Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Mágia


Antail

Recommended Posts

Közzétéve:
Mostanság kezdtem olvasni az Új Bestiáriumot és felmerült bennem a kérdés, hogy a fentiek alapján egy papi Rituálét ezek szerint, semmi módon nem rombolhat le egy aquir hatalomszó?

Tudom, hogy a legtöbb aquir még a Rituálé hatásával együtt is képes megölni egy Kegyeltet, csak úgy felmerült bennem.

Viszont akkor egy papi

Közzétéve:

Üdv!

Csak abban tudok reménykedni, hogy olvassa ő is a fórumot. 8)

De ha már, meg lehet jegyezni a furcsaságokat, akkor arra is kérnék választ, hogy a mágikus hatásokkal rendelkező lényeknél, a lény alkotásánál, fel van tüntetve, hogy az adott mágikus hatás mennyi mana pontba kerül és mennyi a lény manaregenerációja, de nem mindig lett feltüntetve, hogy a lény mennyi manát tárol egyszerre az elméjében. (vagy hányszor képes létrehozni a kívánt hatást rövid időn belül)

Példának okáért, az

Közzétéve:

8)

Üdv!

Bár nem rágtam át magam az legÚjabb törvénykönyvön, és meg sem vettem de Creep cimborámnál kicsit tanulmányoztam annó és talán nem leszek teljesen ismeretek nélkül szóló.

KEGYPONT.

Nos én a legutolsó Gangrel (bocs "Gambit" én még íígy ismertelek meg :wink: ) féle indoklás és érvek után jobban megbarátkoztama külön névvel és kezeléssel, ám ha valóban az Istenek cska így "pikk-pakk" adnak végtelen manát ha épp kell valamire akkor mi értelme a "kiérdemlésnek"?

Mármint az istenek szemszögéből, hisz ha alapvetően megvédik azt amit már elértek a híveik által akkor ennyi erővel minden összecsapás ellentétes istennek hívei között egyre hatalmasabb Mana jah bocs Kegy pontokkal felerősítetet hatalmas Mágikus cstákhoz vezetne, ha ez pedig nem így van akkor mi alapján döntenek? Leül Ranagol meg Darton hogy Hé cimbi nem kéne ide jönni mert jmi akartunk itt tgemplomot , a másik meg HOgy de héé én voltam itt elöbb.. nah jó kapsz 200 hívőt ha engeded itt a templomot... ?

Szerintem nem szabadna ilyet, egyszerüen igen is a Szintek azok amik befolyásolják azt hogy mennyire bíznak az Istenek a híveikben(hisz ez mutatja mien tapsztaltak az élet kihivásaival szemben állva), és ennek arányában adnak nekik segítséget , és ha hát ha épp 20 Ranagol paplovag Támadja meg a 2.szintű Arel papnő által védett helyett akkor igenis le lesz hentelve mindenki aki ottvan és nem mondja azt Arel, hogy

Közzétéve:

Tha'thassa!

Amit a kegy pontokról írtál az első bekezdésben, annak a lényegével nagyjából egyet tudok érteni, és már kezdtem azt hinni, hogy most csúnyán meg leszek fogva... :wink: Aztán a jött a második bekezdés, és kiderült, hogy mégsem teljesen egy dologra gondoltunk... Szóval azt mondod, hogyha az istenek adhatnak a híveiknek plusz manát/kegyet az gond, de ha ez limitálva van, akkor már nem gond? :roll: Mert az UTK számszerűsíti: "Ezen plusz ideiglenes Kegy pontok mennyisége nem haladhatja meg a pap Tapasztalati szint értékének kétszeresét." De a világképi részével valóban lehetne vitázni, hogy miként képes erre az isten, ez mennyire koherens az Õsi Egyezmény koncepciójával, mennyi hatalmat juttathat neki, mért nem teszi mégsem stb.

Az alapgondolatunk lényegében az volt, hogy ugyan mért kötné az isteneket a karakter tapasztalati szintje? Mi tiltja meg nekik, hogy valamelyik hívüknek több hatalmat adjanak akkor, ha szerintük a hívüknek szüksége van erre a plusz hatalomra, ki is érdemelte és még az istenség érdekét is szolgálja? :roll: Ha maradunk a Mana pont alapú papi mágiáknál akkor lehetne valami hónaljszagú bohócságot, hogy az elméje nem tud többet befogadni, csak ha tapasztaltabb lesz, bla-bla-bla, de ez is ott vérzik sok helyen. Ráadásul ha így lenne, hogy a pap 'magában tárolja' a 'lesugárzott' manát, az a szabad akaratú varázslás kérdését vetné fel, tehát hogy egy isten csak odáig szólhat bele a híve cselekedeteibe, amíg az manát kér tőle. A már odaítélt manákkal a pap szabadon rendelkezhet, nem? Akkor pedig jön a kétfajta mana pont, külön szakrális és világi, különban a pap is hatalom italázhatna meg pszivel tölthetné az elméjét... Amit talán beláthatunk, hogy nem kéne (nem csak játéktechnikai szempontból).

Szóval ilyenek és hasonlók miatt ütött szöget a fejünkben a Kegy pont koncepciója.

Közzétéve:

Diassan kerlas!

Egyelőre rövid leszek, talán méltatlanul az eddigi hózzászólók terjedelmes okfejtéseihez mérten. Jó felvetés, amit BYCS cimbora előhozott, de a választ valahol Gambit gondolata mentén lehet megtalálni, vagy ha azt nem is, de a probléma megoldását. Az általam kidolgozott megoldást több KM társam és a Mentálcsavar ÚTKt elfogadó részlege is támogatta, így aztán az alább linken elérhető sok ÚTKs fejlesztés mellett a Háziszabálygyűjtemény nevezetű .doc, annak is a legvégén található a javaslatom. http://utkcompendium.fw.hu/ Mindenképpen vessetek rá egy pillantást, sok dolog nem végleges, vagy nem 100%osan megmagyarázott, de folyamatosan fejlesztjük.

Creep

Közzétéve:

8)

Üdv!

Még mielött elolvastam volna a megadott linket akartam hozzászólni, cska anyit hogy ha az Istenek a KM ek (ami így van) és a Kalandozók a JK-k (ami megint így van), És a Mesélő dolga hogy egy világkeretet adva Szórakozását biztosítsa a Játékosoknak azaz értük van az ő igényeiket szlgálja ki a saját szája ize szerint(szerintem így kéne...) Akkor igenis az istenek vannak a KEGYeltekért .

És ez azért fontos hogy belássuk hogy igen is "mindenki" Airun, vagy ALex féle KEGYelt akar lenni, és a korlátlan megkaphatod ha olyanom van dolog kapcsán "könnyen" nekimehetnek Kránnak hisz istenük megoltalmazza őket az Igaz Ügyben...

Nyilváne z si sarkallatos példa kérlek ne a konkrét példát kritizáljátok hanem a tartalmi mondanivalóját.

Ez nekem kicsit a régi rendszerben is ütköző dologra hasonlít: 10 . szintű fejvadász vagyok hmm és ha dobok egy marék azaz kb 20 db tüt valkire akkro az annyi mint.. minimum 20* 5 Sp! JEah!

Itt is cska azt akaratam érzékeltetni hogy nemszabad kijelnteni olyan dologat amik még visszcsaphatnak. Mint itt a +Sp 2 szintenként ami MINDEN sebzéshez hozzájön.

Nah most elolvasom alinket azt amjd max jól lebaxom magam mert ott már okos dologat írtak miután nem írtam volna ezekt.. :D

Üdv!

Közzétéve:

Tha'thassa!

Creep: engedelmeddel az oldala a tuan fórum rajongói anyagaihoz is belinkelem, esetleg nézz el arra is néha-napján, hátha érkeznek észrevételek az írásokkal kapcsolatban!

BYCS: kicsit másképp látjuk a játékot, azthiszem parttalan lenne a 'vita' csak elbeszélnénk egymás mellett...

Gambit

Közzétéve:

Üdv!

Bár a Nagy Fehér könyv nem igazán nyerte el a tetszésem, szvsz a papi mágia témájában jó úton kezdtek haladni a fejlesztők. Abban a Kegy-pont télleg azt fejezte, ki h a kegyelt milyen pozícióban van istene szemében.

Én sajnáltam, hogy az ÚTK-ban nem azt az irányt tökéletesítették. :(

Közzétéve:
Bár a Nagy Fehér könyv nem igazán nyerte el a tetszésem, szvsz a papi mágia témájában jó úton kezdtek haladni a fejlesztők. Abban a Kegy-pont télleg azt fejezte, ki h a kegyelt milyen pozícióban van istene szemében. Én sajnáltam, hogy az ÚTK-ban nem azt az irányt tökéletesítették. :(

Tha'thassa!

Nekünk is tetszett az a megoldás, a nyomati láthatod is az UTK-n, egyetlen oka volt, amiért nem azt vettük át. Célszám alapon működik. Márpedig a M* nem használ célszámokat. Na jó, valójában egy borzasztó nyakatekert módon mégis, de nem abban a formában, ahogy az AK papi mágiája. Márpedig az UTK megírásakor ez is egy nagyon fontos szempont volt, hogy kicsit egységesítsük a MAGUS rendszerét, lecsapkodjuk az 'oldalhajításokat' és a megoldások, amiket alkalmazunk, illeszkedjenek egy homogén játéktechnikai sémába. Ennek az eredménye az olyan apróságok, mint például rádobásos próba esetén az egyenlőség a támadó/próbálkozó félnek kedvez (például Tulajdonságpróba, Támadó dobás, Mágiaellenállás). Emiatt az irányelv miatt nem vehettük át az AK Kegy pont verzióját, nem illeszkedett volna a rendszerbe...

Gambit

Közzétéve:

Üdv!

Értem az érveid Gambit, csak úgy látom, hogy még mindig nehéz megtartani a játékegyensúlyt egy kegyelttel.

A Nagy Fehér pedig számszerűsítette és -szvsz- levette a Km-ek válláról azt a teret, hogy mikor jogos a töblbet és mikor nem.

Közzétéve:

Diassan kerlas!

Hát nem tudom Rayen, te hogy látod, de szerintem a papok esetében már nem nagyon kell törődni a játékegyensúllyal... ETK és kisbarátaihoz, de még talán az AKhoz képest is (bár ez utóbbihoz nem túlzottan értek) nagyságrendekkel gyengült a Kegyelt banda.

Bizonyításképp lásd a kedvenc BM/Tharr-pap Tharr-pap/BM példámat. Az előbbit csinálja minden értelmes ember, az utóbbit meg senki :D

Még annyit, hogy a Kegyeltek fokozott kalandmesteri odafigyelést igényelnek, és ez felettéb jogos, lévén az ő esetükben minden cselekedetnek, kimondott szónak, gondolatnak fontos szerepe, jelentőssége van és kell hogy legyen. Éppen ezért nem csak számokról van szó, egy jól szerepjátszó Kegyelt ezen a ponton egyenlíthet, így jogos, hogy olyan előnyöket juttasson neki istene, ami más esetében elképzelhetetlen lenne, hogy rendelkezzen, vagyis aki pontok, statisztikák tekintetében a leggyengébbek között van, ezúton mindenki fölé emlekedjen.

Közzétéve:

Üdv!

Igazad van Creep, az UTK-s Kegyeltek ténylleg jóval gyengébbek lettek. Az meg vitathatatlan, hogy kellő tapasztalatot igényelnek, mind a KM, mind a játékos részéről. Sajnos az én csapatomnak a fele még kezdő mindkét szerepben, ezért tetszett a számszerűsített forma.

Sajnos, magamból kiindulva tudom, hogy a KM nem mindig értékeli megfelelően a szerepjátszást, így az ebből jövő bónusz gyakran elesik, vagy túlzott mértékeket ölt. :P

Ui.: A BM/Tharr-pap példádat nem olvastam még.

Közzétéve:

Tha'thassa!

Ööö, izé... lehet félreértek valamit, de ahogy fentebb is írtam, az ÚTK is számszerűsíti, tapasztalati szintenként 2 Kegy pontban maximalizálja (ÚTK 258. oldal, a bal hasáb első bekezdésének utolsó három sora).

Gambit

Közzétéve:
Egy istenség a KM belátása szerint az alábbi cselekedetek végrehajtásakor jutalmazza, vagy segíti szolgáját, cselekedetenként 1-3 Kegy ponttal:

1 Kegy pont - kiemelkedő áldozat (például Ranagol papjának egy nála kiemelkedettebb ? tehát nagyobb hatalmú ? lény szembesítése önnön kisszerűségével, majd véráldozat bemutatása) vagy a hit tanai szerinti életvitel ? legalább tíz esztendő ? a legkisebb kihágás nélkül, áldozat bemutatása valamilyen fontosabb feladat végrehajtása előtt.

2 Kegy pont - komolyabb győzelem egy halálos összecsapásban a hit egyik ellenségével, vagy az isten és az egyház által kívánatosnak tartott komolyabb küldetés, feladat végrehajtása (például Pyarron papjai felszámolják a Romlás Virágainak egyik főszentélyét).

3 Kegy pont - az istenség vagy az egyház sorsára pozitívan kiható történelmi eseményben való aktív részvétel (például Amhe-Ramun egyik manifesztációjának felkutatása és legyőzése, leszámolás az egyik ellenséges egyház főpapjával).

Ezek természetesen csak irányelvek, melyeket a KM belátása szerint bővíthet. Ideiglenesen, rövidebb időre (általában a következő Kegy pontokért intézett imáig) további Kegy pont is adható többek között:

Nagy értékű, a pap számára fontos, vagy az istenség hitének egy komoly ellenfelétől elragadott tárgy feláldozásáért, vagy sötétebb vallások esetén emberáldozat bemutatásért.

Komoly, az isten által sugallt, vagy a hit által sarkallt küldetés végrehajtása közben, vagy halálos veszedelemmel fenyegető próbatétel felvállalása a hit, vagy az egyház érdekében (kiválasztottak, kalahorák, ereklyék felkutatása stb.).

Ha a pap istene templomát védelmezi, netán a szentélybe hívek menekültek, és most közös imával könyörögnek az istennek a segítségért.

[...]

Az imák elmulasztása ellenben komoly következményeket von maga után. Mind egyes ima nélkül töltött nap 1-gyel csökkenti a pap maximális Kegy pont értékét, s az így elveszett pontok csak áldozat bemutatásával térnek vissza.

Hasonló módon bünteti istenük mindazokat, akik hatalmukat az istenségnek nem tetsző módon használják, netán vétenek a papi regulában meghatározott szabályok ellen. Ilyenkor az istenség a bűn nagyságától függően csökkenti a híve számára juttatott kegy mértékét, tehát maximális Kegy pontjait. Ez kivételes helyzetekben akár a Kegyelt Háttér végleges vagy időleges elvesztésével is járhat. Ilyenkor a papnak hosszas vezekléssel, imákkal és áldozatokkal kell kedveskednie istenének, könyörögve a megbocsátásért.

Tha'thassa!

Szerintem ennél jobban nem kell szájbarágni, ebből mindenkinek értenie kéne, miről van szó... Ha nem erre gondoltál, akkor kíváncsian hallgatom, pontosan mire gondolsz számszerűsítés alatt.

Gambit

Közzétéve:

Üdv!

Igazad van Gambit, ennél jobban nem lehet. :D

Hiszed vagy sem már 3x elolvastam, de valahogy te kellettél hozzá, hogy hatalmas zörejjel le is essen. :?

Minden estere nekem tetszett a Nagy Fehéres változat, lehet csak ez homályosít el. :)

Közzétéve:

Diassan kerlas!

Gyakorlatilag én is azt használom az ÚTKból, amit Gambit beidézett, csak a permanens pontok elhagyása mellett több ideglenest engedélyezek.

Közzétéve:

Üdv!

Több kérdésem is van a mágiával kapcsolatban, miután már sokadszorra bújom át rajta magam.

Az egyik a dorani varázsló bojára vonatkozik. A botnál több helyn is ki van emelve, hogy "ha bír a követelményekkel". Ez leginkább a pszi, ill. a mana használatra vonatkozik. A bot tulajdonságai között a II. pontban azt írja a könyv, hogy a varázsló minden képességével bír, vagyis tud pszit használni, vagy varázsloni. Ez után a III. pontban azt írja, hogy a bot tulajdonsága átlagos, és hogy ez növelhető, és "..képes pszit használni illetve varázsolni, ha bír a követelményekkel". Ez most mégis mit jelent????? Most tud varázsolni, vagy nem? Vagy fel kell növelni a szükséges képességeit a megfelelő szintre (pl. 3-as mágiahasználat esetén 13-as értékekre)? Ez nekem nem teljesen világos.

A másik egy érdekes helyzet lenne. A tűzvarázsló is tud olyan mágiákat használni, ami teljesen megegyezik a varázslói mozaikmágával (iskolafomák, szabad elemi formák). Nekem elég furcsa az, hogy maga a metódus teljesen ugyan az, de mégis a tűzvarázsló "drágábban" tudja ugyan azt a mágiát kihozni, mikor azt ők már több száz éve fejlesztik (tudom, tudom, ők csak felhasználják, és nem érdekli őket, hogy ez hogyan is jön létre, de azért -valljuk be- ez nem leht igaz minden tűzvarázslóra, biztosan foglalkozik valaki a mágiák "tökéletesítésével")

Várom a válaszokat!

Minden jót!

Közzétéve:

Tha'thassa!

Az egyik a dorani varázsló bojára vonatkozik. A botnál több helyn is ki van emelve, hogy "ha bír a követelményekkel". Ez leginkább a pszi, ill. a mana használatra vonatkozik. A bot tulajdonságai között a II. pontban azt írja a könyv, hogy a varázsló minden képességével bír, vagyis tud pszit használni, vagy varázsloni. Ez után a III. pontban azt írja, hogy a bot tulajdonsága átlagos, és hogy ez növelhető, és "..képes pszit használni illetve varázsolni, ha bír a követelményekkel". Ez most mégis mit jelent????? Most tud varázsolni, vagy nem? Vagy fel kell növelni a szükséges képességeit a megfelelő szintre (pl. 3-as mágiahasználat esetén 13-as értékekre)? Ez nekem nem teljesen világos.

Nekem sajnos egy korábbi verzió van meg a dorani botról, ahol csak mana pontot képes tárolni, így erre csak akkor tudok válaszolni, ha ismét lesz a kezem ügyében ÚTK...

A másik egy érdekes helyzet lenne. A tűzvarázsló is tud olyan mágiákat használni, ami teljesen megegyezik a varázslói mozaikmágával (iskolafomák, szabad elemi formák). Nekem elég furcsa az, hogy maga a metódus teljesen ugyan az, de mégis a tűzvarázsló "drágábban" tudja ugyan azt a mágiát kihozni, mikor azt ők már több száz éve fejlesztik (tudom, tudom, ők csak felhasználják, és nem érdekli őket, hogy ez hogyan is jön létre, de azért -valljuk be- ez nem leht igaz minden tűzvarázslóra, biztosan foglalkozik valaki a mágiák "tökéletesítésével")

Emlékszem, hogy ez a könyv írásakor is komoly fejvakarást okozott (ti. hogyan legyen - és legyen-e egyáltalán - erősebb a tűzvarázsló az iskolaformák terén...) Végül arra jutottunk, hogy az Mp költségeken változtatunk, korlátozzuk a felhasználhatóságát, cserébe máshol adunk bónuszt (például az időtartamon, hiszen nekik nincs időmágiájuk)

Tűzcsóva , Tűzkitörés, Tűznyíl

- 4 helyett 5 Mp

- minden más megegyezik (ettől valóban hibásak)

Tűzaura, Tűzkard

- 5 helyett 6 Mp

- az időtartama 1 helyett 3 kör

Tűzfal , Tűzszőnyeg

- 4 helyett 8 Mp (viszont lásd később, valójában ugyanúgy 4 Mp/E)

- az időtartama 1 helyett 3 kör

- a mérete alapesetben 2 ynevi láb sugarú kör, ami egy 2 E-s varázslói fallal egyenértéű

- tehát valójában azonos Mp-ért hozza létre, csak tovább tart

- a mérete ugyan nem változtatható, viszont feleannyi idő alatt idézhető (hiszen 2x annyi manapontért de 2x annyi E-t idéz, így a varázslás idején nyer, hiszen az E/szegmens alapú)

- a tűzszőnyeg mérete viszont 5 láb, ami nagyon durva

Köszönöm az észrevételt!

Gambit

Közzétéve:

Diassan kerlas!

Nah akkor a csatában elhullt Gambit mester helyére lépve válaszolnék röviden Kele varázslóbotos kérdésére. A leírásban a "ha bír a követelményekkel" kifejtetlen, pontatlanul hangzó, ám logikus tagmondata egyértelművé teszi, hogy a botnak IS bírnia kellene ilyesmivel. Ennek ellenére ésszerűbb (és a pyarr varázslóval szemben a játékegyensúlyt jobban fenntartó) felhasználása szerint (mi ezt alkalmazzuk) a bot alapesetben is képes legyen varázsolni. Azért ha belegondolunk, ez alacsonyabb szinteken annyira nem veszedelmes dolog - a varázsló MAG

Közzétéve:

Ni men hao,

A shadoni Feketerendek kötelékébe tartozó lovaggal kapcsolatban volna pár kérdésem, remélem tudtok valami okosat mondani. :o)

- Miután 5. TSZ-en életét kockáztatva bizonyítja érdemességét és Kegyeltté válik, vajon mit jelent pontosan hogy saját fájdalma feláldozásával nyeri vissza a hatalmát? Mondjuk két csata között nem mindegy, hogy ez 1 vagy 30 Fp feláldozását jelenti. Ráadásul gondolom nem ér pszivel visszaregenerálni (amennyiben lovagunk bír ilyesmivel), hiszen az fájdalomcsillapítás, vagyis épp a lényegtől esne el.

Ha meg mást kínoz meg, szükséges-e végeznie vele? Ha jól értelmeztem a szöveget, akkor nem, viszont megint felmerül, meddig kell kínoznia a kiválasztottat?

És ha párbajban végez egy komoly ellenféllel, mit értünk 13 fő testrészen, amit célzottan meg kell ütni?

- A vallásismeretből származó bónusz a mágiaellenállásra a kegyelt háttér nélkül is érvényes? Elvégre a szilárd hithez nem kell kiválasztottnak lenni...

- Miután megkapja a kegyelt hátteret, az csökkenti a szintenként kapott KAP-ot, avagy isteni ajándék?

- Olvastam korábban, hogy a szent szimbólum megléte avagy meg nem léte egy ilyen lovagnál már felvetődött, de nem tudom, született-e valami megoldás erre?

- Az ősi rúnákkal ékített hagyományos vért bír valamilyen extrákkal? És első szinten megkapja, avagy csak később? Ha fél- vagy teljesvértet ölt első szinten, akkor alig tud megmozdulni (vagy minden Kp-ját vértviseletre költi...)

Köszönöm a segítséget,

K

Közzétéve:

Diassan kerlas!

Nah, menjünk sorban:

A shadoni feketerendiek kegyeltté válása véleményem szerint csak egy lehetőség: ha minden feketerendinek lenne mersze ilyen léptékű vállalásokhoz, akkor nem egy jelentős rendről, hanem néhány felföldi eszelősről volna szó, akik korai halálukkal nem érnek el semmit. Ezzel tehát csínján, de JKk persze beletartozhatnak azok csoportjába, akik veszélyes vállalkozásokba fognak, ezért kalandozók.

A fájdalom feláldozásáról semmilyen rendelet nincsen, itt több ötlet is adódik: annyi FPt kelljen áldoznia, amennyit fegyverével egy kör alatt sebezni tudna másokon (pl2x3k6) és ekkor minden Kegy-pontját visszanyeri, esetleg annyit, ahány Kegypontot vissza akar nyerni. Ezekben az esetekben a Pszi számíthat: elvégre már átélte a fájdalmat a kegyelt/áldozata.

13 fő testrész...hm lehetne mondjuk fej, áll, nyak, mellkas, has, bal kar, jobb kar, csípő, ágyék, bal comb, jobb comb, bal térd, jobb térd - elég gonosz és hihető? Néha muszáj spontán dönteni, itt állt egy lehetőség, akinek tetszik.

Természetesen érvényesülHET (ha tényleg hithű a karakter, ez szerepjáték és koncepció dolga), de nem feltétlenül köteles megadni a KM.

Isteni ajándék, nem kérdés. Olyasmi, mint a Barbárnak a Manalátás például, ha elvégzi a Sámánok küldetéseit.

Bad news: a vért nem bír alapvetően semmilyen extrákkal, még csak rúnák sincsenek rajta. Miért nincsenek? Mert ez csak egy leírás. Soknak van közöttük. De nem MINDegyiknek. Olyan ez, mintha azt mondanád, hogy "vörös hajú írek". Oké, sok vörös van, de korántsem mindegyik az. Mégis ezt írják le. Ebből maximum annyit olvashatunk ki, hogy ha kapcsolatba kerülnek valamiféle varázslókkal, akkor szívesen rúnáztatják vértjeiket. Valamivel bíztatóbb dolog lehet az, hogy ha már nemesi rangjuk van, Vagyon 1 háttérrel rendelkeznek, akkor arra következtetek, hogy őseiknek is volt valamicskét a tejbe aprítani, így tehát a lovag jogosan örökölheti elsőszülöttként felmenői vértezetét. Annak minőségének és állapotának (rúnák és egyéb huncutságok) eldöntése már KM-i jogkör, de első szintű ifjonc esetén nem érdemes sok engedményre számítani. Szerintem korántsem kénytelen minden KP-ját erre költeni, néhány KPból simán megvehető akár a 3. vagy 4. fok is. Én 5.fok ellenes vagyok, de vszeg az is kijön a kpból (hacsak nem a fizikai tulajdonságok mondjuk 7 pont körüliek:D ez esetben rá kell egy keveset fizetni:D)

Creep voltam

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...