintés Mtk  73. oldal.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
11 órával ezelőtt-kor Messor1983 írta:

Én sima fegver nélküli támadót dobatnék szerintem. A kutya alap védője ellen. Ez így mehet ember ellen is, de módosítja a rejtett fegyver, a védő pajzsa, és egyéb dolgok. Kutya esetében ilyen nincs ugyebár.

 

Köszönöm!

3 órával ezelőtt-kor Coryss írta:

Üdv Parun!

Erre pont van egy kiegészítés a második törvénykönyvben cselek, trükkök, harcmodorok alatt. Homokhintés Mtk  73. oldal.

Oh azt még nem olvastam el, de rákukkantok! Köszönöm a pontos oldalmegadást!

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sziasztok, a napokban kialakult egy heves szóváltás egy szabályról a  csapatunkban.
A kérdésünk az lenne hogy szerintetek a " mágikusnak minősül " szót hogyan bíráljuk el.
Mi úgy kezelünk bizonyos fémeket, matériákat hogy kissé valóságosan, ha pld. ( Ez szigorúan csak példa. ) egy ólomból készített hegy nem fog átütni egy mitrill lovagi vértet. A sebzést úgy kezeljük le hogy a karakter sebződik az ütés miatt, illetve stb. stb. okok miatt de maga a páncél épségét komolyan nem károsítja. Na már most a vita ott kezdődik hogy, a csapat egyik fele úgy gondolja hogy ha mágikussá válik egy tárgy, tehát " mágikusnak számít " az azt jelenti hogy képes vele sebezni a csak mágikusan sebezhető szörnyeket/lényeket, de a penge/nyílhegy anyagszerkezete nem változik így nagyobb páncélátütést nem ér el, fent említett példával élve attól még az ólom nyílhegy ólom marad és nem üti át a mitrill vértet. A csapat másik fele, úgy gondolja hogy mivel de mágikusnak minősül a sebzés nem csak az ütésekből és a hasonló behatásokból járó dolgokból jöhet létre hanem az ólom mivel mágikussá válik egyenértékűvé válik a vértezettel és már áttudja ütni a mitrill vértezetet.
Szerintetek melyik félnek van igaza?

A vita pontos oka, hogy a játékos slan kardjával, nem elégszik meg azzal hogy sebezheti a Kyr pusztítót, szerinte a pusztító Lunir vértjét át is kéne tudni ütnie.  "Mert mágikusnak számít" . Megjegyzem az anyagszerkezeten tartom a hangsúlyt, nem azon hogy mágikus, egyszerűen a mitrill minden ismert fémnél keményebb ellenállóbb független attól hogy mágikusnak minősül-e vagy sem, tehát egy acél karddal nem hiszem hogy átlehetne szúrni a vértet csak azért mert az "mágikusnak minősül", ugyanis az nem hat ki az anyag tényleges szerkezetére.

Ui: láttam hogy noriss már feltette ezt a kérdést, csak most a hangsúly nem a rúna fegyvereken van hanem, arról hogy más anyag felhasználás, a konkrét példa nem egy egyszerű acélból készült megrúnázott vértre vonatkozik hanem, minimum mitrill-re illetve lunírokra.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Nem egészen értem a problémát. Mit jelent az áthatol valamin, játéktechnikailag ti ezt hova rakjátok? Ugyanis ezt fejezi az SFÉ, hogy mi jut át a páncélon. Csak azért, mert valami mágikus, nem fogja ignorálni az SFÉ-t. Szóval specifikáld, hogy pontosan melyik részét akarjátok a szabályoknak megváltoztatni.

Azt mellékesen jegyzem meg, hogy az acél láncingen sem fog átmenni az acélkard, csak nagyon indokolt esetben, értsd brutálisan erős karakter, megfelelő szögből, elégséges manőverezéssel (amire harc közben nem nagyon van időd) és sok szerencsével. A plate-ről ne is beszéljünk.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

A páncélátütés lenne a lényege a problémának, a kalandozó úgy véli hogy a slan kard mivel adott szinten mágikusnak minősül, képes áttörni az ellenfél vértezetén, például döféssel vagy erős vágással áthatol a páncélzaton a penge és eléri a testet.
Én szerintem meg ez nem jelent semmit, a kardnak a tulajdonságai nem változnak meg csupán képes sebezni a mágikus lényeket, tehát nem lesz hatásosabb fegyver egy például mitrill nehéz vértes harcos ellen.
Szerintem az SFÉ azt jelzi a páncél mekkora sebzést tud elnyelni minden különösebb gond nélkül. Én úgy kezelem ezt harcba hogy mondjuk van egy abbit acél sodronying melynek SFÉ-je 4, és hosszú karddal sebeznek rajta mondjuk 7 Fp-t akkor a vért elnyelt 4 fp-t, viszont a karakter az ütés hatására elszenvedett 3 fp-t, viszont a vértezett lényegében nem károsult.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Az egyet nem értés abban rejlik hogy a játékosom egy acél slankardal ( a karaktere kardművész ) elérte azt a szintet amikor a fegyvere mágikusnak számít, én megítélésem alapján ez annyit tesz hogy tudja vele sebezni az olyan bestiákat amik csak mágikus úton sebezhetőek, viszont ez más anyagokra nincs kihatással. Ő ezt úgy gondolja hogy, így a mágikus vértezetek ellen is hatásos.. a probléma ott kezdődik hogy míg egy " egyszerű " megbűvölt vértre azt mondanám hogy tulajdon képen lehetséges hogy a penge áthatoljon a vértezeten ezáltal a sebzés nem csak ütés révén következik be hanem a penge elérvén a testet vérző sebet is okoz, mivel végső soron acél az acél ellen mindkettő mágikus pont. De a játékosom úgy gondolja hogy azért mert mágikusnak minősül a kard így az anyagában mágikusnak minősülő vértek ellen is teljesen felveszi a harcot, pld. lunír teljes vértezet.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

legegyszerűbben megfogalmazva, nekem a képlet egyszerű a kard acélból van hiába minősül mágikusnak, legjobb tudomásom szerint ez nem jelenti azt hogy az acél tulajdonságai megváltoznának, viszont ezzel szemben egy (maradva a példánál) lunír vértezet már más tészta mert a lunír független attól hogy mágikus-e vagy sem, anyagát tekintve sokkalta ellenállóbb mint az acél, szóval szerintem az acél kard csapásai ha mágikus ha nem, hatástalanok maga a vért ellen, legfeljebb horpad és az ütésekből származó sebzéseket róhatjuk fel a viselőjének, nem pedig azt hogy a penge áthatol a páncélzaton és így sebzi a viselőjét.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Még mindig nem írtad le, hogy mit jelent ez rendszerszinten számodra és a játékosod számára. Mit akar kihozni ebből? Oké, sebet okoz, ez mit jelent?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Hát hogy amikor a játékosod azt mondja, hogy márpedig a varázskard átüti a páncélt, annak mi lenne a következménye? Figyelmen kívül akarja hagyni az SFé-t, vagy csak simán játéktechnikailag nem figyelembe vett dolgot akar (zúzódás helyett vágott seb)? Mi lenne a játékban a különbség a te és az ő verziója között?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Inkább az utóbbi, zúzódás helyett a vágott  vagy szúrt seb. De főként a páncél olyan szintű rongálódása amely kihat az SFÉ-re.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...