Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

NYT2008 - Versenymodul pályázat


Örülsz, hogy idén ilyen mód dől el, hogy milyen modul lesz?  

34 szavazat

  1. 1. Ã?rülsz, hogy idén ilyen mód dÅ?l el, hogy milyen modul lesz?



Recommended Posts

Tisztelt Bírálók!

Utólagos engedelmükkel a pályázók nevében ejtem meg ezt a hozzászólást.

A pályázatok leadási határideje ma lejár. Tisztelettel arra szeretnélek kérni benneteket, hogy lehetőleg minél előbb hozzátok nyilvánosságra az első forduló eredményét, hogy a továbbjutóknak minél több ideje maradjon a modul részletes kidolgozására.

Márészt kíváncsan várjuk - ha mód van rá - annak közlését, hogy összesen hány beadvány érkezett a kiírásra. Esetleg, hogy kik az indulók.

Üdvözlettel,

Hulla

Link a hozzászóláshoz

Köszönjük a türelemet, máris válaszolok a feltett kérdésekre, illetve közlöm az eddigi tényállást. :)

A pályázat eslő fordulója lezárult. Hétvégét mint türelmi időtt megvártuk. Igy nagy örömünkre öt mű érkezett be, melyek mind megfelelnek a kiirásnak.

Sajnálom, hogy volt aki kicsúszott az időből, de már nem várhatjuk be, mivel ez nem lenne sportszerű. :D Viszont kérjük őket, hogy a köv. modulversenyre őrizzék meg ötletüket és hidegvérüket.

A versenyzők, és a modulok címei:

Ötvös Balázs: Szökés a táborból

Sztankó Tamás: Ahogy a szél fú

Zolnai Tamás: Bosszú, avagy Uwel monopóliuma

Con Salamander: Egyenlőre nincs

Horváth Tamás: Rongyosok

Az öt modul értékelése folyamatban van. A bírók gőzerővel értékelik saját "szakterületüket" és szeretnék jövőhét elején eredményt hirdetni. Addig lehet az ujjakat tördelni.

Nem fogok nyilatkozni a beérkeztt művekről most, mert ez csak is az értékelés után tehetjük meg.

Később is csak a modulítóknak küldönk visszajelzést. ;)

Annyit viszont kikotyoghatok, hogy az idei tábor jónak ígérkezik! :P

Kérdezzetek bátran! Figyelek!

Link a hozzászóláshoz

(akkor a közepétől kezdve)

Az I. Forduló eredményei:

1. Stankó Tamás (Hulla) - Ahogy a szél fú

2. Horváth Tamás - Rongyosok

3. Zolnai Tamás - Bosszú, avagy Uwel monopóliuma

4. Con Salamander - Nincs cím

5. Ötvös Balázs - Szökés a táborból

A kiírásnak megfelelően az első 3 pályázó folytathatja a kidolgozást. Õk továbbra is versenyben vannak. A többieknek köszönjük szépen, hogy részvételükkel emelték a verseny izgalmát. Bízunk benne, hogy jövőre is viszont látjuk őket a pályázaton egy izgalmas versenymodullal.

A művekről röviden: Sajnos nem mondhaunk semmit, hiszen ez tiktos a modulra való tekintettel. :) De jó lesz ... jó lesz ez! :D:D

A pályázóknak e-mailben elküldjük szöveges értékelésünket. Az eslő hármonak pedig: Hajrá!

Link a hozzászóláshoz

Üdv

Én valahogy úgy képzeltem, lesz három mű, ami továbbjut, és kész. Meglepett, hogy máris van teljes rangsor. Most, hogy már kinyilvánítottátok, melyik mű kedves a szíveteknek, mit kell elrontania az első helyezettnek, hogy ne ő legyen a befutó? Vagy csak én gondolom azt, hogy az alapötlet fontosabb, mint hogy milyen szép táblázatok kerülnek a modulba?

Ritter

Link a hozzászóláshoz

Ritter: Egy modul legfontosabbnak mondható része valóban az alapötlet, de emellé nem csak tálázatok és NJK statisztikák kellenek egy modulba. A történet magja köré több szálat, sok apró történést, lehetőséget kell építeni, különben egy olyan modult kapunk, aminek lehet ugyan hogy az alapja jó, de a játékosoknak mégsem lesz élvezetes, mert minden egyes lépésük meg van szabva. Ezt hívják úgy hogy csőmodul, amit a játákosok nem szeretnek.

Link a hozzászóláshoz

Aha. Hát, ilyenekben nem vagyok otthon. 10 éve nem fordult elő velem, hogy kidolgoztam volna egy kalandot, az alapötletnél ritkán gondoltam tovább (sőt, gyakran az is menet közben fogalmazódott meg bennem).

Egyébként ez a több szál is problémás. Mondjuk ha a táborban is olyan játékosok fordulnak elő, mint nálunk, akkor ennyi időtartamba elég kevés mellékszálat lehet beleszőni.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Ritter, teljesen megértelek, én is valahogy így vagyok vele. Ma írtam meg életem első modulját, pedig nem az első mesélésre készül...

számtalan alapötletem volt már, de sosem volt rá szükség,hogy kidolgozzam teljes, kerek modulnak. Mert úgyis én mesélek, és úgyis alakítom, meg menetközben módosítom. Meg mindent ismerek benne, hiszen én találtam ki.

DE egy táborban, ott, ahol nem csak az ötletgazda mesél, hanem még vagy 5-6 KM, akiknek lehetőleg ugyanazt kellene lemesélni, MUSZÁJ a modult leírni, kidolgozni. Nem elég csak az alapötlet, illetve akár elég islehetne, ám bizonyára egyet értünk abban is, hogy jobb az, ha részletesebben, szebben, több NJK-val, több szállal van valami kidolgozva. Ettől még akár egy kevésbé kidolgozott alapötlet is lehet jó, de mint fentebb beláttuk, ide most modul kell, nem csak alapötlet.

Továbbá azt szeretném mondani, hogy bár van MOST egy rangsor, ez nem jelenti azt, hogy a végén is ugyanez lesz. Még senki nem dolgozta ki teljesen a modulját, még csak az ötleteket, irányelveket, szándékokat küldtetek. A teljes, kidolgozott modulok rangsora elméletileg akárhogy alakulhat. Szóval munkára fel, és hajrá!

Link a hozzászóláshoz

Üdv

Jó, azt értem, hogy egy táborra szokás kidolgozni a modult. De még sosem voltam ilyenen, szóval elképzelni nem tudom, mit tesz egy KM azért, hogy a játékosok legalább nagyjából azon a vonalon maradjanak, amit ő megpróbál lemesélni. Én pont azért nem dolgozok ki semmit - max a helyszínekről van világos képem -, mert hiába tudok egy helyzetre hat megoldást, a játékosok jó eséllyel egy hetediket próbálnak ki. Ráadásul a legjobb ötletek a mesélés közben jönnek, éppen abból, amit a játékosok egymás között beszélnek.

De mindegy, ezen nem problémázok tovább, ki kell dolgozni a modult, érthető.

Arra viszont kíváncsi lennék, mert elképzelni sem tudom, hogy lehet versenyeztetni a mesélőket, ha egy előre kidolgozott történetet kell mesélniük. Lehet, hogy mi csináljuk rosszul, de nálunk az a jó mesélő, aki nem próbálja a történetet ráerőltetni a játékosokra, aki mindenhez tud alkalmakodni.

Ritter

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Egyfelől igazad van, viszont nem abszolút mértékben.

Azt bárki meg tudja csinálni, hogy asziosztál egy csapatnak... de a jó mesélő nem ráerőlteti, hanem finoman vezeti a csapatát.

Nagyon egyszerű példával élve, ha balra van a történés, de jobbra mennek, akkor a rossz mesélő megtiltja nekik, a jó meg áthelyezi az eseményt, arra, ahová mennek. Ez persze egy nagyon felületes példa volt, de remélem, sikerül vele érzékeltetni, mit szeretnék.

Természetesen Ehhez csapat is kell, azaz jó szerepjátékosok. Hiába utalok én rá mesélőként, hogy baljós a hely, futkos a hátadon a hideg, eszedbe jut AZ a régi szörny, féltek, rettegés lesz úrrá rajtatok, ha a csapat nem partnere a meélőnek, nem hajlandó felgogni, megérteni, amit sugallni akar, és csak bemennek. (ez is csak egy példa...) Szóval a csapat vezetéséhez nem csak a mesélő kell...

A csapat vezetésének szükségessége is érdekes. Nyilván kalandja válogatja, lehet csak ülni és aszisztálni nekik. De egy igazán izgalmas kalandhoz vezetni is kell a csapatot. Az nem nagy mesélői teljesítmény - szerintem - ha mesélem a modult, és ha a csapat lekésik velemi, (ha nem pont ez a lényeg a modulban - akkor nem vesz részt az eseményekben, mindenről lemarad, számos érdekes dolog nem történik meg vele. Egy KM igenis módosít, ha úgy tetszik, csal a csapat szórakozása érdekében.

Végül pedig, elsősorban nem a mesélők versenyeznek itt. Bár őket is meg lehet mérni... pl. hogy a csapat mit mond, tetszett-e nekik, élvezték-e a játékot. Elvégre ez a lényeg... De meg lehet mérni a mese stílusát, a képek értelmezhetőségét, a reakciókat a váratlan helyzetekre, az NJK-k kijátszását, a párbeszédeket, a harc és varázslat lemeséléseket, és igen, azt is, hogy ki miképpen terelgeti csapatát a modul kínálta mederben... (természetesen nem mindenáron)

Link a hozzászóláshoz

"Nyilván kalandja válogatja, lehet csak ülni és aszisztálni nekik. De egy igazán izgalmas kalandhoz vezetni is kell a csapatot."

Ez úgy hangzik, mintha csak így lehetne mesélni: asszisztálni vagy vezetni.

Hát, én mesélőként interaktív vagyok inkább, és a játékosokkal EGYÜTT alakítom a történetet. Szóval van egy elképzelésem, elmesélem, a játékosok reagálnak valamit, és én a reakcióból fogom továbbépíteni a történetet, nem magamtól.

De ez nem asszisztálás, mert a történet azért még az enyém, és bármit nem engedek meg nekik. És főleg: én határozom meg a célt is.

Gyere el egyszer játszani, vázolj nekem egy történetet két mondatban és lemesélem, akkor meglátod, miről beszélek.

Persze vannak korlátai ennek, néha tényleg muszáj célzásokat tenni a játékosoknak a helyes válaszokra vonatkozóan. És az is igaz, hogy ez a fajta mesélés inkább életútnál jó, és egyalkalmasaknál problémásabb.

De hogy a topik témájánál maradjunk, most az van, hogy ki kéne dolgoznom ezt a modult, és bár elég régóta mesélek, versenyen még csak játékos voltam (és konkrétan attól a mesétől nem estem hasra). Szóval tartsatok nagyon műveletlennek, de azért ha elmondjátok, mégis mit vártok, azt megköszönöm. Láttam én már versenymodult, sőt, itthon elég sokat végigjátszottam, de az, hogy tudom, milyen, nem jelenti azt, hogy tudom, milyennek kellene lennie.

Tehát írjam le a fővonalat, és pár sort szóljak minden szerintem lehetséges mellékvonalról?

Vagy dolgozzak ki mindent, amiről el tudom képzelni, hogy szerepet kaphat a játék során?

Vagy (én mondjuk ezt támogatnám) vázoljam a történetet, ugyanúgy a fővonalat, mint a lehetséges elágazásokat; és inkább a háttérre koncentráljak, tehát helyszínek és njk-k (személyiségre, célokra, ilyenekre értve, nem számadatokra)?

Vagy nem adtok tippeket és majd produkálok valamit (végülis ez verseny)?

Ritter

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Én inkább a harmadik variációt tartom használhatónak, elkészíthetőnek, és átolvashatónak is. De ezt csak az én nevemben nyilatkozom.

Egy ideje gondolkodok már, hogy milyen a jó modul, és azt kell mondanom, hogy nem igazán lehet meghatározni.

Tehát ne ess kétségbe, illetve fogadd el, hogy kidolgozol egyet, amit te helyesnek vélsz, azután egy zsűri, valamilyen, (és nem A jó, és A tuti, és A CSAK EZ LEHET) csupán egy, aáltaluk valamiért felállított szempontok alapján megítéli, melyiket adná szívesen a játékosknak. Ennyi.

Ha vlaamire, akkor a modulokra tényleg nem lehet rámondani, hogy csak ez a jó és kész. Legalább is szerintem.

Link a hozzászóláshoz

Üdv mindenkinek!

Kizárólag játékosi tapasztalattal rendelkezem, kalandmodul írására még soha nem vetemedtem, talán nem is tudnék megbírkózni a feladattal. Véleményem azonban nekem is van. Az egyik legfontosabb tényleg az alapötlet, és utána jön rá minden a váz köré épített "adalékanyag". Eddigi (nem túl hosszú) játékosi pályafutásom során volt már szerencsém találkozni lazábban megírt és a legutolsó részletekig kidolgozott kalanddal is. Azt vettem észre, hogy abszolút két különböző kategória, és máshogyan fekszik a kalandmestereknek is. Aki jobban szeret improvizálni, egyedi ötleteket belevinni, el-el térni a fő motívumtól jobban, vagy kevésbé annak talán jobban tetszik az olyan modul, ahol több szabad kezet kap. Másfelől egy részletes modul, amelyben rengeteg munka van egyrészt "kényelmesebb" mesélést biztosít - ha annyira jó, hogy érdemes szorosabban követni a fő-és mellékvonalakat - másrészt a benne összefoglalt temérdek ötlet és lehetőség tapasztalatom szerint jótékonyan ihleti meg a mesélőket, a kalandhoz passzoló, vagy attól akár gyökeresen eltérő ötletek megalkotásához.

Szóval egy jó kaland titka a varázslatos "3 az 1-ben", azaz egy jó modul, egy jó km és nem utolsó sorban egy jó csapat. Eddig én egyikben sem szenvedtem hiányt, úgyhogy abszolút szerencsésnek mondhatom magam. És ahogy ezt a topikot olvasgattam, szerintem idén sem fogok. Jó látni ahogy megszületnek az igazán érdemes művek. Kedves km-ek, szervezők és modulírók! Egyeztessetek, vitázzatok csak, dolgozzatok együtt, beszéljétek meg! Biztos vagyok benne, hogy mindennek mi, játékosok fogjuk majd érezni a jótékony hatását, amiért én előre is hálás vagyok.

Link a hozzászóláshoz

Üdv

Na, megkaptam a szöveges értékelést.

Két dolgot tanultam belőle.

Az egyik, hogy a vázlatom nem sikerült túl jól. Olyan dolgokat találtak hibának, amiről tudom, hogy nem hibák. Például JK-k motivációja. Tudom, hogy igenis motiváltak, mer' mikor csapatomnak meséltem anno, hát bizony őket motiváltam erősen. Ezekszerint ez nem ment át. Na mindegy, ez legalább egy olyan dolog, amiről tudom, hogy a kidolgozott változatban jobban kell figyelni rá.

A másik az Ynevhűség. Úgy tűnik, nem jó helyen néztem utána dolgoknak. Csak hát sose válogattam, mi hivatalos, mi nem; találtam dolgokat itt-ott; ami tetszett, átvettem, ami nem, azt nem, szóval az az Ynev, ahol én mesélek, a jelek szerint nem túlságosan hivatalos. Na mindegy, ez egy olyan hiba, amit a kidolgozott változatban sem fogok javítani, mer' nem tudok.

Ritter

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Ritter,

pedig nem ártana.

Először is, mindenkinek van, lehet, kell, hogy legyen saját Yneve.

De ez egy verseny, ahol mindenki ugyanazon az Yneven játszik majd.

Ezek alapja a hivatalos kiadványok, no és a modul.

Én - már csak azért is, mert ennek én vagyok az egyik "felelőse", szívesen felajánlom a segítségemet - természetesen nem csak neked, hanem mindenkimásnak is. Ha kérdésed van valamiléyen ynevi dologgal, fogalommal kapcsolatban, állok rendelkezésedre. A kötetek hiánya ne tarthasson vissza senkit egy jó modultól!

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Ha lett volna, megírtuk volna már. :)

Ha elvárjátok a teljes Ynevhűséget, én azzal nem tudok szolgálni, bár persze igyekszem.

Ez azért kicsit erős. Fogalmazzunk úgy, hogy törekszünk rá. Mellesleg az Ynevhűség egy rangsor-szempont, azaz az Ynevhűbb modul többet ér ebből a szempontból, mint a kevésbé Ynevhű. De nem azt jelenti, hogy ha találunk benne valamit, ami részben vagy teljesen ellentétes a leírtakkal, akkor már egyből nem is alkalmas a modul lemesélésre... ezt senki nem mondta, sem most, sem korábban. Mellesleg ezért mentek sok mindenkinek a javaslatok, hogy javíthassák, különösen az egyébként lényegtelen (értsd: Mindegy) részletek esetében.

Természetesen, ha valaki mondjuk az Észak-ynevi Pyarronba szeretne menni Tharr templomokat megmenteni... no, akkor annak hosszabb levelet küldenénk, és kétségessé válna a modulja, legalább is ebből a szempontból. De szerencsére ilyen még nem volt. :)

Szóval tekintsük inkább ezt a dolgot is egy szempontnak, mint abszolút meghatározó, és sorsdöntő érvnek.

Link a hozzászóláshoz

Kedves kalandozó Hölgyek, Urak!

Először is köszönjük mindenki türelmét, és elnézést kérünk, amiért megvárakoztattuk a publikumot, és a versenyzőket az eredményhirdetéssel. De mint mindennek ennek is eljön az ideje. MOST! :D

Na hogy húzzam még az idegeket, szeretném összefoglalni a pályázat tapasztalatait és az eredményeket egy bekezdésben:

Öt pályázó indult, aminek így elsőre nagyon örültünk, de szeretnénk, ha jövőre többen vállalkoznának, és bátrabban mozdulna meg a Kalandozok.hu közössége. Az első forduló után bent marad három pályázó szépen teljesítette a feladatot, és mindannyian kidolgozták moduljukat, aminek - szintén -nagyon örülünk.

Végül bátran jelenthetem ki, hogy a végeredményét tekintve a pályázat teljes mértékben sikeres volt. Egy olyan modul került a szervezők kezében, mely kidolgozottságát, átgondoltságát, yneviségét tekintve egy színvonalas munka, és kiváló alapja lesz egy kellemes, és jó hangulatú Kalandozok.hu Tábornak!

Ám még mielőtt kihirdetném a győztest, nézzük a 3. helyezettet: Bosszú, avagy Uwel monopóliuma.

Alapvetően jó ötletre épülő modult sajnos végső formájában sem győzött meg minket, hogy egy jól mesélhető és a játékosoknak remek játékélményt nyújtó modult fogunk a kezünkben. Ennek ellenére nagyra értékeljük munkáját! Köszönjük szépen!

A második helyen a Rongyosok című pályamű végzett. Már egy átgondoltabb munkát értékelhettünk, azonban a végső kidolgozottság a NYT szemszögéből nézve az elvártaktól itt is alulmaradt a győztessel szemben.

Hulla modulja minden várakozásunkat felülmúlva egy kiválóan kidolgozott, és végeredményében igen jól összeállított modulként érkezett meg hozzánk. A modul alapját képező történet izgalmas és szépen kidolgozott, figyelembe véve a M.A.G.U.S. világának minden szabályát és hangulatát.

Ezzel minden bíró egyet értett, és úgy döntöttünk, hogy a leendő táborlakók örömére ezt emeljük a dobogó legfelső fokára.

Tehát győzött: Ahogy a szél fú! című modul!

Az ebből keletkező következmények, mint pl. a karakteralkotás a héten felkerül az oldalra. (elvileg már ma vagy holnap, de már óvatosan ígérek!)

Link a hozzászóláshoz

Nagyon szépen köszönöm a méltató szavakat és azt, hogy végül nekem szavaztatok bizalmat. Ezen kívül szeretnék gratulálni a versenytársaimnak, és megköszönni mindazoknak a drukkolását, aki esetleg(!) nekem szorítottak.

Persze tisztában vagyok azzal, hogy a többség már nagyon várja a karakteralkotást. Még nem tudom, mennyire kerülök a győzelem kapcsán döntési pozícióba, de ígérem azon leszek (a szervezőkkel egyetemben), hogy mihamarabb kikerüljön az általatok már régóta várt anyag.

A beküldött pályázat- a kiírásnak megfelelően - tartalmazta a részletes karakteralkotást, így már csak két fontos (függőben maradt) kérdésről kell egyezetnünk a szervezőkkel és akkor publikálhatjuk is.

Emellett, hogy egy kis haladékot kapjunk tőletek, egyeztetek a szervezőkkel hogy legalább a hangulatkeltő "novella" kerüljön ki maholnap. Talán az is segítségetekre lehet a koncepcióitok kialakításában.

Üdv,

Hulla

Link a hozzászóláshoz
Vándor
Ehhez a témához mostantól nem lehet hozzászólni
×
×
  • Új...