Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték
Igxaq

Kalandmesterek fóruma

Mennyit készülsz egy modulra?  

115 szavazat

  1. 1. Mennyit készülsz egy modulra?

    • Átolvasom a modult
    • Átolvasom a modult és a karaktereket is elemzem
    • Mindenre kitérek, legrészletesebben, legtöbb időt rászánva
    • A rögtönzés mestere vagyok, nem készülök a mesélésekre
    • Nem mesélek


Recommended Posts

Egy órával ezelőtt-kor MagyarGergely írta:

Aztán - noha nem akarom megpróbálni a való életet szimulálni - de egy szerelembe esés, annak a kialakulása szerintem jóval bonyolultabb, mint egyetlen próba függvénye. Én nem is járnék el így. 

Igen ez a problémám nekem is.

Adott egy lovag 8 éve boldog házasságokban él, igen bigámista az aranyom.  2 gyönyörű nomád (unokatestvérek) felesége van, immáron 5 gyermekkel. Az erőteljesebb asszony írányitja a gyengébbet, ő az inteligensebb, ő neki lett megtaníttatva a birtokigazgatás, de nem vagyok benne biztos, hogy ő köti le a szívét. Ez egy régi 8 éves házasság (mindkettő) ugyan relatíve ritkán látja őket, de van most egy pár éves periodus aminek a végén járunk és nagyjából, 90%-ban otthon tölti.Talán mondhatjuk, hogy kezd a házassága/házasságai ellaposodni. Szeretném ezeket az érzéseket belevinni a játékba, ill. ( és most bátran írok, mert nem látogatja az oldalt. Kata bünti lesz, ha árulkodsz... :D ) közeleg egy csodaszép 3. fél, vagy ez már negyedik? Belezavarodtam :)

Adott egy boszorkány, nyomorék férjét párbajban legyőzte (véletlen meghalt...) egy lovag. Egy bizonyos Ser Barristan. Igen, trónok..., igen mindenben róla mintáztam a karaktert. Ez inkább érdekházasság a boszi részéről egy 60 éves kiélt lovaggal, aki magas fokon űzi a hadvezetést, de komoly terveim vannak hölggyel.

Ill. Adott egy elf, akinek volt felesége egy kaland során veszett oda ( elrabolták a családot és ki kellett őket szabadítani, ő sajna ott maradt.). Szegénykém úgy elkámpicsorodott ( nagyon jól kijátszotta a szerelmest az egész házasság alatt), hogy leült egy Seidal fához és bánatában csirkéket dobált neki, sajnos idült röhögés miatt ott a kalandot felfüggesztettük. Most bele van kényszerítve egy másik elffel való házasságba. A felesége szerelmes belé, gyermeket is szült már neki, a karakter nagyon szerelmes akar! belé lenné, de nehezére esik kijátszani. Úgy tudnám jellemezni, mint azokat a középkori eseteket amikor a fiatal lányka tényleg dolgozik rajta, hogy beleszeressen a vénséges férjébe. Ide is belevinnék egy másik szálat, bár nehezebb vonal, mert JK végletekig hűséges karaktert alakít. Még a boszit is figyelmen kívül hagyja a ceremonia óta.

A varázslót hagyjuk, öööö..... Na őt hagyjuk.

Nem merek mindent leírni, mert a boszorkány olvasgat errefelé, de nagy vonalakban remélem átment a problémám.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

KM instrukciókat kérnék.

Mit tennétek egy olyan karakterrel aki céltudatosan távol marad minden szép nőtől. Még a csunyácskáktól is. Rossz tapasztalata nincs, kimondva nincs de levágható, hogy a bosziktól fél a JK. Mágiát nem akarok használni, egyfajta pozítiv visszacsatolásos játéktechnika oktatást akarok ezzel gyakorolni rajta. Az asztrál dobálos rendszert gagyinak tartom hozzá, meg hát milyen minusz értéket rendeljek a szépség mellé? Átlag felett azaz 12 felett minden pont minusz egy asztrál? Akkor egy 13-as szépségű parasztlányba gyakorlatilag a fél falú szerelmes lenne.

Építő tanácsokat szeretnék kérni........ Tudom a mesélőtől függ, jó KM mindent megold stb... de ez nem tanács. Előre is köszi.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Szerintem hagyd a fenébe a játéktechnikát és lépj egyet hátra!

A következő kaland legyen nőközpontú sztori, ahol szinte minden szereplő a szebbik nem tagja; és szánj ennek a JK-nak valami hangsúlyos, lehetőleg központi szerepet benne. És - ami a legfontosabb - ne legyen benne boszorkány, még véletlenül se szívjon a női karakterek miatt. Sőt, lebegtess meg előtte valami csapatszintű jutalmat, ha sikerül a karakterének "elengednie" magát a történetben, mely során így önszántából kerül közel egy nőhöz, akit teszem fel neki kell elcsábítania. Stb-stb!

Lehetne még rajta bőven ötletelni, de szerintem megoldod. ;) 

 

Üdv,

H.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Egyet értek Hullával, ezt szerepjátékos szituációkkal lehet orvosolni. A JK rá van utalva, olyan helyzetbe kerül, hogy csak egy nőre számíthat, ...stb.

De azt se szabad kifelejteni, hogy talán a játékos más okból nem szeretne ilyenekbe belemenni (nem tudom, nem ismerem a pontos helyzetet). Ha számára, mint játékosnak okoz ez valamiért problémát, talán nem kell erőltetni, végülis ez csak egy játék.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
11 órával ezelőtt-kor Darabolo írta:

8 évet hagytam egyedül egy faluban!!!!  Semmi.....

Az egyedült úgy értette, hogy a többi JK nélkül és egy szép lány sokat próbálkozott nála, haszontalanul. 

Egyébként a másik karakterrel is ugyanez a probléma a játékban sztem. Sőt talán még jobban is.

Amúgy az igazsághoz hozzá tartozik, hogy én abban a játékban boszi vagyok, és hát tudják miket művelek.... :D

Pedig nem is vagyok nagy manipulátor (ezt már sokszor meg is kaptam) de még így sem akarnak úgy járni, mint egy két fiú a játékban... :D

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Általános popkultúrás probléma, hogy a történetekben elvétve akadnak erős, pozitív női karakterek. Erős női karakterek még akadnak, de ez egyben azzal is jár, hogy nonstop manipulálnak, vagy kegyetlenek stb. Nem kecsegtetlek gyors sikerrel, ezen a "teszten" a játékosok döntő többsége elvérzik. Szóval nem egyedülálló a jelenség én nem látok benne meglepődni valót, tök általános probléma.

Ezt szerintem csak úgy lehet orvosolni, ha a kalandjaidba a legpozitívabb karaktereket női alakban jeleníted meg, ezzel szép lassan kiépíted azt a bizalmat, ami egyébként a játékosban nincs benne. Mellesleg beraksz egy férfi "boszorkát", aki tovább gyengíti a sztereotípiát, vagy más hasonló elemmel mosod el kicsit a jelenleg éles határokat. Ennyi. 

Még annyit hozzátennék, hogy egyfajta érettség kérdése is, hogy a játékos "védekezik". A legérettebb játékosok nem elkerülik a veszélyt, hanem karakterben maradnak és örülnek az ilyen jellegű kihívásoknak, mert érdekes szerepjátékos helyzetek elé állítja a karaktert és a játékost egyaránt. A játékosodnak tehát van hova fejlődnie, amennyiben igénye van rá. Ezt persze csak úgy lehet elérni, ha a hozzáállást minden játékos és mesélőként elsősorban te támogatod. Mert ugye abból kellene kiindulni, hogy érzelmi kapcsolatokat kiépíteni nem gyengeség, de ez csak úgy megy, ha nem abuzáljátok, hanem támogatjátok egymást a ebben a kérdésben. Ha ez nincs meg, akkor ne is várd, hogy a helyzet érdemben változzon.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
On 2019. 03. 06. at 9:25-kor Kate írta:

Egyébként a másik karakterrel is ugyanez a probléma a játékban sztem. Sőt talán még jobban is.

Téged is említhetnélek, probálsz csábítgatni, de amikor egy 18-as szépségü dalnok akar veled kufircolni azt elhajtod. Útolag elmondhatom, a karaktered rohadt boldog lett volna tőle :D

Puuszi.

Ui: @Sir Thomas köszi az építő észrevételt, de azért a férfi boszorkát kihagyom, az én KM-ségem alatt ilyen perverzió nem fog történni :D 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Mondjátok véleményt légyszi. Mindenki másképp gondolja nálunk, kíváncsi vagyok ti hogy vagytok vele. (Ismét :D )

Adott egy csapat. Életút. Akárki a KM, igyekszik  jutalmazni a megfelelő TP-vel, de mindig igyekszünk azonos "szinten" tartani a karaktereket. (Nem tapasztalati szimtre gondolok.) De ez a "szint" érdekelne. Minden  kaszt más-más TP értéknél ugrik tapasztalati szintet. Minél magasabb a szint, annál nagyobbak a TP eltérések.

Van olyan KM, aki azt mondja, ha mindenki 10-es szinten van kb, akkor egyforma erősek, ezért az olyan kasztnak jobban oszt TP-t aki "nehezebben" ugrik szintet. Így akár több ezer TP eltérés lehet a játékosok között.

Van viszont aki azt mondja, akkor egységesek ha kb egyforma a TP mennyiségük. Pl 5000 TP körül legyen egységesen minden játékos, nem baj ha van 1-2 szint különbség, mert így van kibalanszolva. (Hiszen pl egy slan 3-as tapasztalati van kb olyan "erős" mint pl egy 4-es vagy 5-ös Tapasztalati szinten lévő lovag. Csak hasra ütés szerűen mondtam valamit most )

Ti mit tartotok szem előtt? Hasonló mennyiségű TP érték vagy mindig azonos tapasztalati szint? 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Azok a kasztok amik nehezebben lépnek szintet sok esetben nagyobb hatalomhoz is juttatják a karaktert mint a többi, így bőven belefér, hogy nehezebb benne fejlődni. Egyfelől simaliba (mármint nálunk), hogy nehezebben lépnek szintet, hisz szerteágazóbb, komplexebb tudást kell megszerezniük vagy csak nehezebb az út amin járnak (pl slan). Másfelől (legalábbis mi úgy játsszuk) bizonyos táposabb képzettségek/képességek elsajátításához is kell mestert találni, esetleg megfelelni a feltételeknek, amit az szab. Pl egy rúnamágia Mf valós tudás, hatalom (táp) lehet, egy rend/mester nélküli varázslónak nem szívesen adják ki, vagy csak jó okkal (elkötelezettség egy ügy/szervezet mellett, szolgálat, talán ZS). Egy rendben meg simán lehet, hogy vizsgázni kell (akár INben is, mi csináltuk :D ), esetleg teljesíteni bizonyos feladatokat, hogy bizonyítsa elég érett a tudás használatára és elkötelezett a rend felé. Ez persze igaz egyéb tanult képességekre, képzettségekre, diszciplínákra is, annak súlyától és vagy elérhetőségétől függően.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
2 órával ezelőtt-kor Darabolo írta:

Kérdés máshogy. Melyik erősebb? Boszorkány 60.000 tp, vagy Lovag 60.000 tp.

Amit eddig mondtatok, teljesen megálja a helyét, kivéve a boszorkánynál, amiről mindenki tudja miért ilyenre csinálták G.A.-ék.

Nem csak erre vetítsd ki.

Kérdésem az volt, ki mire figyel, reális-e karaktereknek több TP-t adni (vagy épp nem adni) csak mert nehezebben lép (vagy épp könnyebben) szintet.

Az hogy ki miben erős megint más.

Ha egy lovag (jelen esetben, csak mert ezt írtad) megvág/üt egy boszorkányt az kb meg is hal. Arról nem is beszélve, boszorkánynak ekkora szintnél esélye sincs túldobni egy lovag védő értékét (max tripla nullánál), varázsolhat ellene. Mindenkinek meg van az előnye/hátránya. 

Szerintem azonos TP mennyiségnél a karakterek / kasztok hasonlóan erősek. Még ezeknél is, hiába próbálod erre kisarkítani. Én nem akarom "csak" erre kivetíteni, nem ez volt a cél!

 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Elég baj, ha a boszorkány le akar vele állni verekedni.  Feltettem egy kérdést, ennyi. Mindt mondtam minden mással egyet értek, csak a boszorkányos résszel nem. A boszorkány azért tették ilyenné, hogy a nők is kedvet kapjanak a játékhoz. Iszonyat erősek a varázslatai, ha az áldozat beleegyezik a csókba akkor korlátlan az erősítés ( akkor meg már vásár napon miért ne árulná fél rézért a csókját? A standja elött a fél falú ott fog tolongani, hisz milyen jó megcsókolni egy 18-as szépségű fiatal lyányt) nagyon gyorsan lép szintet, nála talán csak a harcos lép gyorsabban, de ebben sem vagyok bíztos. Ill. a mágia használok és a többi kaszt közt is kiemelkedően sok kp -ja van. Csak a harcosnak és papnak van ennyi kp-ja szintenként.  Nagyjából ennyi. 

Én csupán azt állítom, hogy eltolná a partít ha a boszorkány a csapatban 4-5 szinttel a többiek felett lenne. De, ahogy már megbeszéltük szeri van.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Nem is igazán tudom, hogy miről beszéltek. Hogy lehet egy kaszt erejét mérni? Miben méred? Szerintem ösztönösen azért mindenki érzi, hogy a játékegyensúly nincs a toppon a rendszerben, de bebizonyítani kb lehetetlen, mert definiálva sincs, hogy mit jelent ez az egész.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Betöltés...

×
×
  • Új...