Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kérdések a karakteralkotással kapcsolatban


Recommended Posts

Üdv!

Lehetne egy "ha a karakter képes fegyver használni +1000 TP" kikötés is. Nem sok mágiahasználó lesz, bár nyilván ez volt vele a cél.

Aki használ mágiát ETK szerint az használ pszit is. Ez a tp 25%-a.

Egy kis érdekesség:

A megmaradt tp-ből ezüst lesz.

10 ezüst egy arany.

ha a karakter nem tudja elkészíteni a varázstárgyat, akkor mana-pontonként 10 arany.

100 megmaradt tp-ből lesz 1 mp-nyi "idegen" varázstárgy.

A varázsló sem lehet 6. szintnél magasabb.

Mindenki búcsúzzon el a 60 mp feletti varázstárgyaktól.

Ideális sablon-karakter:

1. szintű barbár, zsebében a szellemi frissesség itala.

1 tp + 6000 tp.

Üdv!

Link a hozzászóláshoz

Con Salamander: egyetértek az írásoddal... erőteljesen támogatott, hogy ne legyen pszi/mágia használó a karakter... amivel azt akarják talán sugallani, hogy nem annyira megszokott sem az egyik sem a másik használata, még a kalandozók között sem... vajon mindezt a jobb szerepjáték érdekében? szerintem nem szükségszerű az összefüggés...

egyébként a mágia/pszire vonatkozó szabály megfelel az 2009-es Nyári Tábor szabályaival (bár, ott mondjuk 7.001 Tp volt karakteralkotásra)... és már ott sem értettem ezt a korlátozást... lényegében minden mágiahasználó kaszt 1.500 Tp hátránnyal indul... persze lehet az mondani, hogy ez az egyensúly érdekében van, mert a mágia hatalom... azt kell mondanom, hogy kétkezes csatabárd is egy barbár kezében... a tetejében neki szellemi frissesség itala sem kell (sicc :D), mert természetes ME-je van... 6. TSZ-en simán kihozható... :) és ehhez hozzátenném, hogy a szintlépések pont azért mások egy-egy kaszt tekintetében, hogy egyensúlyba hozzák a kasztokat....

írom mindezt amellett, hogy a hónapokkal ezelőtt kigondolt karakter-koncepcióm belefér a karakteralkotásba, és még viszonylag elegendő pénzem is marad... vagy még sem? azt hiszem fel kell tennem egy kérdést még, hogy egyértelmű legyen...

a kérdés: a dzsenn karakter speciális mágiahasználata (psziből varázslói mentálmozaik) is 1.000 Tp-s mágiahasználatnak minősül (attól függetlenül, hogy a psziből ered, és nincs Mp-ja)?

a hangulatkeltőt meg egy kicsit bemesélésnek érzem, vagy felvezetésnek... kivéve azt, ha a hölgyek kiemelt szereplői a modulnak...

Link a hozzászóláshoz

A hangulatkeltő aranyos. :)

A karialkotással kapcsolatban csak egyszerű megállapításaim vannak:

- Mágikus tárgy szándékosan leritkítva, szerintem ez nem probléma, csupán feltétel. A modulírók burkolt formában adták tudtunkra kb azt, hogy "csapatonként max 1-3 db, kisebb erejű varázstárgy".

- Hasonlóan a pszi- és mágiahasználó.

Legközelebb a betűtípusra több figyelmet szentelnék, mert egyes ékezetes betűk kilógnak mindkét doksiban.

Link a hozzászóláshoz

"Hosszú hajukat egységesen egyetlen fonatban hordják,"

Elképzelem ahogy három nő belép az ajtón, a két szélső kicsit oldalt fordított fejjel, mert EGY fonatban hordják a hajukat :mrgreen:

"és ehhez hozzátenném, hogy a szintlépések pont azért mások egy-egy kaszt tekintetében, hogy egyensúlyba hozzák a kasztokat...."

Ami nyílvánvalóan nem sikerült. :mrgreen:

Nyílvánvalóan egy mágiaszegényebb világot akartak létrehozni, nem értem hol a gond.

Link a hozzászóláshoz
A karialkotással kapcsolatban csak egyszerű megállapításaim vannak:

- Mágikus tárgy szándékosan leritkítva, szerintem ez nem probléma, csupán feltétel. A modulírók burkolt formában adták tudtunkra kb azt, hogy "csapatonként max 1-3 db, kisebb erejű varázstárgy".

- Hasonlóan a pszi- és mágiahasználó.

TAO: a mágikus tárgyak még érthetőek... azonban a pszi/mágiahasználó karakterek kevésbé... lehet azt mondani, hogy akár 5 harcos, vagy 5 tolvaj is indulhat egy csapatban, csak éppen sem a játék, sem az "élet" nem díjazza ezt a felállást, mert kevésbé lesz "életképes", mint mondjuk egy "gyógyító" pappal is rendelkező (kalandozó) társaság... (és ez csak egy kiragadott példa)... arról nem is beszélve, hogy a pap és a varázsló tovább van drágítva...

tetra: nekem semmi gondom ezzel, csak az a kérdésem... ez az NJK/ellenfél oldalon is érvényesülni fog?

valamint az, hogy mennyiben biztos, hogy ezzel a szabállyal egyensúlyba hozzák?

Link a hozzászóláshoz

Mivel "egységesen" hordják egyetlen fonatban a hajukat, ezért csak erős belemagyarázásként használhatod a fantáziádat olyan aberrált módon ;)

Amúgy meg van olyan - engedélyezett - mágiahasználó, aki alapvetően nem használ pszit, ezáltal megspórol 500at ;) Viszont neki több "kötelező" varázstárgya van, akkor amit megnyer a réven, lehet, hogy elveszíti a vámon.. No, ezt végiggondolom és majd megkérdezem :)

De mi lesz így az Orvella papnőmmel? :D

Egy dolgot nem értek.. minek kell mindig találgatni mit akartak elérni a modulírók a karialkotással?

TAO kicsit szőrszálhasogató, de ne legyen már egyedül vele... egy sorkizárás - és néhány vessző - se ártott volna ;)

Link a hozzászóláshoz

Felmerült pár kérdés:

- Lehet tudni, hogy Ynev mely vidékén fog játszódni a modul? A karakteralkotásban célzás van a Délvidékre, a hangulatkeltő pedig Eriont említi.

- Nincs kikötve, hogy az előtöriknek hol kell végződnie? Bárhol befejeződhet? A KM oda fog mesélni/terelni minket, ahova kell? :)

Link a hozzászóláshoz

Felon: a nomád sámánra lenne az? (nem rossz ötlet)... :) milyen kötelező varázstárgyak alatt mit értesz? (mondjuk van egy másik ötletem is, de annak most lusta vagyok utánanézni)

FROSTY: nem értem a problémát :)

0 Tp ember

500 Tp pszi használat

1.200 Tp 14-ös átlag

1.910 Tp = 5. szint

1.700 Tp = 1.700 ezüst = 170 arany a Slan fegyverekre, mondjuk jogod a dzsenn szablyával tényleg megtakaríthatsz 50 aranyat... viszont meg kell indokolnod, hogy neked miért is van olyan... főleg egy Slan-nél... :)

5.310 Tp összesen... ami marad, abból költhetsz a többi cuccra... :) esetleg 400 Tp-ért még egy +0,5-ös átlag is belefér... :)

esetleg hozol egy botolós harcművészt... meg lehet hajigálni a Slan csillagot... az potyapénzért kapható... :D

TAO: azért a varázstárgyak árában a saját/nem saját árak arányai (10x) sem lennének indokoltak... főleg, ha belegondolsz abba, hogy a varázshasználó csapattárs akár el is készítheti őket (és legrosszabb esetben tőle kapják meg a modul elején a többiek), mivel a pénz szabadon áramoltatható a csapattagok között... :)

a megfelelő előtöri meg mindenképpen meg kell, hogy legyen... :)

Antail: mindentől függetlenül... miért keressük a kiskapukat? ;)

Link a hozzászóláshoz

Karakteralkotási kérdések:

ha már FROSTY felvetette a kardművészt, akkor nekem még az alábbi kérdéseim merültek fel a felszerelési tárgyak tekintetében:

milyen árban vannak a következők:

- gladiátorvért (ETK/36. oldal): mondjuk ÚT (ami nem használható) a 346. oldalon 25 aranyat irányoz elő

- kardművészvért (ETK/68. oldal): mondjuk ÚT (ami nem használható) a 346. oldalon 35 aranyat irányoz elő

viszont ha ezt használjuk, akkor az egyéb speciális vértek árait is vegyük onnan...

- MTK-ban a tűzvarázslók (35, 38. oldal) specializálódás miatt kapott vértjei

és a varázstárgyak közül nekem hiányzik a Szent Szimbólum és a Varázslóbot mellett az, hogy mennyibe kerül:

- a Hatalom Amulettje

- vagy ami kvázi "varázstárgy": a boszorkány familiárisa (állata), és mely állatok használhatók fel erre a célra?

és ami még az utolsó ponthoz kapcsolódik:

- milyen statisztikái (tulajdonságértékei, harci értékei, %-os képzettségei, stb.) vannak annak a familiárisnak, amit a boszorkány "használ" (benne van)?

- a boszorkánynak hány darab, és milyen szintű, milyen anyagi és kapcsolati tőkével rendelkező kísérője/támogatója lehet a kaland kezdetén (csókmágiával és egyéb bájolással megbélyegzett/elcsábított)?

Link a hozzászóláshoz

- a boszorkánynak hány darab, és milyen szintű, milyen anyagi és kapcsolati tőkével rendelkező kísérője/támogatója lehet a kaland kezdetén (csókmágiával és egyéb bájolással megbélyegzett/elcsábított)?

Erre én is, tudok választ adni :D

Joe a fáklyahordozó, aki naponta 5 rezet iszik el :D.

Nem bántásból mondom,de a boszorkány kaszt így is jelentős előnyökkel rendelkezik, minek akarsz még többet ? :D

Emlékszem egy boszorkányra aki botor módon egyre többet és többet akart , mi lett a vége ?:D Jött egy dorani nekromanta és megbizsergette egy picit :D.

Ha gondolod , beleírhatod a karakterem :D a háttereid közé, ,hogy üldöz: Haerosz a Boszorkányvadász:D

és a varázstárgyak közül nekem hiányzik a Szent Szimbólum és a Varázslóbot mellett az, hogy mennyibe kerül:

- a Hatalom Amulettje

Válasz erre :

- Ár, ha a karakter képes elkészíteni a tárgyat: rá költött Mp x 10 ezüst + varázstárgy

előállítási költsége.

- Ár, ha a karakter nem képes elkészíteni a tárgyat: rá költött Mp x 10 arany + varázstárgy

előállítási költsége

ETK 401-402. oldal Igaz drágakőre vonatkozó rész:

Egy efféle drágakőben legtöbb annyi Mana-pont tárolható, ahány karátos a kő s az ily módon feltöltött kő nem lényegíthető át.

Rubint értéke: 500 arany/karát :D *10 az miatt mert igaz drágakő kell hogy legyen.

Következmény 1 mana eltárolásához 5000 arany szükséges :D

De ha kedvesek akarnak lenni akkor azt mondják hogy neked 500 arany/ karát :D

Link a hozzászóláshoz
Lehetne egy "ha a karakter képes fegyver használni +1000 TP" kikötés is. Nem sok mágiahasználó lesz, bár nyilván ez volt vele a cél.

Aki használ mágiát ETK szerint az használ pszit is. Ez a tp 25%-a.

:sry: egy szemét alak vagyok

a kérdés: a dzsenn karakter speciális mágiahasználata (psziből varázslói mentálmozaik) is 1.000 Tp-s mágiahasználatnak minősül (attól függetlenül, hogy a psziből ered, és nincs Mp-ja)?

a hangulatkeltőt meg egy kicsit bemesélésnek érzem, vagy felvezetésnek... kivéve azt, ha a hölgyek kiemelt szereplői a modulnak...

Elegendő a pszit kifizetni.

És igen, ez egy olyan bemesélés-féle :)

A hangulatkeltő aranyos. :)

A karialkotással kapcsolatban csak egyszerű megállapításaim vannak:

- Mágikus tárgy szándékosan leritkítva, szerintem ez nem probléma, csupán feltétel. A modulírók burkolt formában adták tudtunkra kb azt, hogy "csapatonként max 1-3 db, kisebb erejű varázstárgy".

- Hasonlóan a pszi- és mágiahasználó.

Legközelebb a betűtípusra több figyelmet szentelnék, mert egyes ékezetes betűk kilógnak mindkét doksiban.

Eredetileg Comic Sansban akartam írni, de ez nagyon megtetszett. Ellenben találtam 3 elgépelést. :oops:

tetra: nekem semmi gondom ezzel, csak az a kérdésem... ez az NJK/ellenfél oldalon is érvényesülni fog?

valamint az, hogy mennyiben biztos, hogy ezzel a szabállyal egyensúlyba hozzák?

Az ellenfelek Õsaquir Elfbarbárok lesznek...fakk, elszóltam magam! :wink:

De mi lesz így az Orvella papnőmmel? :D

TAO kicsit szőrszálhasogató, de ne legyen már egyedül vele... egy sorkizárás - és néhány vessző - se ártott volna ;)

Énn idj irog!

-Neduddgi

Felmerült pár kérdés:

- Lehet tudni, hogy Ynev mely vidékén fog játszódni a modul? A karakteralkotásban célzás van a Délvidékre, a hangulatkeltő pedig Eriont említi.

- Nincs kikötve, hogy az előtöriknek hol kell végződnie? Bárhol befejeződhet? A KM oda fog mesélni/terelni minket, ahova kell? :)

Még várható két hangulatkeltő, de az előtörténeteket addig a pontig kell megírni, amíg az első tart.

Az a jó karakteralkotás ami kellően sok fejtörést okoz a játékosoknak a szuper koncepciójuk megvalósításával kapcsolatban.

:mrgreen:

Antailt hetek óta kondícionáljuk, hogy ilyen szépeket mondjon :D

Inputok -> karigenerátor

Feltételek -> karigenerátor

=> Chedom The Barbár :D

System.err.println(Fatal_Error)

Replace user and press any key...

Ennyire levágós, hogy barbár partikat várunk? :D

Karakteralkotási kérdések:

ha már FROSTY felvetette a kardművészt, akkor nekem még az alábbi kérdéseim merültek fel a felszerelési tárgyak tekintetében:

milyen árban vannak a következők:

- gladiátorvért (ETK/36. oldal): mondjuk ÚT (ami nem használható) a 346. oldalon 25 aranyat irányoz elő

- kardművészvért (ETK/68. oldal): mondjuk ÚT (ami nem használható) a 346. oldalon 35 aranyat irányoz elő

viszont ha ezt használjuk, akkor az egyéb speciális vértek árait is vegyük onnan...

- MTK-ban a tűzvarázslók (35, 38. oldal) specializálódás miatt kapott vértjei

és a varázstárgyak közül nekem hiányzik a Szent Szimbólum és a Varázslóbot mellett az, hogy mennyibe kerül:

- a Hatalom Amulettje

- vagy ami kvázi "varázstárgy": a boszorkány familiárisa (állata), és mely állatok használhatók fel erre a célra?

és ami még az utolsó ponthoz kapcsolódik:

- milyen statisztikái (tulajdonságértékei, harci értékei, %-os képzettségei, stb.) vannak annak a familiárisnak, amit a boszorkány "használ" (benne van)?

- a boszorkánynak hány darab, és milyen szintű, milyen anyagi és kapcsolati tőkével rendelkező kísérője/támogatója lehet a kaland kezdetén (csókmágiával és egyéb bájolással megbélyegzett/elcsábított)?

A vértek árát - ideértve minden speciális felszerelést - megvitatom a Mesélőkkel, és ideröffentem hama.

Hatalom amulettje biza drága dolog...

Amire biztosan tudom a választ, az a boszorkány kisérői. Négy csapattag elég lesz? Ha minden igaz, négy barbárral számolhatsz :D

Link a hozzászóláshoz
ETK 401-402. oldal Igaz drágakőre vonatkozó rész:

Egy efféle drágakőben legtöbb annyi Mana-pont tárolható, ahány karátos a kő s az ily módon feltöltött kő nem lényegíthető át.

Rubint értéke: 500 arany/karát :D *10 az miatt mert igaz drágakő kell hogy legyen.

Következmény 1 mana eltárolásához 5000 arany szükséges :D

De ha kedvesek akarnak lenni akkor azt mondják hogy neked 500 arany/ karát :D

Itt érdemes lenne megnézni, az adott kasztnál előirányzott speciális szabályokat a hatalom amulettre vonatkozóan. Miszerint a szinttől függ a tárolt mana, nem a karáttól.

Link a hozzászóláshoz

ha már ETK, akkor a Hatalom Amulett alapleírása szerint egy meg nem nevezett karátszámú "kisebb, de tiszta szerkezetű rubin", elkészítési ára 2 ezüst (!).

bárki, aki nem isteni mágiát használ képes feltölteni, nem csak a készítője.

bár, ha már a többi tárgynál vki kifizetteti a manát is, akkor biztos itt is lesz vmi "háziszabály" h rendbe tegye a botrányosan alacsony árat :)

Link a hozzászóláshoz
Itt érdemes lenne megnézni, az adott kasztnál előirányzott speciális szabályokat a hatalom amulettre vonatkozóan. Miszerint a szinttől függ a tárolt mana, nem a karáttól.

...a hagyományos Hatalom Amulettekkel ellentétben az új Arkhon Max Hatalom Amulett intelligens részecskékkel, és az innovatív Heri Putter manatömörítési eljárásnak köszönhetően most akár tízszer tovább tart! Próbálja ki most! Ajánlott fogyasztói ár 500 arany és most 10% ajándék! Az igazi a Matétól!

Link a hozzászóláshoz
...a hagyományos Hatalom Amulettekkel ellentétben az új Arkhon Max Hatalom Amulett intelligens részecskékkel, és az innovatív Heri Putter manatömörítési eljárásnak köszönhetően most akár tízszer tovább tart! Próbálja ki most! Ajánlott fogyasztói ár 500 arany és most 10% ajándék! Az igazi a Matétól!

ha itt most lenne "Like" gomb, akkor be lenne nyomva :)

...a macska meg fel lenne mászva a fára és a farka le lenne lógva az ágról... ékes magyarsággal szólva :D

Link a hozzászóláshoz

Mate: még szerencse, hogy barbár partykat vártok... csak éppen a több versenyes barbárom nem fér bele a karakteralkotásba, pedig a Nyári Táborig, ha minden igaz, már a 6. versenyén lesz túl... :) mondjuk alapjában ott akad el a dolog, hogy P.sz. 3.685-ben született... az meg már csak tovább ront a dolgon, hogy 16 a tulajdonság átlaga... :) egyébként még talán bele is férne (0 Tp ember + 2.000 Tp 15-ös átlag + 2.710 Tp 6. TSZ + és még pénze is maradna, mert se pszit, se mágiát nem használ) :D mennyiért kapom meg a 16-os átlagot? :D

Ceripapa: teljesen egyetértek veled... végülis a boszorkánynak nem kell Hatalom Amulettje, majd szexel, amennyi jól esik neki... ;) a boszorkánymester meg szívhatja a szuvas fogát, meg a Hatalom Italát szívószállal... :) egyébként tényleg nagyon sok előnye van egy boszinak... és sokszor az is előfordulhat, hogy egy boszi áll a háttérben... :) egyébként meg el lehet húzni a játék elejét azzal, hogy szerez néhány tuti hódolót... :) akárhogy is nézzük, életszerű (lenne), hogy legyen neki pár (és nem szükségszerűen a csapattagok)... :)

Link a hozzászóláshoz

Catsmile: eszembe jutott Tsöppie sólyom-tetoválása az Arel papja mellkasán/hátán, amitől azt várta, hogy karjának fel-le mozgatása hatására fel fog szállni a karija. :D Nos, kb ez a habitusa a te boszorkány-hódolók kérésednek is, már ha nem bántalak meg vele ;) Szekéren utaznának utána a szerelembe csókolt szerencsétlenek? :) Najó, már kissé fáradt vok, nézd el nekem :)

Amúgy igen, valóban a sámánra gondoltam. Pontosan nem tudom idézni az MTK-t, mert beesett az ágyam mögé, és még nem ettem ma spenótot, hogy elhúzgáljam az ágyat a faltól :D Kölcsönadhatnád a boszid rabszolgáit :D Szóval van neki a bot, és a dob. Ez utóbbi ugyebár mint a bárdnak a hangszere, ergó mint papnak a szent szimbóluma, ez adott. Még nem számoltam ki, hogy milyen szintig lehet egy sámánt felhúzni, de kb 5. szinttől a bot is mágikus, és mivel amúgy is a sámán erejének és rangjának szimbóluma..

Najó, megkérdezem.. Tisztelt karialkotás megalkotók :D A sámánnal mi van a fentiek kapcsán? Mindkettőt meg kell venni drágájé? :)

Link a hozzászóláshoz

Felon: :D az ötlet nem rossz, de még sem... ;) mondjuk 1-2 lovag azért elég jól nézne ki mellette... de beszélhetünk titkos hódolókról... egy ismerős itt, egy ismerős amott... amelyek kapukat nyithatnak meg... annak ellenére, hogy nem boszorkányt tervezek vinni :-P és miért ne, ha a lehetőségek adottak? (a karakteralkotás nem zárja ki, csak úgy, mint a familiárist sem - bár az állatnak bizony ára van -)... és természetesen kikölcsönözheted őket egy kis ágyráncigálásra... :D igaz, a nomád sámánnál tényleg kell a bot, meg a dob... :) és tényleg jó, mert hasonló a barbárhoz abban, hogy nem kell neki pszi... :)

Link a hozzászóláshoz

ha engem kérdezne bárki, én a sámánnak ingyen adnám a botját, mert az induláskor csak egy egyszerű bot, amit utána a sámán saját ereje tesz azzá, ami.

ugyanakkor én a papoknak/paplovagoknak a szimbólumát is ingyen adnám, hiszen a szerencsétlen felszenteléskor megkapja, azóta meg ki tudja mennyi idő telt el (+4 szint tuti)...

de nem én döntöm el...

Link a hozzászóláshoz

Egy ilyen rendszerben sosem az a lényeg, hogy meg lehet-e magyarázni, hogy ingyen jutott hozzá, hanem hogy milyen erőt képvisel, és ezt mennyire akarják támogatni a rendszer írói. Ezért felesleges vitatkozni ilyesmin.

A boszorkány meg nem természetes, hogy csahos kutyákkal van körbevéve. Ha a csapat 5 fő, akkor már eleve sok lenne megtámogatni még néhány emberrel, ráadásul ki tudja a csapattagoknak nem tűnne-e fel/nem zavarná-e őket.

Ugye egy ilyen kaland elején mindig azt tesszük fel, hogy a csapat összeszokott, ismerik egymást stb. Ha ebbe belemászna még néhány ember, az rontaná a dolgot, ki játszon velük, miért van a boszorkánynak annyi játékideje stb. (MINDIG játéktechnikai oldalról kell nézni az ilyen dolgokat, a játékrendszer és a világ csak azért van, hogy egy jó, kiegyensúlyozott játéknak magyarázatul szolgáljon, mert a szórakozást végsősoron egy igazságos rendszer fogja megadni... nem is értem miért MAGUS-t játszunk).

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...