Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Szerepjátékos kutatás


Recommended Posts

Fromann Richárd az ELTE Szociológia Doktori Iskola Phd-hallgatója, kutatási témáját a szerepjátékosok világának megismerésére szentelte. Egy átfogó kutatást szeretne a témában végezni. Természetesen támogatjuk kezdeményezésében, ebbe a topicba hamarosan be fog jelentkezni, tudtok tőle majd kérdezni, továbbá ide várjuk munkáival és a szerepjátékosokkal kapcsolatos megjegyzéseit is!

Üdv.

Z

Szerkesztve ekkor: , Antail által
Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Fromann Richárd vagyok, az ELTE Szociológia Doktori Iskola PhD-hallgatója, és egy olyan kutatáshoz kérném a segítségeteket, amelyben a szerepjátékosok világát szeretném minél jobban megismerni. Ha szeretnél ebben a kutatásban segíteni, és szeretnéd a véleményedet, gondolataidat képviselni, akkor kérlek, töltsd ki ezt a kb. 15 perces kérdőívet.

http://www.kerdoivem.hu/kerdoiv/445438349/

Minél többen töltitek ki, annál közelebb kerülünk a szerepjátékosok világának megértéséhez!

Nagyon köszönöm, és ha bármi kérdésetek van, igyekszem válaszolni, és rendelkezésre állni! Ha bármilyen építő és hasznos megjegyzésetek van a kérdőívvel, ill. magával a kutatással kapcsolatosan, azokat örömmel fogadom, és adott esetben ezen a fórumon ezekről beszélhetünk is! :-)

Köszönettel:

Richárd/Ricardos

(e-mail: richard.fromann@gmail.com)

Link a hozzászóláshoz

Fontosnak tartom megjegyezni azt is, hogy ez a kérdőív nem annyira a játékra, hanem inkább a játékosra koncentrál, és tudom, hogy ez önmagában nem alkalmas ennek a hallatlan izgalmas világnak a feltérképezésére. A kérdőívem után épp emiatt szeretnék majd mélyebb interjúkat is készíteni azokkal, akik ebben szívesen benne lennének. :-) Úgy gondolom, hogy a számok és adatok mögött igazi emberek, érzések, összetett világok húzódnak meg, amelyeket nem lehet egy kérdőíves vizsgálattal felderíteni. Szóval, hiszem azt, hogy a valós, előítélet-mentes képhez az őszinte beszélgetések kellenek, amely során a játékosok elmondhatják azt, amire a zárt kérdésekkel teli kérdőívben nem képesek. :-)

Sziasztok!

Fromann Richárd vagyok, az ELTE Szociológia Doktori Iskola PhD-hallgatója, és egy olyan kutatáshoz kérném a segítségeteket, amelyben a szerepjátékosok világát szeretném minél jobban megismerni. Ha szeretnél ebben a kutatásban segíteni, és szeretnéd a véleményedet, gondolataidat képviselni, akkor kérlek, töltsd ki ezt a kb. 15 perces kérdőívet.

http://www.kerdoivem.hu/kerdoiv/445438349/

Minél többen töltitek ki, annál közelebb kerülünk a szerepjátékosok világának megértéséhez!

Nagyon köszönöm, és ha bármi kérdésetek van, igyekszem válaszolni, és rendelkezésre állni! Ha bármilyen építő és hasznos megjegyzésetek van a kérdőívvel, ill. magával a kutatással kapcsolatosan, azokat örömmel fogadom, és adott esetben ezen a fórumon ezekről beszélhetünk is! :-)

Köszönettel:

Richárd/Ricardos

(e-mail: richard.fromann@gmail.com)

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Én már kb egy héttel ezelőtt kitöltöttem a kérdőívet, és voltak nem teljesen egyértelmű kérdések benne, amikre azonban pontosan már nem emlékszem. Ha megtennéd, hogy az e-mailcímemre elküldöd csak a kérdéseket, akkor megkeresném neked őket (ha jól emlékszem 3 ilyen volt), és ott le is írnám, mi volt velük a gondom. A címemet megtalálod a honlapon az elérhetőségeknél.

Üdv!

Link a hozzászóláshoz

szia, oké, küldöm, és kíváncsian várom, melyik kérdések lehetnek ezek. :-)

egyébként lehet, hogy azt már módosítottam (ilyen volt pl. a "leggyakoribb játék" és általában a "játék" nem tisztázott jellege, amit azóta már tisztábbá tettem :-)

Üdv!

Én már kb egy héttel ezelőtt kitöltöttem a kérdőívet, és voltak nem teljesen egyértelmű kérdések benne, amikre azonban pontosan már nem emlékszem. Ha megtennéd, hogy az e-mailcímemre elküldöd csak a kérdéseket, akkor megkeresném neked őket (ha jól emlékszem 3 ilyen volt), és ott le is írnám, mi volt velük a gondom. A címemet megtalálod a honlapon az elérhetőségeknél.

Üdv!

Link a hozzászóláshoz

Líthas!

Először is üdv köztünk! :)

Kitöltöttem én is a kérdőívet. Lenne néhány gondolatom ezzel kapcsolatban. Mivel itt adott a fórum, remélem nem probléma ha a kérdőív végére nem írtam oda őket.

Nem tudom egy ilyen kérdőívből alkotott felmérés mennyire mutat valós képet, most nem csak erre értem hanem úgy az ilyen felmérésekre általában. Ezzel nem akartam célozni semmire, csak eszembe jutott hogy egynémely kérdésre adott válaszomból milyen következtetéseket lehetne levonni.

Egy ilyen: havonta egyszer talán ha telefonálok, az elmúlt pár évben a levelezésem is lecsökkent, viszont msn/Skype/chat azért napi szinten kommunikálok emberekkel, sőt! Néha még IRL is szoktam! :D

Megjegyzésre érdemesnek tartom hogy az MMO-s kérdőívet is kitöltöttem. Van egy ilyen kérdés mind a kettőnél hogy ha rokonokkal/barátokkal vagyok, mennyire jutnak eszembe. Az MMO-k max eszembe jutnak és el is felejtem őket. De pl ha családi összejövetel van és olyan a téma amihez nem nagyon tudok hozzászólni (politika, történelem, stb) és véletlenül pont eszembe jut valami jó szerepjátékos elem amit a következő játéknál bemesélhetnék, akkor erre fordítok pár percet, bár az utóbbi években annyira már ez sem jellemző. (emlékszem mikor még iskolás voltam és nyaralni és egy hátizsáknyi könyvvel mentem, hogy készülhessek egy játékra)

Volt egy ilyen kérdés is hogy mennyivel kevesebb idő fordítok a családomra, illetve hogy a játék miatt ez csökkent e. Mivel ez szabadidős elfoglaltság, így elvileg csökken, viszont mivel ezt a kiesett időt amúgy is másra fordítanám, gyakorlatilag nem.

Játékra illetve felkészülésre fordított idő: A játék az egyértelmű, a felkészülés annyira nem. Egy ideje már nem készülök rá úgy a kalandokra mint régen, hogy részletes térkép/kidolgozott NJK-k/stb. inkább rögtönözni szoktam illetve van néhány fix pont amiket beépítek a kalandba, de ezek is inkább csak úgy eszembe jutnak.

Volt még egy kérdés, a "24. Hogyan ismerkedtél meg a szerepjátékkal?"

Erre két választ is tudok adni, egyrészről még alsós korunkban találtuk ki ezt öcsémmel ami már nevezhető egyfajta "kezdetleges" free játéknak, az első olyan eset meg amikor a már létező szerepjátékkal találkoztam az az volt mikor öcsém talált egy könyvesboltban egy MAGUS modul gyűjteményt.

És végül még egy MMO-s észrevétel. Aki böngészős játékokkal játszik az nem igazán tudja mérni hogy adott játékra mennyi időt fordít egy nap. Én pl x óránként ránézek egy-egy karakterre és akkor foglalkozok vele y percet. Ez nem mérhető olyan könnyen mint hogy leülök WoW-ozni és farmolok egy órát.

Darun

Link a hozzászóláshoz

kedves Darun!

Először is hadd köszönjem meg Neked és mindenkinek, aki eddig kitöltötte a kérdőívet! És köszönöm a kedves fogadtatást! :-)

Ami a kérdőívemet, ill. magát a kutatást illeti, igyekszem válaszolni a felmerülő kérdésekre, megjegyzésekre.

Az egész kutatásom egyik legfontosabb pontja, hogy tisztában kell lennem mindvégig azzal, hogy az általam készített kérdőív sok szubjektív és ún. érzékeny adatokra vonatkozó része nem feltétlenül a valós képet fogja mutatni (ezt nevezem önreflexiós résznek, és nem többnek) - éppen ezért szeretném a kérdőíves adatfelvétel után a kutatás második szintjét jelentő interjúk, személyes beszélgetés formájában interjúkat is készíteni, mivel jól tudom, hogy a számok és adatok mögött igazi emberek, érzések, összetett világok húzódnak meg, amelyeket nem lehet egy kérdőíves vizsgálattal felderíteni.

Továbbá hiszem azt, hogy a valós, előítélet-mentes képhez az őszinte beszélgetések kellenek, amiben a játékosok elmondhatják azt, amire a zárt kérdésekkel teli kérdőívben nem képesek. Az egész kérdőív leghitelesebb része a demográfiai jellemzők, minden mást - ha szükséges a kutatáshoz - egyéb vizsgálattal kell kontrollálni.

A kérdőívem újragondolásának (mert mérek jövőre és 2 év múlva is :-) egyik tanulsága, hogy ma már valóban nem lehet telefonálások és e-mailek számaiból komolyabb következtetéseket levonni, annyira megváltozott a 30 év alattiak kommunikációs kultúrája - így jövőre ezt a kérdést már szinte biztosan nem fogom betenni, legalábbis nem így.

Az IRL közegben, barátok között történő, játékon való elmélkedés gyakorisága összességében mutat valamit, legalábbis azoknál biztos, akik ezt gyakran teszik. Azonban itt is megvan a kérdés érzékenysége miatt önbevallás kérdése. Jövőre ez a kérdés is újragondolandó.

A családra, barátra fordított időre adott válaszok önmagában nem értékelhetők. Ennek a kérdésnek akkor van jelentősége, ha a kérdőívben szereplő más kérdésekre is hasonló tendenciájú válaszok születnek, akkor ez amolyan "megerősítő" válasz lehet. De az általad írt példa mindenképpen jól mutatja, hogy ez ügyben sincsenek vegytiszta képletek, legalábbis kevés kérdés állhat meg önmagában.

A játékra fordított idővel kapcsolatosan az a véleményem, hogy ez egy már keményebb, egzaktabb adat, mint a fentiek. Az erre adott válasz általában hiteles mutató. Te már azért fordítasz kevesebb időt, mert már rutinod van ebben, és nagyon benne vagy. Ettől még kevesebb időt fordítasz, és ily módon egy esetleges potenciális konfliktus-helyzet éppen emiatt nem jön létre. Szóval érdemes rutinosnak és tapasztaltnak lenni. :-)

A játékkal való megismerkedés kérdését is lehet tovább finomítani az általad bemutatott példa nyomán, de azért összességében úgy gondolom, hogy nagy számosság (500 fő fölött) esetén már beszélhetünk általános tendenciáról. Amúgy ez a kérdés csak amolyan érdekesség, a kutatás lényegi felvetéséhez nem ad többletértéket.

Az MMO-ra fordított napi időre vonatkozó megjegyzésed is valóban helytálló, de azért valahogy meg kell próbálni mérni. :-) Azért én úgy gondolom, hogy nagyjából mindenki érzi, hogy mennyi lehet ez az időmennyiség. De megköszönném, ha esetleg más kérdést javasolnál helyette, ha van ilyen, akkor a jövő évi kérdőíveknél "lecserélem" ezt. :-)

Ja, és én is hadd kérdezzek valamit, amire már sokan hónapok, évek óta keresik a választ! Szóval érdekelne, hogy Ti mit gondoltok arról, hogy ma Magyarországon hány szerepjátékos lehet összesen? Ha azt mondom, hogy kb. 200.000, az közel lehet a valósághoz? :-)

Remélem, sikerült minden felmerülő dologra reflektálni, még egyszer nagyon köszönöm a segítséget! :-)

üdv

Ricardos

Link a hozzászóláshoz

Szija, és Zrogdavar hozott :)

Én is töltöttem, és szinkronban firkálok ide is, csak olyat, amit más nem említett még :)

- csak én vagyok vaksi (gyakran megesik), vagy a Warhammer 40000(nem táblás) nincs benne a 6. kérdésre adható listában?

- a 16.-os kérdést nem igazán tudtam értelmezni, mert ha előtte rákérdezel, hogy milyen gyakran játszom a leggyakoribbal, akkor összességében is az a mérvadó gyakoriságot tekintve.. vagy számoltam volna átlagot? :)

- a szerepjáték, életre gyakorolt hatásai nem feltétlenül mérhetőek ezekkel a kérdésekkel esetemben, mert nagyon sok olyan vonatkozás van, amiben a szerepjáték segíthetett volna, ha nem olyan munkám lenne, amilyen, így viszont - mivel tényszerűen többet vagyok melóban - az az erősebb.

Szívesen segítek a továbbiakban is, akár az interjú tekintetében is.

Sajnos megtippelni nem tudnám a játékosok számát, mert volt olyan csoport, akikkel évekkel ezelőtt közös kollégiumban laktam, de akkor még hozzám nem jutott el a dolog, szóval nagyon sok rejtett kisközsség van, akik csapatszinten játszanak magukban, és tán nem is nyitnak sem net, sem más formában mások felé.

Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy növekszik-e a lányok száma. :)

Felon

Link a hozzászóláshoz
Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy növekszik-e a lányok száma. :)

Játszanak egyáltalán lányok? :mrgreen:

Kérdésem az volna, hogy mikori ez az MMO-s kérdőív (mert korábban kitöltöttem mán egyet, és nem lenne jó mégegyszer), illetve kitöltsem-e, ha kb 3/4 éve abbahagytam a játszást (előtte kb 1,5 évig)?

Link a hozzászóláshoz

Kedves Felon!

Köszönöm a kedves fogadtatást! :-)

Jól láttad, mármint, hogy valóban nem volt benne a Warhammer, de mivel többen jelezték már az egyéb kategóriában, és Te is felhívtad erre a figyelmet, az előbb beletettem az asztalis részbe is.

A 15-16-os kérdést ide beteszem, hogy mások számára is egyértelmű legyen az általad felvetett kérdés.

ezek a gyakorisággal kapcsolatos kérdések így szólnak:

15. Milyen gyakorisággal játszol a leggyakoribbnak jelölt játékfajtával?

16. Milyen gyakorisággal játszol, az összes általad játszott szerepjátékot beleértve?

Az első (15.kérdés) egyértelmű, mert ez az arra vonatkozik, amelyet a leggyakoribb játéknak jelöltél be.

A másik (16. kérdés) pedig arra vonatkozik, hogy ha pl. nem csak asztalizol, hanem élő szerepjátékkkal és táblással is játszol, akkor az összesen (kummuláltan) milyen gyakorisággal teszed. Lehet, hogy csak 3 hetente játszod a kártyásat, így önmagában nekem azt hozná a kutatásom, hogy igazából ez nem tölti ki nagyon a szabaidődet, de ez torzíthat, mert közben minden fórumozol.

Na, bocsi, ha nem voltam egyértelmű, de így első körben így tudtam ezt megfogalmazni, remélem, így világos. :-)

A szerepjáték életre gyakorolt hatásaival kapcsolatban korábban már említettem, hogy ennek mérése, valós feltérképezése nem a kérdőív során történik, mert ez nem alkalmas rá, hanem éppen ezért lesznek a kutatás második fázisában az interjús beszélgetések, ahol ezekre pontosabb választ kaphatunk. Amúgy köszönöm a Te példádat, ez is nagyon fontos aspektus, ezzel is számolni fogok a jövőben. :-)

És köszönöm Neked is a felajánlást, nagyon örülnék, ha Veled is készíthetnék interjút! :-)

A lányok számára vonatkozóan sok szerepjátékos- és egyben kutatótársam hatáorozott véleménye, hogy nagyon növekszik a nők száma a szerepjátékos társadalomban. Az én kérdőívemben is meglepően női válaszoló van, ha jól emlékszem, most olyan 30% körül van (mindjárt megnézem pontosan :-) - szemben az online szerepjátékkal, ahol 10% körüli.

üdv

Ricardos

Szija, és Zrogdavar hozott :)

Én is töltöttem, és szinkronban firkálok ide is, csak olyat, amit más nem említett még :)

- csak én vagyok vaksi (gyakran megesik), vagy a Warhammer 40000(nem táblás) nincs benne a 6. kérdésre adható listában?

- a 16.-os kérdést nem igazán tudtam értelmezni, mert ha előtte rákérdezel, hogy milyen gyakran játszom a leggyakoribbal, akkor összességében is az a mérvadó gyakoriságot tekintve.. vagy számoltam volna átlagot? :)

- a szerepjáték, életre gyakorolt hatásai nem feltétlenül mérhetőek ezekkel a kérdésekkel esetemben, mert nagyon sok olyan vonatkozás van, amiben a szerepjáték segíthetett volna, ha nem olyan munkám lenne, amilyen, így viszont - mivel tényszerűen többet vagyok melóban - az az erősebb.

Szívesen segítek a továbbiakban is, akár az interjú tekintetében is.

Sajnos megtippelni nem tudnám a játékosok számát, mert volt olyan csoport, akikkel évekkel ezelőtt közös kollégiumban laktam, de akkor még hozzám nem jutott el a dolog, szóval nagyon sok rejtett kisközsség van, akik csapatszinten játszanak magukban, és tán nem is nyitnak sem net, sem más formában mások felé.

Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy növekszik-e a lányok száma. :)

Felon

Link a hozzászóláshoz

Szia tetra!

Megnéztem a legfrissebb statisztikai adatokat :-) és akkor úgy néz ki, hogy a 388 kitöltőből pontosan kerek százan vannak nők. :-) Tehát a felmérés jelen állása szerint a szerepjátékosok közel 26 %-a nő. Az MMO esetén ez a szám kb. a fele, 10-12%. Érdekes, hogy miért van így, de ez már jelentős különbség, pedig a korosztály is hasonló. Ott 23 év az átlag, itt 25. :-)

Az MMO kérdőívet március elején tettem ki, és elég sok helyen megjelent, de azt nem tudom megmondani, hogy kitöltötted-e. :-)

Amúgy ha abbahagytad a játékot, az nem gond, akkor csak annyit kell csinálni, hogy a kitöltés során úgy kell válaszolni, mint amikor legutoljára játszottál. Pl .van egy olyan kérdés, hogy gondolkozol-e a játék abbahagyásában, és arra a maximális értéket adod, ill. a hasonló cipőben járok a kérdőív megjegyzésébe szokták írni, hogy már nem játszanak. Jövőre ezt a problematikát megoldom úgy, hogy lesz egy külön opció az abbahagyók részére is. :-)

Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy növekszik-e a lányok száma. :)

Játszanak egyáltalán lányok? :mrgreen:

Kérdésem az volna, hogy mikori ez az MMO-s kérdőív (mert korábban kitöltöttem mán egyet, és nem lenne jó mégegyszer), illetve kitöltsem-e, ha kb 3/4 éve abbahagytam a játszást (előtte kb 1,5 évig)?

Link a hozzászóláshoz

Szívesen segítek a továbbiakban is, akár az interjú tekintetében is.

Sajnos megtippelni nem tudnám a játékosok számát, mert volt olyan csoport, akikkel évekkel ezelőtt közös kollégiumban laktam, de akkor még hozzám nem jutott el a dolog, szóval nagyon sok rejtett kisközsség van, akik csapatszinten játszanak magukban, és tán nem is nyitnak sem net, sem más formában mások felé.

Érdekes... A nők milyen készségesek az interjúadásban. :)

Amit írtál a kisközösségekről, az nagyon igaz... Sok ilyen van, és sokszor a közösségekből 1-2 ember max. az, aki a neten is nézelődik a témában. Vaaaagy... talán még csatlakozik egy közösséghez, ahol megismer nagyon sok szerethető és különleges embert, akik miatt már megérte, hogy belekezdjen a szerepjátékba... :pajti::oops:

Bocsánat... elragadtak az érzelmeim... :oops:

Link a hozzászóláshoz
Érdekes... A nők milyen készségesek az interjúadásban. :)

Nem, a nők nem olvasnak figyelmesen. Ha jól rémlik a kérdőív külön rákérdezett vagy mondta, hogy később beszélgetés lesz/lehet belőle, ezért én nem tartottam fontosnak külön kiemelni, hogy igen, én is :) Megadtam az emilcímem, nyílván hajlandó vagyok válaszolni megkeresésre :)

Szerk: na most meg nem találom az MMO-s kérdőívet.

Link a hozzászóláshoz

Ezen nem fogunk vitatkozni tetra, mivel ismerjük már a nőkhöz való hozzáállásodat :)

Én inkább onnan nézném a dolgot, hogy a nők vannak annyira figyelmesek, hogy előre jelzik segítő szándékukat, gyakran azon kívül is, hogy valahol ez már említve lett. Egyszerű gesztus, és könnyebbé teszi pl. a kutató dolgát, mert amikor odajut a folyamat, hogy aktuális lesz az interjú, akkor már tudja, hogy x mennyiségű alanya már van, kevesebb a melója a körök lefutásával.

Én örülök, hogy úgy gondolják sokan, hogy növekszik a szerepjátékos nők száma, volt olyan tábor, ahol 60 ember körül 3an voltunk lányok :) Persze nekem ezzel sincs semmi gondom, de színesebbé teheti a játékot egy teljesen más szemszög is, ugyanúgy, ahogy az élet minden területén.

Lehet, hogy valahol már volt róla szó, de van konkrét célja is ennek a kutatásnak? Az rendben van, hogy jobban megértjük a szerepjátékos társadalmat, de ezek a kezdeményezések valamiért útnak indulnak, általában ennél konkrétabb okkal.

Link a hozzászóláshoz
Érdekes... A nők milyen készségesek az interjúadásban. :)

Nem, a nők nem olvasnak figyelmesen. Ha jól rémlik a kérdőív külön rákérdezett vagy mondta, hogy később beszélgetés lesz/lehet belőle, ezért én nem tartottam fontosnak külön kiemelni, hogy igen, én is :) Megadtam az emilcímem, nyílván hajlandó vagyok válaszolni megkeresésre :)

Szerk: na most meg nem találom az MMO-s kérdőívet.

A kérdőív végén nem a személyes interjút említette meg, ha jól emlékszem, hanem hogy részt vennél-e további, hasonlóak kitötésében, s hogy érdekel-e a kérdőív eredménye.

Itt személyes interjút említett meg Ricardos... Én ezt úgy értelmezem, hogy élőben, s ez biztos nem volt megemlítve a kérdőív végén... Én ezért ajánlottam fel itt, hogy szívesen vállalom. :)

Link a hozzászóláshoz

sziasztok, egyelőre csak gyorsan bekukkantottam ide, és mondanám, hogy én valóban csak annyit írtam, hogy a kutatás "további" részében, mert nem csak interjúkat tervezek, hanem fókuszcsoportos beszélgetést is, meg még gondolkodok teszteken is... :-)

Az biztos, hogy a kutatás második szintje az interjús beszélgetés.

Én mindenesetre minden felajánlásnak örülök, mert ez azt jelenti számomra, hogy nyitottak vagytok, ami nekem nagy segítség! :-)

További szép estét, és majd még jövök :-)

Még annyit: ha kíváncsiak vagytok a kérdőív bármilyen kérdésére adott válaszokra, szóljatok, és megnézem Nektek! :-)

Link a hozzászóláshoz

Líthas!

Köszönöm a válaszokat! Megjegyezném hogy én is szeretem a mindenféle statisztikákat, volt egy időszak amikor csináltam is párat (igaz hogy nem közvélemény kutatással). Bizonyos információk biztos kinyerhetőek ebből az adatgyűjtésből, igazság szerint én is kíváncsi lennék hogy van e a szerepjátéknak valamilyen hatása az emberek életére. És ha van, milyen. De gondolom ahogy a játékosok személyisége is eltérő, úgy a játék ránk gyakorolt hatása is változó.

Igazából két kérdés fogalmazódott meg bennem a topic megnyitójának elolvasása után:

-te foglalkozol e szerepjátékkal?

-miért pont ránk eset a választás mint kutatási téma?

A kérdést már sokan feltették előtted, ahogy előttem többen is, én se merném még megbecsülni se hogy hány szerepjátékos van hazánkban. Egyrészt vannak abbahagyók és "kezdők", én is ismerek olyat aki nem jár semmilyen szerepjátékos közösségbe, de szeret/szeretne játszani. Õk kívül esnek a többség látóterén. Egy viszonylagos képet talán adhatott volna a régi rpg.hu-ra regisztrált aktív fórumozók létszáma, de ez is távol esne a tényleges számtól. De a felmérésedből is kiderül hogy magának a szerepjátéknak is rengeteg alfaja van (LIVE, asztali, MMO) és ezek között nem feltétlen van átfedés.

Darun

Link a hozzászóláshoz

szia, itt van: http://www.kerdoivem.hu/kerdoiv/408541991

Érdekes... A nők milyen készségesek az interjúadásban. :)

Nem, a nők nem olvasnak figyelmesen. Ha jól rémlik a kérdőív külön rákérdezett vagy mondta, hogy később beszélgetés lesz/lehet belőle, ezért én nem tartottam fontosnak külön kiemelni, hogy igen, én is :) Megadtam az emilcímem, nyílván hajlandó vagyok válaszolni megkeresésre :)

Szerk: na most meg nem találom az MMO-s kérdőívet.

Link a hozzászóláshoz

Húúúú, remélem, Venes-nek van igaza, mert nekem is úgy rémlik, az volt-e a kérdés, hogy kérek-e linket hasonló kérdőívekről (még, ha nem is így volt megfogalmazva :D ). Egy esetlen online, vagy még inkább mail-ben megejtett beszélgetésre én is kapható vagyok, a személyes már neccesebb, de esetleg az is szóba jöhet... :D Amúgy arra én is kíváncsi lennék, hogy oké, kutatod ezt, de mi is lesz belőle? Tudományos cikk, könyv, szakdolgozat, porfogó, vagy mi? :D

Amúgy a kis közösségekkel az a baj, hogy megbecsülhetetlen a mennyiségük, és például a partiban, ahol mesélek én vagyok az egyetlen, aki a csapat keretein kívül is foglalkozik szerepjátékkal, és én sem annyira aktívan, mint például itt némelyek... :D Meg ami miatt ezt nehéz megállapítani az az, hogy van pár ismerősöm, aki már játszott, meg játszik, de abszolút alkalomszerűen játszanak, és sokszor nagyon sokféle szerepjátékkal egyszer-kétszer. Ezeket az embereket, akkor kérdés, hogy ide sorolod-e, illetve lehetetlen a számukat megbecsülni...

Link a hozzászóláshoz

amúgy ez tényleg így van, kedves Felon.

nekem megkönnyíti a dolgomat az, aki felajánlja a segítséget a további kutatáshoz, így az interjúhoz, mivel én nem tudom most még az összes kitöltést átnézni, feldolgozni (most tartunk 400-nál), így nem tudok feltétlenül "válaszolni" a kitöltők felé. Az adatfeldolgozás végén, azaz több hónap múlva jutok csak odáig, hogy mindegyik kitöltést átnézem. És akkor még nem is beszéltem arról, hogy az MMO kérdőív kitöltési száma már meghaladta a 10.000-et is, iszonyat lesz nekem mindezt feldolgozni, de hát ez van... :-)

A kutatás célja? Az online szerepjátékosokhoz képest nézném meg, hogy van-e lényegi különbség, és pontosan miben/miért is.

Ezen nem fogunk vitatkozni tetra, mivel ismerjük már a nőkhöz való hozzáállásodat :)

Én inkább onnan nézném a dolgot, hogy a nők vannak annyira figyelmesek, hogy előre jelzik segítő szándékukat, gyakran azon kívül is, hogy valahol ez már említve lett. Egyszerű gesztus, és könnyebbé teszi pl. a kutató dolgát, mert amikor odajut a folyamat, hogy aktuális lesz az interjú, akkor már tudja, hogy x mennyiségű alanya már van, kevesebb a melója a körök lefutásával.

Én örülök, hogy úgy gondolják sokan, hogy növekszik a szerepjátékos nők száma, volt olyan tábor, ahol 60 ember körül 3an voltunk lányok :) Persze nekem ezzel sincs semmi gondom, de színesebbé teheti a játékot egy teljesen más szemszög is, ugyanúgy, ahogy az élet minden területén.

Lehet, hogy valahol már volt róla szó, de van konkrét célja is ennek a kutatásnak? Az rendben van, hogy jobban megértjük a szerepjátékos társadalmat, de ezek a kezdeményezések valamiért útnak indulnak, általában ennél konkrétabb okkal.

Link a hozzászóláshoz

Köszönöm kérdésed, én alapvetően az internettel és internetes játékokkal foglalkozom (játszani tavaly kezdtem WoW-val, "offline" szerepjátékkal egyelőre nem játszom, de már nagy kedvet kaptam hozzá :-), és a kutatásom fő kérdése, hogy az online szerepjátékosok mennyire változnak a játék hatására, de a kérdés megválaszolásához a kontroll-csoportot jelentő sok más játékosoknál - így az asztali, élő és kártyás játékoknál - is vizsgálom ugyanezeket a kérdéseket. Összességében mondhatjuk, hogy várhatóan ez egy sok területet átfogó játék-kutatás lesz! :-)

Amúgy időközben - ahogy megismer(t)em a szerepjátékos társadalmat, emberkéket, klánvezetőket, adminokat stb., úgy érzem, hogy egyszerűen most már tényleg "missziómmá" vált ez az egész! Azt látom, hogy rendkívül hálásak körülöttem az emberek, és nagyon biztatnak, hogy tényleg sikerüljön magas tudományos szintre vinni ezt a témát, és a sztereotípiák tűnjenek el...

Amúgy én is úgy gondolom, hogy a játék során bekövetkező változás oka alapvetően a személyiségben húzódik meg, nem a játék mivoltában.

Líthas!

Köszönöm a válaszokat! Megjegyezném hogy én is szeretem a mindenféle statisztikákat, volt egy időszak amikor csináltam is párat (igaz hogy nem közvélemény kutatással). Bizonyos információk biztos kinyerhetőek ebből az adatgyűjtésből, igazság szerint én is kíváncsi lennék hogy van e a szerepjátéknak valamilyen hatása az emberek életére. És ha van, milyen. De gondolom ahogy a játékosok személyisége is eltérő, úgy a játék ránk gyakorolt hatása is változó.

Igazából két kérdés fogalmazódott meg bennem a topic megnyitójának elolvasása után:

-te foglalkozol e szerepjátékkal?

-miért pont ránk eset a választás mint kutatási téma?

A kérdést már sokan feltették előtted, ahogy előttem többen is, én se merném még megbecsülni se hogy hány szerepjátékos van hazánkban. Egyrészt vannak abbahagyók és "kezdők", én is ismerek olyat aki nem jár semmilyen szerepjátékos közösségbe, de szeret/szeretne játszani. Õk kívül esnek a többség látóterén. Egy viszonylagos képet talán adhatott volna a régi rpg.hu-ra regisztrált aktív fórumozók létszáma, de ez is távol esne a tényleges számtól. De a felmérésedből is kiderül hogy magának a szerepjátéknak is rengeteg alfaja van (LIVE, asztali, MMO) és ezek között nem feltétlen van átfedés.

Darun

Link a hozzászóláshoz

szia Desdichado, ez a kutatás a doktori disszertációm, szóval szeretném magas tudományos szintre ezt a témát emelni, és publikálni, előadni az eredményekről tudományos és média színtereken.

Amúgy azoknál, akik távolság vagy anonimitás-beli problémák miatt nem szeretnék személyes formában az interjút, de azért mégis szívesen "beszélnének" erről, azoknak fel szoktam ajánlani, hogy akkor elküldöm írásban a tervezett kérdéseket, amelyekre e-mailen is válaszolhatnak. Ha érdekel ez a verzió, akkor elküldöm Neked a kérdéseket. :-)

Húúúú, remélem, Venes-nek van igaza, mert nekem is úgy rémlik, az volt-e a kérdés, hogy kérek-e linket hasonló kérdőívekről (még, ha nem is így volt megfogalmazva :D ). Egy esetlen online, vagy még inkább mail-ben megejtett beszélgetésre én is kapható vagyok, a személyes már neccesebb, de esetleg az is szóba jöhet... :D Amúgy arra én is kíváncsi lennék, hogy oké, kutatod ezt, de mi is lesz belőle? Tudományos cikk, könyv, szakdolgozat, porfogó, vagy mi? :D

Amúgy a kis közösségekkel az a baj, hogy megbecsülhetetlen a mennyiségük, és például a partiban, ahol mesélek én vagyok az egyetlen, aki a csapat keretein kívül is foglalkozik szerepjátékkal, és én sem annyira aktívan, mint például itt némelyek... :D Meg ami miatt ezt nehéz megállapítani az az, hogy van pár ismerősöm, aki már játszott, meg játszik, de abszolút alkalomszerűen játszanak, és sokszor nagyon sokféle szerepjátékkal egyszer-kétszer. Ezeket az embereket, akkor kérdés, hogy ide sorolod-e, illetve lehetetlen a számukat megbecsülni...

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...