Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.
Keresés Itt
  • Több lehetőség...
Eredmények keresés, amik...
Eremények keresése...

Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!


Antail

Recommended Posts

Üdv!

Gondolom, rongálódáson a túlütésnél keletkező SFÉ csökkenést érted. 

Azért nem találtad, mert nem "igényel külön kifejtést", mert nincs rá másik szabály. A rúna- - vagy bármilyen más mágikus eljárással készült mágikus) páncél ugyanúgy veszít az SFÉ-jéből túlütés esetén, mint egy normál vért. Ezt az 1TK nem mondja ki, a Rúna magazin I/6. számának Magisztérium cikkében írják konkrétan. 

Ami a törést illeti, az alól sem mentesek a mágikus eszközök, így a rúnapáncélok sem. Ez megint nincs konkrétan leírva sehol, viszont az sem, hogy törhetetlenek volnának (ez a tévhit más játékrendszerekből szivárgott át a kevésbé tájékozottak tudatába), és a regényekből, leírásokban hozott példákból kiolvasható, hogy bizony a mágikus pengék is eltörnek néha. 

Az elsőre nehéz magyarázatot találni, valljuk be, fura, hogy ha egy hagyományos kard "olyan nagyot támad", hogy túlütés van, akkor tönkreteszi a páncél egy részét (csökkenő SFÉ). Bár, megjegyzem, lehet, még így járt jól a játékos... mert az tény - megint csak a regényekből, leírásokból - hogy rúna ide-vagy oda, van az a sebzés, ami tönkreteszi magát az anyagot, ami a rúnát hordozza, és ilyenkor az is rongálódhat - jó példa erre szerintem a várak védő varázsjeleinek idővel történő elhalása, vagy az elszakított papír rajta a varázsjellel. Bármilyen rúnatárgy esetében meg lehetne okoskodni, százalékos esélyt számolgatni vagy dobatni, hogy maga a rúna megsérül-e... és akkor bumm az egésznek - szó szerint :D Szóval még mindig jobb az SFÉ csökkenés - mivel ezt mondja ki a szabály, amúgy is - és simán magyarázható a hatalmas, átlagnál nagyobb támadásokkal, sebzéssel - hiszen a túlütés az. Mindamellett el tudok képzelni és meg tudok érteni rá házi szabályt, hogy pl. csak mágikus támadó fegyver esetében valósul ez meg (bár ebben az esetben "majdnem sebezhetetlen" lesz a vért, értsd: "sosem rongálódik meg", és olyat is, hogy csak rendkívüli, mondjuk kétszeres túlütés esetén valósul meg a mágikus vértek rongálódása - ilyet már láttam. Hozzáteszem, hogy ezek mind házi szabályok. A mágikus tárgyak eltörése is érdekes, én mindig úgy képzeltem, és úgy is mesélem, hogy azért ahhoz jóval nagyobb erőhatás kell, mint egy sima, ugyanolyan, de mágia nélküli tárgy eltöréséhez - ez persze nincs számszerűsítve, hiszen az STP rész (tárgyak ellenállása fejezet) nem kezeli külön a mágikus tárgyakat - hallottam már azt is levezetni, hogy azért, mert azokat nem lehet eltörni :D ) de nem veszi el a KM kezéből a "reális mesélés" lehetőségét, hiszen az utolsó mondata megengedi, hogy a különleges tárgyak (és a mágikus tárgy mi más is lenne) STP-jét szabályozza, módosítsa. 

A hivatalos verzió szerint (Rúna 1/6, magisztérium) a mágikus vértek is veszítenek az SFÉ-jükből a túlütés hatására. 

 

Cundior kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Értem, köszönöm!

ÚTK-ban ki volt ez részletesen dolgozva, ezért gondoltam, hogy csak én nem emlékszem rá (nem használtunk háziszabákyt erre soha).

Viszont, ha már így boncolgatjuk, ami eddig gondolkodás nélkül átlendültünk, hogy a javítás hogyan működik? Ha van egy 3 SFÉ-s vértem, amin van egy +1 SFÉ-s rúna, akkor háromszor rongálódhat, aztán vége (hiszen a negyedik SFÉ a rúnából jön)? Vagy a rúna erősíti az anyagot, ezért az egyszerűen lehet 4-es SFÉ-vel számolni? És ha teljesen megrongálódott, hogy javítják ki a rúnát? Újra kell rajzolni, vagy a rúna akár sértetlen is maradhat, csak a vér állapota miatt nem fejt ki már hatást, ami visszatér javítás után? Vagy a példánál maradva, a rúnából jövő 1 SFÉ mindig megmarad, és javítani csak a páncélt kell?

Ezekre nyilván nincs szabály, de szerintetek hogy logikus?

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Valóban nincs rá ennyire részletes szabály, ám amiket írsz, az mindkét oldalról védhető. Én valahogy úgy állnék neki, hogy ha a vért teljesen használhatatlanná válik, akkor azért dobatnék valamit arra, hogy a rúna is sérül... ha nem, szerintem akkor már a roncs vérten működik majd csak egy rúna, ami mágikus védelmet ad... de ha azt is túlütik.. az már a jelet kell, hogy rombolja - pontosabban a vért azon részét, ami a rúnát magát hordozza. 

A javítás már kérdés. Ha a rúnákhoz nem értő javítja, akkor el tudom képzelni azt is, hogy a rúnát is "befoltozza"...

Cundior kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Sziasztok! mi is ezeken a dolgokon tanakodtunk a minap, és felmerült, hogy mennyi a mágikus tárgyak STP-je? Mintha valahol azt olvastam volna, hogy a hagyományos tárgy STP-jének ötszöröse, de most egyszerüen nem találom ezt a passzust...

Link a hozzászóláshoz
On 2021. 04. 28. at 12:19-kor MagyarGergely írta:

ez persze nincs számszerűsítve, hiszen az STP rész (tárgyak ellenállása fejezet) nem kezeli külön a mágikus tárgyakat - hallottam már azt is levezetni, hogy azért, mert azokat nem lehet eltörni :D ) de nem veszi el a KM kezéből a "reális mesélés" lehetőségét, hiszen az utolsó mondata megengedi, hogy a különleges tárgyak (és a mágikus tárgy mi más is lenne) STP-jét szabályozza, módosítsa. 

Emlékeim szerint az STP résznél a mágikus tárgyaknak 5x stpt ír. Persze az is lehet, hogy az UT-ben olvastam, ha lessz időm megnézem.

Link a hozzászóláshoz
On 2021. 04. 28. at 13:24-kor Cundior írta:

Viszont, ha már így boncolgatjuk, ami eddig gondolkodás nélkül átlendültünk, hogy a javítás hogyan működik? Ha van egy 3 SFÉ-s vértem, amin van egy +1 SFÉ-s rúna, akkor háromszor rongálódhat, aztán vége (hiszen a negyedik SFÉ a rúnából jön)? Vagy a rúna erősíti az anyagot, ezért az egyszerűen lehet 4-es SFÉ-vel számolni? És ha teljesen megrongálódott, hogy javítják ki a rúnát? Újra kell rajzolni, vagy a rúna akár sértetlen is maradhat, csak a vér állapota miatt nem fejt ki már hatást, ami visszatér javítás után? Vagy a példánál maradva, a rúnából jövő 1 SFÉ mindig megmarad, és javítani csak a páncélt kell?

Ezekre nyilván nincs szabály, de szerintetek hogy logikus?

Mi ezt úgy képeztük le, hogy elsőnek mindig a mágikus SFÉ vonódik le. A mi fejünkben ez úgy játszódik le, hogy a vért körül van egy hajszálvékony energia pajzs (persze láthatatlan) és ezt semmísitik meg elsőnek. A rúna az SFÉ levónodása után lemerül és azt csak mágikus képességekkel és RÚNA mágiával felszerelt karakter képes feltölteni. Egyébbiránt a vért javítható.

Cundior kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
3 órával ezelőtt-kor Darabolo írta:

Persze az is lehet, hogy az UT-ben olvastam, ha lessz időm megnézem.

Nézd meg az eggyel korábbi hozzászólást. :)

Amit a páncélról írsz érdekes, bár logikus. Nálunk elég ritkának számítanak az ilyen tárgyak, és különösen strapabírónak (inkább ősi ereklyék, mint nemrég készített dolgok), így viszont elég hamar elpusztulnak, nem?

Darabolo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
On 2021. 04. 30. at 11:23-kor Cundior írta:

Amit a páncélról írsz érdekes, bár logikus. Nálunk elég ritkának számítanak az ilyen tárgyak, és különösen strapabírónak (inkább ősi ereklyék, mint nemrég készített dolgok), így viszont elég hamar elpusztulnak, nem?

Miért pusztulna el?

Mikor a mágikus sfé-t leveritek egy köpönyegről csak a mágia sérül, elvileg maga az anyag nem. Az anyag csak ezt követően a többi sebződéstől tud rongálodni.

Azért, ha van egy varázsló a csapatban aki annyira nem fél a szimpatikus viszonytól, akkor nem olyan ritka. +1 sfé mindenkinek jól jön!

Mondjuk ilyenkor célszerű átgondolni a sebzést is. Pl. mi használjuk a sebzéskiosztó táblázatot is. Egy kard és mágikus sfé találkozásánál viszont NÁLUNK a vágó fegyver sebzése zútóként érvényesül. Magán a sebzés mértékén nem módosítunk csak a fajtáján. Elvégre ha nem történik átütés, a fegyver képtelen elérni a bőrt.

Link a hozzászóláshoz
5 perccel ezelőtt-kor Darabolo írta:

Egy kard és mágikus sfé találkozásánál viszont NÁLUNK a vágó fegyver sebzése zútóként érvényesül. Magán a sebzés mértékén nem módosítunk csak a fajtáján. Elvégre ha nem történik átütés, a fegyver képtelen elérni a bőrt.

Akkor... mit számít a sebzés fajtája? Nem értem. Ha nem megy át az SFÉ-n, akkor nem teljesen mindegy, hogy mivel kellett volna dobni a trancsírtáblán? Vagy egy másik táblázatról van szó?

Link a hozzászóláshoz
Egy órával ezelőtt-kor Darabolo írta:

Azért, ha van egy varázsló a csapatban aki annyira nem fél a szimpatikus viszonytól, akkor nem olyan ritka. +1 sfé mindenkinek jól jön!

Nálunk a varázstárgyak leginkább loot-ok, régi, nagy becsben tartott tárgyak. Ha talál egy karakter egy ókyr mellvértet (és az esetek 99%-ban nincs varázsló a csapatban), akkor nem praktikus, ha az első túlütés megszünteti a mágikus mivoltát.

Viszont amit írsz, az abbsn az esetben jó, ha a csapat varázslója hozta létre a tárgyat. Már régebben is tettünk különbséget talált (jutalom) varázstárgysl, és játékosok által készítettek között. Például gyógyitalt lehet "venni", amennyi csak kifelik az aranyból, de ha van a csapatban pap, az ő gyógyitalából mindenki egyszerre csak egyet tarthat magánál.

Egy órával ezelőtt-kor Darabolo írta:

Mondjuk ilyenkor célszerű átgondolni a sebzést is. Pl. mi használjuk a sebzéskiosztó táblázatot is. Egy kard és mágikus sfé találkozásánál viszont NÁLUNK a vágó fegyver sebzése zútóként érvényesül. Magán a sebzés mértékén nem módosítunk csak a fajtáján. Elvégre ha nem történik átütés, a fegyver képtelen elérni a bőrt.

Ezt én sem értettem. Mi az a sebzéskiosztó táblázat? Mi az a sebzésfajta?

Darabolo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
24 perccel ezelőtt-kor Cundior írta:

Ezt én sem értettem. Mi az a sebzéskiosztó táblázat? Mi az a sebzésfajta?

Talán az MTK-ban jelent meg, nekem nyomtatott verzióm van. MG. biztos tudja miről beszélek. k10-el dobsz hova ment a sebzés, ha az nem célzott volt és az esetleges egyébb hatásokat is leírja. 

Nagyon árnyalttá tudja tenni a játékot.

Nem egyszer ez a táblázat mentette meg a csapat életét, igaz olykor ellenük is fordult.

Kate és Cundior kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Azt a táblázatot hívjuk trancsírtáblának, mert a használata brutálisan büntet. És még mindig nem értem, hogy ha megfogja az SFÉ, akkor miért számít, hogy mi volt a típus (0 ÉP-re nincs oszlopa a táblázatnak). Ha meg nem fogja meg, akkor mitől változik meg.

Link a hozzászóláshoz
On 2021. 05. 02. at 19:33-kor Darabolo írta:

Talán az MTK-ban jelent meg, nekem nyomtatott verzióm van. MG. biztos tudja miről beszélek. k10-el dobsz hova ment a sebzés, ha az nem célzott volt és az esetleges egyébb hatásokat is leírja. 

Nagyon árnyalttá tudja tenni a játékot.

Nem egyszer ez a táblázat mentette meg a csapat életét, igaz olykor ellenük is fordult.

Persze, főleg 01-es dobásnál. "Hol találtad el a csapat társad nyíllal? Mindjárt kidobjuk! (huncut kacaj) Persze, hogy fejen!" :D

Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Új...