Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kérdések a karakteralkotással kapcsolatban


Recommended Posts

Helló

Pár válasz korábbi kérdésekre:

Visszatekintve a kérdésekre, az alábbiakra még nem kaptunk választ:

2. Az Értékelés képesség dobáskódja (ezáltal min. és max. értéke) a nomád sámán és a szerzetes tekintetében. Mivel azt az ÚT NEM tartalmazza.

A nomád sámán érzékelése min. 7 - max. 18, a szerzetes pedig min. 13 - max. 18.

4. Opcionális szabályok:

- milyen opcionális szabályok lesznek (egységesen) használva mesélés alatt (pl. ETK sebesülésekre vonatkozó szabályai, MTK harci szabályok és életerővel kapcsolatos szabályok) vagy ez KM opció lesz?

- a HGB szerinti képzetlen fegyverforgatásra vonatkozó szabályok alkalmazásra kerülnek-e vagy nem? és az erőbónuszra vonatkozók?

Az MTK túlütés táblázatát nem használjuk. A képzetlen fegyverforgatásnál, ha azonos fegyvercsoportba tartozik az adott fegyver, akkor kisebb lesz a levonás.

Crowstone, mire vonatkozik a kérdésed?

Üdv, Silver

Link a hozzászóláshoz

A kérdésem arra vonatkozik hogy egyes karakterek nagyon gyengék vagy egyenesen játszhatatlanok lesznek a modulban mert-> a TP mennyiségből kell a manna pontjait, a faját és a felszerelését is megvenni és a szintjét is ami igencsak bekorlátozza a karaktereket. Egy bárd 5. szinten a 1 vagy 2 aranyért vehet egy lantot és az már mestermunka míg egy vazsi aki megkapja a vazsi sulitól a botját 50 aranyat fizet érte. Egy nemes lovag aki apjától vagy a lovagtól aki mellett apród volt lovaggá ütése alkalmával kap egy félvértet most 120 aranyat fizet érte hát igen ez erősen lekorlátozza a karaktereket, mert meglehet csinálni de azért egy lovag sodronyingben inkább csak harcos, és egy varázsló bot nélkül meg ... sarlatán, vagy tanonc. És akkor még a kardművészről nem is beszéltem. Nem lett volna egyszerűbb azt mondani ezeket ne hozzátok? jaa és a mágikus tárgyak amiből nem szeretnének senkinél egyet sem látni a KM-ek olyan értéket adtak neki, hogy még 1.szinten sem lehet megvásárolni. Csak ennyi a gondom. Remélem legközelebb körültekintőbbek lesznek és gondolnak ezekre a problémákra.

Link a hozzászóláshoz

Nézd, egyrészt szerintünk nincs lehetetlen, mindent meg lehet oldani, vannak emberek, akik meg is oldják (látjuk a beküldött karaktereket). Másrészt meg a tiltást nem szeretik az emberek, ha a modulírók szeretnének valamit, akkor úgy fogják a karakteralkotást megalkotni, hogy TERELJEN, de ne korlátozzon. Ha akarsz, tudsz varázslót hozni, a varázsló varázsló bot nélkül is (mellesleg ha hamar küldöd be, akkor tudsz venni a + tp-ből csomó mindent), a lovagot sem a páncélja teszi lovaggá.

Mellesleg hozzáteszem, hogy tetszőleges harcos karakter (ideértve a kardművészt) iszonyat könnyen játszhatatlanná lesz (ejtsd: halott), ha harccal akar megoldani mindent. A mágus rendszere ilyen.

Link a hozzászóláshoz

Crowstone: ööö... egy kicsit későn szólsz... :-P ezt a problematikát már felvetettük egészen a fórum elején, olvass csak vissza... :-P mindamellett, hogy a drága fegyverekkel, vértekkel rendelkező kasztok alacsonyabb szintűek lesznek (nem teszteltem), viszont jobban bírják majd az ütéseket... a mágikus tárgyak hiánya nem szükségszerűen problémás... anélkül is lehet jól szerepjátékozni és modult megoldani. :)

Egyébként számodra ez mennyire fontos még, ha leadtad a karaktered? :-P

Silver: rendben... akkor a sámán d12+6 (7-18), a szerzetes pedig 2d6+6 (8-18)... köszönöm! :) és akkor szerint az MTK túlütéses táblázatán kívül minden más alkalmazható lesz vagy alkalmazásra kerül. :)

Link a hozzászóláshoz

Visszatekintve a kérdésekre, az alábbiakra még mindig nem kaptunk választ:

1. Az alábbi felszerelési tárgyak ára:

- gladiátorvért

- kardművészvért

- a szakosodott tűzvarázslók egyedi vértjei

- Hatalom Amulett

- boszorkány familiárisa

- különféle hangszerek: engem pl. a duda érdekelne (skót duda jellegű hangszer), amely nem mágikus (nem bárdé)

A sámán dobja akkor a korábbiak szerint, a Szent Szimbólumhoz hasonló, a botot meg az általános mágikus tárgyas árazás szerint kell kifizetnie?

Link a hozzászóláshoz

Újabb kérdések merültek fel bennem, ha már a karakterem a mérgekhez is írt, és így elolvastam az MG-féle Méregkeverés kétfokozatú kivonatát. A leírás alapján voltak fehér foltok, így a teljes szöveget is átnéztem (szerintem mindenképpen szükségszerű), ami rávilágított néhány dologra, de egyúttal kérdéseket is vetetett fel bennem:

1. Az alkímia szint-képzettség-felszerelés tábla, valamint a mérgek különböző fajtáinak alkímia szintje a következő kérdésekre sarkall:

a) a méregkeveréshez mindenképpen szükséges az Alkímia képzettség ismerete is, vagyis valaki akár lehet Méregkeverés Mf szinten jártas (elmélet), ha nem ért az Alkímiához ("laboratóriumi" gyakorlat), akkor semmilyen mérget nem tud elkészíteni? Hogyan érvényesíthető az Alkímia, a Herbalizmus és az Élettan által biztosított Kp kedvezmény, ha azt a karakter a kasztjából fakadóan megkapja? Az ETK 104. oldalán a Herbalizmus leírásában szerepel, hogy ezen képzettség ismeretében is készíthetők gyengébb mérgek... a fentiek alapján ebben az esetben is szükséges az Alkímia ismerete?

B) a fent említett táblák közül az első azt tartalmazza (jellemzően), hogy milyen felszerelésre van szükség az adott méreg elkészítéséhez, melyek a következők: 1 - alkalmi felszerelés, 2 - alapfelszerelés, 3 - bővített felszerelés, 4 - laboratórium. A kérdés ezzel kapcsolatban a következő: mit tartalmaznak ezek a szettek (irányelvként, mert nagyjából elképzelhető)? milyen árban van ezen eszközök megvásárlása, illetve bérbevétele (hogy mennyire lehetséges, azt a kaland/KM meghatározhatja)?

2. Az árszorzóknál 2x szerepel a II-es típus, de kikövetkeztethető, hogy melyik a III-as típus táblázata.

3. Az utolsó oldalon a megjegyzéseknél nem lehet tudni, hogy melyik megjegyzés hová tartozik.

4. Alkalmazhatóak-e a fegyverek mérgezésével kapcsolatban a teljes szöveg 31-33. oldalán leírtak (túlmérgezés, többletméreg, százalékos mérgezés, célzott mérgezés)?

Előre is köszönöm a válaszokat! :)

Link a hozzászóláshoz

Catsmile, csak a te kérdéseidre koncentrálunk mostantól, mert kimeríted lassan az összes felmerülő kérdést a k100as rendszerrel kapcsolatban :D

de komolyan - holnapra összedobunk mindenre valami választ. Ha kicsit sűrűn fordul majd elő a "nem tudjuk" "nem is érdekel" "die" "I hate you" szófordulatok - ne vedd magadra, semmi személyes ;)

maradt még valakiben megválaszolatlan kérdés? :D

Link a hozzászóláshoz
Catsmile, csak a te kérdéseidre koncentrálunk mostantól, mert kimeríted lassan az összes felmerülő kérdést a k100as rendszerrel kapcsolatban :D

de komolyan - holnapra összedobunk mindenre valami választ. Ha kicsit sűrűn fordul majd elő a "nem tudjuk" "nem is érdekel" "die" "I hate you" szófordulatok - ne vedd magadra, semmi személyes ;)

maradt még valakiben megválaszolatlan kérdés? :D

ööö... szerintem ezek egy része nem csak engem érdekel... ;) csak én tettem fel alkalmasint először őket... szerintem... :)

Link a hozzászóláshoz
A kérdésem arra vonatkozik hogy egyes karakterek nagyon gyengék vagy egyenesen játszhatatlanok lesznek a modulban mert-> a TP mennyiségből kell a manna pontjait, a faját és a felszerelését is megvenni és a szintjét is ami igencsak bekorlátozza a karaktereket. Egy bárd 5. szinten a 1 vagy 2 aranyért vehet egy lantot és az már mestermunka míg egy vazsi aki megkapja a vazsi sulitól a botját 50 aranyat fizet érte. Egy nemes lovag aki apjától vagy a lovagtól aki mellett apród volt lovaggá ütése alkalmával kap egy félvértet most 120 aranyat fizet érte hát igen ez erősen lekorlátozza a karaktereket, mert meglehet csinálni de azért egy lovag sodronyingben inkább csak harcos, és egy varázsló bot nélkül meg ... sarlatán, vagy tanonc. És akkor még a kardművészről nem is beszéltem. Nem lett volna egyszerűbb azt mondani ezeket ne hozzátok? jaa és a mágikus tárgyak amiből nem szeretnének senkinél egyet sem látni a KM-ek olyan értéket adtak neki, hogy még 1.szinten sem lehet megvásárolni. Csak ennyi a gondom. Remélem legközelebb körültekintőbbek lesznek és gondolnak ezekre a problémákra.

halkan jegyzem meg, hogy mind a hamarabb beküldött karakterek, mind a frappáns előtörténetek díjazva lesznek. és a tp jelenthet pénzt is, ha arra akarod költeni...

...tessék komolyan venni a készülődést! :D

Link a hozzászóláshoz

A felszerelésért meg kell dolgozni Crow XD szóval igyekezz, nekem csak 1 bányászcsákányom lesz, meg tárnafelszerelésem :D és nem vágyom fúrógépre, kőfejtőgépre, bányászcsapatra.

Attól hogy még mi van írva a könyvben, hogy a lovag kap félvértet vagy teljes vértet esetleg mellvértet :D , ez szép és jó de az akkor is pénz, és honnan kereste össze ? Mert belemehetünk ebbe is, mert valaki mondjuk zsoldos és szolgált 5 évet a hazai regimentbe, még te lovagi tornára jártál és több pénzed van :D, meg ingyen vért ,meg legyen meg mindened?.

Mindenki szépen megveszi a felszereléseit és ennyi, egyedül eddig te vagy az akinek ez nehézséget jelent .

Ha nem futja vértre van ilyen, ott lesz a sodronying, amúgy a sivatagba nem biztos hogy az 50 fokba épp a mellvérted fog kelleni :D ,illetve csapattársaid ,ha marad pénzük csoportosíthatnak neked a segélykasszából, ha ez engedett.

Link a hozzászóláshoz

Én képes voltam karaktert alkotni úgy, hogy élvezni fogom vele a játékot, és rajtam kívül még legalább hárman meg tudták ezt tenni. Nem nehéz ezt elkövetni, és nem is fog fájni senkinek, ígérem :)

Nekem csupán apró, szabálykönyv-hiányosságból adódó kérdésem van, amire még várnék választ.. de ha nem érkezik, akkor sem fogom vagdosni az ereimet, megkérdezem majd táborban :)

Link a hozzászóláshoz

Üdv Mindenkinek!

Szeretném megkérdezni, hogy a bárd kap-e valamilyen anyagmágiát a versenyen? Több helyen olvastam róluk a törvénykönyvben, de nincs leírva egy sem.

Kérdésem még, hogy hogyan működik a Távolságtorzítás varázslat? Sajnos a könyv nem túl pontos. A Mágiahasználók Témájában, elkezdődött róla egy eszme csere, de örülnék valami hivatalos állásfoglalásnak is. :)

Link a hozzászóláshoz

Felon: egyet kell értsek, elég sok hangulatos karakter kihozható ebből a Tp mennyiségből... legalábbis nekem (is) sikerült, és nem is akármilyent... :) ha érdekel, majd a táborban megmutatom... ;)

Crowstone: egy kicsit túlspirázod a helyzetet... azt hiszem... ahogy elnézem 5-7. TSZ karakterek alkothatók, amelybe az általad foglaltak is beleférnek. Ezek szerintem elegendő szinttel fognak rendelkezni a kaland megoldásához... csapatban meg biztosan... :)

A felszerelésben szerintem a kaszt "ára" kerül megfizetésre.

Néhány számítás:

bárd: 0 Tp (ember) + 500 Tp (pszi) + 1.000 Tp (mágia) + 1.200 Tp (14-es átlag) + 2.201 Tp (5. TSZ) = 4.901 Tp,

felszerelésre: 1.100 ezüst

varázsló: 0 Tp (ember) + 500 Tp (pszi) + 1.000 Tp (mágia) + 1.200 Tp (14-es átlag) + 2.201 Tp (5. TSZ) + 500 Tp (bot) = 5.401 Tp, felszerelésre: 600 ezüst, és ezért a varázsló már tud valamit. :)

lovag: 0 Tp (ember) + 500 Tp (pszi) + 1.200 Tp (félvért) + 1.200 Tp (14-es átlag) + 1.661 Tp (5. TSZ) = 4.561 Tp,

felszerelésre: 1.440 ezüst (a teljes vért: +800 Tp, még mindig marad egyéb felszerelésre 640 ezüst)

kardművész: 0 Tp (ember) + 500 Tp (pszi) + 1.700 Tp (Slan fegyverek) + 1.200 Tp (14-es átlag) + 1.901 Tp (5. TSZ) = 5.301 Tp, felszerelésre: 700 ezüst (ebbe akár még egy kardművészvért is belefér ÚT szerint: 350 ezüst)

paplovag: 0 Tp (ember) + 500 Tp (pszi) + 1.000 Tp (mágia) + 1.200 Tp (félvért) + 1.200 Tp (14-es átlag) + 1.501 Tp (5. TSZ) + 100 Tp (Szent Szimbólum) = 5.501 Tp, felszerelésre: 500 ezüst (a teljes vért már tényleg nem fér bele, de helyette ott a mágia)

Link a hozzászóláshoz

Végül is igazad van alkothatok egy ember 14-es átlagú 5 szintű karit aki lassú, gyenge, és talán a mágia megmenti, még szerencse hogy a bárd IQ-ból kap manát, a 14-es gyorsaságú és ügyességű kardművészt még a a leggyengébb pap is lenyomja harcban, a varázslónál tök mindegy akár 12 átlagos IQ-ja is lehet max belehal a légyfingásba, és hol vannak a kiemelkedő hősök? ja ez a félisten jobbágyok játéka :) semmi gond ha így van. Ja igen még valamit terelni a birkákat lehet az individumokat nem, azok hisztiznek, kitérnek, reklamálnak (más szóval a hiszti) megpróbálják a lehetetlent. Na ennyi.

Ceripapa én is játszottam törpével de itt meg sem közelíti a WH törpémet ott igazi törpével játhasz.

Link a hozzászóláshoz

hivatalos mesélői válaszok :)

- gladiátorvért -- ez a leírás szerint mellvért és kiegészítők, -2 MGT és 4 SFÉ. ugyanezt adja az abbit félvért, 100 aranyért. mielőtt vki hőbörög, hogy ez nem abbit, a sima acél mellvért 80 arany.

- kardművészvért -- gyakorlatilag egy -1 MGT, 4 SFÉ értékű pikkelyvért, ami, ahogy az előbb olvastam, ÚT szerint 350 ezüst, akkor legyen az itt is, azaz 35 arany

- Hatalom Amulett -- manát tárolsz benne, mint a karakteralkotás szerint a varázslóbotban. mechanizmus és hatás ugyanaz, ergo az ára is.

- különféle hangszerek: engem pl. a duda érdekelne (skót duda jellegű hangszer), amely nem mágikus (nem bárdé) -- marha jó kérdés. az árlistában csak a síp (30r), a lant (35ap) és a vadászkürt (3e) van, egyéb hangszerek sehol. a skótduda ugye sípok egy közös bőrtömlőn, behangolva... 7 ap?

- A sámán dobja akkor a korábbiak szerint, a Szent Szimbólumhoz hasonló -- igen

- a botot meg az általános mágikus tárgyas árazás szerint kell kifizetnie? -- önmagának készíti (mert hiszen a lelke által lesz mágikus. 5. szinttől az, de afölé meg úgyse tud lépni Xp híján, így más hatása nem lesz. najó, elvben törhetetlen... a sámán növényvarázsai általában 10-20 Mp körül mozognak, egyezzünk ki egy átlag 15-ben, meg mondjuk 5 Fp-ben, ami szintén Manának számít, így kapunk egy 20 Mp-s, saját készítésű tárgyat, ami a karakteralkotás szerint 10*20 = 200 ep = 20 ap

- a szakosodott tűzvarázslók egyedi vértjei -- elolvasva a Kék-et, csak a Pusztító Tűz kap egyedit, a többiek semmit. a Sogron Útjás vari vértje vörös, jajj, vajh mivel színezhették az acélt... szóval PT: 0 MGT, 5 SFÉ, mágikus, de külön hatás nélkül. ehhez hasonló sincs, sajna. én 100 arany körülire saccolnám.

- Arel-pap: Legenda -- a Legendaismeret Af ugye saját területre vonatkozik, ezzel nem kell külön foglalkozni. pláne, mivel később sem differenciál, csak közli, hogy mostmár marha sok legendát ismersz.

- Arel-pap: Kultúra -- na ne, ezeknek van olyan is ?:) aszittem mind részeges őrült, aki karddal/íjjal hadonászik csak :)

- Arel-pap: Nyelv -- ez akkor valószínű annyit tesz, hogy kiokítottak a "magas-pyarr" nyelvre, nem csak az általános "közös"-t verték a fejedbe. én megadnám az Af 4. szintet rá; de nálam ez kb. annyit jelent, mint hogy németül tanulsz, akkor a "hoch-deutsch" kerül a fejedbe, de azt rohadtul nem beszéli senki alapból, mert nyelvjárásokat használnak. néha olyat, h ha belegebedsz se érted.

- boszorkány familiárisa -- tekintettel arra, hogy a boszi az Összetartozás c. spellel éri el, hogy famulusa legyen, és ez kőkemény 6 Mp-jába kerül, így az ára a varázslatnak a karakteralkotás szerint: 6*10 ezüst = 60 ezüst = 6 arany + az állat ára, ami nyilván egyedi egyeztetést igényel fajtától függően

.

abszolút magánvélemény

- játszhatatlan karakter -- Crow, el vagy szállva. sírni oviban kellett, bár talán egyes helyeken még alsóban is működött... ide játszani kéne jönni.

Link a hozzászóláshoz
Végül is igazad van alkothatok egy ember 14-es átlagú 5 szintű karit aki lassú, gyenge, és talán a mágia megmenti, még szerencse hogy a bárd IQ-ból kap manát, a 14-es gyorsaságú és ügyességű kardművészt még a a leggyengébb pap is lenyomja harcban, a varázslónál tök mindegy akár 12 átlagos IQ-ja is lehet max belehal a légyfingásba, és hol vannak a kiemelkedő hősök? ja ez a félisten jobbágyok játéka :) semmi gond ha így van. Ja igen még valamit terelni a birkákat lehet az individumokat nem, azok hisztiznek, kitérnek, reklamálnak (más szóval a hiszti) megpróbálják a lehetetlent. Na ennyi.

Ceripapa én is játszottam törpével de itt meg sem közelíti a WH törpémet ott igazi törpével játhasz.

Crowstone: tudni kell jól elosztani az értékeket! :) ha nem megy... az már a te hibád! :-P és nem minden harc... és nincs mit többet mondani... max. annyit, hogy indulnod kellett volna a Mentálcsavar Klub 10. versenyén, ott a 18-as átlag felvételére is volt lehetőség, és a karakterek 10. szintűek voltak. :) ha érdekel, a Táborban megmutatom a karakteralkotásukat.

Daelon: köszönjük a válaszokat! :)

Az alábbiakat azonban még hozzátenném:

1. a gladiátor vért így csúnyán elszállt áron van, mert ha már az ÚT-t vesszük alapul a 25 arany... mondjuk a 100 arany értéket meg kb. mellvért ár indokolhatja, ahogy... mondjuk az ETK-s leírás szerint ez nem egy teljes mellvért, hanem több részből áll...

2. a tűzvarázslók szakosodásánál:

a) a Pusztító Tűz Útjára lépők: aranyszínű pikkelyvért, SFÉ: 5, MGT: 0, mágikus (átitatja Sogron isteni hatalma - ez egy permanens áldás lenne?)... itt a pikkelyvért alapból 20 arany lenne... de kérdés, hogy mennyi a specialitás (a fő jellemzők+mágikusság)... amelyek azonban indokolhatják a 100 arany árat

B) a Főnixek és kapnak vértet (MTK, 38. oldal): sötétvörös pikkelyvért, SFÉ : 4, MGT: 0, átitatja Sogron isteni hatalma (2 E-t semlegesít a tűz- és hőhatásokból)... itt a pikkelyvért alapból 20 arany lenne... de kérdés, hogy mennyi a specialitás (a fő jellemzők+mágikusság)... amelyek azonban indokolhatják a 100 arany árat.

3. A hangszerből azért 7 aranyért már jó minőségűt várok el. ;)

Link a hozzászóláshoz
Nekem olyan kérdésem lenne, hogy az íjhúr mennyibe kerül (rövidíjhoz, visszacsapó íjhoz).

lásd: garott.

Catsmile: egy minőségi skót duda - felföldi - másfél millió forint. Adó nélkül. Felülírom Daelon árát, és 10 aranyért egy átlagosat megvehetsz. Ha különlegeset szeretnél, beszélhetünk 20+ aranyról.

A vérteket még bogarászom...

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...