Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Új világ - szombat délután


Melyik időpontok jók neked?  

4 szavazat

  1. 1. Melyik időpontok jók neked?

    • Szerda 21 - 24-ig
    • Csütörtök 20 - 24-ig
    • Péntek 21:30 - 24-ig
    • Szombat 14:15 - 18:15-ig
    • Szombat 21:30 - 24-ig


Recommended Posts

Újabb kérdéseim vannak :rolleyes:

A karakterek csapatot alkossanak vagy egy teljesen vegyes, kapcsolatokkal nem rendelkező közeg legyünk? Előbbi ugye minimális egyeztetést feltételez(het). 

Tulajdonságok dobása/osztás. 9 tulajdonság van, de 8ra lehet osztani a pontokat (átlag is kb úgy adja). A fogékonyságot mindenképp dobjuk vagy a pontokat 9 felé osszuk?  

Én a dobásos tulajdonságok mellett döntöttem, esetleg lehet kérni 1-2-3-csillió dobássort valakitől? (rádobást a fogékonyságra és jellemvonás-tehetség(telenség) dobást is kérnék, ha lehet.) A dobást te ellenőrzöd, én meg választok. (Akkor kihagyhatnám roll20-t. A srácok ránőttek a gépekre, a telefonra meg nem tenném fel csak ezért. )

Link a hozzászóláshoz
12 órával ezelőtt-kor Rodrigo írta:

Illetve a szellemek is fontos szerepet játszanak a világ embereinek életében és ezeket érzékelik, tudnak velük kommunikálni, adott esetben vannak varázslatok/rituálék, amikkel hatnak rájuk. Ennek a dolognak az embert érintő része vonatkozó mágia ismeretétől/fogékonyságtól függ, esetleg van egy mindenki/sokak által gyakorolt szokás (mint a szelleműző harangok, szalagok vagy óvó kézjelek, mantrák)? Vagy jellemzően a szellemen múlik megnyilvánul/manifesztálódik-e és az emberek csak akkor reagálnak úgy, ahogy épp sikerül, hisz nincs rá gyakorlat.

Feltöltöttem a Szellemekről szóló általános leírást, amit megtaláltok az első hozzászólásban. Összességében elmondható, hogy a Szellemekkel való kapcsolat ismert az emberek előtt, és a hatalmukat tisztelik vagy éppen félik. Számos rítus ismert, és sokfelé vannak jó és rossz szellemek, amikkel kapcsolatban is áll sok ember.

Link a hozzászóláshoz

Megcsináltam a roll20 oldalon a játékot, amiben tudtok dobálni (a dobás sorrendje a szabálykönyvben lévő sorrenddel azonos legyen): https://app.roll20.net/join/13335781/0WNnrA

@Rodrigonem kell telepíteni, csak a linkre kattintasz, ha még nincs fiókod, akkor regisztrálsz email címmel. Utána már be is tudsz lépni, és egyből kiírja hogyan tudsz dobálni. De lehet feltudok majd tenni dobáskód sorozatot, amiből lehet választani.

Egy órával ezelőtt-kor Rodrigo írta:

Tulajdonságok dobása/osztás. 9 tulajdonság van, de 8ra lehet osztani a pontokat (átlag is kb úgy adja). A fogékonyságot mindenképp dobjuk vagy a pontokat 9 felé osszuk?

Itt valóban van egy probléma. Szerintem menet közben változtak a dolgok, ezért van ez az anomália. A cél az volt, hogy akár meghatározott pontokkal is kialakításra kerülhessen olyan karakter, amilyet szeretne a játékos. Tehát a Fogékonyságra is lehet pontot tenni, ezért megemeltem az elosztható pontok számát is. Módosítottam a szabálynak ezt a részét a következőre:

"Amennyiben nem szeretnénk a véletlenre bízni, akkor megbeszélhetjük a csapatunkkal, hogy dobás helyett elosztunk 166 pontot a kilenc tulajdonságunk között. Viszont ebben az esetben egyetlen tulajdonságunk se mehet 24-es érték fölé (a későbbi módosítók, Időráfordítási pontból vásárolt pluszok növelhetik bármelyik tulajdonságot)." 

1 órával ezelőtt-kor Rodrigo írta:

A karakterek csapatot alkossanak vagy egy teljesen vegyes, kapcsolatokkal nem rendelkező közeg legyünk? Előbbi ugye minimális egyeztetést feltételez(het).

Mivel nem nagyon ismeritek a világot, ezért nehéz lenne pl ellentétes kultúrákra figyelni. De összességében az lenne a cél, hogy egy egymást ismerő csapatot alakítsunk ki, mert ahhoz kevés az idő, hogy az összemesélést is beletegyük. :) 

Rodrigo és Lopov kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
10 órával ezelőtt-kor Silver írta:

Feltöltöttem a Szellemekről szóló általános leírást, amit megtaláltok az első hozzászólásban. Összességében elmondható, hogy a Szellemekkel való kapcsolat ismert az emberek előtt, és a hatalmukat tisztelik vagy éppen félik. Számos rítus ismert, és sokfelé vannak jó és rossz szellemek, amikkel kapcsolatban is áll sok ember.

Ami feltűnt, hogy a képzettséglistában nincs a szellemekre vonatkozó ismeret. Ez a mágiaismeret/legendaismeret részét képezi vagy egy annyira általános dolog, ami evidens mindenkinek. (Nyilván nem ideértve az idézést, kényszerítést ilyesmit.)

Link a hozzászóláshoz
8 órával ezelőtt-kor Rodrigo írta:

Ami feltűnt, hogy a képzettséglistában nincs a szellemekre vonatkozó ismeret. Ez a mágiaismeret/legendaismeret részét képezi vagy egy annyira általános dolog, ami evidens mindenkinek. (Nyilván nem ideértve az idézést, kényszerítést ilyesmit.

Az általános dolgok ismertek mindenki előtt. Ezek vándorok, kereskedők történetei, vagy épp a falu hiedelmei. Olykor ha éppen van a faluval lévő szellem, akkor annak a történeteit és viselkedéeit is ismerik. 

A kapcsolódó képzettség a "veszélyes lény ismeret". Ide tartozik az emberre veszélyes-, ragadozó állatok, a mágiával átitatott állatok, amiknek ezáltal különleges képességei vannak. Továbbá a misztikus, legendás szörnyek, valamint a Szellemek. Nagyjából ezen a skálán mozogva tud az ember egyre többet ezekről a lémyekről, minél magasabb ez a jártassága. 

Link a hozzászóláshoz

Az elképzelhető, hogy mi ne dobjuk ki a tulajdonságainkat, hanem a pontelosztásos módszert választva szabadon elosszuk? A személyiségjegyekből max. mennyi választható (és itt direkt írtam ezt, mert nem szeretnék olyan karaktert kijátszani, akivel nem tudok azonosulni)? Ha ragaszkodsz a kidobáshoz, inkább teljesen lemondanék róla.

Link a hozzászóláshoz
3 órával ezelőtt-kor Lozartan írta:

Az elképzelhető, hogy mi ne dobjuk ki a tulajdonságainkat, hanem a pontelosztásos módszert választva szabadon elosszuk? A személyiségjegyekből max. mennyi választható (és itt direkt írtam ezt, mert nem szeretnék olyan karaktert kijátszani, akivel nem tudok azonosulni)? Ha ragaszkodsz a kidobáshoz, inkább teljesen lemondanék róla.

Természetesen ennek nincs semmi akadálya. Ugye a korábbi hozzászólásban már megírtam ezt a javítást, hogy hány pontot oszthattok el ilyen módon a 9 elsődleges tulajdonságra, azzal 18-as átlag feletti eredményt lehet elérni. 

Köszönöm ezt az újabb észrevételt a személyiségjegyeknél, ez valóban nem volt jól megfogalmazva és hiányos is volt. Erre változtattam meg a szabály szövegét: "Összesen 8 személyiségjegy határozza meg a karakterünket, amiket lehet véletlenszerű kidobással vagy a szerint választani, hogy milyen személyiségű karakterrel szeretnénk játszani. A véletlenszerű dobást és direkt választást bármilyen arányban lehet alkalmazni (például 3 dobás, 5 választás) a Játékmester jóváhagyásával."

E szerint tetszőlegesen ki is választhatjátok a 8 személyiségjegyet.

Lozartan kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Sikeresen kidobtam, hogy Legendásan legendás titokzatos mágusnak születtem, aki aljadék és önző is hozzá (de ezt gondolom lehet úgy tekergetni hogy szélsőségesen individualista). Ebben az esetben (bár nyilván a varázslatok meg miegyma kell majd hozzá) kérnék felvilágosítást pár dologban.

Milyen útjai vannak a mágia tanulásának? (Csak könyvekből-tekercsekből mester keze alatt amolyan hermetikus vonalon, vagy esetleg van rá mód, hogy szellemektől vezetve, vagy spontán módon ráérezve, esetleg más hagyományból gyökereztetve tanuljak.  Vagy legalább olyan lehetőség, hogy elég könyveket lopni és mester nélkül megtanulni :) ). Magyarán kell-e nekem varázslómester, meg -iskola, hogy míveljem. (A végeredményt számszakilag nem befolyásolja, "csak" a karakterkoncepciót.)

A varázslatok megtanulása miből származtatható? (Tegyek-e rá félre IP-t vagy a mágiahasználat képzettséget elég fejleszteni?)

Ha egy képzettségcsoport esetében kidobtam hogy tehetséges vagyok (4IP - 5%) és azt is, hogy van rá + 80 IP-m induláskor, akkor plusz IP-re is érvényes a gyorsabb fejlődés?

Előre is köszi a válaszokat...

 

Ui: esetleg a szakértelmes táblát ki tudnád tenni Excel vagy Word formában? A karakter lapon sokat egyszerűsítene, a pdf-ből meg szétszedi a táblázatot a konverterem.

 

Lozartan és tetra kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Egy javaslat és egy kérdés:

A személyiségjegyek adta tulajdonságbónuszoknál akár +5 pontot is össze lehet szedni (pl. Erőnlétre). Ez aránytalan előnynek tűnik. Ha maximalizálva lenne, az segitene ezen. Vagy még erősebb korlátozás: egy adott tulajdonságra nem vehető figyelembe több személyiségjegy adta bónusz.

 

Ha a játék során átéltek hatására a karakterben személyiségfejlődés/torzulás megy végbe, akkor a KM módosíthatja (törölheti, átalakíthatja mássá) az adott személyiségjegyet? Ennek van visszamenőleges játéktechnikai vonatkozása?

 

Javasolt példa: Johannus, az önző (itt nincs számszerű módosító), durva lelkű (+1 hk), kötekedő (+1 Erőnlét) és bosszúálló (+1 hk) harcos dühében agyonveri a fogadóst. A hatóság emberei kiérkezve szembesítik tettével. Közben odasomfordálnak a fogadós kisgyerekei, egy négyéves kislány és egy hatéves kisfiú. Apjuk testére boruló zokogó anyjuk látványától hangos sírásra fakadnak. Johannus megbánja tettét és szeretne megváltozni. A KM úgy ítéli meg, hogy a durva és kötekedő személyiségjegyei megváltoztathatók. A következő játékalkalmakkor olyan helyzetek elé állítja Johannust, hogy ezek a személyiségjegyek provokálva legyenek. Ha a játékos mindezek ellenére sikerrel ellenáll, lehúzhatja a két személyiségjegyet és helyettük felveheti a komor és türelmest. Mit szólsz ehhez, @Silver?

Silver kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
12 órával ezelőtt-kor Rodrigo írta:

Milyen útjai vannak a mágia tanulásának? (Csak könyvekből-tekercsekből mester keze alatt amolyan hermetikus vonalon, vagy esetleg van rá mód, hogy szellemektől vezetve, vagy spontán módon ráérezve, esetleg más hagyományból gyökereztetve tanuljak.  Vagy legalább olyan lehetőség, hogy elég könyveket lopni és mester nélkül megtanulni :) ). Magyarán kell-e nekem varázslómester, meg -iskola, hogy míveljem. (A végeredményt számszakilag nem befolyásolja, "csak" a karakterkoncepciót.)

A mágia használata rendkívül szabad a rendszerben, ezért alacsonyabb mágiahasználatot magától is meg tud tanulni a karakter (mondjuk irányadóként 30%-ig). Ezt követően viszont már jobban el kell mélyülni, amihez szükséges mágiaelméleti tekercs, könyv vagy egy mester. Minél magasabb szintű a mágiahasználatunk, annál nehezebb olyan embert találni, aki újat tud mondani nekünk vagy más megközelítésből mutatni rá az összefüggésekre. Speciális esetben előfordulhat, hogy egy Szellemtől tanuljunk, de ahhoz nagyon különleges kapcsolat kell.

13 órával ezelőtt-kor Rodrigo írta:

A varázslatok megtanulása miből származtatható? (Tegyek-e rá félre IP-t vagy a mágiahasználat képzettséget elég fejleszteni?)

Nem kell hozzá IP, csupán a mágiahasználat képzettség. Viszont az is fontos, hogy varázslatok létrehozása a pillanatnyi "Kimerültséget" csökkenti. Ezért azt érdemes lehet IP-ből növelni, ha nagyon alacsony lett.

13 órával ezelőtt-kor Rodrigo írta:

Ha egy képzettségcsoport esetében kidobtam hogy tehetséges vagyok (4IP - 5%) és azt is, hogy van rá + 80 IP-m induláskor, akkor plusz IP-re is érvényes a gyorsabb fejlődés?

Igen érvényes.

11 órával ezelőtt-kor Lozartan írta:

A személyiségjegyek adta tulajdonságbónuszoknál akár +5 pontot is össze lehet szedni (pl. Erőnlétre). Ez aránytalan előnynek tűnik. Ha maximalizálva lenne, az segítene ezen. Vagy még erősebb korlátozás: egy adott tulajdonságra nem vehető figyelembe több személyiségjegy adta bónusz.

Köszönöm, valóban felborulhat az egyensúly. Elsőre egy ilyen kiegészítés jutott eszembe: "Egy adott tulajdonságra legfeljebb 3 személyiségjegy adhat bónuszt, de így sem mehet a maximum érték fölé (31)." Mit gondolsz(tok)?

12 órával ezelőtt-kor Lozartan írta:

Ha a játék során átéltek hatására a karakterben személyiségfejlődés/torzulás megy végbe, akkor a KM módosíthatja (törölheti, átalakíthatja mássá) az adott személyiségjegyet? Ennek van visszamenőleges játéktechnikai vonatkozása?

Ez nagyon életszerű és jó példa. A szerepjáték szerintem erről is szól. De visszamenőlegesen nincsen játéktechnikai kihatása. A karakter így fejlődött ki, így jutott el arra a pontra, amikor változik a személyisége. Ez már játéktechnikailag nem változtat a karakteren, ide értve, hogy az új személyiségjegyekből sem kap játéktechnikai előnyöket.

9 órával ezelőtt-kor tetra írta:

Jelenleg 669 elköltött IP-nél járok, gondoltam megnézem, mennyit rakjak félre felszerelésre, de nem találok sehol árakat. Mennyit ér az ezüsttallér?

Fogok feltölteni árakat és kereseteket. 

Lozartan, tetra és Rodrigo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Egy korábbi kérdésnek, kérésnek megfelelve feltöltöttem egy három oldalas karakterlapot. Hozzám hűen ez is Exceles, de még csak pár dolog lett beképletezve. Majd később fogom bővíteni ezt a részét is, de egyelőre vannak fontosabb részek is, amikkel el akarok készülni. Feltöltöttem az első hozzászóláshoz ezt is. Itt is érvényes, hogy észrevételeket, javaslatokat szívesen fogadok (ez is még béta). :) 

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok, a kezdő hozzászólásba feltöltöttem a mágia fejezetet. Ez az általános mágia szabályokra és működésre vonatkozik. Ezt követően még fel kell töltenem az általánosan mindenki által ismert, és a népekre vonatkozó mágia stílusokat, amiben lesznek példa varázslatok, és a különféle stílusok keretei is, amik között lehet garázdálkodni. :) 

Lopov, Lozartan és Rodrigo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Egy gyors kérdés a jártasságokkal kapcsolatban:

Van valami limitje a szintjüknek/százalékuknak a mostani játékban? 20 éves fiatalokkal indulunk (és 1500 IP-t osztunk), így felteszem ne legyen  sok képzettségük 50% felett :)

ui: amúgy általános szabálynak kb jó volna, hogy a vonatkozó képességek (átlagának) négyszerese a limit, amíg a karakter elfejlődhet. Egy átlagos képességekkel megáldott pali (15-20) munkával eljuthat a 60-80%-ig, ami szvsz reális.

Silver kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
5 órával ezelőtt-kor Rodrigo írta:

Van valami limitje a szintjüknek/százalékuknak a mostani játékban? 20 éves fiatalokkal indulunk (és 1500 IP-t osztunk), így felteszem ne legyen  sok képzettségük 50% felett :)

ui: amúgy általános szabálynak kb jó volna, hogy a vonatkozó képességek (átlagának) négyszerese a limit, amíg a karakter elfejlődhet. Egy átlagos képességekkel megáldott pali (15-20) munkával eljuthat a 60-80%-ig, ami szvsz reális.

Nem gondoltam limitre. Annyit lehet egy-egy jártasságra áldozni, amennyit szeretnél, de ha túl sokat teszel valamire, akkor a karakter kvázi életképtelen lesz. Viszont a javaslatod nagyon jó, mert ezzel a megoldással meglehet előzni a vérpisti karaktereket, és élhetőbb valóságosabbak lennének.

4 órával ezelőtt-kor tetra írta:

Árakat tudjuk már amúgy? Elkerülte a figyelmemet valahol? Mert nem véglegesíteném a karaktert addig, amíg nem tudok neki drágaköves orikalkum zweihändert adni.

Sajnos itt nincs előre lépés. De hogy adjak valami támpontot, ha nem teszel pontot és nem lesz semmi pénzed, akkor szó szerint csupaszon ébredsz és minden felszerelést szerezned kell. Úgy 5 ezüst a határ, amikor már van egy alap ruházatod, felszerelésed, de nincs lovad. Valahol 25 ezüstnél van a jól néz ki, megvan minden felszerelés, amit szeretnél. Végül ha 40 ezüsttel kezdesz, akkor komolyabb felszerelések (alkímia, herbalista készlet, szép ló, stb) is rendelkezésedre áll.

tetra kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
50 perccel ezelőtt-kor Silver írta:

Viszont a javaslatod nagyon jó, mert ezzel a megoldással meglehet előzni a vérpisti karaktereket, és élhetőbb valóságosabbak lennének.

Én nem javaslom, mert ezzel kizárod, hogy valaki erőfeszítésből bepótolja a születési hiányosságait. Rohadt sokba fog kerülni így is fejleszteni, és 20 pontonként ~3,5 pont javulást jelent csupán, szóval nem érzem a korlátozás szükségességét.

Silver kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
19 perccel ezelőtt-kor tetra írta:

Én nem javaslom, mert ezzel kizárod, hogy valaki erőfeszítésből bepótolja a születési hiányosságait. Rohadt sokba fog kerülni így is fejleszteni, és 20 pontonként ~3,5 pont javulást jelent csupán, szóval nem érzem a korlátozás szükségességét.

Elvileg lehet tulajdonságot fejleszteni, így nincs kizárva a jártassághatárok kitolása sem, csak nehezebb... 

Ráadásul a rendszerbe lehetne építeni egy visszahatást is,pl ha az egyik jártasságban elérte a maximumot, a hozzá tartozó tulajdonság féláron növelhető. Nyilván kellene tesztelni, de talán el lehet rajta gondolkodni. 

Link a hozzászóláshoz

Bocsánat, akkor én félreértettem. Valamiért úgy értelmeztem, hogy egy jártasság se lehessen magasabb százalékú, mint az összes jártasság átlagának mondjuk 2-3x. Tulajdonsághoz nem kötném - egyetértve Tetrával - a kemény munka meghozza gyümölcsét. Azt pedig szeretném elkerülni, hogy egy rossz tulajdonság dobás miatt szívjon valaki, amikor valamilyen irányba akarja fejleszteni a képességeit. A tehetség ott bőven megmutatkozik, hogy célszám dobásnál a kapcsolódó tulajdonság éppen 18 vagy 28, mert az a 10 pontkülönbség nagyon sokat számít.

A tulajdonság fejlesztés piszkosul drága, ezért nem annyira éri meg felhúzni, de meg akartam adni a lehetőséget rá.

Rodrigo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Ok. Én is gondolkodtam rajta. Arra jutottam, ha magas színűre szeretné fejleszteni valaki egy olyan jártasságát, amiben mondjuk a tulajdonság a miatt mínusza van a fejlődésre, akkor jobban megérheti neki előbb a tulajdonságát felhúzni, és utána IP-t ölni a jártasságokba. Így a rendszer szabályozza önmagát. Életútban ez ráadásul jól is veszi ki magát. 

Silver kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Jobb később, mint soha alapon feltöltöttem a mágiatípusokat az első hozzászólásba. Ezzel a mágiarész is játszható alapvetően, de jelenleg sajnos csak az általános varázslatoknál lett 3 típus részletesen kidolgozva. A többi típusnál (általános varázslatok és a tíz nép speciális mágiatípusai) csak koncepció szintjén szerepelnek, hogy tudjatok benne gondolkodni. 

tetra kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...