Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Karakteralkotás


Antail

Recommended Posts

Karakteralkotás, ahogy Hulla látja.

Engedelmetekkel, különösen azok kedvéért, akik még nem olvasták a könyvet, szokásomtól eltérően - :D - egy kicsit bővebben.

Az ÚTKban javarészt meghagyták az eddig megszokott fogalmakat.

A játékos 50 KAPot oszthat szét az induláskor. Ebből költhet Hátterekre (1-10 KAP), 1Mp/Kegy-pont(3 KAP), 1HM/Pp(2 KAP), 1Kp/Fp(1 KAP). Szerintem ez optimálisan lett kialakítva. A KAP költség kvázi egyensúlyban van.

A hátterek közt a legfontosabb a választható Iskolák/Rendek/Klánok kiválasztása, amelyek 5-10 KAPba kerültek. Nos az a történet, hogy a kaszt rendszer a múlté, itt véget is tér. Akárki akármit mond, kasztok vannak és kész.

Ami még fontos a faji háttér (1 KAP), amennyiben nem embert indítunk. Ezt szerintem árnyalhatták volna én pl az elfet 2 KAPért osztogatnám.

Vannak még egyéb hátterek, melyeknek értéke 1-3 KAP, pl. Nemesi származás, Anyagiak, Szellemlátó, stb.

Nagyon fontos és ami nekem nagyon tetszik, hogy a hátterek a karakter KAP pontjaiból (amiket szintlépéskor újfent mindenki eloszthat majd szabadon, kivéve Háttérra), végérvényesen levonódnak.

Ezt követően (vagy inkább hamarabb) a 10 fő tulajdonság közt kell elosztani 135 pontot. Ez tápolóknak kevés, szerintem pont elég. Fontos, hogy a fajok többé nem adnak se Tulajdonság módosítot, se képzettségeket. Ezzel gondolom kiegyensúlyozni szerették volna a dolgot, végülis ez sikerült. A fajok a faji maxot, és könnyebben tanulható képztsségeket adnak csak. Ja és az elf/félelf +10/+5 CÉt.

Amit én mindig is szorgalmaztam és végre megvalósult, hogy a pontosztásnál csak táptalajnak számító Szépséget lecserélték a játék szempontjából hangsúlyossá tehető Karizmára. Háromszoros hurrá! :)

A többi alapvető statot a Tulajdonság teljes értékéből kell származtatni.

Ké=Gyo+Érz

Té=Erő+Ügy+Gyo

Vé=Ügy+Gyo+60

Cé=Ügy+Érz

Fp=

Link a hozzászóláshoz

Tha'thassa armudar!

Hulla nagyon korrektül összefoglalta a lényeget, néhány megjegyzésen kívül nem is nagyon tudok mit hozzáfűzni.

"Kasztok" definíció alatt mi az ETK-s verziót értették, ami a kiválasztása pillanatától a karakter haláláig meghatározza a karakter fejlődését. Itt gyakorlatilag egy alap induló képzettségcsomagon kívül semmi mást nem adnak, és elenyésző kivételtől eltekintve nem is kötnek meg semmit. Az iskolák "adnak" ugyan háttereket, de ezek bele vannak kalkulálva az iskola pontköltségébe. Valójában a varázsló például 8 pontos iskola +1 pont pszi érzékenyéség + 1 pont mágikus fogékonyság. Az egyszerűség kedvéért hagytuk azt a lépést, hogy az iskola felvétele után keresd ki a vonatkozó háttérkövetelményt, és vedd meg a megfelelő hátteret.

A Barbár karakter valóban szintenként 1-3 pontot spórol a Mágiatagadás miatt ugyanakkor el is veszít ennyit, mivel egyes képzettségeket több Kp-ért kell megtanulnia.

Tápolási lehetőséget mi igen keveset találtunk a rendszerben, ezeket is igyekeztünk csökkenteni. Versenyen valóban erősebb karakterek fognak születi, azonban ezek is csak azért, mert egybe kapják meg az X. szintnyi KAP-jukat, így kapásból úgy kezdenek, hogy első szinteken csak Kp-t vesznek, elsajátítják az összes fix bónuszt adó képzettséget (huncutkodnak a sorrenddel, hogy mindenképp meglegyen a Tulajdonság követelmény és ne kelljen erre felesleges Kp-t áldozni), az utolsó néhány szintnyi KAP-ot pedig egyben költik el harcértékre és/vagy Mana-pontra.

Sajnos ez elkerülhetetlen, hiszen a karaktereiket nem szintről-szintre kell alkotniuk, de versenyre mindenki kicsit erősebb karaktert hoz, ezzel szerintem nincs semmi baj, hisz a helyezés úgysem ezen múlik. Otthoni játékban azonban nincs lehetőség nagyonelszállni az értékekkel. Legalábbis nekünk nem sikerült.

Gambit

Link a hozzászóláshoz
A Barbár karakter valóban szintenként 1-3 pontot spórol a Mágiatagadás miatt ugyanakkor el is veszít ennyit, mivel egyes képzettségeket több Kp-ért kell megtanulnia.

Ez most hogy érted? A mágiatagadás, amit a Barbár "ingyé" kap az 1-5 KAP. Ha a max-ot választja az 5KAP és az épp annyi, mint a barbár "kaszt" KAP költsége. Én ezt túlzásnak érzem!

De ha már itt vagy, megkérdezhetném, hogy a Boszi iskola 5KAP-os költségét mivel indokolnátok? Komolyan érdekel!!!

:?:

Link a hozzászóláshoz

Újabb kérdés merült fel bennem a KP-kal kapcsolatosan: Az iskolák "tanulói" minden szinten az 50-X KAP mellé még alapban megkapják az iskolánál leírt KP mennyiséget? A Példakarakterekből, és a KP leírásából én ezt szűrtem le. Szerintem az azért kicsit soknak tűnik. Az OK, hogy első TSZ-en megkapja, de hogy utána minden további szinten.....

Link a hozzászóláshoz
Újabb kérdés merült fel bennem a KP-kal kapcsolatosan: Az iskolák "tanulói" minden szinten az 50-X KAP mellé még alapban megkapják az iskolánál leírt KP mennyiséget? A Példakarakterekből, és a KP leírásából én ezt szűrtem le. Szerintem az azért kicsit soknak tűnik. Az OK, hogy első TSZ-en megkapja, de hogy utána minden további szinten.....

Milyen "iskolánál leírt kp mennyiség"-re gondolsz? :shock:

Az iskoláknál csak ajánlásokat írnak, hogy mennyi Kp-t vásárolj a szintenkénti csökkentett KAP-ból! A példakarakterekből meg ne indulj ki, én nagyjából átnéztem azokat és eddig nem találtam olyat, amibe ne lenne számszaki hiba! :( De ha te igen szólj! Egyébként az, hogy a könyv hemzseg ilyen apró formai és ... (nem tudom milyen) hibától, az engem nagyon elszomorít. Pedig kis energiaráfordítással ezt mind könnyen javíthatták volna. :evil:

Visszatérve a Kp-ra, a KAP-ból vett Kp-n felül még első szinten (de csakis az elsőn) megkapod a teljes Int-ed értékét Kp-ként.

Kb, ennyi.

üdv,

Hulla

Link a hozzászóláshoz
Újabb kérdés merült fel bennem a KP-kal kapcsolatosan: Az iskolák "tanulói" minden szinten az 50-X KAP mellé még alapban megkapják az iskolánál leírt KP mennyiséget? A Példakarakterekből, és a KP leírásából én ezt szűrtem le. Szerintem az azért kicsit soknak tűnik. Az OK, hogy első TSZ-en megkapja, de hogy utána minden további szinten.....

Milyen "iskolánál leírt kp mennyiség"-re gondolsz? :shock:

Az iskoláknál csak ajánlásokat írnak, hogy mennyi Kp-t vásárolj a szintenkénti csökkentett KAP-ból! A példakarakterekből meg ne indulj ki, én nagyjából átnéztem azokat és eddig nem találtam olyat, amibe ne lenne számszaki hiba! :( De ha te igen szólj! Egyébként az, hogy a könyv hemzseg ilyen apró formai és ... (nem tudom milyen) hibától, az engem nagyon elszomorít. Pedig kis energiaráfordítással ezt mind könnyen javíthatták volna. :evil:

Visszatérve a Kp-ra, a KAP-ból vett Kp-n felül még első szinten (de csakis az elsőn) megkapod a teljes Int-ed értékét Kp-ként.

Kb, ennyi.

üdv,

Hulla

Köszi, így már világos. Szerintem is csak első szinten van az "IQKP". Egyébként tényleg nagyon sok a számisztikai hiba a példakarakterekben, de legalább vannak példakarakterek.

Link a hozzászóláshoz

Gambit: Erre még mindig kiváncsi lennék! Szóval kérlek, reagálj már rá.

A Barbár karakter valóban szintenként 1-3 pontot spórol a Mágiatagadás miatt ugyanakkor el is veszít ennyit, mivel egyes képzettségeket több Kp-ért kell megtanulnia.

Ez most hogy érted? A mágiatagadás, amit a Barbár "ingyé" kap az 1-5 KAP. Ha a max-ot választja az 5KAP és az épp annyi, mint a barbár "kaszt" KAP költsége. Én ezt túlzásnak érzem!

De ha már itt vagy, megkérdezhetném, hogy a Boszi iskola 5KAP-os költségét mivel indokolnátok? Komolyan érdekel!!!

:?:

E témához felmerült újabb kérdésem:

Miért 7 KAP a papi iskola és miért 6 KAP a paplovagi? Hisz a paplovag jóval több és értékesebb képzettséget kap az iskolájától, ráadásul semmivel sem gyengébb a mágikus repertoárja, mivel most már számára is elérhető az összes szakrális varázslat. Okok?

Link a hozzászóláshoz

KAP rendszr avagy hogy hozzunk létre életképtelen karaktert. Itt szinte csak 1 feladatra kifejezetten kiélezett karit lehet létrehozni s onnantól már hogy valami mást kell csinálnia vége van. 1 kalandos karaktereket hogy játszassam életútban? És a korok alatt más sem változik mint hogy nagyon profi lesz a karim. és öregen és kopaszon is legyőzhetetlen lesz. Bár még nem jutottam el odáig. :D

Link a hozzászóláshoz

Üdv :)

A hátterekre visszatérve:

Nagyon szép, hogy leírtátok az egyes értékekhez tartozó tulajdonságokat, de egy szellemmel való kapcsolat, pl hegyszellem, esetén a viselkedés változása úgyszintén le van írva, de az már nem, hogy a tulajdonságok miként módosulnak általa, mert módosulniuk kell, ha erre külön felhívtátok a figyelmet.

Pontelosztás.. hm.. még versenyen indokolt, otthon jobbszeretem a dobálós módozatot... ezzel a rendszerrel a sablon elf karakter, kissé hűvös, gyors és ügyes, ráadásként igencsak éles a szeme, nem alkotható meg, amit azért hiányolok, továbbá továbbra is a képesség 10feletti része alá kell dobni képességpróba esetén, ami egyenesen halálos lehet, az egyetlen célra kiélezett karakternek....

Itt sajnos kénytelenek leszünk ismételten megegyezést kötni az adott partival, ahogyan eddig is, hogy legyen valamicske esély...

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Szerintem azért nem olyan rossz a helyzet... A karakterek megalkotásánál ugyanis 1 pontért vehetsz 1 főértéket, csak később fog visszaütni... Később meg 20 pontért fejlesztheted... Csak azért van a pontelosztás, hogy kiegyensúlyozott legyen a rendszer, de erre -ahogy te is mondtad- lehet hozni egy házi szabályt... Én pl. valószínűleg nem háttérpontnak számolom majd a főértékpontot, hanem 2 KAPért lehet venni, de később nem vonódik le az 50ből... Így 16os átlagú karaktert ki lehet hozni, de akkor minden más (fp, kp, harcértékek, stb) gyenge lesz...

Üdv!

Link a hozzászóláshoz
továbbá továbbra is a képesség 10feletti része alá kell dobni képességpróba esetén, ami egyenesen halálos lehet, az egyetlen célra kiélezett karakternek....

Itt sajnos kénytelenek leszünk ismételten megegyezést kötni az adott partival, ahogyan eddig is, hogy legyen valamicske esély...

Mondjuk ezt én sem értem, ha jól emlékszem még jó 8 hónapja kérdeztem a tuan fórumán, hogy ugye ez nem így lesz. Mondták hogy nem, mert ugye milyen .hülyeség már, hogy egy átlagos próbát 3as meg 9es képességgel ugyanannyi eséllyel (nem) oldasz meg.

Ehhez képest...

Mindegy, nálunk eddig a 'képesség fele alá k10zel' elég jól működött, ezután is jól fog.

(a legenyhébb módosító az, hogy merre kerekítünk)

(ha 2k10zel dobsz, akkor túl sok átlagos érték jön ki)

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Átlagos dologra nem dobatsz próbát, csak szélsőséges esetben, és ott is csak akkor, ha nem biztos a dolog. A 18as erejű karakter bizony eltolja a szekeret, nem kell hozzá próba... Ugyanezt kb meg lehet mondani a 10 alatti értékekre is. Ha ott van valami olyan, amit meg kéne csinálnia, és átlagos képességeket igényelne, na arra tényleg kell próba...

Az egyetlen gond az, hogy a képességpróba NINCS tisztázva, és a tíz alatti értékekre valóban nem figyelnek (talán azért, mert úgy gondolják, egy kalandozónak nem lehetnek 10 alatti értékeik? :) Hát, pedig szoktak :D )

Nincs eléggé részletezve a dolog, maradhatna így, csak hozzá kéne még tenni... Azzal meg az a gond, hogy megint háziszabály, és nem egységes...

Üdv!

Link a hozzászóláshoz

Szerintem a próbákra az a megoldás, hogy a KM a gyakrolatban sokkal intenzívebben ad módosítókat rájuk az eddig megszokottnál.

Ha belegondolunk, egy átlagos ember 11-es értékkel rendelkezik, ami azt jelenti, hogy egy olyan próba során, ahol a siker-bukás esélye egy átlag ember számára azonos (50-50%) +4 módosítót kellene adni.

:?:

Link a hozzászóláshoz

Diassan kerlas!

A próbákkal kapcsolatban Hullával kell, hogy egyetértsek, hiszen én is ekkora módosítókat szoktam adni átlagos nehézség esetén, nem vagyok lusta.

Nem tartom túl jó módszernek, hogy minden apró-cseprő dologra dobassunk, ez elronthatja a hangulatot és bizonyos főértékek szerepét túlértékeli. Hiszen a leggyakrabban azért Ügyesség, Érzékelés, Intelligencia és Gyorsaság próbákat dobatunk (gonosz KMeknél az Egészség főérték lételem :D8) ), de mondjuk ki dobat (UTKben) mondjuk Asztrál próbát? ez azért valamivel ritkább eset.

Tetszik ez a k10 felezős ötlet, de akkora kerekítés szabályai szerint a páratlan értékek lennének előnyben... :wink:

Azért ha a karakternél sorozatosan valamien nagyon alacsony értékeket látok, mondjuk 8 alatt, akkor az illető jó eséllyel valami tápolásra törekszik, azt meg ugye nem szeretjük.... 8) ilyenkor kell jól a kezére csapni (vagy a játékban örökösen ezt a hiányosságát felhánytorgatni)

Link a hozzászóláshoz

Nem tartom túl jó módszernek, hogy minden apró-cseprő dologra dobassunk, ez elronthatja a hangulatot és bizonyos főértékek szerepét túlértékeli. Hiszen a leggyakrabban azért Ügyesség, Érzékelés, Intelligencia és Gyorsaság próbákat dobatunk (gonosz KMeknél az Egészség főérték lételem :D8) ), de mondjuk ki dobat (UTKben) mondjuk Asztrál próbát? ez azért valamivel ritkább eset.

Én asztrált akkor szoktam dobatni, hogy ha egy NPC hergeli a JK-t, ha valami 'belső ösztönre' kell hallgatnia (pl. a tömegben elkapja annak a pillantását, aki bámulja - ez nem érzékelés).

Akaraterő+Asztál akkor van nálam, hogy ha két JK már fél órája veszekszik a terven, és nem egyeznek meg. Ilyenkor a két karakter képességei döntenek.

(mondjuk most már a karizma ellenpróba jobb)

Tetszik ez a k10 felezős ötlet, de akkora kerekítés szabályai szerint a páratlan értékek lennének előnyben... :wink:

Lehetne 20 oldalúval a fele alá, ha van olyan kockátok :D

Egyébként a 'k10 és a képesség fele' azért született, mert az eredetileg kitalált 'egész képesség alá 2k10' túl sok átlagos (6-14) értéket szül.

Azért ha a karakternél sorozatosan valamien nagyon alacsony értékeket látok, mondjuk 8 alatt, akkor az illető jó eséllyel valami tápolásra törekszik, azt meg ugye nem szeretjük.... 8) ilyenkor kell jól a kezére csapni (vagy a játékban örökösen ezt a hiányosságát felhánytorgatni)

Az alacsony érték miért tápolás? :roll:

Az 58 éves néhai sikeres bárd karakteremnek az összes fizikai képessége 12 alatt van (egészség, állóképesség 10 alatt). De még mindig sármos :D

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Haladok az olvasással... pár szó a karakteralkotásról.

Mondhatni, teljesen megváltozott. Szerintem nem előnyére.

A dobások elmaradtak, (ami nekem pl. hozzátartozott a MAGUS-hoz...-bár nem mondom, hogy tökéletes volt...) ehelyett van a pontelosztás. Ez..hm. Kicsit versenyhangulatú. Nekünk egyszerű... egy kezdő nem tud mit kezdeni vele. A régiben kidobta, és volt. De itt nem tudhatja, hogy mi mennyit is ér, mire is jó, mennyinek kellene lennie.

Aztán nézzük a sokat emlegetett egyensúlyt. Hát, nem tudom. Gyakorlatilag, ha találkozik két kalandozó, biztosra vehetik, hogy a másik átlaga szintén 135... :) nincs kirívóan magas, vagy alacsony dobás, holott szerintem nem mindenki egyforma.

Ez a pontelosztás egyébként tálcán kínálja a tápolás lehetőségét, szinte buzdít rá. Emellett a képességpróba továbbra sem megoldott... egyértelműen.

Pozitívuma, hogy gyorsabb, egyszerű, és a fejlesztést is belevették a rendszerbe, azaz lehetséges a képességek fejlesztése.

Nem bírok elmenni viszont az asztrál megváltoztatása mellett. Ez minek? Gyakorlatilag a régi asztrál beolvadt az akaraterőbe, és a régi akaraterő most csak az akaraterő fele lett. Megvalósíthatatlan most már a heves érzelmi állapotú, de magát vasakarattal irányító karakter, ami elég érdekes szerepjátékténma volt... az újdonság is biztosan jó, de mi indokolta vajon? Minek? Az asztrál pedig teljesen új. Az más kérdés, hogy a copy-paste (tudom, tudom, van, ahol kellett, nem is ez a baj!) igénytelen alkalmazása folytán az asztrál egyik leírása az új jellemző, a másik szó szerint a régi... akkor most mi is van?

És mostantól mi a fenére dobatok asztrálpróbát? Mert még homályos. Hogy átérez-e valamit? Ötletek? (mert a "vacak" régi egyértelmű, és használt is volt...)

Szépség változtatása... ez tetszik, ami a lényegét jelenti. Ideje volt isztázni... de maradhatott volna a név, csak le kellett volna írni világosan, hogy mit jelent, hogy nem csak a testi szépség.

A KAP elosztást én már az UT-ben sem alkalmaztam, nem tartom jó ötletnek. Nem vagyok benne biztos, hogy kell ekkora szabadság. Ez csak a tápolásra jó, a mérlegelős taktikára, ami szerepjátékból stratégiai játékká változtatja a karakteralkotást... Valaki már említette, hogy végletekig specializált, irreálisan sarkított karaktereket lehet, kell létrehozni.

A szintlépés ennek megfelelően szintén igencsak táp-lehetőséges, persze oda van írva, hogy a KM szóljonbele, de ez eddig is, mindenre igaz volt... magában a rendszer viszont elég fura, túl szabad, megintvcsak taktikázós.

Hátterek. Érdekes újdonságok. Ezek némelyikét bele lehetett volna építeni a régi rendszerbe is, mert van, ami jó. De így, borzalmas. Arra gondolok, hogy iszonyatosan tápoló, megintcsak végletekig specializált karaktereket fog eredményezni. Szinte kínálja magát a dolog... nyilván azt válogatom majd össze, ami hasznos...

Már előre félek egy versenyre összeállítot csapattól, ahol nyilván az összes előny meglesz a csapaton belül, hiszen mit számít az egy játék alatt, hogy a szintlépésekkor csak 1-2 KAP-ot oszthatok szét? (jó, tudom, befolyásolja majd a harcértékfejlődést, például, de értitek, mit mondok.)

Az iskolák. Van 3-4 féle mindegyikhez, meg általános... a többi meg szia. Ez elég szegényes a másikhoz képest, no nyilván a lehetőségek korlátozottak egy 5-6 könyves rendszerhez képest.

Az iskolákkal semmi bajom, kivéve, hogy pl hiányzik olyan zseniális szerepjátékkaszt, mint a bajvívó - de ezek a régi alkasztok gyakorlatilag, csak a zászlón lengedez az "eltöröltük a kasztokat" felirat.

Többen elmítették, magam is csatlakozom, hogy ha már ez a rendszer van, akkor célszerű volna egy "iskolaalkotási segédlet" , szabályok, mely szerint mindenki alkothat otthon iskolákat, és nem lesznek azok agyontápoltak, mint ahogy régen előfordult.

Fajok... kevés változtatás, de vajon ezt mi a fene indokolta? Mondjuk az tetszik, hogy képzettségeken nem kapnak meg automatikusan, csak könnyebben tanulhatnak, ezt reálisabbnak érzem Ynev valóságához. De ezt megint csak könnyen meg lehetett volna variálni a régi rendszerben is. És mi lesz a jó egyéb fajokkal? (nem, nem a khálra gondolok ,azt nem sajnálom... de a dzsenn, amund, vadork nem volt olyan rossz... )

Összefoglalva: Egy gyors, egyszerű, egy helyre egyértelműen összegyűjtött rendszer, jópár fölösleges változtatással (szerintem), a jó részeit pedig könnyen lehetett volna a régibe is építeni. Viszont nehezen megérthető, szükségszerűen nemkívánatos taktikázást és tápolást eredményező rendszer... kár érte.

Eddig egy minusz a rendszernek, plusz a réginek.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

A régi rendszerben is ugyanúgy lehetett tápolni, mert "jó még egyszer újradobom" "meg még egyszer" effekteket sokszor láttam... Itt legalább egységes, és egyébként lehet váltani főértéket KAPra, úgyhogy szerintem nem annyira egyenlőek a karakterek. Egy jó szerepjátékos pedig nem csak a pont ideális hátteret fogja felvenni magának... Egy életút során nem lehet előre megtervezni mindent, úgyhogy találomra kell valamit választani, és remélni, hogy bejön a dolog. Én azt mondom, nem lett rossz ez a rendszer, de én is adnék egy másik karakteralkotási lehetőséget is. Lehessen így is alkotni (versenyek miatt pl. teljesen jó lenne!), de legyen egy dobálós módszer is. Ott sem kell általánosítani, lehet ugyanígy 135ös átlag, de dobásokkal együtt. Van 10 képesség, ebből meg lehet adni, milyen dobáskódból hány lehet... Aztán dobáljon mindenki, aki azt szeretne :)

Én nem adnék mínuszt az új rendszernek, csak hiányérzetem van, de attól még ez is működhet, ezért nem adok pluszt sem. Réginek szintúgy nem adok, mert ott pont ezt hiányoltam. :)

Üdv!

Link a hozzászóláshoz

Hello!

Nekem teszi az uj karakte alkotás, végre olyan amilyet szeretnék.

A főértékek sokféle nővelési lehetősége tetszi.

Az iskolák végre csak iskolák, tehát ad egy alapot és segít a tanulásban, és számomra felesleges dolgokat nem késöb sem.

Képzetségek na itt egy kicsit átkellet értékelnem a viágnézetet, mert jó ez az 1-5-ig, de néhány dolog feleslegesen került az 5. szintre. Itt időnként ugy éreztem, hogy nem tudtak mit ki találni igy a régi szét nyujtották. A karaket faj választása végre nem +- főérték, hanem csak faji maximum, a különleges képességeik nagyjából maradtak. A hátert jol eltelálták. KAP- ból való iskola választás is jó, csak az arányok eltolodtak, illetve remélem hamarosan készitenek kiegészítőt árnyaltabban. Az iskolák adnak hátteret, ez jó mert ez jelzi kiket vesznek fel. Csak lehetett volna az is háttének amit ad.(Pl.: Dorani varázsló rend nél a rans, mert a szöveg is ilyesmit sejtet)

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Még néhány észrevétel.

Valóban egységes, és egyszerűsített a karakteralkotás, ez tetszik benne.

A kasztok azonban megmaradtak, (ez engem nem zavar, csak akkor a fenének hangoztatják az ellenkezőjét...) és az egyensúly sem annyira egyensúlyos....

Mert az összes iskola megkapja ingyen a szükséges háttereket. Tehát pl. egy mágiahasználó snem lesz "hátrányban" egy nem mágiahasználóval szemben, azaz jelentős előnyre tesz szert a kaszttal, hiszen ingyen kap mágiát, pszit, stb.

Az iskolák leírása felemás. Tetszik, hogy minden egyhelyen, egységes értelmezés szerint megvan. De emiatt jelentősen lerövidültek a leírások, pedig sokak szerint az is fontos lenne...

Emellett pedig sok mindent összevontak, másokat elhagytak.

Kifejezetten nem fogadtam szívesen a (szükséges, vagy nem is?) változtatásokat, ami inkább az alkotók saját háziszabályait, vagy inkább elképzelésit tükrözik, mint az eddigi világot... pl. a fejvadászokat feltornázták a krániak szintjére, azaz minden fejvadászklán az ottani specializálódásokkal indul, holott eddig ez csak a sötét birodalom fejvadászait emelte mindenki más fölé... ja, és a saggitorokat mégis elhagyták. :( A gorviki fejvadászból kahrei vértben szaladgáló harcost csináltak, akihez nem illik a pszi, holott az eredeti leírások szerint harcművészetük niaréból származik (!). Az ikrek hovatartozását is jó lenne tisztázni, mert ugye a legújabb Tuan regények szerint ők Morgena harcosai, a törvénykönyvben meg a Tharr hű boszrkányhercegek, hatalmasok, meg a birodalom kiszolgáli... akik főleg csak a Toronon belül tevékenykednek, mégis mindenki őket ismeri azon kívül, tehtá a (régi írások szerint) kívülállónak minden toroni fejvadász iker... most akkor hogy is van ez? Az embervadászok szövedékéről továbbra sincs semmi... pedig az is legújabb Tuan regény... (csak mert állítólag a regényekhez akartak maximálisan alkalmazkodni - lásd pl. gyógyítás dala - a legodanemillőbb pl., de akkor ezzel mi lesz? A kardművészből szamurájt csináltak, a Kyel papot összemosták a Dreina pappal, így most már három bíró is van a Pyaroknál. Jogos volt korábban a kérdés, hogy vajon miért kerül kevesebbe a paplovag, mint a pap? Hiszen ugyanazt tudják! A sogronitákból szerafistákat csináltak...

Az isteni mágia? ez a legérdekesebb eddig számomra. Eddig az volt, hogy a pap a Mp-t istentől kapja, abból varázsol, Ez ok. De hogy az isten rajta keresztül SZEGI MEG AZ ÕSI EGYEZMÉNYT????????????????????? (egyébként, a MAGUSban eddig ősi egyezmény volt a neve, gondolom, ez is a "régóta várt szükséges változtatás" része, hogy nem lehet ezen hívni, hanem isteni törvény lett belőle... Gondolom, akkor Krad papjai nem varázsolhatnak, mert elvégre ő találta ki, meg azok az istenek papjai sem kapnak semmit, akik beleegyeztek az ősi egyezménybe, hiszen ők belátták, hogy ez szükséges, és nem akarják megszegni... aki pedig megszegi - ezek szerint, amelyik istennek a papja varázsol egyet - arra rögtön megharagszanak az istenek, és bosszút állnak rajta - lásd: Orwella. Ez elég érdekes volt.... emellett akkor minek kellene a kegypont, mivel az isten úgy - értsd olyan mértékben avatkozik be, ahogy akar, tehát nyugodtan elkölt 100 Mp-t is, ha fontos az ügy, hiába van a hívnek csak 5... Emellett fölöslegesnek tartom ez a változtatást is, mivel semmi nemn köti a kegypont kegységét, aki akar, vesz magának, miélrt ne maradhatna Mp?

A hátterekről...

Nincsenek itt tulzások? Pl. a vagyon. Elég szép summát lehet így összeszedni... bár ettől még lehet valaki kalandozó...

De az komolny, hogy pl. 3 KAP-ért a karakter az Aranykör lovagrend nagymestere lehet? Első szinten induláskor? Ne jó, csak helyettes... :) ez kicsit melléfogásnak érzem...

A másik, hogy valakik (KM) elképzelte már, hogy néhány hátteret hogyan mesél ki? Eddig is elég volt a zónára figyelni, mert ugye azt autmatikusan érzik. De most már a karakterek automatikusan látják a szellemeket, a személyes aura védelmet, és az összes varázslatot... Ez most komoly? Hogy a bánatba lesz ez kimesélve jól? Mert elég pontos tervezést igényel...

Hogy valami jót is írjak...

Tetszik, hogy az iskolák adnak oktatási előnyt, és ezek nem ajándék képzettségek formájában jelentkeznek.

Az is kihangsúlyozódik, hogy aki nem iskolából jön - azaz nem vállal kötötséget - az megjárja, lehet ilyen, csak sokkal nagyobb hátrányban van, ezt reálisabbnak is érzem.

Viszont tessék odafigyelni a kötöttségekre, tehát a rend felügyeli az övéit, és üldözi a renegátjait! Végre erre több helyen fel is hívják a figyelmet, így aztán el lehet felejteni a kötöttségek nélküli "kihalt a rend, csak én maradtam" meg a "klánfőnök engedélyezte a kalandozást" című sablonokat. Aki a saját feje után megy, az vigye magával az üldözőket is... :)

Viszont szánalmas az, hogy a nagy szabadságos karakteralkotási rendszer mellé gyakorlatilag jelentés és alap nékül beírják a kasztokhoz, hogy "általában 6 pontot költ"... mivel harcias, 10 pontnál sosem tölt kevesebbet erre... :) szóval akkor most vagy a hangoztatott szabadsgá, vagy a kötött KAP. De ez így gyakorlatilag fölösleges pár oldal, mivel gyakolatilag nincsenek megkötések, a KAP-ból mindenki azt vesz szintlépésenként, amit tud, az iskola nem támaszt erre vonatkozó kötést...

Összefoglalva:

Átgondolt, végre egységes, egyszerű, gördülékeny karakteralkotás és fejlődési lehetőség. Sajnos kisebb hibák, és átgondolatlanságok, és "szükséges?" változtatások a világban is, ami szerintem nem kellene bele!

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...