Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kérdések a karakteralkotással kapcsolatban


Recommended Posts

Sziasztok,

A harcművészhez kapcsolódóan lennének kérdéseim. :)

1) A Dart-nid-kinito irányzatnál említésre került, hogy nem használnak semmilyen fegyvert. Ennek értelmében a karakter elveszíti a 9 fegyververhasználatból és 4 fegyverdobásból származó Kp-kat cserébe a +1 pszipontttért, vagy elköltheti másra?

2) Ha egy másik irányzattal együtt használjuk a Dart-nid-kinitot, akkor elveszítjük-e a +1 pszipontot?

3) Belső idő alatt harci tevékenységet folytatni lehet-e és ha igen, milyen módosítókkal, feltételekkel?

4) Avad-ka-kinito irányzat pusztakezes sebzését 2K6+1, vagy 2K6+2- nek vegyük?

5) A harcművész 10 Fegyverhasználat képzettséget kap, de csak 9 alapfegyverről esik említés. Az ő esetükben tekinthető-e fegyvernek a kéz és a láb? Eképpen lehet-e Mesterfokra fejleszteni  a  Fegyverhasználat Mf módosítókért?

Link a hozzászóláshoz
56 perccel ezelőtt-kor Rayen Reval írta:

Sziasztok,

A harcművészhez kapcsolódóan lennének kérdéseim. :)

1) A Dart-nid-kinito irányzatnál említésre került, hogy nem használnak semmilyen fegyvert. Ennek értelmében a karakter elveszíti a 9 fegyververhasználatból és 4 fegyverdobásból származó Kp-kat cserébe a +1 pszipontttért, vagy elköltheti másra?

2) Ha egy másik irányzattal együtt használjuk a Dart-nid-kinitot, akkor elveszítjük-e a +1 pszipontot?

3) Belső idő alatt harci tevékenységet folytatni lehet-e és ha igen, milyen módosítókkal, feltételekkel?

4) Avad-ka-kinito irányzat pusztakezes sebzését 2K6+1, vagy 2K6+2- nek vegyük?

5) A harcművész 10 Fegyverhasználat képzettséget kap, de csak 9 alapfegyverről esik említés. Az ő esetükben tekinthető-e fegyvernek a kéz és a láb? Eképpen lehet-e Mesterfokra fejleszteni  a  Fegyverhasználat Mf módosítókért?

1) Nem, nem adhatja le (illetöleg leadhatja, de KP-t nem kap érte). A kérdés már feljött más táborokban is, az ott adott választ teljesen helyénvalónak tartom, álljon itt is:

"Szerintem ez kifejezetten egy irányzat, ami nem fedi le a harcművész egészen kis gyermek korától induló és 20 éven át tartó képzését. Az általános képzés részét képezi minden esetben minden tradicionális fegyver használatának megtanulása, már csak azért is, mert több esetben egészen más stílust, mozgást, hozzáállást kívánnak meg a tanítványtól.

És mikor ezek ismeretében járatos, és kialakult a tanítvány saját stílusa, akkor választ irányzatot, ami már egyfajta specializáció. Így szerintem ugyan úgy megtanult minden általános ismeretet amit a harcművészek általában. Majd amikor elérte azt a felkészültséget, mélyül el a Dart-nid-kinto." /Silver/

2) Melyik másik irányzattal szeretnéd egy idöben használni?

folyt köv.

Rayen Reval, Daelon és Cz kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
49 perccel ezelőtt-kor Andoron írta:

2) Melyik másik irányzattal szeretnéd egy idöben használni?

Mindegyikkel :)

Úgy gondoltam a karakternek életcélja lesz kitanulni az összes létező irányzatot. Természetesen a hivatalosan is megjelentekkel kezdve. ;)

Eddig úgy gondoltam a harci kör elején van lehetőség kiválasztani épp melyik irányzat mozdulatait szeretném használni, de ha ez mégsem így lenne, akkor legalább tisztáztuk. :D

Az 1) kérdésre a válasz számomra tökéletesen elfogadható. :)

Andoron és Daelon kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
Egy órával ezelőtt-kor Rayen Reval írta:

Sziasztok,

A harcművészhez kapcsolódóan lennének kérdéseim. :)

1) A Dart-nid-kinito irányzatnál említésre került, hogy nem használnak semmilyen fegyvert. Ennek értelmében a karakter elveszíti a 9 fegyververhasználatból és 4 fegyverdobásból származó Kp-kat cserébe a +1 pszipontttért, vagy elköltheti másra?

2) Ha egy másik irányzattal együtt használjuk a Dart-nid-kinitot, akkor elveszítjük-e a +1 pszipontot?

3) Belső idő alatt harci tevékenységet folytatni lehet-e és ha igen, milyen módosítókkal, feltételekkel?

4) Avad-ka-kinito irányzat pusztakezes sebzését 2K6+1, vagy 2K6+2- nek vegyük?

5) A harcművész 10 Fegyverhasználat képzettséget kap, de csak 9 alapfegyverről esik említés. Az ő esetükben tekinthető-e fegyvernek a kéz és a láb? Eképpen lehet-e Mesterfokra fejleszteni  a  Fegyverhasználat Mf módosítókért?

folytatás:

3) Idézet a "Belsö idö" leírásából: "Mindemellett a Slan út Belsö ideje nem csak a gondolati folyamatokat gyorsítja fel, hanem a diszcíplina használójának testét is, így az alkalmazónak minden szempontból egy teljes köre van cselekedni - akár harcolni is-, [...]" - ennek értelmében, harcolni ugyanúgy képes, mint ha nincs belsö idöben, persze itt a kérdés megint, hogy mire gondoltál egészen pontosan harci tevékenység alatt, mivel a fenti nem vonatkozik pl Chi harcra, ami nem alkalmazható együtt a Belsö idövel. ès arra is figyelni kell persze, hogy a Belsö idö lejártával bizonyos negativ módosítokkal kell szembenézned.

4) Látom itt van egy kis eltérés a leírásban szereplö 2kb+1 és a táblázatban szereplö 2K6+2 között. 2K6+2 használható. A körönkénti egy támadás viszont vonatkozik.

5) Nem.

Link a hozzászóláshoz
1 órával ezelőtt-kor Rayen Reval írta:

Mindegyikkel :)

Úgy gondoltam a karakternek életcélja lesz kitanulni az összes létező irányzatot. Természetesen a hivatalosan is megjelentekkel kezdve. ;)

Eddig úgy gondoltam a harci kör elején van lehetőség kiválasztani épp melyik irányzat mozdulatait szeretném használni, de ha ez mégsem így lenne, akkor legalább tisztáztuk. :D

Az 1) kérdésre a válasz számomra tökéletesen elfogadható. :)

Értem. Ebben az esetben viszont az igaz, hogy egy irányzat az, amivel elkezdesz tanulni gyerekként, minden további irányzathoz idö kell, és természetesen találnod kell egy mestert, akivel elsajátíthatod az irányzatot, emellett minden egyes új irányzatra 8 KP-t kell költened. Ezt minden számold bele a karakteralkotásba. Ennek értelmében nem tartom valószínünek, hogy túl sok extra irányzattal rendelkeznél... de amivel rendelkezel, azok közül a harc elején válszthatsz. Nyilván, ha teljesen valószerüen játszanánk, akkor bárki aki tud több irányzatot is, tudja azokat valamilyen módon keverni, bár jellemzöen van egy stilus amiben jobban otthon vannak, kevesebb koncentrációt igényel, stb. Ez azért nehezen kivitelezhetö szerepjátékban, mivel akkor x-ezer permutációja lehetne a keveréseknek, ami lekövetethetetlen. Ezért, a harc elején válaszd ki a harci stílust, és azok módosítói alkalmazhatóak.

Link a hozzászóláshoz
2 órával ezelőtt-kor Andoron írta:

3) Idézet a "Belsö idö" leírásából: "Mindemellett a Slan út Belsö ideje nem csak a gondolati folyamatokat gyorsítja fel, hanem a diszcíplina használójának testét is, így az alkalmazónak minden szempontból egy teljes köre van cselekedni - akár harcolni is-, [...]" - ennek értelmében, harcolni ugyanúgy képes, mint ha nincs belsö idöben, persze itt a kérdés megint, hogy mire gondoltál egészen pontosan harci tevékenység alatt, mivel a fenti nem vonatkozik pl Chi harcra, ami nem alkalmazható együtt a Belsö idövel. ès arra is figyelni kell persze, hogy a Belsö idö lejártával bizonyos negativ módosítokkal kell szembenézned.

3) A diszciplína leírása alapján, konyhanyelven úgy értelmezem, hogy a használó sebessége az eredeti 10x-esére gyorsul. Ennek kapcsán érdekelne, hogy ezen sebesség alatt leadott támadást mennyivel nehezebb védeni (+TÉ), mennyivel nagyobb a romboló ereje (+sebzés) és mennyivel nő a támadásai száma (tekintve, hogy a másik fél gyakorlatilag egy helyben állónak tekinthető)?
A VÉ-re csak azért nem kérdezek rá, mert 1 szegmens alatt, így megtehető akár 100 ynevi láb távolság is, így gyanítom bármi elől ki lehet térni vele. :)

((Nálam háziszabályként a Belső időben indított támadás mindíg túlütés és a sebzés 10x-eződik, ám a harcművész teste az adott végtagon ugyan ennyit sebződik, vagy a fegyver STP-je csökken ugyan ennyivel.))

4) E szerint fogom használni.

5) Rendben. :)

2) Akkor az irányzatok passzív előnyei megmaradnak több irányzat ismerete esetén (+1 pszipont, hosszúbot+Chiharc), DE a kéz- láb értékeit a teljes harcra kell kiválasztani, értettem. :)

Andoron kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
6 perccel ezelőtt-kor Rayen Reval írta:

3) A diszciplína leírása alapján, konyhanyelven úgy értelmezem, hogy a használó sebessége az eredeti 10x-esére gyorsul. Ennek kapcsán érdekelne, hogy ezen sebesség alatt leadott támadást mennyivel nehezebb védeni (+TÉ), mennyivel nagyobb a romboló ereje (+sebzés) és mennyivel nő a támadásai száma (tekintve, hogy a másik fél gyakorlatilag egy helyben állónak tekinthető)?
A VÉ-re csak azért nem kérdezek rá, mert 1 szegmens alatt, így megtehető akár 100 ynevi láb távolság is, így gyanítom bármi elől ki lehet térni vele. :)

((Nálam háziszabályként a Belső időben indított támadás mindíg túlütés és a sebzés 10x-eződik, ám a harcművész teste az adott végtagon ugyan ennyit sebződik, vagy a fegyver STP-je csökken ugyan ennyivel.)

Hát a legtöbbször az ETK időmágia rész gyorsítás varázslatot használjuk. Ez az ETK-ban a 321-ik oldalon találod  Azaz a Támadó TÉ-je és VÉ-je +40 nő a védekezőnek semmi. A támadó ha sebet kap az 2x-es. A vêdö pedig kap +4SFÉ-t.

Link a hozzászóláshoz
44 perccel ezelőtt-kor Sneer írta:

vagy a Kalandozók útján 2 192. Oldalán van ez kidolgozva szépen.

 

Átnéztem a szabályokat abban a modulban, meg elolvastam a felvetéseket is, köszi hogy beszurtad, Sneer! 
 

Rayennek sikerült nagy témába tenyerelnie, amire ha jól latom nincs igazán konszenzus. Tetszett a leírás a Kalandozók Útján modulban viszont az elég alaposan a modulra és annak eseményeire van szabva, így nem vagyok meggyőzve hogy teljesen használható ebben az esetben. Egy kicsit ezen azt hiszem gondolkoznunk kell, szóval folyt köv. Addig is Rayen én javaslom hogy olvasd el a fentieket, elég hasznosak! 

Antail, Cz és Rayen Reval kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
13 órával ezelőtt-kor Rayen Reval írta:

3) A diszciplína leírása alapján, konyhanyelven úgy értelmezem, hogy a használó sebessége az eredeti 10x-esére gyorsul. Ennek kapcsán érdekelne, hogy ezen sebesség alatt leadott támadást mennyivel nehezebb védeni (+TÉ), mennyivel nagyobb a romboló ereje (+sebzés) és mennyivel nő a támadásai száma (tekintve, hogy a másik fél gyakorlatilag egy helyben állónak tekinthető)?
A VÉ-re csak azért nem kérdezek rá, mert 1 szegmens alatt, így megtehető akár 100 ynevi láb távolság is, így gyanítom bármi elől ki lehet térni vele. :)

((Nálam háziszabályként a Belső időben indított támadás mindíg túlütés és a sebzés 10x-eződik, ám a harcművész teste az adott végtagon ugyan ennyit sebződik, vagy a fegyver STP-je csökken ugyan ennyivel.))

4) E szerint fogom használni.

5) Rendben. :)

2) Akkor az irányzatok passzív előnyei megmaradnak több irányzat ismerete esetén (+1 pszipont, hosszúbot+Chiharc), DE a kéz- láb értékeit a teljes harcra kell kiválasztani, értettem. :)

Visszatérve a Belső idős kérdésre. Nos, aludtam rá egyet, sőt értekeztem egy rövidet Daelonnal is, és a következőre jutottunk: először is, a fentebbi cikkek jól mutatják, hogy a dologban nincs teljes egyetértés, így ez itt nem lesz igazán döntő, csak a játék kedvéért útmutató. Másik megjegyzés, hogy ez nem kifejezetten karakteralkotási kérdés, inkább játéktechnika, vagyis a játékban a csapatodnak mesélő KM-mel is érdemes lesz megbeszélni ezt, és amiben egyetértetek, aszerint használni. 
Ennyi kerítés után, az én javaslatom az, amit Crow is irt, vagyis a Gyorsítás varázslatnál leírt módosítók használhatóak. 

Link a hozzászóláshoz

Köszönöm, hogy foglalkoztatok a kérdéssel és köszönöm a forrásokat is. :)

Nekem kifejezetten tetszett a Kalandozók Útján 2-ben lévő leírás, annyi változtatással, hogy Kyel haragja nem feltétlenül vonatkozna egy slanre, ha jól tudom az inkjább Kyel egyedi varázslatának következménye. :)

Ettől függetlenül a Gyorsítás varázslat is teljesen megfelelő. :)

Link a hozzászóláshoz

Elnézést nem tudok leállni. :)

A Hárító fegyver használat képzettség használható egyszerre a harcművész irányzatokkal, vagy nagyon ellentmond egymásnak a kettő?

Ezzel kapcsolatban a kéz- és lábszárvédő értékei hiányoznak az online karakteralkotó fegyverlistájából.

Illetve a Nisen kard nincs beárazva sem az online karakteralkotóban, sem a 2024-es Karakteralkotás dokumentumban. :)

Daelon és Cz kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
On 2024. 05. 08. at 18:35-kor tetra írta:

Na, ezt például jó tudni, hogy Kp-t lehet költeni harcművészeti stílusokra is, majd megcsinálom a karialkotóban. Melyik könyvben van erről leírás?

Ha már úgyis fejleszted a karakteralkotót a harcművész miatt, esetleg a stílusokhoz tartozó kéz és láb értékeket be tudod illeszteni a fegyvertáblába? XD

Előre is köszönöm. :)

Cz, The Eternal Crow Hero és Daelon kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
6 perccel ezelőtt-kor The Eternal Crow Hero írta:

Ha már fejlesztés, a lusták kedvéért lehetne a pajzsok és az alkar, lábszárvédők értékét valahogy hozzáadni a fegyverekéhez persze a megfelelő jártassággal együtt, mondjuk pajzshasználat esetén alkarvédő+18VÉ, hárítófegyver használat esetén +15VÉ?

Az alkarvédőt nem pajzshasználat képzettséggel használod, hanem hárítófegyverrel. A többin dolgozunk, NYT-re szvsz nem valósul meg még, sajna.

Link a hozzászóláshoz
10 órával ezelőtt-kor tetra írta:

Elkészült, kérlek csekkoljátok, hogy mindenben megfelel-e a KESZK-nek.

Az Avad-ka-kinito kéz sebzése Andoron döntése alapján 2k6+2. Viszont a tám/kör értéke csak 1. :)

A többi úgy látom rendben van.

Külön köszönet, hogy a Dart-nid-kinito stílusnál beállítottad a szintenkénti +1 pszipontot is. :)

Nemtudom, hogy a kérdés erre is vonatkozott-e, de a fegyverek közt továbbra sem lehet beállítani a kéz és lábszárvédőt. ;)

Cz, Daelon, TAO és 1 további kalandozó kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...