Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték
TAO

Karakteralkotási rendszer

Recommended Posts

hmm... természetesen megfelelő előtörténettel bárki és bármi betolható... én nem akarok senkit elvonni a kreativitástól és a jó ötletektől... :) én ezt nem vitatom, csak van olyan, amit erőltetettnek érzek... és a kérdés valahol az, hogy mennyire hű Ynevhez...

fejvadász: igen, a toronit akartam is írni... és persze valamilyen szinten lehetnek jelen északiak is, ez nem tagadható

lovag: szerintem Abasziszra nem igazán jellemző, de nem akarok senki elrettenteni

barbár: hát, szerintem egy barbár 12-13 évesen még nem igazán kész harcos... és az abasziszi idejét meg nem barbár közegben tölti, tehát nem tartom igazi barbárnak... persze harcolni Abasziszban is tanulhat

bárd: igen, erre gondoltam... de azért szerintem Abaszisz nem a bárdiskoláiról híres...

harcművész, kardművész: azért jellemzően magányos mesterként nem hiszem, hogy erre bolyonganának, hacsak nem valamiért mondjuk száműzték őket... vagy itt van valami különleges céljuk...

varázsló: az ötletek jók, de innentől kezdve, ha nem is egy szervezethez, de egy személyhez, vagy egy csoporthoz kapcsolódik, tehát problémás lehet... persze jöhetünk azzal a mesével, hogy mindenkit lemészároltak, csak engem nem, stb.

szerintem alapvetően ez a fél élet Abasziszban lehet problémás, mivel feltételezi, hogy addig kitanultad a kasztod alapjait (ha az nem jellemző Abasziszban), vagy olyan kasztot választasz, amely eredendően tanulható Abasziszban... vagy a környéken (de rendszeresen hazajársz)... :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Egyetértek az előttem szólóval, a karakterkasztok tényleg le lettek korlátozva, bár szerintem a "ne hozzatok olyan karaktert, aki reflexből leszúr egy Tharr-papot" komolyabb korlát... :)

Emellett picit kiegészíteném a hsz-t.

Aszisz falanxharcos nem lehet, mivel korhatár a 25 év és a kasztnál le van írva, hogy legalább 30 évesen kezdhet.

Fejvadász szerintem lehet, szvsz van abasziszi klán is csak maximum nem olyan híres.

Bajvívó szerintem szintén indítható, mivel azt általában magányos vívómester oktatja, és kétlem, hogy Abasziszban ne lenne olyan család, aki megengedhet magának ilyen tanítót.

Bárddal, varázslóval ugyan ez a helyzet. Attól, mert nem híresek az abasziszból indult bárdok, varázslók még nem zárja ki, hogy legyenek. Emelett én még nem hallottam bárdiskolákról.

Ezenkívül egy renegát tűzvarázsló felbukkanása Abasziszban teljesen elfogadható, mivel elég messze van Ordantól és Torontól is.

Kb. ennyit tudtam hozzáfűzni...

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv

Nem értem a probléma alapjait. Ez egy szerepjáték rendezvény, ha most ilyen a karialkotás, és nem leszel 70. szintű kráni fejvadász, akkor az probléma? Ez van megszabva, el kell fogadni. Mellékesen jegyzem meg, hogy az 1. szintű karakterekkel még hangulatosabb lesz a szerepjáték szerintem, mert egy pap nem istene kiválasztottja, a fejvadász nem egy gyilkológép, stb.

Ha meg lovaggal vagy nem is tudom mivel akarsz játszani, ami szerinted nincs abasziszban, akkor A) választasz mást B) megírod az előtörit hozzá. Ynevben az a szép, hogy tele van "lyukakkal" a világképen, ahova azt szúrsz be, amit akarsz. Harcművész iskola nincs abasziszban, valóban. De például egy part menti városban pletykálnak egy magányos remetéről aki egy tengerparti barlangban él. Innen meg az lehet a "mester", ami akar, kasztját tekintve. Bárdokat szerintem a legritkább esetben képeznek "iskolában", a bárd eleve egy "szabad" kaszt, inkább a világjáróktól tanulnak. Na de ez meg OFF...

Lényeg, hogy nem problémázni kellene, hanem írni egy fasza előtörit a választott kaszthoz. Ha leültök a csapattal, és brainstormingoltok kicsit, tuti lesz jó ötlet az előtörténetre.

Élből leszúr egy Tharr-papot. Ok, ez kb kizárt 2-3 pyaroni papot, ez van, van elég másik :)

OFF vége

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Üdv

Nem értem a probléma alapjait. Ez egy szerepjáték rendezvény, ha most ilyen a karialkotás, és nem leszel 70. szintű kráni fejvadász, akkor az probléma? Ez van megszabva, el kell fogadni. Mellékesen jegyzem meg, hogy az 1. szintű karakterekkel még hangulatosabb lesz a szerepjáték szerintem, mert egy pap nem istene kiválasztottja, a fejvadász nem egy gyilkológép, stb.

Ha meg lovaggal vagy nem is tudom mivel akarsz játszani, ami szerinted nincs abasziszban, akkor A) választasz mást B) megírod az előtörit hozzá...

hmm... micsoda támadás... :) pedig az ember fia csak megírja a véleményét és a meglátásait... de miről is szól ez a hely, ha nem erről? és nem tudom, hol írtam, hogy 70. szintű kráni félisten fejvadászt akarok hozni, mikor többek között pl. azt zártam ki... és játszottam már 0. TSZ-es versenymodult is... tehát nem kell bemutatni, hogy mennyire hangulatos egy alacsony szintű party, minthogy nem is abban láttam problémát, hanem a túlzott Abaszisz központúságban... de tudod mit... akkor miért ne indíthatnék 1. szintű kráni fejvadászt... ha már adtál is egy jó ötletet... a tengerparti magányos mester... éppen lehet egy renegát kráni fejvadász... vagy egy yllinori sast... és ez összefér azzal is, hogy az ynevi világképet te alakítod... vagyis megfelelő előtörténettel bármit indíthatsz bárhonnan... én viszont ezzel nem értek egyet... akkor minek a világ leírás, vagy minek a HGB-s egyedi harcos kasztok?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Szerintem kár ezen különösképpen agyalni. Abaszisz iszonyat nagy ország, kereskedelmi központ, még térkapuja is van. bármilyen kaszt elképzelhető, mert minden kasztnak élnek tagjai az országban. Az, hogy nincsenek nagy lovagi iskolák és a kasztosok népességének csak 1-2%-a lovag, az még mindig tetemes szám a végére. Emellett lehetet valaki pl. kiküldetésben Abasziszban, és letelepedhetett utána, amint a megbízatása megszűnt. Ilyen problémákon tehát kár "lovagolni" :)

Nem mintha szervező lennék, de én úgy gondolom, hogy minden az előtörin múlik. Ha az megáll, akkor a karakter is megáll.

Béke és egészség... nameg jó karialkotást...

ui: Nekünk egyszer volt egy versenyre összerakott partink,aminek a tagjai alapkönyvi szinten totálisan ütötték egymást. Az előtörténetet viszont kis Alex úgy összerakta, hogy elfogadták a szervezők.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ha vannak viták és álláspontok a karakteralkotásról, annak örülök, mert azt jelenti, hogy valamilyen szinten érdekes, és gondolkodásra késztet, azonban őrizzük meg továbbra is a vita tisztaságát. ;)

Catsmile, ha ez könnyít a helyzeteden:

Bizonyos szinten rátok van bízva, de semmiképpen sem csak az utóbbi pár évben éltek ott. Azt mondanám, hogy legalább az életük felét Abasziszban töltötték. Tehát például egy 24 éves karakter legfeljebb 12 éves koráig élt Abasziszon kívül.

Ez nem egy szigorú feltétel (mert akkor a karakteralkotásban szerepelne), ez egy "azt mondanám", azaz ajánlás. ;) Tényleg rátok van bízva, a lényeg az, hogy Abaszisz-központú karakterek legyenek. El tudom képzelni a következő megoldást is:

Aszisz származású, tengerparton született karakter, gyerekkorában halászfaluja kalóztámadás áldozata lett, sokadmagával együtt 6 évesen rabszolgasorsra jutott. A kalózok maguk közé vették, köztük nőtt fel a Quiron-tengert járva. 19 évesen ilyen-olyan okból és körülmények között visszatért Abasziszba, ezt-meg-ezt csinálni, az elmúlt 6 évet szülőhazájában töltötte.

Dióhéjban persze. A lényeg, hogy adtam egy példát arra, hogy

1. a karakter nem Abasziszban tanulta ki a kasztját, még csak nem is iskolában, mégis Abaszisz-központú, és nem csak 1-2 évet élt ott

2. kasztja lehet tetszőleges harcos, sőt a HBG-ből pl tengeri vadász, szabadharcos, stb. (tehát nem csak a falanxharcos létezik) persze sok más kasztú is lehet, amit egy kalózközösségbe be lehet nyomni.

3. nem erőltetett az ötlet, a Quiron-tenger és kalózai eléggé Ynevhez tartoznak, sőt Abaszisz-közeliek.

Pár ötlet még:

- Ott van Abaszisz mellett a Pentád... ott aztán tanítanak légiósokat, (természetesen renegát) tűzvarázslókat, meg minden kutyaf@szát.

- Ahogy mások is említették, tolvaj- és fejvadász-klánok mindenhol vannak. Abasziszban is, legfeljebb nem elég nagyok ahhoz, hogy Ynev-szerte híresek legyenek. Egyes kontinens-méretű klánok kihelyezései (Ikrek, Szürkecsuklyások, Láncbarátok, stb) pedig szintén jelen vannak.

- Bárdok... bárdiskolák tényleg ritkásak, Erigow, Erion, és még 1-2 hely kivételével nem is nagyon léteznek tudomásom szerint. A bárdok elsődleges tanítási módszere a mester - tanítvány felállás. Egy lehetséges helyszín erre Ifin, az aszisz főváros, ott is vannak híres igricek.

- Lásd Sir Thomas hozzászólását.

Aszisz falanxharcos nem lehet, mivel korhatár a 25 év és a kasztnál le van írva, hogy legalább 30 évesen kezdhet.

Ettől a feltételtől eltekintünk. A HBG azt írja amúgy is, hogy a 30 éves karakter induláskor egy veterán falanxharcos, aki sok csatát megjárt már, és leszerelésekor indul el kalandozni. Szerintem egy veterán, 10 évet csatákban-háborúkban töltött katona amúgy sem 1. szintű... A lényeg, hogy elfogadjuk 23-25 évesen is az 1. szintű falanxharcost.

Még mindig nem állítom, hogy könnyű lenne megírni egy hiteles, jó elősztorit a megadott feltételekkel bármilyen kasztra. Kihívás. ;) Biztos, hogy van 1-2 olyan kaszt is, amit csak nagyon erőltetve lehet belenyomni (pl sirenari erdőjáró, mondjuk a sirenari erdőjáró kalandozó már önmagában egy megerőszakolt paradoxon). Ám kiállok amellett, hogy a kasztok túlnyomó többségét bele lehet rakni a megadott keretbe - Ynev-hűen, erőltetés nélkül.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sir Thomas: alapvetően nem lovagolni akarok ezen a problémán, csak felvillantottam a meglátásom... a kiküldetésben ott látom a problémát, hogy nem kapcsolódhat szervezethez, illetve, hogy nem 12-14 évesen fog ily módon letelepedni... és nem vetettem azt sem el, hogy ne legyen lovag, csak szerintem eléggé ritka... mint írtad.. :)

TAO: pontosan erről van szó, egy álláspont megtárgyalásáról... :)

az Abaszisz központú karakter nem probléma... én az évek számát tartottam egy kicsit soknak... persze pl. Abasziszból is kerülhetnek varázslói iskolába is, pl. ami így már jobban lezongorázható, ahogy levezetted (Abaszisz-más ország-Abaszisz)... és sok minden más is... :)

a szervezet függetlenség meg természetesen kihívás az előtörténetben... de ezzel kapcsolatban nem is vetettem fel igazán problémát... :)

és köszönöm az infokat... :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Hali!

Nekem több kérdésem is lenne, ami a papokat, illetve a paplovagokat és a lovagokat is érintheti.

1. A karialkotás szerint mindenki kap egy asszisz nyeltudást 5-ösön, ezen kívül az anyanyelvét vagy a közöset 3-ason. Legjobb tudomásom szerint az anyanyelvi szint az a 4 (ETK legalábbis ezt írja), akkor jelen helyzetben mindenki tájszólásban beszéli az anyanyelvét? A papok és a paplovagok a PPL szerint megkapnak egy nyelvet (ami az anyanyelvük) Af 5. szinten. Jelen esetben kapnak plusz egy nyelvismeretet, vagy ez bele van dolgozva a kapott nyelvek közé. De akkor felmerül a kérdés. Ha ezt a rendszert követjük, akkor egy harcos egy barbár egy amazon...stb. Nem tud semmilyen nyelven beszélni? Merthogy a képzettségei között nincs feltüntetve.

2. Ha mondjuk vesszük a lovagrendek és paplovagrendek leírását, akkor mi a mérvadó? Mert pl. töb lovagrend esetén az ETK azt írja, hogy használnak lő vagy dobó fegyvereket, de a PPL már szigorúan kiköti, hogy sem dobó sem lőfegyvert NEM használnak. Közben az ún. "becsületkódexuk" meg lhetővé teszi. Gondolok itt egy Kard Testvériségre, vagy akár egy Dartonita paplovagrendre.

3. Ha elfogadjuk, hogy a lovagok és paplovagok soha semmilyen körülmények között nem használhatnak lő- és dobófegyvereket, akkor mégis mivel mennek el egy nemesi vadászatra? Hiszen a lovagok legtöbbje nemesember. Lovagkarddal, meg másfélkezes karddal fognak üldözőbe venni egy őzet? Hiszen a lőfegyverek használatát meg sem tanulhatják.

Egyelőre ennyi kérdés vetődött fel bennem. Kérem a tisztelt szervezőket, hogy adjanak valamilyen támpontot, hogy mégis mi alapján induljak el.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Eszembe jutott még egy kérdés

4. A faj megválasztásánál azt olvastam, hogy az mtk-s fajokra más szabály vonatkozik. Ott a kalandmester eldöntheti, hogy engedi-e az adott faj-kaszt kombinációt. Ezek szerint előfordulhat az is, hogy mondjuk halál jellemű istennek vérivó legyen a papja vagy paplovagja?

Válaszaitokat előre is köszönöm!

Üdv!

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

1. A karialkotás szerint mindenki kap egy asszisz nyeltudást 5-ösön, ezen kívül az anyanyelvét vagy a közöset 3-ason. Legjobb tudomásom szerint az anyanyelvi szint az a 4 (ETK legalábbis ezt írja), akkor jelen helyzetben mindenki tájszólásban beszéli az anyanyelvét?

Jól látod. Ha magasabb szinten kívánod beszélni, költs rá Kp-t!

A papok és a paplovagok a PPL szerint megkapnak egy nyelvet (ami az anyanyelvük) Af 5. szinten. Jelen esetben kapnak plusz egy nyelvismeretet, vagy ez bele van dolgozva a kapott nyelvek közé.

A papok és paplovagok nyelvismeretből rendelkeznek:

- aszisz 5

- anyanyelv 5

- közös 3

képzettségekkel.

Ha netán az aszisz az anyanyelvük, akkor csak aszisz 5-öt és közös 3-at kapnak.

Ha netán a közös az anyanyelvük, akkor csak aszisz 5-öt és közös 5-öt kapnak.

De akkor felmerül a kérdés. Ha ezt a rendszert követjük, akkor egy harcos egy barbár egy amazon...stb. Nem tud semmilyen nyelven beszélni? Merthogy a képzettségei között nincs feltüntetve.

Már miért ne tudna. Pl. egy barbár két nyelvismeretet kap Kp rááldozás nélkül. Választhat a közös 3-as vagy az anyanyelv 3-as közül (feltételezem ez utóbbit választja, hogy értse népe nyelvét) és aszisz 5-ös képzettségekkel rendelkezik.

De ha ez a kérdésed arra vonatkozott, hogy a kasztleírásnál miért nincs mindenkinek Anyanyelv Af-a, akkor egy újabb hiányosságra bukkantál. Grat! :)

2. Ha mondjuk vesszük a lovagrendek és paplovagrendek leírását, akkor mi a mérvadó? Mert pl. töb lovagrend esetén az ETK azt írja, hogy használnak lő vagy dobó fegyvereket, de a PPL már szigorúan kiköti, hogy sem dobó sem lőfegyvert NEM használnak. Közben az ún. "becsületkódexuk" meg lhetővé teszi. Gondolok itt egy Kard Testvériségre, vagy akár egy Dartonita paplovagrendre.

Karakteralkotás 4. lépés: "Pap főkasztú karaktereket a PPL alapján kell kidolgozni."

Ha egy konkrét paplovag alkaszt PPL-es leírásában szerepel, a lő- vagy dobófegyver használat, akkor magától értetődő, hogy az alkalmazható is!

3. Ha elfogadjuk, hogy a lovagok és paplovagok soha semmilyen körülmények között nem használhatnak lő- és dobófegyvereket, akkor mégis mivel mennek el egy nemesi vadászatra? Hiszen a lovagok legtöbbje nemesember. Lovagkarddal, meg másfélkezes karddal fognak üldözőbe venni egy őzet? Hiszen a lőfegyverek használatát meg sem tanulhatják.

Véleményem szeretett játékunk (értsd M.A.G.U.S.) egyik alapvető hibája ez a felfogás. Magánvéleményem, hogy bármely lovag vagy paplovag (pl. vadászatok okán) megtanulhatja az általad felvetett képzettségeket. DE! Soha nem fogja őket alkalmazni másra csakis egyszerű vadállatokra történő vadászatra. Nem próbálja bevetni ezeket ellenfeleivel (vagy épp monsztákkal) szemben, hisz az teljesen ellentétes a lovagi eszmékkel. Ha ilyen kikötések mellett is felkívánod venni ezeket a képzettségeket, teljes mellszélességgel (kb. 38 cm :P ) ki fogok állni a kérdés mellett, ha esetleg TAO mester elvitatná ezt (,de szerintem ő sem fogja!)

4. A faj megválasztásánál azt olvastam, hogy az mtk-s fajokra más szabály vonatkozik. Ott a kalandmester eldöntheti, hogy engedi-e az adott faj-kaszt kombinációt. Ezek szerint előfordulhat az is, hogy mondjuk halál jellemű istennek vérivó legyen a papja vagy paplovagja?

Erre csak ezt tudom mondani:

Karakteralkotás 3. lépés: "MTK-s fajok esetében a KM-eket

kérdezzétek meg fórumon, hogy engedélyezett-e az általatok kiválasztott párosítás."

Azaz, ha nem kérdezed meg, tán sosem fogod megtudni! ;)

Üdv,

Hulla

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

1. A karialkotás szerint mindenki kap egy asszisz nyeltudást 5-ösön, ezen kívül az anyanyelvét vagy a közöset 3-ason. Legjobb tudomásom szerint az anyanyelvi szint az a 4 (ETK legalábbis ezt írja), akkor jelen helyzetben mindenki tájszólásban beszéli az anyanyelvét?

Jól látod. Ha magasabb szinten kívánod beszélni, költs rá Kp-t!

Ennek csupán annyi a jelentése, hogy egy nem aszisz származású karakter annyi időt töltött Abasziszban, hogy az aszisz az elsődleges nyelve, nem pedig az eredeti anyanyelve (amennyiben az különbözik az aszisztól). Természetesen beszélheti azt is tökéletesen, csak akkor - ahogy Hulla is mondta - az már Kp-ból kifizetendő.

Megjegyzés: nyelvismeretnél az anyanyelvi szint az 5-ös. A 4-es nem anyanyelvi, csupán nagyon jó (államilag elismert felsőfokú nyelvvizsga :D).

Többihez nincs hozzáfűznivalóm, Hulla apó megválaszolt mindent. ;)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Helló

Egy gyors kérdésem van az előtörténethez kapcsolódóan. Amióta Karnelian szolgálatában állnak a karakterek, a szállást is Õ biztosítja nekik - esetleg saját birtokán/kastélyában -, vagy mindenki lakik, ahol lakik?

Köszi, Silver

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Amióta Karnelian szolgálatában állnak a karakterek, a szállást is Õ biztosítja nekik - esetleg saját birtokán/kastélyában -, vagy mindenki lakik, ahol lakik?

A karakteralkotás nem köti meg részletesen, rátok van bízva. A nemes birtokán is lakhattok, de saját szállásotok is lehet. Amennyiben az utóbbi áll fenn, akkor a szállásnak a szigetbirtokhoz viszonyítva könnyen elérhetőnek kell lennie, hiszen a nemes akár minden nap képzésre, gyakorlatra kérheti a JK-kat, illetve ha szükség van rájuk (helyzet van), azonnal elérhetőnek kell lenniük.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Az utolsó kérdésemre adott válaszhoz lenne még egy kérdésem. Hol és mikor dől el, hogy melyik csapatnak ki is lesz a KM-je. Mert a szabályt én is elolvastam, de ahogy gyorsan átfutottam a topicokat nem találtam sehol sem olyan topicot, ahol a negyedik kérdésemet fel tudtam volna tenni.

Üdv!

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Az utolsó kérdésemre adott válaszhoz lenne még egy kérdésem. Hol és mikor dől el, hogy melyik csapatnak ki is lesz a KM-je. Mert a szabályt én is elolvastam, de ahogy gyorsan átfutottam a topicokat nem találtam sehol sem olyan topicot, ahol a negyedik kérdésemet fel tudtam volna tenni.

Karakteralkotás 3. lépés: "MTK-s fajok esetében a KM-eket kérdezzétek meg fórumon, hogy engedélyezett-e az általatok kiválasztott párosítás."

Nem a KM-eteket, hanem a KM-eket kell kérdezni. :) Tehát itt kell feltenni a kérdést, ezen a fórumon, illetve ha nem szeretnéd nyilvánosan, akkor küldhetsz nekem pm-et.

A KM-csapat párosítások (egyébként szokás szerint) csak táborban kerülnek nyilvánosságra. Sokkal hamarabb nem is lehetne, hiszen még nincsen befizetve az összes csapat és az összes KM, hogy lehessen párosítani.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Amióta Karnelian szolgálatában állnak a karakterek, a szállást is Õ biztosítja nekik - esetleg saját birtokán/kastélyában -, vagy mindenki lakik, ahol lakik?

A karakteralkotás nem köti meg részletesen, rátok van bízva. A nemes birtokán is lakhattok, de saját szállásotok is lehet. Amennyiben az utóbbi áll fenn, akkor a szállásnak a szigetbirtokhoz viszonyítva könnyen elérhetőnek kell lennie, hiszen a nemes akár minden nap képzésre, gyakorlatra kérheti a JK-kat, illetve ha szükség van rájuk (helyzet van), azonnal elérhetőnek kell lenniük.

Remek :). Ha már így szóba hoztad, hol is helyezkedik el pontosan ez a sziget birtok?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
hol is helyezkedik el pontosan ez a sziget birtok?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Egy kérdés:

Van itt az oldalon egy elég igényes házi kiegészítő fegyverek kovácsolásáról. Lehet az előtörténetbe "jobb minőségű" felszerelést szőni, az abban írt módosítókkal?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Az utolsó kérdésemre adott válaszhoz lenne még egy kérdésem. Hol és mikor dől el, hogy melyik csapatnak ki is lesz a KM-je. Mert a szabályt én is elolvastam, de ahogy gyorsan átfutottam a topicokat nem találtam sehol sem olyan topicot, ahol a negyedik kérdésemet fel tudtam volna tenni.

Üdv!

Bocs, hogy beleszólok, de ha még nem történt meg, akkor szerintem arra utalnak, hogy konkrétan nevezd meg, hogy milyen kaszt, milyen fajjal akarsz lenni, és megmondják, hogy igen, vagy nem. :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Az utolsó kérdésemre adott válaszhoz lenne még egy kérdésem. Hol és mikor dől el, hogy melyik csapatnak ki is lesz a KM-je. Mert a szabályt én is elolvastam, de ahogy gyorsan átfutottam a topicokat nem találtam sehol sem olyan topicot, ahol a negyedik kérdésemet fel tudtam volna tenni.

Üdv!

Bocs, hogy beleszólok, de ha még nem történt meg, akkor szerintem arra utalnak, hogy konkrétan nevezd meg, hogy milyen kaszt, milyen fajjal akarsz lenni, és megmondják, hogy igen, vagy nem. :)

Semmi gond. Végülis konkrétan nem kérdeztem rá, csak hogy halál jellemű isten papja vagy paplovagja lehet-e wier. De ha konkretizálni kell, akkor mondjuk Darton vagy Orwella hitű paplovag lehet-e wier? Azért írom ezt a kettőt, mert még nem döntöttem el konkrétan, hogy melyik alkaszt legyen a kettő közül...

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Semmi gond. Végülis konkrétan nem kérdeztem rá, csak hogy halál jellemű isten papja vagy paplovagja lehet-e wier. De ha konkretizálni kell, akkor mondjuk Darton vagy Orwella hitű paplovag lehet-e wier? Azért írom ezt a kettőt, mert még nem döntöttem el konkrétan, hogy melyik alkaszt legyen a kettő közül...

Alapesetben a következő a válasz:

Orwella paplovag IGEN.

Darton paplovag UPDATE: Ilyen kasztú karakter egyáltalán nem jöhet, indoklást lásd néhány hozzászólással lejjebb.

Azonban van játéktechnikai vonatkozása is:

Függ a csapatod összetételétől is. Például ha mindenki wierrel akar jönni, vagy mondjuk 3 amund és 2 wier felállásban jöttök, akkor vétózni fogunk. (Ezer kalandozóból egy talán ha wier, mennyi az esélye, hogy öten összeverődnek és békésen meg is élnek egymás mellett? ;)) Ha a csapatodban te vagy az egyetlen wier, akkor az "Alapeset" áll fenn. (Ám nem árt odafigyelni, a csapattársak hogyan viszonyulnak egy vérivóhoz...)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Nem akarok belekotnyeleskedni, de a Darton-paplovag nem csak a fentiek miatt necces, sőt, a karakter alkotási rendszer közvetetten nem is engedi.

A karakter előtörténetének vége Psz. 3623!!! Airun Al Marem még meg sem született, azaz a karizmatikus személye köré épülő SZAKADÁR Darton paplovag rend sem alakult még meg.

A PPL alapján ezek egyértelműen és teljes mértékben köré csoportosulnak, az ő tevékenységére épülnek, azaz előtte CSAK Darton papok léteztek.

A vadászatról - bár ez mindegy a karakteralkotás szempontjából.

A vadászatot nem csak íjjal lehet végezni... sőt! A nemesi vadászat kifinomult formája a kutyákkal, és a sólyommal történő vadászat is, de ha mindenárin ügyes akar lenni, lándzsával is lehet... (bár, azt eldobják. :) ) . (nyilván a csapdázás nem a nemes uraknak való...)

Mindemellett egyet kell értsek Hullával, szerintem is felvehető az íjászat egy lovagnak is, kizárólag sport és vadászat céljából, de SOHA semmi pénzért nem használná harcra. Mert nem olyan. És ez alól nem kibújó a "de hát szükség törvényt bont..." Pl. én is tudok verekedni, de ha találkozok mondjuk egy fiatal lánnyal, aki beszól, nemigen verném meg... holott biztosan akad olyan, akinek ez nem okozna erkölcsi gondot... bocs a buta példáért.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
A karakter előtörténetének vége Psz. 3623!!! Airun Al Marem még meg sem született, azaz a karizmatikus személye köré épülő SZAKADÁR Darton paplovag rend sem alakult még meg.

A PPL alapján ezek egyértelműen és teljes mértékben köré csoportosulnak, az ő tevékenységére épülnek, azaz előtte CSAK Darton papok léteztek.

Hophophop, tudtam, hogy valami felett elsiklottam! Köszi MG, hogy javítottál. Bocsánat, korrigálom magam:

Darton-paplovag kasztú karakter egyáltalán nem jöhet!

- Mi ez? Ki volt az? Ki dobta ezt a követ?

- Ez a nő ... ez a férfi, ez a férfi ...

- Menj hátra! Mindig akad egy, igaz? Nos, akkor...

- Te figyelj, nem hiszem, hogy istenkáromlás lenne az, ha kimondom, Jehova!

- Megint kimondta! Megint kimondta!

<Kőzápor>

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Nagytestű vadakra dárdával vadásznak. Íjjal vagy karddal csak az öngyilkos-jelöltek próbálnak vadkant, muflont, vagy szarvast elejteni. Kisebb állatokat - mint például a mezei nyúl, róka, pézsmapocok - agarakkal, hajtással vadásszák. Nem kifejezetten főúri sport, de olykor vadásznak fogolyra, fácánra, récére, szalonkára - ott előkerülhet a nem-éppen-harci-íj. Vadászat/erdőjárás képzettség nélkül pedig nyomd meg a piros gombot és nyugodj békében :D

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...