Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Mit hozott a karakter otthonról?


Hány aranyat kap egy karakter?  

92 szavazat

  1. 1. Hány aranyat kap egy karakter?

    • Amennyi a szülei éves bevétele
    • Semmit
    • Amennyi a karaktergeneráló.exe be van
    • Mindenki döntse el maga


Recommended Posts

Röviden a fegyverforgatásos-hadvezetéses vitához.

A szabályrendszer egyértelmű.

A Fegyverhasználat 1-es nehézségi kategóriájú, azaz könnyű, míg a Parancsnoklás és a Stratégia - amivé az ÚT a régi Hadvezetést bontja - egyaránt 3-as, azaz közepes nehézségű, tehát nehezebb megtanulni.

Valamint egyik sem igényli a másik ismeretét, mivel egyik sem képzettség követelménye a másiknak. Ezek a Tények.

A valóság és a játékszabályok sosem lesznek azonosak, hiszen a szabályok szánalmas próbálkozások csupán arra, hogy valóságot szüljenek, azt leírják. Ne keressünk hasonlóságot, úgysem lehet tökéletesen megcsinálni.

Szerintem egy fegyverforgatónak is hasznos, ha tud egyet mást a stratégiáról, míg a stratéga is jó, ha ért a fegyverforgatáshoz, de egyiknek sem feltétel, mindekttő elbodogul nélküle.

Használjuk a törvénykönyvet, azért van.

Link a hozzászóláshoz

Hell oh!

Nálunk, most legutóbb, 5, 6, 7 szintű kaland volt. Arra kellet új karaktert írni, mert az enyém még csak 4. volt.

Na most ötödik szintű varázsló, erősen nekromanta beállítottságú karakter lett... Kapott egy nekromanták botját, és ugye kapott képzettségeket, de semmi extra felszerelést...

Szerintem ha viszont egy lovag kezd ötödik szinten az minimum hogy kap félvértezetet, és képzetségeket, végül is OK szerintem, csak kicsit furcsa...

Link a hozzászóláshoz

Üdvözlet!

Sir Vágtató: Nem értem mi a furcsa! A lovag cuccait sokallod, amit már 5-6. szinten de talán még alacsonyabb szinten is el lehet képzelni nálla, vagy a varázslóét.

A varázslónak a botja és a csuhája bőven elegendő szvsz, mert az általad említett szinten ott lapúl még a tarsojában az a 60mp, amiből ha a Nekromancia melett még az anyagi mágiaban is járatos, azzal a lovaggal, legyen annak bármilyen felszerelése, akármikor fel veszi a harcot, de még az asztrál-mentál mozaikokkal is (ha netalántán mégsem anyagi mágiát használ.)

Megaztán minek cipeljen egy minden bizonnyal neves rendház bottal kitüntetett tagja fölösleges felszereléseket, ha úgyis tekintéjében, szavában, tudásában és végűl, de nem utolsó sorban, mágiájában rejlik az ereje.

Link a hozzászóláshoz

Semmi extra felszerelést nem kapott??? Ne viccelj kérlek... :lol:

Jónéhány tárgyad van, amikre jeleket tettél, életerő szívás, meg mittomén. Azért engedélyeztem egyedül, mert 5. szintű, és alapvetően gonosz varázslóról van szó. De mégegy ilyen köpenyt nem csinálhatsz. Akkor mi lesz Ryen egyediségével?

Nohm... egyébként holnap feljöhetsz MSN-re tízre kör- bel, mert folytatnám.

Link a hozzászóláshoz

Lehet arról beszélgetni, hogy ki mit tart "erkölcsösnek" elhozni otthonról, azaz ki-mit enged meg a JK-inak induláskor. De szerintem nem nagyon lehet ezt meghatározni, mivel az egyes esetek nagyon eltérőek lehetnek.

Nekem volt már olyan játékosom és karakterem egyaránt, aki meztelenül, esetleg egy szál gatyában, menekülve kezdte a kalandot (bárd volt az istenadta...) és olyan is, aki egy szekérnyi cuccal, vagy esetleg egy saját palotával indult.

Persze tudom, az a klasszikus, hogy a JK-t kitagadták/megszökött/elbújdosott/elűzték, vagy ilyesmi, és semmilye nincs, csak ami a hátizsákjában meglapul. De szerintem ez nem szükségszerű.

Lehet tonnányi induló felszereléssel is kezdeni, ha a játékos azt akarja, aztán ha a KM úgy látja jónak, veszítse csak el. Rabolják ki. Fizetnie kell, esetleg üldözőit lepénzelni, akik nem érik be néhány rézzel, vagy akármi is lehet. A lényeg, hogy szerintem nem kell előírni, hogy melyik kaszt milyen felszereléssel kezdjen. Hasdonlóan vélekedek a pénzről (induló vagyon) is.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Nemsok Játékos Karaktert ismerek aki nekimenne egy varázslónak, pláne akkor, ha tisztában van esetleges származásával (Doran, Lar-dor, Fehérpáholy, Ordan---> direkt említem meg a tűzvarit is.) Sőt álltalában, ha egy harcos vagy egyéb kasztú karakter megtudja, hogy társa vagy ellenfele mágiahasználó, legyen akármilyen kaszt tagja, alapból tisztelet és óvatosság kerűl előtérbe, még akkor is, ha a Játékos maga tudja, hogy a mágiahasználónak nincsen eséje fizikailag ellene. Ez volna az un. szerepjáték, hiszen álltalában félünk attól és tiszteljük azt, amit nem ismerünk.

Erre gondoltam, amikor azt írtam, hogy egy varázsó elsődleges fegyverei közé a tudása és tekintéje tartozik. Nem ismerek Karaktert aki meggondolatlanúl nekirohanna egy varázslónak. Mint ilyen a varázslónak nem kell tőrődnie a harcal, az önvédelem meg kimerűl (ha nagy csatáról van szó) az elemi erő aurában vagy a légiességben... Egyik sem megerőltető, és nem is látványos, egy varázsló nem cirkuszi mutatványos.

Nos szerintem e miadt egy varázslónak tényleg semmire sincsen szüksége, hiszen mindene megvan. Alyr leírásai is kimerűlnek a botban és a csuhában, és tényleg nincs is másra szüksége, és mégis tartanak tőle, még az is aki nem tudja, hogy ki az, hanem csak a csavart fekete botot látja. Ennél egyértelműbb figyelmeztetésre nincs is szükség. Olyan ez, mint a mérgeskígyók szinezete: "Ne báncs mert veszélyesebb vagyok mint azt elképzelni tudod..."

Link a hozzászóláshoz

Én úgy képzelem, illetve csinálom, hogy aki nem az ismert főbb varázslóközpontokból indul - Pyarron, Doran - hanem magányos mesterektől akarja megtanúlni a "mesterséget", azaz nem akarja vállani a kötöttségeket, az szembesül azzal, hogy a magányos mesterek nem rendelkeznek ennyi tudással, mint a nagy múltú iskolák, ahol több tucat tudós legújabb felfedezéseit is oktatják....

Ez a játékban azt jelenti, hogy kevesebb - esetleg egy sem - a titkos pszi-ből, esetleg korlátozás bizonyos mozaikokra, illetve mágiaformákra, és semmi újdoság, ami kiegészítőkből Internetről származik. (Valahogy így írja le egyébként a tűzvarázslókkal kapcsolatban a TF-is.)

Írom mindezt azért, mert azt tapasztaltam, hogy a JK-k csak azért akarnak kis iskolából, eldugott, magányos mesterektől tanúlni, hogy mentesüljenek a szigorú erkölcsi megkötésektől, a szabályoktól, esetleg a klántagsággal járó hátrányoktól és szabályok alól.

Link a hozzászóláshoz

Üdvözletem!

Szerintem jobb dolog nagyhírű iskolákból származni, legalább is nekem az összes varázslóm dorani...

De mik azok a rejtett pszi képzettségek, én olyanokat, még nem láttam, igaz nincs is sok könyvem...

Nemtudom, de nálunk, abszlut senkit nemérdekel hogy varázslóval vagyok, mindig engem dobnak tőrrel, engem lőnek, és rám ugranak sunyiból, és amikor 8 dobótőr repül felém, akkor nem megyek sokra az elemi erő aurával és a légiességgel. Volt már olyan is hogy a parasztnak is ötös, a macskának meg 2-es mágia ellenállása, szóval elnyomnak, és ezért értek eggyet a jel mágikus tárgyakkal, mert azok mégis csak"használhatók"...

-=MODERATOR: a hozzaszolashoz irt minden vita jellegu reakcio torolve, remelem elolvasta, akinek szolt, mert most mar senki nem fogja... =-

Link a hozzászóláshoz

Helló!

Hát igen egyet tudok veled érteni Ryen Ifar Liathas, ezzel én is mindig így vagyok, h én kapom a dobótőrt (persze 00val:D), az egyebeket...tehát ez ilyen ezt meg kell tanulni kiküszöbölni... és erre elég egyetlen egy varázsjel is csak nem szabad elfelejteni aktivizálni ;D... amugy meg ez a topic nem egészen erről szól.

nahh byezz

Link a hozzászóláshoz

Peace!

Nos sokban egyetértek az előzőleg hozzászoltakkal miként is mikor én varázslóval voltam persze egyböl leütöttek, nem tudtam manát tölteni térmágiától és védö varázslatokkal óvva volt állalában minden amerre jártunk. Szoval társaim még mindíg ugy vannak hogy "ne kezdjél varázslót mert túl táp". Pedig tom hogy 5-6. szinten már elég tekintélye van egy varinak és ezt én is szoktam korlátozni hogy ha pl meg van az oka hogy az a hely miért is van védve. Na de ez a topic tényleg nem erről szól:

Mi a kezdést egyszerűen megoldjuk van egy elsőkiadásos ETK és abban benne van, hogy melyik kaszt milyen induló tőkével rendelkezik 1.tsz-en!

Link a hozzászóláshoz

Csupan megjegyeznem, hogy aki felismeri a varazslot, marmint tudja nagyjabol, hogy mi az, es ilyedteben nem szalad el, hanem meg mindig a party henteleset fontolgatja, az minden bizonnyal ot fogja elsonek megtamadni, leven, hogy o a legveszelyesebb, es minel tobb idot hagy neki, annal jobban tud majd "reagalni". Szoval ezen nincs mit csodalkozni.

Persze ezt sem lehet veg nelkul, nincs am mindenki tisztaban Yneven sem a varazslok mibenletevel...

Link a hozzászóláshoz

Ha már arról van szó, hogy ki mit hozott otthonról, akkor elmondanám, hogy a mi mostani kariinknak mijük van... szóljatok bele, javítástok ki, vitassátok meg, mert ezek életút karik és fontosnak tartom, hogy reálisak legyenek.

ELőszöris a harművész tanoncnak egy ruhája volt, az is rajta, és a mesterétől kapott 2m kötelet. Ezzel vitte véghez első kalandját.

A varitanoncak meg egy ruhája, ami rajta volt, a mesterétők kapott egy könyvet, egy tintatartót, tintát, tollat, papírt, meg 1 ezüstöt a kalandjához.

Később, amikor elhagyta a mestert, eladta a könyvét és be tudott menni a városba és beállt egy alkimista szolgálatába.

A barbárnövendék egy bőrruhát kapott és egy túlélőkést tokkal.

A boszorkánymester nyolc választott tárgyat -ezek nemtom mik, de amikor megtudom, megírom-

A paptanonc meg a ruháját, egy szigonyt és egy könyvet kapott...

Mindannyian első alapkasztszintről indultak.

Javaslatokat kérlek, hozzászólásokat: sok/kevés/megfelelő? és mi jár nekik később?

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Itt ilyen D20-asságokat fedeztem fel, ezért csak az általános részére reagálnék. (mert ez volt a kérés)

Tetszik, hogy nem mindenki (sőt itt senki) nem féloldalnyi cuccal indult, így tényleg értéke lesz majd a megszerzett felszerelésnek.

Annak ellenére, hogy azér vannak esetek, amikor lehet a karakternek sok cucca, mégis az ilyeneket tartom hangulatosnak.

A "túlélőkést" szerintem ne használd, kés, vagy tőr. Ez a fogalom annyira földi, 20.századi, és Ynevidegen, de ez csak kötözködés volt.

Link a hozzászóláshoz

A karakter mondta így, emiatt alkalmaztam, és valóban az volt a célom, hogy mindennek tudjanak később örülni.

Mellesleg a harcművészt az apja adta be az iskolába, aki dúsgazdag kereskedő volt, de az iskolában nem volt sok értéke a pénznek, meg a tárgyaknak.

A varitanonc meg egy Adron pap kitagadott gyerneke -ennek komoly sztorija lesz, de még nincs kidolgozva-

A bm meg a leégett és kirabolt Sabratai tanító gyermeke, aki az a k10 tárgyat a romok közül és a halottaktól vette el,

A paptanonc meg meglépett mestere szigonyával, de a könyv az övé volt :)

Itt kicsi bonyolultabb az eset a pappal, mert még nincs meghatérozva, hogy saját volt-e szigony, de kellett neki

Link a hozzászóláshoz

Remélem nem bánjátok, ha beleszólok.

Igaz, a karakteremnek elég sok cucca van, ennek megvan minden oka. Például szerintem ruhából lehet több. Ennek oka, hogyha a karakter siet valahova, és ki kellene mosni a koszos ruhát. Még nagy hőségben is legalább egy fél napot kell várnia, ami azért elég sok.

Tehát: 1 hajpánt, 3 köntös, 1 pecsétgyűrű, 1 pecsétviasz, 3 gatya, 3 kapca, 3 papír, 2 toll, 1 tinta, 1 tintatartó, 1 szent szimbólum (az enyémen kívül: ez a mesteré), 1 láda.

Könyvek: imakönyv, Geofrámia, szertartáskönyv, a kyr vallásról szólókönyv, és egy, ami az aszisz nvényekről szól. Ezekből mindből 1 van.

Nos ez egy Igere pap. A ládát egy ember szokta vinni, akit meg is fizetek.

Vélemény?

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Szerintem nincs baj a sok cuccal sem, ha meg van indokolva/le van játszva. Előbb-utóbb úgyis sok felszerelése, vagyona lesz a karakternek... bár nem mindig... :twisted:

Taxen,

tetszik, hogy nem egyedül cipeled ezt a sok mindent, mert láttam már olyat, aki ennél sokkal többet kívánt a hátizsákjában nap mint nap cipelni... :lol:

A láda is jogos, hiszen ennyi könyv igen méretes és nehéz lehet.

Igere-pep? Merész... hányban játszotok?

Csak egy valamibe kötnék bele, szerintem nem aszisz növények, hanem Abaszisz növényei, mivel a növények nem egy néphez, hanem területhez, és az ezen fekvő országhoz szoktak kötődni.

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok Kalandozók!! Én a szerepjászásban szeretem, ha minnél változatosabb, és elég "bő" a felszerelésem! Mesélni is úgy szeretek, hogy változatas, egyéni dolgokat/tárgyakat/ rakok a kalandozóim elé!! induló karakternél is hagyom, hogy a Jk. minnél több tárgyal kezdjen /nem az ereklyére gondolok/ mert így közelebb áll a szívéhez /vagyis remélem/! Pénz= nelegyen csóró, K10 arany 2K10 ezüst K100 réz oszt hagy szóljon....

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Hát egyenlőre még egyedül játszom. Mármint ugye KM+én. Ez egy életút karakter, ezért csak addig lesz ez így, amíg össze nem találtakozak a karakterek.

Én már oylat is meséltem aki egy kis hátizsákból egy pallost, egy csatabárdot, és egy alabárdot akart raktározni. A tőbbi motyója melett...

Tiszteletem

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Szerintem az olyan JK-t, aki még nem jött rá a cuccok elvihetőségének határára, a KM nek meg kell tanítania rá.

persze megértem, én sem hagynék szívesen ott semmit...

De hát jön az Mgt, a ló elfárad, meg ő maga is, a zsák sem bírja örökké, akinek annyicucca van, hogy azt sem tudja, mennyi, attól elcsennek ezt-azt... a tolvajoknak is van szemük hozzá. stb. Csak valósághűen!

:twisted:

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...