Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

JK Rowling világa - Avagy a varázslatos világok


Vándor

Recommended Posts

Ez még nem volt, úgyhogy most megnyitom, kicsit reklámként is.

Sok ilyen fórum is működik, ami gyakorlatilag átvette ezt a világot, de rendelkezik saját leírással is, ilyen pl az IVD, linket nem szúrhatok be asszem, de a profilomban rá lehet kattintani.

Ez is egy varázslatos világ, csak kicsit másmilyen, mint amit a filmekből megszoktatok. Nincsenek Harry potterek pl :D Mindenesetre, ha bárkit érdekel (mert most így hirtelen annyit tudok mondani, hogy lessétek meg az oldalt), akkor nyugodtan kérdezzetek.

Link a hozzászóláshoz

Lithas Haer !

Remélem nem idézem magamra az Inkvizíció haragját azzal, hogy előrángatok bő tíz éves sírjából egy témát. :grin:
(Ha igen, Avada Kedavra. ;) )

J.K. Rowling Varázsvilága méltatlanul mellőzött az asztali szerepjátékok témában, alig-alig hallani olyanról, aki ezt játszaná-mesélné.
Ha nem zavarja a Közösséget, megosztanám pár gondolatomat ezzel kapcsolatban:

Úgy hozta a Sors, hogy tavaly november közepén megismerkedtem a jelenlegi barátnőmmel (akit igazából már ismertem hét éve, de most alakult úgy, hogy összejöttünk), akiről kiderült, hogy igencsak érdekli a szerepjáték.
A fentebb említett, hét évvel ezelőtti időkben is szívesen hallgatta, amikor a szerepjátékos élményeimről meséltem, korábban, még főiskola alatt játszott is (Most komolyan, ki az a barom, aki egy csinos lánynak törpe harcos karaktert ajánl kezdésre ? Nooormális ? :he: ), és szívesen hallgatta az akkori mesélő ismerőse beszámolóit.
Olvasott KJK könyveket is, van is neki 6-8 db.
Ezekkel kezdtük, én felolvastam, ő játszott, nagyon tetszett neki. Tervben volt, hogy hogy majd mesélek neki rendes szerepjátékot is (két kikötés volt, ne legyen benne kibernetika, és legyen-lehessen társa, mert az egyik KJK könyvben nagyon megtetszett neki az a rész, amikor a "T" betűs nevű barbárral mentek együtt egy ideig). Igen ám, de mit ?
Ynev világa volt az esélyes, azt minimálisan ismerte is, sokat meséltem róla és jó a memóriája. Na de melyik rendszerben ?
Egyik lehetőség volt az eredeti ETK, a másik a későbbi UTK, a harmadik pedig a (gyenge idegzetűek, és blaszfémiára érzékenyek olvassanak tovább, ne nyissák meg a spoilert)

Spoiler

Đ&Đ 5e

Aztán jött Az Ötlet.

Miért ne mesélnék olyan világon, amit már jól ismer ?
Közös nagy kedvencünk a Harry Potter (nekem általa), hát miért ne mesélnék neki Harry Pottert ?
Az eredmény egy lelkes kezdő játékos lett, aki nagyon várja a következő játékalkalmat, aki igazi beleéléssel alakítja a karakterét, őszintén nevetve, őszintén sírva (hol örömében, hol bánatában) a kaland egyes részeinél.

Na de hogy is néz ki egy Harry Potter játék ?

Ugyanúgy, mint az összes többi. :D
Hülyeséget félretéve, tényleg nincs sok különbség.
Leszámítva azt, hogy nem a hagyományos kujtorgó-gyüszmékülő kalandozás amit játszunk.
Eleve kell sok-sok NJK. Hét évfolyam van az iskolában, és van négy Ház. Ha egy évfolyamban Házanként 10 tanuló van csak, az akkor is 280 diák, plusz tanárok, plusz család, szóval van az 300 is. Mi kb 100 NJK-t dolgoztunk ki (85 diák+tanárok+család), és ez néha kevésnek bizonyult (bővült is még 6-8 diákkal játék közben).
De ha úgy alakítod a történetet, hogy kezdetben nemigen lesz másokkal dolga, mint a tanárokkal és az évfolyamtársaival, akkor kevesebb NJK is elég.
Ha jól rögtönzöl, persze tudsz hirtelen szerepeltetni egy (pl) negyedéves félvér Hollóhátast, vagy hetedéves aranyvérű Mardekárost, de nem árt, ha később is emlékszel rá.
Én rendszeresen járok úgy, hogy a rögtönzött ötleteim nyerik el leginkább a játékosom tetszését, még szerencse, hogy naplót is vezet a karaktere, és így ezek is megörökítésre kerülnek.

A játék maga alapvetően storytelling-szerű, már ha jó kifejezést használok. Nem csak a kaland van lemesélve, hanem a hétköznapi részek is.
A Roxfortos levél kézhezvételével kezdődött, ezt követte a pálcavásárlás (Köztudott, hogy a pálca választja a varázslót, és nem fordítva, ezért készült egy táblázat a különféle pálcafák és pálcamagok tulajdonságairól, de talán a karakter jelleméhez-személyiségéhez illő kiválasztása a legjobb megoldás), az utazás a Roxfort Expressen. Ez pl remek lehetőség érdekes jelenetek lemesélésére, pompás barátokat és remek ellenségeket lehet szerezni az út alatt. :D:twisted:
Ezt követte a Beosztási ceremónia, az első vacsora, aztán irány ki-ki a maga Házába.
(Ez is sok lehetőséget rejt, akár barátkozásra, akár másra.)

Célszerű megírni egy kalandot, amibe majd belekevered az év folyamán a játékost/játékosokat. Akár a vonatút, akár a Beosztás, akár bármi későbbi történés remek lehetőségeket ad arra, hogy kis nyomokat helyezz el, amiket összerakva kialakul majd a Nagy Kép, ami megkönnyítheti a dolgát a kaland során (már ha észreveszi őket, illetve emlékszik rá).

Mi lemeséltük a tanórákat is, szakköröket is, kviddics edzéseket is izgalmas és érdekes volt. Persze nem az egész évet, csak az első három hetet. Egy játékestbe belefért általában két-három nap, attól függően, mennyi dolog volt írva rá. Plusz azok az események amik a kalandhoz köthetőek voltak, majd maga a kaland.
A kaland kapcsán ajánlott nem elfelejteni, hogy ez egy 11 éves gyermek, szóval ahhoz mérten kell kihívás elé állítani.
Szóval a játékosok saját kis cselekedeteiből kialakuló szálak, illetve a mesélő kalandja már fog lehetőséget adni bőségesen.
Sőt, ahogy egyes játékosokat ismerem, lehet hogy kaland sem fog kelleni, mert csinálnak maguknak. :D

Persze lehet máshogy is.

Indulhatnak a karakterek felnőtt boszorkányként illetve varázslóként, felsőbb éves diákként, akár tanárként is, aki ismeri a sztorit, és akinek van fantáziája (márpedig az itt lévők bő 90 %-ának van, nem is kevés), ki fog tudni találni remek kalandokat.

Rendszer.

Van fanmade HP RPG a neten, nekem speciel nem jött be első olvasatra, de alapnak és segítségnek nagyon jó volt.
Én a Đ&Đ 5e rendszerét dolgoztam át rá azon okból, hogy egyszerű, ami egy kezdőnél igencsak szempont.
(Plusz lusta disznó vagyok, és 8-10 varázslat már ki volt dolgozva 5e alá, nekem már "csak" a többit kellett kidolgoznom.)
De remekül használható hozzá a SR rendszere (a Kábítólövedék mint Stupor, a Páncél, mint Protego, de párat természetesen ki kell dolgozni).
Látok még fantáziát a SW D6 rendszerében is, a Cyberpunk rendszerében is (EMP-ből Mágia, és/vagy Varázserő Spec Ab, kiberver kuka) persze a varázslatokat mindegyiknél ki kell dolgozni. Említhetném a WoD-ot is, van aki abban mesél/tervezett mesélni, de arról nem tudok nyilatkozni, én nem ismerem annyira, nem is próbáltam, ő meg nem válaszolt az ez irányú kérdéseimre, ő (talán) tudja, hogy miért (mert nekem foglalma sincs :grin: ).
De el tudnám képzelni akár MAGUS rendszerre is, pár képzettséget át kellene alakítani, a varázslatokat is újra kellene írni, de szerintem ezzel a rendszerrel is működne.
 

Mindenképpen olyan rendszert javasolok hozzá, ahol nem merül ki egy első szintű mágiahasználó napi lehetősége két varázslatban, és ahol a szintet lépő karakter tudja fejleszteni a képzettségeit (elvégre ez egy iskola, ahol tanulnak, gyarapodnak, fejlődnek a diákok, furán nézne ki, hogy ötödikig nem nőnek a képzettségei).
A Đ&Đ 5e-t ez okból át kellett alakítani, visszakapta a 3e szakértelem rendszerét, és kapott egy másik mágiarendszert (varázslás szekértelem próbát dobsz, a varázslattól függő célszám ellen, ez CP alá is működhet pl).

Nálunk úgy lett beskálázva, hogy egy elsőéves karakter első szintű, minden év végén (sikeres vizsga után), szintet lép. Azaz egy frissen végzett boszorkány vagy varázsló 8. szintű karakternek számít. Ebből a szempontból optimálisabb egy CP/SR/SW D6 szerű rendszer.

Mi 2003-ban játszunk, öt évvel a roxforti csata után. Ez remek lehetőséget ad arra, hogy a még élő eredeti szereplőket szerepeltessük, és hogy ne kössék gúzsba a kezünket a már megtörtént dolgok.

Ha akad olyan, akinek felkeltettem az érdeklődését, várom szeretettel a fenti témának létrehozott csoportban:
WIZARDING WORLD ASZTALI SZEREPJÁTÉK CSOPORT

Lozartan kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
1 órával ezelőtt-kor tetra írta:

Na, örülök, hogy arckönyvről áthoztad a témát ide (is).

Igazság szerint innen vittem oda.;)

 

 

1 órával ezelőtt-kor tetra írta:

Szóval nekem az a bajom a HP szerepjátékkal, hogy nem igazán lehet mögé konkrétabb rendszert pakolni. Rowling nem jeleskedett a konzisztens világalkotásban, így leginkább egy storyteller jellegű szisztémát tudnék elképzelni csak.

Most is úgy mesélem, de valamit alá kellett kalapálnom (ez lett a Đ&Đ 5e, a fent említett okokból), hogy legyen valami "alapja" a dolognak, ha érted, hogy mire gondolok.

Link a hozzászóláshoz
1 órával ezelőtt-kor Aquer Dryn Endaron írta:

Most is úgy mesélem, de valamit alá kellett kalapálnom (ez lett a Đ&Đ 5e, a fent említett okokból), hogy legyen valami "alapja" a dolognak, ha érted, hogy mire gondolok.

Na pont ez az. A storyteller rendszerek általában csak pár értéket tartanak számon és ritkán bíznak bármit a szerencsére. A DnD elsősorban harcszimulátor, másodsorban storytelling, a szabályok leginkább a harcot támogatják, a maradékot megoldod kreativitással.

Szóval berakni egy ilyen kötött rendszert, mint a DnD alá hibának érzem. FATE jól működhet vagy tényleg csak simán "érzésre" játszani, leírni tulajdonságokat a papírra és néha gurítani egyet, ha azt kívánja a helyzet.

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok! 

Aquer Dryn Endaron: Én is a FATE-re gondoltam elsőként. Számomra a FATE erre lett kitalálva, hogy egy film/könyv/sztori/ötlet, amihez nincs semmi szabálykönyv, de nagyon megtetszett, az játszható legyen a rendszeren keresztül. Ráadásul elég könnyű megismerkedni vele, és szerintem még élvezetes is :D 

De ha ti létrehoztok magatoknak egy sajátot, az is biztosan izgalmas lesz :) 

 

Szerkesztve ekkor: , Bitschak által
nyelvtani hiba
tetra kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
On 2019. 01. 10. at 23:45-kor nekdolan írta:

Úgy emlékszem volt egy olyan verseny, amikor több iskola összegyűlt, hogy összemérjék tudásukat. 

Az a Trimágus Tusa volt a Tűz Serlege részben. :)

 

Idéz

100 npc kicsit sok nekem.

Nekem is az volt, én sem szoktam minden kalandhoz tucatszám kidolgozni az NPC-ket, de ide muszáj volt.
Ezt nem lehet úgy mesélni, hogy van 10-12 kidolgozott NPC, a többi meg John Doe, Jane Doe és Examp Leon. ;)

Link a hozzászóláshoz
1 órával ezelőtt-kor Aquer Dryn Endaron írta:

Most már én is, de egyrészt nem akarom azzal szívatni a játékosomat, hogy X hetente új szabályrendszert tanultatok meg vele, másrészt annyira ritkán kell dobni, hogy igazából tök mindegy... :D
 

:mrgreen:

Hát igen. Ha ritkán dobsz, akkor végülis teljesen mindegy, hogy mit játszol, de ahhoz túl sok statisztika van DnD-ben, azt dobálásra találták ki.

Szóval sok sikert, én mindenképp kidolgoztam volna egy rém primitív rendszert hozzá, kb 5-6 alap stattal, feltehetőleg a házakhoz rendezve (bátorság, cunning, barátság meg intelligencia, vagy valami ilyesmi, már nem emlékszem pontosan a házakra) + 1-2 általános stat, és rém primitíven használnám, mittudomén a statok mennek 1-10, és d6-tal dobok rá és összeadom, ritkán, ha kell.

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...