Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Képzettségrendszer


Antail

Recommended Posts

Üdv!

Igazad lehet Messor, én is gondolkodtam hasonló házi-szabályról. Ha a harcos hosszú időn keresztül, valóban pusztítóhoz méltón küzd, harcol, akkor én 8-10-ik T.SZ-től megadnám neki I., majd 2 szint múlva II. fokon. Ehhez azonban szerintem a jellemet is nézni kell, én erősen kötődök a jellembeli játékhoz, Rend-Halál jellemmel, és persze jó játékkal megszerezhető lenne a Pusztítás.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Szerintem ingyen ezt sem lehetne megadni. Vagy azt mondod, hogy KM-ként kötelezed a képzettség felvételére, vagy felajánlod neki, hogy ha képzés nélkül is felveheti, vagy hogy ha meg akarja tanulni, akkor pl. fele időbe fog telni, és megkapja a 4. fokú oktatás bónuszt. De ingyen semmiképpen sem veheti föl. Erre való a Kp.

Minden jót!

Link a hozzászóláshoz

Érdekes ez az idő... Mert ha valakit oktatnak arra, hogy küzdelemben hogyan találja meg a halálos pontokat, az biztos hamarabb tanulja meg, mint aki tapasztalatból ismeri ki az emberi test gyengéit. Szóval szerintem az a 8-10 szint, amit te írtál Tehrakin, az nem éppen rövidebb idő. :P

Bár egyetértek, előbb nem nagyon ismerhetné meg egyedül. Vagy elnyújtva lehetne felajánlani a karakternek. Mondjuk - ha tényleg pusztítóként viselkedik - 6-os szint környékén már megkaphatja az első fokot, de a többit megint csak hosszabb "gyakorlás" után (kb 8-9-es szinten a második fokot).

A kp persze változatlan lenne.

Szerintem, de ez már úgyis helyzetfüggő.

Ja és mégvalami. Most hirtelen nem tudom, volt-e már itt felvetve, mint kérdés. Szerintetek, első szinten hány képzettséget lehet felvenni 4. fokon, illetve mennyire engedélyezhető?

Mondjuk előtörténetben mindent meg lehet magyarázni, akár 2 képzettséget is, hogy miért 4. fokú, de mennyire marad egyensúlyban a játék?

Ja és első szinten van "kp-cap"? Ahogy én láttam, a mintakarik (ami nem hűde ellenőrzöttek), nem nagyon lépték túl az intelligencia duplájának kp-mennyiségét.

Link a hozzászóláshoz
Ja és mégvalami. Most hirtelen nem tudom, volt-e már itt felvetve, mint kérdés. Szerintetek, első szinten hány képzettséget lehet felvenni 4. fokon, illetve mennyire engedélyezhető?

Mondjuk előtörténetben mindent meg lehet magyarázni, akár 2 képzettséget is, hogy miért 4. fokú, de mennyire marad egyensúlyban a játék?

Szerintem ez attól függ, hogy a karakter hány évesen lesz kalandozó :P

Link a hozzászóláshoz

Kele:

A kp-cap alatt kp-limitet értek, azaz az első szinten, előtörténet képzettségeinek megvételére fordított kp mennyisége.

De ez megválaszolásra került Tehrakin által. Az övé tetszik, hogy nincs kp első szinten, hanem a józan ész (és előtörténet) határain belül ingyen megkapja. Már ha jól értelmezem.

Bár én is a "kifizetés" híve vagyok, de Tehrakim módszere is tetszik.

Ez viszont felvet egy másik kérdést.

Akkor a 40-45 KAP-pontot teljes mértékben oszthatja szét a delikvens? (Értsd: mp, hm, fp, kegy pont, pszi pontra.)

Link a hozzászóláshoz

[updatelnem kellett ezt a hozzászólást, mert időközben elolvastam a fórum többi részét, és úgy látszik az "önkifizető" képzettségek létezése ismert bug (Magas/Tapasztalati mágia, Pszi, Harctéri gyak, Fájdalomtűrés, Vallásismeret).]

Végeztem egy kis számolást:

Egy arc megtanulja a Tapasztalati mágiát, mert mondjuk Bárd. Vegye fel első szinten 5. fokon ezt a képzettséget (vagy vegye fel később, tömindegy, lényeg hogy minél hamarabb felveszi - amúgy első szinten simán lenne is rá kp-ja).

Eddig ő ráköltött max 55 kp-t, de még annyit se, mert eleve megvan neki 3. fokon (legyen 15 ake/ast/int nekije, és 4. fokú oktatása = 31 Kp-ba kerül ez neki valójában). De most számoljunk az 55 kp-val.

55Kp=55KAP

Lépi a Bárd a szinteket. Minden szinten kap +3 mana pontot. Lépjen mondjuk 7 szintet felfelé. Kapott +21 mana pontot.

21 Mp = 63 KAP

Mi történt? 55 KAP áráért idővel kapott 63 KAP-ot. Magyarul 7 szintlépés után a Tapasztalati mágia képzettség összesen -8 KAP-ba került neki. És minden szinten még 9 KAP jár neki ingyen...

Tudja valaki, hogy a fejlesztők miért találtak ki egy ilyen képzettséget (egytemben a pszivel, harctéri gyakorlattal, és fájdalomtűréssel), amit csak olyan ember nem tanul meg azonnal max fokon, aki direkt hendikepet akar magának, vagy mert a km direkt nem engedi neki, nehogy túl táp legyen?

De az igazi kérdés igazából az, hogy eddig ki mit csinált ezeknek a kordában tartására? Van rá valami jó házi szabály? Vagy ez így működik, és nem irigykednek a többiek azokra, akiknek van ilyen képzettsége ingyen és oktatva?

Link a hozzászóláshoz
Tudja valaki, hogy a fejlesztők miért találtak ki egy ilyen képzettséget (egytemben a pszivel, harctéri gyakorlattal, és fájdalomtűréssel), amit csak olyan ember nem tanul meg azonnal max fokon, aki direkt hendikepet akar magának, vagy mert a km direkt nem engedi neki, nehogy túl táp legyen?

Sosem értettem vele egyet igazán, de el tudtam fogadni, hogy szükség van rájuk. Az 50 KAP amiből gazdálkodni kell, a legtöbb játékos számára kevés. Rendesen számolva az iskolákat sokkal többe kerülnének, a könyvben nagyon nyomott értékek kerültek, valakik pedig még ezt is sokallják. Megértem őket, persze, jó érzés sok KAP-ból sokminden vásárolni (főleg ha egyből magasabb szintre készítik a karaktert). Õk azok akik már első szinten 5. fokú képzettségekkel akarnak indulni, hogy jó gyorsan jó sok ingyen pontot kapjanak. Első olvasásra persze mindenkiben felötlik a zseniális gondolat, hogy ezzel lehet egy kis egészséges tápoláshoz jutni, aztán - ahogy én észrevettem - hamar el is múlik.

Mivel nagy valószínűséggel minden karakter rendelkezni fog ilyen képzettséggel, ezért mindenki részesül a "tápolásból" (még ha nem is azonos mértékben vagy azonos szinttől kezdve), a tapasztalataim szerint senki nem lesz érezhetően erősebb emiatt a másiknál.

De az igazi kérdés igazából az, hogy eddig ki mit csinált ezeknek a kordában tartására? Van rá valami jó házi szabály? Vagy ez így működik, és nem irigykednek a többiek azokra, akiknek van ilyen képzettsége ingyen és oktatva?

Szabály nincs, eszmefuttatások vannak. Első szintű karakter ne induljon 5. fokú képzettséggel (nem azért mert tilos, hanem mert a KP-jából másra "kell/kéne" költenie). 3-4. szintre viszont már minden további nélkül lehet neki... Az a bárd vagy pap, aki az induló Kp-jából vesz egy bárd/szakrálismágia 5. fokot, és semmi mást, az nálam abban a pillanatban elásta magát... Ez csak annyit jelent, hogy nem való még neki ez a két kaszt (bár egyes kasztoknál - pl. varázsló - eleve nincs is ilyen probléma). De egyébként idővel "önszabályozó" lesz a dolog, amint mindeki kinőtte a vérpisit korszakát...

Link a hozzászóláshoz

6 pontos háttér a bárd iskola, tegyük fel, hogy felvett még egy művésztehetség(ének), művésztehetség(zene), egy adottság(Karizma) és egy sugallat hátteret, marad elkölthető 40 KAP-ja / szint, első szinten 5. fokra húzza a bárdmágiáját 31 Kp-ért (31 KAP), marad neki 9 elkölthető, amiből Mp-t vesz. Van kemény 3 + 3 = 6 Mp-ja, de a fegyverhasználata gagyi, HM alapértékek, nincs kocsmai verekedés, ékesszólás, semmilyen jó bárd képzettség, következésképpen nincs bárd hangulat, ráadásul csak az általad említett 7 szint múlva lesz táp, és akkor sem feltétlenül tápabb, mint a többiek, FELTÉVE ha túléli az első pár szintet... a dalai ellen érvényesül az ME, illúziókkal TALÁN átver mindenkit és el tud menekülni, ha valaki megpróbálja leütni, de kb semmire sem jó a karakter, mert se szerencsejáték, se lopódzás, se rejtőzködés, se színészet, se magasabb szexuális kultúra, stb... Ki akar ilyen karaktert indítani?

Vagy JK-KM beszélgetés:

KM: Ne vedd fel a bárdmágia 5. fokot mert akkor ilyen meg olyan hátrányaid lesznek.

JK (hadar és csillog a szeme): de akkor kapok +3 mana pontot, és arra nem kell KAP-ot költeni, és 3-4 szint múlva ennyi lesz, és akkor majd tudok ilyet meg olyat varázsolni és akkor hiába ez meg az blablabla...

-- KM bemeséli a bárdot --

- Megnyerted a dalversenyt, mindenkit porig aláztál a dalaiddal és a versenybíró átnyújtja neked a nyereményedet. Kinyitod az erszényt, benne találod a jól megérdemelt 7 aranyadat. Dobj egy próbát veszélyérzékre... ja 0%? Akkor érzékelés -2 módosítóval. Sikerült, nagyszerű! Hirtelen megperdülsz, és látod, hogy a három legyőzött vetélytársad vérben forgó szemekkel, kezükben üres borosüvegekkel állnak előtted... Mennyi is a kezdeményezésed? Kocsmai verekedés? (firkálgat, kockát dob) Hmm érdekes...

Szvsz nincs itt semmilyen bug; ha van egy valamire való KM, akkor nincs táp. Az összes kasztnál (legyen az eredeti, vagy kitalált) van pár alap dolog amit mindenképpen fejleszteni kell, különben nem ér semmit a karakter. Ha pedig magasabb (5-6.) szinten kezdődik a játék, a játékos meg kiokoskodja, hogy "valójában első szinten vettem fel minden olyan képzettséget ami egész eddig osztotta nekem a pontokat, és csak most, az utolsó 1-2 szinten szinten ezeket a - túlélésemhez elengedhetetlen - képzettségeket, akkor a KM egyszerűen azt mondja, hogy "nem." Ad egy radírt, meg egy ceruzát, aztán vegyél vissza szépen azokból az értékekből, ennyi.

Link a hozzászóláshoz

Líthas!

Akadályba botlottam a képzettség-rendszerben :oops:

Van egy Anat-Akhan, aki Mara-sequor fegyverhasználat 3. fokkal rendelkezik, mellé pusztítás 2. fokkal, és Harcművészet 2. fokkal. A problémám a következő: mi a fene ez a harcművészet most pontosan? Mert első olvasatra ugyanazokat írja le körülbelül, mint a fegyverhasználat, sőt, ugyanazok a bónuszai is. Ezek szerint a kettő üti egymást és ugyanarra a fegyverre nem vehető fel? Vagy ha felvehető, akkor nem adódik össze? Mert a Harcművészet (Mara-sequor) 2. fok azt jelenti, hogy az illető karakter megkapja a fegyver harcértékeit. Akkor adjam hozzá 2X? :D

Kizárt hogy ez csak a Slanek sajátja, mert az Anat-Akhan oktat harcművészetet. Vagy ez pusztakezesre vonatkozik?

Minden jót, Kurtaéltűek!

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Véleményem szerint a Harcművészet képzettség, a Fegyverhasználat magasabb rendű változata. Lévén, hogy ugyan azokat a bónuszokat adja, mint a Fegyverhasználat, és még egy kicsit többet. Azt javasolnám, ne csak használd, mint képzettséget, hanem próbálj meg kidolgozni egy harcművészeti stílust mara-sequorra.

Ettől függetlenül felveheted mindkettőt, bár a bónuszok szvsz nem adódnak össze. Ellenben, remek szerepjátékra ad lehetőséget, ha a karakter igyekszik palástolni harcművészeti tudását, ezért sima fegyverhasználóként forgatja a kardot.

Remélem tudtam segíteni.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Nem igazán értem, hogy mit jelent az, hogy dolgozzak ki egy stílust... Ráadásul ránéztem a Harcművészekre, azok pedig nem kapnak induló képzettségként Fegyverhasználatot... Ne haragudj Rayen, de most csak még jobban összezavarodtam :oops:

Tehát mi a konkrét különbség a FVH és a HM közt? Egyáltalán hogyan lehet egy bizonyos fegyvert művészi szinten forgatni, ha nincs meg egy alapvető fegyverforgatási képzettséged hozzá? Ez a két képzettség szerintem egy kicsit vagy kizárja 1mást, vagy az eleje átfed... Nem tudom... Mert egy HM-et 2.-3. fokon űző ember szerintem nem veszi fel a versenyt egy, ugyanazon fegyvert FVH-val forgató 5. fokú mesterrel...

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

A betű szerinti eltérés a két képzettség között mindössze annyi, hogy HM-tel forgatott fegyver 1-gyel magasabb méretkategóriájúnak számít, és a karakter képes az adott fegyvert forgatni Sárkányharc közben is.

Ezeket leszámítva a két képzettség megegyezik.

A többi különbség szerintem már csak a szerepjáték szintjén mutatkozik meg.

Véleményem szerint azért nem előfeltétel a FH a HM-nél, mivel teljesen más úton, más szellemiség szerint tanulja meg használni.

Talán nem a legjobb példa, de olyan, mint a Tapasztalati mágia és Magas mágia képzettségek. Mindkettő mágiahasználó, átfedések is vannak, ám a hozzáállásuk gyökeresen eltérnek egymástól.

Link a hozzászóláshoz

Rayen:

Hasonló a problémám, csak Mara-sequorral, de véleményem szerint (mivel mindenféle apró részlet erre utal), a két képzettség kizárja egymást. Ha megnézed, mindkettő ugyanazokat a bónuszokat adja (kivéve a méretkategóriák) szintenként, szóval nem érdemes felvenni külön a fvh képzettséget. inkább költsd HMekre a KAPokat, vagy Pszi-re... Ha valakinek más a véleménye, kérem írja meg, mert választ még én sem kaptam erre a kérdésre.

Link a hozzászóláshoz

Harcművészet: Ahogy írtátok egy stílust dolgoztok ki az adott fegyverre vagy éppen pusztakezes harcra.

Fegyverhasználat: 2-s szinten megtanulsz használni egy fegyvercsoportot , majd pedig 3-s szinten egy fegyverre specializálódsz, ergo az adott kategóriában minden fegyvert tudsz forgatni de a módosítókat csak a spec fegyverre kapod meg.

Ezzel szemben a harcművészet pedig az adott stílushoz tartozó fegyvereket vagy pusztakezes harcművészet alkalmazását teszi a karakter számára elérhetővé.

Miért jobb a fegyverhasználat mint a harcművészet?

Ha reálissan játszotok nézd meg nekem a következőt :

- Mennyi kp megtanulni 5-s szintig mindkettőt, úgy hogy oktatás 4-t csak a 4-s képzettség szintig kapod.

- Mennyi idő megtanulni a kettőt

Egy karakter kis szinten nem hiszem, hogy olyan sok 4-s képzettséggel indul, mert akkor lesz olyan dolog amibe nagyon hátrányba kerül. Tény, hogy 1-s szinten fegyverhasználat erősen ajánlott és a különböző bónuszt adó képzettségek felhúzása 4-s szintre ,de viszont olyan alapvető dolgaid nem lesznek meg melyek a halálodat okozhatják:

Vadonjárás, nyelv, kultúra, úszás, lovaglás, futás, lélektan, színészet

Ezek csak apró dolgok és még nem beszéltem a pajzsokról, TME-ről stb stb...

Visszatérve a fejvadászos példára: mara-sequor fegyvhasználat vs harcművészet

Első és egfontosabb , hogy egy 4-s szinten forgatott fegyverhasználóval szemben aki 3-s kategóriába tartozó fegyverrel harcol ellened semmit nem jelent a kategória növekedésed, viszont elég arra hogy a kis fegyverekkel ne szedjenek szét, de ez nem biztosíték.

És míg a harcművészettel egy 3-s kategóriás fegyver csupán 4-s kategóriává lép elő és képes harcolni 4-s vagy kisebb kategóriás fegyverekkel szemben a módosítókkal, addig egy 3-s kategóriás fegyver + fegyvh. 4-s foka már felveheti a harcot a nyeles fegyverekkel.

És akkor jöjjön a statisztika:(Okt 4)

Fegyverhasználat 3->4->5

Ef: Erő , Ügyesség

Kp:-> 13 -> 15 Sum: 28 KP

Tanul. Kat: III

Idő:-> 2év -> 4év (4-s fok esetében 2 év 5-s fok esetében 6 év), mindenképp kell egy oktató

Harcművészet 2->3->4->5

Ef: Erő, Ügyesség (gondolom a fegyvh. leírt követelmények vonatkoznak ide is)

Kp: ->8->13->20 Sum:41kp ha 3-ról indulsz akkor is 33 KP

Tanul. Kat: IV

Idő: ->2év->4év->8év (3-s fokra 2 év, 4-sre 6 év , 5-sre 14 év felhúzni)

Úgy hogy kell hozzá valamilyen nagyhírú rend, vagy egyetem oktatója.

Ergó te indulni akarsz egy fejvadásszal akit mondjuk elkezdtek képezni olyan 6 éves kora körül XD min 20 éves leszel(HM 5) arról nem is beszélve hogy ha egy harcos indulna ilyen kis szinten akkor 12 éves korára már hírhedt fegyverforgató lenne

(FH 5) :D. 8 év a különbség ami idő alatt ő legalább megszerez +3 szintet XD és kompenzáltam a különbséget kettőtök között jelentősen.

Link a hozzászóláshoz

Hello,

Vilagnezeti szempontbol egyes csoportoknak sokkal jobb lehetosegi kellenek legyenek a tanitasra mint masoknak. Mig egyes helyeken egy tapasztalt harcos magyarazza az agyoncsapas moveszetet mashol sokkal kifinomultabb es messze hatasosabb modszerek allnak rendelkezesre. Vilagszemszogbol kicsitt elkepzelhetetlen hogy Doranba/Kranba/Toronba ne segisek elo magikus modszerekkel a kovetkezo generaciot. Tapasztalatok direkt atirasa, runatermek amik tokeletesen a diak kapacitasara optimalizaljak a tantervet, toroni agyserkento fozetek, kulonleges koncentraciot elosegito pszi metodusok stb.

Hogyan modositanatok az oktatas kepzetseget hogy jobban talaljon a vilaghoz. Nem minden iskola tanit kepszetseget 4. oktatassal van aki csak 3. -al. Szerintem egyes helyek egy modositott 5. kellene tanitsanak ahol nem csak egyszeru -3 kpt jelentene hanem szazalekokat es KP/MP/PSZI/HM/FP/KEGY bevaltast is maskepp kene ha megfelelobb korulmenyek kozt tanulod. Ha az utca szelen akkor persze a regi ertekek szerint.

Ezek melle be kene vezetni bizonyos hatranyokat durvulas eseten. Pl. tul sok mannat vesz(egy par szint alatt) az kiut a fizikuman, tul sokat tanul romlanak a harcertekei.

Es vegul csapaterosito vagy hangulat kepzetsegeket/bevaltasokat olcsobban kene adni. Pl a Brad Pitt kepu goblin(egy taborba valakinek a karktere) aki a szepseget vesz mert o ugy is el akarja csabitani Alidax urnojet kesobb az had valtsa be a tulajdonsagat 10 KAP ert 20 helyett.

Mit szoltok?

Link a hozzászóláshoz

Urak!

Egy technikai jellegű kérdés, utk-val játszott km-eknek! Arra lennék kíváncsi, hogyan kezelitek ezt a problémát:

Van számos olyan képzettség, aminek az előkövetelménye (gyenge vagy erős) egy olyan képzettség, aminek több típusa van. Fel is sorolom azokat, amikkel úgy éreztem, hogy erősen kapcsolódnak ehhez a témához, a következő módon:

Képzettség (előkövetelmény aminek több típusa van)

A,

Pusztítás (fegyverhasználat ÉS élettan)

Orvtámadás (fegyverhasználat/pusztakezes harc)

Lovaglás (állatismeret)

Hamisítás (szakma/írás-olvasás/heraldika)

Kocsihajtás (állatismeret)

Vadonjárás (állatismeret)

Kultúra (nyelvismeret)

B,

Kétkezesharc (fegyverhasználat)

Álcázás/álruha (kultúra)

Idomítás (állatismeret)

Heraldika (kultúra)

Párbaj (történelem)

...és még van pár, de azokat most nem sorolom fel.

Mint látjátok, a több típus alatt azt értem, amikor a képzettség mellé oda kell írni zárójelben, hogy mi is pontosan pl Kultúra(toroni), vagy a Fegyverhasználat(béltépő kés).

Tehát hogyan kell megtanulni és alkalmazni a következő képzettségeket, az előkövetelményeik függvényében?

Az én eljárásom az, hogy az "A" blokk képzettségeit minden egyes előkövetelmény képzettség típusra újra felvetetem kp-ból. Magyarul ha valaki Pusztítást Élettan(humanoid) és Fegyverhasználat(hosszúkard) előkövetelményekkel vett fel, akkor ő valójában a Pusztítás(hosszúkard,humanoid) képzettséget tanulta meg, és pl rövidkarddal humanoidot, vagy hosszúkarddal kutyákat nem tud pusztítani. Sőt, ha felveszi az Élettan (kutyák) képzettséget akkor még pluszba fel kell vennie kpból a Pusztítás(hosszúkard,kutyák) képzettséget is.

A "B" blokknál engedékenyebb vagyok, ott ha valaki egyszer felvette a képzettséget, akkor az előkövetelmény egyes típusait ha megtanulja, a szóban forgó képzettséget már nem kell megtanulnia újra kp-ból. Azaz pl ha valaki Álcázást tanult, és Kultúra(shadoni) amiből kifejlesztette, akkor csak Shadonban tud bújkálódni ügyesen, viszont ha felveszi a Kultúra(toroni)-t is, akkor az Álcázás-t nem kell újra megtanulnia, hanem egyszerűen onnantól kezdve mindkét kultúrára tudja alkalmazni. Kétkezes harcnál meg külön direkt írják, hogy a Fegyverhasználatokat így kell felvenni rá, ahogy itt elmondtam.

Azért ezt a módszert alkalmazom, mert a logika valahogy így diktálja számomra. Lehet, hogy így túl sok kp-t követelek a játékosoktól minden szirszarra. Szóval arra vagyok kíváncsi, hogy ez egyáltalán felmerült-e már, mint probléma, és ha igen, hogy kezeltétek.

Link a hozzászóláshoz
Azért ezt a módszert alkalmazom, mert a logika valahogy így diktálja számomra. Lehet, hogy így túl sok kp-t követelek a játékosoktól minden szirszarra. Szóval arra vagyok kíváncsi, hogy ez egyáltalán felmerült-e már, mint probléma, és ha igen, hogy kezeltétek.

Én a Történelem-, Vallás-, Legendaismeretet (amik Kultúrához vannak kötve), úgy használtam, hogy minden kultúrkört tartalmaznak, amit a karakter ismer - ha elsajátít egy újabb Kultúrát, automatikusan elsajátítja hozzá a megfelelő szintű történel, vallás és legendaismeretet is. A józan ész talán nem ezt diktálja, egyszerűen így praktikus.

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...