Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

TTK magas szinten - Péntek este


Recommended Posts

Ééértem.

A magasabb Erősség az mennyivel drágítja meg? Esetleg egy kis vérszimpátia (belekovácsolják vagy ilyesmi) dob vagy csökkent az áron, (már ha megvalósítható)? 

Hogy ne legyen semleges a tárgy, ahhoz nem felelne meg esetleg egy vonatkozó drágakő? Vagy egy kicsit tartósabb tárgy, mint az erdőpille szárnya? Mondjuk sárkánygyík pikkelyekből készül vagy ilyesmi. 

Még igazából az a kérdés, hogy lehet-e ilyen a karakternek a fentiek függvényében 😀

Link a hozzászóláshoz

Annyit mindenképp megjegyeznék, hogy a Karizma a Bárd manájának az alapja, nem az Intelligencia. Illetve hogy az öregség miatt majd három romláspróbát dobunk a táborban, de ez a képzettségeket nem, csak a számolt értékeket befolyásolja.

A többit még rágum hullával, mert felvet problémákat a karakter :mrgreen:

Rodrigo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
39 perccel ezelőtt-kor tetra írta:

Annyit mindenképp megjegyeznék, hogy a Karizma a Bárd manájának az alapja, nem az Intelligencia. Illetve hogy az öregség miatt majd három romláspróbát dobunk a táborban, de ez a képzettségeket nem, csak a számolt értékeket befolyásolja.

A többit még rágum hullával, mert felvet problémákat a karakter :mrgreen:

A manái így se kerültek kimaxolásra, nem az illúziókat szántam fő erősségnek. A kor miatti dobásoknál, meg titkon reménykedem egy "nem éli meg a következő szintet"-ben és rágyúrok a hősi halál/Darwin díj valamelyikére :D (Tudom narratívban is kipróbálhatnám, de nekem is tele lett a táncrendem, mire felvetődött a lehetőség.)

Nem matekoztam ki mennyire működik a "végtelen számú" dobás és érdemes-e erre halmozni a képzettségeket (kapáslövés, kétkezes harc), illetve működik-e az alkarvédő tőrrel a kézben, esetleg lehet e lábsöpörni, ha valaki közel jön, de igyekeztem a búgócsigát lemodellezni, csak nem két fajvadászkardos kobratáncos verzióban, hanem dobálózósban...

Aztán majd kiderül, hogy hasznos e a harcban vagy csak a cirkuszban jó látványosságnak.

Illetve ami felmerült bennem, hogy az előzőekben kialakított 2 tőr elég-e körönként ennyi támadáshoz (fizikailag odaér e a célponthoz, mire visszateleportálnám és újra eldobnám)

Link a hozzászóláshoz
Egy órával ezelőtt-kor Rodrigo írta:

Illetve ami felmerült bennem, hogy az előzőekben kialakított 2 tőr elég-e körönként ennyi támadáshoz (fizikailag odaér e a célponthoz, mire visszateleportálnám és újra eldobnám)

Játéktechnikailag egy támadás be van fejezve az akció végén. Mivel a kör 10 másodperces, ezért ez csak a nagyon távlövő tevékenységeknél okozna problémát, ahol másodpercekben mérhető a kilövés és a becsapódás közötti idő.

Rodrigo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
11 órával ezelőtt-kor tetra írta:

Érdemes lassan nekiállni a karaktereknek, ha valaki még nem kezdett el gondolkodni sem :) Ha meg is akarjátok osztani egymással, akkor méginkább.

Egyébként legalább koncepció szinten jó lenne itt informálni egymást a várható karakterről, hogy mi játékosok és a KM is tudjon tervezni.

(Én még egy slan és egy bm közt ingadozom. Elsősorban arra várva, hogy a többiek mit is hoznak.)

Rodrigo és Rayen Reval kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Megjegyzések:

A hosszú pengék Lf-hez nincs meg a tulajdonságátlaga a karakternek, ahogy ki is jelzi a karakterlap. Korábban le voltak tiltva azok az opciók, amikhez nem volt meg az átlag, de a rugalmasság miatt (amikor állítgatni akar az ember valamit) úgy döntöttem, hogy engedélyezem, csak megjelölöm. Tehát azt nem tudod felvenni, ha nem javítasz a szükséges Ügy Gyo tulajdonságokon.

A képzettségeknek van elég hely, mert a rendszer a tulajdonságok alapján adja meg, hogy összesen hány darab képzettséged lesz.

A különleges támadás egzaktul le van írva, hogy micsoda, és ezeket mind tudja a karakter, beleértve a lótáncoltatást is.

A TV mágia felvétele előtt azért jól esett volna egy kérdés erről, mert ahogy fentebb is írtam, így sincs túl sok jelentősége a kasztoknak a karakterfejlődés során, hát ne trampoljunk rá olyan könnyen egy másik kaszt dolgaira. De itt most azt mondom, hogy illik és okés.

Nyelvismeretet felesleges felvenni olyan nyelvre, amire van kultúrköröd, a nyelv és a kultúra érdekesen működik együtt.

Szóval szívesen látok egy v2 változatot, ha esetleg valamit ki szeretnél javítani :) 

Rayen Reval és Catsmile kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Köszönöm a visszajelzést. :) 

A képzettségeket javítottam, de még így sem kaptam plusz rublikákat a hiányzó néhány darabnak... ha van ötlet, mit rontok el, figyelek... :(

A különleges támadásnál tényleg nincs írva sehol, hogy "fajtánként" külön fel kellene venni, ez csak az én képzelgésem volt. ;) 

Elnézést, hogy nem kérdeztem rá a TV mágiára Sogron paplovag esetében, ez megint csak arra vezethető vissza, hogy az én fejemben elválaszthatatlan a kettő. :roll:

Csatolova küldöm a javított változatot. :D 

Abban reménykedve, hogy a karaktert rendbe raktam, megpróbáltam elkészíteni az Alkotóműhelyben a Főnixek számára elérhető különleges képességeket és a Tűztagadó pikkelyvértet. :tuzes:

Jöjjön hát a: 
Tűzkard, A célom egy személyhez kötött, 5 éven keresztül folyamatosan, parancsszóval aktiválható/deaktiválható varázskard volt, mely 5E tűzsebzésre képes. Alapvarázslatnak a Forma tűzvarázslatokból a Tűzkardot használtam

Elementál idéző karkötő, Szintén személyhez kötött, 5 éven keresztül működő, parancsszóra aktiválható varázstárgy, mely a Felső tűzmágia, Elementál idézés varázslatát biztosítja viselőjének.

Tűztagadás pikkelyvért, Személyhez kötött, 5 éven keresztül folyamatosan működő mágikus vértezet, mely az Alap tűzmágia Tűztagadás varázslatára épül.

+1:

Szent Szimbólum, Kíváncsiságból lemodelleztem ezt is. A Távolság önmaga (1) és a Terület (zóna, 5) aspektusokon kívül minden más aspektusa maximális, hiszen segítségével elméletben bármilyen hatás megidézhető. (még ha a gyakorlatban nem is ;) ) Játék közben akkor kerülhet elő, ha valaki Destruálni akar egy Szent szimbólumot. :he:

Még nem látom át a varázstárgyak gyakoriságát ebben a rendszerben, de ezek közül bármelyiknek örülnék. :) 

Rayen Reval (Sogron paplovag) v2.txt

Link a hozzászóláshoz
28 perccel ezelőtt-kor Rayen Reval írta:

de még így sem kaptam plusz rublikákat a hiányzó néhány darabnak...

Az öregedés miatt kicsit faramucin megfogalmazva a Statisztikák szekcióban van ez a szabály:image.png.6135a162b7f591215319ec3f4d04afb4.png

@Hulla szerintem át kéne rakni a Képzettségekhez vagy oda is átrakni.

28 perccel ezelőtt-kor Rayen Reval írta:

Elnézést, hogy nem kérdeztem rá a TV mágiára Sogron paplovag esetében

Érthető az igény, csak a képzettségeknél fel van sorolva a Titkos képzettségek közé az összes mágikus képzettség, így minden esetben mesélői megbeszélést igényel.

A varázstárgyakkal nincs problémám, én nem így csináltam volna meg őket, de működőképesnek tűnnek.

Abban nem vagyok biztos, hogy az idéző cuccnál mi a két Időtartam aspektus. Mert az 1 töltet az azt jelenti, hogy amikor elsütöd, onnantól a varázslat létrejön, és Időtartamig hat, de csak egyszer. Lehet, hogy sokéves időtartam helyett inkább több töltetet raknék beléjük, rövidebb időtartammal.

Viszont idézéssel nem szívesen játszanék, hacsak ki nem dolgozod nekünk a Bestiárium idevágó részét.

Catsmile, Hulla és Rayen Reval kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
41 perccel ezelőtt-kor tetra írta:

Az öregedés miatt kicsit faramucin megfogalmazva a Statisztikák szekcióban van ez a szabály:image.png.6135a162b7f591215319ec3f4d04afb4.png

Köszönöm a képet, ez így teljesen más helyzetet teremt. :)
 

44 perccel ezelőtt-kor tetra írta:

A varázstárgyakkal nincs problémám, én nem így csináltam volna meg őket, de működőképesnek tűnnek.

Úgy szerettem volna megalkotni őket, hogy Tűzvarázslói mágiából legyenek származtatva, ne Magasmágiából, ha már Ordanban készülnek. :) Kissebb szinten valószínűleg az Erősséget és az időtartamot csökkenteném, de 15. tsz-ű kalandozónál kicsit elszállt a képzeletem. ;) 

Ettől függetlenül az alternatív megoldások jöhetnek. :D 

 

47 perccel ezelőtt-kor tetra írta:

Abban nem vagyok biztos, hogy az idéző cuccnál mi a két Időtartam aspektus. Mert az 1 töltet az azt jelenti, hogy amikor elsütöd, onnantól a varázslat létrejön, és Időtartamig hat, de csak egyszer. Lehet, hogy sokéves időtartam helyett inkább több töltetet raknék beléjük, rövidebb időtartammal.

Az első időtartam arra vonatkozna, hogy miután a karakter első alkalommal felveszi, még 5 évig lesz használható. Extra aspektusként azt jelöltem meg, hogy az Elementál idézés varázslat értelmében az idézett lény egyszerre 30 percet marad az elsődleges anyagi síkon. Gondolkoztam abban, hogy ki/be kapcsolásonként a lény megjelenik és eltűnik, de mivel ez volt az eredeti varázslat időtartama is, ezért maradtam ennél.

 

53 perccel ezelőtt-kor tetra írta:

Viszont idézéssel nem szívesen játszanék, hacsak ki nem dolgozod nekünk a Bestiárium idevágó részét.

Szerencsére Hulla kidolgozta már a Tűzelementált a TTK 275. oldalán. :D 

Rayen Reval (Sogron paplovag) v3.txt

Link a hozzászóláshoz

Na akkor mégegyszer. A varázstárgy elsüt egy varázslatot aktiváláskor. Az, hogy ezt hányszor tudja ellőni, a töltet határozza meg.

Ha te szeretnél egy olyat, hogy a varázstárgy ellövi a varázslatát, és utána te évekig tudod azt ki-be kapcsolni, azt gyanítom egy Kontrollált módosító és egy extra Mechanizmus segítségével lehetne megoldani. Mondjuk idézéssel ez pont nem tudom, hogy hogy működne együtt. De majd @Hulla megmondja a tutit.

Rayen Reval kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

M*Patch fórumán volt erről szó, miszerint:

785b2267bc5366eec21cd2658fb51f65?s=32&d= Hulla szerint:

Ha egy egy személyhez kötött (4) varázstárgyat levesz a tulajdonosa, akkor általában megszűnik a hatás. Ám ha az eredeti Időtartam lejártáig ismét felveszi, akkor a mágikus hatás is visszatér.
Szerintem egy ilyen Működésű tárgy esetében (pl. láthatatlanná tevő gyűrű), a legegyszerűbb módszer az, ha az alany leveszi a gyűrűt. Úgy gondolom, hogy ha pl. körbeforgatással akarom ki/be kapcsolhatóvá tenni, akkor viszont ahhoz egy extra Mechanizmus aspektust rendelnék a ki-/bekapcsolási művelethez.

 

E szerint igyekeztem eljárni, vagyis, miután a karakter megkapja a varázstárgyat a benne rejlő mágia aktiválódik, ám a tényleges idézés csak akkor valósul meg, ha elhangzik a parancsszó. Ekkor a megidézett lény max. 30 percig marad a karakter mellett. Ez 5 éven keresztül bármikor használható. 
Az általad említett töltetes megoldás sokkal egyszerűbb lenne, de olyan varázstárgyat szerettem volna, amit nem lehet Ordan ellen felhasználni és ha el is kerül a karaktertől, néhány éven belül megszűnik varázstárgynak lenni.

De az Alkotóműhely még egy fokkal a tökéletes megértés előtt jár nálam egy lépéssel, úgyhogy a Te szavad dönt. :D

Link a hozzászóláshoz

Na, most akasztják a hóhért! :D

Elöljáróban, hogy most a 0.86 szerinti megközelítésről tudok íni, szóval az anyag még formálódik.

Idéz

Tűzkard, A célom egy személyhez kötött, 5 éven keresztül folyamatosan, parancsszóval aktiválható/deaktiválható varázskard volt, mely 5E tűzsebzésre képes. Alapvarázslatnak a Forma tűzvarázslatokból a Tűzkardot használtam

Itt elkészítik neked a kardot. Ez kerül egy adott varázserőbe. Ha a kardot a kezedben tartva kimondod, hogy "bikkmakk", akkor a lángok ki/be kapcsolódnak rajta. Amikor kikacsolod vagy elengeded a tárgyat, akkor a lángok varázserő képében visszatérnek a kardba. Ha bármikor pl. elemi víz érintkezik a lángokkal, akkor "örökre" csökken a kard által generált lángok ereje.

 

Idéz

Elementál idéző karkötő, Szintén személyhez kötött, 5 éven keresztül működő, parancsszóra aktiválható varázstárgy, mely a Felső tűzmágia, Elementál idézés varázslatát biztosítja viselőjének.

Itt elkészítenek neked egy karkötőt. Ez öt éven keresztül arra vár, hogy kimond azt "blabal", akkor majd a tűz síkjáról melléd teleportál egy tűzelementált max 30 percre. Itt ha kikapcsolod, akkor az elementál visszatér a saját síkjára. (hova máshova mehetne?). Szóval nem tudod újra megidézni, mert a tárgyad ereje kimerül. A hatást (idézés) végre hajtotta.

Itt talán segítene az, ha a töltethető vagy töltődő lenne a tárgy.

 

@Rayen Reval Egyébként jó, hogy feszegeted ezt a témát, mert ilyenkor derül fény arra, hogy min kell még dolgoznunk. Köszi! ;) 

 

Rayen Reval és tetra kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
11 órával ezelőtt-kor Hulla írta:

Ha bármikor pl. elemi víz érintkezik a lángokkal, akkor "örökre" csökken a kard által generált lángok ereje.

Köszönöm a figyelmeztetést, erre jó lesz figyelnem. ;)

Ennek alapján felmerül bennem, hogy egymáshoz kapcsolódó, de két külön varázslat lehet egyazon varázstárgyba zárva? Itt a (fentebbi figyelmeztetésnek hála) Kék láng varázslattal megtámogatott Tűzkardra gondolok. Az 5 legmagasabb aspektus értékből kiindulva minimális változás lenne az Alkotóműhely szerint, ha a második varázslatot extra aspektusként felveszem minden kategóriában, de nem tudom, hogy egyáltalán lehet-e?
 

11 órával ezelőtt-kor Hulla írta:

Itt elkészítik neked a kardot. Ez kerül egy adott varázserőbe. Ha a kardot a kezedben tartva kimondod, hogy "bikkmakk", akkor a lángok ki/be kapcsolódnak rajta. Amikor kikacsolod vagy elengeded a tárgyat, akkor a lángok varázserő képében visszatérnek a kardba.

 

11 órával ezelőtt-kor Hulla írta:

Itt elkészítenek neked egy karkötőt. Ez öt éven keresztül arra vár, hogy kimond azt "blabal", akkor majd a tűz síkjáról melléd teleportál egy tűzelementált max 30 percre. Itt ha kikapcsolod, akkor az elementál visszatér a saját síkjára. (hova máshova mehetne?). Szóval nem tudod újra megidézni, mert a tárgyad ereje kimerül. A hatást (idézés) végre hajtotta.

A 30 percet szerintem felejtsük el, mert belerondít az 5 éves Időtartam aspektusba. :D 

E nélkül az Idéző varázstárgy 5 éven keresztül folyamatosan biztosítja az idézéshez szükséges varázserőt, csakúgy, mint a Tűzkard esetében. Aktiváláskor létrejön egy egyszeri teleport varázslat, aminek energiája azonnal visszatér varázserő képében a karkötőbe, és egy tudati ráhatás (TTK 142. o.), ami addig tart, míg a varázstárgyat ki nem kapcsolják, vagy le nem veszik. Kikapcsolásnál a tudati ráhatás és a teleport varázslathoz szükséges varázserő is visszatér a karkötőbe.

Ehhez mit szólnál?

Ellenkező esetben a Tűzkard ugyan úgy kimerül, hiszen első használatkor a hatást (Tűzkard) végrehajtja.
 

 (Még egy zárójeles apróság Az eredeti Tűzelementál idézés varázslatnál nincs kikötve, hogy az Időtartam lejártakor a lény automatikusan visszakerül a saját síkjára, csak az, hogy az Időtartam lejártáig ENGEDELMESKEDIK! Vagyis az időtartam lejárta után, akár rá is támadhat a megidézőjére. :tuzes:

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...