Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték
Antail

Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

Recommended Posts

Köszi a válaszokat!

A kétkezes harc maga sosem volt kérdés, hogy miért jó. ;)
Csak most egy bajvívó kapcsán jött elő ez a kérdés, hogy akkor most mi is a helyzet. (Amúgy az is megér egy misét, hogy ott hogyan van ez leírva, de ugye könyvek között lehet ellentmondás, ha pl. az egyik előbb jelent meg, mint a másik... az Aleggheri-stílusról van amúgy szó.)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Egyébként ha ilyenekben gondolkodsz ( csak hogy mé ööög jobban összezavarjalak :D ) a kézváltás is baromi jó. Sokat vaciláltam hogy kétkezes legyen vagy a váltott kezes támadás.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Jadis, igazad van, a két könyv megjelenése között nagy a különbség. Ami nem lenne gond, ha egy már létező, egész rendszert "vágtak volna ketté" a megjelentetéshez, de hát ezt tudjuk, hogy nem így történt... a kétkezes harc megalkotásakor még senki nem gondolt a hárítófegyver használatra... azt csak a HGB-hez dolgozták ki. Ahhoz képest egészen jól összefésülték... De nyilván látszik, hogy nem "ugyanaz". (megkockáztatom, hogy teljesen más személy találta ki... de erre nincs bizonyíték.)

Kate, amiket te említesz, a kézváltás és az a kétkezes harc, azok Új tekercses képzettségek. Az alap kétkezes harc és a hárítófegyver használat- ha jól értettem, erre vonatkozott a kérdés - a Af-Mf rendszerben volt értelmezve. (én az új tekercses leírást csak a képzettségek mentalitáa miatt javasoltam. Ezek a leírások nagyon jók, még akkor is, ha nem az ötfokú képzettségrendszert használjuk.)

 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Igen, bocsi, én mindig az Új tekercsekből indulok ki, mi azt használjuk az ETK-val. 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Igen, a kérdés az Af-Mf rendszerhez szólt.
Nyilván megoldható lesz a helyzet, ha máshogy nem, kis házi módosítással, csak érdekelt, hogy más is belefutott-e ebbe.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Miért kell módosítani? 

A kétkezes harc nem kell, hogy "überisten" legyen... sokkal nehezebb dolgot gyakoroltat. Egy könnyebb képzettség eredményesebb lehet, persze a saját területén! 

Egyébként meg lehet nyugodtan tanulni ezt is- azt is. 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Ehhez sajnos nem tudok hozzászólni, eléggé elszoktam már az ETK-tól, viszont van egy más jellegű kérdésem. Bár van rá eljárásunk, mégsem találom sehol leírva, hogy mi a hivatalos szabály a varázslás megakasztására (alapvetően a sérülésekből fakadókra gondolok, de nyilván más lehetőség is szóbakerülhet)? Mikor szakad meg a varázslás? (Nálunk Ép sérülés esetén dobható Akaraterő próba, ha nem sikerül, félbemarad a varázslat.) És ha megszakad, mi történik a varázskat manaköltségével? Megmarad, esetleg részben, vagy egészben elvész? (Erről mintha írnának, hogy csak a legvégső pillanatban tölti fel manával a varázslatot a varázshasználó, szóval elvileg megmarad, de ebben sem vagyok biztos.)

Erről mi a szabály, vagy ti hogyan kezelitek ezt?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Szia!

Mi úgy játszuk ki, hogy ha nem sikerül a varázslat valami miatt, a mana pont megmarad, nem veszik el. :)

(Nálunk ÉP vesztésnél abba marad a varázs.)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
3 órával ezelőtt-kor MagyarGergely írta:

Üdv!

Miért kell módosítani? 

A kétkezes harc nem kell, hogy "überisten" legyen... sokkal nehezebb dolgot gyakoroltat. Egy könnyebb képzettség eredményesebb lehet, persze a saját területén! 

Egyébként meg lehet nyugodtan tanulni ezt is- azt is. 

Mert a HGB nem írja, hogy mit kap a bajvívó... ott csak annyi szerepel, hogy a hárító tőr használatát, de akkor az viszont azt jelenti, hogy gyakorlatilag több mínuszt kap rá, mint pluszt, mert nem tanulhat új képzettséget (sem kétkezes harcot, sem háratófegyver használatot). 
Vagy vajon tud-e hárítófegyver használattal hárítótőrt forgatni, ha nincs rá fegyverhasználata? (És ez esetben mi történik a Mf-ú használat esetén engedélyezett támadással módosítók tekintetében?)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Jadis

A kétkezesharcról  nem is igazán értem mi volt az alap gond az általánosság vagy a bajvívó rész?

Általánosságban van képesség határ a két képzettség között.

Játéktechnikailag ismétlő csellel sokkal nagyobb támadó érték érhető el. (és még sok minden más) (bocsi nem akarom kiszámolni, lematekozni)

A bajvivónál viszont a 3 alkasztott teljesen letisztázza :

Aleggheri : 1szint háritórőr af, hárítás mf, 3 szint hárítótőr mf.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Tudom több bajvívó stílus is van de szerintem az  most nem mérvadó.

 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Jadis, szerintem a hárító tőr használatot azt lehet/célszerű/logikus hárítófegyver használatként értelmezni... a leírás, a stílus/technika jellege is ezt adja. Persze, meg lehetne tanulni a hárítótőrre egy sima fegyverhasználatot is, ahogy a pallosra is meg lehet tanulni a fegyverdobást, de azért mindenki érzi, hogy nem az az alap. Az 1TKs fejvadász sem kap fegyverhasználatot.. hanem sok fegyverISMERET-e van... mégsem láttam senkit, aki így játszaná... szerintem az egész fejezetet egyszerre látva kell értelmezni a dolgot, és akkor teljesen egyértelmű, hogy valószínűleg elírás, fogalmazás-beli pontatlanság - amiktől a MAGUS sem mentes - ez a dolog. 

Szóval tud. A fegyverhasználat és a hárítófegyvver használat is "ugyanazt" adja, tudod használni a fegyvert - persze kicsit másképpen. Persze MF fegyverhasználata nyilván nem lesz... ha külön azt is megtanulja majd, akkor lehet. 

 

Egyébként érdekes-problémás a bajvívónak ez a "nem tnulhat mást addig" szabálya, amit szerintem megint értelmezve kell alkalmazni. A mentalitást írják hozzá... amit nyilván ki kell játszani, nem fog mestert mester után keresni, hogy mindenbe belekóstoljon. Ez OK. De ha kirúgják az egyetlen iskolából, ahol lehetett azt a valamit tanulni, akkor nem lesz buta és élete végéig gyűjti a Kp-ket fölöslegesen... ha utazik, "ragad rá" pl. helyismeret, nyelv. Ezeket Kp-ért tanulja... de ez csak egy példa. 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Köszi Kate! Igen, ez az Ép és manamegmaradás sok helyen szokán, lehet hogy az Akaraterő próba csak nálunk háziszabály. Igazából nekem is szimpatikus így ez a dolog, csak nem tudom miért nincs erre egyértelmű szabály...

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
On 2019. 10. 04. at 7:29-kor MagyarGergely írta:

Egyébként érdekes-problémás a bajvívónak ez a "nem tnulhat mást addig" szabálya, amit szerintem megint értelmezve kell alkalmazni. A mentalitást írják hozzá... amit nyilván ki kell játszani, nem fog mestert mester után keresni, hogy mindenbe belekóstoljon. Ez OK. De ha kirúgják az egyetlen iskolából, ahol lehetett azt a valamit tanulni, akkor nem lesz buta és élete végéig gyűjti a Kp-ket fölöslegesen... ha utazik, "ragad rá" pl. helyismeret, nyelv. Ezeket Kp-ért tanulja... de ez csak egy példa.

Nekem a HGB több ponton is problémás az új kasztoknál. "senki se tudja miért, de 6. szinttől a bajvívó tör kardja mágikusnak minősül!" És a többi kaszt hasonlóan tápos hülyeségeiről nem is beszéltem. Erre én nyomatok egy skip-et, azt a szabályt meg KM-ként simán felülírom, hogy nem tanulhat semmit sem, amíg a többit nem maxolta ki.

20 órával ezelőtt-kor Cundior írta:

Köszi Kate! Igen, ez az Ép és manamegmaradás sok helyen szokán, lehet hogy az Akaraterő próba csak nálunk háziszabály. Igazából nekem is szimpatikus így ez a dolog, csak nem tudom miért nincs erre egyértelmű szabály...

Itt még kiegészítem @Kate-t annyiban, hogy fp sérülésnél dobatok, dobatunk akaraterő próbát, hogy tudja e folytatni a varázslást, az fp sérülés mértékétől és a helyzet egyedsíegét tekintve különböző negatív módosítókkal. Ha jól emlékszem ezt a szabályt a pszi- használatból emeltem át, bár az is lehet, hogy a harci helyzetek mágiával foglalkozó részénél van a pontos leírás. Az biztos, hogy valahová le van írva, szóval ez nem házi szabály.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
36 perccel ezelőtt-kor Darabolo írta:

Itt még kiegészítem @Kate-t annyiban, hogy fp sérülésnél dobatok, dobatunk akaraterő próbát, hogy tudja e folytatni a varázslást, az fp sérülés mértékétől és a helyzet egyedsíegét tekintve különböző negatív módosítókkal. Ha jól emlékszem ezt a szabályt a pszi- használatból emeltem át, bár az is lehet, hogy a harci helyzetek mágiával foglalkozó részénél van a pontos leírás. Az biztos, hogy valahová le van írva, szóval ez nem házi szabály.

Igen, a "Pszi használat harc közben" résznél írják, igaz ott az Akaraterő próbát akkor kell dobni, ha harc közben használsz 1 szegmensnél hosszabb diszciplínát. Viszont az Fp vagy Ép sérülés automatikusan félbeszakítja a próbálkozást, akkor már nem lehet dobni. Szóval ha szó szerint vesszük át ezt a szabályt, akkor elvileg nem dobhatunk ellene "mentőt" Akaraterőre, még Fp esérülés setén sem... :(

Viszont, mint ahogy felhívták rá a figyelmemet, a Magas mágia, "Mana pontok levonása" részében írják, hogy a Manát csak a legvégén kell levonni, ezért az is szabályos, hogy ilyen esetekben megmarad, nem vonódik le.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
On 2019. 10. 04. at 7:29-kor MagyarGergely írta:

Üdv!

Jadis, szerintem a hárító tőr használatot azt lehet/célszerű/logikus hárítófegyver használatként értelmezni... a leírás, a stílus/technika jellege is ezt adja. Persze, meg lehetne tanulni a hárítótőrre egy sima fegyverhasználatot is, ahogy a pallosra is meg lehet tanulni a fegyverdobást, de azért mindenki érzi, hogy nem az az alap. Az 1TKs fejvadász sem kap fegyverhasználatot.. hanem sok fegyverISMERET-e van... mégsem láttam senkit, aki így játszaná... szerintem az egész fejezetet egyszerre látva kell értelmezni a dolgot, és akkor teljesen egyértelmű, hogy valószínűleg elírás, fogalmazás-beli pontatlanság - amiktől a MAGUS sem mentes - ez a dolog. 

Szóval tud. A fegyverhasználat és a hárítófegyvver használat is "ugyanazt" adja, tudod használni a fegyvert - persze kicsit másképpen. Persze MF fegyverhasználata nyilván nem lesz... ha külön azt is megtanulja majd, akkor lehet. 

 

Egyébként érdekes-problémás a bajvívónak ez a "nem tnulhat mást addig" szabálya, amit szerintem megint értelmezve kell alkalmazni. A mentalitást írják hozzá... amit nyilván ki kell játszani, nem fog mestert mester után keresni, hogy mindenbe belekóstoljon. Ez OK. De ha kirúgják az egyetlen iskolából, ahol lehetett azt a valamit tanulni, akkor nem lesz buta és élete végéig gyűjti a Kp-ket fölöslegesen... ha utazik, "ragad rá" pl. helyismeret, nyelv. Ezeket Kp-ért tanulja... de ez csak egy példa. 

Igen, így ezzel a tisztázással (hogy a hárítófegyver használat ebben az esetben az említett eszköz helyes használata) már sokkal egyértelműbb az egész, köszi! 

Azis érdekes, igen, de ez nem volt kérdés, a km is értelemszerűen kezeli szerencsére.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
On 2019. 10. 03. at 20:26-kor Coryss írta:

Üdv!

Jadis

A kétkezesharcról  nem is igazán értem mi volt az alap gond az általánosság vagy a bajvívó rész?

Általánosságban van képesség határ a két képzettség között.

Játéktechnikailag ismétlő csellel sokkal nagyobb támadó érték érhető el. (és még sok minden más) (bocsi nem akarom kiszámolni, lematekozni)

A bajvivónál viszont a 3 alkasztott teljesen letisztázza :

Aleggheri : 1szint háritórőr af, hárítás mf, 3 szint hárítótőr mf.

A kétkezes harccal az égvilágon semmi baj nem volt. A kérdésem a hárítófegyver használat képzettségre vonatkozott, erre MG viszont már adott választ, úgyhogy minden tiszta.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
9 órával ezelőtt-kor Cundior írta:

Igen, a "Pszi használat harc közben" résznél írják, igaz ott az Akaraterő próbát akkor kell dobni, ha harc közben használsz 1 szegmensnél hosszabb diszciplínát. Viszont az Fp vagy Ép sérülés automatikusan félbeszakítja a próbálkozást, akkor már nem lehet dobni. Szóval ha szó szerint vesszük át ezt a szabályt, akkor elvileg nem dobhatunk ellene "mentőt" Akaraterőre, még Fp esérülés setén sem... :(

Viszont, mint ahogy felhívták rá a figyelmemet, a Magas mágia, "Mana pontok levonása" részében írják, hogy a Manát csak a legvégén kell levonni, ezért az is szabályos, hogy ilyen esetekben megmarad, nem vonódik le.

Sztem egy kicsit ez életszerűtlen, hogy 1 FP miatt megszakadna :/

 

Egy órával ezelőtt-kor Jadis írta:

 

 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Pedig eddig is így használtuk.

1fp nem egyenlő egy tüvel (csak ha 6ost dobsz, de akkor tövig beléd megy), abból akár 100 is érhet, mégse történik semmi bajod.

1fp  bizony egy erősebb ökölcsapás. Egy parasztnak van kb 10 fp-je, így számolva a d2-es ököl sebzéssel az 5-10 csapást jelent. Ezt el kell fogadnod.

Ebből következően egy ökölcsapás bizony eltéríti a magáia használót. :D

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

1 FP miatt sosem szakadt meg varázs nálunk. :D

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
On 2019. 10. 07. at 16:10-kor Kate írta:

1 FP miatt sosem szakadt meg varázs nálunk. :D

Nem jellemző, hogy 1 fp sebzést kaptok.

Max. a boszorkányos kalandsorozatnál fordulhatott elő, hogy nem figyeltem erre, de ott mondtam is, hogy azok "tanuló" JK-k és sok opcionális szabályt nem alkalmaztam, hogy könnyebben bele jöjjetek a játékban.

A többi JK-nél már könnyebben is vettétek a többi megszorítást. Tehát a boszinál nem biztos hogy használtam ezt a szabályt, de a papodnál biztos, hogy fogom. Nyilván amikor te vagy KM azt teszel amít akarololololol-lol. Nem fogok a földön hanyatt vergődni és toporzékolni, ha a varázslómnak nem szakad meg a lélekaltatása :D :D :D

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Megmarad, bár emlékeim szerint volt olyan speciális eset amikor elveszett. De az általános szabály szerint megmarad.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Igen, van ahol külön említik, hogy elvész, csak általános szabályt nem találtam.

Köszönöm a segítséget!

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Most te segíts :)

A drágakőmágia amit említenek az ETK-ban, a smaragdmágusok 9 kővéről van valahol leírás? Akár rajongói is.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...