Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Mit hozott a karakter otthonról?


Hány aranyat kap egy karakter?  

92 szavazat

  1. 1. Hány aranyat kap egy karakter?

    • Amennyi a szülei éves bevétele
    • Semmit
    • Amennyi a karaktergeneráló.exe be van
    • Mindenki döntse el maga


Recommended Posts

Cuccuok elvihetősége: a legutóbbi itteni talin történt meg: kijelentettem, hogy ha valaki legközelebb vértben utazik, az kap egy fémizzítást. Ez volt reggel. Este pedig játszunk egy új kalandot, mennek a karik, megtámadnak valami haramiákat, szétkapják és az egyik megtámadja a tűzvarit. Mondom, 4 fp. Erre ő, hármat felfog a pikkelyvért. Kapta is a fémizzítást... Mondjuk elég könnyen túlvolt rajta...

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Teljes vértben utazás... ott a képzetség ötfokú leírása, csak meg kell nézni. De hát a kétfokú olyan szuper...

Igen, mindennek megvan az elenszere...csak azt is reálisan!

Szerintem a megleckéztetés nem feltétlenül kell, hogy halállal végződjön. A KM szerintem legyen tanító jellegű, megbeszélve inkább. Ezt gondolom én.

Végül, a KM-nek mindig legyen igaza. Akkor is, ha nem. Ott, akkor éppen igen. Utána meg lehet beszélni, és az értelmes ember ért az érvekből, tanul a hibáiból. A KM is ember.

Ha meg annyira nem tetszik vlakinek, újat kell keresni. Szerintem.

Link a hozzászóláshoz

Hát, a mi Km-ünk is, ha ember, nem igen tud róla :)

Szóval a legtöbb kalandja olyan, hogy halálos veszélyben vagyunk, vagy a helyi tolvajklán üldöz minket vagy a kobrák, meg hasonló lehetségtelen dolgok. Én meg mindig rossz karival jövök, így nem is tudok nagyon cselekedni a modulban :(

Mondjuk ennek a km-nek időnként vannak nagyon jó és nagyon hangulatos moduljai is, az ő moduljai a kedvenceim, mert olyan jól tudja alakítani a szálakat, hogy mindenki megkapja a részét a modulban.

De valahogy nagyon szeret nekem ellentmondani és velem vitázni... nemtudom miért... és a részrehajlás a másik nagy problémája... Szal nekem a fegyverek felét sebzik, meg hasonlók, míg a másik két ellene lényegében belharcoló farkas ellen elővesz egy másfélkezes kardot(!!!) és 7 ép seb után gyújt egy szentfényt...

De a medálokról még mindig nem hallottam a véleményeket...

Link a hozzászóláshoz

Uhh én még új vagyok itt és nem mindig értem a rövidítéseket (bár itt alig van de a többi forumban... :P )de amiket ki tudok venni azokon én is meglepődök sokszor. Az én darton papom egy könnyű nyílpuskával egy tőrrel 3 dobotőrrel es egy fúvócsővel és 6 e-el indult, és ez nálunk RENGETEG dolognak számít. Az biztos hogy ha így olvasod a dolgokat soknak látszik de ha megnézed a nyílpuska egyedul ami télleg sokba kerul... 8 arany. De egy félvért asszem 80!!! Igaz hogy lovag de az én volt lovagom is valami csekély dologgal indult vértezet nélkul!!! (mondjuk nem nagyon elképzelhető egy lovag vért nélkul... :oops: )

Link a hozzászóláshoz

Líthas vagy üdv.

Szerintem az első törvénykönyvben a kemény borítójúban leírják ki mivel indul mennyi pénzel,vértel,fegyverel szent szimbólum stb.Na azt egy kicsit szerintem mindenki kicsinosítja egyedi tárgyakkal és itt nem erekjékre gondolok sem pedig rúnázott fegyverekre hanem olyan dolgokra amitől a karakter személyiség lesz.Pl.:csak olyan alakú nyaklác ami nekivan érdekes alakú hoszúkard ilyesmi.A karakterem hagy nézzen már ki úgy ahogy én akkarom persze a KM beleszól. (néha ha hagyom)

Link a hozzászóláshoz
Uhh én még új vagyok itt és nem mindig értem a rövidítéseket (bár itt alig van de a többi forumban... :P )de amiket ki tudok venni azokon én is meglepődök sokszor. Az én darton papom egy könnyű nyílpuskával egy tőrrel 3 dobotőrrel es egy fúvócsővel és 6 e-el indult, és ez nálunk RENGETEG dolognak számít. Az biztos hogy ha így olvasod a dolgokat soknak látszik de ha megnézed a nyílpuska egyedul ami télleg sokba kerul... 8 arany. De egy félvért asszem 80!!! Igaz hogy lovag de az én volt lovagom is valami csekély dologgal indult vértezet nélkul!!! (mondjuk nem nagyon elképzelhető egy lovag vért nélkul... :oops: )

Nos, ez elképzelhetetlen. Szerintem a minimum, hogy a karakter valami vértet (kaszttól függően elég lehet posztóvért, láncing, de pl. lovagnak fél- v. teljesvért) és egy-két fegyvert kap. Egyébként kaszt; rend, klán v. szekta; és előtöri függő. Pl. egy nemesi sarj több és jobb minőségű dolgot, valamint több pénzt kap, mint egy földönfutó, akinek a szüleit megölték, és egy kardművész nevelte fel szegényes házikójábank

Link a hozzászóláshoz
Üdv!

Teljes vértben utazás... ott a képzetség ötfokú leírása, csak meg kell nézni. De hát a kétfokú olyan szuper...

Igen, mindennek megvan az elenszere...csak azt is reálisan!

Szerintem a megleckéztetés nem feltétlenül kell, hogy halállal végződjön. A KM szerintem legyen tanító jellegű, megbeszélve inkább. Ezt gondolom én.

Végül, a KM-nek mindig legyen igaza. Akkor is, ha nem. Ott, akkor éppen igen. Utána meg lehet beszélni, és az értelmes ember ért az érvekből, tanul a hibáiból. A KM is ember.

Ha meg annyira nem tetszik vlakinek, újat kell keresni. Szerintem.

A leckét mindenképp túl kell élni! Kivétel persze, ha a karakter többedszeri- tett és/vagy szóbeli-figyelmeztetés után is elköveti ugyanazt a hibát.

A véleményem a KM igazával kapcsolatban az, hogy ha a karakter nem ért egyet vele, akkor mondja el a véleményét, és indokolja meg. Ha a KM ezek után is ragaszkodik az igazához, akkor úgy van, de játék után időt kell szakítani a kérdés alapos megbeszélésére.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!!!

Nagyon tetszik minden amit a felszerelésekről írtok. Mi még csak most kezdjük tanulni, hogy nem jó sok felszereléssel rohangálni. Ez nem azt jelenti, hogy eddig mindenki 15 medállal rohangált, hanem viszonylag reális volt, csak mindekinek meg volt az alap, szükséges dolog (pl: kötél, zsák stb) Most ott tartunk, hogy szinte semmit sem kapnak a karik. Illetve ez nem igaz, hanem kaptunk egy fix összeget, és abból kellett mindent megvenni. 1 fegyvert mindenki megkapott, meg kapott még k3 ezüstöt. Na ebből lehetett költeni. Ez így akkor elég kevésnek tűnt, viszont így reálosabb a játék.

A másik nagy megvonás, az a pénz, és az anyagi jutatások. Nekem nagyon furcsa az, hogy mindenki természetesnek tartja, hogy első szinten is egy küldi után 2-3 aranyat kell kapnia. Kevesebbért el sem megy. De nézzük már meg: egy napszámos 2aranyat és 5 ezüstöt keres 1 ÉV ALATT!!!!! Szerintem itt valami nagyon nem stimmel. Mi úgy oldottuk meg, hogy alacsony szinten alig néhány ezüstöt kap egy kari, és ez az összeg egyre emelkedik, ahogy a feladat is nehezebb lesz.

Mit szóltok ehhez a megoldáshoz?

Link a hozzászóláshoz

De nézzük már meg: egy napszámos 2aranyat és 5 ezüstöt keres 1 ÉV ALATT!!!!! Szerintem itt valami nagyon nem stimmel. Mi úgy oldottuk meg, hogy alacsony szinten alig néhány ezüstöt kap egy kari, és ez az összeg egyre emelkedik, ahogy a feladat is nehezebb lesz.

Mit szóltok ehhez a megoldáshoz?

Ezzel az a baj, hogy a hivatalos kiadványok ellentmondanak egymásnak.

Egyfelől ott vannak a szabálykönyvek, akik kimondják hogy Yneven k.rva ritkák a nemesfémek, a közember aranyat életében egyszer lát, stb.

(mellesleg nekem ne magyarázza be senki, hogy egy napszámos az éves megtakarításából - nem bevétel - 2db gyűszűt tud venni :roka: )

Másrészt meg ott vannak a hivatalos(!) kalandmodulok. Pl. az alapkönyvben található példa"kaland" javadalmazása emlékeim szerint valami 30-40 ezüst és 15-20 arany (régen volt). Ez a tendencia eléggé érződik a többi modulban is. (minimum 50-60 arany, meg egy-két rúnafegyó mindig található...)

Ebből számomra az következik, hogy mindenki úgy játszik, ahogy akar :lol:

Részemről támogatom a csuklyás megbízó, zsold, miegymás nélküli játékot. A kalandért nem zsé, hanem valami más jár. (lelki megnyugvás, a tudat, hogy jót tettél a klánnak, kezdesz bevágódni a csajnál, hozzájutottál az adaghoz, ilyesmi)

Link a hozzászóláshoz

Nagyon jó tud lenni az olyan kaland, ahol tényleg semmit sem kap a játékos. csak sokszor az a baj, hogy juttatás nélkül nem válalja senki, vagy nem válalná senki a küldit. Ilyenkor jön jól az az eset, amikor rá van kényszerítve a játékos, hogy elválalja, mert pl. az élet függ ettől. De ezt nem lehet állandóan megcsinálni. Ez nem olyan mint a Cobra 11, ahol minden nap felborul egy veszélyes hulladékot szállító kamion, vagy éppen terroristák száguldoznak a német autópályán :D Szóval ezt nem lehet mindig megtenni. Néha fizetni is kell valamit. Ez természetesen magas zsold, hiszen meglehetősen veszélyes helyre kell menni, és nem válalja akárki. De elég furcsa, amikor már 5-6 szinten már nem akarja válalni a küldit egy kari, mert "csak" 30 aranyat kapna, és mennyi az a bankban lévő 300-hoz képest. Na ez az amin változtatni kéne.

Link a hozzászóláshoz
Néha fizetni is kell valamit. Ez természetesen magas zsold, hiszen meglehetősen veszélyes helyre kell menni, és nem válalja akárki. De elég furcsa, amikor már 5-6 szinten már nem akarja válalni a küldit egy kari, mert "csak" 30 aranyat kapna, és mennyi az a bankban lévő 300-hoz képest. Na ez az amin változtatni kéne.

Teljesen hibás megközelítés!

Egyes dúrva kivételektől eltekintve (pl. kiégett zsoldos katona, rablógyilkos) egyáltalán nem szükséges pénz a karakterek motiválásához.

Elismerem, hogy ez valamennyi mesélői rutint igényel, de megoldható.

Vagy a három testőr 30 arany miatt segítette Ausztriai Annát? Vagy William Wallace pénzért harcolt az angolok ellen? Esetleg Magellán a pénz miatt utazta körbe a világot?

NEM. Pedig azt is kaptak.

Elég szomorú, mikor a dwoon harcosnak pénzt kell ajánlani, hogy toron ellen harcoljon, egy orknak, hogy a szolgaság eltörléséért, egy elfnek az erdei védelméért.

Büszkeség, szerelem, hűség, kivagyiság, tenni akarás... Csak néhány példa, ami erősebb a pénz+varázsfegyó+zsarolás hármasnál.

****

Aláírom, hogy néhány játékosnál, aki nem játssza ki a karakterét, és csak egy diablo-figurát lát benne, csak a pénz számít. (Hányingerem van a pénzt számoló, királylányt megerőszakoló lovagoktól. - sarkított példa)

Az ne szerepjátékozzon, neki ott vannak a netes rpg-k...

Link a hozzászóláshoz

Kele:

Még valami!

Ha a játékosaid nagyon rá vannak cuppanva a pénzhajhászásra, akkor mesélj nekik extrém helyen játszódó kalandokat!

Yneven belül teljesen jó Ibara meg a Sheral!

Ezeken az isten háta mögötti helyeken nem a pénz a fontos, nem is lesz sok senkinél.

Mikor találnak pár kulacs poshadt vizet a sivatagban, egy adag tüzifát a bércen töltött sötétben, majd megtanulják mi a fontos!

Nekem még régen egy Darksun kampány mutatta meg, hogy mennyit ér a pénz... Annak is örültünk, ha a kezdeti felszerelést meg tudtuk tartani, nemhogy 30 aranyról álmodoztunk. Egy 5 kalandból álló sorozat fűződött egy rozsdás fém kard megszerzéséhez :D (Athason nagyon ritkák a fémek, a fém már mágia számba megy. Mindenki kitin, bőr páncélokban és kő-fa-kitin fegyverekkel mászkál)

Link a hozzászóláshoz

Nem rossz ötlet ez a megoldás :)

Egy másik társam volt az aki ezt úgy oldotta meg, hogy rá voltunk kényszerítve az egészre. pl mit csinálsz akkor, ha egyszer csak arra eszmélsz, hogy az erdőben rohansz egy kék izzó kővel? Na itt aztán nem kellett pénz. Azt se tudtuk, hogy hol vagyunk :D

A pénzt tényleg sikerült azért megszorítani, és mostmár nem élnek olyan nagylábon az emberek. Vagy ha mégis? Mindig jöhet egy nagyon ügyes tolvaj, vagy valami katasztófa, és akkor majd kénytelenek lesznek akár magas szinten is pár ezüstért elmenni valahová dolgozni :)

Link a hozzászóláshoz
Nem rossz ötlet ez a megoldás :)

Egy másik társam volt az aki ezt úgy oldotta meg, hogy rá voltunk kényszerítve az egészre. pl mit csinálsz akkor, ha egyszer csak arra eszmélsz, hogy az erdőben rohansz egy kék izzó kővel? Na itt aztán nem kellett pénz. Azt se tudtuk, hogy hol vagyunk :D

A pénzt tényleg sikerült azért megszorítani, és mostmár nem élnek olyan nagylábon az emberek. Vagy ha mégis? Mindig jöhet egy nagyon ügyes tolvaj, vagy valami katasztófa, és akkor majd kénytelenek lesznek akár magas szinten is pár ezüstért elmenni valahová dolgozni :)

Az egyik ismerősöm úgy kezte a csapatot, hogy a karikat elraboltatta, elvette mindenüket és feltette őket egy rabszolgahajóra. Nem ismerték egymást, volt egy csomó mellékszereplő, és meg kellett szökniük. Menekülés közben jöttek össze, és nem volt semmiük egy öltözet ruhán kívül.

Link a hozzászóláshoz

Ezek a megoldások nekem is tetszenek, igazi kalandozóknak való játék lesz belőlük.

Más:

...Athason nagyon ritkák a fémek, a fém már mágia számba megy. Mindenki kitin, bőr páncélokban és kő-fa-kitin fegyverekkel mászkál...

Nemtom, lehet hogy én vagyok nagyon műveletlen de hogy csinálja hogy KITIN fegyverrel mászkál??? Honnan szerez annyi kitint és hogy munkálja meg, hogy fegyver legyen?

Link a hozzászóláshoz
Ezek a megoldások nekem is tetszenek, igazi kalandozóknak való játék lesz belőlük.

Más:

...Athason nagyon ritkák a fémek, a fém már mágia számba megy. Mindenki kitin, bőr páncélokban és kő-fa-kitin fegyverekkel mászkál...

Nemtom, lehet hogy én vagyok nagyon műveletlen de hogy csinálja hogy KITIN fegyverrel mászkál??? Honnan szerez annyi kitint és hogy munkálja meg, hogy fegyver legyen?

Hát, ez jó kérdés... Ugyanis a kitin megmunkálhatatlan. Pontosabban csak úgy munkálható, mint a kő... Hogy talál akkora darab kitint EGYBEN? Mert ha olvasztani lehetne, még csak-csak.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Tudna valaki írni nekem arrol hogy egy karakter mennyit bír el?

"-Hogyan lehet pontosan meghatérozni, hogy egy karakter mennyi súlyt képes magánál tartani? (Gondolok itt: fegyverek, páncél, hátizsák, élelem, stb.)

Erre nincs pontos szabály, de javaslom, hogy az illető karakter erejéből és állóképességéből indulj ki. A két érték összege lesz az a súly kg-ban, amivel a vállán még harcolni tud levonások nélkül. Minden + kiló egyet-egyet levesz a Té-ből, a Vé-ből és a Cé-ből, minden +5 kiló pedig egyet a Ké-ből. A két főérték összegének kétszerese az a súly, amit magával cipelhet mindenhova, anélkül, hogy különösebben kifáradna, ötszöröse pedig az, amit hirtelen meg tud még mozdítani." Rúna,V/3

:)

Hozzátenném még, hogy nem kell mindenkinek mindent magával cipelnie, mert ez sokszor képtelenség. Főleg a boszorkánymesternek. Mi lesz, ha pl. egy városkapuban átkutatják? Meg majd mindenhová hatalmas hátizsákkal járkál? És ha barlangban csúsznak másznak? Hogy fog pl. lopakodni egy nagy puttonnyal?

Erre valók a városban a laboratóriumok, hogy a boszorkánymester kibérli őket, és elkészíti mindazt, ami a következő alkalomig kell neki. Vagy bekéreszkedik egy klánhoz... ahová természetesen egy feladat teljesítésével engedik csak be, akkor is meglasik, hátha tud valami érdekes receptet...

Ha egy boszorkánymester mindent magával cipel, az jó alkalom a KM-nek is egy is gonoszkodásra, eltörhet ez-az, és a labor felszerelés bizony drága... ráadásul nem mindenki vásárolhat ilyesmit kellemetlen kérdések megválaszolása nélkül... :twisted:

Link a hozzászóláshoz

Nemtom, lehet hogy én vagyok nagyon műveletlen de hogy csinálja hogy KITIN fegyverrel mászkál??? Honnan szerez annyi kitint és hogy munkálja meg, hogy fegyver legyen?

...........

Hát, ez jó kérdés... Ugyanis a kitin megmunkálhatatlan. Pontosabban csak úgy munkálható, mint a kő... Hogy talál akkora darab kitint EGYBEN? Mert ha olvasztani lehetne, még csak-csak.

OFF

Ez a topic meg teljesen kiment a fejemből :oops:

Az a világ (Athas) egy kietlen, mágia által tönkretett sivatag. Nagyon sok faj megváltozott (ork, troll kihalt, elfek sivatagi nomádok lettek, stb.).

Többek között ló sincs.

Vontatásra valamiféle elefánt-orrszarvú keveréket (nekillot) és nagy testű bogárlényeket (kábé, mint egy nagyon nagy szarvasbogár) használnak. Az elhullot példányok kitinpáncéljából fegyvert, pajzsot páncélt készítenek.

Továbbá a sivatag is televan kitinpáncélos izékkel, meg az egyik játszható faj, a Thri-kreen tagjait is vadásszák páncéljuk miatt (kábé mint a Ynevi sáskaharcos)

Link a hozzászóláshoz
Ennyi pénzt kap + 1 választott fegyvert (természetesen ésszerű keretek közöt) + ruhát ( egyszerű paraszti) +náhány legalapabb felszerelés + és a többi cucát meg kell vennie.

Ha megkapja a fegyverét, meg a felszerelését, akkor mire fog még költeni? Na jó, kell még neki a kard, vagy az íj mellé még egy tőr is. Az 1 ezüst. A k10 arany pedig ott van nála, hogy okot aggyon a rablógyilkosságnak :twisted: (vagy legalább a rablásnak)

Én azt szoktam mondani, hogy mindig az adott karakter adja, hogy mit kell kapnia. Mert pl. egy nemesi család sarját apuci csak úgy fogja elengedni, hogy a bankban van a nevére vagy száz arany. Viszont egy mezei kis harcos, akit azért küldtek katonának, mert akkor eggyel kevesebb szájat kell otthon etetni, az örül ha megkaja a fegyverét, esetleg még pár heti (vagy havi) zsoldját.

Én nagy általánosságban azt szoktam mondani, hogy egy 1. szintű induló karinak max. 1 fegyver és 1-2 arany jár. Ebből az 1-2 aranyból vesz meg mindent a plusz fegyver(ek)-től kezdve az utolsó lyukas zoknig :D Persze ha valaki lovaggal jon, akkor evidens, hogy valamilyen vértet kapni fog. Bár az is tény, hogy a lovagok nagy része nemes, de erről már beszéltem. Ugyan ez igaz arra, hogy azért nem fogom senkinek sem elvenni a szent szimbólunát, mert az olyan értékes, azt azért megkapja a pénzen felül.

Ha már itt tartunk egy törpe ha 176 évesen kezd el kalandozni akkor kaphat-e kovácsolást bányászatot AF vagy 2-3. szinten

Nekem az a véleményem, hogy bármilyen képzettséget meg lehet adni akár 1. szinten kp költés nélkül, ha az az előtörténetben jól ki van játszva (magyarázva :D ) -na jó a drágakőmágiát azt elég nehéz lehet (azt szívesen megnézném, hogy valaki hogy csinálja :D ) Mondok egy példát is. Volt egy társam, aki egy olyan süket-néma emberkével játszott, akit mások nyomorítottak meg még évekkel ezelőtt (az okát, és módját nem ismerem). A KM gondolkozás nélkül magadta neki a szájról olvasást MF-on, hiszen már évek óta a minden napokban ezt alkalmazza.

Szerintem a példám mindent megmagyaráz.

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...