Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték
Antail

Karakteralkotás

Recommended Posts

Üdv!

köszönöm a részletes választ, jó látni, hogy foglalkoztok a kérdésekkel, bár a milyenséget lehetna még javítani - lásd később.

Gergely... amit leírtál, az finoman szólva is igen elfogult és sok helyen nagyon sarkított. Nem tudom, mi ez az engesztelhetetlen ellenszenv a könyv iránt, de szerintem próbáld egy leheletnyit félretenni, és objektívabban olvasni.
Hm. Azt teszem... Ha nem tenném, eleve el sem olvasnám, mert már a létrehozását - értsd a "régóta várt és szükséges változtatásokat" eleve nem tartom jó ötletnek...

Egyébként nyilván az lenne a jó vásárló, aki nem foglalkozik a részletekkel, csak megvesz mindent - de hát szerintem ez nem ilyen műfaj. Szóval az ellenszenvet nem tagadom, viszont nagyvonalúan elsiklassz a pozitív dolgok felett... még ha azok nincsenek is annyira megindokolva - hiszen azokkal nem vitázol. :)

Valamint az objektivitásról érdemes mér elgondolkodnunk ITT, ebben az esetben. Mert hibásan (persze az UTK szempontjából roppant előnyös helyzetben) indulsz ki, vagy neki a beszélgetésnek. Ugyanis nem arról van szó, hogy itt egy könyv, és ez jó-e vagy sem. Hanem arról, hogy van egy régebbi rendszer, és EHELYETT (azt megölve, minden gazdagságával együtt) van egy új. Természetese, hogy összehasonlítják a népek, hogy egyáltalán van-e létjogosultséga, hogy indokolt volt-e, hogy miket -igen, milyne saját szájíz, és nem megreformált szabályrendszer beli - dolgokat változtat meg szeretett világukban. Én legalább is így látom és eszerint állok hozzá. Szó ami szó, nehéz vállalkozás, a MAGUS logikátlanságai, az UT okozta semlegesség, és az alapkönyv kudarca után egy tökéletes könyvet kellett volna kiadni... de hát ez jutott.

Köszönöm a helyreigazítást a "kasztokkal" iskolákkal kapcsolatban. Mint korábban is írtam, ez nem olyan rossz, sőt, szerintem reális a fejlődés lehetősége és szabadság - vagy ott tanulok később is, vagy nem. :) . A KAP követelmény ok, értem, bár ezt még előveszem majd...

Az rpg.hu-n például épp azért lettünk megszólva, mert a karakteralkotás túl szabad és nem ad elég mankót a kezdő játékosoknak. No, ez például egy ilyen kis

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

A tegnap végre sikerült kipróbálnom az új rendszert, és máris akadt vele egy kis problémám. 1. szinten játszottunk, én tolvajjal voltam (azon belül is zsebes). Hát el kezdtem összeállítani a karakteremet, és amikor készen lettem vele, egy kicsit meglepődtem.

Leírom az értékeket, és főbb adatokat, így talán érthetőbb lesz.

Erő 11

Gyorsaság 15

Ügyesség 17+1 (4. fokú fegyverhaszn)

Érzékelés 16

A többi tulajdonság most nem számít.

KAP poont szétosztása:

Tolvaj kaszt 6

Sugallat 1

Fp 4

Hm 9

Kp 30 !!!!!!

Majd a karater megalkotásában eljutottam oda, hogy kiszámoljam a %-os képzettségeimet. Na itt jelentkezett a probléma. Megnéztem a példakarakter, és átszámoltam. Erről megállapítottam, hogy amelyik %-os képzettséghez két tulajdonság is van írva, ott mindkettőt hazzá kell adni a zsebes képzettségeinél található értékekhez.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Tha'thassa!

1. A százalékos jártasságok nem lettek eléggé részletezve az UTK-ban, nincs leírva rendesen mit jelent a Tulajdonságkövetelményük. Több vonatkozó Tulajdonság esetén a játékos választhat, hogy melyik képezze a százalékos alapértéket, de a kettő nem adódik össze!

2. A Veszélyérzék képzettségnél egyértelműen csak az Érzékelés számít, az Ügyességnek ehhez a jártassághoz semmi köze.

Gambit

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Kele eltudnád nekem küldeni annak a karakternek az adatait, mert egy első szintű tolvajt akarok én is csinálni csak hát debrecenben ELFOGYOTT!!! az UTK és nincsen egy havernak sem. az e-mail címem helion93@hotmail.com Ha elküldöd akkor negyon megköszönöm Smile

Üdv!

Hát én szivesen elküldeném, csak az a baj, hogy nagyon el lett rontva az a karakter. Sajnos az új könyv magával hozza azt is, hogy több a hibalehetőség :( (de majdcsak megszokom... :D )

A KAP pontokból a HM-et nem 2, hanem 1 pontért vettem fel (valahogy elnéztem), mag mint kiderült az összes %-os értékem el van számolva. Én egy ilyen silyány munkát nem adok ki a kezemből. Az nem méltó egy Kahreihoz :D

Szóval igy nem fogom elküldeni. Inkább azt javaslom, alkosd meg a saját tolvajodat. Ha ez a rendszer szerint fogtok játszani, akkor úgyis meg van a könyv valamelyik haverodnak a közelben. Szerintem akkor inkább ülj vele össze, és alkossátok meg együtt a karakter. Ezzel legalább egy kicsit megismed az új könyvet.

Jó játékot, minden jót!

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Én egy teljesen más témában szeretnék hozzá szólni... Nevezetesen a Generátorokhoz, amik az oldalon meg találhatóak. Nevezetesen nem-e lesznek készítve karakter generátorok (Dobás szimulálók)a ÚJ törvénykönyvhöz. Amik most fent vannak azok ugyanis még a Alap, Mester fok rendszerben vannak nem a új 5fokú rendszerben... Szóval a régihez. Ha esetleg van valamilyen generátor a UTK-hoz akkor megköszöném, ha valaki elküldené :) (meko@alomvilag.hu)

-Több helyen láttam írva, hogy a szabad karakter alkotási rendszernek hála stratégia (vagy hogy neveztétek) játékká fog alakulni a M.A.G.U.S. Nos én ezt badarságnak tartom. Én ha leülök játszani, akkor azért ülök le, hogy SZEREPJ

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Meko,

Amennyiben a karaktergeneráló program készítője alkot egyet, vagy átírja a sajátját UTK-sra, és elküldi az oldalra, lesz. :)

Megjegyzem, bár ez csak egy saját vélemény, soha nem alkottam még karaktergenerálót, de szerintem a "gondot" itt, amit meg kívánt oldani az alkotó a dobások jelentik. Ez ugye az UTK-ban nincs meg, sőt, én osztom el, kívánságom szerint, nemhogy nem kell egy program rá, hanem egyenesen - "nehogy már a szabadságot most egy program korlátozza, és az mondja meg, adjon egy változatot, hogy milyenek is legyenek az értékek... "

Emiatt nem tudom, érdemes-e ilyen programmal próbálkozni az UTK-hoz is.

A stratégia ijáték-gondolat hangoztatója én voltam, vagy én is, ezért erre is írok valamit. NEM az egész játékot gondolom ilyenné változni, hanem a karakteralkotást. Ez suükségszerűen az. Hozzáteszem gyorsan, hogy nekem MINDENT összevetve tetszik az UTK-s karakteralkotás, mert a régi sok hibáját kiiktatja, ez tény.

Viszont míg ott kidobtad, mennyi legyen az erőd, és kész, addig itt hosszas gondolkozás, taktikázás fogja meghatározni, hogyan döntessz.

Vagy hogyan veszel fel majd hátteret. Mert nyilván olyanok kerülnek elő, amik majd jók lesznek valamire. Azután oitt a KAP osztás, nyilván ezt sem haszontalanul, hanem a majdani karakter fényében fogod osztani, azaz ha nagy harcost akarsz, szinte mindent Té-re, Fp-re raksz, míg a többit hanyagolod.(NAGYON vázlatos példa, kéretik ebbe nem belekötni :) ) Erre írtam, hogy stratéégia, mert ezt nemigen tudod elkerülni.

Már van tapasztalat - nem saját, mesélték - hogy a karakterek azonos szinten még a régi Fp mennyiséget sem érték el, mert Kp-re gyúrtak...

Persze az lenne a legjobb, hogy ha a karakter CSAK az alapján oszatá el a pontjait, amit a kalandban csinált, tapasztalt, látott, de erre semmi nem kötelezi, ez a rendszer nem erről szól. Ha valaki így csinálja, tisztelet neki, de nem hinném, hogy lenne ilyen... egyszerűen a rendszer kínálja a stratégiázást, már az elején, erre értettem, ahogy tartom is még mindig.

A játék maga természetesen a szerepjáték marad, de a szintlépéseket EZ a probléma fogja beárnyékolni továbbra is.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Persze értettem én a problémát... Bár nem vagyok olyan "hú de jó M.A.G.U.S.O.S. Sőt a ETK-val emlékeim szerint nem is játszottam és mégcsak D20as szabálykönyvem sincs othon.:) (ETK-t is csak most olvastam végig.) Én alapjába véve arra gondoltam, hogy pl. én amikor szintet lépek vagy a játék elején karaktert alkotok úgy alkotom meg, hogy a kari elsősorban a én játék örömeimet szolgállja. Szóval pl én kifejezetten szeretem kijátszani a ügyetlen béna karaktereket... Szóval az én kariaim ártalában ügyetlenek :) (Ezért is tetszik némely szerepjátékokbana előny-hátrány rendszer.) A többi értékük meg általános. Magyarul ezzel azt akarom mondani, hogy szerintem egy játékban nem csak gyúrós kalandozókat kell, lehet alkotni, hanem bénábbakat is xD //Sorry a helyesírási hibákért ezt vonja maga utánn a felvidéki oktatási rendszer xD//

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Háromszor töröltem ki, annyi badarságot írtam. Késő van. De a lényeget összefoglalnám:

Én szeretem a mókusban a taktikázást. Mert a taktikázásnak a távlati célja az, hogy a karakter - a csapat - minél több helyzetből tudja kivágni magát. Ettől a szerepjáték még nem veszít minőségéből, mert a játék alatt nem azon gondolkodik a játékos, hogy mire is költse ezt meg azt.. Csupán a játékülések közti időben is foglalkozik picit a karakterével, ami azért nem rossz, mert később talán jobban bele tudja élni magát.

Versenyeken pedig igenis szeretném, ha figyelembe vennék a csapat "tápolását". Azaz ha ki tudják azt játszani, akkor legyen abból előnyük, hogy jól taktikáztak a karakteralkotásnál. Mert mondjuk hónapokig azon vacakoltak, hogy melyik az a fegyver, ami illik a karakterhez, mégis jó a sebzése, melyik képzettség kéne még ahhoz, hogy a csapat x helyzetben is megússza.. stb.. Ezzel szemben a hasonló szerepjátékot produkáló játékos a karakteralkotásnál a hasára csapott, és gyorsan összeírt valamit.

De ez még mindig nem olyan nagy gond... csak picit lebiggyeszti az orrokat.. végülis "én" lőttem el rá a "saját" elhatározásomból a "saját" időmet - senki nem kötelezett rá. (Az más kérdés, hogy akkor még azt hitte ez az általános "én" , hogy van értelme)

Viszont amikor azt hallom egy versenymodulról, hogy 0. szintű paraszttal is meg lehetett volna oldani, akkor felmegy bennem pumpa.. mert akkor minek van ott az egész karakteralkotási rendszer?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Én eddig vajmi kevés szj-s versenyen voltam, hozzá rakom, hogy egyik sem Mókusos verseny volt, és mindegyiknek kb. ugyanaz volt a szervezője és ezeken a versenyeken a csapatok karaktereket kaptak. Szóval kész karakterokat, minden csapat ugyanazt a 4-5 karaktert. Sőt még a csapaton belül sem lehetett cserélni a karikat(ET-t mi írtuk természetesen, csak a értékeken nem lehetett módosítani). Ennek jól láthatóan az volt az értelme, hogy senki ne csináljon erősebb karit a másiknál.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Diassan kerlas!

Én eddig vajmi kevés szj-s versenyen voltam, hozzá rakom, hogy egyik sem Mókusos verseny volt, és mindegyiknek kb. ugyanaz volt a szervezője és ezeken a versenyeken a csapatok karaktereket kaptak. Szóval kész karakterokat, minden csapat ugyanazt a 4-5 karaktert. Sőt még a csapaton belül sem lehetett cserélni a karikat(ET-t mi írtuk természetesen, csak a értékeken nem lehetett módosítani). Ennek jól láthatóan az volt az értelme, hogy senki ne csináljon erősebb karit a másiknál.

Ez tudtommal elég divatjamúlt módszer, az utóbbi versenyeken tudtommal leginkább saját karakteralkotási rendszerek szerint történik az alkotás. Az említett kiosztásos módszer SZVSZ elveszi a lehetőségeket a játékostól, hogy igazán magának érezze a karaktert, amit részben az értékei, képzettségei egyénítenek stb.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Kiskapukiskapu.. én a szabályokról beszélek... alapvetően, nem a kiskapukról... statisztikák, felületesség. Úgy érzem, nem értettél meg :)

Pár versenyen meséltem már én is, tudom mit jelent egy jó és egy rossz szerepjátékossal egy asztalnál ülni..

A lényeg ami a lényeg. Ha egy versenymodulnak van kialakított karakteralkotási rendszere, akkor nyilvánvalóan azt várja el, hogy ezt a játékosok használják is ki. De kérdem én, minek? Ha ugyanazt az eredményt tudom elérni egy olyan bárddal, akinek meg van a színész, diplomácia képzettsége, 16os intelligenciája, stb., mint egy 14es intelligenciájú 1. szintű harcossal, hát megeszem a kalapom. És megehetem, mert a modult bizony 0. szintű paraszttal is meg lehet oldani... na mindegy. Lehet, hogy csak én szeretek szerepjáték közben kalandjátékozni is...

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Az elkanyarodás után visszatérve az eredeti témához. Arra még továbbra sem érkezett válasz, hogy miért 7 KAP a pap, és 6 a paplovag. A legkevesebb képzettségek adó iskolával vagyunk ott a paplovagoknál, mint a legtöbb képzettséget adó iskola a papnál. Mágiájuk ugye egyenlő.. jó, persze "általában" kevesebb Kegypontot vásárol, és helyette Hmet... De ez nem magyarázat :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Arra még továbbra sem érkezett válasz, hogy miért 7 KAP a pap, és 6 a paplovag. A legkevesebb képzettségek adó iskolával vagyunk ott a paplovagoknál, mint a legtöbb képzettséget adó iskola a papnál.

Ezt a két mondatot nem igazán értem! Most akkor a PAP vagy a PL kap sok képzettséget szerinted?

Aztán érdemben reagálok. ;)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Pedig így újra átolvasva is érthető.. nekem... bár lehet, hogy a sok logika-tanulás megártott :P

Ezek a premisszák:

Pl 6 kap, x mágia és y képzettség (legkevesebb 17, ha jól emlékszem)

P 7 kap, x mágia és z képzettség (ahol z<y) (legtöbb 17, ha jól emlékszem)

Konklúzió:

Pl ezen értékelés szerint nem kiegyenlítetten azonos P-vel, sőt P, többszörösen hátrányos helyzetben van. Szvsz.

Ez így érthető? :D

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Lenne egy pici értelmezési problémám az UTK Harc-,Kardművészével kapcsolatban.

Ugye harcművész úgy válik valakiből, hogy elkölti a harművész iskola háttérpontjait és felvesz valamilyen harcművész irányzatot. Idáig értem is, a Harcművész irányzat-szvsz- olyan, mint a fegyverhasználat, de csak Tiadlanban okítják. A gondom az, hogy a kardművész stílusoknál az udvari stílusban, van egy olyan rész, hogy:

"Ez az egykezes harcművészet, melynek erős előkövetelménye a Harművészet (slan kard) képzettség a szokásos Harcművészet képzettségnél feltüntetett Kp igény feléért tanulható. A stílus különlegessége, hogy az alapjául szolgáló Harcművészet képzettség által nyújtott bónusz harcértékekhezhozzáadódnak a Dhala-saa által adott bónuszok is, azonban csakis a KÉ-hez és a VÉ-hez."

A problémám a következő:

-most akkor a harcművészet képzettség csak fele KP-ba kerül ennél az irányzatnál?

-vagy az általános irányzaton túl még egyszer fel kell venni a harcművészetet erre a stílusra? (pl. harművészet-slan kard 3.fok; harcművészet-Dhala-saa 2.fok)

És hol vannak a Dhala-saa által adott bónuszok leírva???

Ez a probléma áll a Harcművész irányzatokra és a másik kardművész stílusra is.

Remélem értitek a problémám... :P

Várom válaszotok!

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Diassan kerlas!

Véleményem szerint kimaradhatott egy vessző a szövegből, azaz így kellene kinéznie: "Ez az egykezes harcművészet, melynek erős előkövetelménye a Harművészet (slan kard) képzettség, a szokásos Harcművészet képzettségnél feltüntetett Kp igény feléért tanulható."

Ennek a jelentése szerintem egyértelmű: még egyszer fel kell venni a stílust képzettségként, de csak fele annyi kpba kerülnek az egyes fokok. A bónuszok pedig valószínűleg a harmadik fok elérése után jelentkeznek:újból megkapja a kardművész a KÉ:+2, a TÉ-bónusz a leírás alapján nem adódik, VÉ:+5 módosítókat, s ezek összeadódnak. 4. és 5. foknál ez folytatódik. Nem kell ecsetelnem, hogy hova lehet ezzel tápzani :D Illetve a kardrántásnál a fegyver előhúzása nem kerül időbe.

Remélem tudtam segíteni,

Creep

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Köszi Creep, tudtál! :D

Érdekes, sok elméletet gyártottam, de ez a vesszőhiány nem szerepelt közte. XD

Közben tovább olvastam, és megint találtam egy kérdéses dolgot.

A Főnix -paplovagnál az van írva, hogy megkapja a Hadvezetés képzettséget 2. fokon. De azt megkapja alapból is, úgyhogy az lenne a kérdésem, hogy ők 3. fokon kapják alapból, vagy valami más akart lenni?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Nem igazán van alátámasztva, hogy a főnixek jobb hadvezérek lennének a többi paplovagnál, egy Oroszlánszív-lovagrendes Dreina-paplovagnál azért ez indokoltabb :)

Szerintem egyszerűen nem vették figyelembe, hogy az alap paplovag is megkapja ugyanezen képzettséget.

Üdv!

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Buszon utazva jutott eszembe a többkasztúság...

Még sosem alkalmaztam, de itt most érdekes lehet.

Röpke 11 Kap-ért (most nincs nálam a törvénykönyv) felveheted pl a tolvaj és a boszorkánymester iskoláját. Akkora képzettségbónuszt kapsz, hogy eszméletlen. Igaz, szintenként csak 39 kap-ot oszthatsz el, de igazán csak kp-ra és manára költesz. Szinteket ugyanúgy lépsz, mint "egykasztú" társaid. Nem fura egy kicsit? Elég táp szagú, de el lehet játszani a gondolattal. (Egy varázsló-pap már viccesebb lenne :P)

Erről mit gondoltok?

Én biztos nem alkalmazom, az "egykasztúság" híve vagyok.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Betöltés...

×
×
  • Új...