Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték
Antail

Képzettségrendszer

Recommended Posts

Ezzel az erővel a pusztítás képzettség nem is létezik, hiszen az élettan teljesen lefedi. A pusztítás nyílván nem csak annyiból áll, hogy tudjuk hol vannak a belső szervek, ennyi KP nyílván arra is kell, hogy megtanuljuk hogy az adott fegyverrel mit és hogy kell, hogy. Persze mivel a harc célja az ölés, ezért nem értem, hogy létezhet egy külön képzettség, ami ölőbb, mint az ölés, de ezt hagyjuk rá a mágus készítőire. Arról persze lehet vitatkozni, hogy ad-e annyi új tudást, hogy minden fegyverre külön fel kelljen-e venni.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Történelem-, Vallás-, Legendaismeretet (amik Kultúrához vannak kötve), úgy használtam, hogy minden kultúrkört tartalmaznak, amit a karakter ismer - ha elsajátít egy újabb Kultúrát, automatikusan elsajátítja hozzá a megfelelő szintű történel, vallás és legendaismeretet is

Ohhó, látod ezeket ki is hagytam a felsorolásból, pedig ezek pont a "B" kategóriába tartoznak nálam, vagyis pont ugyanígy, az új kultúrák azonnal integrálódnak az eddigi képzettségbe. No, örülök, hogy nem vagyok egyedül ezzel a módszerrel.

Én a Pusztítás besorolásával nem értek egyet. Ha megtanulom egy ember élettanát, akkor mindegy hogy mivel akarom megölni. A szervei -nagy átlagban- ugyan ott lesznek.

Az ésszerű meggondolást félretéve erről a képzettségről nekem ösztönösen a D&D-s weapon specialization jut eszembe (a fegyverhasználat meg a weapon focus nyilván), vagyis nálam a pusztítás azt szimbolizálja, hogy egy választott fegyverből még jobban kitápolod magad. Ezzel szemben a harctéri gyakorlat szimbolizálja azt, hogy általánosan mindennel jobban harcolsz.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdvözletem!

Lenne egy kérdésem a harcművészekkel kapcsolatban. Ugye én csak az UTK-t ismerem, és itt a harcművészetnél azt írja, hogy a harcművész megválaszthatja minden kör elején, hogy karjával lábával vagy fegyverél támad e, és ehhez hozzá adhatja a megjelölt stílus értékeit. Na most ez úgy van pontosan megfogalmazva, hogy: " E támadásokkor a megjelölt stílus értékei adódnak hozzá a harcértékeihez, vagy fegyveres harc esetén a fegyverek módosítói. 
Tehát a harcművésznek pusztakézzel leadott támadásai Nisen nid to stílusban a stílus harcértékei miatt 11+5 KÉ 13+10TÉ 14+10 VÉ 4.fokozaton. ja és persze 1k6+2 sebzés. Ehhez persze nem lehet hozzá számítani a pusztakezes harcot, mert hogy az teljesen más, mint egy harcművészeti irányzat. Ugyan akkor, amikor mondjuk a karakter Nisen-Karddal szeretne suhogtatni, akkor a Nisen-Kard 6+5KÉ 14+10TÉ 11+10VÉ 2k6+2 sebzéssel 4. fokon. Na most mivel a harcművésznek kötelező harcművészettel megtanulni a fegyver használatát, ezért én úgy értelmeztem, hogy a stílus harc értékei hozzá adódnak a kardéhoz is, hiszen nem ütögetek, hanem jobbra balra perdülök, és széles a stílusra jellemző harcmozdulatokkal vagdalkozok. Tehát a fent megadott értékekhez hozzá jön még a Nisen nid to stílus 11 KÉ 13 TÉ 14VÉ értékei. Az 1k6+2 nyilván nem, mert a stílus használata a kardra nem adhat + sebzést, hiszen csak mozgás kultúra, illetve 3 időigényre van írva, a Nisen Kard pedig 5 időigényű.

Tehát a kérdés az, hogy a Nisen-Kard forgatása során megkapja e a harcművész a stílusa által nyújtott harcértékeket vagy sem?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Szia!

 

Véleményem szerint nem adódik hozzá. Eléggé táp dolog lenne!

Az általad idézet szabályból is szerintem ez következik. Ráadásul a saját koncepciód csupán egy fajta logikai levezetés, ám az UTK-ban ilyen szerintem nem szerepel. De cáfolj meg! ;)

 

Üdv,

H.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Zhöngii Syaoran, az idézeted, nem tartalmazza a teljes mondatot, a kimaradt rész szerintem rávilágít a lényegre: "E támadásokkor a megjelölt stílus értékei adódnak hozzá a harcértékeihez, vagy fegyveres harc esetén a fegyverek módosítói", ez után így folytatódik: "természetesen aktuálisan csak az az egy, amelyiket használni kívánja."

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Betöltés...

×
×
  • Új...