Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!


Antail

Recommended Posts

Köszi Gergely!

nekem le kell mesélnem ezt a modult hétvégén...

Sok minden kezd letisztulni bennem, egyedül Lady Ariane-vel (a varázsló/gróf) lányával nem vagyok tisztában. Alakváltó lett, hogy állatokat pusztított? Nézte a démon ténykedését, de nem tudott semmit tenni ellene? A démon átvette a hatalmat elméje felett, de mégis a kastélyba élt az apjával aki csak nagy nehezen jött rá, hogy megszállta egy démon? Egy elf varázsló nem veszi észre, ha ekkora halál szféra van a saját kastélyában?

Azt se értem a kuzin mi a francnak akar oda menni még vadászni, mikor már egyértelműen gázos a környék...

Lehet rossz modult választottam, bár most már valszeg lemesélem, mert ahhoz túl sok munkát öltem bele, hogy veszni hagyjam.

A legfontosabb kérdések amiben tudnátok segíteni: a lány ill. az apja fejlődés története, viselkedése a könyv megtalálása óta. Ez nem teljesen tiszta nekem - és ez elég kulcsfontosságú a kaland szempontjából.

Köszi: stewenson

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Nem ismerem a modult, de ha MG szerint gázos, és a fő NJK-k motivációs háttere is a problémás részek közé tartozik, akkor jobban jársz, ha magad próbálod ezeket a lyukakat  valamiféle magyarázatokkal befoltozni - te vagy most a leginkább benne a modulban. Arra ügyelj, hogy a kreált magyarázatokat beleintegráld az NJK-k megnyilvánulásaiba is. Ez esetben - szerintem - még az erőltetettebb dolgok is emészthetőbbé, átugorhatóbbá válnak a játékosaid számára. A kaland sodra is túllendíthet a bökkenőkön, fókuszálj a modul erősebb részeire . Remélem, vannak azért ilyenek, biztosan kiválasztottad valamiért...

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

@stewenson, miért KELL modult mesélni? Miért kell ezt a modult lemesélni? 

Feltételezem, hogy otthon mesélsz a csapatodnak. Otthon nem kell, és az én meglátásom szerint nem is szabad modult mesélni. (hacsak nem az a helyzet, hogy a csapat direkt azt a modult akarja lejátszani, mert mondjuk tesztelés van, vagy nem voltak ott a versenyen, de szeretnék kipróbálni...) Ezzel ugyanis a saját lehetőségeidet kötöd meg. Egy lépcsőfokkal jobb a helyzet, mintha otthonra írnál modult... mert az még rosszabb. 

A modul arra való, hogy egy rendezvényen mindenki ugyanazt mesélje. Elég általános, hogy a legtöbb fajta-féle JK beleférjen. Részletes, mert más agymenését/ötletét tárja a többiek elé. Otthonra NEM KELL ilyen. Olvasd el nyugodtan, és használd fel az ötletét egy SAJÁT meséhez. Amit a csapatodra írtál, nekik szól, az őket érdeklő kihívások vannak benne. Ami kapcsolódik az ő történetükhöz, karakterükhöz, életútjukhoz. Ami nincs megkötve, hanem szabadon mesélheted. Ami nincs tele (esetleg) olyan elemekkel, amiket nem értesz, amiket nem tudsz, ami neked nem tetszik, amiket te nem szívesen mesélnél.

Hogy érdemi választ is adjak: Változtass meg bármit nyugodtan, nem rendezvényen mesélsz. Alakíts, ha kell, találj ki részleteket, ahogy Bűvdudás is írta. Arra figyelj, hogy ha már a modul környezetében mesélsz, akkor ahhoz következetesen illeszkedő maradj. 

Link a hozzászóláshoz

Hali!

igen itthon mesélek. A modulokat mindig úgy választom, hogy illeszkedjen az életútba, és mindig a csapatra szabom.

Mások által írt modulokat azért használok, mert nekem a fantáziám és időm is szűkös. Egy modul kidolgozása -mint ahogy te nálam ezt sokkal jobban tudod- rengeteg idő. Már az is sok idő, hogy felkészüljek egy előre megírt modulból, teljesen képbe legyek vele. 

Egy ilyen modul lemesélése nálunk olyan 3-4 játékalkalom - elég ráérősen játszunk, és baráti beszélgetések is beleférnek - erre a 3-4 játékalkalomra nem tudok hónapokig készülni. Sok nyári és téli táborotok alkalmával íródott modulotokat tudtam már úgy alakítani, hogy teljesen belefért a csapat profiljába, és teljes siker volt. Én így mesélek immár azt hiszem 6. éve, és bevált. A modul maga nem köti meg a kezemet, a játékalkalmak alatt ill. közte is változtatok, improvizálok a csapat reagálásának, hozzáállásának függvényében.

Azt meg nem teljesen értem, hogy otthonra nem kell modult írni? Megírsz egy vázat és majd történik, ami történik?

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Na, így már kicsit más a helyzet... akkor ezek szerint megfelelő mértékben alakítod. Nekem ez a kérdésből nem jött át. Persze, lehet használni ezeket, sőt, ezért vannak, én azt nem tartom ideálisnak, ha valaki ragaszkodik hozzájuk. (lásd lentebb.)

Igen, pontosan úgy gondolom, hogy otthonra nem szabad (kell) modult írni. 

Legyen helyszíned, (ez nem modul, akár vannak készen is), legyenek NJK-id (ez sem modul), és egy helyzet, amibe a karakterek belekerülhetnek. Persze, minden modul kicsit más, de azért abban a nagy többség megegyezik, hogy egy kerek egész történet. A modul lényege, hogy ugyanazt tudja mindenki mesélni, és éppen ezért nagyon általános. Ha otthonra megírod a modult, akkor azt kell mesélni, vagy különben minek... fölöslegesen dolgoztál ahelyett, hogy olyasmibe fektetted volna az energiát, ami tényleg használ a mesében. Ha pedig lépésről lépésre betartod, ahogy pl. egy versenyen illik, akkor megfosztod magadat is a rögtönzésektől és főleg attól, hogy valóban a karakterekre reagálhass és velük játssz, és a karaktereket is attól, hogy teljesen szabadon játszhassanak. Mondok kisarkított példákat. 

Pl. Megjrod a modult: el kell lopni a monopólium okiratot egy kereskedőtől. Te megtervezed a modult, kidolgozod a házat, az őrséget, a védőket, a széfet, illetve a két-három nyomot, ahol nagy nehezen infóhoz juthatnak, ami segít a behatolásban... kidolgozod a szomszéd fogadót, ahol szerinted majd megszállnak és szemmel tartják a házat, stb... a karakterek meg véletlenül sem azt csinálják, amire számítottál, hanem mondjuk elmennek a városból a múltkori kalandban megmentett varázslóhoz, és közlik vele, hogy a megbeszélt tartozása fejében idézzen egy démont, aki elhozza a cuccot. Pont, kész. Teljesen fölöslegesen öltél időt a modulba... elég lett volna egy vázlat a tervezett eseményekről, nyomokról... a helyszín, meg NJK-k, azok is vázlatosan, hiszen te találtad ki, a te fejedben élnek és fejlődnek, és nem kell modul-oldalakon keresztül elmagyaráznod a koncepciódat pl. egy rendezvény KM-einek, akik nyilván nem tudják azt a sok mindent, amit te igen. Viszont ez a te történeted, elég a karakterek elé tárni, aztán csak mesélni, és reagálni a világgal és a szereplőkkel mindarra, amit csinálnak. 

Ha pl. előre megírt modult használsz - amit más alkotott - akkor ugyanilyen gondok merülnek fel. A modulötlet más, az csak egy rövid ötlet, a részleteit te dogozod ki, tehát megfelelő lesz. De ha van egy előre megírt modul, részletesen, ahogy illik, akkor azt vagy lemeséled úgy, és akkor megkötöd magad és a karaktereket, vagy megint minek... hiszen az ötletét felhasználva simán meg tudsz alkotni egy történetet otthonra. Pl. a modulban van csapda, varázsjel és elcsábítandó NJK, hogy a tolvaj, varázsló és boszorkány JK is találjon kihívást benne, ám ha neked történetesen babár és bajvívó karakternek kellene mesélni, akkor a te történetedbe lecsapandó ellenfél és lovagi torna való. (nagyon rövidített példák). Arról nem is beszélek, amikor valaki egy-egy modult átír, nem pedig felhasználja az ötletet... és mondjuk a Shadonra megírt modul, amiben a karaktereket megvádolja az ultratáp inkvizíció, mivel a csapat éppen Tongoriában játszik, hát ott történik... mondanom sem kell, hogy nem igazán reálisan. (persze megint nagyon szélsőséges példa, és az is igaz, hogy vannak jellegtelen modulok, amit akárhol le lehet játszani :) ) 

Az energiát szerintem egy részletes modul kidolgozása helyett (ahogy te is írtad, ez SOK idő) egy otthoni játék esetében érdemesebb inkább a vázlat és NJK-k vázlata, helyszín vázlata mellett a mesélést segítő elemekre fordítani - amivel egyébként modulokat is szoktak színezni. Pl. ha nem vagy jó az ilanori nevek rögtönzésében, akkor írsz egy táblázatot tele ilanori nevekkel, és akkor amikor mesélés közben kell, csak előveszed. Vagy keresel képet, zenét, ha szeretsz rajzolsz, ha nem vágod a boszorkánymestert, akkor az NJK boszorkánymesternek összeállítasz pár varázslat-kombinációt... Ez mind-mind még nem modul, de nem is kell-otthonra. És ettől még jobb, szebb lesz a meséd, mintha modult mesélnél... téves az a megítélés, ami kimondatlanul ott motoszkál néha az emberekben, hogy ha nem szép színes borítójú, legalább ujjnyi vastag bekötött modullal ülsz le mesélni, akkor nem készültél fel eléggé/igazán... 

így értettem. 

stewenson kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Hali!

teljesen egyetértek, úgy szoktam csinálni ahogy leírtad :)

Azért jó egy kidolgozott modul pl. részletes térképekkel, NJK-val, szomszéd lánnyal, fogadó térképpel, mert ha a csapat mégis odavetődik, akkor csak rákattintok a pdf-re, és már mondom is mit látnak. Ha figyelembe se veszik azt a szálat, akkor meg nem bosszankodom, hogy ezzel órákat dolgoztam, és nem foglalkoztak vele :( 

Szóval értem mit akartál mondani, és abszolút egyet is értek. 

Ha kicsit visszatérhetünk az eredeti témára :) ezekre esetleg meg tudod adni a választ:

"Sok minden kezd letisztulni bennem, egyedül Lady Ariane-vel (a varázsló/gróf) lányával nem vagyok tisztában. Alakváltó lett, hogy állatokat pusztított? Nézte a démon ténykedését, de nem tudott semmit tenni ellene? A démon átvette a hatalmat elméje felett, de mégis a kastélyba élt az apjával aki csak nagy nehezen jött rá, hogy megszállta egy démon? Egy elf varázsló nem veszi észre, ha ekkora halál szféra van a saját kastélyában?"

Köszönöm!

Link a hozzászóláshoz

Példaképp, ebbe a modulba már bemeséltem egy bárdot (14. szintű!), aki nem adja ki a mivoltát, könyvkereskedőnek adja ki magát, és titkolt célja a könyv megszerzése Brechtben. A helyszínt áthelyeztem a Larsel-szigetekre, mert most éppen Erionban nyomoz a csapat Orwellánusok után, és ott a fekete torony vezetője szívesség képpen megkéri őket, hogy ugyan nézzenek már szét a szomszédos jóbarát herceg birtokán.

A bárd rendesen teszi a szépet a boszorkányunknak :)

Jut eszembe, szerinted ott milyen különleges ércet lehet kinyerni a hegyekből?  Vas, ezüst elcsépelt...mitril túlzás...

Más: Erionban és környékén mennyire legális még a kábítószer kereskedelem? Azt tudom, hogy MINDENT be lehet szerezni, de bizonyos szereket büntetnek is esetleg? Az enyhébb dolgok felett szemet hunynak?

ÚT.JPG

Link a hozzászóláshoz

Az elméleti javallatok mellett, mivel pár óra múlva mesélsz, én inkább néhány konkrétummal állnék elő.

 

4 órával ezelőtt-kor stewenson írta:

 

Ha kicsit visszatérhetünk az eredeti témára :) ezekre esetleg meg tudod adni a választ:

"Sok minden kezd letisztulni bennem, egyedül Lady Ariane-vel (a varázsló/gróf) lányával nem vagyok tisztában. Alakváltó lett, hogy állatokat pusztított? Nézte a démon ténykedését, de nem tudott semmit tenni ellene? A démon átvette a hatalmat elméje felett, de mégis a kastélyba élt az apjával aki csak nagy nehezen jött rá, hogy megszállta egy démon? Egy elf varázsló nem veszi észre, ha ekkora halál szféra van a saját kastélyában?"

Köszönöm!

Mindenekelőtt lefektetném, hogy nem ismerem a modult, illetve idő hiányában csak az első harmadát volt lehetőségem átolvasni. Másrészt, mivel a kidolgozottsága olyan amilyen, és mert jelezted, hogy majd úgyis a csapatodra szabod majd, neked kell eldöntened, hogy mit használsz fel az általam alább felvetett dolgokból. Tehát:

 

Lady Ariane: Ő nem alakváltó és kiváltképp nem önszántából pusztít állatokat. Az alku után az első napokban még képes volt "józanul cselekedni". Mondjuk azt, hogy amíg ébren volt (és pl. volt dinamikus pajzsa???), addig képes volt ellenállni a démoni behatásnak. Ám ha nyugovóra tért, ez a védelem meggyengült és a démon átvette a teste felett az uralmat. Ennek során saját alakjának torz képmását erőltette a lány testére és megkezdte "áldásos" tevékenységét. A lány az első időkben nappal éppen saját maga után nyomozott, pontosabban a démon által megszállt alakjában ténykedő testének cselekedetei után. Mondjuk azt, hogy a nyomozáshoz felhasználta az "Angyaltól" kapott erejét. Csakhogy a démonnak pont ez volt a célja, mert így még mélyebbre rágta be magát a lány lelkébe. És mire a lány rájött, hogy valójában a saját testében lakozó gonosz után nyomoz, már elvesztette a kontrollt a sorsa/teste felett és a démon átvette felette az irányítást. Mostanra a lány tudata teljesen háttérbe szorult és a modul ideje alatt egyszerű, háttérbe szorított "utas" lett belőle a saját testében. Persze néha majd, itt-ott küzdhet a sorsa ellen. Pl. egy-egy alkalommal megmentheti a JK-k életét, valami apró tettel (figyelmeztető zaj, egy szavas pszi üzi, stb). Kérdés, hogy a játékosok ezt észre veszik-e és megkísérlik-e megmenteni (ki/fel) szabadítani a lányt. A varázsló apa tuti ezt szeretné.

A varázsló elf apa: ő full balf*sznak tűnik így, hogy a lánya ténykedésére nem figyelt fel. Totál nincs összhangban a M* varázsló képével (zóna mágikus érzék, stb.)  (Szerintem ez egy hiba a modulban!) Javaslom, hogy nyúlj bele a sztoriba. Mondjuk azt, hogy a varázsló épp nem tartózkodott a térségben, amikor a lány kálváriája megkezdődött. A modul szerint ez olyan 40-50 napig tartott, mely egyáltalán nem nagy idő ahhoz, hogy a varázsló apuci épp folyó ügyei okán (mágikus kutatás, politika stb-stb) ne legyen a térségben. És mire visszaért, a lánya eltűnt, a varoson eluralkodott a káosz, stb. Próbálta azonnal menteni a helyzetet! Csupán azt volt képes meggátolni, hogy a kór tovább terjedjen, ezért magához "kötözte" a védőmágiát. Ezért nem mehet pl. el és nem hívhat segítséget, mert ha elmegy, átszakad az a bizonyos gát. Ezért nem oldhatja meg ő a modult. (Egyébként kérdezem én, mi a f*szért nem oldaná meg ő a modult?) Helyhez van kötve (ilyen a rituálé) és ezért kellenek majd neki a JK Kalandozók. (HA elvállalják a dolgot.) És persze a nagy szopacs, hogy ő majd azt kéri a JK-któl: 1. Purgálják ki a démont. 2. Keressék meg és mentsék meg a lányát. No és mekkora dilemma lesz, ha rájönnek, hogy a két feladat erősen üti egymást. Merthogy ebben a felállásban a varázslónak nincs fogalma arról, hogy a rontást hozó démon épp az ő gyermekének testében lakozik, ráadásul az alku okán már a lelküket is szinte(!) eltéphetetlen szál köti össze.

 

 

Idéz

 

Jut eszembe, szerinted ott milyen különleges ércet lehet kinyerni a hegyekből?  Vas, ezüst elcsépelt...mitril túlzás...

Más: Erionban és környékén mennyire legális még a kábítószer kereskedelem? Azt tudom, hogy MINDENT be lehet szerezni, de bizonyos szereket büntetnek is esetleg? Az enyhébb dolgok felett szemet hunynak?

 

 

 

Bányásszanak rezet. ;)

Kiváló minőségű szenet a (törpe) kovácsok kohói számára. Vagy minőségi / speckó márványt Erion építészeinek megrendelésére. (Pl. olyan márvány, ami fluoreszkál éjszaka, sztem cool)

Szerintem Erionban nem üldözi a törvény az ilyen szereket. A legtöbb szer ára úgyis olyan magas, hogy csak a törvény által nehezen elérhető kiváltságosak engedhetik meg maguknak. A pór népnek meg ott vannak az alkohol és társai.

 

 

 

 

Idéz

 

Azt se értem a kuzin mi a francnak akar oda menni még vadászni, mikor már egyértelműen gázos a környék...

...

A legfontosabb kérdések amiben tudnátok segíteni: a lány ill. az apja fejlődés története, viselkedése a könyv megtalálása óta. Ez nem teljesen tiszta nekem - és ez elég kulcsfontosságú a kaland szempontjából.

 

A kuzin legyen egy beképzelt vadászbuzi, aki legyőzhetetlennek érzi magát. Épp ezért ő épp az, aki a legextrémebb vadakra feni a fogát, csak most a fagyi visszanyalt!

Szerintem fentebb a két központi figura szerepére használható koncepciót adtam. A kulcs pedig - nálam - a könyv lenne! Hol van a könyv? És vajon annak segítségével visszafordítható-e még a folyamat? Tuti tartalmazza a démon valódi nevét? Avval akár vissza is űzhető a varászló által? Van erre még ereje a varázslónak? Izgalmas kérdések, melyeket majd neked kell megválaszolnod...

 

Letelt a mai másfél órás szabadidőm és reggel meló. Ennyit tudtam segíteni, remélem lett benne valami használható.  ;)

 

Üdv,

H.

 

 

stewenson és Bitschak kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Egyet kell értsek MG-vel. Az én csapatom is a saját kalandjaimat favorizálja. Ők azt szeretik ha mindenre fény derül, egy modul épp azért mert túl sok eshetőségre van kidolgozva, épp ezért nem tetszik nekik. Példának a "Tizediket" tudnám felhozni, hiába töltöttem órákat a testre szabással hatalmas kudarc volt. A kaland végére még mindig maradt annyi megválaszolatlan kérdés, hogy kerek perec kijelentették értelmetlen a kaland. Sajna nem tudtak velük vitatkozni, hiába van a jéghegy 80%-a a víz alatt, ha a kalandozok ezt nem tudják........

Azóta nem bonyolítom vannak dolgok amiket meg tudnak és pont!  vannak amik csak 2-3 kaland útán érnek be, de soha nem dobok olyat eléjük amire idővel nem jönnének rá. Felhagytam a rajzolgatással is, hadd higgyék hogy számít valamit, hogy most jobbra vagy balra mennek. Azóta egy kaland írása megvan nekem 4-5 oldalból + az njk-k.

stewenson kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Nem emlékszem már a modulra ennyire... de találj ki bármit rá. Hulla javaslata is több, mint megfelelő lehet, ha nincs ötleted. 

Bányászat: gyakorlatilag bármit... ok, a mithrill ritka, azt ne, meg abbitot se inkább, mert az meg maradjon meg Abaszisz sajátja. Javaslom, hogy nézd át a szószedetet ásvány, fém, anyag kulcsszavakra, mert a MAGUS könyvekben sok-sok olyan ásvány, bányászható anyag van, aminek a nevét sem tudom fejből.

Kábítószerkereskedelem

Ez jó kérdés, legalább olyan furcsa és érdekes és szerintem alaposan félreértett kérdés mint a boszorkányüldözés-inkvizíció témája. Ynev egyik uralkodó vallásában, a pyarroniban külön istene van a bódítószereknek. OK, ott is csak az egyik irányzat... de akkor is. Ez teljesen más téma, mint nálunk IRL a földön. Szerintem alapvetően nincs kábítószerkereskedelem üldözés, vagy legalább is nem úgy, mint amit napjainkban ismerhetünk. Sajnos furán árnyalja a képet a Godorai őrjárat című regény, amiben meg éppenhogy van, és pont Erionban kábítószer üldözés, - meg utal Pyarronra is - és a godorai hercegi gárda fellép ellenük... ami szerintem furcsán illeszkedik a világhoz (magyarázatot pedig nem ad a regény az okra, csak alapnak veszi.) Mentségére szolgáljon, hogy az írója, Szabó Péter, rendőr (vagy volt..?)... és a vele folytatott beszélgetés alapján állíthatom, hogy nem ilyen irányból gondolta végig a dolgot... hasonlóan, ahogy az Uwel nevében sem teljesen vár össze a PPL Uwelljával, és IRL rnedőri szemmel néz a jogos egyéni bosszúra. (Én ezeket vallási irányzatokkal szoktam kezelni, és akkor mindkettőnek van helye Yneven).

Ugyanakkor, ha nem akarunk abszolutizálni - amit én javaslok is - akkor nem kell egyik mellett sem szélsőségesen állást foglalni... ugyanis, ha el is fogadjuk, hogy a boszorkánymesterek, méregkeverők és akár vallási indíttatású kábítószerárusok is szép számmal akadnak Yneven, akkor is létezik monopólium egyes dolgokra, ez magával hozhatja a csempészést, és a jogok érvényesítését, tehát a hatalom által alkalmazott tiltást/üldöztetést, és máris készen vagyunk. 

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Segítségképpen csináltam egy gyors szűrést az adatbázisban ásványok után: 

abbit 
abbit-acél 
anuriai homokkő
biarra 
cheren 
csillagzafír 
dákh 
diredunir 
doyg-kő 
eleven fém 
fehér gránit 
feketeacél 
feketelunír
Fénykristály 
föld csontja 
godorai márvány 
hedagar 
holdkő
Karneol 
Kéklunír 
Kőföld 
kránkő 
Krysallus 
Lunír
Magonium 
Mithrill 
Nemesmészkő 
Neruden 
Óarany 
Obshú
Óezüst 
Peridan 
Ralanit 
Redudin 
Ridit 
Roddirit 
Rulinit 
Sárkánykő 
Sárkányvér 
Sogronkő 
Sonioni (fekete) opál 
Szivárványgyémánt
Szivárványgyémánt
Vérkő
Vöröslunír
Zagguk 

Zöldlunír

Válogass. :)

Link a hozzászóláshoz

Hello Hulla!

használható volt-e?!

Minden kérdésemre tökéletes választ adtál, teljesen összeállt a fejembe a kép! Nagyon hasznos volt a kommented, és nagyon köszönöm, hogy ennyi időt áldoztál a válaszra!

fluoreszkáló márvány fergeteges :) 

Másfél óra szabadidő naponta, úgy hogy hajnal kettőkor írtad az üzit... nem irigyellek.

 

Link a hozzászóláshoz

Amúgy szerintem néhány hibája ellenére jó kis modult csináltak a Local Heroes-ék. A részletes térképek és helyszínelírások különösen tetszenek.

Az egyik játékosom egy másik mese alkalmával nekem szögezte a kérdést, ami most a modul kapcsán eszembe jutott: azt állította, hogy félelf utód csak nő nemű lehet, férfi nem. Ezt valamelyik regényben olvasta. Van ennek valami alapja?

Link a hozzászóláshoz
38 perccel ezelőtt-kor stewenson írta:

Az egyik játékosom egy másik mese alkalmával nekem szögezte a kérdést, ami most a modul kapcsán eszembe jutott: azt állította, hogy félelf utód csak nő nemű lehet, férfi nem. Ezt valamelyik regényben olvasta. Van ennek valami alapja?

Az égvilágon semmi, bár nem néztem be Alyr Arkhon köpönyege alá. 

stewenson kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!
Régen hoztak már erre kalandjaim, és még régebben ragadtam meg a KM-ek pennáját szóval nézzétek el velem ha ostobaságot kérdek.
A kérdésem az lenne hogy, nem mágia használó karakter szeretne ikerkasztosodás vagy kaszt váltás nélkül néhány alap mágia formát megtanulni?
Gondolok itt például (csakis példaként hozom fel, ha véletlen helytelen ne ez alapján ítéljetek) a Villámpenge varázslatra vagy egyéb támogató jellegű mágiára.

Link a hozzászóláshoz

Darabolo, puszta kíváncsiságból engem is érdekelne, hogyan képzeled a dolgot. Be tudnád dobni ide a közösbe, vagy el tudnád nekem is küldeni?

Kendath, a rendszer tekintetében szerintem ítéljetek magatok, mert bár Darabolo véleményére bármikor nyugodtan rábízhatjátok magatokat, nem véletlenül játszanak rengetegen az eltérő rendszerekkel, és ha most ezzel kapcsolatban kezdenénk vitázni, annak nem lenne jó vége. :)

Darabolo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Jó reggelt!

Kendath;

az ETK rendszerében erre a problémára találták ki a Mágiahasználat-képzettséget. Igaz, ez csak Mesterfokon jelenthet választ a kérdésedre, és nem is olcsó mulatság, de ingyen nem osztogatnak kunsztokat... Az Új Tekercsek pedig bizonyos mértékig kibővíti a Mágiahasználat-képzettség adta előnyöket (ahogy erre Darabolo is utalt).

...Ha meg a szóban forgó karakter véletlenül épp dzsad tolvaj, lehetősége van elsajátítani a tolvajmágia fogásait, erről a RÚNA magazin vonatkozó cikkében tájékozódhatsz. :) 

Ha sokalljátok a Mágiahasználat-képzettség árát, és az adott karakter nem is az Ibarában tolvajkodik - és nem is mondjuk Anat-Akhan mortel -, akkor mondjuk jutalmazd meg az illetőt valami varázstárggyal, ami  - például - napi egy alkalommal lehetővé teszi, hogy bizonyos mágiaformákat parancsszóra aktiválni tudjon. De ezt tényleg érdemelje ki a játékos és a karaktere, dolgozzon meg érte. Nem véletlen, hogy a varázshasználat bizonyos megkötésekkel jár. 

Link a hozzászóláshoz

Köszönöm a válaszokat, hasznos mint mindig.
Cundior, kérdésedre válaszolva az Első és Második törvény könyvel játszunk, és az Új tekercseket használjuk.
A kérdésem azért tettem fel mert érdeklődésem mindig is a megszokott harcok vonzották, a jó öreg acéllal és vérrel vívott küzdelmek. :)
Éppen ezért mint legtöbb harcostársamhoz, hozzám sem áll közel a mágia ismerete és pontos megértése. :D

Az UTK-val nem feltétlen értek egyet, viszont jobb rendszerrel még nem nagyon találkoztam. Például. : a Képzettség mesterfoka 45KP-ba kerül, minden egyéb 1 Manapont 2 KP-ba kerül.
Viszont itt már 8-10 Mágiát ismer a képzettség birtokosa, és 30 MP-t tárolhat elméjében. Viszont.. A Karakterünknek tényleg nincs szüksége 1-2 Varázslatnál, amolyan Aduásznak kívánja őket használni. Szóval Nagyjából az Egyes szintű képzettség is elég lenne.. de ugye ott megvan szabva a Mana mennyiség.  Ennek megoldására remélek valami tanácsot. Hogyan kezeljem a helyzetet. Én úgy látom hogy a szabály szigorú hogy ne lehessen túl tápolni egy karaktert, de ez a szigor jelen esetben megfojtja a morzsára áhítót.

Az első megoldás ami eszembe jut, az az hogy nem veszem figyelembe a Mana-korlátot, mivel egy harcosnak vagy tolvajnak elméletileg (Karakterkijátszás), úgysem lehet sok erre használható KP-ja, az alvilági és harci képzettségek érdekeltsége mellett.
Szerintetek működhet-e? Vagy tudtok-e esetleg más alternatívákat?

Bűvdudás, a varázstárgyakat a szimpatikus mágia veszélyei miatt nem támogatom. Elképzelhetőbbnek tartom hogy jutalomként kitanít egy varázslatra, mintsem ilyen kockázatot vállaljon. A véletlen szerencsében meg maximum az elejtett aranyérme szintjéig hiszek. :D

Link a hozzászóláshoz
3 órával ezelőtt-kor Kendath írta:

Az UTK-val nem feltétlen értek egyet, viszont jobb rendszerrel még nem nagyon találkoztam. Például. : a Képzettség mesterfoka 45KP-ba kerül, minden egyéb 1 Manapont 2 KP-ba kerül.

Idéz

Akkor biztos nem ismersz túl sok rendszert :)


Bűvdudás, a varázstárgyakat a szimpatikus mágia veszélyei miatt nem támogatom. Elképzelhetőbbnek tartom hogy jutalomként kitanít egy varázslatra, mintsem ilyen kockázatot vállaljon. A véletlen szerencsében meg maximum az elejtett aranyérme szintjéig hiszek. :D

Idéz

Nekem ez azért nem tetszik, mert én úgy érzem, hogy nem az egyes varázslatok megtanulása a nagy dolog, hanem a minden egyéb, alapozó cucc. Mire egy Tűzvarázsló eljut oda, hogy manát tudjon gyűjteni és megtartani, az komoly befektetés. Ezután bemagolni egy rakás szöveget és szabályt talán már nem akkora meló, és varázslatok között is sok az átvihető tudás (kiejtési nehézségek, közös szimbólumok stb.), tehát könnyebb a 2. varázslatot megtanulni, viszont az alap az ugyanaz.

Szóval hiába tudja valaki a varázslatot, ha nincs manája, és az a nagy lépcső érzésre.

 

 

Link a hozzászóláshoz
Egy órával ezelőtt-kor tetra írta:

Nekem ez azért nem tetszik, mert én úgy érzem, hogy nem az egyes varázslatok megtanulása a nagy dolog, hanem a minden egyéb, alapozó cucc.

Egyetértek. Az alapok elsajátításán fordul meg az egész, ami vagy megvan, vagy nincs. Míg a karakter nem képes formálni a manát, hiába tanítanak meg neki jutalomból varázslatokat, az a tudás csupán mágiaismeret.

A szimpatikus mágia meglétét vagy hiányát pedig KM-ként magad döntöd el.  A leírások alapján amúgy - nemrég beszélgettünk erről - úgy néz ki, hogy egyedül a zóna varázsjel áll szimpátiás viszonyban a varázslóval (egyedül ennél esik említés a szimpátiás kapcsolatról).  De még ha a "ti Yneveteken" szimpátiás kötés is áll fenn a tárgy és a varázsló között; lehet az a tárgy ősrégi, amit egy rég halott személy készített - csak rajtad áll. Persze ha alapból nem szimpatikus az ötlet, akkor mindegy is. :) 

Csak a tisztánlátás végett: az UTK nálad az Új Tekercseket jelenti amúgy? Mert általában az Új Törvénykönyvet rövidítik így (az Új Tekercsek meg az ÚT).  Azért kérdezem, mert az ÚT-ben öt képzettségfokozat van (ÚTK-t nem ismerem) - válaszd ki azt, amelyik már éppen jó az adott karakternek. Ha a 4 Mp nem elég, a 2. fok már ad 9 manát.  Érdemes tehát olyan varázslatokat tanulnia, ami ellen nincs ME - elemi mágián alapuló dolgokat pl. 

Általános tanács: úgy csináld, ahogy nektek jólesik, de legyen súlya a dolognak. 

Sneer és Darabolo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
7 órával ezelőtt-kor Kendath írta:

Ennek megoldására remélek valami tanácsot. Hogyan kezeljem a helyzetet. Én úgy látom hogy a szabály szigorú hogy ne lehessen túl tápolni egy karaktert, de ez a szigor jelen esetben megfojtja a morzsára áhítót.

Ha morzsára áhító! akkor elég neki az a manna mennyiség és nem kell több. Ha nem korlátozod azzal feleslegessé teszed a képzettség mf-át. Mint mondtad kezdő KM  vagy, így megprobálok építő jellegű tanácsot adni.

Megtörtént eset.

A csapat egy tagja eléggé elanyátlanodott volt, így egy goauldhoz (azon belül is Tokra jelleg) hasonló aquirt raktam bele.  Adtam neki 5 odpontot amik szintlépésekkel 1-el emelkedtek. Kezébe adtam a summát, és mondtam, hogy a leggyengébb hatalomszavakat használhatja ( talán a korcs?). Egész jól müködött 3-4 szinten át csak néha-néha használta, amolyan végső fegyvernek. Aztán vérszemet kapott, maga kezdett szavakat kitalálni. Pl: nem volt fegyvere. Mivel a szimptaikus viszony fenn állt, így a kezébe teleportálta. Nyitott egy térkaput az ellenség háta mögé, ez nem volt nagyobb egy 10cm-es sugarú körnél, de a kardja átfért. Bumm, hátulról, meglepetés szerű támadás. Ezen a pontot jutottam oda, hogy valahogy korlátoznom kell. A mágiahasználok tudták semlegesíteni a szavait, az elmében tárolt minden 10mp ki tudott védeni egy a testére ható od-pontot. Egy darabig ez is ment, aztán .... ezt is kijátszotta.  A vágtázó arel-pap alatt iszamossá tette a földet stb... ergo nem közvetlen rá hatott, hanem a környezetére. A végén nem tudtam mit csinálni mint (most nem jut eszembe a papi varázs neve) egy papi varázzsal megöltem a lelke egy részét amibe a syrker (goauld) is belehalt. Viszont mivel a lelke egy darabja halt meg így a jelleme is torzult, a halál/rend jellemből rend jellemüvé vállt. Azóta óvatosabb vagyok.

Szóval ezzel légy ovatos, mert ha nem használod a korlátozásokat (nem hiába találták őket ki) azt veszed észre, hogy a karakter a fejedre nő. Az alap harcosból komplett varázsló lesz. Az lehet, hogy megszereti a kasztot, és legközelebb már azzal játszik, de te pofára esel.

A játékos akárcsak a KM elég fura egy állat, tanulékonyak a kis ganyék :D

Sneer kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...