Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték
Antail

Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

Recommended Posts

m(_ _)m Tiszteletem!

Vaj' az Asztrál- és Mentálsík lényeire hat az idő- és/vagy a térmágia? Lehet-e gyorsítani, lassítani, jövőbe küldeni, teleportálni őket? Lehet-e térkaput nyitni a Mentál síkon? (Hisz a "valós" távolságok, többé-kevésbé leképződnek ide is, pl ha két karakter távol van egymástól Yneven, akkor a mentáltestük is távol van, illetve az asztrálvámpírok sebessége is 80(L) ) Illetve egy asztrálvámpír (vagy bármi más) átléphet-e egy "hagyományos" térkapun? (Ha az asztráltestem igen, miért ne?)

Elmélkeve, szerintem a válasz "miért ne?", de félek, hogy a szabályok ezt nem tükrözik pl. teleport esetén egy asztrállény hány font? Mégis érdekelne, hogy van-e olyan szabály, ami explicit kizárja az ilyesmit (vagy hogy megengedi).

A válaszba fektetett energiát köszönöm, a mágiaelméleti topicba való esetleges deportációt alázattal tudomásul veszem.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Érdekes a kérdés, mert ha triviálisan nézzük ellentmondásokra juthatunk. Az asztrál és mentál test mindig kapcsolatban áll az anyagi testtel (kivéve amikor épp nem), tehát ami hat az anyagi testre az hat a belső síkokra is. Ha jól rémlik az a felfogás, hogy ezek a síkok nem önálló entitások, csak lenyomatai az anyagi síknak egy bizonyos aspektusból, afféle projekció alacsonyabb dimenzióra. Tehát nincs értelme ezeken a síkokon nyitott térkapukról beszélni. De ha ezt nem tekintjük jó magyarázatnak, akkor is azt mondanám, hogy lehetséges, amit mondasz, de nem azokkal a mozaikokkal, amiket leírtak az ETK-ban.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
44 perccel ezelőtt-kor tetra írta:

Tehát nincs értelme ezeken a síkokon nyitott térkapukról beszélni.

Na jó, a mentál síkon nyitott térkapu tényleg buta példa volt. De például egy tisztán asztrál lény a Bestiáruimból tud-e követni egy standard térkapun át? Annál ugyebár nem merül fel a testtömeg kérdése sem (szvsz egyébként azt meg egy Ép - testtömeg korrelációs háziszabályból lehetne számolni).

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Érdekes kérdések valóban, én is letenném a magam voksát. Az asztrál- és a mentálsík (az anyagi síkkal együtt) a belső síkok közé tartoznak - azaz a halandók életterének összetartozó részei. (Az asztrál-és a mentálsíkokat - a leírás szerint - azért teremtették az istenek, hogy gátat szabjanak a démonok halandókra gyakorolt befolyásának; jelentsen ez bármit). Ynev fizikai testtel rendelkező érző lényei többnyire mindhármon jelen vannak.  Léteznek azonban olyan lények is, amelyek csak az egyiken vagy a másikon észlelhetőek (asztrál, mentállények).

Mivel a belső síkok egymással párhuzamosan, összekapcsolódva léteznek, az idő is lényegében azonosan pereg bennük. Az anyagmágia értelemszerűen nem működik az asztrál- és mentálsíkon, de a tér-és az időmágia kihathat mindhárom síkra, és az okos mágiahasználó ki is aknázhatja az ebben rejlő lehetőségeket. (Erre célzott szerintem Magnatis is.) Tehát esete válogatja, de megoldható.

Teleportálni egy csak az asztrál- vagy mentálsíkon jelen lévő lényt szerintem nem lehet, mivel az nem tárgy; nincs fizikai valója sem. Térkaput azonban használhatnak ezek az entitások is, ha elég kiegyensúlyozottak (értelmesek) hozzá VAGY kötődnek valamihez/valakihez az anyagi síkon, ami/aki a kapun átkerül (ez esetben "indirekt" kapuhasználók :) - mondjuk ezen a módon akár teleportálni is lehet őket... ).

Nem feledjük, hogy az asztrál- és mentális operációk, melyeket az ynevi varázstudók használnak, az anyagi testen keresztül hatnak, csak mintegy közvetve ezekre a síkokon - főszabályként olyan lényekre, akik az anyagi síkon is jelen vannak. Kifejezetten csak az asztrál vagy a mentálsík struktúrájára hatni, azokat formálni hagyományos mágikus módszerekkel szerintem sem lehet (lásd tetra hsz-ét). Ilyesmivel esetleg az Antyssen, antyss-varázslatokkal volna  érdemes próbálkozni, mivel az Álomsík nagyrészt az előbbiek elemeiből építkezik. De ez már tényleg csak a "ha-nagyon-muszáj-volna-én-ezzel-próbálkoznék"-kategória.

 

Azt már csak kiegészítésként fűzném hozzá, hogy a halandók asztrál- és mentálteste nem feltétlenül enyészik el az illető halálakor. Nem egy mágiaforma az "ideát" maradt, a porhüvelyhez, tárgyakhoz kötődő emlékekkel, érzésekkel manipulál. Illetve a külső síkokra távozó - s onnét megidézhető - lélek egyes (jellemzően külső) rétegei is őrzik ezen jellemzőket (személyiség). Az élőhalottak egyes csoportjairól pedig még nem is szóltunk. :) 

 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

A kérdésem a következö: Ha egy mágus elemi eröt teremt és azt formázza, akkor a formázás tekinthetô egy varázslatnak? Teszem azt, ha elemi erô+ sátor formázás vagy aura vagy fal akkor vehetjük úgy, hogy a varázslónk egy varázs latot ismer, vagy ez esetben 3 különféle varázslatról beszélünk?

A válaszokat elöre is köszi!

 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Nincs elemi mágia formázás nélkül. Tehát nem szétválasztható. De az, hogy te mit tekintesz varázslatnak egyéni ízlés kérdése. Az egyszerű ember számára minden varázslat más. A varázsló esetleg felismeri és használja a kategorizálást. De mondom, ez nagyon nézőpont kérdése, hogy mi alapján választjuk szét a dolgokat.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

És nektek mi a tapasztalatotok? Egy varázslónak kell-e egyáltalán maximalizálni a varázslatait?  Vagy vesz 40 mozaikot és abból csinál 1200 különböző varázslatot?  Van erre valakinek vmi bevett módszere?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Nem, a mozaik mágia definíció szerint arról szól, hogy a varázsló a mozaikokat ismeri és abból az ötletessége és a tapasztalata alapján gyúr "varázslatokat".  A Nagyuniverzitásban a Lar-Dor partján nem azt tanulják, hogyan lehet tűzlabdát varázsolni, vagy hogy egy darab kőből hogyan lehet vaskardot varázsolni, hanem tanulnak az elemekről, a formázásról, a transzmutációról és transzformációról - ami a játék nyelvén a mozaikok elsajátítását jelenti.

Ezáltal max az elsajátított mozaikok számát lehet korlátozni, a belőlük összeügyeskedett varázslatok számát nem.

(Btw, egy varázsló kb. ugyanannyi mozaikot ismer, mint egy boszmester kész varázslatot - tehát a befogadható információmennyiség egyforma. Cserébe a varázsló változatosabb, a boszorkánymester hatékonyabb (abban, amit ismer)).

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Én azzal vitatkoznék, hogy a BM hatékonyabb lenne, de témára térve maximum tényleg a mozaikok számát tudod korlátozni, de mivel a mozaikmágia úgy működik ahogy, ezért a varázslatok számát ezek permutációjában lehet meghatározni. Persze nem mindent lehet/érdemes kombinálni.

Egy mozaik egyébként szvsz jóval kisebb befektetés, mint egy teljes varázslat. Persze vannak mozaikok melyek lehet, hogy jóval nagyobb befektetést fognak jelenteni pl: időmágia - örökkévalóság (varázslási idő 12 óra).

Szóval lényeg a lényeg, amíg a játékos okosan kihasználja a varázslót addig nem lehet vele mit kezdeni, ha az a probléma, hogy tönkreteszi mindenkinek a játékélményét, akkor beszéld meg vele. Ha továbbra is paraszt és elrontja mások játékát, akkor ne engedd varázslózni.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

A kérdésem a következő: Adott egy varázsló, aki egy érmére Zóna varázsjelet, ezáltal létrehozta saját zónáját ott is. Adott egy manamentes hely, ahol már nem tud varázsolni, de az érmét otthagyva és eltávolodva az érmétől már képes varázsolni az érmén lévő Zónáján keresztűl?

Másik kérdésem: A varázsló az érmén lévő Zónáján varázsolt, távol a manamentes területtöl, de időzítette, hogy legyen ideje az érmével besétálni a manamentes területre. Miután besétált a varázslat létrejön az időzítésnek köszönhetően? 

Egy ismerősöm azt mondta, hogy az érméhez, tehát a varázsló másik Zónájához a manahálon keresztül megy a varázslat, és ez esetben nincs manaháló ahol képes lenne haladni. Ellenben az időzítéssel a varázslat már létrejött, így besétálva nincs szükség a "manahálón keresztül történő utazásra", ha valóban létezik ilyen.

Mi a véleményetek erről a két kérdésről?

Ui: Köszönet az előző válaszokért Lucius con Erigow és Krys Tal Line és persze Tetrának!

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Én úgy értelmezem, hogy a távoli zónán keresztüli varázslat is ott jön létre, ahol a zóna van, nem ott, ahol a varázsló, tehát az ottani manaháló a releváns, kivéve talán a távolbaható mozaik (nem tudom most hirtelen mi a neve, amivel nem személyes zónában lehet létrehozni varázslat), ami helyben égeti a manát.

Az időzítés szerintem azért nem működik, mert a varázslat nem akkor égeti fel a manát amikor elvarázsolod hanem amikor aktiválódik, amikor kifejti a hatását. Ahogy az időmágia is hiába hat, ha a mana eltűnik a területről, hiszen ott le is írják, hogy az csak egy csatornát alakít ki, amivel folyamatosan táplálja a varázslatot, de ha nincs honnan szipkázni...

Abban sem vagyok biztos amúgy, hogy lehet varázslatot létrehozni zónához mérten relatívan. Tehát ha én elvarázsolom valahol időzítve, aztán elviszem onnan a zónát attól még a varázslat ott marad.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Nos mi eddig úgy értelmeztük, hogy: a varázshasználónak van előre feltöltött elméje, abban van x mana. Ebből az x manából tud táplálkozni, akár manasivatagban is, de minden esetben a varázsló közvetlen zónája a managyűjtő hely, hiszen onnan szerzi az energiát. Szóval, ha van 80 manája, de olyan helyen van ahol abszolúte nincs, akkor is el tudja nyomni azt a 80 manát, mielőtt bármi lenne (egyébként az összes manatöltési módszer leírva in ETK teljesen értelmetlen).

Na témaváltás szerintetek ez a videó jól reprezentálja az abszolút látás pszi-diszciplína hatásait?

 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Érdekes, nagyon érdekes. Magnatis, akkor a rúnakard is "lemerülhet" egy ilyen környezetben?  És mi a helyzet az összes többi varázstárggyal, ők is kikapcsolhatnak ezen a területen? Azok is manát vonnak el, ha jól tudom, akkor ők is "lemerülhetnek" ? A Démon Urakról szóló rúnában szerepelt, hogy a démon aurájában megzavarodik a manaháló és ez a rúnakardra is hatással van.

 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Abszolút látás: nem, legalábbis nekem. Egyrészt nem látsz színeket, másrészt szerintem nem a látóközpontra képződik le a kép, hanem valamiféle térérzékelésre, így nincs szükség a 3D -> 2D projekcióra amit a szemed csinál és aztán az agyad feldolgozza.

Tudom, hogy ellentmond néhány leírt dolognak, de a működéssel szinkronban van: szerintem az abszolút látás az egyfajta pszichikus erővonalakat bocsájt ki a használóból, és ezekkel méri fel a környezetét. Azaz radar/ultrahang szerű képet kap, 360 fokban mindhárom tengelyen.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
6 órával ezelőtt-kor Magnatis írta:

@Bitschak 

Röviden igen manamentes területen a lemerülés előfordulhat, természetesen nem azonnal történik meg a varázstárgyakkal, de csak idő kérdése. Természetesen ha visszakerül manával telítődött helyre újra működőképes lesz.

 

Üdv!

Ez az információ honnan származik? Biztos, hogy így van a MAGUS szabályaiban?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
14 perccel ezelőtt-kor Magnatis írta:

Üdv!

Ez egy következtetés, úgy tudom, hogy a varázstárgyak bizonyos időközönként manát vonnak ki a manahálóból, ezért ha nincs mana a közelben hosszabb ideig nem működik. (persze itt nem percekre hanem napokra gondolok)

Ha van más információd vagy másképp látod kíváncsi lennék a véleményedre. 

Ezt meg nem hallottam ezelott. Van esetleg valami tipped hol talalkozhattal ezzel az informacioval?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Szerintem nem logikus, hogy egy varázstárgy, amiben megkötötték  a manát

1. továbbra is aktív részese lenne a környezetében zajló manaáramlatoknak (azaz kieresztené/beszívná a manát) és/vagy

2. manamentes helyen "párologtatna" - azaz egyfajta manadiffúzió lépne fel az ilyen területen.

A varásztárgyak "lemerülése" inkább csak háziszabályként jöhet szóba, bizonyos tárgyak/rajzolatok/tetoválások  esetében, ahol, ez amúgy logikus lehetne.  Teszem azt azoknál, amelyek folyamatosan fejtik ki a hatásukat (detektálnak vagy védenek pl.), így elvben  szükségük lehet automatikus feltöltődésre is.  Szabálykönyvekben azonban én sem találkoztam effélével. A PPL vonatkozó fejezetében ("Játék manamentes területen")  is csak az szerepel, hogy "A varázstárgyak az ilyen helyeken továbbra is mágikusnak minősülnek, függetlenül attól, hogy milyen módszerrel készítették őket." (A folytatás is érdekes, bár itt talán kevésbé releváns.) Szó nincs tehát arról, hogy a varázstárgyak ereje csorbulna, vagy hasznavehetetlenné válnának ezek a holmik. Pedig ha valahol, itt biztosan említésre kerülne egy effajta jelenség. 

Persze létezhet ilyen elgondolás, de a szabálykönyvek - tudtommal - semmi effélét nem sugallnak, vagy pláne nem mondanak ki.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Magnatis, sok minden lenne logikus. De az nem elfogadható, ha olyan, a szabálykönyv által meghatározottakkal ellentétes szabály mellett érvelsz/tekinted jónak, létezőnek, ami azt eredményezi egy manamentes területen, hogy a JK-k nem használhatják majd a varázstárgyaikat, hiszen lemerülnek - pedig a leírt szabályok szerint ez nem kellene, hogy bekövetkezzen, tehát jogosan kifogásolnák.

Házi szabály, meg vélemény lehet persze, következtetéseknek is van helye, de akkor különböztessük meg őket, és nem úgy írd, mintha "ez lenne a szabály", konkrét, biztos kijelentésként - én ezt így értelmeztem. 

Bűvdudás, ahogy szokta, gyors volt megint, és pontosan beidézte amire gondoltam: a manamentes terület NEM befolyásolja a varázstárgyakat, bármilyenek legyenek is azok. 

 

A személyes véleményem, hogy egyébként sem sok haszna van, sikerült érdemtelennek megalkotni ezt a manaháló dolgot... számos érdekes dolgot lehetne belőle kihozni, de ha elolvasod, (PPL1, és kicsit a 2-ben is van hozzá rész), akkor gyakorlatilag alig van valami érdemi konkrétum, csak Mp-t visszaszerezni nehéz tőle (azt is olyan ütemezésben, hogy szinte sosem érdemes számolgatni...), gyakorlatilag semmit nem befolyásol (mindenki varázsolhat, minden varázslat és varázstárgy működik - pedig a leírások és következtetések alapján lehetne variálni!). Ha meg sok van, akkor a KM eldönti, milyen érdekes dolog történjen... kb. ennyi. 

Viszotn a szabály létezik, a játéktecnikai kijelentések elég konkrétak, tehát jól alkalmazhatjuk a majdnem semmit. :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sziasztok! Szeretném megkérdezni benneteket hogy, a varázsló a teleport varázslattal le tudja-e fegyverezni a fegyverforgató karaktereket?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...