Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

TTK kaland, avagy "Már csak egy hete van a leszerelésig." (Rayen Reval)


Recommended Posts

Sziasztok,

Ezúton szeretném meghirdetni az idei TTK tesztjátékot. :)

Rendhagyó módon idén átveszem tetrától a mesélői pálcát, hogy arra is lássunk példát, mikor a mesélőnek is új a rendszer nem csak a csapatnak. ;)

Ha valaki még sosem hallott volna a TTK-ról, akkor annak pont ideális lesz ez a játékalkalom. :)


Pár szó arról, hogy mi várható a rengeteg homlokráncoláson, nevetésen és off- sztorikon túl. :D

Rendszer: TTK 0,90-es verzió

Stílus: Favágó RPG, vagyis a játékosok nem kalandozókat, hanem átlagembereket fognak megszemélyesíteni.

Időpont: A korábbi évek tapasztalataiból kiindulva egy éjszaka kevés szokott lenni, úgyhogy a csütürtök estén kívül a többi szabad időpontban, egyeztetés szerint.

Karakterek: idén a játékosok Nem Kalandozó Karaktereket (városőröket) fognak játszani, akik statisztikáit egy kis átgondolás után fogom feltölteni, hogy lehessen majd választani.

Tervezett játékidő: végletes dobások esetén 30 perc, átlagos dobásokkal 3-4 óra, de ha elmerülünk a történetben, akkor több :)

Helyszín: Mindentől messze a Namani-alföldön, a Namano folyótól északra egy csónakázásra alkalmas folyó melletti falu, aminek neve Bodrickháza

Játékosok száma: max 5, de ha többen jelentkeznek, megoldjuk valahogy ;)


Felvezető:
"A Szárnyasokként emlegetett szakasz számára ideálisan indult az este. A falu körüli őrjárat helyett most a falu délkeleti részének őrzése hárult rájuk, ami a földeken dolgozó becsületes népek kerülete volt, így jó esélyük volt arra, hogy egész este ki sem kell tenniük a lábukat az őrség épületéből. Miközben Sas, Keselyű, Veréb és Hattyú kártyáztak, Sólyom szokás szerint a tetőn heverészve ízlelgette a közeledő vacsora illatát, amit Kacsa készített éppen. Ebbe az idilli állapotba rondít bele Pajkos Palkó, aki hangos óbégatásával már két utcányiról felhívja magára a figyelmet. Mikor végre beér az őrszoba fáklyáinak fényébe, látszik, hogy alig áll a lábán, de mielőtt megadná magát a delíriumnak, még annyit mond: "Sas, idegenek vannak a Fütyülősben, megölték a Bíró fiát..."


 

tetra és Hulla kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
9 perccel ezelőtt-kor Lopov írta:

szerintem itt az ideje hogy kiprobaljam a ttkt. jol ertem hogy most a karakteralkotassal nem lesz akkora problemam, idealis elso alkalom?

Örülök, hogy megjött a kedved. :)

Jól sejted, idén előre készített karaktereket kapnak a játékosok, mivel inkább a rendszer megismerésére szeretném helyezni a hangsúlyt, semmint a közel végtelen lehetőség optimalizálására. :)

Lopov kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
15 órával ezelőtt-kor tetra írta:

Olyan értelemben igen, hogy nem lesz gond a karakteralkotás, de mivel NKK-k (Nem Kalandozó Karakter) az opciók, ezért valójában az egyik fontos elemét kihagyjuk. De attól még a rendszer megismerésére valószínűleg alkalmas lesz.

Félek több részét is ki fogjuk hagyni a TTK-nak, példának okáért nem tervezek a kalandban szerepeltetni semmilyen Magas Mágiát használó lényt. Az maradjon a következő alkalomra... :P 

Melyik rész fog szerinted kimaradni?
(Ha még nem terveztem volna, igyekszem pótlólag beletenni ;) )

Lopov kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
31 perccel ezelőtt-kor tetra írta:

Természetesen a kalandozó karakterek karakteralkotására gondoltam ;) 

Ez egy teljesen jogos észrevétel, volt is némi bűntudatom az előre elkészített karakterek miatt, de gondoltam ezt a terhet most leveszem a játékosok válláról. ;) 

Ettől függetlenül szívesen kivesézem a karakterek kapcsán, hogy kinek, hogy jöttek ki a végső statisztikái, ha érdekel valakit. :) 

Link a hozzászóláshoz

Az alábbiakban jöjjön a Szárnyasokként emlegetett városőri szakasz bemutatása.

Szakaszvezető: a Sas - NJK/NKK

Sas egy tisztességben megőszült veterán városőr, aki egész életét a szolgálatnak szentelte. A városlakók szeretik igazságossága és tisztelik határozott fellépése miatt. A konfliktusokat a szakaszán belül könnyedén feloldja. A leszerelési idejéből már csak egy hét van vissza, tervei szerint végre megtanul horgászni...

Szakaszvezető helyettes: a Kacsa JK/NKK

Kacsa elsődleges célja mások védelmének biztosítása, míg a szakasz megfelelő hatékonysággal fel tud lépni a szükséges helyzetben. Szabadidejében egy ingyenkonyhán dolgozik, ahol kiművelt szakáccsá képezte magát, így többnyire ő készít ellátmányt a szakasznak is szolgálati idejükben.

Írnok: a Veréb JK/NKK

Veréb egy könyvmásoló család sarja, akiknek sajnos a vállalkozása nem túl sikeres, így kénytelen volt beállni a városőrséghez. Tanult képességeit a nyomozások lejegyzetelésében és a későbbi jelentések megírásában kamatoztatja.

Felderítő: a Sólyom JK/NKK

Sólyom a falutól nem messze született, Sas saját felfedezettje, akit kíváló támogató képességei miatt szervezett be a városőrséghez. Éppen ezért a szakasz számára kiutalt egyetlen könnyű számszeríj is az ő gondjaira van bízva.

Informátor: a Keselyű JK/NKK

Keselyű mindenkit ismer a faluban és a legtöbbjének tartozik is. Bármilyen szerencsejátékot szívesen játszik, de kedvence a kocka. Jó érzéke van hozzá, hogy megtudja, kivel milyen hangot kell megütni. A városőrséghez biztonsági kérdésből csatlakozott.

Az Adu: a Hattyú JK/NKK

Hattyúval nem érdemes kötekedni. A faluban az a szóbeszéd járja, hogy egy harcművésztől tanulta a lándzsaforgatás művészetét. Sas minden intelme ellenére sem fogja vissza magát, de eddig még nem került miatta komolyabb bajba. A sors fintora, hogy bizonyos emberek kifejezetten vonzónak találják ezt a mentalitást.

 


Ahogy a karakterlapokon is látni fogjátok a városőri szakaszok alapvető felszerelése egy bőrsisak, egy posztóvért, egy rövidkard, egy lándzsa és egy kispajzs. Emellett a csapat rendelkezni fog egy elsősegélycsomaggal is, ami égetett szeszt, kötszert, némi bódulatot okozó szárított gyógynövényt és sebvarrótűt tartalmaz cérnával. Ezen felül minden karakternél van valami extra.

A karaktereknek direkt nincsenek Jellemvonások választva, ezeket a megszemélyesítő játékosra bízom, mégpedig 3 Jellemvonást lehet majd választani nekik, de ez ráér majd a játék előtt.

A karakterlapokon ugyan nem szerepel, de mivel a csapat tagjai eddig a pyarroni isteneknek tetsző életet éltek (ki, éppen melyiknek ;) ), ezért a TELJES csapat kap összesen 3 Legenda pontot, amit a Hagyományos stílus szerint lehet felhasználni. Mivel nem kalandozók lesznek a JK-k ezért Szerzetesi bejyegyzés helyett a Sors fintoraként fog működni, ugyan az a szabály. :D

A mellékelt karakterlapokat a:
  https://magustk.hu/0.90/karakteralkoto/#/    honlapon tudjátok megnyitni, mégpedig a fálj letöltése után a honlap jobb felső sarkában található időjelzőt Dél-re állítva, az az alatti Karakter importálása gombra mentek és behívjátok a letöltött fálj-t.

Ha bármi kérdés van, privátban, vagy itt tegyétek fel nyugodtan.
Kellemes tanulmányozást. :)

Sas 0,90-3.txt Kacsa 0,90-2.txt Veréb 0,90-2.txt Sólyom 0,90-2.txt Keselyű 0,90-2.txt Hattyú 0,90-3.txt

tetra kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Hattyú tehetség I-gyel is elboldogulna. Amúgy decens harcértékei vannak!

Keselyű nem is használja ezt az adottságot, pedig ki van véve neki. Meg ha már ő a szociális, sunyi karakter, lehet Megtévesztésből és Lélektanból vennék neki Kf-et, vagy legalább a Kar-t húznám feljebb.

Sólyom szintén nem használja a Tehetségét semmire.

Verébnek van egyedül Af-je közös harcmodorból a JK-k közül (Sasnak van). Tehetségből ő is csak I-et használ ki.

Kacsa rendben lévőnek tűnik.

Sas szintén III-as tehetséggel rendelkezik, amiből semmit nem hasznosít.

Általánosságban annyit néztem, hogy mindenki B/B-s, és a Tulajdonságok elosztásával nem foglalkoztál, mindenki megmarad a 10 átlag környékén, senki nem született semmi nagy tehetséggel (kisbetűs tehetség), a legnagyobb módosító a +-2, és abból is talán csak egy van. Nem tudom, ez mennyire reális.

Amúgy tetszik, jó kis szakasz!

 

Rayen Reval kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
7 órával ezelőtt-kor tetra írta:

Hattyú tehetség I-gyel is elboldogulna. Amúgy decens harcértékei vannak!

Keselyű nem is használja ezt az adottságot, pedig ki van véve neki. Meg ha már ő a szociális, sunyi karakter, lehet Megtévesztésből és Lélektanból vennék neki Kf-et, vagy legalább a Kar-t húznám feljebb.

Sólyom szintén nem használja a Tehetségét semmire.

Verébnek van egyedül Af-je közös harcmodorból a JK-k közül (Sasnak van). Tehetségből ő is csak I-et használ ki.

Kacsa rendben lévőnek tűnik.

Sas szintén III-as tehetséggel rendelkezik, amiből semmit nem hasznosít.

Általánosságban annyit néztem, hogy mindenki B/B-s, és a Tulajdonságok elosztásával nem foglalkoztál, mindenki megmarad a 10 átlag környékén, senki nem született semmi nagy tehetséggel (kisbetűs tehetség), a legnagyobb módosító a +-2, és abból is talán csak egy van. Nem tudom, ez mennyire reális.

Amúgy tetszik, jó kis szakasz!

 

Köszönöm, reméltem, hogy elnyeri a tetszéseteket :)

Minden igaz amit írtál, leginkább az Adottságok terén. :)


A karakteralkotás során az Adottságokra úgy tekintettem, mint a karakter veleszületett jellemzőire és nem tudatosan fejlesztett készségekre. :)
Ettől függetlenül, bár lehet, hogy van olyan szereplő, aki még nem aknázta ki teljesen a Tehetsége nyújtotta előnyöket, előfordulhat, hogy a jövőben bizonyos események hatására nagyobb hangsúlyt kapnak az életében. ;)


Veréb azért kapott Af-ú Közös harcmodort, mert önmagában nehezebben boldogul, ezért inkább a túlerőben bízik. (Sajnálhatja, hogy társai nem nagyon figyelnek erre. ;) )


A 10 közeli statisztikákhoz sokkal prózaibb magyarázatom van, ezen a skálán mozognak a TTK végén bemutatott BBB-s városőrök. XD
A legmagasabb értékük 12, de jobbára 10. ;) 

Keselyű esetében a feltevés jogos, simán lehet, hogy a jövőben efelé fog fejlődni. Jelen pillanatig, csak ennyire futotta neki. :)

Itt megint az a gondolatmenetem volt, hogy ez a szakasz "egyszerű" és "fiatal" városőrökből áll, akiknek az elsődleges képzésük ennek irányába haladt. Mivel az életük (többnyire) nyugodt, ezért nem érezték, hogy bármivel is sietniük kellett volna. Nem volt bennük különösebb ambíció, hogy valamely területen kiemelkedjenek, amíg nem muszáj. :)
Épp ezért van mindenkinek mindössze egyetlen Kf-es képzettsége, az is a városőri feladatához kapcsolódva. (Sólyom kivétel, neki kettő jutott, az osztagban ő a különleges hópihe XD) 

tetra kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Sziasztok,

Mivel a karakterek mind helyben születtek és nőttek fel ezért természetesen ismerik a városukat:

Bodrickháza a Pontyos folyó nyugati partján fekszik, ami állítólag több tucat mérfölddel később a Namano folyóba ömlik. A Pontyos nem elég mély, hogy hajózható legyen, ellenben sokan csónakáznak rajta, mivel rendkívül gazdag pontyfélékben. A falu körülbelül 5 mérföld hosszan követi a folyót és a Pontyostól 3 mérföldre is még sűrűn vannak házak. Ezen túl Bodrickházához tartozik még jó néhány mérföldnyi termőföld, erdő és egy kisebb vasbánya is. Mind a Pontyos ugyan azon oldalán. Bodrickházán kb 50 családi birtok található, ami kb. 500 lelket jelent és még ugyan ennyien laknak a környező területeken. Bodrickházán néphagyomány alliteráló nevet adni az embereknek, így jelenlegi földesura Bodrick báró, aki a központtól északra él családjával, vagy a még észekibb vadászlakjában tartózkodik. A városőrök mindössze 50-en vannak, akik közül 20-an a Báró birtokait vigyázzák, 20-an járőröznek a városban és 10-nek van pihenője. Hogy a korrupciót elkerüljék a városőrség szakaszai, mindig más-más negyedben járőröznek szolgálati idejük alatt. A városnak két vízi malma egy révkikötője, két fogadója, egy kovácsa, egy Dreina temploma, egy temetője, egy bordélyháza, egy kovácsa és egy kereskedőháza van a bárói kúria mellett. A piacnapokat a falu központi terén a Hős szobrának árnyékában szokás tartani. A szobor azt ábrázolja, ahogy Hős Hedvig (Bodrick báró őse) legyőz egy démont, ezzel elnyerve a terület feletti uralkodás jogát. 

Link a hozzászóláshoz
On 2024. 06. 12. at 11:37-kor Vassi írta:

Sziasztok! Le tudjuk-e esetleg fixálni, hogy ez a játék  Csütörtökön vagy Szombaton legyen? Szerdán Eclipse Phase-ezek Pénteken meg DCC-t mesélek, és ha nem tudom megoldani a részvételemet akkor még idejében átadnám a helyem valaki másnak! 

 

Az igény teljesen jogos, Így két kérdés vár magára:

1) Elég nekünk 3-4 óra kipróbálni a rendszert, vagy játszuk végig a kalandot kerül, amibe kerül?

2) Ki melyik programot nézute már ki magának?

Az én részemről a Rapid versenyen túl nem terveztem egyenlőre más programot, amíg van jelentkező TTK-ra addig nyomjuk. :)

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...