Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kalandgenerátor - Vélemények, kérdések, kérések


Recommended Posts

Titok: deríts ki valamiről vagy valakiről valamit
Bemesélés
Ki a megbízó?
Egy gróf.
Mi az a hely, ahol a csapat a megbízást kapja?
Egy hajó.
Mi lesz a csapat motivációja?
Egy zsarolásnak való engedelmeskedés.
Cél
Ki vagy mi kapcsán kell nyomozni?
Egy szellem. Egy varázsjelet tartalmazó pergamen. Egy páratlan drágakő.
Mit kell róla megtudni?
Miképp használható...
Ki vagy kik a siker fő ellenlábasai?
Egy örökös. Egy nemes. Egy múltból jött.
Körülmény
Milyen körülmények közt zajlik a történet?
Együttállások idején.
Miképp kapcsolódik a körülmény a történethez?
A körülmény összefüggésben álln egy Fordulattal. A körülmény sürgeti a Csapatot.
Szereplő
Ki a szereplő?
Egy feleség. Egy hölgy. Egy szellem.
Mi a szereplő motivációja?
A Megbízóra vadászik.
Milyen ez a szereplő?
Ősi. Szépséges. Rejtőzködő.
Bestia
Milyen bestia?
Egy (vagy több) Kahra Dzsombata, a dzsinn hatalmas.
Mi a bestia szerepe?
Tudatosan vagy akaratlanul, de segítője lesz a Csapatnak. A célja részben(!) egybeesik a játékosok Céljaival.
Milyen ez a bestia?
Kívülálló. Különös. Varázslatos.
Nyom
Mi ez a célhoz vezető nyom?
Egy feljegyzés. Egy sugallat.
Miképp lehet szert tenni erre a nyomra?
Egy szívességért cserében kapható meg.
Helyszín
Mi ez a helyszín?
Egy sziget. Egy hajóroncs.
Mi a helyszín szerepe a történetben?
Ez a Cél "előszobája".
Fordulat
Milyen fordulat jelentkezik csavarként a történetben?
A Csapatnak valamilyen okból rendkívül körültekintően kell eljárnia a megbízás teljesítése során. A Megbízás valamilyen okból csakis részben sikerülhet.
Történet másolása a vágólapra
Hulla és Antail kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
  • téma Antail által kitűzve
39 perccel ezelőtt-kor Lozartan írta:
Titok: deríts ki valamiről vagy valakiről valamit
 

Látom megtaláltad, hogy egy adott kérdésre több válasz is beemelhető a kalandba. Az összevadászott elemek érdekesnek tűnnek. Ezeket kell összedolgozni és letisztázni ahhoz, hogy egy komplex történetet kapj. Ez történhet a generálás során vagy utólag is, mivel a Kaland része a generátornak folyamatosan szerkeszthető. Szóval, ha a folyamat közben beugrik egy-egy ötlet, akkor azokat direktbe érdemes beleírni a generált anyagba. Az indító hozzászólásban szereplő Példakaland is úgy íródott, hogy a dőlt betűs részek a generálás során kerültek bele.  A szerzőnek érdemes összekapcsolni és egyedi koncepciókkal megtűzdelni a generátorból kapott paneleket.

Ha van hozzá kedved, időd én örömmel olvasnám, miképp rendezed kalanddá a fenti anyagot. ;) 

Lozartan kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Érdekes, és tagadhatatlanul korszerű ötlet. Bennem kicsit kettős érzelmeket kelt, egyrészt mint újdonság, fejlesztés, az informatikai támogatás megteremtése és lehetőségeinek kihasználása nagyon jó, viszont sajnos magában hordozza  - félelmeim szerint - a kalandok erős minőségvesztését, fantáziaszegény megvalósítását - mint ahogy azt például a méreg generátor esetében tapasztaltam a mérgekkel kapcsolatban. Persze ezek a tapasztalatok majd nyilván évek alatt jönnek, így erről most még csak beszélni lehet, tényként aligha kezelhető. Egyébként az ötlet nagyon jó folytatása az annak idején Rufus által szöveges formában írt kalandötlet "generátornak", ahol ki kellett dobni a dolgokat, nyilván kevesebb variációs lehetőséggel. Ezt az alapötletet teljesen jól ülteti korszerűbb keretek közé.

Felhívom a figyelmet, hogy a kalandgeneráló (szinte mindenhol így nevezitek) megjelenésekor kalandmodul generálót ír ki címként, ezt cserélni javaslom! Mert kalandmodulnak aligha nevezhető az a vázlat, amit a rendszer ad. (egyébként benne ez okozta a legelső félreértést... mert ez távol áll egy kalandmodultól... persze ha kalandötletnek vagy vázlatnak hívjuk, mindjárt más.) 

Az elnevezést egyébként nehéz megalkotni. Egyrészt nem én nem várom el, hogy mindenki egyetértsen az általam is alkalmazott kalandötlet, kalandvázlat, kalandmodul hármas felosztással, másrészt a generáló által készített eredmény valahol az általam kalandötletnek és kalandvázlatnak hívott dolog között van. Érzésem szerint jóval több, mint egy ötlet, viszont kidolgozottságában még távol áll a kalandvázlattól is. Ez okból számomra teljesen elfogadható a kaland megnevezés, ami általánosságban jelentheti a kalandot, kidolgozottságtól függetlenül.

Ahogy a generálók (minél nagyobb munkát vesz le az ember válláról) veszélye, avagy hátránya, itt is azt látom, hogy a kidolgozott kaland "lóg  levegőben". Azaz nem csak részleteiben kell még továbbdolgozni (pl. elnevezni a szereplőket, kidolgozni az NJK-k értékeit, kiírni, megkeresni a bestiák, varázstárgyak stb. szabályait), de Ynevre is kell ültetni a kalandot, meghatározni az időt és a helyet hozzá - nem véletlenül lényeges elem ez a kalandmoduloknál is. Ebben a lépésben lehetnek a legnagyobb buktatók is, mert - extrém példát mondva - ha pl. kigeneráljuk, hogy a gróf a megbízó, de a csapatunk egy olyan helyen jár, ahol mondjuk az uralkodó alatt nincsenek ezek a nemesek, akkor b-hatjuk a generált ötletet. Persze az is igaz, hogy a generálás annyira általános, hogy szinte bármelyik eleme cserélhető. Éppen ezért hajlok inkább a kalandötlet kifejezésre a generátorral kapcsolatban... mert ötletet ad csak, annak jó, talán túlfejlesztett is, viszont többhöz (még) kevés. 

Megint csak talán, éppen a generált kaland levegőben lógása miatt talán túl sokat , túl nagy arányban foglalkozik a generálás az előzményekkel, a megbízással. Bár én is ezt tartom az egyik legnehezebb részének a kalandnak, de ez kell, hogy a leginkább a kalandozó csapathoz alakuljon, azaz előre a legkevésbé generálható le. Pl. hiába generálom le, hogy a király adja a megbízást, ha a csapat az előző kalandban Juli néni lekötelezettje lett, akkor kézenfekvő, hogy Juli néni adja a következő feladatot... ilyenformán ez a része majdnem fölöslegesnek hat. Ezen a vonalon tovább menve, az ideális játék a generátor szempontjából a múlt nélküli csapat, az olyan kaland ami bárhol és bármikor játszódhat (tehát a legkevesebb ízt, egyediséget, érdekességet tartalmazza), valószínűleg a "gyorsan játszunk egyet, oszt jól van" stílusban, azaz ennek követése a játékminőség romlásához vezet - lásd a fentebb írt félelmem a témában. Viszont minél többet kell a generált kalandon dolgozni, hogy lemesélhető legyen, annál fölöslegesebb a generálás maga, és lehet, hogy ötletet ad, de inkább csak plusz munkát. Ezért tartom jó, vagy kevéssé vitathatónak, kevesebb buktatót tartalmazónak a kalandötleteket magukat, ami szinte csak pár mondat, egy bekezdés, ami a lényegi öltetet tartalmazza - kb, majdnem mit itt a sztoryalap (OK, hogy internet, meg fiatalság, de lehetne magyarul is!). Az összes többi majdnem, vagy bizonyos szempontból a fent levezetettek alapján fölösleges. 

Persze jól jöhet... mondhatnánk, de megint csak a játék minőséget szem előtt tartva... akinek nyögvenyelős a kaland megalkotása (figyelem, az alapötlet! mert modult, tehát a munka ha úgy tetszik, iparos részében ez a generátor sem segít, nem mentesít alóla - remélem, mert aki ezt így csupaszon lemeséli, ott nagyon nagy baj van) az miért is mesél? Nem, egyáltalán nem kell mindenkinek és már a játék legelső szintjén mesélni... - ahogy a fociban sem az a gyerek lesz a bíró aki most állt be - vagy az olyan is lesz. 

Ha komolyan tovább viszitek ezt a vonalat, én javasolnám a földrajzi helyhez kötött továbbfejlesztést - persze itt jön be majd a képbe jelentősen bonyolító tényezőként az idővonal problémája... mert amíg Yneven "csak" a jelenben voltak kalandok, nem volt probléma, de mióta telik az idő, és rászoktunk az akármikor való játékra, jelentős változások lehetnek a kaland környezetében. Pl. egyáltalán nem mindegy, hogy mondjuk El Hamedben a MH előtt, alatt, vagy után akarunk kalandot alkotni. 

Egyébként a munka látszik benne, a megvalósítás sem rossz, de szerintem érdemes lenne a jelentős továbbfejlesztésén elindulni, hogy valóban hasznos lehessen - és a minőségi játékot segítse. 

Link a hozzászóláshoz

@MagyarGergelyKöszi a véleményt. Mondjuk azt erősen kétlem, hogy a Kalandgenerátor használata fantáziaszegénységet, illetve kaland- és játék minőségromlást okoz. Szerintem csak meg kell tanulni jól használni. A fiataloké a jövő és talán ők könnyebben megbirkóznak a feladattal.  Pl. az általad nehezményezett előzmények rész két kattintással - lásd Kihagyás gomb - egyszerűen elvethető. Ráadásul az egész kaland mindvégig szerkeszthető, szóval minden felhasználó úgy és azt módosít benne, ami neki vagy a csapatának megfelel. És még akkor sem kötelez senkit semmi arra, hogy úgy meséljen le valamit, ahogy azt a kód kiadta.  Én első perctől mindenhol és mindenkit arra biztatok, hogy formálja saját képére és kényére a kapott elemeket. Őszintén hiszem, hogy a jövő Mesélői többségükben megbirkóznak majd ezzel a feladattal!

@Sir ThomasTetszik a gondolat, szóval ha megrendezésre kerül, úgy én elfogadom a kihívást! ;) 

Link a hozzászóláshoz

Érdekes fejlesztés! :taps: 

Kipróbáltam, igaz csak kíváncsiágból. A kapott eredmény valóban olyan, amire az alkotók felhívják a figyelmet: egy script csíra, amit a mesélőnek kell helyretennie, Ynev aktuális történelméhez, világához és persze a JK-khoz igazítania. Arra szerintem teljesen jó, hogy egy alkotói válságban gyengélkedő KM-et kirántson a gödörből. Sőt, igazából nagyon jó inspirációs forrás lehet.

Link a hozzászóláshoz

Egyet értek Daruval és MG-vel is. Mind a ketten megragadták a lényeget. Daruval annyiban nem értek egyet, hogy ugyan kiragadhatja a mesélőt az alkotói válságból vagy okozhatja azt. Miért? A válasz a lustaság, s manapság egyre jellemzőbb ez. Egyébként ha valaki ismeri a Star Wars rpg 2. Kiadását ugyanezeket a segítő javaslatokat adta mint ez a generáló. Szóval ha akkor jó ötletnek éreztem akkor most is. 

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...