Amarilis Közzétéve: Szeptember 14, 2007 Megosztás Közzétéve: Szeptember 14, 2007 Ez érdekes... Lehet benne valami! Ja, most viszont találtam valamit: a manifesztumnál, azt írják több helyen is, hogy: az isteni akarat álltal megtermékenyített papnők 23 Amhe-démont hoztak a világra, mit tudom én hény év alat... Na, az idézet sem pontos valszeg, de ami azt illeti, mást sem nagyon értek benn. Egyrészt:most akkor azok milyen papnők??? Másrészt:az Amhedémonok, szobordémonok voltak, nem? Akkor, hogy a francba...??? Vagy itt most a lelkükről beszél, vagy...??? Link a hozzászóláshoz
MagyarGergely Közzétéve: Szeptember 14, 2007 Megosztás Közzétéve: Szeptember 14, 2007 Üdv!Amarillis, közben módosítottam, pont ezt találtam meg én is...Az Amh-démonok nem szobrok. :Amhe-démon (amu)Amund testű, szörnyetegfejű démon, Amhe-Ramun Manifesztációjának egy porhüvelye. Anyagi testének fenntartásához olykor élelemre, szellemének táplálásához pedig véráldozatra van szüksége. Félelmetes külseje ellenére önmagában csak mérsékelten veszedelmes, ám tucatnyi amund démon őrzi és szolgálja. Összesen huszonhárom Amhe-démon létezik, többségük a mélysivatagban, titkos templomokban rejtőzik. A Manifesztációs Háború krónikája szerint egyet közülük al Abadana elestekor elpusztítottak a dzsennek. (Renegát,265)Amire te gondolsz, az a szobordémon... az olyan gólemszerű "lény". Link a hozzászóláshoz
Amarilis Közzétéve: Szeptember 14, 2007 Megosztás Közzétéve: Szeptember 14, 2007 Ja, a kettő nem ugyanaz... Link a hozzászóláshoz
Amarilis Közzétéve: Szeptember 18, 2007 Megosztás Közzétéve: Szeptember 18, 2007 *SPAM* Nézzétek meg! Súlyos! Moderálva. Aki kíváncsi rá, kérdezzen privátban. Link a hozzászóláshoz
Alysium Közzétéve: Szeptember 20, 2007 Megosztás Közzétéve: Szeptember 20, 2007 Sziasztok! Jajj de régen nem írtam már errefele. A legutolsó kérdésre reflektálva Amhe Ramunnak minden bizonnyal voltak papnői is. Bár így írva én sem emlékszem ilyesmire, de több megjegyzés is enged erre következtetni, illetve a célszerűség is. Az első történet a többi amund isten papjainak megölése/áttérítése volt. Itt ugye szó sincs róla, hogy a női identitású istenek papnőit nem fogadták volna be. Az amund civilizáció két legfőbb ismérve a szépségre és az érzelmekre épül, emellett Amhe Ramun-ig a férfiak és a nők szerepe kiegyensúlyozott volt, nehéz elképzelni hogy egy ilyen társadalomban hipphopp kiölik azt ami az első két jelzőnek a hordozója. Amhe Ramun megjelenésével és a manifesztációk előtt / alatt az amundoknak meg kellett erősödniük. Nincs utalás arra sem, hogy az új papokat csak a férfiak közül válaszották volna ki, és a célszerűség szerintem ilyen helyzetben túlnő a nemiségen. Azt már tényleg csak félve jegyzem meg, hogy a szab könyvekben mint sok más kiadványban sem, az aktuális fejezet írójától függ hogy különbséget tesz e pap és papnő között. Gondolok itt arra, hogy Arel és Ellena, Orwella esetében nyomatékosítva van a "nő", másutt nem. Mint a sulikban hogy beszélek a tanárral... szép magyar nyelv. Amit leírtam persze szubjektív. Én így játszom/mesélem. folyt köv. addig lehet szidni mint régen Link a hozzászóláshoz
MagyarGergely Közzétéve: Október 17, 2007 Megosztás Közzétéve: Október 17, 2007 Üdv! emellett Amhe Ramun-ig a férfiak és a nők szerepe kiegyensúlyozott volt Ez az információ honnan van? Nem kötekedésből, sak mert nem találtam olyan mondatot, ami ezt támasztaná alá, ezért érdekel, hogy te milyen alapon jelentetted ki ezt. Link a hozzászóláshoz
Amarilis Közzétéve: Október 21, 2007 Megosztás Közzétéve: Október 21, 2007 Elég logikusnak tűnik (a fő tiszteletnek akkor az istenpár, Themes és Nessire papjai és papnői örvendtek, Nessire kultusza volt még jelen, de nem olyan súlyal mint a fenti kettő, Amhe-Ramun pedig igencsak kezdő volt még akkortájt), de az amundok nem épp a logikájukról híresek... Ennek ellenére, én is valószinűnek tartom ezt a felállást. Link a hozzászóláshoz
MagyarGergely Közzétéve: Október 21, 2007 Megosztás Közzétéve: Október 21, 2007 Üdv!Amhe-Ramun pedig igencsak kezdő volt még akkortájt) Valóban? Azt azért ne feledjük el, hogy a ködös múltban az amundok háborúztak. Amhe-Ramun pedig a háború istene. NAGYON is nagy jelentősége volt végig az amundok történelme során. Az amundok azért érkeztek Ynevre, mert a dzsennekkel "felháborúzták" saját síkjukat, szóval ott is nagy buli lehetett... Akkor vesztett kicsit a jelentőségéből, amikor első manifesztécióját a dzsennek elpusztították, és az amundok - szünetetltetve a háborút - a sivatag mélyére húzódtak. Ekkor meggyengült, és itt előtérbe tudott kerülni más istenek kultusza is. Link a hozzászóláshoz
Amarilis Közzétéve: Október 22, 2007 Megosztás Közzétéve: Október 22, 2007 Bocs, igazad van , ez elég egyértelmű... Viszont az jutott még eszembe, hogy ha Themesnek csak papjai, Nessirenek csak papnői, Refisnek és Amhe-Ramunnak pedig papjai és papnői is lehettek, akkor a férfi-nő viszonynak elvileg kiegyenlítettnek kellett volna lennie valóban ezen a téren, nem? Link a hozzászóláshoz
MagyarGergely Közzétéve: Október 22, 2007 Megosztás Közzétéve: Október 22, 2007 Üdv! Én csak egy mondat eredetére kérdeztem rá, hogy szorgalmazzam azt, hogy ne a levegőbe beszéljünk. De ha már ez ilyen fontos lett, akkor viszont érveljünk logikusan. 1, az eredeti kijelentés nem a papok arányára, hanem az amund társadalomban lévő férfi-nő kiegyenlítettségre vonatkozott. 2, semmi nem írja azt sem, hogy Themesnek csak papjai, Nesirenek csak papnői lehettek volna... egyedül Amhe-Ramunra tudtuk megállapítani a kettősséget, de ezt is csak egy szükségszerű következtetés által, ami egyáltalán nem jelenti azt, hogy a többi istennek nemileg homogén szolgái lehettek vona csak. A magam részéről - bár a lényege csuán annyi, hogy ha valaki kijelent valamit, hogy Yneven ez hogy volt, akkor tudja is megindokolni, azaz forrást mutatni, mert ötlete mindenkinek van... Link a hozzászóláshoz
Amarilis Közzétéve: Október 22, 2007 Megosztás Közzétéve: Október 22, 2007 Én azért vettem a papok arányát példának, mert az ilyen jelentős kérdésekben álltalában azért megnyilvánul a társadalmi helyzet is, illetve részint az határozza meg. De, azt le van írva vhol, hogy Themesnek csak papjai lehetnek, erre elég határozottan emlékszem. Nessirenél lehet, hogy így konkrétan nem mondják ki, hogy csak papnők vannak, de erre is történik utalás. A geofrámiába, meg a szabálykönyvekben... a jelenlegi helyzetben már ne kérdezzétek, hogy melyikben... Link a hozzászóláshoz
MagyarGergely Közzétéve: Október 23, 2007 Megosztás Közzétéve: Október 23, 2007 Üdv!Pedig nem ártana, a pontos idézet vagy forrásmegjelölés sokmindent alátámaszt...azért vettem a papok arányát példának, mert az ilyen jelentős kérdésekben álltalában azért megnyilvánul a társadalmi helyzet is, illetve részint az határozza megHát, ezt nagyon nem érzem helyesnek. Egyáltalán nem érdekli az istent, hogy a társadalom férfi-nő aránya, helyzete, viszonya milyen, Õ dönti el, hogy milyen szolgálókat akar, illetve enged. Link a hozzászóláshoz
Amarilis Közzétéve: Október 28, 2007 Megosztás Közzétéve: Október 28, 2007 Na, arra, hogy Nessirenek papnői vannak, a Geoframiában, pontosabban. tekercsek 2003-ban van utalás, a Themessel kapcsolatos dologra pedig a NagyFehérben... Bocs, csak most jutottam odáig, hogy megkeressem... Nem tudom, a különböző népek isteneit, végülis a hívők hite, annak ereje tartja életben, az adja az ő erejüket is nem? Ebből kiindulva gondolom, hogy valahol az ő hitviláguk, hinni akarásuk hozza részbe létre végülis magát az isteni princípiumot is. Vagyis az isten is akarv-akaratlan hordoz magában dolgokat annaka népnek a sajátosságaiból... tehát én emiatt gondoltam. Mondjuk, ez felveti a kérdést, hogy mi alakult ki ahamarabb a társadalmi viszonyulás egymáshoz, vagy az istenek hite... Na, jó ezt én már inkább tényleg nem firtatom, érzem, hogy nagyon bele bonyolódtam! Link a hozzászóláshoz
MagyarGergely Közzétéve: Október 28, 2007 Megosztás Közzétéve: Október 28, 2007 Üdv!Ne vezessük félre a kérdést, kérlek. Az, hogy Nesire-papnők csinálnak valamit, nem jelenti azt, hogy CSAK papnői lehetnek. EZ volt az eredeti problémám, és EZT kellene bizonyítani, nem azt, hogy vannak papnői. Hanem a "CSAK" szón van a lényeg. EZ támasztja alá ugyanis a kiegyensúlyozott hívek-arányt, mint ahogy mondod. Bocs a szőrözésért, de olyanokat mondtál, ami egyáltalán nem alátámasztható, és így bizonyítható.Egyik amund istenről sincs leírva, hogy CSAK ilyen vagy ilyen nemű szolgálói, papjai lehetnek. Felice (nem ide vág, csak a leírás miatt) híveinél le van írva, hogy leggyakrabban csak nő, mert férfi általában nem éli túl a beavatást. Ilyen, vagy ehhez hasonló konkrétumokkal nem találkozunk az amund isteni alakoknál, lévén, kidolgozottságuk is sokkal kisebb. Csak azért, hogy ne jelentsünk ki olyat, hogy kiegyensúlyozott volt a nemek viszonya az amund társadalomban, amikor erre semmilyen utalás nincsen. Link a hozzászóláshoz
Amarilis Közzétéve: Október 28, 2007 Megosztás Közzétéve: Október 28, 2007 Oké, nyertél... Mondassz valamit, mint mindig.De azért azt továbbra is feltételezem, hogy Nessirenek csak női hívei voltak merthogy: a "szertartásokban" résztvevő férfiakat utánna rituálisan megcsonkították(szvsz elég egyértelmű, hogy mire gondol...)és ezt kétlem, hogy bármely amund férfi beválalná, csak azért, hogy az adott istennő papja legyen, főleg, hogy ÚGY már nem is igen lehetne jó szolgálatára az említett hatalomnak... Nőknél viszont nincs semmi hasonló jellegű felvetés vagy egyéb ilyesmi. Nekem ebből az jön le, hogy csak papnők vannak, a férfiak pedig csak résztvevői lehetnek bizonyos szertartásoknak Nessire kultuszában. Szerintem... Link a hozzászóláshoz
MagyarGergely Közzétéve: Október 28, 2007 Megosztás Közzétéve: Október 28, 2007 Üdv! Magam is így gondolom. Nekem nem is ezzel volt bajom, hanem az ezt kizárólagos tényként kezelő messzemenő következtetésen alapuló kijelentéssel. Nesiréhez szerintem is a papnők illenek, említik is őket, és magam sem gondolnám oda illőnek a férfi papot. (bár, Amhe-Ramunhoz sem illenek a papnők... mégis, egy mondat erre enged következtetni.) Link a hozzászóláshoz
Lord Rufus Közzétéve: Október 28, 2007 Megosztás Közzétéve: Október 28, 2007 Üdv,A pap-papnő dologba nem szólnék bele, sokkal inkább kérdeznék az amund-dzsenn hatalomszavakról, hiszen kifejezetten sokat nem tudunk róluk (vagyis én nem), azon kívül, hogy például az utóbbi faj eszköztára leginkább mentális jellegűeket tartalmaz... de a dzsenneknek, amundoknak hol az Op-képző szerve, hogy regenerálják, miért nem szakad szét tőle a torkuk, milyen hasonlóságot-eltérést mutatnak aquir és elf társaikkal szemben?Emellett a másik kérdésem leginkább a jelenkori dzsad erődítményekre vonatkozna, miszerint mennyire vannak, milyen jellegűek - mert véleményem szerint a középkori ibériai arab és mór erődöket lehet alapul venni, így vastag városfalakat, kör alapú bástyákat, kevés ostromgépet és sokkal több embert tudok elképzelni. Illetve egy átlagos dzsad város őrségének száma is érdekelne, illetve hogy mondjuk egy várost fenyegető hatalom ellen a milicia mennyire szólítható hadba - azaz a Doldzsah-papok hívására a dicsőség érdekében hányan szállhatnak fegyverbe a lakosság százalékát tekintve? Tippem szerint 30-40%, de ez egyéni vélemény, hisz a gyermekek és asszonyok ritkán jutnak fegyverhez.A harmadik kérdésem arra vonatkozik, hogy vannak-e lefektetett szabályok a könyvekben az oázisokra, illetve hogy ti hogy képzeltek el egyet - nekem vannak gondolataim, de előbb a tiétek:)Rufus voltam Link a hozzászóláshoz
MagyarGergely Közzétéve: Október 29, 2007 Megosztás Közzétéve: Október 29, 2007 Üdv! Az amundok hatalomszavai az asztrált, míg a dzsennek hatalomszavai a mentált befolyásolják inkább. (az aquiroké az anyagi pusztításban jeleskedik) RuFuS, a hatalomszavakról, igaz, a dzsennek és amundok vonatkozásában kevéssé - de a Summariumban olvashatsz bővebben. Szerintem a dzsad városok, várak tekintetében az arab építmények a mérvadóak, és ahogy írtad, az ibériai mór erődök is alapul vehetők. A dzsados regényekben van bőven információ ezekről: Renegát, Renegátok. Illetve egy átlagos dzsad város őrségének száma is érdekelne Szerintem 4352. Tippem szerint 30-40% Én inkább 41-42-t tippelnék... Tudomásom szerint nincsenek meghatározott szabályok a dzsad oázisokra vonatkozóan az általam ismert szabálykönyvekben. :) :) Link a hozzászóláshoz
Amarilis Közzétéve: Január 2, 2009 Megosztás Közzétéve: Január 2, 2009 Üdv! Most , hogy újra itt vagyok nem állhatom meg, hogy bele ne másszak megint ebbe a témába... Igaz, ezúttal nem vitatkozni akarok, csak kíváncsi lennék: milyen amund ill. dzsenn kifejezéseket ismerünk??? Köszönöm előre is az információt. Link a hozzászóláshoz
Con Salamander Közzétéve: Január 2, 2009 Szerző Megosztás Közzétéve: Január 2, 2009 Üdv!Ynev szószedeteEzen felül van valami specifikus, amire kíváncsi lennél?Üdv! Link a hozzászóláshoz
Amarilis Közzétéve: Január 2, 2009 Megosztás Közzétéve: Január 2, 2009 Elnézést, jogos... Kissé félre érthető voltam. Igen, ami azt illeti nem szavakra vagyok kíváncsi, hanem kifejezésekre mint pl: köszöntés vagy hasonló. Tehát inkább "mondatokra" de ez is elég sután hangzik így Link a hozzászóláshoz
Darun Közzétéve: Március 31, 2009 Megosztás Közzétéve: Március 31, 2009 Líthas! Szerintem a 40% körüli arány kicsit sok a hadba hívhatóságot tekintve. Ha azt feltételezzük hogy a férfiak és nők aránya 50-50 és hogy a nők nem igazán jeleskednek erre felé a harcban, továbbá a férfiemberek legalább harmada vagy gyerek vagy idős, esetleg fizikailag alkalmatlan a harcra, már is nem 40%-nál tartunk. Szerintem. Amund-dzsenn kifejezések: Előbbi szerintem azért nem létezhet mivel az amundok még az előtt visszavonultak a történelem színpadáról, hogy az emberi faj megjelent volna. A Manifesztációs háború alatt/után meg nem hinném hogy az embereknek az lett volna a leg fontosabb hogy kifejezéseket átvegyenek tőlük. Ami a dzsenneket illeti, elvileg létezhetnek ilyenek, hiszen ők elkeveredtek az emberekkel így előfordulhat hogy egyes kifejezéseket átvettek, de én úgy emlékszem hogy a dzsad nyelv eleve valamiféle keverék dzsenn-emberi nyelv lehet. A dzsenneknek ez már csak azért is érdekükben állhatott, mivel így ha hatalomszót használnak (pl egyszók) akkor az esetleges hallgatóság előtt nem buktak le származásukkal, bár tény hogy mára a dzsad közel sem azonos az ősi dzsenn nyelvezettel. Leírtam a véleményem! Darun Link a hozzászóláshoz
KyraSamyl Közzétéve: Február 6, 2012 Megosztás Közzétéve: Február 6, 2012 Hááát, lenne egy elég vad kérdésem...:Ha egy dzsenn meg egy amund összejön(ne akadjatok le ezen a ponton , az már meg lett oldva, hogy miként, én a folytatásra vagyok kiváncsi: )abból milyen gyerek lesz? Úgy értem képességeit és személyiségét tekintve? Van alapja a skizós beütések feltételezésének, vagy azért annyira nem súlyos? Az amundok nem tudnak keveredni emberekkel az egyik Roul Renier regény szerint. Akkor Dzsennekkel miért? Link a hozzászóláshoz
KyraSamyl Közzétéve: Február 6, 2012 Megosztás Közzétéve: Február 6, 2012 Hali!Igen, már megint én... Ezúttal egy kevésbé vad kérdés : mit tudtok nekem mondani egy amund város felépítéséről? Mert hát kell olyannak lennie, nem? Hogy néz ki mi van benne meg ilyenk? Köszi! Kb mint egy felső egyiptomi város az óbirodalom hanyatlása idején. Link a hozzászóláshoz
KyraSamyl Közzétéve: Február 6, 2012 Megosztás Közzétéve: Február 6, 2012 Ez érdekes... Lehet benne valami! Ja, most viszont találtam valamit: a manifesztumnál, azt írják több helyen is, hogy: az isteni akarat álltal megtermékenyített papnők 23 Amhe-démont hoztak a világra, mit tudom én hény év alat... Na, az idézet sem pontos valszeg, de ami azt illeti, mást sem nagyon értek benn. Egyrészt:most akkor azok milyen papnők??? Másrészt:az Amhedémonok, szobordémonok voltak, nem? Akkor, hogy a francba...??? Vagy itt most a lelkükről beszél, vagy...??? A másuskártyákon láttam papnőt és themesnek is voltak. xD Amúgy az Undok Amundok fanja vagyok. Link a hozzászóláshoz
Recommended Posts
A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!
Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.
Kalandozónév regisztrálása
Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!
Csatlakozás a KalandozókhozBejelentkezés
Már velünk kalandozol? Lépj be!
Belépés