Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Karakteralkotási rendszer


Recommended Posts

A mai naptól elérhető a karakteralkotási rendszer, egy sablon excel táblázat (a karakterekhez) és a hangulatkeltő novella ITT!

A karakteralkotást és a hangulatkeltő szösszenet olvasva talán néhányan felszisszennek majd, de megnyugtatunk mindenkit: a KM-ek célja nem a Játékosok szívatása. A karakteralkotás nyilvánvalóan igazodik a modulhoz, célunk, hogy jó hangulatot, szerepjátékot és nem utolsósorban kihívást nyújtson a játék mindenkinek!

Ebbe a fórumtémába várjuk az ezekhez kapcsolódó kérdéseket, megjegyzéseket, mindent. Ha esetleg hibát találnátok az excel táblában, azt is ide írjátok légyszi.

Köszönjük, és izzasztó agymunkát kívánunk!

Kalandmesterek

Link a hozzászóláshoz

Lenne egy kérdésem. Igazából elég triviálisnak tűnik nekem a válasz, de azért tuti, ami tuti. :)

Írtátok a karakteralkotásban, hogy nem függhet semmilyen szervezettől a karakter. Gondolom ez egy pap vagy varázsló esetén máshogy van kicsit, náluk ugye ez kicsit kötöttebb, minimális szinten függnek egy ,,szervezettől" :), nem?

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Venes, szerintem magától értetődő, pontosabban a szövegből, hogy NEM tartoznak oda. Elvégezték az iskolájukat, akár varázsló, akár pap, és kikerültek a szervezetből. Hogy hogyan, az már a játékoson múlik...

De a "klánfőnök elengedett kalandozni" és persze, hja megszorulok, hátam mögött állnak a kobrák, az most nem működik. :) (egyébként is a renegátság a MAGUS eredeti koncepciója...)

Catsmile... az alkalmazható szabálykönyvek között van, nemdebár?

Link a hozzászóláshoz

Venes: egy pap függhet az Istenétől, ez például természetes. De nem függhet az egyházától, ezt nektek kell megoldani. Egy Arel-papnál ez nyilván nem kérdés, de más istenek papjainál ez már kis gondolkodást igényel, előtöri-tervezést. Nem kívánjuk, hogy egy pap például otthagyja vagy elszakadjon az egyházától, csupán az a lényeg, hogy sem a pap, sem az egyház nem kotorhat bele a másik dolgába komolyabb szinten. Ugyanez igaz minden más kasztra, jellegzetes eset lehet még például a fejvadász.

Természetesen kihívás, de szeretnénk látni érdekes megoldásokat. Én személyesen is kíváncsi vagyok, hogy például a fejvadász karakterek mit tudnak felmutatni majd a szokásos "kihalt-a-klánom-de-én-egyedül-első-szinten-túléltem" és a "klánom-nem-üldöz-mert-első-szinten-átvertem-őket-eljátszottam-a-saját-halálomat" sztorikon kívül. Nem véletlenül fog egybeesni ez az előtörténet valami mással, amit hamarosan kihirdetünk. ;)

Catsmile: MG megválaszolta a kérdésedet. :)

Lord Gwain: Igen, reményeink szerint mind a KM-eknek, mind a JK-knak jelentősen megkönnyíti a dolgát. :respect: Hullának.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Először is: Gratulálok az alcímért! :D "A zöldfülűek támadása"

Másodszor, bár hangoztatva volt, hogy nem a tápolásról szól a karakteralkotás, engem azért meglepett a 160! elosztható képesség pont... Átlag 16-os képességgel, nekem olyan félisteni lénynek tűnnek. :)

Az excel tábla szerintem is praktikus, de pár apróságon azért fennakadtam:

-a fajokban külön van feltüntetve az amund és amund pap,de igazából azon kívül, hogy a papnak van spec. képessége nem tudom mi lehet a különbség (esetleg mentalitás, kötelező amund hit?)

Egy kérdés még a végén, hogy bár 1. szinten kezdenek a karakterek, lehet számítani játék közben szintlépésre, vagy a tapasztalati pontokat a kaland végén egybe kapják meg? :)

Link a hozzászóláshoz
Üdv!

Először is: Gratulálok az alcímért! :D "A zöldfülűek támadása"

Másodszor, bár hangoztatva volt, hogy nem a tápolásról szól a karakteralkotás, engem azért meglepett a 160! elosztható képesség pont... Átlag 16-os képességgel, nekem olyan félisteni lénynek tűnnek. :)

Az excel tábla szerintem is praktikus, de pár apróságon azért fennakadtam:

-a fajokban külön van feltüntetve az amund és amund pap,de igazából azon kívül, hogy a papnak van spec. képessége nem tudom mi lehet a különbség (esetleg mentalitás, kötelező amund hit?)

Egy kérdés még a végén, hogy bár 1. szinten kezdenek a karakterek, lehet számítani játék közben szintlépésre, vagy a tapasztalati pontokat a kaland végén egybe kapják meg? :)

Örülök, hogy tetszik az alcím. ;) Nem lehet számítani arra, hogy Tp-t osztunk kaland közben. Tp-t ugyebár kaland VÉGÉN szokott osztani egy KM, ez pedig táborban már nem releváns.

A képességek szándékosan magasak, az embereknek főleg, kompenzálandó a faji előnyök hiányát. Apróság: A fórumon jelenleg nem a KM-ek hangoztatták, hogy "nem a tápolásról szól a karakteralkotás", hanem a JK-k. ;) Mi nem indokoltunk, csak azt mondtuk, hogy okkal 1. szint, és kész. ;)

Link a hozzászóláshoz
Felmerült egy kérdés:

A JK-k nem ismerik egymást a szolgálatba állás előtt? Tehát csak ott látják egymást először, ahol összeszedte őket B. D. Kardelian?

Jó a kérdés. A válasz: rátok van bízva. 8)

Fontos megjegyzés: a kaland nem ott kezdődik, hogy Beris Karnelian felbérli a csapatot. A kaland kezdésének időpontja ugyanezen évben lesz (P. Sz. 3623), de pár hónappal később. Tehát a JK-k néhány hónapja már a nemes szolgálatában állnak, ennyi ideje mindenképpen ismerik már egymást. Hogy előtte ismerték-e, az a ti alkotói szabadságotokra van bízva.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Már háromszor átfutottam a karakteralkotást, s lehet, hogy csak az én nem voltam kellően figyelmes... De csapatelőtöri vagy egyéni előtöri kell nektek? :)

Szerintem kell nekik. ;)

A karakteralkotási szövegben is benne van, hogy 3623- ig tartson (és max. 25 éves legyél ekkorra!), illetve az excel táblázatban is van neki egy szép nagy fehér rész legalul. (Nekem 2 napom ment rá hogy megtaláljam :) )

Viszont lenne egy kérdésem. Valószínűleg csak nekem nem világos, de nem tudtam rájönni, hogy kell egy fegyvernél bejelölni a Mf-ot. Az van az excel táblában, hogy Mf esetén legyen 1-es különben 0, viszont a cella védve van, így nem változtatható. :D

Szóval a kérdésem az, hogy hogyan kell jelölni a Mf-ot. (Persze a képzettség táblázaton kívül...)

Link a hozzászóláshoz

Viszont lenne egy kérdésem. Valószínűleg csak nekem nem világos, de nem tudtam rájönni, hogy kell egy fegyvernél bejelölni a Mf-ot. Az van az excel táblában, hogy Mf esetén legyen 1-es különben 0, viszont a cella védve van, így nem változtatható. :D

Szóval a kérdésem az, hogy hogyan kell jelölni a Mf-ot. (Persze a képzettség táblázaton kívül...)

Előszöris kézbe veszel az idevágó képzettségednek megfelelő mennyiségű k10-et. Ezután kikeresed az adott szoftver feltörési nehézségét. E nehézség alapján beazonosítod a célszám táblázat megfelelő sorában lévő nehézségi szintet. Konzultálsz a Kalandmestereddel, a különféle helyzeti és egyéb módosítók mértékéről. E módosítókkal - ha vannak egyáltalán - növeled vagy csökkented a célszámot. Eldöntöd, kívánsz e a Karma-tartalékodból áldozni a próbára. Ha áldozol rá, akkor további k10-et vagy k10-eket rendelsz a már kezedben lévő kockákhoz. Megejted a próbadobást. Ha eléred a szükséges sikerszintet, akkor feltörted a szoftver védelmét. (Ezt esetleg a Kalandmestered extra Tapasztalati-ponttal jutalmazhatja.) Így gyakorlatilag feloldhatod az érintett cellák védelmét és ezután már nagyon egyszerűen beírhatod az "1"-est.

Az egyszerűbb módszer, ha letöltöd a Hivatalos anyagokat tartalmazó topicból a javított excel fáljt. Megjegyzem én kúrtam el, bocsi! :wink:

Link a hozzászóláshoz
Már háromszor átfutottam a karakteralkotást, s lehet, hogy csak az én nem voltam kellően figyelmes... De csapatelőtöri vagy egyéni előtöri kell nektek? :)

Jó a kérdés. EGYÉNI.

Az összemesélés meg van adva a karakteralkotásban, az, hogy a csapat tagjai hogyan álltak össze, adott. Emiatt csapatelőtörténetet NEM kell írni. Aki nagyon szeretne, vagy indokoltnak tartja, az írhat... de az értékelésben csak az egyéni számít.

Rayen Reval: Hát a számítógépes logaritmusokat aztán törheted is... szólj, ha sikerül egyet is feltörni. :P

Link a hozzászóláshoz
Üdv

Gondolom elírás, de van ahol "Kardelian"-nak és van ahol Karnelian-nak van írva Beris neve.

Csak szólok :)

(Persze lehet, hogy nem véletlen, mert a KM-ek gonoszak :tuzes: )

Köszi, hogy szóltál. Szándékos elgépelés, azt jelképezi, hogy a KM-ek is emberek, és neeeem, véletlenül sem gonoszak. ;)

A bakivadászatért nyertél egy külföldi utat

Saját felelősségre.
Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Mit takar az abasziszban "nőttek fel" kifejezés?

Itt éltek mondjuk 4-5 éves koruktól, esetleg itt éltek az elmúlt 5 évben, vagy itt "tanulták ki a kasztjukat"?

Ha már ennyi a kötött dolog, ranggal mi a helyzet? lehetek hercegpalánta Otlokir udvarából?

Toron és Tharr - Az abasziszban is jelenlévő kulturális, vallási etc. hatásokat kell elfogadniuk, vagy a kasztrendszert, a rododát, a csonkító-torzító műtéteket, a vérnászt?

Ha elfogadják - ismerniük is kell - miért nem kapnak toroni kultúra ismeret Af-ot is?

Üdv!

Link a hozzászóláshoz

Mit takar az abasziszban "nőttek fel" kifejezés?

Itt éltek mondjuk 4-5 éves koruktól, esetleg itt éltek az elmúlt 5 évben, vagy itt "tanulták ki a kasztjukat"?

Bizonyos szinten rátok van bízva, de semmiképpen sem csak az utóbbi pár évben éltek ott. Azt mondanám, hogy legalább az életük felét Abasziszban töltötték. Tehát például egy 24 éves karakter legfeljebb 12 éves koráig élt Abasziszon kívül.

Ha már ennyi a kötött dolog, ranggal mi a helyzet? lehetek hercegpalánta Otlokir udvarából?

A karakter lehet bármilyen rangú és származású. Ám figyelem, be kell tartani azt a karakteralkotásban szereplő megkötést, hogy nem tartozhat semmilyen szervezethez, nem állhat mögötte hatalom. Lehetsz akár hercegpalánta is Otlokir udvarából... de magyarázat kell arra, hogy miért lettél kalandozó, és hogyan vagy elvágva az udvartól (elszökött, kitagadták, önkéntes misszió, stb).

Toron és Tharr - Az abasziszban is jelenlévő kulturális, vallási etc. hatásokat kell elfogadniuk, vagy a kasztrendszert, a rododát, a csonkító-torzító műtéteket, a vérnászt?

Elég az Abasziszban is jelenlévő toroni kulturális és vallási hatásokat elfogadni. A karakterek nem feltétlenül tudják pontosan mi az a vérnász, vagy a rododa, de már hallottak róla, hogy van ilyen.

Ám tudják, hogy mi a Tharr-vallás alapja, milyen jellegű a toroni kultúra, stb. El is fogadják, még ha fintorogva is.

Ha elfogadják - ismerniük is kell - miért nem kapnak toroni kultúra ismeret Af-ot is?

1. Lásd az előző választ.

2. Elfogadják - amit ismernek. De ALAPBÓL nincsenek tisztában a toroni kultúra minden aspektusával. Ha Toronban lennének, ott kilógnának. Persze ha a karakter toroni származású, vagy valami kapcsolata van Toronnal, akkor felvehető neki a toroni kultúra saját Kp-ból.

3. Abasziszban nőttek fel, tehát nem a toroni kultúrát ismerik, hanem azt a gyengített-kevert verzióját, amit az aszisz kultúrával alkot. Természetesen előtörténetből fakadóan ismerhetik a rendes toroni hagyományokat is - de mint említettem, azt saját Kp-ból kell megvásárolni.

Link a hozzászóláshoz

Mit takar az abasziszban "nőttek fel" kifejezés?

Itt éltek mondjuk 4-5 éves koruktól, esetleg itt éltek az elmúlt 5 évben, vagy itt "tanulták ki a kasztjukat"?

Bizonyos szinten rátok van bízva, de semmiképpen sem csak az utóbbi pár évben éltek ott. Azt mondanám, hogy legalább az életük felét Abasziszban töltötték. Tehát például egy 24 éves karakter legfeljebb 12 éves koráig élt Abasziszon kívül.

Sziasztok!

Én úgy érzem, hogy ez eléggé beszűkíti a lehetséges választásokat a kasztok tekintetében, vagyis eléggé korlátozottak a lehetőségek, ha a karakterek az életük felét Abasziszban töltötték, nézzük sorban:

harcos: rendben (a HGB harcos kasztjai közül legfeljebb az aszisz falanxharcos, mert a többi nem fér bele); gladiátor: rendben (de csak aszisz), fejvadász: problémás lehet, inkább a gorviki diaszpórából, vagy egyéb kihelyezett klánból (ez viszont üti azt a kérdést, hogy nem kapcsolódat szervezethez); lovag: nem jellemző; barbár, amazon, bajvívó: nem jellemző, mivel alapvetően nem ezen a területen élnek/van az iskolájuk;

tolvaj: rendben; bárd: nem jellemző;

papok, paplovagok: Antoh, Darton, Dreina, Uwel, gorviki diaszpórában Ranagol; illetve Tharr; a többi isten esetében jó pár esetében problémás lehet (vagy nem tanulható ott, vagy az ernyőszervezet nélkül életképtelen, vagy legfeljebb jó előtörténettel)

harcművész, kardművész: nem érzem jellemzőnek annyira ezen a területen a mesterek meglétét, a tanulási idő meg elég hosszű

boszorkány: rendben; boszorkánymester: rendben; tűzvarázsló: nem jellemző, varázsló: nem jellemző (iskola nincs, a tanulási idő hosszú)

szerzetes: nem jellemző (bár, mondjuk Tharr szerzetes lehet); nomád sámán: alapvetően később kerül ki a nagy világba, de mivel (ha jól emlékszem félelf szerint korkategóriás), az időarányos kor miatt akár még bele is férhet(mondjuk más problémákat látok benne)

Én ezt így látom (lehet sarkosan), de szeretném, ha megbeszélnénk?

Link a hozzászóláshoz

Én úgy érzem, hogy ez eléggé beszűkíti a lehetséges választásokat a kasztok tekintetében, vagyis eléggé korlátozottak a lehetőségek, ha a karakterek az életük felét Abasziszban töltötték, nézzük sorban:

harcos: rendben (a HGB harcos kasztjai közül legfeljebb az aszisz falanxharcos, mert a többi nem fér bele); gladiátor: rendben (de csak aszisz), fejvadász: problémás lehet, inkább a gorviki diaszpórából, vagy egyéb kihelyezett klánból (ez viszont üti azt a kérdést, hogy nem kapcsolódat szervezethez); lovag: nem jellemző; barbár, amazon, bajvívó: nem jellemző, mivel alapvetően nem ezen a területen élnek/van az iskolájuk;

tolvaj: rendben; bárd: nem jellemző;

papok, paplovagok: Antoh, Darton, Dreina, Uwel, gorviki diaszpórában Ranagol; illetve Tharr; a többi isten esetében jó pár esetében problémás lehet (vagy nem tanulható ott, vagy az ernyőszervezet nélkül életképtelen, vagy legfeljebb jó előtörténettel)

harcművész, kardművész: nem érzem jellemzőnek annyira ezen a területen a mesterek meglétét, a tanulási idő meg elég hosszű

boszorkány: rendben; boszorkánymester: rendben; tűzvarázsló: nem jellemző, varázsló: nem jellemző (iskola nincs, a tanulási idő hosszú)

szerzetes: nem jellemző (bár, mondjuk Tharr szerzetes lehet); nomád sámán: alapvetően később kerül ki a nagy világba, de mivel (ha jól emlékszem félelf szerint korkategóriás), az időarányos kor miatt akár még bele is férhet(mondjuk más problémákat látok benne)

Én ezt így látom (lehet sarkosan), de szeretném, ha megbeszélnénk?

Szia!

Tény, hogy az a feltétel leszűkíti a lehetőségeket, ám a helyzetet közel látom ennyire drasztikusan. Leírom, én hogy látom, és szerintem hogyan van ennél jóval több lehetőség.

harcos: rendben (a HGB-ből elsősorban az aszisz falanxharcos, de némi kreativitással más is belenyomható!); gladiátor: rendben (elsősorban aszisz), fejvadász: NEM csak az általad felsoroltak jellemzőek, simán lehet toroni, sőt bármilyen északi fejvadász is az illető, lovag: nem jellemző, DE némi gondolkodással idenyomható jópár; barbár, amazon, bajvívó: barbár SIMÁN lehet, itt élnek a "szomszédban", amazon tényleg necces, bajvívó simán lehet (kiszakadt mester);

tolvaj: rendben; bárd: miért ne lehetne? bárd az egyetlen kaszt, ami kb mindenhol előfordul Yneven (na jó, Ediomadban kevésbé ;));

papok, paplovagok: Antoh, Darton, Dreina, Uwel, gorviki diaszpórában Ranagol; illetve Tharr; a többi isten esetében jó pár esetében problémás lehet - DE NEM LEHETETLEN

harcművész, kardművész: tényleg nem jellemző - ám magányos mesterek mindenhol előfordulnak

boszorkány: rendben; boszorkánymester: rendben; tűzvarázsló: elsősorban renegát, vagy toroni sogronita varázsló: iskola nem nagyon van, de mesterek akadnak! Pár ötlet mesterre: shuluri vizitor, pyarroni szakadár, dorani diplomata, egy főnemes tetszőleges származású udvari varázslója, stb.

szerzetes: lásd papok; nomád sámán: necces, különleges előtörit igényel.

Dióhéjban: szerintem az összes kaszt választható, ahogy eddig is. Tény: nem egyenlő nehézségű az indoklása egy aszisz gladiátornak és egy varázslónak. Ám némi kreativitással és utánajárással a legvalószínűtlenebb kasztok is megoldhatóak, csak ki kell aknázni a lehetőségeket.

Pár ötletet bedobtam fentebb, hogy rávilágítsak dolgokra, de közel sem fedtem le mindent. Számos lehetőség van még. A kihívás talán nagyobb, mint a megszokott, hiszen azon is gondolkodni kell, hogy egy közönséges fejvadászt hogyan nyomjunk bele a sztoriba... a labdát feldobtuk, rajtatok áll, ki tudja elkapni! ;)

Ha valaki véglegesen elakad, akkor - és csakis akkor - keressen meg psziben. Nem szeretném, hogy valaki csak emiatt ne jöjjön egy általa preferált kaszttal. Jó gondolkodást! :)

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...