Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

TTK magas szinten - Péntek este


Recommended Posts

Úgy tűnik, hogy alakulhat egy második csapat is, szóval a látszat ellenére nem teltünk be, jelentkezzetek nyugodtan. Hulla elviszi a második csapatot, amit majd elosztunk, ha meglesznek a résztvevők.

Mikor?

Közgyűlés után, kilenctől kifulladásig. 3-4 órában érdemes gondolkodni, koffein javasolt.

Mit?

TTK. Jelenlegi verziója 0.86, táborig ez várhatóan nem változik. Szabálykönyv, webes appok elérhetőek itt: https://magustk.hu

Miért?

Hulla jól ismert kreativitása, mérnöki precizitása, és kiképzőőrmesteri szigora egyesül egy ETK/UTK-ra hajazó, de azokon jelentősen javító, túllépő rendszerben, amin sokat segít minden egyes új nézőpont, ami megismeri. Már ismerős arcokat is várok, hiszen a rendszer sokat változott, illetve gördülékenyebb a mese, ha nem egyedül hordozom a rendszer ismeretének terhét.

Mi volt tavaly? Kedvcsináló

Hőseinktől szívességet kértek, hogy a helyi vasbányászat megakadásának okait - óriások - oldják már meg. Miután harci és alkoholfogyasztási kiválóságukkal kivívták az óriások tiszteletét, a beszélgetés során kiderült, hogy a bányászok véletlenül kibontottak egy régóta nyugvó, godoni hagyatékot a hegy mélyén, ami így aktiválódott, és bányászgépek - hatalmas gólemek, céleszközökkel a kezük helyén - elkezdték elhordani a hegyet, problémát okozva ezzel a hegyi óriásoknak. Persze a bányászok tagadtak, megpróbálva az óriásokra kenni a dolgot, de hőseink a politikával mit sem törődve, életüket veszélyeztetve égi szekéren aláereszkedtek a hegy mélyen kivájt bendőjébe, harcias gólemeket kerülgetve, és Krad által adományozott szakértelmüket bevetve deaktiválták a vezérlő mechanizmusokat, miáltal újra csend borult a bányászhelyre.

Az más kérdés, hogy innentől ez felbecsülhetetlen értékű relikvia, tehát a bányászat továbbra is akadályoztatva lett.

Részletek

3-5 játékost várok.

A tavalyi 13. szintről most emeljük a téteket, és 15. szintre kérem a karaktereket. Összeszokott, valószínűleg legendás tetteket végrehajtó csapatról van szó, akik utazásuk során megszállnak egy kisebb városkában valahol Sempyer délkeleti vidékein, a Perdenion hegység lábánál, és érdekeltek helyi eseményekben. Érthető módon a motiváció hosszas kidolgozására nem lesz mód, szóval némi történettel gördülés elvárt.

Kor Sp érzésre, de a korból adódó tulajdonságcsökkenéseket és esetleg halálozást a táborban kidobjuk.

A karaktereket a fenti weboldalon elérhető karakteralkotó segéddel érdemes kitölteni, kinyomtatva vagy máshogy elérhetően elhozni a táborba. Ezen kívül csak két, eltérő színű tíz oldalú kocka szükséges a játékhoz.

Jelentkezők (döntve feltételesen):

- @Rayen Reval 

- @Rodrigo 

- Sylphlox

- @Owden (rendezendő)

- @Jadis

- @Hulla (ha belefér)

Link a hozzászóláshoz
3 perccel ezelőtt-kor Owden írta:

Jelentkeznék én is, még sose játszottam együtt Hullával asztalit. :)

Ha szerencséd van, most sem fogsz. :D  Mert ha elfogynak a játékos helyek, akkor abban maradtunk @tetraval, hogy én is mesélek, a további érdeklődőknek!

Szóval jelentkezzetek bátran, mert "csak" a helyek fele telt be! ;) 

Owden kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Na, most már kezdenek véglegesedni a programok. Én hajlandó vagyok hat embernek mesélni, mert végtelen könnyedséget jelentene, ha hulla részt tudna venni ebben. Tavaly ott volt CS segíteni a szabályrendszerrel, idén maga az író venne részt, szóval nekem ez nagyon jó. Értelemszerűen ez azzal járhat, hogy kevesebb idő jut 1-1 karakterre, de szerintem érthető, hogy amúgy sem a mély szerepjáték az elsődleges célja az estének.

Érdekes kísérlet, hogy az "action economy" mennyire favorizálja a több résztvevőt, eddig a legtöbb harci jelenetnél 2-3 JK volt csak a tesztkörökben, szóval ha nem esik ki senki, akkor megnézzük, hogy megy hattal.

A karaktereket nem kérem be tábor előtt, de nem is utasítom el, az nekem sok segítség, ha fel tudom mérni a karakterek erejét, ugyanis a szabad karakteralkotás miatt rettenetes nagy különbségek vannak karakter és karakter között.

Link a hozzászóláshoz

A helyszín adott, ott legyen "életképes" a karakter (bár 15. szinten a pusztában valószínűleg nem sok minden tudna megfogni akkor sem, ha nemkívánatos személy vagy), harc lesz, más problémák opcionálisak és választhatóak. (Varázs)tárgyakat  (és egyéb dolgokat, amik az Alkotás alá tartoznak, alkimista szerek és mérgek) belátásotok szerint, főleg ha el is tudjátok készíteni. Nyilván nem akarom, hogy mindent varázstekercsekkel meg szuper tárgyakkal oldjatok meg, de 15. szinten már elvárható, hogy valamennyi azért összegyűlt.

Az Alkotás elsőre komplexnek tűnik, és az is, de a szabálykönyv és a TTK Facebook oldala is hoz pár példát, amik mentén lehet hegeszteni.

Annyi az előfeltétel, hogy a csapatnak legyen értelme, nem mély szerepjátékra megyünk, de azért a szórakozás fontos, ha az orwellánus meg a kyel pap folyamatosan meg akarja ölni egymást, az hátráltatja a történetet.

Rayen Reval és Rodrigo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
8 órával ezelőtt-kor Rayen Reval írta:

az opcionális szabályok közül melyeket szeretnéd használni

Ezt gondolom majd megbeszéljük helyszínen, de a többszörös túlütés, erősebb páncél (amikor a kötelező Ép számításánál duplán érvényesül a páncél), túlerő szabályokat szerintem alkalmaznám.

19 perccel ezelőtt-kor Rodrigo írta:

Ennek megfelelő kasztot keresek. 

A szabad karakteralkotás miatt igazából Varázslóból is lehet adekvát harcost képezni (csináltam már), a kérdés inkább a fegyver lesz. Kétkezes bárdot akarsz hajítani, vagy 1-1 bárdot két kézzel? Utóbbira a Kétkezes harc és/vagy kapáslövés képzettséget javaslom, illetve ha sokat akarsz hajigálni, akkor KÉ-re is érdemes tenni.

Link a hozzászóláshoz
53 perccel ezelőtt-kor tetra írta:

A szabad karakteralkotás miatt igazából Varázslóból is lehet adekvát harcost képezni (csináltam már), a kérdés inkább a fegyver lesz. Kétkezes bárdot akarsz hajítani, vagy 1-1 bárdot két kézzel? Utóbbira a Kétkezes harc és/vagy kapáslövés képzettséget javaslom, illetve ha sokat akarsz hajigálni, akkor KÉ-re is érdemes tenni.

A szabad karakteralkotás megvan, a karakter bennem kialakult hangulatához keresem a kereteket/alapot. (Kétkezes harc+/kapáslövésben gondolkodtam.)

Ha valaki nem az eredeti kasztjának megfelelő mágiákat szeretne tanulni (pl harcos villámmágiát vagy boszorkány mozaik alapú asztrálmágiát), akkor milyen korlátok vannak. Nyilván előtörténetben alapos indok kell hozzá és a KM bólintása, de pl van e X fok, ami fölé nem növelheti a képzettségét. Illetve a Varázstudó I. adottság elegendő két kaszt varázslatainak (alapvető mágikus képzettség + mágiaforma)  elsajátításához is?

Link a hozzászóláshoz

Az alábbi linken található (már ha úgy kell elkészíteni) varázstárgy(ból 2 db) mennyire reálisan lehet a karakternél ha nem tudja elkészíteni?

A tárgy lényege: dobótőr, ami visszateleportál a kapcsolt kesztyűbe, ha a karakter viseli és megfelelő helyen érinti meg. E miatt a tárgy használata olyan gyorsaságú lenne, mint a slan csillagé (szabad akció az előkészítés), ezáltal nőhetne a támadásszám. Meg nyilván macsó is lenne :D

https://magustk.hu/alkotomuhely/?kod=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

Link a hozzászóláshoz

Első blikkre én inkább ÍGY csinálnám meg a tárgyat. Nem kell ismétlődőnek és évekig tartónak lennie, hiszen bármikor csettintve (vagy akármi a trigger) a tőr visszateleportál. Viszont a Távolságot feljebb vettem (és emiatt az Erősséget is), mert 20 méteres táv az nem túl sok, annál messzebb is lehet hajigálni tőröket.

Az is felmerült, hogy mivel fixen ugyanazzal az egy tőrrel dolgozik, lehetne Gyengítettnek megjelölni, de majd @Hullakielemzi ezeket nekünk :) 

Hogy a kérdésekre is válaszoljak: ez teljesen jó "ballpark", Lf-es tárgykreáló kellett hozzá, de nem túl bonyolult maga a tárgy, ilyenek felszerelésként abszolút elfogadhatóak.

A mágiás kérdéstől kicsit borsódzik a hátam, mert a rendszerben így is kevés jelentősége van a kasztoknak, szóval nem szívesen engedném át egy kaszt specialitását más kasztoknak. De majd még átrágom.

Rodrigo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
9 perccel ezelőtt-kor tetra írta:

Hogy a kérdésekre is válaszoljak: ez teljesen jó "ballpark", Lf-es tárgykreáló kellett hozzá, de nem túl bonyolult maga a tárgy, ilyenek felszerelésként abszolút elfogadhatóak.

 

A mágiás kérdéstől kicsit borsódzik a hátam, mert a rendszerben így is kevés jelentősége van a kasztoknak, szóval nem szívesen engedném át egy kaszt specialitását más kasztoknak. De majd még átrágom.

Köszi a választ!

A tőr így jobban tetszik :).

A mágiás kérdés elméleti volt, sokkal inkább kapcsolódott egy régi karakterhez, mint a mostani koncepcióhoz. Mivel nincs a rendszerben opció többkasztúságra, így próbáltam összehozni a bárd-Della pap kombót, ami ugye kétféle mágiát használ (meg bevillant a minimális és speciális tolvaj és fejvadászmágiák lehetősége).

Link a hozzászóláshoz
On 2022. 06. 07. at 15:07-kor tetra írta:

Na, most már kezdenek véglegesedni a programok. Én hajlandó vagyok hat embernek mesélni, mert végtelen könnyedséget jelentene, ha hulla részt tudna venni ebben. Tavaly ott volt CS segíteni a szabályrendszerrel, idén maga az író venne részt, szóval nekem ez nagyon jó. Értelemszerűen ez azzal járhat, hogy kevesebb idő jut 1-1 karakterre, de szerintem érthető, hogy amúgy sem a mély szerepjáték az elsődleges célja az estének.

 

Persze, ha úgy alakul a helyzet, örömmel részt veszek benne akár játékosi, akár segítői státuszban. ;) 

 

A tőrteleport kesztyű kapcsán viszont nem szabad elfeledni, hogy ha vkibe beleáll, akkor az Erőssége valószínűleg nem lesz megfelelően magas ahhoz, hogy az illető (értsd élő személy) testéből teleportáld ki a tőrt. Mert ahhoz a mágikus alapelvek miatt magas (kb. 6-os) sikerszint kell.

tetra és Owden kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Illetve ahogy Hulla rámutatott privátban, a hordozó legfeljebb semleges. A kesztyűt leginkább manipulációhoz tudnám elképzelni, teleportációhoz nem triviális rokon tárgyat találni, de valami utazáshoz közeli dologgal közelebb lennénk, legyen az csizma, erdőpille preparált szárnya, vagy épp szextáns.

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...