Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték
Sir Thomas

SirThomas kicsiny, eldugott világa

Recommended Posts

Sir Tom a lényeg hozzánk ne Zombies játékkal készülj majd! :) Egyetértünk a másik két említett példád is az unalmas kategóriába tartozik.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Venes: Az első évadot néztem meg. Tetszik.

Sneer: ok, vettem.

A mai téma egy kis szerepjáték-elmélet.

Van itt 3 összefüggő fogalom, amin tegnap elgondolkodtam egy kicsit. Az angol nyelvű nevek a "hivatalos" nemzetközi elnevezések.

1. Group Contract, azaz szerződés a játékosok között.

Lényege, hogy a mesélő és a játékosok megállapodnak egy általános rendszerben, világképben, realitásban és mindenféle egyéb tényezőkben, amik közös alapra helyezik a játékot. A megállapodás persze elég rugalmas, meg nem fed le mindent, de egy általános közelítése az asztaltársaság véleménykülönbségeinek. Egészen egyszerűen: elszánják magukat, hogy együttműködnek a közs cél (szórakozás) reményében.

2. Abashment (Zavar)

Zavar akkor keletkezik, ha a mesélő a cél érdekében áthág valamilyen szabályt vagy paradigmát. Teszem azt, kockákkal dobja ki az ellenfelek számát, de sok 1-est dob (nálam megtörtént eset, 5d20 dobással akartam eldönteni, hogy hány ork támad a partira. A dobásom 11 lett, a parti megörült, én meg mondtam, hogy na akkor ennyiszer 10 fő özönlik ki az erdőből... :)), vagy esetleg fejben megduplázza a főellenfél SFÉ-jét. Példát lehet ezret mondani. Lényeg, hogy a mesélő kicsit ferdít, s ha a parti észre is veszi, akkor is együttműködik, mert a mesélőnek mindig igaza van, vagy mert kerüli a konfliktust, vagy mert egyetért a mesélővel stb.

3. Incoherence (Következetlenség)

Ez a zavar súlyosabb formája, amikor a mesélő és a játékos nem tud kiegyezni a zavar mértékével. Gyakoribb eset, amikor nem egyezik a világképük vagy a játékon belüli realitással kapcsolatos véleményük teljesen más. Ilyenkor jönnek a viták és feszegetjük a "szerződés" kereteit.

Ennyi gondolat mára...

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Létezô dolgok ezek.Szerinem már mindeki találkozot vele a gyakorlatban is.

En szeretek törekedni a megegyzésre, mivel nálam elsödleges a szórakozás.

Azokkal nem is szervezünk játekot akikkel nem tudunk együtt játszani.Felesleges idôpocsékolás.

Na versenyen vagy taborban ettöl meg lehet Incoherence, na az szívás.Ezért is van Dark Zalában Scylla, hogy megoldja az ilyen problémákat vagy például Kisszenty a Falkában. :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sir Tom te ismersz Második világháborúhoz kapcsolódó szerepjátekot? Ha igen, van ehhez kapcsolódó élményed.

Ha nem. akkor kínai szerepjátékról hallottál e már?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Scylla? Nem tudtam, hogy ő a csapatban a békebíró. Igaz, nem is játszottunk még együtt (mármint a DZ-vel).

---

Nem ismerek egyetlen Második Világháborúra épülő rendszert sem. Legalábbis olyat nem, ami csak ezzel és nem alternatív módon foglalkozik. Persze tucatszám vannak általános, vagy multiverzumos rendszerek, amikkel lehet ilyet játszani (az ismertebbek: Amazing Engine, GURPS).

Személyes élmény 2 is van. Úgy '96 környékén, mikor nagyon meguntuk a sok fantasy, meg egyéb szokásos játékokat, akkor készítettünk magunknak egy rendszert, ami kifejezetten a kiscsoportos harcra volt kiélezve ("Platoon"). Gyakorlatilag sorkatonákat, meg kommandósokat lehetett vele játszani. Rengeteg bevetést vittünk végig a XX. század általunk ismert háborúiban. Erősen a harcra volt kiélezve, szóval a sztorimód többségében kimaradt és csak az esztelen hentelés, meg katonai taktikák és fegyverek használata volt benne a lényeg. Tök jó volt. Persze meguntuk előbb-utóbb és kalózos rendszert írtunk magunknak. :)

A másik jóval későbbi... 2000 környékén volt egy fanatikus IIWW srác, aki indított egy kampányt a haverjaival. Én csak 2 alkalommal csatlakoztam, meg sokat beszélgettünk a kampányról. A srác nagyon durván nyomta. A parti egy német harci egység tagjaiból állt, de a játék nem a bevetésekre volt kiélezve, hanem konkrétan a katonák életére. Egy valóban szolgált harci egység tagjai közül választhatottak a játékosok, és a fellelhető adatok alapján végigvitték az egység valós történetét. A szereplők, a dátumok, a helyszínek, a felbukkanó njk-k mind valósak voltak, képekkel, cikkekkel, leírásokkal az adott helyszínről, a helyiek életéről, a katonákról, egyszóval mindenről. Amikor láttam őket játszani, épp Franciaországban állomásozott a csapat és az ottani életüket (kimenő, kurvázás, mittomén) játszották le. Állatira tetszett, de nekem kicsit lassú volt. Én inkább az akciódús dolgokat preferálom, nem is szálltam be végül a partiba.

Az érdekesség kedvéért... a mesélő egy Cz nevű barátom, aki persze nem azonos a kalandozókos Cz-nkkel. Viszont legalább tényleg Ferinek hívják. :char:

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
...egy Cz nevű barátom, aki persze nem azonos a kalandozókos Cz-nkkel. Viszont legalább tényleg Ferinek hívják. :char:

:mrgreen::mrgreen:

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Az annak a tábornak egyik fénypontja volt.. sose felejtem el Cz arcát.. no meg azt a röhögést, amit ez kiváltott. :)

Az a magyar népmesés szerepjáték még mindig érdekelne, kár, hogy Daru azóta se osztotta meg a licence-t senkivel :(

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sneernek volt még egy kérdése, ez kimaradt. Bocs, most pótolom.

Kínai rpg: nem találkoztam vele, szerintem az ország elszigeteltsége miatt nem is nagyon fogunk hallani ilyenről még egy darabig.

Kifejezetten kínáról szóló játék van dögivel:

- Jadeclaw

- Mist-Robed Gate

- No Press Anthology - Pagoda

- Okahoshin

- Qin: The Warring States

- Outlaws of the water margin

- Sangokushi Engi

- Swords of the Middle Kingdoms

- Tibet the RPG

- Weapons of the Gods

Ebből nekem megvan az Outlaws, ami XI. századi Kína és történelmi fantasy. Ha valakit érdekel, feltehetem (kb. 7MB pdf+doc)

De ott van még a kedvencem, amivel rengeteget játszottunk, az Oriental Adventures (Kara-Tur), de ez keleti ihletésű AD&D.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Én akkor, ha jól emlékszem (de állítani már semmit se merek), nem voltam jelen. De a sztorin azóta is fekve röhögök. :hiszti: (de hogy ez miért hiszti?)

És japán rpg? :)

Kíváncsi lennék, h a szerepjáték megjelenik-e minden népcsoportnál. Maga szerepjáték, mint pedagógiai fogalom természetesen igen, hiszen a fejlődés egyik fontos rész, ovis korban.

Megkérdezhetem SirTom, hogy a zombie-s játék hogy született meg? Saját, vagy egy meglévő külföldi játék fordítása? Éééés... hol akadsz rá ilyen gyöngyszemekre? :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

japán játékok: szerintem sok lehet, majd megnézem. A Kínával foglalkozó játékok egy jó része is japán fejlesztés, szóval a japánok elég aktívak ezen a téren.

zombis játék: azt hittem, hogy egyértelmű, hogy én dobtam össze. Egyébként részben miattad van, te lelkendeztél, hogy milyn jó a sorozat. Így nekiültem és gyorsan összeraktam. :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Eszembe jutott ma egy apróság, amit bemutattam volna, de sajnos melóhelyről nem érem el azt az oldalt, ahol fellelhető.

Találtam azonban helyette más érdekességet, mégpedig a Bíborhold magazin III. évfolyamának 3. számát.

A magazin a 19-20. oldalon értekezik a frissen megjelent MAGUS szerepjátékról. A másfél oldalas ismertető és kritika szakavatott szemmel nézi az új magyar szerepjátékot. Persze mindezt _akkori_ szemmel, így az ifjabb játékosoknak kifejezetten furcsa lehet pár kijelentés és az összehasonlítási alap, amivel a cikkíró dolgozik. Sajnos ő is elköveti a hibát, hogy a M*-t az első magyar szerepjátéknak titulálja... jól mutatja, hogy ennek a hibának korabeli gyökerei vannak (az első magyar rpg a "Harc és Varázslat" volt).

A többi cikk is érdekes egyébként. Kiváltképp a Dangerous Journeys leírás volt szimpatikus. A Dave Newton riport is szuper.

Pár emlék ezzel kapcsolatban... Gary Gygax, mikor otthagyta a D&D-t és kivált a TSR-ből, egy saját céget alapított, ahol a D&D hibáit kiküszöbölő, új rendszert alkotott. A TSR persze nem nézte jó szemmel Gary ténykedését és az új riválist. Masszív per lett belőle, Gary vesztett, a DJ ezzel kihalt. Még így is készült 7 kiadvány és szerintem máig van tábora. Amikor először láttam a könyvet, nagyon megtetszett. Persze akkoriban eredetihez hozzájutni redkívül nehéz volt, de nekem sikerült pár hétre szereznem egyet olvasgatni. Karaktereket generálgattam, de nem volt parti, aki vállalta volna az angol nyelvű, bonyolult és aprólékos új rendszer használatát. Így visszaadtam a könyvet a gazdájának és maradtunk ennyiben. Ködös emlékeim vannak róla, hogy valami 40-50 féle páncélból lehetett választani. Majdnem, mint a RoleMaster...

Összességében túlbonyolítottnak találtam, cserébe pedig nem nyújtott olyat, ami miatt lecseréltük volna az AD&D-t. Meg persze közben bekúszott a MAGUS is. :)

Forrás: http://spongedoc.extra.hu/biborhold/wp- ... hold16.zip

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Íme egy gondolat arról, hogy mennyire el vagyunk maradva nyitottságban a "fejlett nyugattól". Jó, igazából nem nyugat, hanem észak, de lényegét tekintve mindegy.

/Előre bocsátom, hogy a téma feszegeti az oldal témakereteit, igyekszem is finoman fogalmazni és ezt várom el az esetleges reagálóktól is./

Nos, pár hete volt egy larp találkozó az északiaknál, ahol az egyik játék közben nagy veszekedés alakult ki. A részleteket nem ismerem, csak a témát és azt, ami azóta történt. Annyi bizonyos, hogy a szervezők és a játékosok közt alakult ki éles ellentét a karakterek kijátszását illetően. Tulajdonképp ezért írom ide ezt a sztorit is, mert végül is asztali játéknál is előfordulhatna hasonló eset - mégha kicsit erőltetett is az összehasonlítás.

Na de térjünk a tárgyra.

A játék szervezői (egyébként dánok) következő játékukat Stockholmban tartják meg a közeljövőben. A játék összemossa a szerepjátékot a tánccal; a játékosok tangózni tanulnak meg, miközben különböző szerelmi szálak alapján folyik le a romantikusnak szánt történet (egyébként 2 napos buli). A tánc jellegéből adódóan az egyik játékos vezeti a táncot (férfi), míg a másik követi (hölgy).

Tanulva a balhéból, kicsit átalakították a részvételi feltételeket, amelyre 40 lány és 15 fiú jelentkezett rövid időn belül. A két dán srác érezte, hogy ez így nem lesz jó és kikötötte, hogy párok jelentkezését várják. Erre (persze) kitört a vihar, hiszen honnan szerezzenek a lányok 25 fiút még a játékra. Amellett, hogy nyilván elindult egy verseny a meglévő srácok után, a szervezőket támadták különböző véleményekkel. Nem tudtam már kibogozni a felmerült ítéletek és szervezői védekező reakciók tömkelegéből a pontos sorrendet, ezért kicsit ömlesztve írom le, hogy miket vágtak a szervezők fejéhez:

- A svédeknél nem szokás a gender szerinti megkülönböztetés, ezért a dánok se tegyék ezt (azaz hölgyek játszhassanak férfi szerepeket és fordítva)

- Mi alapján korlátozzák a szervezők a játékosokat abban, hogy két lány, vagy két fiú jelentkezzen párként?

- A mai társadalomban milyen alapon mernek hetero normákat megkövetelni? :shock:

- Miből gondolják a szervezők, hogy a lány nem képes vezetni? Sőt, a lányok sokkal jobban vezetnek, mint a fiúk...

- A játékban megjelenő romantikus viszonyokat hogy merik hetero szintre korlátozni? A játékosok egy része bevallottan bi vagy saját neméhez vonzódik.

Ebből már egyszerű a következtetés, hogy a larp találkozón is volt pár homo/bi játékos, akik kiverték a biztosítékot...

Milyen vihart kavart az ügy?

Hát az a helyzet, hogy rendesen felzavarta az amúgy nagy közös szeretjük egymás hangulatot és a sok éve tartó állóvizet. Az északi larp éra nagyjai közül is többen nyilatkoztak és hitvallást tettek az alapvető kérdésekben, miszerint

- Lehet-e nemi vagy szexuális irányultság alapú megkülönböztetéshez kötni egy játékot?

- Milyen szokásbeli különbségek vannak a body-larping (azaz élő szerepjáték közbeni testi kontaktusok közt) az egyes országok közt és ezt hogyan kell kezelni.

- Hogyan lehet elkerülni az ehhez hasonló eseteket és mit kell tenniük a szervezőknek, hogy ezt elkerüljék.

Hozzá kell tegyem, hogy az egész ügy rendkívül kulturáltan zajlott, a mi szemünkkel nézve fehér kesztyűs anyázás volt.

Összegzés.

Az egész ügy elgondolkodtató, ha olvasol angolul, akkor érdemes beleolvasgatni az alább megadott linkeken a beszélgetésbe. Idő hijján nem néztem teljes körűen utána, ennél jóval több fórumon zajlott a vita, de ízelítőnek ez így is épp elég.

A kérdésben nem nagyon foglalnék állást. Szerintem kis hazánkban többségben a konzervatív felfogás a jellemző, de nyilván vannak köztünk, akik ennél - mondjuk úgy - liberálisabbak.

Ami meglepő az az, hogy számunkra milyen extrém vitahelyzet alakult ki. Teljesen más síkon zajlik a beszélgetés, mert nem szabályok alkalmazásáról, hosszúságáról, személyes acsarkodásokról, meg joghasználatról folyik a vita, hanem az egyes játékosok szabadságérzetéről, méltósághoz való jogáról, és egymás (különbözőségeinek) elfogadásáról, tiszteletéről.

Ha ebből a szemszögből nézem, akkor nagyon fejlett, kooperatív vitát látok, ahol mindenki igyekszik a kompromisszumra, és nem ellenségekként, hanem egyenlő jogú vitapartnerekként próbálják megoldani az amúgy rendkívül kényes helyzetet. Van hova fejlődnünk _ezen_ a téren.

/bocs, hogy a fiú/férfi és lány/hölgy terminológiákat nem konzekvensen használom/

Források:

http://www.facebook.com/event.php?eid=1 ... 363&ref=ts

http://laivforum.net/threads/20084-In-f ... ifferences

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Érdekes téma. Mondjuk mivel évek óta élek külföldön és utazgatni is szeretek, nem nagyon ütött szíven a dolog, mert magam is tapasztaltam, hogy egyes országokban hogy kezelik ezt a témát.

Ennek ellenére érdekfeszítő volt olvasni arról, hogy szerepjátékos körökbe hogyan és milyen mértékben ivódik át ez a kultúra. Köszi a tapasztalatok megosztását!

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Én - főleg így első felindulásból - inkább nem kommentálnám az esetet, mert az már tényleg nagyon elmenne az oldal profiljától. Csupán annyi - gonoszkodó? - kérdés merült fel bennem feléd, sir Thomas, hogy meleg rpg-k vannak-e?

:tuzes:

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Hulla: Japánban sok minden elképzelhető, mert a perverzitás egy foka ott része a kultúrának (bár konkrét ismereteim nincsenek, csak sztorikat hallottam innen-onnan). Ellenben az USA és az EU ilyen szempontból rendkívül konzervatív. Voltak kiadványok, amelyeket egy az egyben vissza kellett hívni egy rosszul sikerült (pl. cicis) borító miatt és hasonlók. Szóval nem hinném, hogy találnánk rá példát. Bújtatottan elfogadó rendszerek vannak persze és van pár erősen szexualitás központú játék (ahol bármi megengedett, sőt, dobáskódok vannak rá), szóval lehet itt-ott találni nyomokat. Ezt csak onnan tudom, hogy pár hete olvastam pont egy ilyen játékról cikket valahol. Ha lesz végre otthon netem, akkor kikeresem a linket, mert nagyon... khm... tanulságos... a magyar nyelvű kritika róla.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Szerintem te is érted, mire utalt Hulla ezzel a kérdésnek álcázott megjegyzéssel :P

Én úgy látom ezt a dolgot, hogy nincs egyértelműen definiálva, hogy hol húzódik a szerepjáték határa. TT karialkotásnál volt egy ilyen szálkezdemény, hogy vajon a mellébeszélést ki kell-e játszani. Asztali játéknál egyértelműnek vesszük, hogy az erőt, ügyességet, állóképességet nem kell kijátszani. Az intelligencia, karizma, és a szociális skillek szokott a kérdéses rész lenni, mivel ezt nehezebb leírni statisztikákkal.

Élő játéknál ez még meg van fejelve annyival, hogy ha gyenge törékeny nő vagyok, akkor nehezen lesz hihető, ha Conant akarok játszani, tehát a fizikai tulajdonságok is valamennyire korlátozva vannak. Ezek után ha én férfi-nő párosokat akarok játszani, akkor kérdéses, hogy más neműek mennyire tudják hitelesen játszani azt. Persze ha magát a játék szabályait írták át, hogy a játék világán belül is lehetnek nembeli eltérések, akkor nem akutális a kérdés.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

A szerepjáték nem azt jelenti, hogy ki kell tudnom játszani a karakteremet? Akkor is, ha élő játékról van szó. A hitelesség rajtam múlik. Hiába van mellébeszélésem, ha a KM előtt meg sem tudok mukkanni.. a karakteremnek meg van a képzettsége, csak én nem vagyok képes ezt szóban kifejezni. Ha nem tudom alkalmazni, akkor hiába van, nem fogja a KM azt mondani, hogy "Nem voltál meggyőző, de fel van írva a karilapodra, ok." Én ezt úgy kezelem, mint azt, hogy a bárdom képes láthatatlanná válni, de ha én nem mondom - ergo nem alkalmazom azt, amire képes vagyok -, hogy ezt megteszem, akkor a KM sem mondja, hogy "az ETK szerint ezt meg tudod tenni, ide ez pont jó lenne, láthatatlan vagy". Szóval egyetértek azzal, hogy a szociális képzettségeket ki kell játszani.

Ha ők azt szeretnék, hogy lány is játszhasson férfit (és fordítva), akkor nem értem miért kellene korlátozni őket, de azt sem, hogy ebbe miért hozták be a homo-bi vonalat. Az abbéli zavar, hogy nőt kell férfinak tekinteni (vagy fordítva) csak akkor mérvadó, ha nem tudja az illető személy elvonatkoztatni magát a karaktertől. Ha élő játékról beszélünk, akkor szvsz nem Mari áll előttem, hanem pl. Gandalf a szürke mágus, tehát amennyiben a szembenálló felek mindegyike képes ezt a szemléletmódot követni, köze nem lesz az egészhez a nemiségnek. Szvsz az emberek nem tudnak kilépni a társadalmi klisékből, és az önmagukban kialakult flusztrációból. A dolgot úgy is nézhetjük, hogy egyszerű színészet. Vajon mit gondolunk arról a színészről, aki homoszexuálisat játszik egy darabban (pl. az Avenue Q-ban)? Ha hitelesnek tűnik mit von le ebből az átlagember? Azt, hogy milyen jó színész, hogy erre is képes, vagy azt, hogy tuti önmagából meríti a karaktert? El kell fogadni, hogy vannak olyan szerepjátékosok - mint ahogy ilyen színészek is - akik képesek úgy kijátszani a karit, ahogy kell, függetlenül attól, hogy saját vagy ellenkező neműek. Számomra ez a szerepjáték lényege, nem pedig az, hogy feltételezzük, alapból nem képesek rá a JK-k, és inkább megváltoztatjuk a szabályokat..

Nem mondom, hogy nekem tutira menne, minden zavar nélkül az elvonatkoztatás. Viszont biztosan nem jutna eszembe, sem korlátozni a nemiség miatt egy játékot, sem diszkriminációs 'háborút' indítani feltételezett sérelmek miatt.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Felon, nem olvastad el a hozzászólásomat elég figyelmesen. A 18-as erőt ki tudod játszani? A láthatatlanságos példád az meg olyannyira sántít, hogy inkább bele se kötök. Itt arról van szó, hogy mit tekintünk az eljátszandó személyiség részének, és mit nem. Illetve figyelembe kell venni a társadalmi illetve a kisebb szociális közösségi normákat, hogy senki se érezze magát kényelmetlenül, valamint mindenki szórakozásának is garantáltnak kell lennie. Szerintem egyáltalán nem alapvető, hogy mindenkinek el kéne tudnia vonatkoztatni a másik személyétől, ha egyáltalán nem úgy néz ki, mint akit elvileg játszik.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Írtam egy hosszú választ, de az IE eltüntette.. Erre csak annyit mondanék, hogy ****síííp***síípsípp**sípsípsíp****

Nagyvonalakban:

- lehet, hogy sántít a példám, emberből vagyok. Nem belekötni kell, hanem véleménycserélni. Már ha akarnál róla beszélni mégis. :P

- ki lehet játszani a 18-as erőt is.. a díszletek alkalmasak lehetnek erre: egyik fel tudja emelni, másik nem.. de ez csak egy példa, a többihez is csak kreativitás kell

- tudom, hogy az erő csak egy kiragadott rész volt, de a kinézeten ugyanúgy segítenek a jelmezek, a mozdulatok, a hanghordozás. Persze nincsenek profi maszkmesterek egy ilyen játékon, de ugyanúgy fantázia, mint amikor CJ-n nyakonszórtak darával.

- nem tudod mindenki normáját figyelembe venni, nem tudsz olyan játékot szervezni, ami mindenkinek jó. De ne is döntse el a szervező, hogy ki mire képes, és mi az, ami flusztrálja

- elegendő lett volna annyi, hogy jelzik mire lehet számítani, ha eltolódnak az arányok, és ebben az esetben mindenki tudja mire jelentkezik --> ha nem képes elvonatkoztatni, akkor keres magának ellenkező nemű párt, és úgy megy játszani

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Érdemi részre reagálok, az adok-kapokot kihagyom...

Felon: Azt azért vedd figyelembe, hogy a játék alatt a játékosok több partnerrel táncolnak, tehát a "speciális" párok átkerülnek más karjába. Ha jól tudom, akkor általános szinten 5-6 partnercserére számíthatnak a játékosok. Innentől a sztori nem csak az épp aktuális pár kérdése.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Felon: Azt azért vedd figyelembe, hogy a játék alatt a játékosok több partnerrel táncolnak, tehát a "speciális" párok átkerülnek más karjába. Ha jól tudom, akkor általános szinten 5-6 partnercserére számíthatnak a játékosok. Innentől a sztori nem csak az épp aktuális pár kérdése.

Nem olvastam a fórumokat, és erre így nem figyeltem. Ez esetben marad az, hogy csak olyan jelentkezzen, akit ez a dolog nem flusztrál. Ne döntsük el senki helyett, hogy ki mire képes. Szvsz a korlátozások a legundorítóbb dolgok a világon, még akkor is, ha ezek miatt nem esett még szét a világ (csak arrafelé halad).

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Nem olvastam a fórumokat, és erre így nem figyeltem. Ez esetben marad az, hogy csak olyan jelentkezzen, akit ez a dolog nem flusztrál. Ne döntsük el senki helyett, hogy ki mire képes. Szvsz a korlátozások a legundorítóbb dolgok a világon, még akkor is, ha ezek miatt nem esett még szét a világ (csak arrafelé halad).

Tehát szerinted akit zavarna annak kevesebb joga van a játékhoz, mint akit nem, és nekik ne csináljanak játékot, mert az a felvilágosult, ha senkit nem zavar semmi? Hátő. Mondtam már, hogy bölcsész vagy? :mrgreen:

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

:) Mondtad már, és tisztában vagyok vele, hogy mire használjátok, így akkor is csak mosolyogtam rajta, ahogy most. :)

Nem értem, hogy jön ide a felvilágosultság..

Én nem mondtam, hogy ne szervezzenek azoknak játékot, akiket zavar az azonos neműekkel való ilyesfajta szerepjáték. De mennyivel igazságosabb, ha megkötik, hogy párban kell menni (férfi-nő)? Azok, akik nem tudnak magukkal vinni másik személyt, azok kizárhatóak a játékból, nekik kevesebb joguk van?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Azzal, hogy az lenne kizárva, akit ez zavar, szintén diszkriminálnának. Csak úgy mondom.

Ha az elején kikötik a párban érkezést, ilyen jellegű probléma nem lép fel. Ha a TT-modulban nem akarjuk, hogy részt vegyenek kráni elfek, beleírjuk a karakteralkotásba, hogy nem jöhetnek.

Soha nem lehet olyan rendszert-dolgot-bármit a világon csinálni, ami mindenkinek tetszik, és mindenkinek kedvez. Azt viszont más vonalakról tudjuk, hogy nem mindig a többség igaza a legjobb mindenkinek, de ebbe a részbe bele se menjünk.

A szervezőket okolni saját problémádért viszont nagy genyóság.

Üdv!

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Szerintem mindenkinek magánügye, hogy milyen játékot szervez. Semmi bajom nincs a megkötésekkel, ha tudom előre, arra készülök. A szitu itt elég kényes volt persze, ráadásul ütközőpontja lett a különböző elveknek. Nekem egyébként a játékosok reakciója nem tetszett, mert lehet fintorogni, de lehetett volna akár jól is érteni a szervezők szándékát. Ez az egész ügy valahol ki kellett bukjon és talán ez volt az apropó, amivel a témát fel lehetett hozni. Az igazi hátteret nem ismerhetjük meg... sajnos.

Az itteni nézeteltérések pedig abból is adódnak, hogy a "szabadság"-fogalmunk azért egyénenként változó. De ez a téma messzire vezetne, nem sok köze lenne a szerepjátékhoz. Ha valamkinek van egy kis ideje, érdemes utánaolvasni a szabadság szó értelmezéseinek. Mai korunk egyik rákfenéje egyébként, mert sem értelmezni, sem megteremteni nem lehet. De persze ez csak magánvélemény, nem abszolút igazság. :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...